Sándorfalva Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2021. (XI. 25.) önkormányzati rendelete

Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2021. 11. 26- 2021. 11. 27

Sándorfalva Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2021. (XI. 25.) önkormányzati rendelete

Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet módosításáról

2021.11.26.

Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet 7. § (5) bekezdése a következő e) ponttal egészül ki:

(Önként vállalt feladatok:)

„e) gyermekek nevelési, oktatási intézménybe szállítása.”

2. § A Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet 13. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A közmeghallgatás testületi ülés, melynek időtartama legfeljebb 4 óra. A közmeghallgatás összehívására és lefolytatására a képviselő-testületi ülésre vonatkozó szabályok az irányadók, időpontját és helyét 30 nappal az ülés előtt közzé kell tenni

a) a Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján,

b) az önkormányzat internetes honlapján,

c) a település buszmegállóiban .”

3. § A Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet 14. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A rendes ülésre szóló meghívót a képviselő-testület ülésének napját megelőzően legalább 10 nappal, rendkívüli ülésre szóló meghívót legalább az ülés napját megelőző második nap 16 óráig, elektronikus úton kell kézbesíteni.”

4. § A Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:

„Önszerveződő közösségek tanácskozási joga

16/A. § (1) A képviselő- testület tevékenységi körükben tanácskozási jogot biztosít az önszerveződő közösségek képviselőinek a képviselő-testület és bizottságai ülésein.

(2) Önszerveződő közösség a bíróság által bejegyzett egyesület, alapítvány vagy szövetség, amely Sándorfalva illetékességi területén székhellyel rendelkezik, továbbá a Sándorfalva területén tevékenységet folytató, a hatályos jogszabályok alapján egyháznak minősülő szervezet.

(3) Az önszerveződő közösségek képviselőjük útján az erre a célra rendszeresített formanyomtatványon közölhetik a képviselő-testülettel a közérdekből nyilvános adataikat, valamint az azokban bekövetkezett adatváltozást abból a célból, hogy az őket érintő témákban a képviselő-testület vagy a szakbizottság ülésén a tanácskozási jogukat gyakorolni tudják.

(4) Közérdekből nyilvános adatai az önszerveződő közösségnek, melyeket a képviselő-testület a bejelentés alapján kezelni jogosult: a közösség neve, székhelye, a nyilvántartó szerv megnevezése, nyilvántartási azonosító szám, a tevékenység megkezdésének időpontja, a fő tevékenységi körök (célok), a közösséget képviselő neve és elérhetősége (e-mail cím, telefonszám).

(5) Az önszerveződő közösségek az önkormányzat internetes honlapján közzétett meghívóból értesülhetnek a tevékenységüket érintő napirendekről.”

5. § A Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet 17. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„17. § A rendkívüli ülés napirendjére a rendes testületi ülés napirendjére vonatkozó rendelkezések az irányadók azzal a megkötéssel, hogy a rendkívüli ülésen interpelláció előterjesztésére és a 22. § szerinti kérdésfeltevésre, illetve az ülést megelőzően bizottsági véleményezésre nincs lehetőség.”

6. § A Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet 26. § (2) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az elnök ülés- és vitavezetési jogosítványai:)

„e) Napirendi pontonként felkéri az előterjesztőt - amennyiben az nem a polgármester - az előterjesztés ismertetésére, az illetékességgel és hatáskörrel rendelkező bizottsági elnököket arra, hogy ismertessék a bizottsági véleményeket, megnyitja, vezeti, lezárja a vitát és szavazásra bocsátja a rendelet-tervezetet, határozati javaslatot, megállapítja a szavazás eredményét.”

7. § A Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet 29. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek. A tanácskozási joggal meghívottak a jelentkezés sorrendjében – a képviselők hozzászólásait követően – az ülésvezető engedélyével felszólalhatnak legfeljebb 2 percben, illetve kérdést intézhetnek az előterjesztőhöz. A kérdésre a választ a képviselő-testület ülésén szóban, vagy – amennyiben az ügy bonyolultsága indokolja, az azt követő 15 napon belül, amennyiben a válaszadás más szerv közreműködését igényli, úgy 30 munkanapon belül – írásban kell megadni. Ebben az esetben a Képviselő-testület soron következő ülésén mind a kérdést, mind az írásban megadott választ ismertetni kell.”

8. § A Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet 52. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A képviselő-testület által létrehozott állandó bizottságok elnevezését tagjainak számát, személyi összetételét, feladat és hatáskörüket a 4. melléklet tartalmazza. ”

9. § (1) A Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet 68. § (1) bekezdés 10) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A jegyző feladatai különösen:)

„10) „ellátja a Közös Önkormányzati Hivatal Dóc községben lévő telephelyével - a Dóci Kirendeltséggel - kapcsolatos feladatokat, az Mötv. vonatkozó rendelkezései szerint, és személyesen vagy megbízottja által, heti egy alkalommal a Dóci Kirendeltségen ügyfélfogadást tart,”

(2) A Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet 68. § (1) bekezdés 16) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A jegyző feladatai különösen:)

„16) „figyelemmel kíséri a jelen Szervezeti és Működési Szabályzat mellékleteinek, az önkormányzat rendeleteinek naprakészen állását, és a felülvizsgálat szükségességét jelzi a képviselő-testületnek.”

