Újcsanálos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2021. (XII. 16.) önkormányzati rendelete
Újcsanálos Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2021 (IX.29.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2021. 12. 17- 2021. 12. 17Újcsanálos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2021. (XII. 16.) önkormányzati rendelete
Újcsanálos Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2021 (IX.29.) önkormányzati rendelet módosításáról
Újcsanálos község Önkormányzata Képviselő-testületének az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 143. § (4) bekezdés f) pontjában kapott felhatalmazás alapján eljárva a következőket rendeli el.
1. § Az Újcsanálos Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2021. (IX. 29.) önkormányzati rendelet 21. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Képviselő-testület feladatainak eredményesebb ellátása érdekében állandó bizottságot hoz létre.”
2. § Az Újcsanálos Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2021. (IX. 29.) önkormányzati rendelet 28. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A hivatal a jegyző által elkészített SZMSZ szerint működik, amely részletezi a hivatal feladatait és a belső munkamegosztást.
(2) Az önkormányzat által ellátandó feladatok kormányzati funkciók szerinti felsorolását az 1. melléklet tartalmazza.”
3. § Az Újcsanálos Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2021. (IX. 29.) önkormányzati rendelet 30. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(8) Az együttműködési megállapodást a 2. melléklet tartalmazza.”
4. § (1) Az Újcsanálos Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2021. (IX. 29.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) Az Újcsanálos Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2021. (IX. 29.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
5. § Hatályát veszti az Újcsanálos Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2021. (IX. 29.) önkormányzati rendelet
a) 17. §-a,
b) 3. melléklete,
c) 4. melléklete.
6. § Ez a rendelet 2021. december 17-én lép hatályba, és 2021. december 18-án hatályát veszti.
1. melléklet
2. melléklet
I. Roma Nemzetiségi Önkormányzat működése,a személyi- tárgyi feltételek biztosítása
II. A költségvetési határozat, zárszámadás elkészítésének és elfogadásának a rendje
1. A Nemzetiségi Önkormányzat költségvetési határozatának elkészítése
A költségvetési törvény kihirdetését követően, a költségvetésre vonatkozó részletes információk ismeretében a hivatal pénzügyi főmunkatársa folytatja az egyeztetést a Nemzetiségi Önkormányzat elnökével.
A pénzügyi főmunkatárs készíti elő a Nemzetiségi Önkormányzat költségvetési előterjesztését és határozatának tervezetét. A Nemzetiségi Önkormányzat képviselő- testülete megtárgyalja, az elnök előterjesztésében önálló határozatában elfogadja a Nemzetiségi Önkormányzat költségvetését.
A költségvetési határozat beterjesztésének határideje tárgyév február 15., elfogadásának határideje tárgyév március 15.
2. A költségvetési előirányzatok módosításának rendje
Ha a Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő- testülete az eredeti előirányzatán felül többletbevételt ér el, vagy bevétel kiesése van, illetve kiadási előirányzatain belül átcsoportosítást hajt végre, módosítja a költségvetésről szóló határozatát. A módosítást a hivatal pénzügyi főmunkatárs az elnök kérésére készíti elő.
A Nemzetiségi Önkormányzat költségvetési előirányzatai a Nemzetiségi Önkormányzat képviselő- testületének határozata alapján módosíthatók.
A nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete – az első negyedév kivételével - negyedévenként, a döntése szerinti időpontokban, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési határozatát. Ha év közben az Országgyűlés – a nemzetiségi önkormányzatot érintő módon - meghatározott hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési határozat módosítását.
3. Információszolgáltatás a költségvetésről
A Nemzetiségi Önkormányzat képviselő-testülete által jóváhagyott költségvetési határozatáról, időközi költségvetési jelentéséről, időközi mérlegjelentéséről az államháztartási pénzügyi információs rendszeren keresztül szolgáltat adatot a hivatalon keresztül.
4. A beszámolási kötelezettség teljesítésének rendje
A Nemzetiségi Önkormányzatnak a költségvetés végrehajtásáról december 31-i fordulónappal éves költségvetési beszámolót kell készítenie.
A Nemzetiségi Önkormányzat zárszámadásáról szóló előterjesztést és a határozati javaslatot a hivatal pénzügyi főmunkatársa készíti elő és az elnök terjeszti be elfogadásra a Képviselő- testület elé. A zárszámadási határozat úgy kell a képviselő-testület elé terjeszteni, hogy az előterjesztést követő harminc napon belül, de legkésőbb a költségvetési évet követő ötödik hónap utolsó napjáig hatályba lépjen.
III. A költségvetési gazdálkodás bonyolításának rendje,
5. Költségvetési határozat végrehajtása
A Nemzetiségi Önkormányzat gazdálkodásának végrehajtásával kapcsolatos feladatokat a hivatal látja el.
