Vát Község Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2021. (VIII.18.) önkormányzati rendelete
A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2015. (II.4.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2021. 08. 19- 2021. 08. 20Vát Község Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2021. (VIII. 18.) önkormányzati rendelete
A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2015. (II.4.) önkormányzati rendelet módosításáról
Vát Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének a) és d) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2015 (II.4.) önkormányzati rendelet 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„2. § Az Önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét külön önkormányzati rendelet állapítja meg”
2. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2015 (II.4.) önkormányzati rendelet 7. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A képviselő-testület bizottságának elnevezése Vát Község Önkormányzat Képviselő-testületének Ügyrendi és Vagyonnyilatkozat-ellenőrző Bizottsága (a továbbiakban: Ügyrendi Bizottság) (Székhelye: 9748 Vát, Fő u. 6.)”
3. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2015 (II.4.) önkormányzati rendelet 10. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„10. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester vezeti, a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén az Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.
(2) Rendkívüli ülés összehívására irányuló kezdeményezést a polgármesterhez kell írásban benyújtani. Az indítványhoz csatolni kell az ülés napirendjére vonatkozó javaslatot.
(3) A polgármester rendkívüli ülést hívhat össze a (2) bekezdésében foglalt eseten kívül:
- a) pályázattal kapcsolatos képviselő-testületi döntéshez,
- b) határidős feladat végrehajtására,
- c) rendkívüli élethelyzetben, a testület hatáskörébe tartozó olyan ügyben, melyben a késedelem jelentős kárral járna.
(4) A képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívása a rendes ülésekhez hasonlóan írásos meghívóval és a vonatkozó indítvány csatolása mellett történik.
(5) Indokolt esetben lehetőség van a képviselő-testületi ülés összehívására előterjesztés csatolása nélkül:
- a) telefonon keresztül történő szóbeli meghívással,
- b) elektronikus levélben (e-mailben),
- c) egyéb szóbeli meghívással.
(6) A szóbeli meghívás esetében is biztosítani kell a meghívónak a meghívottakhoz történő eljuttatását. Ez esetben el lehet tekintetni a 11. § (2) bekezdés szerinti határidőtől.”
4. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2015 (II.4.) önkormányzati rendelet 26. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„26. § A képviselő-testületi ülésen tanácskozási joga van – mely jelenti szavazati jog nélkül a vitában való részvétel jogát (hozzászólás) –
- a) a jegyzőnek
- b) a Nemesbődi Gyöngyvirág Óvoda vezetőjének az intézményt érintő napirendi pontban,
- c) a Táplánszentkereszti Apáczai Csere János Általános Iskola Váti tagintézménye intézményvezetőjének az intézményvezetőt érintő napirendi pontban,
- d) a pályázóknak az őket érintő napirendi pontban,
- e) a Hivatal ügyintézőinek a szakterületüket érintő napirendi pontban,
- f) a településen működő, bejegyzett társadalmi szervezetek vezetőinek, tevékenységi körükben.”
5. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2015 (II.4.) önkormányzati rendelet 31. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„31. § A települési-képviselő:
- a) köteles olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára;
- b) köteles felkérés alapján részt venni a képviselő-testületi ülések előkészítésében, valamint az egyes feladatok megoldásában;
- c) köteles írásban vagy szóban bejelenteni, ha a képviselő-testület vagy a bizottságának ülésén vagy egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van.”
6. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2015 (II.4.) önkormányzati rendelet 39. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„39. § (1) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve egyidejű tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat a Nemesbődi Közös Önkormányzati Hivatal jogi ügyintézője látja el.
(2) A jegyző a tudomására jutását követően haladéktalanul jelzi a Képviselő-testületnek, a képviselő-testület szervének és a polgármesternek, ha a döntésük, működésük jogszabálysértő.”
7. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2015 (II.4.) önkormányzati rendelet 46. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„46. § A képviselő-testület jogi személyiséggel rendelkező társulásai:
- a) Nemesbődi Óvodafenntartó Társulás (9749 Nemesbőd, Kossuth Lajos u. 15.)
- b) Nyugat-dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás.
- c) Répcementi Önkormányzati Társulás.”
8. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2015 (II.4.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
9. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet
„2. melléklet
A képviselő-testület által átruházott hatáskörök
1. A képviselő-testület a polgármesterre ruházza át az alábbi hatásköreit:
1.1. A szociális ellátásokhoz kapcsolódó hatáskörök:
1.1.1. az arra rászorulónak – hatáskörére és illetékességére tekintet nélkül – rendkívüli települési támogatást, étkezést, illetve szállást biztosít, ha ennek hiánya a rászorulónak az életét, testi épségét veszélyezteti (1993. évi III. törvény 7. §),
1.1.2. dönt az időskorúak támogatásáról,
1.1.3. dönt a köztemetésről (1993. évi III. törvény 48. §),
1.1.4. dönt a települési tanévkezdési támogatásról,
1.1.5. dönt az újszülöttek támogatásáról,
1.1.6. dönt a szociális étkezés igénybevételéről,
1.2. közterület használati engedély iránti kérelem elbírálása,
1.3. tulajdonosi hozzájárulások kiadása,
1.4. magánszemély által történő ingó dolog felajánlásának elfogadása,
1.5. a költségvetésben meghatározott célokra maximum 500.000,- Ft-ig történő kötelezettség vállalása,
1.6. az önkormányzati vagyonnal kapcsolatos földhivatali ügyintézés,
1.7. megrendelések, árajánlatok, értékbecslések bekérése,
1.8. a település működésével kapcsolatos tárgyalások folytatása,
1.9. a rendezvényeken a település képviseletének ellátása
1.10. dönt az alapítványi forrás kivételével az államháztartáson kívüli pénzeszköz, valamint az ingó vagyon átvételéről
1.11. A településkép védelemhez kapcsolódó hatáskörök:
1.11.1. szakmai konzultációt biztosít a településkép követelményekről
1.11.2. lefolytatja a településképi véleményezési eljárást
1.11.3. lefolytatja a településképi bejelentési eljárást
1.11.4. lefolytatja a településképi kötelezési eljárást
2. A képviselő-testület a jegyzőre ruházza át az alábbi hatásköreit:
2.1. A jegyző ellenőrzi a települési támogatás felhasználását,
2.2. A közösségi együttélés alapvető szabályainak elmulasztásával, megszegésével kapcsolatos hatáskör gyakorlása”