Somogyudvarhely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2021. (XII. 9.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2015.(III.26.) önkormányzat rendelet módosításáról

Hatályos: 2021. 12. 13- 2021. 12. 14

Somogyudvarhely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2021. (XII. 9.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2015.(III.26.) önkormányzat rendelet módosításáról

2021.12.13.

Somogyudvarhely Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény (a továbbiakban: Mötv.) 53. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) d) pontja szerinti feladatkörében eljárva szervezeti és működési rendjére (a továbbiakban SZMSZ) a következőket rendeli el:

1. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2015.(III.26.) önkormányzati rendelet 11. § (1)–(6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) Rendkívüli ülést kell összehívni Mötv. 44. §-a értelmében a települési képviselők egynegyedének, a képviselő-testület bármely bizottságának vagy a kormányhivatal vezetőjének indítványára.

(2) Az indítványban meg kell jelölni a testületi ülés összehívásának indokát.

(3) A polgármester a kezdeményezés benyújtásától számított legkésőbb 15 napon belüli időpontra köteles a testület rendkívüli ülését összehívni, a testületi ülés indokának, időpontjának, helyszínének és napirendjének meghatározásával.

(4) Rendkívüli ülést lehet összehívni az Mötv. 44. §-ában szabályozott eseteken kívül, ha az ülés összehívását halaszthatatlan körülmény indokolja, vagy ha a képviselő-testület döntésének hiányában az önkormányzatot súlyos hátrány vagy kár érné.

(5) A (4) bekezdés szerinti rendkívüli ülés összehívására vonatkozó polgármesteri meghívóban meg kell jelölni az ülés tervezett napirendjét (napirendjeit), valamint mellékelni kell az előterjesztéseket és a határozati javaslatokat.

(6) A (4) bekezdés szerinti rendkívüli ülés esetén az írásos meghívót és az előterjesztéseket legkésőbb 24 órával az ülés előtt kézbesíteni kell, illetve azonnali ülést igénylő esetekben legalább az ülés előtt ki kell osztani az önkormányzati képviselőknek. A rendkívüli ülés halasztást nem tűrő, indokolt esetben telefonon vagy e-mailen is összehívható.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2015.(III.26.) önkormányzati rendelet 11. §-a a következő (7) és (8) bekezdéssel egészül ki:

„(7) Rendeletet alkotni vagy módosítani a (4) bekezdés szerinti rendkívüli ülésen csak olyan témában lehet, amelyet az adott napirend témája szerint azonnal szükséges meghozni.

(8) A rendkívüli ülés időpontjáról, helyéről és a tárgyalandó napirendi pontokról a település lakóit a közös hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel értesíteni kell.”

2. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2015.(III.26.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

3. § Ez a rendelet 2021. december 13-án lép hatályba.

1. melléklet

2. melléklet
A képviselő-testület, a polgármester és a bizottságok hatáskörei

1. A képviselő-testület át nem ruházott hatásköre helyi rendeletek alapján

1.1. Dönt a jogosulatlanul igénybevett ellátások visszafizetéséről, elengedéséről, vagy csökkentéséről (szociális rendelet);

1.2. Dönt a kamatmentes szociális kölcsönről 50 000Ft felett (szociális rendelet);

1.3. Dönt az egyéb természetbeni juttatások közül: tanévkezdési támogatás megállapításáról, illetve a szociális célú tűzifa támogatás megállapításáról külön rendelet alapján.

2. A polgármester átruházott hatáskörei helyi rendeletek alapján

2.1. Önkormányzati rendkívüli települési támogatásról szóló döntés (szociális rendelet);

2.2. Dönt a települési temetési támogatás megállapításáról, és a köztemetésről (szociális rendelet);

2.3. Dönt a kamatmentes szociális kölcsönről 50 000Ft-ig (szociális rendelet);

2.4. Dönt a települési lakhatási kiadások támogatásáról (szociális rendelet);

2.5. Az igénylés feltételeinek megfelelő jogosult részére a szociális étkeztetés ellátás megállapítása (szociális rendelet);

2.6. Dönt a karácsonyi települési támogatási kérelmekről a Képviselő-testület által tárgyévben meghatározott eljárásrend alapján (szociális rendelet);

2.7. Dönt a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXXIV. törvény 8. §-ában foglalt önkormányzati hatósági hatáskörökben.

