Leányfalu Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2021. (VI. 28.) önkormányzati rendelete
a közterület-felügyeleti munkát érintő egyes önkormányzati rendeletek módosításáról
Hatályos: 2021. 07. 01- 2021. 07. 01Leányfalu Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2021. (VI. 28.) önkormányzati rendelete
a közterület-felügyeleti munkát érintő egyes önkormányzati rendeletek módosításáról
Leányfalu Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés d) pontjában kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. CLXXXIX. törvény. 8. § (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a közösségi együttélés alapvető szabályairól és elmulasztásának jogkövetkezményeiről a következő rendeletet alkotja.
1. § A közterület használatáról szóló 11/2014. (V. 14.) számú önkormányzati rendeletének
(1) 8. § (3) bekezdése helyébe az alábbi bekezdés lép:
„(3) A Szentendrei Rendészeti Igazgatóság alkalmazásában álló rendésze helyszíni bírságot szabhat ki azoknál a közigazgatási szabályszegéseknél, amelyek esetében közigazgatási bírság kiszabásának van helye, ha a helyszíni intézkedés alkalmával a szabályszegő a jogsértést teljes mértékben elismeri.”
(2) 8. § bekezdése az alábbi új (4)-(7) bekezdésekkel egészül ki:
„(4) A közigazgatási bírság mértékének meghatározásakor érvényesíteni kell a fokozatosság követelményét.
(5) A helyszíni, vagy a közigazgatási bírságot és úgy kell megállapítani, hogy igazodjék a cselekmény súlyához. A szabályszegő személyi körülményeit annyiban kell figyelembe venni, amennyiben azok a hatóság rendelkezésére álló adatokból megállapíthatók.
(6) A helyszíni bírság kiszabására a Szentendrei Rendészeti Igazgatóság alkalmazásában álló rendész jogosult.
(7) A helyszíni, vagy a közigazgatási bírság kiszabása helyett figyelmeztetés is alkalmazható, amennyiben a magatartás az elkövetés körülményeire tekintettel csekély súlyú, és a jogsértés összes körülményeiből arra lehet következtetni, hogy ez az intézkedés is kellő visszatartó erőt jelent annak érdekében, hogy a szabályszegő a jövőben ne tanúsítson a közösségi együttélés szabályaival ellentétes magatartást.”
2. § A köztisztaságról, a települési környezetfenntartásáról, valamint a szervezett köztisztasági közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 9/2015. (VIII. 27.) számú önkormányzati rendelet VI. Fejezet – A köztisztasági rendelkezések betartásának ellenőrzése és megsértése esetén alkalmazandó intézkedések – 27. §-a helyében az alábbi szöveg lép:
(1) „A közterületeken, továbbá az építési és felvonulási területeken – amennyiben azok a közösség számára megnyitottak − a jelen önkormányzati rendelet betartásának ellenőrzéséről a jegyző a Szentendrei Rendészeti Igazgatóság alkalmazásában álló rendésze útján gondoskodik.
(2) Amennyiben az ingatlan tulajdonosa, kezelője, vagy használója e rendelet 2., 3., 4., valamint 10. §-aiban meghatározott szabályokat nem tartja be és magatartása nem minősül szabálysértésnek, vagy súlyosabb büntető rendelkezések hatálya alá tartozó cselekménynek, a közösségi együttélés alapvető szabályait sérti meg és közigazgatási bírsággal sújtható.
(3) A közösségi együttélés alapvető szabályainak megsértése miatt a közigazgatási hatósági eljárás hivatalból, a Leányfalui Polgármesteri Hivatal ügyintézőjének, illetve a Szentendrei Rendészeti Igazgatóság rendészének észlelése alapján indul, ideértve azt az esetet is, amikor állampolgári vagy más szervezet, hatóság által tett bejelentés alapján a rendész meggyőződik a magatartás megvalósításáról.
(4) A bírságot úgy kell megállapítani, hogy igazodjék a cselekmény súlyához. Az elkövető személyi körülményeit annyiban kell figyelembe venni, amennyiben azok a hatóság rendelkezésére álló adatokból megállapíthatók.