10. § (1) A Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet 70. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatára a jegyző tesz javaslatot, amelyet a polgármester terjeszt a képviselő-testület elé.”

(2) A Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet 70. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A Közös Önkormányzati Hivatal Sándorfalva és Dóc települések közötti megállapodás alapján kirendeltségként telephelyet működtet Dóc község területén. ”

11. § A Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet 77. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A jelen rendelet mellékletei a következők:

1. 1. melléklet: A képviselő-testület át nem ruházható hatáskörei.

2. 2. melléklet: A polgármesternek a képviselő-testület által átruházott hatáskörei.

3. 3. melléklet A jegyzőnek a képviselő-testület által átruházott hatáskörei.

4. 4. melléklet: Az állandó bizottságok megnevezése, tagok száma és általános, valamint a képviselő-testület által a bizottságokra átruházott feladat- és hatáskörök.

5. 5. melléklet: Az előterjesztések tartalma.

6. 6. melléklet: Sándorfalvi Közös Önkormányzati Hivatal telephelye.

7. 7. melléklet: A képviselői és hozzátartozói vagyonnyilatkozatok nyilvántartásának, kezelésének és ellenőrzésének szabályai.

8. 8. melléklet: A képviselők névjegyzéke.

9. 9. melléklet: Az önkormányzat intézményei

10. 10. melléklet: Sándorfalva Városi Önkormányzat azonosító adatai, tevékenység besorolása

11. 11. melléklet: Sándorfalva Városi Önkormányzat költségvetésének tervezésével és végrehajtásával kapcsolatos előírások és feltételek ”

12. § (1) A Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet 2. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

(2) A Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet 5. melléklete a 6. melléklet szerint módosul.

(3) A Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 7. melléklet lép.

(4) A Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet a 2. melléklet szerinti 8. melléklettel egészül ki.

(5) A Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet a 3. melléklet szerinti 9. melléklettel egészül ki.

(6) A Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet a 4. melléklet szerinti 10. melléklettel egészül ki.

(7) A Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet az 5. melléklet szerinti 11. melléklettel egészül ki.

13. § A Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet

a) 8. § (1) bekezdésében az „az 1. függelék” szövegrész helyébe az „a 8. melléklet” szöveg,

b) 21. § (2) bekezdésében az „Irodájára” szövegrész helyébe a „Csoportjánál” szöveg,

c) 46. § (1) bekezdésében az „Irodáján” szövegrész helyébe a „Csoportján” szöveg,

d) 6. melléklet cím szövegében az „Ügyfélszolgálati Iroda” szövegrész helyébe a „Kirendeltség” szöveg

lép.

14. § Hatályát veszti a Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet

b) 7. melléklet 1. függeléke,

c) 7. melléklet 2. függeléke,

d) 7. melléklet 3. függeléke,

e) 7. melléklet 4. függeléke,

f) 7. melléklet 5. függeléke,

g) 7. melléklet 6. függeléke,

h) 7. melléklet 7. függeléke,

i) 7. melléklet 8. függeléke.

15. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a kihirdetését követő második napon hatályát veszti.

1. melléklet

1. A Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet 2. melléklete a következő 9. ponttal egészül ki:

„9. Településkép-védelmi bírság ”

2. A Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet 2. melléklete a következő 10. ponttal egészül ki:

„10. Jogosultsági felülvizsgálatot követően már nem szociális alapon bérelt lakás bérlője esetében egyedi méltányossági kérelem elbírálása ”

2. melléklet

8. melléklet
Képviselők névjegyzéke
Polgármester:
Gajdosné Pataki Zsuzsanna 6762 Sándorfalva, Szabadság tér 9.
Alpolgármester:
Búza Katalin Szeged, Kukovecz Nana utca 3. III/9.
Képviselők:
Ambrus László Sándorfalva, Sövényházi út 0134/9.
Darázs Sándor Sándorfalva, Petőfi S. u. 23.
Dudás Zoltán Sándorfalva, Eperjes dűlő 2.
Jenei Csaba Sándorfalva, Jókai utca 15.
Gombosné Zámbó Zsuzsanna Sándorfalva, Kassai u. 9.
Magyar Károly Sándorfalva, Dózsa György utca 59.
Dr. Széll Gábor Sándorfalva, Munkácsy utca 60/A.”