3. A bizottságokra átruházott feladat- és hatáskörök

3.1. Jogi, Ügyrendi és Önkormányzati Bizottság

3.1.1. Az alpolgármester megválasztásával kapcsolatos titkos szavazás lebonyolítása;

3.1.2. Egyéb titkos szavazások lebonyolítása, szavazatok összeszámlálása;

3.1.3. Javaslatot tehet az SZMSZ felülvizsgálatával kapcsolatos kérdésekben, illetve kezdeményezheti az SZMSZ felülvizsgálatát;

3.1.4. Véleményezheti az önkormányzati rendelet és határozat-tervezeteket, figyelemmel kíséri a rendeletek hatályosulását, ellenőrizheti a képviselő-testület határozatainak végrehajtását;

3.1.5. Véleményt nyilváníthat a Közös Hivatallal kapcsolatos szervezeti kérdésekben;

3.1.6. Javaslattétel a képviselő-testületnek olyan fegyelmi ügyben benyújtott előterjesztéshez, amelynek elbírálása az önkormányzat Képviselő-testületének hatáskörébe tartozik;

3.1.7. A képviselői méltatlansági ügyekkel kapcsolatban eljár – méltatlansággal kapcsolatos esetek kivizsgálása, képviselő-testület elé döntésre előterjesztése;

3.1.8. Előterjeszti a polgármester, alpolgármester és képviselő-testületi tagok tiszteletdíjára, jutalmazására vonatkozó javaslatokat;

3.1.9. Testületi, vagy tisztségviselői felkérésre részt vesz az önkormányzatot érintő polgári jogi szerződések és egyéb ügyletek véleményezésében;

3.1.10. A polgármester és a települési képviselők összeférhetetlenségi eljárásával és a vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos feladatok elvégzése. A vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos feladatok elvégzéséhez a Közös Hivatal technikai, támogató tevékenységet nyújt.

3.1.11. Nyilvántartja és ellenőrzi a polgármester és a települési képviselők vagyonnyilatkozatait, ennek keretében:

3.1.11.1. átveszi a vagyonnyilatkozatokat, nyilvántartást vezet a vagyonnyilatkozatokról, és a vagyonnyilatkozat leadásának határidejét követő testületi ülésen a bizottság elnöke tájékoztatja a képviselő-testületet a vagyonnyilatkozatok leadásának teljesítéséről,

3.1.11.2. az Önkormányzati választásokat követően valamennyi képviselőnek az alakuló üléstől számított 30 napon belül visszaadja a vagyonnyilatkozatát,

3.1.11.3. biztosítja a települési képviselő vagyonnyilatkozatának nyilvánosságát, és ennek keretében a polgármester és a képviselők nyilvános vagyonnyilatkozatát a Közös Hivatal páncélszekrényében helyezi el. A nyilvános vagyonnyilatkozatokba történő betekintés lebonyolításához a szükséges technikai segítséget a Pénzügyi és Jogi Bizottság elnöke és egy tagja együttesen nyújtja. Az azonosító adatokba és a hozzátartozók vagyonnyilatkozatába az érdeklődők nem tekinthetnek bele. Az azonosító adatokba, valamint a hozzátartozói nyilatkozatokba csak a bizottság tekinthet be, ellenőrzés céljából. Az azonosító adatokat és a hozzátartozói nyilatkozatokat tartalmazó zárt borítékokat a páncélszekrényében tárolják. A lezárt páncélszekrényt az Pénzügyi és Jogi Bizottság elnökének és bármely tagjának együttes jelenlétében lehet kinyitni és bezárni.

3.1.11.4. Felel azért, hogy a vagyonnyilatkozatot az adatvédelmi szabályoknak megfelelően kezeljék és őrizzék;

3.1.12. A képviselői méltatlansági ügyekkel kapcsolatban eljár – méltatlansággal kapcsolatos esetek kivizsgálása, képviselő-testület elé döntésre előterjesztése.

3.2. Szociális és Esélyegyenlőségi Bizottság

3.2.1. Önkormányzati rendkívüli települési támogatásról szóló döntés (szociális rendelet);

3.2.2. Egyéb természetbeni juttatások megállapítása: élelmiszervásárlási utalvány megállapítása, tankönyv kifizetése, gyermekintézmények térítési díjának átvállalása;

3.2.3. Dönt a kamatmentes szociális kölcsönről 50 000Ft felett (szociális rendelet);

3.2.4. Az étkezési térítési díj átvállalásának megállapítása (szociális rendelet);

3.2.5. Közreműködés a település szociálisan hátrányos helyzetben lévő lakosok körülményeinek feltárásában, szükség szerint az önkormányzati hivatallal közös megoldásában, javaslatok tétele a települési szociális körülmények javítására;

3.2.6. A szociális jelzőrendszeri tagokkal kapcsolatos együttműködés;

3.2.7. A szociális tűzifa kérelmek testületi döntésre előkészítése, előzetes véleményezése.”