(5) A közigazgatási bírság mértékének meghatározásakor érvényesíteni kell a fokozatosság követelményét.
(6) A kiszabható helyszíni bírság felső határa természetes személyek esetén ötvenezer forint, jogi személyek és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek esetén ötszázezer forint lehet.
(7) A helyszíni bírság kiszabására a Szentendrei Rendészeti Igazgatóság alkalmazásában álló rendész jogosult.
(8) A helyszíni, vagy a közigazgatási bírság kiszabása helyett figyelmeztetés is alkalmazható, amennyiben a magatartás az elkövetés körülményeire tekintettel csekély súlyú, és a jogsértés összes körülményeiből arra lehet következtetni, hogy ez az intézkedés is kellő visszatartó erőt jelent annak érdekében, hogy a szabályszegő a jövőben ne tanúsítson a közösségi együttélés szabályaival ellentétes magatartást, illetve a jogellenes magatartás megszűntetésével vagy a jogszerű állapot helyreállításával orvosolható.”
3. § A fás szárú növények védelméről szóló 24/2020. (XI.26.) önkormányzati rendelet 9. §-a az alábbi új (3)-(8) bekezdésekkel egészül ki az alábbiak szerint:
„(3) A közösségi együttélés alapvető szabályainak megsértése miatt a közigazgatási hatósági eljárás hivatalból, a Leányfalui Polgármesteri Hivatal ügyintézőjének, illetve a Szentendrei Rendészeti Igazgatóság alkalmazásában álló rendészének észlelése alapján indul, ideértve azt az esetet is, amikor állampolgári vagy más szervezet, hatóság által tett bejelentés alapján a rendész meggyőződik a magatartás megvalósításáról.
(4) A bírságot úgy kell megállapítani, hogy igazodjék a cselekmény súlyához. Az elkövető személyi körülményeit annyiban kell figyelembe venni, amennyiben azok a hatóság rendelkezésére álló adatokból megállapíthatók.
(5) A közigazgatási bírság mértékének meghatározásakor érvényesíteni kell a fokozatosság követelményét.
(6) A kiszabható helyszíni bírság felső határa természetes személyek esetén ötvenezer forint, jogi személyek és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek esetén ötszázezer forint lehet.
(7) A helyszíni bírság kiszabására a Szentendrei Rendészeti Igazgatóság alkalmazásában álló rendész jogosult.
(8) A helyszíni, vagy a közigazgatási bírság kiszabása helyett figyelmeztetés is alkalmazható, amennyiben a magatartás az elkövetés körülményeire tekintettel csekély súlyú, és a jogsértés összes körülményeiből arra lehet következtetni, hogy ez az intézkedés is kellő visszatartó erőt jelent annak érdekében, hogy a szabályszegő a jövőben ne tanúsítson a közösségi együttélés szabályaival ellentétes magatartást, illetve a jogellenes magatartás megszűntetésével vagy a jogszerű állapot helyreállításával orvosolható.”
4. § A közterületek elnevezéséről és a házszám-megállapítás szabályairól szóló 23/2014. (XII.18.) rendelet 15. §-a
(1) (3)-(4) bekezdései helyébe az alábbi bekezdések lépnek:
„(3) Az eljárás lefolytatására az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.
(4) A közösségi együttélés alapvető szabályainak megsértése miatt a közigazgatási hatósági eljárás hivatalból, a Leányfalui Polgármesteri Hivatal ügyintézőjének, valamint a Szentendrei Rendészeti Igazgatóság alkalmazásában álló rendészének észlelése alapján indul, ideértve azt az esetet is, amikor állampolgári vagy más szervezet, hatóság által tett bejelentés alapján győződik meg a rendész a magatartás megvalósításáról.”
(2) (9) a bekezdésében a „felhívás” szó helyébe a „figyelmeztetés” szó lép, valamint
(3) egy új (9) bekezdéssel egészül ki az alábbiak szerint:
„(9) A helyszíni bírság kiszabására a Szentendrei Rendészeti Igazgatóság alkalmazásában álló rendész jogosult.”
5. §
Záró rendelkezések