Az államháztartási törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) kormányrendelet 13. §-a alapján a jegyző gondoskodik belső ellenőrzés által a nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatos eljárásrendek, szabályzatok elkészítéséről, továbbá az Áht. 69. §-a alapján a kontrollkörnyezet kialakítása érdekében a folyamatba épített előzetes, utólagos, és vezetői ellenőrzés szabályozásáról, valamint az Áht. 70. – alapján a belső ellenőrzés működéséről.
A nemzetiségi önkormányzat könyvvezetésével, költségvetési információ szolgáltatással kapcsolatos feladatait a hivatal látja el.
6. Kötelezettségvállalás rendje
A Nemzetiségi Önkormányzat nevében a Nemzetiségi Önkormányzat feladatainak ellátása (végrehajtása) során kötelezettséget vállalni (továbbiakban: kötelezettségvállalás) kizárólag Sarkadi Imre elnök, vagy távollétében, vagy az elnök összeférhetetlensége esetén Sarkadi Miklós elnök-helyettes jogosult.
A kötelezettségvállalás előtt a kötelezettséget vállalónak meg kell győződnie arról, hogy a rendelkezésre álló, fel nem használt előirányzat biztosítja-e a kiadás teljesítésére a fedezetet. Kötelezettségvállalás 200.000 forint felett csak írásban és a kötelezettség ellenjegyzése után történhet. A kötelezettségvállalás nyilvántartásának vezetése a hivatal feladata, betartva a hivatal Gazdálkodási Szabályzatában foglaltakat.
A kötelezettségvállalás során be kell tartani az Áht és az Áht végrehajtási rendelkezéseit, valamint a hivatal Gazdálkodási Szabályzatában foglaltakat.
7. Utalványozás
A Nemzetiségi Önkormányzat a kiadás teljesítésének, a bevétel beszedésének vagy elszámolásának elrendelésére (továbbiakban: utalványozására) kizárólag Sarkadi Imre elnök, vagy távollétében, vagy összeférhetetlensége esetén az általa felhatalmazott Sarkadi Miklós elnökhelyettes jogosult. Utalványozni csak érvényesítés után lehet. Pénzügyi teljesítésre az utalványozás után és az utalványozás ellenjegyzése mellett kerülhet sor. Az utalványozás során be kell tartani Áht. és az Áht. végrehajtási rendelkezései, valamint a hivatal gazdálkodási szabályzatában foglaltakat.
8. Ellenjegyzés
A kötelezettségvállalás valamint az utalvány ellenjegyzését házipénztár és banki utalás esetén Kiss Péterné végzi. A pénzügyi ellenjegyzést a kötelezettségvállalás dokumentumán a pénzügyi ellenjegyzés dátumának és a pénzügyi ellenjegyzés tényére történő utalás megjelölésével, az arra jogosult személy aláírásával kell igazolni. Az ellenjegyzés során be kell tartani az Áht és az Áht végrehajtási rendelkezései, valamint a hivatal gazdálkodási szabályzatában lefoglaltakat.
9. Érvényesítés
Az érvényesítést Kiss Péterné pénzügyi- számviteli szakképesítésű köztisztviselő végzi. Az érvényesítésnek tartalmaznia kell az érvényesítésre utaló megjelölést, a megállapított összeget, az érvényesítés dátumát és az érvényesítő aláírását. Az érvényesítőnek a helyi nemzetiségi önkormányzat gazdasági eseményeinek vonatkozásában ellenőriznie kell az összegszerűséget, a fedezet meglétét, és azt, hogy a megelőző ügymenetben az Áht., az államháztartási számviteli kormányrendelet és e rendelet előírásait, továbbá a belső szabályzatokban foglaltakat megtartották-e. Érvényesítés során be kell tartani az Áht. és az Áht végrehajtás rendelkezései, valamint a hivatal gazdálkodási szabályzatában foglaltakat.
10. Teljesítés igazolás
A teljesítés igazolása a nemzetiségi önkormányzat nevében a nemzetiségi önkormányzat elnöke Sarkadi Imre írásban jogosult.
A teljesítést az igazolás dátumának és a teljesítés tényére történő utalás megjelölésével, az arra jogosult személy aláírásával kell igazolni.
IV. Összeférhetetlenségi követelmények
V. A Nemzetiségi Önkormányzatpénzforgalmi számlája, pénzellátás
VI. Vagyongazdálkodás
VII. A belső kontrollrendszer és a belső ellenőrzés
VIII. Vagyoni és számviteli nyilvántartás,adatszolgáltatás rendje
IX. Záró rendelkezések