3. melléklet

9. melléklet
Az önkormányzat intézményei
Sándorfalvi Közös Önkormányzati Hivatal 6762 Sándorfalva, Szabadság tér 1.
Sándorfalvi Közös Önkormányzati Hivatal Dóci Kirendeltség
6766 Dóc, Alkotmány u. 17.
Egyesített Egészségügyi- és Szociális Intézmény
Bölcsőde 6762 Sándorfalva, Széchenyi u. 20.
6762 Sándorfalva, Juharfás liget 1.
Idősek Klubja 6762 Sándorfalva, Dózsa György u. 33.
Védőnői szolgálat 6762 Sándorfalva, Szabadság tér 4/a.
Sándorfalvi Művelődési Ház és Könyvtár
Budai Sándor Emlékház és Tájház 6762 Sándorfalva, Kolozsvári u. 25.
Budai Sándor Művelődési Ház 6762 Sándorfalva, Ady Endre u. 7.
Pallavicini Kastély 6762 Sándorfalva, Szabadság tér 6.
Petőfi Emlékkönyvtár 6762 Sándorfalva, Dózsa György u. 2.
Széchenyi Ifjúsági Közösségi Központ 6762 Sándorfalva, Széchenyi u. 24.
Sándorfalvi Pipacs Óvoda
Iskola utcai óvodaépület – 6762 Sándorfalva, Iskola utca 3.
Rákóczi utcai óvodaépület – 6762 Sándorfalva, Rákóczi utca 2.
Kis körúti óvodaépület – 6762 Sándorfalva, Kis körút 1.
Kölcsey utcai óvodaépület – 6762 Sándorfalva, Kölcsey utca 45.
SÖV Sándorfalva Önkormányzati Vagyonkezelő Közhasznú Nonprofit Kft.
6762 Sándorfalva, Széchenyi utca 24.
Sándorfalvi Építő Kft.
6762 Sándorfalva, Széchenyi utca 24.”

4. melléklet

10. melléklet
Sándorfalva Városi Önkormányzat azonosító adatai, tevékenységi besorolása
Törzskönyvi azonosító adatok:
Törzsszáma: 726609
Adószáma: 15726607-2-06
KSH statisztikai számjel: 15726607-8411-321-06
Megnevezés: SÁNDORFALVA VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT
Cím: 6762 Sándorfalva, Szabadság tér 1.
Önkormányzat pénzforgalmi számlája:
57100106-13335883 költségvetési elszámoló számla
Tevékenységi besorolás kormányzati funkció szerint:
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
013320 Köztemető-fenntartás és -működtetés
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek
052080 Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése
061020 Lakóépület építése
063080 Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése
064010 Közvilágítás
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
072111 Háziorvosi alapellátás
072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás
072160 Betegszállítás, valamint orvosi rendelvényű halottszállítás
072190 Általános orvosi szolgáltatások finanszírozása és támogatása
074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás
081041 Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása
081045 Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása
081061 Szabadidős park, fürdő és strandszolgáltatás
091220 Köznevelési intézmény 1–4. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatással
összefüggő működtetési feladatok
091250 Alapfokú művészetoktatással összefüggő működtetési feladatok
092120 Köznevelési intézmény 5–8. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával
összefüggő működtetési feladatok
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
104035 Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében
106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások
018010 Önkormányzatok elszámolásai a központi költségvetéssel
018030 Támogatási célú finanszírozási műveletek
074040 Fertőző megbetegedések megelőzése, járványügyi ellátás
103010 Elhunyt személyek hátramaradottainak pénzbeli ellátásai
107060 Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások
084031 Civil szervezetek működési támogatása
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
104051 Gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni ellátások
082010 Kultúra igazgatása
082030 Művészeti tevékenységek (kivéve: színház)”

5. melléklet

11. melléklet
Sándorfalva Városi Önkormányzat költségvetésének tervezésével és végrehajtásával kapcsolatos
különleges előírások, feltételek

I. A költségvetés készítésére és a beszámoló összeállítására vonatkozó általános és speciális szabályok

1. Közös szabályok

1.1 A költségvetés és a beszámoló összeállítása során minden munkafolyamatban figyelembe kell venni a Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban KÖH) által az önállóan működő költségvetési intézményekkel - a munkamegosztás és felelősségvállalás rendjéről - kötött megállapodást.

1.2. A költségvetés és a beszámoló elkészítése során az önkormányzat képviselő-testületének, mint felügyeleti szervnek az információs igényét legjobban kielégítő címrend szerint kell összeállítani a költségvetési tervezéshez és beszámoláshoz kapcsolódó dokumentumokat.

2. A költségvetés tervezésére vonatkozó szabályok

2.1. A költségvetési koncepció, illetve a költségvetési terv megalapozásához szükséges belső számításokat az érvényben lévő számviteli és gazdálkodási szabályoknak megfelelően kell elkészíteni.

2.2. A számításokat az önkormányzat által ellátott feladatok ellátási módjának (saját intézmény, társulás, megbízás, stb.), az intézményi struktúrának (önállóan működő és gazdálkodó, valamint önállóan működő költségvetési szervek) a figyelembe vételével kell elkészíteni.

2.3. A koncepció, illetve a költségvetési terv összeállításakor egyrészről az ellátandó feladatokból (tovább gondolva: annak költségvetési kiadás oldalából), illetve az ismert költségvetési bevételekből kell kiindulni.

2.4. A normatív állami hozzájárulásokhoz az önállóan működő költségvetési szervek feladatmutatók és mutatószámok alapján történő adatszolgáltatásának valódiságáért az önállóan működő költségvetési szervek vezetője, az adatok ellenőrzéséért a jegyző és a tervezési feladatok ellátásáért felelős személy tartozik felelősséggel.

