Heves Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2021. (XII. 10.) önkormányzati rendelete

Heves Város Önkormányzata 2022. évi költségvetési gazdálkodásának átmeneti viteléről

Hatályos: 2022. 01. 01- 2022. 02. 07

Heves Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2021. (XII. 10.) önkormányzati rendelete

Heves Város Önkormányzata 2022. évi költségvetési gazdálkodásának átmeneti viteléről

2022.01.01.

Heves Város Önkormányzat Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, valamint a költségvetési szervek vezetőit Heves Város Önkormányzata és az önkormányzat által fenntartott költségvetési szervek bevételeinek folytatólagos beszedésére és a kiadások előző évi kiadási előirányzatokon belüli meghatározott feltételekkel történő teljesítésére.

2. § (1) Az Önkormányzat valamint az általa fenntartott költségvetési szervek működési kiadásaira a 2021. évi költségvetési előirányzat időarányos része utalható, illetve biztosítható.

(2) Bérfejlesztésre - a jogszabályból adódó bérfejlesztésen kívül - kötelezettséget vállalni a közalkalmazottak és köztisztviselők előmenetelével - soros előlépésekkel - kapcsolatos átsorolásokkal együtt járó többletilletmények időarányos részére, valamint az átszervezések miatt megszűnt álláshelyekkel kapcsolatos végkielégítésekre, felmentésekre lehet. A köztisztviselők esetében az illetményalap 46.380,- Ft.

(3) Jubileumi jutalom kivételével jutalom nem fizethető.

(4) A társadalom- és szociálpolitikai ellátások, segélyek folyósítását folyamatosan biztosítani kell. Ennek érdekében az önkormányzati hivatal az önkormányzat szociálpolitikai rendeletében foglaltak betartásával gondoskodik a kifizetésekről.

(5) Gazdasági társaságok – ide nem értve az önkormányzat tulajdonában álló önkormányzati feladatokat ellátó gazdasági társaságokat -, a nem önkormányzati intézmények, alapítványok, egyéb szervezetek részére kizárólag a 2021. december 31-ig megkötött megállapodások, Képviselő-testületi kötelezettségvállalások alapján teljesíthető pénzeszköz átadás az önkormányzat pénzügyi helyzetének függvényében.

3. § (1) Az átmeneti gazdálkodás időszakában a 2021. évről áthúzódó beruházási, felújítási feladatokra kifizetés a 2021. évre jóváhagyott előirányzatok maradványain belül teljesíthető.

(2) Egyéb beruházási, felújítási feladatokra kifizetés csak Képviselő-testületi szerződéskötésből adódó kötelezettségvállalás alapján teljesíthető az önkormányzat pénzügyi helyzetének függvényében.

4. § Az önkormányzat folyamatban lévő pályázataival kapcsolatosan - támogatási szerződésben vállalt feladatok megvalósítása érdekében, az ütemtervnek megfelelően - kötelezettség vállalható és kifizetés teljesíthető.

5. § Az átmeneti gazdálkodás időszakában kapott céljellegű többlettámogatások terhére az adott célra kötelezettség vállalható és kifizetés teljesíthető.

6. § A költségvetési szervnél lévő üres, vagy megüresedő álláshelyet az intézményvezető a polgármester előzetes hozzájárulásával töltheti be.

7. § A 2022. évi költségvetési rendelet megalkotásáig új feladatellátás nem indítható, arra kötelezettség nem vállalható, kivéve a jogszabályból adódó többletfeladatokat, amely feladat ellátáshoz az önkormányzati kiegészítést biztosítani szükséges.

8. § A 2022. évi költségvetési rendeletbe az átmeneti gazdálkodás időszakában teljesített kiadásokat és beszedett bevételeket be kell illeszteni.

9. § Ez a rendelet 2022. január 1-jén lép hatályba.