Domaszék Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (IX.28.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2021. évi költségvetésének I. módosításáról
Hatályos: 2021. 10. 01- 2021. 10. 02Domaszék Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2021. évi költségvetésének I. módosításáról
A katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 51/A § alapján hozott, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény egyes rendelkezéseinek eltérő alkalmazásáról 307/2021 (VI. 5.) Korm. rendelet 1. §-a szerint Domaszék Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az Államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 24. § (2) és (3) bekezdésének felhatalmazása alapján – figyelemmel az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011 (XII.31.) Kormányrendeletben foglaltakra – az Önkormányzat 2021. évi költségvetéséről szóló Domaszék Nagyközségi Önkormányzat polgármesterének 1/2021 (II. 25.) rendelete (továbbiakban: Rendelet) módosítására a következőket rendeli el:
1. § (1) A Rendelet 3. § (1) bekezdés a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(A polgármester a Domaszék Nagyközségi Önkormányzat, a Domaszéki Polgármesteri Hivatal és a Domaszéki Kincskereső Óvoda 2021. évi költségvetésének)
- „a) kiadási főösszegét 1.186.622.000 forintban,
- b) bevételi főösszegét 1.186.622.000 forintban,”
(2) A Rendelet 3. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A költségvetési bevételek és kiadások az 1. mellékletben együtt szerepelnek, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 23. §-a szerinti bontásban. Működési bevételek és működési kiadások, felhalmozási bevételek és felhalmozási kiadások, kiemelt előirányzatok és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok és államigazgatási feladatok bontásban. Az intézmények alábontása az a); b); c) mellékleteken szerepel.”
2. § (1) A Rendelet 4. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) Az Önkormányzat 2021. évi állami támogatásának bevételeit az 2. melléklet tartalmazza, ez év közben a májusi kiegészítő felmérés adatai alapján, illetve a szociális ágazati pótlékkal került módosításra. A működési célú támogatások államháztartáson belül ezen felül tartalmazza még a 4/2021 (I. 14.) kormányrendelet alapján a kieső iparűzési adót (40.000.000,- Ft), valamint az Európai Uniós programok pályázatai keretében kapott támogatásokat (5.000.000,-Ft és 7.076.000,-Ft), a mezőőri feladatra (1.080.000,-Ft) és közfoglalkoztatási program keretében kapott (2.500.000,-Ft) támogatást A 2020. év elszámolása alapján az önkormányzat jogosult még a Magyar Államkincstártól 1.438.800,-Ft-ra, a Szegedi Kistérségi Társulástól 716.158,-Ft-ra. Így az Önkormányzat működési célú támogatásokat államháztartáson belülről összesen 421.813.330,- Ft összegben kap.
(2) Az államháztartáson belülről kapott felhalmozási célú támogatások között a belterületi kerékpárút és óvoda főzőkonyha pályázat esetében kapott kiegészítő támogatás 77.748.000,- Ft összegben, a Sportcsarnok tetőfelújítására és nyílászáró cseréjére 20.000.000,-Ft, a Sárkányhegyi Közösségi ház felújítására 12.000.000,-Ft, és a bringapark létrehozására 9.500.000,-Ft támogatás szerepel.”
(2) A Rendelet 4. § (4)–(7) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(4) Működési bevételek (szolgáltatások, tulajdonosi bevételek, ellátási díjak bevétele) címen 58.665.286,- Ft lett tervezve.
(5) Működési célú átvett pénzeszközök (támogatások) összege 90.000,- Ft.
(6) Felhalmozási célú átvett pénzeszközök között a játszótéren tavaly elhelyezett kiülőkre a Csongrád Megye Önkormányzataiért Alapítványtól kapott 200.000,-Ft támogatás, önként vállalt feladatként a szociális szövetkezeteknek nyújtott tagi kölcsön megtérülése 32.000.000,- Ft összegben szerepel.
(7) Finanszírozási bevételek az előző évi maradvány igénybevétele, illetve az intézmények esetében az irányítószervi támogatások, amit az önkormányzat nyújt. Az Önkormányzat és intézményeinek maradványa 128.837.384,- Ft, ami tartalmazza a pályázatokra megkapott előlegeket és az eddigi összes megtakarítást. Finanszírozási bevételek összege 436.655.384,- Ft.”
3. § A Rendelet 5. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„5. § (1) Az Önkormányzat működési, fenntartási kiadási előirányzatait az 1. melléklet tartalmazza. Az Önkormányzat és intézményei esetében a személyi juttattatás összesen 264.173.000,- Ft, a munkaadókat terhelő járulékok és a szociális hozzájárulási adó összesen 42.486.000,- Ft.