Az önállóan működő, valamint az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek által készített adatszolgáltatást a Nemzetgazdasági Minisztérium által meghatározott formában, tartalommal és a jogszabályban meghatározott határidőig kell elkészíteni, majd a KÖH részéről a Nemzetgazdasági Minisztérium által megállapított határidőig kell továbbítani.

A kitöltést alátámasztó dokumentumokat, valamint az adatszolgáltatás egy példányát a tervezés ügyiratai között feltétlenül meg kell őrizni.

2.5. A költségvetési tervezéssel kapcsolatos. munkafolyamatok ellátása során elsősorban a költségvetési tervezésre vonatkozó jogszabályokat, az azokban megfogalmazott tartalmi követelményeket kell szem előtt tartani.

A tartalmi követelmények betartásáért (önkormányzat esetében a költségvetési rendelet-tervezet mellékleteinek, illetve a kapcsolódó előterjesztés tartalmának, formájának, a jogszabályoknak és a képviselő-testület információigényének megfelelő karbantartásáért) a KÖH tervezési feladatok ellátásáért felelős dolgozója tartozik felelősséggel.

3. A költségvetési beszámolásra vonatkozó szabályok

3.1. A költségvetési beszámolásra vonatkozó szabályokat értelemszerűen kell alkalmazni:

a) - a féléves beszámoló elkészítésénél,

b) - a háromnegyed éves gazdálkodásról szóló tájékoztatásnál, valamint

c) - az éves költségvetési beszámolásnál.

3.2. A költségvetési beszámolás során a dokumentációk számításait a költségvetési tervezésre vonatkozó szabályok 2.2. pontja szerint kell elvégezni.

3.3. Az állami hozzájárulások, központi és központosított támogatások, kötött felhasználású átvett pénzeszközök elszámolásának dokumentálásáért, az abban foglalt adatok ellenőrzéséért a KÖH beszámolási feladatok ellátásáért felelős dolgozója tartozik felelősséggel.

(Az elszámolásra vonatkozó dokumentumokat a beszámoló ügyiratai között feltétlenül meg kell őrizni.)

3.4. Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény és annak végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) korm. rendelet szabályozza az évközi és éves beszámolók, valamint egyéb adatszolgáltatások elkészítésének határidejét és az éves költségvetési beszámoló szöveges indoklásának részletes tartalmi és formai követelményeit.

II. A költségvetési tervezés különleges előírásai, feltételei

4. A költségvetési koncepció elkészítése

4.1. A költségvetési koncepció összeállításakor számba kell venni:

a) - a költségvetési szerv által ellátandó feladatokat, ezt követően - a költségvetési szerv bevételeit,

b) - majd a fentiek alapján kell kialakítani a költségvetési koncepciót.

4.2. A költségvetési koncepció készítésekor a költségvetési szerv bevételei között a nem saját bevételeket a rendelkezésre álló, dokumentum értékű okmányok (pl.: önkormányzat esetében az állami hozzájárulásokat az adatszolgáltatás) alapján kell bemutatni.

4.3. A kiadások tekintetében figyelembe kell venni minden, a koncepció készítésénél ismert, a költségvetési kiadásokra ható tényezőt.

4.4. A KÖH tervezési feladatok ellátásáért felelős dolgozója a koncepció ellenőrzése során köteles megvizsgálni, hogy a költségvetési koncepciót megalapozó számítások során:

A KÖH tervezési feladatok ellátásáért felelős dolgozója köteles jelezni, ha a költségvetési koncepció összeállításakor a költségvetés forráshiányosnak bizonyul. A polgármester, a jegyző és a tervezési feladatok ellátásáért felelős személy ekkor együtt fogalmazzák meg azokat a javaslatokat, melyek alapján a költségvetés kiadási oldalát csökkenteni, illetve a bevételi oldalt megalapozottan növelni lehet.

a) - figyelembe vették-e a vonatkozó jogszabályokat (pl. az önkormányzati rendeleteket, határozatokat,),

b) - a kötelezettségvállalások nyilvántartása alapján a tervévre vonatkozó kötelezettségvállalások a koncepcióba beépítésre kerültek-e,

c) - az inflációs hatásokkal, illetve jogszabályi változások hatásaival az érintettek megfelelő mértékben számoltak-e.

5. A költségvetési tervezés

5.1. A költségvetési tervezéskor az elfogadott koncepciót kell alapul venni.

Amennyiben a képviselő-testület a koncepció elfogadásakor a költségvetés összeállítására vonatkozóan állapított meg külön irányelveket vagy szempontokat, akkor azok figyelembevételéről gondoskodni kell. Ezért a jegyző és a tervezési feladatok ellátásáért felelős dolgozója tartozik felelősséggel.

5.2. A költségvetési terv javaslatot a jegyző az általa kijelölt személy bevonásával a hatályos jogszabályok szerint állítja össze.

A jegyző a rendelet-tervezet általános jogszerűségéért, a tervezési feladatok ellátására kijelölt személy a rendelettervezet pénzügyi-számviteli jogszabályokkal való harmonizálásáért felelős.

