Ajak Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2021. (IX.27.) önkormányzati rendelete
A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2019.(XI. 26.)önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2021. 09. 28- 2021. 09. 29Ajak Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2021. (IX. 27.) önkormányzati rendelete
A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2019.(XI. 26.)önkormányzati rendelet módosításáról
Ajak Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzata című 13/2019. (XI.26.) önkormányzati rendelet 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„1. § (1) Az önkormányzat hivatalos elnevezése: Ajak Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) Székhelye: Ajak, Péter-tó liget 1.
(2) Az Önkormányzat képviselő-testületének elnevezése: Ajak Város Önkormányzata
Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) Székhelye: Ajak, Péter-tó liget 1.
(3) A Képviselő-testület szervei:
a) Ajak Város Önkormányzat Polgármestere (a továbbiakban: Polgármester);
b) Ajak Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi és Közművelődési Bizottsága (a továbbiakban: Pénzügyi és Közművelődési Bizottság) Székhelye: Ajak, Péter-tó liget 1.
c) Ajak Város Önkormányzata Képviselő-testületének Városfejlesztési és Sport Bizottsága (a továbbiakban: Városfejlesztési Bizottság) Székhelye: Ajak, Péter-tó liget 1.
d) A Képviselő-testület hivatalának elnevezése: Ajaki Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal Székhelye: Ajak, Péter-tó liget 1.
e) A Polgármesteri Hivatal Jegyzője Székhelye: Ajak, Péter-tó liget 1.
f) Belső Ellenőrzési Önkormányzati Társulás
Székhelye: Ajak, Péter-tó liget 1.
(4) A Képviselő-testület bélyegzői:
a) Az Önkormányzat körbélyegzője: ”Ajak Város Önkormányzata” feliratú körbélyegző, közepén a Magyarország címerével
b) A Polgármesteri Hivatal körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben Ajaki Polgármesteri Hivatal felirattal
c) A Polgármester körbélyegzője: „Ajak Város Polgármestere” feliratú körbélyegző középen a Magyarország címerével
d) A Jegyző körbélyegzője: „Ajak Város Jegyzője – 4524 Ajak, Péter-tó liget.” feliratú körbélyegző középen a Magyarország címerével
e) A Társulás körbélyegzője középen tartalmazza Magyarország címerét körben a társulás elnevezését.”
2. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzata című 13/2019. (XI.26.) önkormányzati rendelet 11. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A Képviselő-testület rendes ülését az Ajaki Polgármesteri Hivatal Dísztermében (Nagytárgyaló) tartja Ajak, Péter-tó liget 1. szám alatt”
3. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzata című 13/2019. (XI.26.) önkormányzati rendelet 12. § (10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(10) (1) Tevékenységi körüket érintően az adott témához tanácskozási joggal meg kell hívni:
- a) azoknak a bizottságoknak a nem képviselőtestületi tagjait, amely bizottságokat a napirend érinti,
- b) a tárgyalandó napirendi pontok előadóit, szakértőit,
- c) akiket a polgármester indokoltnak tart,
- d) az intézmények vezetőit,
- e) Ajak Biztonságáért Polgárőr Egyesület elnökét,
- f) Kulturális és Hagyományőrző Egyesület elnökét
- g) Ajak Sportegyesület elnökét
- h) Ajaki Tűzoltó Egyesület elnökét
- i) a települési nemzetiségi önkormányzat elnökét.
- j) Ajak Városi Sport Club elnökét.”
4. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzata című 13/2019. (XI.26.) önkormányzati rendelet 20. § (2)–(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) Az alakuló ülés napirendje:
a) tájékoztató a választások eredményéről, a megbízólevek átadása a jogszabályi határidők betartása esetén
b) az önkormányzati képviselők eskütétele,
c) a polgármester eskütétele,
d) a polgármester illetményének megállapítása,
e) a bizottságok megválasztása,
f) az alpolgármester választását lebonyolító szavazatszámláló bizottság létrehozása,
g) az alpolgármester megválasztása,
h) az alpolgármester eskütétele,
i) a bizottságok nem képviselő tagjainak eskütétele,
j) a szervezeti és működési szabályzat felülvizsgálata,
k) a polgármester költségátalányának megállapítása,
l) az alpolgármester tiszteletdíjának megállapítása,
m) tájékoztató az összeférhetetlenségi szabályokról,
n) tájékoztató a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségről.
(3) Az alpolgármester választását 3 tagú lebonyolító bizottság végzi.
(4) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazásáról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:
a) a választás időpontját,
b) a jelenlévő képviselők nevét,
c) a tárgyalt napirendi pont megnevezését,
d) a szavazás számszerű eredményét,
e) a bizottság elnökének és tagjainak aláírását.”
5. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzata című 13/2019. (XI.26.) önkormányzati rendelet 26. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Rendeletalkotást kezdeményezhetnek:
a) a polgármester,
b) az alpolgármester,
c) a települési képviselők egynegyede,
d) a bizottságok,
e) a jegyző.”
6. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzata című 13/2019. (XI.26.) önkormányzati rendelet 32. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„32. § Az alpolgármester
(1) A Képviselő-testület 1 fő alpolgármestert választ, aki társadalmi megbízatásban látja el tisztségét.
(2) Az alpolgármester ügyfélfogadást tart:
Kedd: 14.00 órától – 16.00 óráig
Szerda: 14.00 órától – 16.00 óráig
1. (1) § A jegyző
(3) A jegyző a jogszabályban meghatározott feladatai mellett
(a) gondoskodik a képviselő-testület és a bizottságok elé kerülő előterjesztések
előkészítéséről,
(b) biztosítja a képviselő-testület és a bizottságok szervezési és ügyviteli
tevékenységével kapcsolatos feladatok ellátását,
(c) az önkormányzat ezen belül a képviselő-testület feladat és hatáskörét, tevékenységét
érintő jogszabályokról a képviselőt-testületet tájékoztatja,
(d) a polgármesteri hivatal működéséről, valamint ennek keretében az átruházott
hatáskör gyakorlásáról évente beszámol a képviselő-testületnek.
(e) a képviselő-testületi ülésen a döntés meghozatala előtt, valamint a működés során
jogszabálysértés észlelése esetén köteles felhívni a képviselő-testület figyelmét,
(4) A jegyző ügyfélfogadást tart:
Hétfő: 14.00 órától – 16.00 óráig
(5) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatás esetére – legfeljebb hat
hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat a pénzügyi iroda vezetője látja el.”
7. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzata című 13/2019. (XI.26.) önkormányzati rendelet 4. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
8. § Ez a rendelet 2021. szeptember 28-án lép hatályba.
1. melléklet
1. A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzata című 13/2019. (XI.26.) önkormányzati rendelet 4. melléklete a következő szöveggel egészül ki:
„104030 Gyermekek napközbeni ellátása”