Tápióbicske Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2021. (XI. 9.) önkormányzati rendelete

4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelete a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról módosításáról

Hatályos: 2021. 11. 10- 2021. 11. 11

Tápióbicske Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2021. (XI. 9.) önkormányzati rendelete

4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelete a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról módosításáról

2021.11.10.

Tápióbicske Község Önkormányzat képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban Mötv.)53. § (1) bekezdése alapján a következőket rendeli el:

1. § A Tápióbicske Község Önkormányzat képviselő-testületének 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelete a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ TESTÜLETÉNEK 4/2013(III.1..) 87. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület jogi személyiséggel rendelkező társulásai: nincs”

2. § (1) A Tápióbicske Község Önkormányzat képviselő-testületének 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelete a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ TESTÜLETÉNEK 4/2013(III.1..) 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A Tápióbicske Község Önkormányzat képviselő-testületének 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelete a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ TESTÜLETÉNEK 4/2013(III.1..) 4. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

3. § Hatályát veszti a Tápióbicske Község Önkormányzat képviselő-testületének 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelete a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ TESTÜLETÉNEK 4/2013(III.1..) 87. § (2) bekezdése.

4. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – 2021. november 10-én lép hatályba, és a kihirdetését követő második napon hatályát veszti.

(2) Az 1–3. §, az 1. melléklet és a 2. melléklet 2021. november 10-én 8 óra 31 perckor lép hatályba.