5.3. A költségvetési terv elkészítésének részletes munkafolyamatait az 1. számú melléklet tartalmazza.

5.4. Ha a képviselő-testület a költségvetési rendelet-tervezetet a megtárgyalása során nem az eredeti, beterjesztett állapotban hagyja jóvá, illetve az ülésen megadott szempontok szerint a költségvetés újratárgyalásáról döntött, akkor a képviselő-testületi ülésen elhangzottak szerint a tervezési feladatok ellátásáért felelős személy gondoskodik a költségvetés megfelelő átdolgozásáról.

5.5. Az elfogadott költségvetési rendelet alapján a tervezési feladatok ellátásáért felelős személy gondoskodik az elemi költségvetés költségvetési rendeletnek megfelelő elkészíttetéséről.

III. Költségvetési beszámoló helyi szabályai

6. A féléves gazdálkodásról szóló költségvetési beszámolás

6.1. A féléves gazdálkodásról szóló költségvetési beszámoló-tervezet összeállításakor a képviselő-testület által jóváhagyott:

Amennyiben a képviselő-testület a költségvetési beszámolással kapcsolatban állapított meg külön szabályokat, helyi információs igényeket, akkor azok figyelembevételéről gondoskodni kell. Ezért a jegyző és a beszámolási feladatok ellátásáért felelős dolgozója tartozik felelősséggel.

a) - eredeti költségvetési rendeletből, illetve

b) - a hatályos költségvetési rendeletből kell kiindulni.

6.2. A féléves gazdálkodásról szóló költségvetési beszámolót - az előirányzat-könyveléseket kővetően - az elkészített főkönyvi kivonat és pénzforgalmi információs jelentés alapján kell összeállítani. A főkönyvi kivonatot és a pénzforgalmi információs jelentést a beszámoló ügyiratai között meg kell őrizni. A beszámolót a naptári év június 30-i fordulónappal kell készíteni.

6.3. A féléves gazdálkodásról szóló költségvetési beszámolót a beszámolási feladatok ellátásáért felelős személy

állítja össze. Az összeállításnál figyelembe kell venni:

a) - a jogszabályi előírásokat,

b) - az önkormányzat és a költségvetési szervek belső információs igényét, valamint

c) - a költségvetési tervdokumentációval való összehasonlíthatóság követelményét.

d) A beszámolóban ki kell térni

e) - a költségvetési előirányzatok időarányos alakulásának, - a tartalék felhasználásának,

f) - a hiány, illetve a többlet ősszege alakulásának, valamint - a költségvetés teljesítése alakulásának bemutatására.

6.4. A jegyző a költségvetési beszámoló jogszabályokkal való harmonizálásáért, a beszámolási feladatok ellátására kijelölt személy a költségvetési beszámoló pénzügyi-számviteli jogszabályoknak való megfelelőségéért felelős.

6.5. A beszámolási feladatok ellátásáért felelős személy gondoskodik az önkormányzat féléves beszámolójának elkészítéséről és a Magyar Államkincstár Csongrád Megyei Igazgatóságához történő benyújtásáról.

7. A háromnegyed éves gazdálkodásról szóló tájékoztatás

7.1. A háromnegyed éves gazdálkodásról szóló tájékoztatót az önállóan működő és gazdálkodó, valamint az önállóan működő intézményenként elkészített pénzforgalmi információs jelentés /főkönyvi könyvelés/ alapján kell elkészíteni. A háromnegyed éves beszámolót az adott év szeptember 30-i állapot alapján kell összeállítani.

7.2. A háromnegyed éves gazdálkodásról szóló tájékoztatás kötelező tartalmi elemei:

A háromnegyed éves gazdálkodásról szóló tájékoztatásnál figyelembe kell venni, hogy a tájékoztatás szöveges része kiterjedjen a jelentős előirányzat eltérések indoklására, illetve előre jelezze egyes kiadások és bevételek év végéig várható alakulását.

A háromnegyed éves gazdálkodásról szóló tájékoztatást úgy kell összeállítani, hogy szakmailag és számszakilag is könnyen felhasználható legyen a következő évi költségvetési koncepció készítésénél.

a) - a költségvetési előirányzatok időarányos alakulásának,

b) - a tartalék felhasználásának,

c) - a hiány, illetve a többlet összege alakulásának, valamint - a költségvetés teljesítése alakulásának bemutatása.

8. Az éves költségvetési beszámolás

8.1. A zárszámadási rendelet-tervezet összeállításakor a képviselő-testület által elfogadott és módosított költségvetési rendeletet kell alapul venni.

8.2. A zárszámadást a jegyző az általa kijelölt személy bevonásával a hatályos jogszabályok szerint állítja össze. A jegyző a zárszámadás általános jogszerűségéért, a beszámolási feladatok ellátására kijelölt személy a zárszámadás pénzügyi-számviteli jogszabályokkal való harmonizálásáért felelős.

