Ajak Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2021. (IX.27.) önkormányzati rendelete

A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2019.(XI. 26.)önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2021. 09. 28- 2021. 09. 29

Ajak Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2021. (IX. 27.) önkormányzati rendelete

A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2019.(XI. 26.)önkormányzati rendelet módosításáról

Ajak Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzata című 13/2019. (XI.26.) önkormányzati rendelet 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„1. § (1) Az önkormányzat hivatalos elnevezése: Ajak Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) Székhelye: Ajak, Péter-tó liget 1.

(2) Az Önkormányzat képviselő-testületének elnevezése: Ajak Város Önkormányzata

Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) Székhelye: Ajak, Péter-tó liget 1.

(3) A Képviselő-testület szervei:

a) Ajak Város Önkormányzat Polgármestere (a továbbiakban: Polgármester);

b) Ajak Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi és Közművelődési Bizottsága (a továbbiakban: Pénzügyi és Közművelődési Bizottság) Székhelye: Ajak, Péter-tó liget 1.

c) Ajak Város Önkormányzata Képviselő-testületének Városfejlesztési és Sport Bizottsága (a továbbiakban: Városfejlesztési Bizottság) Székhelye: Ajak, Péter-tó liget 1.

d) A Képviselő-testület hivatalának elnevezése: Ajaki Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal Székhelye: Ajak, Péter-tó liget 1.

e) A Polgármesteri Hivatal Jegyzője Székhelye: Ajak, Péter-tó liget 1.

f) Belső Ellenőrzési Önkormányzati Társulás

Székhelye: Ajak, Péter-tó liget 1.

(4) A Képviselő-testület bélyegzői:

a) Az Önkormányzat körbélyegzője: ”Ajak Város Önkormányzata” feliratú körbélyegző, közepén a Magyarország címerével

b) A Polgármesteri Hivatal körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben Ajaki Polgármesteri Hivatal felirattal

c) A Polgármester körbélyegzője: „Ajak Város Polgármestere” feliratú körbélyegző középen a Magyarország címerével

d) A Jegyző körbélyegzője: „Ajak Város Jegyzője – 4524 Ajak, Péter-tó liget.” feliratú körbélyegző középen a Magyarország címerével

e) A Társulás körbélyegzője középen tartalmazza Magyarország címerét körben a társulás elnevezését.”

2. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzata című 13/2019. (XI.26.) önkormányzati rendelet 11. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Képviselő-testület rendes ülését az Ajaki Polgármesteri Hivatal Dísztermében (Nagytárgyaló) tartja Ajak, Péter-tó liget 1. szám alatt”

3. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzata című 13/2019. (XI.26.) önkormányzati rendelet 12. § (10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(10) (1) Tevékenységi körüket érintően az adott témához tanácskozási joggal meg kell hívni:

  • a) azoknak a bizottságoknak a nem képviselőtestületi tagjait, amely bizottságokat a napirend érinti,
  • b) a tárgyalandó napirendi pontok előadóit, szakértőit,
  • c) akiket a polgármester indokoltnak tart,
  • d) az intézmények vezetőit,
  • e) Ajak Biztonságáért Polgárőr Egyesület elnökét,
  • f) Kulturális és Hagyományőrző Egyesület elnökét
  • g) Ajak Sportegyesület elnökét
  • h) Ajaki Tűzoltó Egyesület elnökét
  • i) a települési nemzetiségi önkormányzat elnökét.
  • j) Ajak Városi Sport Club elnökét.”

4. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzata című 13/2019. (XI.26.) önkormányzati rendelet 20. § (2)–(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) Az alakuló ülés napirendje:

a) tájékoztató a választások eredményéről, a megbízólevek átadása a jogszabályi határidők betartása esetén

b) az önkormányzati képviselők eskütétele,

c) a polgármester eskütétele,

d) a polgármester illetményének megállapítása,

e) a bizottságok megválasztása,

f) az alpolgármester választását lebonyolító szavazatszámláló bizottság létrehozása,

g) az alpolgármester megválasztása,

h) az alpolgármester eskütétele,

i) a bizottságok nem képviselő tagjainak eskütétele,

j) a szervezeti és működési szabályzat felülvizsgálata,

k) a polgármester költségátalányának megállapítása,

l) az alpolgármester tiszteletdíjának megállapítása,

m) tájékoztató az összeférhetetlenségi szabályokról,

n) tájékoztató a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségről.

(3) Az alpolgármester választását 3 tagú lebonyolító bizottság végzi.

(4) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazásáról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:

a) a választás időpontját,

b) a jelenlévő képviselők nevét,

c) a tárgyalt napirendi pont megnevezését,

d) a szavazás számszerű eredményét,

e) a bizottság elnökének és tagjainak aláírását.”

5. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzata című 13/2019. (XI.26.) önkormányzati rendelet 26. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Rendeletalkotást kezdeményezhetnek:

a) a polgármester,

b) az alpolgármester,

c) a települési képviselők egynegyede,

d) a bizottságok,

e) a jegyző.”

6. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzata című 13/2019. (XI.26.) önkormányzati rendelet 32. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„32. § Az alpolgármester

(1) A Képviselő-testület 1 fő alpolgármestert választ, aki társadalmi megbízatásban látja el tisztségét.

(2) Az alpolgármester ügyfélfogadást tart:

Kedd: 14.00 órától – 16.00 óráig

Szerda: 14.00 órától – 16.00 óráig

1. (1) § A jegyző

(3) A jegyző a jogszabályban meghatározott feladatai mellett

(a) gondoskodik a képviselő-testület és a bizottságok elé kerülő előterjesztések

előkészítéséről,

(b) biztosítja a képviselő-testület és a bizottságok szervezési és ügyviteli

tevékenységével kapcsolatos feladatok ellátását,

(c) az önkormányzat ezen belül a képviselő-testület feladat és hatáskörét, tevékenységét

érintő jogszabályokról a képviselőt-testületet tájékoztatja,

(d) a polgármesteri hivatal működéséről, valamint ennek keretében az átruházott

hatáskör gyakorlásáról évente beszámol a képviselő-testületnek.

(e) a képviselő-testületi ülésen a döntés meghozatala előtt, valamint a működés során

jogszabálysértés észlelése esetén köteles felhívni a képviselő-testület figyelmét,

(4) A jegyző ügyfélfogadást tart:

Hétfő: 14.00 órától – 16.00 óráig

(5) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatás esetére – legfeljebb hat

hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat a pénzügyi iroda vezetője látja el.”

7. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzata című 13/2019. (XI.26.) önkormányzati rendelet 4. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

8. § Ez a rendelet 2021. szeptember 28-án lép hatályba.

1. melléklet

1. A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzata című 13/2019. (XI.26.) önkormányzati rendelet 4. melléklete a következő szöveggel egészül ki:

„104030 Gyermekek napközbeni ellátása”