1. melléklet

Polgármesteri Hivatal szervezete, ügyrendje
Az Mötv. 84 §-a rendelkezik a Polgármesteri Hivatalról.
A helyi önkormányzat képviselő-testülete az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására Polgármesteri Hivatalt hoz létre.
A polgármesteri hivatal ellátja a nemzetiségi törvényben meghatározott feladatokat.
I. A hivatal a képviselő-testület által meghatározott feladatai
- önkormányzati ügyeket készít elő,
- az önkormányzati döntéseket hajtja végre,
- végzi a képviselő-testület, bizottságok működésével kapcsolatos adminisztratív teendőket.
- Működteti a Család-és gyermekjóléti szolgálatot.
- Működteti a Tápióbicskei Főzőkonyhát.
- Közterület felügyelőt alkalmaz
- Ellátja a házi segítségnyújtással kapcsolatos feladatkört.
A hivatal ellátja a jogszabályokban előírt közigazgatási feladatokat.
E körben a képviselő-testület nem irányítja a hivatal tevékenységét, konkrét ügyben utasítást nem adhat, de figyelemmel kíséri az állampolgárok ügyeinek udvarias és jogszerű intézését.
II. Szervezeti felépítés:
Vezetők: Polgármester (önkormányzati szakfeladaton van létszámban)
Jegyző 1 fő
Gazdasági vezető 1 fő
Ügyintézők:
Igazgatási 2 fő
Adó 2 fő
Gazdálkodás 4 fő
Ügykezelő 1 fő
közterület-felügyelő 1 fő
Családsegítő 1,5 fő
Szociális gondozó és ápoló 1 fő
Élelmezésvezető 1 fő
Szakács 1 fő
Konyhalány 7 fő
Összesen: 23,5 fő
N é v Besorolási osztály
Jegyző dr. Szécsényiné Bata Krisztina főtanácsos
Igazgatás:
Árva Tiborné főmunkatárs
Borbélyné Blahúz Orsolya főelőadó
Adó:
Barna Angéla főelőadó
Horgos Gáborné főelőadó
Gazdálkodás:
Árki Ilona Főtanácsos
Juhász Jánosné főelőadó
Kamasz Ilona főelőadó
Kunsági Ágnes főelőadó
Ledacs-Kissné Horváth Margit főmunkatárs
Nagy Edina ügykezelő
Puhl Ádám közterület-felügyelő (előadó)
Kovács-Mózes Krisztina családsegítő
Mózes Istvánné családsegítő
................... szociális gondozó és ápoló
Kocsisné Nagy Katalin Élelmezésvezető
Árvainé Pobor Erika Szakács
Konyhai kisegítő 7 fő
III. A hivatal működése
1.)A hivatal munkarendje:
A köztisztviselői munkaidő: heti negyven óra, hétfőtől csütörtökig 7.45-16.30 óráig, pénteken 7.45-12.45 óráig tart.
A családsegítők munkaideje:
A Család- és Gyermekjóléti Szolgálatnál a hivatalos munkarend, mely a munkaidőt és a pihenőidőt (ebédidő) tartalmazza a következő:
teljes munkaidőben: hétfő-kedd 8.00 – 18.00 óra
szerda – csütörtök: 8.00 -16.30 óra
péntek: 7.30 – 13.00 óra
Ezen felül a munkavállaló a szociális segítőmunka és családlátogatások, helyszíni adatgyűjtések elvégzése céljából, az ügyfélfogadási rend biztosítása mellett kötetlen munkaidőben láthatja el feladatát.
A heti munkaidő 40 óra.
Főzőkonyha közalkalmazottjainak munkarendje: Munkaköri leírásban rögzítettek szerint.
Házi segítségnyújtásban dolgozó szociális gondozó és ápoló munkarendje: Munkaköri leírásban rögzítettek szerint.
2.) Ügyfélfogadás rendje: Hétfő 8-16 óráig
Kedd -
Szerda 13-16 óráig
Csütörtök 8- 12 óráig
Péntek -
A Család és Gyermekjóléti Szolgálat ügyfélfogadási rendje:
hétfő: 8-13 óra
kedd: 8-12 óra
szerda: -
csütörtök: 8-12 óra
péntek: -
3.) Munkaidőn kívül, illetve heti szabad és pihenőnapokon is el kell látni: a házasságkötéssel, névadóval és temetéssel összefüggő szolgáltatásokat.
Továbbá minden olyan katonai, polgári védelmi és egyéb szolgálati, kárelhárítási feladatokat, amelyeket a polgármester /távollétben az alpolgármester/, illetve a jegyző elrendel.
4.) Kiküldetés; továbbképzés:
A hivatal dolgozóinak szakmai képzését a jegyző szervezi, kiküldetés teljesítése a jegyző előzetes engedélye alapján történik.
A felmerülő költségek elszámolása (útiköltség, szállás stb.) utólag a tárgy hónapot követő hó 5.-ig lehetséges.
5.) A jegyző munkáltatói jogának gyakorlásához a polgármester egyetértése szükséges a kinevezéshez, vezetői megbízáshoz, felmentéshez, a vezetői megbízás visszavonásához és a jutalmazáshoz.
6.) Munkaértekezletek:
Szükség szerint, de legalább évenként 2 alkalommal kell munkaértekezletet tartani. A munkaértekezletet a jegyző hívja össze a polgármesterrel történt egyeztetés alapján.
7.) Kiadmányozás, bélyegző használat, kötelezettség vállalás.
Az egyedi ügyekben hozott határozatokat, a felettes hatósághoz és más társhatósághoz küldött ügyiratokat, átiratokat és a jelentéseket a jegyző kiadmányozza. A jegyző kiadmányozza a szabálysértési és egyéb hatósági ügyiratokat is (igazolások, hatósági bizonyítványok, hitelesítések, jogerő stb.)
Az adóügyi előadó az adó- és értékbizonyítványok aláírására jogosult.
Az igazgatási előadó a hiánypótlási felhívások, az elszámolási kötelezettségek teljesítésére vonatkozó felhívások aláírására, illetve az aláírások hitelesítésére. Az anyakönyvi megbízással rendelkezők jogosultak az anyakönyvi eljárásban jelentkező iratok aláírására. Hagyatéki ügyekben eljáró előadó aláírásra jogosult. Népesség nyilvántartási ügyek előadója népesség nyilvántartási ügyekben aláírásra jogosult.
A hivatal dolgozói részére a munkavégzéshez bélyegzőt kell biztosítani, a használatról kiadott bélyegzőkről nyilvántartást kell vezetni. A dolgozók anyagilag, fegyelmileg és büntetőjogilag felelősek az átvett bélyegző használatáért.
Kötelezettség vállalás szabályairól külön szabályzat rendelkezik.
Gazdasági vezető külön szabályzat szerint
Közterület-felügyelő külön szabályzat szerint
IV. Munkáltatói jogkört gyakorolja:
az önkormányzat képviselő testülete által kinevezett: óvoda vezető esetében: a polgármester
Az Mötv 82. § (1) bekezdése alapján a jegyző esetében a polgármester.
Köztisztviselők, polgármesteri hivatal gazdasági vezetője, a konyhai dolgozók és a család- és gyermekvédelmi szolgálat alkalmazottai, szociális gondozó és ápoló esetében: a jegyző
Közalkalmazottak: vonatkozásában – akik nem tartoznak más vezetőkhöz – jogszabályi rendelkezés hiányában a polgármester gyakorolja a munkáltatói jogokat.
Így konkrétan: könyvtáros, művelődésszervező, védőnő, karbantartók , takarítók, közfoglalkoztatott dolgozók, kézbesítő, kisegítő.
Egyes munkaterületen a munkák szervezését végzi, ily módon felelős:
Polgármesteri Hivatal gazdasági szervezet esetében gazdasági vezető,
Konyhai dolgozók esetében az élelmezésvezető,
Karbantartók és közfoglalkoztatottak esetében az ezzel megbízott karbantartó.
Utasítási, ellenőrzési és beszámoltatási jog közvetlenül a munkáltatói jogkör gyakorlójának van.
V. Egyéb
Polgármesteri Hivatalban dolgozó köztisztviselőket vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség a Vagyonnyilatkozatok kezelésének szabályzata szerint terheli.
A köztisztviselők részére a jogszabályok szerint el kell készíteni a szakmai munka értékelését és a továbbképzési tervet, amit a jegyző végez.
A családsegítők részére a jogszabályok szerint el kell készíteni a továbbképzési tervet, amit a jegyző végez”

2. melléklet

4. melléklet
A Képviselő-testület hatásköréből átruházott hatáskörök
Pénzügyi, Fejlesztési és Ügyrendi Bizottságra: nincs átruházott hatáskör
Szociális Bizottságra: - Települési támogatás – eseti támogatás
-Bursa Hungarica Ösztöndíj pályázati döntés
Polgármesterre: -Települési támogatás – temetési támogatás
-Települési támogatás – rendkívüli eseti támogatás
- Szociális alapon nyújtott eseti speciális támogatás – 60 éven felüliek
-Köztemetés
-Szociális étkeztetés
- Helyi szociális ösztöndíjak odaítélése
Jegyzőre: -Települési támogatás- lakhatási támogatás
-Települési támogatás – gyógyszertámogatás
- Szociális alapon nyújtott eseti speciális támogatás – RGYK-ok
-Családsegítési és gyermekjóléti helyi hatáskörök a Tápióbicskei
Család és Gyermekjóléti Szolgálat által
- Házi segítségnyújtási feladatok ellátása a polgármesteri hivatal intézményi keretein belül
Társulásokra: Társulási megállapodás szerint”