8.3. A beszámolót a tárgyévet követő év március 31-ig kell felülvizsgálni.

A felülvizsgálatnak ki kell terjednie:

a) - a költségvetési előirányzattal összefüggően jóváhagyott - alaptevékenységbe tartozó - feladatok szakmai teljesítésére, értékelésére,

b) - a költségvetési előirányzat megállapításának módjától függően a pénzügyi teljesítés és a feladatmegvalósítás összhangjára,

c) - az eredeti, a módosított terv- és tényadatok eltérésére,

d) - a számszaki beszámoló belső, valamint a képviselő-testület és a Magyar Államkincstár Csongrád Megyei Igazgatósága által meghatározott adatszolgáltatással való külső összhangjára.

8.4. A beszámoló elkészítésének részletes munkafolyamatait az 1. számú melléklet tartalmazza.

8.5. A beszámolási feladatok ellátásáért felelős személy gondoskodik az elemi beszámoló elkészíttetéséről és továbbításáról a Magyar Államkincstár Csongrád Megyei Igazgatósága felé.

IV. Információszolgáltatás az államháztartásnak

9. Az államháztartás információs rendszerébe történő adatszolgáltatás és az elfogadott költségvetési rendeletek közötti tartami egyezőségért az érintettek az Államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény és Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet szerint tartoznak felelősséggel.

E szabályzatok alapján fegyelmi felelősség terheli még a tervezési és beszámolási feladatok ellátásáért felelős személyt is, akinek ellenőrzési és irányító tevékenysége során minden szabálytalansággal szemben fel kell lépnie, s szükség esetén tájékoztatni kell a jogszabály szerint felelős személyeket.

10. Az információszolgáltatással kapcsolatos munkafolyamatok leírását az 1. számú melléklet tartalmazza.

V. A költségvetés végrehajtásának szabályai

11. A költségvetés végrehajtásának részletes, adott évre vonatkozó szabályait a költségvetési rendelet tartalmazza.

A rendeletben foglaltakat kell alkalmazni:

a) - az egyes előirányzatok felhasználásakor,

b) - az egyes előirányzatok módosításakor.

12. A költségvetés végrehajtásakor az előirányzat-felhasználási ütemtervet kell alapul venni.

Az előirányzat-felhasználási ütemterv adatait legalább negyedévenként teljes körben összehasonlítani, illetve egyeztetni keli a tényadatokkal.

13. Szükség esetén intézkedési tervet kell készíteni, illetve a jelentősen megváltozott körülmények kőzött újra el kell készíteni az előirányzat-felhasználási ütemtervet.

14. A költségvetés végrehajtására vonatkozó további részletes szabályokat a pénzgazdálkodási jogkörök gyakorlására vonatkozóan pénztár- és bankszámla pénzkezelési szabályzatok, illetve a feladatellátás rendjének szabályzata tartalmazza.

VI. Sándorfalva Város Önkormányzat Az önkormányzati költségvetés tervezési folyamat-ábrájának leírása

15. Az önkormányzati költségvetés tervezéséhez, költségvetési koncepció készítéséhez

a) - Lakossági igények felmérése, megismerése,

b) - Az önkormányzati intézmények és KÖH szervezeti egységei összeállítják javaslataikat,

c) - A KÖH és az intézmények között egyeztetés az elképzelésekről

d) - Más önkormányzatokkal való egyeztetés az elképzelésekről; az önkormányzat és a területén működő gazdálkodó szervek közötti egyeztetés; egyeztetés, konzultálás az érdekképviseletekkel.

16. A helyi ónkormányzat költségvetési koncepciójának összeállításához a Kormány (Nemzetgazdasági Minisztérium, és Magyar Államkincstár útján) rendelkezésre bocsátja a központi költségvetés irányelveit és az önkormányzati forrásszabályozás előzetes elgondolásait.

17. Naturális mutatókról adatszolgáltatás a normatív állami támogatás számításához.

18. Költségvetési koncepciókészítés és egyeztetések

19. A költségvetési koncepciót a képviselő-testület elé terjeszti a polgármester.

20. A koncepcióról szóló képviselő-testületi határozatról tájékoztatás.

21. A költségvetési törvényjavaslat benyújtásával egyidejűleg az önkormányzati szabályozásról tájékozódás.

22. Az intézmények és a KÖH költségvetési tervezésének beindítása.

23. Az Országgyűlés megalkotja a költségvetési törvényt; információ a Nemzetgazdasági Minisztérium és a Magyar Államkincstáron keresztül, illetve a Magyar Közlönyből.

24. A költségvetési rendelet tervezet elkészítése. A jegyző által összeállított költségvetési javaslat egyeztetése az érintettekkel (intézmények, érdekképviseletek, kamarák, stb.)

25. A költségvetési rendelet-tervezetet a polgármester benyújtja a képviselő-

testületének.

26. A költségvetési rendelet megalkotása. Erről információ az érdekelteknek.

27. A KÖH elkészíti a KÖH és az önállóan működő költségvetési szervek elemi költségvetését.

28. Az önkormányzati szintű költségvetésről (az államháztartás információs rendszere szerint) információ nyújtása a Magyar Államkincstár Területi Igazgatóságán keresztül a kormányzati szervek részére

Költségvetési koncepció tartalmi követelményei

29. Az előterjesztésnek tartalmaznia kell a jogszabályi hivatkozásokat:

Pl: "Az Államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 24 §-a alapján a polgármester a jegyző által elkészített, a kővetkező évre vonatkozó költségvetési koncepciót április 30-ig benyújtja a képviselő-testületnek.