(2) Dologi kiadásokra 181.825.000,- Ft lett tervezve. A dologi kiadások nagy része a működéshez szükséges költségek, az étkeztetés biztosítása valamint itt szerepelnek még a karbantartási kiadások. Az egyéb szolgáltatások között pályázatokkal kapcsolatos kiadások szerepelnek 10.057.588,- Ft összegben.
(3) Az ellátottak pénzbeli juttatásaira 3.000.000,- Ft szerepel a költségvetésben.
(4) Egyéb működési célú kiadások összesen 161.085.818,- Ft. Ebből kötelezően vállalt feladatokra 156.085.818,-Ft jut.
- a) A 2020. évi elszámolás alapján a Magyar Államkincstár felé 334.117,-Ft visszafizetési kötelezettségünk keletkezett.
- b) A szociális feladatok ellátására, belső ellenőrzésre és az orvosi ügyelet biztosítására a Szegedi Kistérségi Társulás Egyesített Szociális Intézményének 26.870.000,- Ft, a Bursa Hungarica ösztöndíj program fedezetére 50.000,-Ft lett előirányozva. Kamatmentes kölcsön kifizetésekre 50.000,-Ft lett tervezve. A Domatisz Kft. részére a település-üzemeltetési feladatokra 65.200.000,- Ft, a Falugondnoki Duna-Tisza Közi Egyesületének 63.000,-Ft lett biztosítva.
- c) A tartalék összege 60.018.701,- Ft. A tartalékból céltartalék 40.000.000,- Ft, ami pályázatokhoz kapcsolódó kötelező kiadásokra és a bérlakások karbantartására fordítandó, 20.018.701,- Ft általános tartalék.
- d) Az egyéb működési célú juttatások között az önként vállalt feladat a helyi civil szervezetek támogatása, melyre a költségvetésben 5.000.000,-Ft lett tervezve.
(5) Beruházásokra 117.120.000,- Ft, felújításokra 42.000.000,- Ft van betervezve. A Hivatal esetében 1.520.000,- Ft összegben lett tervezve bútorok, informatikai eszközök, vírusvédelmi szoftverek beszerzésére. Az Óvodában szükség van tornaszobai eszközök, udvari játékok, a régi épületbe tűzhely, hűtő, valamint informatikai eszközök beszerzésére 2.300.000,- Ft értékben. A jelentősebb beruházások az Önkormányzat esetében valósulnak meg: belterületi utak pormentesítése, járdaépítés, közvilágítás fejlesztése, iskolai étkező és csapadékvíz-elvezetés koncepció tervek elkészítése, informatikai eszközök beszerzése, települési mobil applikáció elkészítése és a csapadékvíz-elvezetés pályázathoz kapcsolódó kisajátítások szerepelnek a tervek között. A felsoroltokra összesen 113.300.000,- Ft szerepel a költségvetésben. Felújítás az önkormányzat épületei esetében a sportcsarnok tetőszerkezetének felújítása és nyílászáró csere, tetőszerkezet mázolása valamint óvoda épületénél a verébdeszka pótlása és újra festése 42.000.000,- Ft összegben.
(6) Felhalmozási célú visszatérítendő támogatás az Óvoda bővítés és főzőkonyha kialakítás pályázat kapcsán keletkezett visszafizetési kötelezettség 33.683.572,-Ft, valamint a szövetkezetnek nyújtandó tagi kölcsön 22.600.000,- Ft összegben.
(7) A finanszírozási kiadások az államháztartáson belüli megelőlegezés visszafizetését és az intézményeknek nyújtott irányító szervi támogatást tartalmazzák összesen 322.148.610,- Ft összegben.”
4. § A Rendelet 11. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) Jelen rendelet az Önkormányzat létszám-előirányzatát:
- a) 60,25 fő átlagos statisztikai állományi létszámban (átlaglétszámban), és
- b) 60,25 fő az év utolsó napján foglalkoztatható záró-létszámban állapítja meg.
(2) Az Önkormányzat költségvetési szerveinek létszám-előirányzata a következők szerint kerül megállapításra.
- a) Polgármesteri Hivatal 16 fő
- b) Önkormányzat 9,25 fő
- ba) ebből Tanyagondnok 1 fő
- bb) Település-üzemeltetés 1 fő
- bc) Sportcsarnok 2 fő
- bd) Domaszék Iskola 0,25 fő
- be) Könyvtár 1 fő
- c) Domaszék Óvoda 35 fő
Összesen: 60,25 fő.”
5. § (1) A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
6. § Ez a rendelet 2021. október 1-jén lép hatályba.
1. melléklet
„1. melléklet
(A melléklet szövegét a(z) 1. melléklet_mód.pdf elnevezésű fájl tartalmazza.)”
2. melléklet
„2. melléklet
(A melléklet szövegét a(z) 2. melléklet_mód.pdf elnevezésű fájl tartalmazza.)”