A jegyző a költségvetési koncepciót az államháztartás működési rendjéről szóló 368/2011. (XII. 31.) Kormányrendeletben foglaltak szerint készítette el."

2.A koncepció összeállításának sarokpontjai

- A koncepció összeállítására az ónkormányzat gazdasági programjának figyelembevételével került sor.

- Az adott évre vonatkozó költségvetési irányelvek és ezek várható hatásai az önkormányzat költségvetésére.

- A költségvetési koncepció készítésének menetének leírása az 1.sz.melléklet I. pontja alapján.

30. A ... évi költségvetés bevételei és kiadásai

A költségvetés főösszege, ,költségvetési bevételek és kiadások címenként.

A koncepció készítésének időpontjában meglévő adatok alapján a költségvetési rendelet-tervezet szerkezetének megfelelő adatok.

31. A .... évi költségvetés egyensúlya

Értékelés, kiadáscsökkentési javaslatok, illetve bevételszerzési lehetőségek feltárása, javaslatok. Többéves kihatású tételek bemutatása, annak hatáselemzése.

32. számú melléklet

A tervezési és beszámolási feladatokat ellátó személyek kijelölése

A tervezési és beszámolási feladatok jogszabályok, valamint e szabályozás szerinti végrehajtására az alábbi személyeket jelölöm ki:

Név Beosztás Feladat

…………………………. polgármester tervezés, beszámolás ellenőrzése

…………………………. jegyző tervezés, beszámolás ellenőrzése

…………………………. gazd.csop.vezető tervezési, beszámolási feladat

…………………………. EESZI vezető tervezési, beszámolási feladat

…………………………. Sándorfalvi Kulturális tervezési, beszámolási feladat Központ igazgató”

6. melléklet

1. A Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (X. 31.) önkormányzati rendelet 5. melléklete a következő 3. ponttal egészül ki:

„3. Minta előterjesztés

null

ELŐTERJESZTÉS

Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete

Előterjesztő: Gajdosné Pataki Zsuzsanna polgármester

(opcionálisan Dr. Török Éva jegyző)

Tárgy:

Iktatószám: 3- /20…...

Melléklet:

Elkészítésért felelős:

Készítette:

Véleményezésre megküldve: Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság

Humán Bizottság

(Ebben a sorrendbe, kiírva, illetve opcionálisan, amennyiben „sürgősségi” „-„ kihúzással )

(a sürgősségi anyagoknál: Sürgősségi)

(A kivastagítással és aláhúzással az adott döntési forma)

Az előterjesztést nyílt/zárt ülésen kell tárgyalni.

A döntéshez egyszerű/minősített többség szükséges.

Törvényességi véleményezésre bemutatva: 20….. ……..





Sándorfalva Város
Polgármesterétől


*6762 Sándorfalva, Szabadság tér 1.
(: 62 /572-961
Fax: 62 /572-976
E-mail cím: polghiv@sandorfalva.hu

Iktatószám: 3- /20…... Tárgy:

Sándorfalva Város

Képviselő-testülete

részére

Sándorfalva

Tisztelt Képviselő-testület!

A fentiek alapján kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni és az alábbi határozati javaslatot elfogadni szíveskedjen.

……/20…... (.......) Kt. határozat

Tárgy:

Határozati javaslat

Határidő:

Felelős:

A határozatról értesítést kap:

1.) Gajdosné Pataki Zsuzsanna polgármester

2.) Dr. Török Éva jegyző

Sándorfalva, 20……..

Tisztelettel:

Gajdosné Pataki Zsuzsanna

polgármester”

7. melléklet

Az állandó bizottságok megnevezése, tagok száma, és az általános, valamint a Képviselő-testület által a bizottságokra átruházott feladat- és hatáskörök

1. A Képviselő-testület az alábbi állandó bizottságokat hozza létre:
a) Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság 4+1 fő
b) Humán Bizottság 3+2 fő

2. Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság tagjai

a) elnök: Jenei Csaba

b) tagok: Ambrus László, Gombosné Zámbó Zsuzsanna,Magyar Károly

c) külső tag: Farkas Árpád

3. Humán Bizottság tagjai

2. Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság feladatai

2a. Véleményezési feladatkörök

a) véleményezi az önkormányzat gazdasági programtervezetét

b) véleményezi a költségvetési koncepciót, költségvetést

c) véleményezi az átmeneti gazdálkodásról szóló tervezetet

d) véleményezi az önkormányzat gazdasági társaságainak megalakítását, átalakítását, megszüntetését, illetve önkormányzati szerv alapítását, átszervezését, átalakítását, megszüntetését,

e) figyelemmel kíséri a költségvetés végrehajtását,

f) véleményezi a költségvetésben jóváhagyott előirányzatok közötti átcsoportosítást,

g) véleményezi a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót,

h) véleményezi a költségvetési körön kívüli szervezetek támogatását

i) véleményezi a költségvetési szervek alapító okiratának módosítására és az ellátható vállalkozási tevékenységi körébe vonatkozó döntés-tervezeteket,

j) véleményez és javaslatot tesz a rendezési tervvel kapcsolatos kérdésekben,

k) javaslatot tesz a közterületeket érintő olyan kezdeményezések terén, amely hosszútávon kihat a település életére,

l) a képviselő-testület szervezetével, működési szabályaival kapcsolatos ügyrendi kérdéseket – a képviselő-testület eseti megbízása alapján is – véleményezi,

m) előterjeszti a képviselő-testület számára a jelen Szervezeti és Működési Szabályzat 34. § (10) bekezdés alapján a képviselői érintettség elmulasztásának jogkövetkezményéről szóló döntési javaslatot.

a) elnök: Dr. Széll Gábor

b) tagok: Dudás Zoltán, Jenei Csaba

c) külső tagok: Dr. Bodor Sándor, Bősi József

4. Átruházott hatáskörök a képviselő-testület részéről

a) vagyonnyilatkozat-vizsgáló feladatkör alapján a képviselők és a nem képviselő bizottsági tagok saját, illetve hozzátartozói vagyonnyilatkozatainak a nyilvántartása, ellenőrzése,

b) összeférhetetlenség-vizsgáló feladatkör alapján a képviselők és a nem képviselő bizottsági tagok összeférhetetlenségi ügyeinek a kivizsgálása és annak eredményéről döntési javaslat készítése a képviselő-testület számára,

c) méltatlanság-vizsgáló feladatkör alapján a képviselők és a nem képviselő bizottsági tagok méltatlansági ügyeinek a kivizsgálása és annak eredményéről döntési javaslat készítése a képviselő-testület számára, továbbá a képviselők és nem képviselő bizottsági tagok köztartozásmentes adózói adatbázisba történő felvétele igazolásának ellenőrzése.

5. Humán Bizottság feladatai:

ka) a helyi sportkoncepcióban megfogalmazott sportpolitikai célok megvalósítását,

kb) a nemzetközi kapcsolatokra vonatkozó megállapodások megvalósítását,

l) feladatkörébe tartozó területeken állást foglal, és javaslatot tesz a képviselő-testület nemzetközi kapcsolatainak alakítására, közreműködik a testvér települések és euro- régiós kapcsolatok ápolásában.

m) Közreműködik a szociális ellátás helyzetének elemzésében

n) A bizottság véleménye szükséges az alábbi képviselőtestületi döntések előkészítéséhez:

na) szociális és egészségügyi intézmények munkájának és szociális és egészségügyi feladatok ellátásának értékelése,

nb) egészségügyi alapellátás tevékenységének értékelése,

nc) az önkormányzat egészségügyi tárgykört érintő anyagainál,

nd) az egészségügyi tárgykörbe tartozó önkormányzati személyi ügynél,

o) továbbá megvizsgálja a települési egészségügyi ellátásokat, javaslatokat tehet az esetleges fejlesztésekre.”

a) Véleményezi az óvodai általános iskolai neveléssel, oktatással, kapcsolatos képviselő-testületi előterjesztéseket.

b) Véleményezi az óvoda megszüntetésével, átszervezésével, tevékenységi körének módosításával, nevének megállapításával kapcsolatos képviselő-testületi előterjesztéseket.

c) Véleményezi a nem önkormányzati intézményekkel kötendő közoktatási megállapodásokkal kapcsolatos képviselő-testületi döntés-tervezeteket.

d) Véleményezi az ifjúsági, nevelési, oktatási tárgyú képviselő-testületi előterjesztéseket.

e) Javaslatot tesz a városi szintű kulturális rendezvényekre.

f) Véleményezi a művészeti alkotás közterületen, valamint önkormányzati tulajdonú épületen való elhelyezésével, áthelyezésével, lebonyolításával kapcsolatos képviselő-testületi előterjesztéseket.

g) Véleményezi az önkormányzat által fenntartott kulturális, közművelődési, művészeti intézmények alapításával, megszűnésével, átszervezésével, feladatának megváltoztatásával, nevének megállapításával, költségvetésének meghatározásával és módosításával összefüggő képviselő-testületi döntéstervezeteket.

h) Elősegíti a kulturális hagyományok és értékek ápolását, a művelődésre, a társas életre szerveződő közösségek tevékenységét, a lakosság életmódja javítását szolgáló kulturális, közművelődési, ifjúsági és sport célok megvalósítását.

i) Segíti a művészeti intézmények, civil szervezetek, továbbá a lakosság művészeti kezdeményezéseinek, önszerveződésének munkáját, a művészeti alkotómunka feltételeinek javítását, és a művészeti értékek létrehozását, megőrzését.

j) Figyelemmel kíséri és véleményezi a kulturális, közművelődési, ifjúsági és sport, továbbá művészeti tárgyú képviselő-testületi előterjesztéseket.

k) Figyelemmel kíséri: