Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 16/2021. (III. 29.) önkormányzati rendelete

Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2013. (I. 24.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2021. 03. 30- 2021. 03. 31

Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 16/2021. (III. 29.) önkormányzati rendelete

Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2013. (I. 24.) önkormányzati rendelet módosításáról

Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése feladat- és hatáskörében eljárva, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése és a veszélyhelyzet kihirdetéséről és a veszélyhelyzeti intézkedések hatálybalépéséről szóló 27/2021. (I. 29.) Korm. rendelet alapján Debrecen Megyei Jogú Város Polgármestere az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörben, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2013. (I. 24.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: SzMSz) 9. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„9. § (1) A Közgyűlés április 11-ét Debrecen Város Napjává nyilvánítja abból az alkalomból, hogy Debrecen az 1693. április 11-én kelt, I. Lipót császár által kibocsátott kiváltságlevéllel szabad királyi városi rangot kapott.

(2) A Közgyűlés a Város Napja, valamint október 23-a alkalmából ünnepi ülést tart.

(3) Az ünnepi ülésre az e rendeletben az ülés meghívójának tartalmára, valamint annak kézbesítési rendjére, a napirendre, az előterjesztésekre, a 27. §-ban foglaltak kivételével a tanácskozás rendjére, valamint a Közgyűlés döntéseire vonatkozó szabályokat nem kell alkalmazni, de a Közgyűlés határozatképességét az ülés teljes időtartama alatt biztosítani kell.”

2. § Az SzMSz 60. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Kulturális és Oktatási Bizottság részt vesz a város kulturális, civil feladatainak ellátását szolgáló rendelet, stratégia előkészítésében, módosításában.”

3. § Az SzMSz 60. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Kulturális és Oktatási Bizottság véleményezi:

  • 1. az önkormányzat által fenntartott kulturális és köznevelési intézmények, valamint az önkormányzat tulajdonában álló kulturális, köznevelési vagy idegenforgalmi feladatot ellátó gazdasági társaságok működésével, alapításával, megszüntetésével, átszervezésével, nevének megállapításával, költségvetésének meghatározásával és módosításával összefüggő előterjesztéseket,
  • 2. az önkormányzati tulajdonban lévő köznevelési intézmény tulajdonosi vagy fenntartói jogának – részben vagy egészben – más fenntartó részére történő átengedéséről szóló előterjesztést,
  • 3. a közterületen elhelyezett emléktáblák, emlékoszlopok megjelenési formáit és feliratait,
  • 4. feladatkörébe tartozó intézmények vezetőit, gazdasági társaságok vezető tisztségviselőit érintő előterjesztéseket,
  • 5. a kulturális feladatot ellátó gazdasági társaságokkal, egyéb szervezetekkel kötendő közszolgáltatási szerződések megkötésére, módosítására, illetve ezen szervezetek részére történő ingatlanok biztosítására, használatára vonatkozó előterjesztéseket,
  • 6. művészeti alkotások közterületen, valamint önkormányzati tulajdonú épületen való elhelyezésével, áthelyezésével, lebontásával kapcsolatos közgyűlési előterjesztéseket,
  • 7. a közterületek és intézmények elnevezésével kapcsolatos előterjesztéseket,
  • 8. a kizárólagosan műteremként hasznosítható helyiségek árverés nélküli bérbeadásával kapcsolatos előterjesztéseket,
  • 9. önkormányzati feladat ellátása esetén a civil szervezetek, illetve kulturális vagy oktatási feladatellátás esetén az egyházak részére történő helyiségek ingyenes hasznosításba adásával vagy árverés nélküli, kedvezményes bérbeadásával kapcsolatos előterjesztéseket,
  • 10. a kiemelt városi kulturális rendezvények megrendezését érintő önkormányzati döntéseket,
  • 11. a nevezetes személyek sírhelyeinek nyilvántartásával összefüggő kérelmeket,
  • 12. a feladatköréhez kapcsolódó alapítványok, közalapítványok működésével kapcsolatos előterjesztéseket,
  • 13. a Közgyűlés által alapított elismerések adományozásáról szóló önkormányzati rendeletben foglaltak szerint az elismerések adományozására irányuló javaslatokat,
  • 14. köznevelési intézményekre vonatkozó köznevelési és egyéb megállapodások tervezeteit,
  • 15. kulturális és köznevelési intézmények fejlesztésére kiírt pályázatokra vonatkozó előterjesztéseket,
  • 16. a Kölcsey Ferenc-ösztöndíj pályázati felhívásaira beérkezett pályázatokat és javaslatot tesz adományozásukra,
  • 17. a Civil Stratégia megvalósulásáról szóló beszámolót.”

4. § (1) Az SzMSz 61. § (3) bekezdés b) és c) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek::

„b) a sport és ifjúsági feladatot ellátó gazdasági társaságokkal, egyéb szervezetekkel kötendő közszolgáltatási szerződések megkötésére, módosítására, illetve ezen szervezetek részére történő ingatlanok biztosítására, használatára vonatkozó előterjesztéseket

c) a Cívis Talentum ösztöndíj és a Békessy Béla-sportösztöndíj pályázati felhívásaira beérkezett pályázatokat, javaslatot tesz adományozásukra, a Békessy Béla-sportösztöndíj esetében az ösztöndíj mértékére is,”

(2) Az SzMSz 61. § (3) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„f) az ifjúsági és sportlétesítmények fejlesztésére, elnevezésére vonatkozó előterjesztéseket,”

5. § Az SzMSz

  • a) 1. melléklete helyébe az 1. melléklet
  • b) 2. melléklete helyébe a 2. melléklet
  • c) 3. melléklete helyébe a 3. melléklet

lép.

6. § Hatályát veszti az SzMSz 59. § (2) bekezdésének 22. pontja és a 85. §-a.

7. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Az 1. § és a 3–6. § és az 1–3. melléklet 2021. március 30-án lép hatályba.

Dr. Szekeres Antal sk.
camzetes főjegyző

Dr. Papp László sk.
polgármester

1. melléklet

1. melléklet az 1/2013. (I. 24.) önkormányzati rendelethez

1

36/2000. (X. 18.) Kr. rendelet 9. § (2) bekezdése - természetes személyek, jogi személyek és jogi személyiség nélküli szervezetek javaslata alapján díszsírhelyet adományozhat a haza, a közösség, a város érdekében végzett kimagaslóan eredményes munkában, hosszan tartó közéleti tevékenységben kiemelkedően érdemeket szerzett személyek részére.

2

36/2000. (X. 18.) Kr. rendelet 9. § (3) bekezdése - a díszsírhelyekben nyugvó házastársának, gyermekének rátemetését vagy urnáinak elhelyezését engedélyezheti.

3

36/2000. (X. 18.) Kr. rendelet 9/A. § (1) bekezdése - a közéleti személyek sírhelysorán lévő sírhelyekre az a személy temethető, aki életében a város érdekében kimagaslóan eredményes munkát végzett, hosszan tartó közéleti tevékenységében kiemelkedő érdemeket szerzett. A sírhely adományozásáról természetes személyek, jogi személyek és jogi személyiség nélküli szervezetek javaslata alapján a polgármester dönt.

4

36/2000. (X. 18.) Kr. rendelet 10. § (3)-(4) bekezdése - sírbolt, urnasírbolt építésének megkezdése előtt az építtető köteles az Üzemeltetőnek bemutatni a tervezett építmény dokumentációját. Ha a sírbolt, sírjel a biztonságos használatot veszélyezteti, a polgármester köteles felhívni a rendelkezésre jogosultat, hogy gondoskodjon a helyreállításról. Ha a felhívás eredménytelen marad, az Üzemeltető jogosult a jogszabályi előírások betartása mellett a sírbolt, sírjel bontását kezdeményezni.

5

36/2000. (X. 18.) Kr. rendelet 12. § (9) bekezdése - a hamvak szétszórásához és bemosásához a megfelelően elkülönített temetőrészt a polgármester jelöli ki.

6

7/2001. (III. 6.) Kr. rendelet 11. § (1)-(2) bekezdése - az intézményi szolgálati lakásra vonatkozó lakásbérleti szerződés megkötésére a költségvetési szerv (intézmény) vezetője, az intézményvezető tekintetében a polgármester jogosult. Ha a bérbeadásra jogosult nem a polgármester, a szolgálati lakásokra kötendő bérleti szerződés tervezetét a költségvetési szerv (intézmény) vezetője előzetesen köteles véleményezésre megküldeni a polgármesternek.

7

7/2001. (III. 6.) Kr. rendelet 12. § (1)-(2) bekezdése – az 1993. évi LXXVIII. törvény 23. § (4) bekezdésében meghatározottak szerint megsemmisült vagy életveszélyessé minősített lakásból kiköltöztetett, azonnali megoldást igénylő helyzetben lévő személy lakhatásának megoldása érdekében az Önkormányzat rendkívüli elhelyezést, majd annak lejártát követően átmeneti elhelyezést biztosít az erre a célra fenntartott tulajdonában lévő ingatlanokban. A rendkívüli elhelyezés időtartama 30 nap azzal, hogy az elhelyezésre fenntartott lakás vagyonkezelője a polgármester döntését követően - üres férőhely függvényében - haladéktalanul köteles a kijelölt személy elhelyezéséről és az ingatlan hasznosításba adásáról gondoskodni. A rendkívüli elhelyezés időtartamára az azonnali megoldást igénylő helyzetben lévő személyt a bérleti díj és a lakhatással összefüggésben felmerülő rezsi költségek vonatkozásában fizetési kötelezettség nem terheli.

8

7/2001. (III. 6.) Kr. rendelet 13. § (4) és (7) bekezdése - a Tulajdonosi Bizottság véleményezését követően a polgármester dönt a bérlő személyéről, a bérlőkijelölési jog jogosultjáról, a bérleti jogviszony időtartamáról és a biztosítandó lakásról. A Tulajdonosi Bizottság véleményezését követően a polgármester dönt a bérlőkiválasztási jog megállapodással történő biztosításáról.

9

7/2001. (III. 6.) Kr. rendelet 24. § (1) bekezdés b) pontja - a bérlő részére határozatlan idejű bérleti jogviszony esetén fizethető térítési díj különösen fontos városi beruházási érdek esetén maximum a lakás üres, beköltözhető forgalmi értékével egyezik meg, ebben az esetben a Tulajdonosi Bizottság véleményezését követően a polgármester dönt.

10

7/2001. (III. 6.) Kr. rendelet 33/A. § (1) és (3) bekezdése - azon személyek, akiknek lakáscélú kölcsönszerződését az abból eredő fizetési kötelezettségük nem teljesítése miatt a pénzintézet felmondta, és a végrehajtási eljárás eredményeként lakásukból kiköltöztették, legfeljebb 12 hónapos elhelyezésre vonatkozó igényt nyújthatnak be a bérbeadóhoz. A beérkező igényekről a Tulajdonosi Bizottság javaslata alapján a polgármester soron kívül dönt.

11

10/2004. (IV. 5.) Kr. rendelet 6. § (1)-(2) bekezdése és 6/A. §-a - amennyiben az építtető nem tudja biztosítani a parkolási normát, kérelmére a polgármester dönthet úgy, hogy az önkormányzat megállapodást köt arra, hogy az építtető helyett a 10/2004. (IV. 5.) Kr. rendelet 3. számú mellékletében meghatározott mértékű parkolóhely biztosítási hozzájárulás egyösszegű megfizetése ellenében biztosítja a szükséges számú parkolóhelyet.
A 6. § (1) bekezdésében foglaltlaktól eltérően az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1993. évi LXXVIII. törvény60/H. § d) pontjában foglalt esetben a polgármesternek a megállapodás megkötése tekintetében nincs mérlegelési jogköre.

12

10/2004. (IV. 5.) Kr. rendelet 6/A. §-a - amennyiben lakásokat és üzleteket vagy irodákat is tartalmazó vegyes funkciójú épületek esetében a gépjárműtárolókat nem zártan alakítják ki, az üzletekhez, irodákhoz szükséges parkolási norma biztosítására a polgármester döntése alapján a lakásokhoz tartozó parkolóhelyek darabszámának mértékéig a hozzájárulás összegéből parkolóhelyenként 1.000.000 Ft kedvezmény adható, feltéve, hogy az építtető a megállapodásban vállalja, hogy a parkolóhelyeket munkanapokon 7.30-18.00 óráig a közhasználat számára megnyitja.

13

53/2005. (XII. 9.) Kr. rendelet 6. § (1) bekezdése – azon költségvetési előirányzatoknál, melyeknél a sporttámogatásra jogosult nem került meghatározásra a költségvetési rendeletben, dönt a támogatás összegéről és a támogatás jogosultjáról.

14

3/2007. (II. 1.) rendelet 7/A. § (1) és (2) bekezdése - az a természetes személy, akinek Debrecen közigazgatási területén lévő lakóingatlana elemi csapás, vagy baleset okozta kár következtében életveszélyessé, vagy lakhatatlanná vált, kezdeményezheti saját tulajdonú lakóingatlanának cseréjét önkormányzati tulajdonú lakásra, amennyiben Debrecen közigazgatási területén nem rendelkezik további saját tulajdonú, beköltözhető lakóingatlannal, vagy önkormányzati tulajdonú bérlakás bérleti jogával, és a csere az önkormányzat érdekeit szolgálja. Az önkormányzati érdek vonatkozásában a döntés joga a polgármester hatáskörébe tartozik.

15

3/2007. (II. 1.) rendelet 9. § (4) bekezdése - az önkormányzati tulajdonú lakások bérlő javára történő elidegenítése során a vételár megállapítására a polgármester jogosult.

16

13/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet 12. § (4) bekezdése - az Egészségügyi és Szociális Bizottság megbízatásának lejárta és az újonnan megválasztott Egészségügyi és Szociális Bizottság megalakulása közötti időszakban, vagy ha működése szünetel, a Bizottság 13/2013. (III. 28.) önkormányzati rendeletben meghatározott hatásköreit a polgármester gyakorolja.

17

15/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet 12. § (6) bekezdése - az Egészségügyi és Szociális Bizottság megbízatásának lejárta és az újonnan megválasztott Egészségügyi és Szociális Bizottság megalakulása közötti időszakban, továbbá ha működése szünetel, a bizottság 15/2013. (III. 28.) önkormányzati rendeletben meghatározott hatásköreit a polgármester gyakorolja.

18

22/2013. (IV. 25.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdése - a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény értelmében járati engedéllyel végezhető különcélú menetrend szerinti személyszállítási szolgáltatásra vonatkozó járati engedélyt a polgármester adja ki.

19

22/2013. (IV. 25.) önkormányzati rendelet 6. § (2) bekezdése - rendkívüli forgalmi helyzet esetén a polgármester jogosult a megállóhely használatát a rendkívüli forgalmi helyzet megszűnéséig megtiltani.

20

22/2013. (IV. 25.) önkormányzati rendelet 8. § (3) bekezdése - a polgármester az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 101. § (1) bekezdése szerinti jogkövetkezményeken felül a kiadott járati engedélyt a rendeletben foglaltak megsértése miatt visszavonhatja és a járat üzemeltetője részére további járati engedély kiadását legfeljebb 1 évre megtagadhatja.

21

24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 5. § (1) bekezdés b) pontja - a polgármester és a Közgyűlés bizottságai az önkormányzat tulajdonosi jogait és kötelezettségeit átruházott hatáskörben, a Mötv. 42. §-ában foglalt korlátozással a 24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet előírásai szerint gyakorolják, illetve teljesítik.

22

24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 5. § (3) és (4) bekezdése - a Közgyűlés, illetve az állandó bizottságok működésképtelenné válása esetén azok hatásköreit a polgármester gyakorolja.
A polgármester a 24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 5. § (3) bekezdése alapján hozott döntéseiről összefoglaló tájékoztatást köteles adni a jogkör eredeti gyakorlójának az ismételt működése megkezdését követő első ülésén.

23

24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 7. § (2) bekezdése - a vagyonkezelői jog létesítése a közművek és a hozzájuk tartozó ingó vagyontárgyak tekintetében a polgármester, minden más vagyontárgy esetében a Közgyűlés hatásköre.

24

24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 7. § (10a) bekezdése - a vagyonkezelésbe adott ingatlanok kedvezményes vagy ingyenes - közfeladat ellátása céljából történő - használatba való továbbadásához a polgármester előzetes véleményének a beszerzése szükséges.

25

24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 8. § (1) és (7) bekezdése - a vagyonkezelőt megillető jogok gyakorlását, annak szabályszerűségét, célszerűségét a polgármester az általa megbízott szerv vagy személy útján (vagyonellenőr) ellenőrzi. A polgármester az adott évben elvégzett tulajdonosi ellenőrzés legfontosabb megállapításairól, összefoglaló jelentésben - a tárgyévet követő év április 30-ig - tájékoztatja a Közgyűlést.

26

24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 11. § - az önkormányzati vagyon szerzése a polgármester, az önkormányzat fenntartásában lévő költségvetési szerv vagyonszerzése a költségvetési szerv vezetőjének hatáskörébe tartozik.

27

24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 12. § - az önkormányzatot terhelő követelés elismerésére a polgármester a Pénzügyi Bizottság előzetes véleményének kikérése után abban az esetben jogosult, ha a követelés jogossága megalapozottan nem vitatható, valamint döntésével az önkormányzatot további szükségtelen kiadástól mentesíti.

28

24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 13. § (2) bekezdése - a Közgyűlés az önkormányzatot megillető tulajdonosi hozzájárulással kapcsolatos döntés jogát a polgármesterre ruházza át.

29

24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 14. §-a - Az önkormányzati ingó vagyon közfeladat ellátása céljából történő ingyenes vagy kedvezményes hasznosításáról a polgármester dönt. Az önkormányzati ingó vagyon kedvezményes átruházásáról 1 millió Ft nyilvántartási értékig a polgármester, 1 millió Ft feletti, de 3 millió Ft-ot meg nem haladó nyilvántartási érték esetén a Közgyűlés feladatkörében eljáró bizottsága javaslata alapján a Tulajdonosi Bizottság, minden más esetben a Közgyűlés dönt.

30

24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 16. § a) pontja - a 24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 4. § a), c) és d) pontjaiban foglalt önkormányzati ingó vagyon elidegenítésének a joga az önkormányzati vagyonhasznosító szerv vezetőjének javaslatára 1 millió Ft és ez alatti forgalmi érték esetén a Tulajdonosi Bizottság tájékoztatásával a polgármester hatáskörébe tartozik.

31

24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 17. § (2) bekezdése - az önkormányzat által fenntartott közfeladatot ellátó költségvetési szerv, önkormányzati intézmény elhelyezését, valamint azok feladatának ellátását szolgáló épület, épületrész, továbbá a 24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 4. § d) pontjában meghatározott vagyon kedvezményes vagy ingyenes használatba való továbbadásáról a vagyonhasznosító szerv vezetőjének javaslata alapján a polgármester dönt.

32

24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 18. § (1) bekezdése - a nem önkormányzati fenntartású köznevelési intézmények esetében az önkormányzati vagyonhasznosító szerv ingyenes használatba csak az intézmény köznevelési feladatainak ellátásához nem szükséges önkormányzati vagyont adhat át másnak, melyről a polgármester dönt.

33

24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 18/A. § (2), (2a), (3) bekezdése - az önkormányzati költségvetési szervek tulajdonában lévő ingók értékesítéséről 100 ezer Ft és ez alatti egyedi beszerzési, előállítási értékű vagyontárgy esetén a polgármester tájékoztatásával, 100 ezer Ft feletti, de 1 millió Ft alatti egyedi beszerzési, előállítási értékű vagyontárgy esetén a polgármester előzetes egyetértésével dönt a költségvetési szerv vezetője.
Az önkormányzati költségvetési szervek tulajdonában lévő ingók tulajdonjogának ingyenes átruházásáról - amennyiben azok a közfeladat ellátásához nem szükségesek - a polgármester előzetes egyetértésével a költségvetési szerv vezetője dönt.
Az önkormányzati költségvetési szervek tulajdonában lévő ingatlanok értékesítéséről 1 millió Ft alatti nyilvántartási értékű vagyontárgy esetén a polgármester előzetes egyetértésével dönt a költségvetési szerv vezetője.

34

24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 19. § (1) bekezdés b) pontja - a Közgyűlés az üzleti vagyon tulajdona átruházásának jogát egyéb (a 24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 19. § (1) bekezdésének a) pontjába nem tartozó) vagyon esetében 10 millió Ft és ez alatti forgalmi értéknél a polgármesterre ruházza át.

35

24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 20. § (1) bekezdése - a Közgyűlés az önkormányzat gazdasági társaságban meglévő részesedéséhez kapcsolódó tagsági jogának gyakorlását a polgármesterre ruházza át a 24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 20. § (2) bekezdésben foglalt eseteket kivéve.
A 24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 20. § (2) bekezdése alapján azokban a kérdésekben, amelyeket törvény, valamint a létesítő okirat a legfőbb szerv kizárólagos hatáskörébe utal,
a) ha a gazdasági társaságban meglévő önkormányzati társasági részesedés a 25%-ot meghaladja, úgy a társaság legfőbb szervének ülésén a polgármester a Közgyűlés előzetes utasításának megfelelően szavaz,
b) az Önkormányzat 100%-os tulajdonában álló gazdasági társaság esetén pedig a Közgyűlés dönt.

36

24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 8.2. pontja - az önkormányzati vagyon vagyonkezelői jogának pályázat útján történő létesítésének szabályai szerint a pályázati eljárás 24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 8.1. pont szerinti érvénytelenségét a polgármester állapítja meg.

37

24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 9.5. pontja - az önkormányzati vagyon vagyonkezelői jogának pályázat útján történő létesítésének szabályai szerint a nyertes pályázó személyéről a Kiíró dönt a polgármester előterjesztésére.

38

24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 10.3. pontja - az önkormányzati vagyon vagyonkezelői jogának pályázat útján történő létesítésének szabályai szerint összeférhetetlenségi kérdésben vita esetén a polgármester dönt.

39

3/2016. (II. 25.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdése - a Környezetvédelmi Alap éves felhasználási tervéről a Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottság javaslata alapján a polgármester dönt.

40

3/2016. (II. 25.) önkormányzati rendelet 4. § (3) bekezdése - a 3/2016. (II. 25.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdése szerint elfogadott felhasználási terv alapján, csak a rendelet 2. §-ában meghatározott bevételek teljesülése esetén vállalható kötelezettség a Környezetvédelmi Alap kiadási előirányzatára, amennyiben az év közben teljesült bevételekkel történő előirányzat emelésről a költségvetési rendelet szabályai szerint a polgármester dönt.

41

3/2016. (II. 25.) önkormányzati rendelet 7. § (5) bekezdése - a 3/2016. (II. 25.) önkormányzati rendelet 7. § (1) bekezdése alapján a Környezetvédelmi Alapból támogatást jogi személy, továbbá egyéni vállalkozó és természetes személy kaphat. A nyertes pályázatról a Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottság javaslata alapján a polgármester dönt.

42

3/2016. (II. 25.) önkormányzati rendelet 10. § (1) bekezdése - a Környezetvédelmi Alap felhasználásáról a polgármester évente a zárszámadásról szóló rendelettervezet tárgyalásával egyidejűleg köteles a Közgyűlésnek beszámolni.

43

8/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet
a) 8. § (1) bekezdése - a szmogriadó fokozatainak elrendelésére és megszüntetésére a polgármester jogosult. A szmogriadó fokozatainak elrendelése, valamint megszüntetése a polgármester által kiadott sajtóközlemény útján történik.
b) 10. § (4) bekezdése - a polgármester a szmogriadó riasztási fokozatának megszüntetésével egyidejűleg elrendelheti a szmogriadó tájékoztatási fokozatát.
c) 12. § (1) bekezdés b) pontja - a szmogriadó során elrendelt korlátozások betartását a vonatkozó jogszabályok szerint a helyhez kötött légszennyező pontforrások tekintetében a polgármester nevében eljáró Debrecen Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala, valamint a Kormányhivatal jogosult ellenőrizni.
d) 12. § (2) bekezdése - a szmogriadó terv végrehajtásával kapcsolatos levegőtisztaság-védelmi hatósági ügyben a polgármester jár el első fokon.
e) 3. melléklet - a polgármester feladatai:
- füstköd-riadó terv kidolgoztatása és végrehajtása
- füstköd-riadó fokozatainak elrendelése és megszüntetése
- helyhez kötött és mozgó légszennyező források működésének ideiglenes korlátozása vagy felfüggesztése
- tájékoztatás és közlemények kiadása
- első fokon eljár a füstköd-riadó terv végrehajtásával kapcsolatos levegőtisztaság-védelmi hatósági ügyekben.

44

37/2016. (X. 13.) önkormányzati rendelet 12. § (3) és (5) bekezdése - a polgármester ellenőrzi, hogy a 37/2016. (X. 13.) önkormányzati rendelet 12. § (1) bekezdése szerinti részletes támogatási kérelem a követelményeknek megfelel-e. A hiánytalan kérelmet döntésre előterjeszti a vállalkozás értesítése mellett, a hiányos kérelmet benyújtó vállalkozást 15 napon belül ésszerű határidő tűzésével a hiány pótlására hívja fel. Ha a vállalkozás a hiánypótlási felhívásban foglaltaknak az abban biztosított határidőn belül nem tesz eleget, a kérelmet érdemi vizsgálat nélkül el kell utasítani.

45

38/2016. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 2. § (1) bekezdése - a 38/2016. (XI. 24.) önkormányzati rendelet szabályai alapján csekély összegű támogatás jogcímén a polgármester támogatási döntése alapján nyújtható támogatás.

46

45/2017. (XII. 14.) önkormányzati rendelet 10. §-a - dönt a Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottság által a helyi érték feltárásához, továbbá a helyi védelem alatt álló értékek fenntartásához, karbantartásához, felújításához szükséges anyagi fedezet megteremtésének támogatására kiírt pályázat alapján az összeg felhasználásáról.

47

45/2017. (XII. 14.) önkormányzati rendelet 20. § (1) bekezdése - a polgármester bármely, a város szempontjából jelentős eseményről való tájékoztatás érdekében, legfeljebb évente összesen tizenkét naptári hét időszakra eltérést engedhet a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 11/B. § (1) és (2) bekezdésében, valamint az e törvény végrehajtására kiadott kormányrendeletben meghatározott tilalmak és követelmények alól.

48

2/2018. (II. 22.) önkormányzati rendelet 5. § (4) bekezdése - amennyiben nincs lehetőség a címer eredeti színben való ábrázolására, a polgármester engedélyezheti, hogy a címer kizárólag a tárgy anyagának színeiben, a címertan általános szabályainak megtartásával készüljön el.

49

2/2018. (II. 22.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdése, 17. §-a - a „Debrecen” nevet vagy annak bármely toldalékos formáját jogi személyek és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek megnevezésükben, természetes és jogi személyek, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek tevékenységük során vagy működésükkel összefüggésben, emblémán, jelvényen, kiadványon, dísz- vagy emléktárgyon, egyéb terméken engedéllyel vehetik fel vagy használhatják. A „Debrecen” név használatát a jogosult kérelmére a polgármester engedélyezi.

50

2/2018. (II. 22.) önkormányzati rendelet 10. § (1) bekezdése - a címer és a zászló használatát a jogosult kérelmére a polgármester engedélyezi.

51

2/2018. (II. 22.) önkormányzati rendelet 15. §-a - a címer és a zászló használatára kiadott engedélyekről a polgármester nyilvántartást vezet.

52

2/2018. (II. 22.) önkormányzati rendelet 16. §-a - az engedélyt a polgármester visszavonja, ha a címer, zászló használata, vagy a forgalomba hozatal módja méltatlan a város rangjához, hírnevéhez, az önkormányzat, vagy a város lakosságának jogait és jogos érdekeit sérti; az engedélyezett céltól, vagy az engedélyben meghatározott módtól eltérő használat esetén; továbbá a címer vagy zászló használata körében meghatározott díj fizetésének elmulasztása esetén.

53

37/2018. (X. 25.) önkormányzati rendelet 6. § (2) bekezdése - az önkormányzat által biztosított közművelődési alapszolgáltatások megszervezésére vonatkozó közművelődési megállapodás megkötéséről a szakbizottság javaslatára a polgármester dönt.

54

37/2018. (X. 25.) önkormányzati rendelet 7. § (1)-(2) bekezdése - az önkormányzat kérelemre pénzügyi támogatásban részesítheti a közművelődési megállapodás alapján közművelődési alapszolgáltatást nyújtó természetes és jogi személyeket, melyről a szakbizottság javaslatára a polgármester dönt. Az önkormányzat kérelemre pénzügyi támogatásban részesítheti a közművelődési célú tevékenységet folytatókat, melyről a polgármester dönt.

55

39/2018. (X. 25.) önkormányzati rendelet 3. § (1)-(2) bekezdése, 7. § (1) bekezdés c) pontja - a közterületet a 39/2018. (X. 25.) önkormányzati rendelet II. Fejezetében meghatározott esetekben és feltételekkel díjmentesen, szerződéskötés nélkül lehet használni, amennyiben a tevékenység közterületen történő gyakorlásához a polgármesteri és - amennyiben szükséges - a közútkezelői hozzájárulás, valamint a közterület tisztántartásáról és a zöldterület védelméről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott zöldterület rendeltetéstől eltérő használatához adott hozzájárulás rendelkezésre áll.

A közterületet a 39/2018. (X. 25.) önkormányzati rendelet III. Fejezetében meghatározott esetekben az egyes díjfizetési övezetekre megállapított közterület-használati díj megfizetése ellenében, polgármesteri és - amennyiben szükséges - közútkezelői hozzájárulás, valamint a 39/2018. (X. 25.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdésében meghatározott zöldterület rendeltetéstől eltérő használatához adott hozzájárulás birtokában, a közterület-hasznosító szervvel megkötött közterület-hasznosítási szerződés alapján és a 39/2018. (X. 25.) önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek szerint lehet használni.

A közterület-hasznosítási szerződés - a 39/2018. (X. 25.) önkormányzati rendelet 7. § (1) bekezdésében meghatározott egyéb feltételek mellett - csak akkor köthető meg, ha a közterületen történő tevékenység gyakorlásához a polgármesteri és - amennyiben szükséges - a közútkezelői hozzájárulás és a közterület tisztántartásáról és a zöldterület védelméről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott zöldterület rendeltetéstől eltérő használatához adott hozzájárulás, valamint - amennyiben a tevékenység gyakorlásához a településkép védelméről szóló önkormányzati rendelet szerinti bejelentési eljárás lefolytatása szükséges - a polgármester bejelentési eljárásban hozott végleges döntése, továbbá az érintett ingatlan tulajdonosának hozzájárulása rendelkezésre áll.

56

39/2018. (X. 25.) önkormányzati rendelet 15. § (3) bekezdése és 15/A. § (1) bekezdése - a Nemzeti Filmintézet Közhasznú Nonprofit Zrt. a 39/2018. (X. 25.) önkormányzati rendelet 15. § (1) bekezdésében meghatározott filmalkotás forgatása célú közterület használatról hatósági szerződésben állapodik meg a kérelmezővel. A hatósági szerződés átruházott hatáskörben a polgármester jóváhagyásával válik érvényessé.
A 39/2018. (X. 25.) önkormányzati rendelet 15. § (3) bekezdésében meghatározott hatósági szerződés jóváhagyásánál a polgármester különösen a 39/2018. (X. 25.) önkormányzati rendelet 15/A. § (2)-(9) bekezdésében foglalt feltételek teljesítését veszi figyelembe.

57

24/2020. (VIII. 27.) önkormányzati rendelet 2. § (2) bekezdése - Debrecen Város Cívis Díszoklevele elismerést adományoz.

58

24/2020. (VIII. 27.) önkormányzati rendelet 20. § (2) bekezdése – dönt a Békessy Béla-sportösztöndíjra, Cívis Talentum ösztöndíjra, Kölcsey Ferenc-ösztöndíjra pályázók személyéről.

59

24/2020. (VIII. 27.) önkormányzati rendelet 24. § (1) bekezdése - dönt a Békessy Béla-sportösztöndíj, a Cívis Talentum ösztöndíj és a Kölcsey Ferenc-ösztöndíj pályázati felhívásának kiírásáról.

60

6/2021. (II. 26.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: költségvetési rendelet) 15. § (1) bekezdése - a Közgyűlés az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 34. § (2) bekezdése alapján a bevételi és kiadási előirányzatok módosítási jogát, valamint a költségvetési rendelet 15. § (5) bekezdésében foglaltak kivételével a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát a polgármesterre ruházza át.

61

6/2021. (II. 26.) önkormányzati rendelet 15. § (2) bekezdése - a Közgyűlés az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 43/A. § (2) bekezdése alapján az önkormányzat költségvetési kiadási kiemelt előirányzatai közötti átcsoportosítás jogát a polgármesterre ruházza át. A polgármester a költségvetési kiemelt kiadási előirányzatot csak az érintett feladatcsoporton, címen, alcímen, jogcímen, feladaton belül csoportosíthatja át.

62

6/2021. (II. 26.) önkormányzati rendelet 15. § (3) bekezdése - a Közgyűlés az általános tartalékkal és a céltartalékkal való rendelkezés (átcsoportosítás) jogát a polgármesterre ruházza. A polgármester az általános tartalékon és a céltartalékon megtervezett előirányzatokat jogosult átcsoportosítani a központi kezelésű feladatokra vagy a költségvetési szervek kiadási előirányzataira.

63

6/2021. (II. 26.) önkormányzati rendelet 15. § (4) bekezdése - a polgármester által végrehajtott előirányzat módosítások és átcsoportosítások csak az adott költségvetési évben érvényesülő (egyszeri) hatással bírhatnak, a következő költségvetési éveket nem terhelheti.

64

6/2021. (II. 26.) önkormányzati rendelet 16. §-a - a Közgyűlés az önkormányzati tulajdonú lakóingatlanokkal kapcsolatos kiadásokon (a továbbiakban: lakásalap) meghatározott felhasználási célok megvalósításával összefüggő egyéb döntések jogát a polgármesterre ruházza. A polgármester e jogkörében dönt a lakásalap terhére megvalósuló pénzeszköz átadásról, és a lakásalap tárgyévi felhasználási céljai között be nem tervezett, év közben felmerülő kiadások fedezetének megjelöléséről.

65

6/2021. (II. 26.) önkormányzati rendelet 17. § (1)-(2) bekezdése - az Ávr. 75. § (4) bekezdés a) pontja alapján, a Közgyűlés felhatalmazza a polgármestert, hogy – a pályázat benyújtásáról, és a saját forrás biztosításáról szóló külön közgyűlési döntés hiányában – az önkormányzat által Magyarország központi költségvetésében megtervezett előirányzatokra benyújtani kívánt támogatási igény (pályázat) esetében, az önkormányzat nevében előzetesen nyilatkozzon a saját forrás rendelkezésre állásáról azzal, hogy a nyertes pályázat támogatási szerződésének megkötéséhez közgyűlési döntés szükséges.
A költségvetési rendelet 17. § (1) bekezdésében foglaltak alapján, amennyiben a saját forrás biztosítása az önkormányzat tárgyévi költségvetésében megtervezett központi kezelésű feladatokon rendelkezésre álló szabad kiadási előirányzatok átcsoportosításával nem oldható meg, a polgármester a saját forrás rendelkezésre állása érdekében jogosult a költségvetési rendelet 15. § (3) bekezdése alapján az általános tartalékról vagy a céltartalékról átcsoportosítani a szükséges saját forrás összegét a kötelezettség-vállalással érintett kiadási előirányzat javára.

66

6/2021. (II. 26.) önkormányzati rendelet 18. § (2) bekezdése - amennyiben önkormányzati rendelet eltérően nem rendelkezik, a költségvetési rendelet 18. § (1) bekezdésében meghatározott támogatási szerződés megkötését megelőzően a polgármester jogosult a támogatási döntést meghozni.

67

6/2021. (II. 26.) önkormányzati rendelet 18. § (3) bekezdése - a költségvetési rendeletben megtervezett Civil, Kulturális és Ifjúsági „Alap” kiadási előirányzatának legfeljebb 70%-a pályázati úton kerülhet felhasználásra. A fennmaradó kiadási előirányzat terhére a polgármester pályázati rendszeren kívül, egyedi támogatások odaítéléséről dönthet.

68

6/2021. (II. 26.) önkormányzati rendelet 19. § (2) bekezdése - a Közgyűlés a költségvetési rendelet 19. § (1) bekezdésében foglaltak kivételével - a polgármesterre ruházza
a) az önkormányzat finanszírozási bevételeivel és kiadásaival összefüggő előirányzat-módosítás,
b) az önkormányzat finanszírozási kiadásai közötti előirányzat-átcsoportosítás,
c) az önkormányzat központi kezelésű feladatain megtervezett költségvetési kiadások és az önkormányzat finanszírozási kiadásai közötti előirányzat-átcsoportosítás,
d) a Közgyűlés által a költségvetési rendelet 6. §-a szerint előzetesen jóváhagyott rövid lejáratú (éven belüli) folyószámla-hitel igénybevételével összefüggő előirányzat-módosítás
jogát.

69

6/2021. (II. 26.) önkormányzati rendelet 19. § (3) bekezdése - a Közgyűlés a külső finanszírozású forrás (hitel) igénybevételével összefüggő alábbi hatásköröket átruházza a polgármesterre:
a) a Kormány előzetes hozzájárulásának megkérését, ha az adósságot keletkeztető ügylet tárgya szerint szükség van a Kormány előzetes hozzájárulására, és az ügylet értéke eléri, vagy meghaladja a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény alapján számított értékhatárt,
b) a hitelt nyújtó hitelintézet kiválasztását (az ajánlatok értékelését),
c) a b) pont szerint kiválasztott hitelintézettel történő hitel- és kölcsönszerződés megkötését.

70

6/2021. (II. 26.) önkormányzati rendelet 20. §-a - az önkormányzat fizetőképességének és a költségvetési egyensúlyának biztosítása érdekében a polgármester jogosult a központi kezelésű feladatok és a költségvetési szervek kötelezettséggel nem terhelt szabad költségvetési kiadási előirányzatait zárolni. A zárolás feloldásáról vagy a zárolt összegnek megfelelő költségvetési kiadási előirányzat csökkentéséről, átcsoportosításáról, módosításáról legkésőbb a költségvetési év zárását megelőzően a polgármester dönt.

71

6/2021. (II. 26.) önkormányzati rendelet 21. §-a - az önkormányzat fizetési számláján lévő szabad pénzeszköz az önkormányzat fizetési számlájához kapcsolódó betétlekötésre szolgáló alszámlán betétként leköthető. A betétlekötésről való döntés jogát a Közgyűlés a polgármesterre ruházza át. A letéti számla és a költségvetési rendelet 15. § (5) bekezdés c) pontjában meghatározott kiadási előirányzatokhoz tartozó számlák és alszámlák egyenlege betétlekötés céljára nem vehetők igénybe.

72

118/2009. (VI. 25.) Ö.h. 4./ pontja - a helyi személyszállítási közszolgáltatások vonatkozásában a polgármester hatáskörébe tartozik a menetrend módosítása abban az esetben, ha az nem jár a szolgáltatás tekintetében megállapított tarifa változásával, nem indukál az önkormányzat felé támogatási igényt, továbbá nem alapoz meg veszteségkiegyenlítésre okot adó helyzetet.

73

250/2015. (XII. 17.) határozat mellékletét képező Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közbeszerzési Szabályzata (a továbbiakban: Közbeszerzési Szabályzat) II.5.4. pontja - a polgármester feladata a tárgyévi közbeszerzési terv elfogadása és a közbeszerzési terv szükség szerinti módosítása

74

a Közbeszerzési Szabályzat III.2.1. pontja - a polgármester dönt:
- a közbeszerzési eljárás megindításának elrendeléséről a Közbeszerzési Osztály előterjesztése alapján;
- a beszerzési célokmány elfogadásáról, az eljárásban ajánlattételre felkérni kívánt gazdasági szereplőkről;
- a közbeszerzési eljárás lefolytatásának menetéről, az eljárás fajtájának megállapításáról;
- a bírálóbizottság tagjairól;
- a bírálóbizottság működési rendjéről;
- az ajánlati/ajánlattételi felhívás és dokumentáció, valamint a részvételi felhívás és az ajánlati dokumentáció tartalmának meghatározásáról;
- az ajánlattételi/részvételi határidő lejártáig az ajánlati/ajánlattételi/részvételi felhívásban megadott alkalmassággal (pénzügyi-gazdasági, műszaki-szakmai), valamint az értékelési szempontrendszerrel kapcsolatos feltételek módosításáról;
- az ajánlati/ajánlattételi/részvételi felhívásnak az ajánlattételi/részvételi határidő lejártáig történő visszavonásáról;
- újabb közgyűlési tagok, valamint a Közbeszerzési Osztály, a Pénzügyi Osztály és a Hivatal közbeszerzés tárgya szerint érintett belső szervezeti egysége munkatársainak és a Hivatal egyéb kijelölt személyeinek szakértőként a bírálóbizottságba történő delegálására vonatkozóan, a Közbeszerzési Szabályzat III. fejezet 1. pontjának 1.9. alpontjában foglaltak szerint;
- beszerzési célokmány módosításáról (a beszerzési célokmány módosítását kell kezdeményezni, ha a beszerzés tárgya módosul; a beszerzési költség meghaladja a fedezetet; a beszerzés megvalósítása a tervezett évben nem valósul meg).

75

a Közbeszerzési Szabályzat III.4.7. pontja - a polgármester dönt:
- az ajánlat/részvételi jelentkezés érvényességéről, érvénytelenségéről;
- részvételi szakasz eredményességéről, esetleges eredménytelenségéről;
- az eljárás eredményességéről, esetleges eredménytelenségéről;
- a nyertes ajánlattevőről, illetve amennyiben van, a nyertes ajánlatot követő legkedvezőbb ajánlattevőről, az értékelési szempont szerinti ajánlatára vonatkozó adatok megjelölésével.

76

a Közbeszerzési Szabályzat IV.1.3. pontja - a polgármester dönt az eljárás utólagos eredménytelenségéről.

77

a Közbeszerzési Szabályzat IV.2.8. pontja - a polgármester feladata a közbeszerzési eljárást lezáró szerződés aláírása.

78

a Közbeszerzési Szabályzat IV.3.6. pontja - a polgármester feladata a közbeszerzési eljárást lezáró szerződés módosításának aláírása.

79

a Közbeszerzési Szabályzat V.2. pontja - a polgármester feladata jogorvoslati eljárás esetén az önkormányzatot képviselő személy kijelölése és meghatalmazása.

80

216/2012. (X. 25.) határozat 5./ pontja - Debrecen Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala szervezeti és működési szabályzatát átruházott hatáskörben a polgármester hagyja jóvá.

81

172/2013. (VIII. 12.) határozat 4./ pontja - a Közgyűlésnek a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló 2009. évi CXXII. törvényben előírt valamennyi szabályzatalkotási és javaslattételi hatáskörét átruházott hatáskörben a polgármester gyakorolja.

82

185/2013. (X. 3.) határozat - a rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. törvény 42. § (3) bekezdésében meghatározott, a rendőrség által elhelyezni kívánt közterületi képfelvevők szükségességével, valamint a megfigyelésre kerülő közterület kijelölésével kapcsolatos döntés jogkörét átruházott hatáskörben a polgármester gyakorolja.

83

236/2014. (XI. 27.) határozat 6./ pontja - a Közgyűlés kizárólagos önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok vezető tisztségviselői teljesítménybére meghatározásának, teljesítménykövetelményei megállapításának és teljesítményértékelésének jogára vonatkozó hatáskörét átruházott hatáskörben a polgármester gyakorolja.

84

201/2016. (VI. 23.) határozat 3./ pontja - az Ávr. 9. § (5a) bekezdésében meghatározott munkamegosztási megállapodás jóváhagyásának hatáskörét átruházott hatáskörben a polgármester gyakorolja.

85

64/2017. (IV. 27.) határozat 10./ pontja - a Közgyűlés a Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata, mint ajánlatkérő által kiírt tervpályázati eljárások során közreműködő bírálóbizottságok elnökeként a polgármestert jelöli ki, a bírálóbizottságok további tagjainak felkérésére, megbízására vonatkozó hatáskörét a polgármesterre ruházza át.

86

236/2019. (XI. 28.) határozat 3./ pontja – az alapítványok kivételével elbírálja a Zenei Támogatási Program pályázati felhívására benyújtott pályázatokat.

87

A művészeti alkotásnak nem minősülő emléktáblák, emlékoszlopok közterületen, önkormányzati épületen való elhelyezéséről, áthelyezéséről, lebontásáról, annak megjelenési formájáról, feliratáról a bizottsági véleményezést követően a polgármester dönt.

88

Véleményt alkot az iskolai felvételi körzetek meghatározásához (2011. évi CXC. törvény 50. § (8) bekezdése, 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 24. § (1) bekezdése).

89

Véleményt alkot azon köznevelési intézmények megszüntetésével, átszervezésével, feladatának megváltoztatásával, nevének megállapításával kapcsolatban, amelyek az önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanban működnek (2011. évi CXC. törvény 83. § (3) és (4) bekezdése).

90

Gyakorolja a közbeszerzésekről szóló törvényben kivételi körben nevesített eljárások eredményeként megköthető szerződéssel kapcsolatos hatásköröket.

91

Érdemi választ ad a köznevelési intézmények működésével kapcsolatban a diákönkormányzat, a nevelőtestület, az iskolaszék, óvodaszék, a szülői szervezet, közösség javaslatára (2011. évi CXC. törvény 39. § (1) bekezdése).

92

Kötelezheti az önkormányzati fenntartású köznevelési intézmény vezetőjét - nevelési évenként legfeljebb egy alkalommal - arra, hogy az intézmény tevékenységéről átfogó módon beszámoljon (2011. évi CXC. törvény 85. § (2) bekezdés).

93

Jóváhagyja és közzéteszi a Helyi Esélyegyenlőségi Programban szereplő „Hátrányos helyzetű gyermekek nyári üdültetésének biztosítása” elnevezésű intézkedés keretén belül a gyermeküdültetés pályázati felhívását és elbírálja a gyermeküdültetésre benyújtott pályázatokat.

94

Egyetértési jogot gyakorol az önkormányzat által fenntartott köznevelési intézményben esetlegesen szükségessé váló közvetítői eljárás során az oktatásügyi közvetítő személyének intézményvezető által történő felkéréséhez (20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 62. § (3) bekezdése).

95

Gyakorolja a fenntartó azon képviselő kijelölésére vonatkozó jogát, amely képviselő az önkormányzati fenntartású köznevelési intézmény intézményvezetőjének minősítési eljárása esetében véleményezési joggal részt vesz az óra-, vagy foglalkozáslátogatásokon és a portfólióvédésen, vagy a pályázat védésén (326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 10/D. § (3) bekezdés e) pontja).

96

A fenntartó képviseletében - a fenntartói szintű érdekegyeztető fórum működésére vonatkozó szabályairól - megállapodást köt a települési szinten reprezentatív szakszervezetekkel (1992. évi XXXIII. törvény 6. § (7) bekezdése).

97

Dönt a több külterületi telephellyel is rendelkező háziorvos, házi gyermekorvos számára nyújtandó működési jellegű önkormányzati támogatás mértékéről.

98

Ellátja a szociális és gyermekjóléti intézmények működésére vonatkozó hatósági szerződés megkötésével kapcsolatos feladatokat (369/2013. (X. 24.) Korm. rendelet 40. § (1) bekezdés g) pontjának gc) alpontja, valamint 41. § (2) bekezdés b) pontja).”

2. melléklet

2. melléklet az 1/2013. (I. 24.) önkormányzati rendelethez

A KÖZGYŰLÉS ÁLTAL A BIZOTTSÁGOKRA ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRÖK ÉS FELADATOK JEGYZÉKE

1. Egészségügyi és Szociális Bizottság:

1.1. 6/2001. (III. 6.) Kr. rendelet 6/B. § (2) bekezdése - az önrész és a szociális lakbértámogatás mértékének jóváhagyásával kapcsolatos hatáskört az Egészségügyi és Szociális Bizottság gyakorolja.

1.2. 7/2001. (III. 6.) Kr. rendelet 32. §-a - a krízis elhelyezésre fenntartott lakások üzemeltetője - üres férőhely függvényében - az Egészségügyi és Szociális Bizottság döntését követően haladéktalanul köteles a kijelölt személy elhelyezéséről és a bérleti szerződés megkötéséről gondoskodni.

1.3. 13/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet 5. § (4) bekezdése - a bölcsőde nyári nyitvatartási rendjét az Egészségügyi és Szociális Bizottság hagyja jóvá.

1.4. 13/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet 5/A. § (1)-(2) bekezdése - az Önkormányzat DMJV Gyermekvédelmi Intézménye útján az alternatív napközbeni ellátás keretében szabadidős programokat és prevenciós szolgáltatásokat nyújt; biztosítja - erre vonatkozó kérelem alapján - a debreceni lakóhellyel rendelkező általános iskolás gyermekek szünidei felügyeletét, foglalkoztatását és étkeztetését a Gyvt. 41. § (1) bekezdésében foglaltak figyelembevételével. A szünidei gyermekfelügyelet időszakáról és helyszínéről az Egészségügyi és Szociális Bizottság dönt.

1.5. 13/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet 9. § (7) bekezdése - ha az ellátást igénylő vagy törvényes képviselője az intézmény vezetőjének döntését vitatja, vagy ha az intézményvezető az ellátás igénybevételéről nem intézkedik, a kérelmező vagy törvényes képviselője az arról való tudomásszerzéstől számított 8 napon belül a fenntartóhoz fordulhat, mely esetben az Egészségügyi és Szociális Bizottság határozattal dönt.

1.6. 13/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet 11. § (3) bekezdése - amennyiben a kötelezett az intézményvezető által megállapított személyi térítési díj összegét vitatja, az értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül az Egészségügyi és Szociális Bizottsághoz fordulhat, amely határozattal dönt a személyi térítési díj mértékéről.

1.7. 13/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet 11. § (4)-(5) bekezdése - amennyiben a kérelmező az intézményvezető által megállapított személyi térítési díj csökkentését, vagy elengedését kéri, a kérelmet az intézményvezetőnél kell benyújtani, aki azt írásos véleményével együtt azonnal továbbítja az Egészségügyi és Szociális Bizottság felé, amely a kötelezett jövedelmi viszonyai figyelembe vételével határozattal dönt a személyi térítési díj mértékéről.

1.8. 13/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet 12. § (1)-(2) bekezdése - az Egészségügyi és Szociális Bizottság megtárgyalja és elfogadja a gyermekjóléti intézmények éves beszámolóját, egyidejűleg ellenőrzi és értékeli a szakmai munka eredményességét és a szakmai program végrehajtását, valamint ellenőrzi a gyermekjóléti intézmények működésének törvényességét.

1.9. 13/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet 12. § (3) bekezdése - az Egészségügyi és Szociális Bizottság jóváhagyja a gyermekjóléti intézmények szakmai programját, valamint az ellátásra jogosultak érdekvédelmét szolgáló érdekképviseleti fórum megalakításának és működésének szabályait.

1.10. 15/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet 8. § (7) bekezdése - ha az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője az intézmény vezetőjének az intézményi jogviszonnyal kapcsolatos döntését vitatja, az arról szóló értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül a fenntartóhoz fordulhat. Ilyen esetben az Egészségügyi és Szociális Bizottság határozattal dönt.

1.11. 15/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet 10. § (3) bekezdése - amennyiben a térítési díj fizetésére kötelezett az intézményvezető által megállapított személyi térítési díj mértékét vitatja, vagy annak csökkentését, vagy elengedését kéri, az értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül az Egészségügyi és Szociális Bizottsághoz fordulhat, amely határozattal dönt a fizetendő személyi térítési díj mértékéről.

1.12. 15/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet 10. § (4) bekezdése - azon térítési díj fizetésére kötelezett esetében, aki igazolt rendszeres havi kiadásai kifizetése után megmaradó jövedelméből a 15/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet alapján megállapított személyi térítési díjat nem képes megfizetni, mert annak megfizetése a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyeztetné, az Egészségügyi és Szociális Bizottság a személyi térítési díj csökkentéséről vagy elengedéséről dönthet. A személyi térítési díj csökkentése vagy elengedése iránti kérelmet az intézmény vezetőjéhez kell benyújtani, aki azt javaslatával ellátva továbbítja az Egészségügyi és Szociális Bizottsághoz.

1.13. 15/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet 10. § (5) bekezdése - az Egészségügyi és Szociális Bizottság ingyenes ellátásban részesíti azt az ellátottat, aki jövedelemmel nem rendelkezik és akinek tartós bentlakásos intézményi ellátás esetében az Szt. 119. § (2) bekezdése szerinti jelzálog alapjául szolgáló vagyona és az Szt. 117/D. § (3) bekezdése szerinti eljárásban jogerősen térítési díj fizetésre kötelezett nagykorú, vér szerinti vagy örökbe fogadott gyermeke nincs.

1.14. 15/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet 12. § (1)-(2) bekezdése - az Egészségügyi és Szociális Bizottság megtárgyalja és elfogadja a szociális intézmények éves beszámolóját, egyidejűleg ellenőrzi és értékeli a szakmai munka eredményességét és a szakmai program végrehajtását, valamint ellenőrzi a szociális intézmények működésének törvényességét.

1.15. 15/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet 12. § (3) bekezdése - az Egészségügyi és Szociális Bizottság jóváhagyja a szociális intézmények szakmai programját, valamint tartós bentlakásos intézmény esetén az intézményi jogviszonyban állók és az ellátásra jogosultak érdekvédelmét szolgáló érdekképviseleti fórum megalakításának és működésének szabályait.

1.16. 15/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet 12. § (4) bekezdése – az Egészségügyi és Szociális Bizottság elfogadja a bentlakásos intézmény vezetőjének a férőhelyek kihasználtságáról szóló negyedéves tájékoztatását.

1.17. 15/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet 12. § (5) bekezdése – az Egészségügyi és Szociális Bizottság határozattal dönt a 2019. január 1-jét követően, Debrecen Megyei Jogú Város közigazgatási területén indított népkonyha szolgáltatás szolgáltatói nyilvántartásba történő bejegyzése iránti eljárással összefüggésben érkezett hozzájárulási megkeresések ügyében.

1.18. 62/2013. (III. 28.) határozat 3./ pontja - a praxisjog elidegenítéséhez kapcsolódó előszerződés megkötésére, valamint a háziorvosi, házi gyermekorvosi, fogorvosi feladatok ellátására vonatkozó feladatellátási szerződés megkötésére, módosítására irányuló döntési jogot átruházott hatáskörben az Egészségügyi és Szociális Bizottság gyakorolja.

1.19. 149/2017. (VI. 22.) határozat 2./ pontja – az Autista Gyermekeink Mosolyáért Közhasznú Alapítvány; a Debreceni Jóga Egyesület, a Fény Felé Alapítvány; a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet Szociális és Fejlesztő Központja, Debrecen; a Magyar Vöröskereszt Hajdú-Bihar Megyei Szervezete ingyenesen hasznosításba vagy árverés nélkül határozatlan időre bérbe adott ingatlanokban folytatott tevékenységéről és az ingatlanok hasznosításáról szóló beszámolói elfogadásának hatáskörét átruházott hatáskörben a bizottság gyakorolja.

1.20. 240/2019. (XII. 12.) határozat 2./ pontja - a szociális és gyermekjóléti intézmények szervezeti és működési szabályzatának jóváhagyásával kapcsolatos hatáskört az Egészségügyi és Szociális Bizottság gyakorolja.

2. Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottság:

2.1. 3/2016. (II. 25.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdése - a Környezetvédelmi Alap éves felhasználási tervéről a Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottság javaslata alapján dönt a polgármester.

2.2. 3/2016. (II. 25.) önkormányzati rendelet 6. § (1) bekezdése - a Környezetvédelmi Alapból pályázat útján elnyerhető támogatás pályázati feltételeit a Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottság határozza meg.

2.3. 3/2016. (II. 25.) önkormányzati rendelet 7. § (5) bekezdése - a 3/2016. (II. 25.) önkormányzati rendelet 7. § (1) bekezdése alapján a Környezetvédelmi Alapból támogatást jogi személy, továbbá egyéni vállalkozó és természetes személy kaphat. A nyertes pályázatról a Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottság javaslata alapján a polgármester dönt.

2.4. 3/2016. (II. 25.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdése - a Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottság a pályázati cél megvalósulását ellenőriztetni köteles, külső szakértő bevonásával.

2.5. 3/2016. (II. 25.) önkormányzati rendelet 9. § (2) bekezdése - amennyiben a támogatás kedvezményezettje a szerződésben meghatározott feltételeket - olyan okból, amelyért felelős - nem, vagy csak részben teljesíti, a támogatást a Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottság köteles visszavonni.

2.6. 8/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 5. §-a - Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottsága értékeli az előző évben előforduló szmoghelyzeteket. Az értékeléshez kapcsolódóan javaslatokat fogalmaz meg a szmoghelyzetek megelőzése, csökkentése érdekében.

2.7. 5/2017. (II. 16.) önkormányzati rendelet 4. § (3) bekezdése - a beérkezett észrevételeket, javaslatokat - egyeztetés esetén a jegyzőkönyvet is - ismertetni kell a Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottsággal, amelyek elfogadásáról vagy el nem fogadásáról a bizottság dönt.

2.8. 45/2017. (XII. 14.) önkormányzati rendelet 5. § (4) bekezdése - dönt a helyi védetté nyilvánítás kezdeményezése alapján előterjesztett javaslatról, amelyet a jegyző a főépítész útján terjeszt elő.

2.9. 45/2017. (XII. 14.) önkormányzati rendelet 10. §-a - pályázatot ír ki a helyi érték feltárásához, továbbá a helyi védelem alatt álló értékek fenntartásához, karbantartásához, felújításához szükséges anyagi fedezet megteremtésének támogatására.

2.10. 266/2006. (XII. 14.) Ö.h. 3./ pontja - Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottság dönt az egyes tervek, illetve programok környezeti vizsgálatáról szóló 2/2005. (I. 11.) Korm. rendelet 3. és 4. §-ában meghatározott hatáskörökben.

2.11. 170/2019. (VIII. 22.) határozat 2./ pontja – a „Fenntartható Debrecen” elismerés odaítéléséről, valamint annak visszavonásáról szóló döntés meghozatalának hatáskörét átruházott hatáskörben a Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottság gyakorolja.

2.12. 240/2019. (XII. 12.) határozat 5./ pontja - a Debreceni Közterület Felügyelet szervezeti és működési szabályzatának jóváhagyásával kapcsolatos hatáskört a Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottság gyakorolja.

2.13. 68/2020. (VII. 2.) határozat - a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 46. § (1) bekezdés e) pontjában meghatározottak szerint elemzi, értékeli a környezet állapotát és arról szükség szerint, de legalább évente egyszer tájékoztatja a lakosságot.

2.14. dönt a helyi építési szabályzat és településszerkezeti terv - a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet 39. § (2) bekezdése szerinti - véleményezési szakaszában érkezett vélemények elfogadásáról vagy el nem fogadásáról.

3. Kulturális és Oktatási Bizottság:

3.1. 37/2018. (X. 25.) önkormányzati rendelet 6. § (3) bekezdés - jóváhagyja a közművelődési megállapodás alapján közművelődési alapszolgáltatást nyújtó természetes vagy jogi személy beszámolóját a tárgyévet megelőző évben általa nyújtott közművelődési alapszolgáltatásról.

3.2. 236/2019. (XI. 28.) határozat 2./ pontja – Zenei Támogatási Program elbírálási szempontrendszerének meghatározása, a pályázati felhívás kiírása és a benyújtott pályázatok értékelése.

3.3. 240/2019. (XII. 12.) határozat 3./ pont b./ alpontja - jóváhagyja a Déri Múzeum küldetésnyilatkozatát, stratégiai tervét, tárgyévi munkatervét és előző évi beszámolóját, állományvédelmi tervét, gyűjtemény gyarapítási és revíziós tervét, múzeumi digitalizálási stratégiáját.

3.4. 240/2019. (XII. 12.) határozat 3./ pont c./ alpontja - elfogadja a Méliusz Juhász Péter Könyvtár stratégiai tervét, minőségpolitikai nyilatkozatát, szakmai munkatervét, előző évi szakmai beszámolóját és használati szabályzatát, jóváhagyja a fejlesztésére vonatkozó terveket, valamint értékeli a szakmai tevékenységét az országos szakértői névjegyzékben szereplő szakértők közreműködésével.

3.5. 240/2019. (XII. 12.) határozat 3./ pont e./ alpontja - a nem önkormányzati tulajdonú épületen lévő művészeti alkotásokat – szakvélemény kikérésével – védeni köteles, új elhelyezés esetén véleményezési joga van.

3.6. a 49/2021. (I. 18.) PM határozattal módosított 240/2019. (XII. 12.) határozat 3./ pont f./ alpontja - meghatározza a Debreceni Értéktár Bizottság működési szabályzatát és elfogadja a Debreceni Értéktár Bizottság éves tevékenységéről szóló beszámolót.

3.7. 240/2019. (XII. 12.) határozat 3./ pont h/ alpontja - a Hajdú-Bihar Megyei Népművészeti Egyesület, a MODEM Modern Debreceni Művészeti Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság, a Más-Mozaik Szociokulturális Egyesület, az NMI Művelődési Intézet Nonprofit Közhasznú Korlátolt Felelősségű Társaság, a Szeredás Hagyományőrző Egyesület, a Zene Theatrum Kulturális Egyesület ingyenesen hasznosításba vagy árverés nélkül határozatlan időre bérbe adott ingatlanokban folytatott tevékenységéről és az ingatlanok hasznosításáról szóló beszámolóinak elfogadása.

3.8. 118/2020. (IX. 24.) határozat 3./ pontja – a Magyar Házak Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság tevékenységéről szóló éves beszámoló elfogadása.

3.9. 128/2020. (X. 22.) határozat 24./ pontja - jóváhagyja a közművelődési, közgyűjteményi és előadó-művészeti intézmények szervezeti és működési szabályzatát, valamint jóváhagyja a közművelődési intézmény tárgyévi munkatervét és elfogadja a használati szabályzatát.

3.10. dönt az óvodába történő jelentkezés módjáról, az óvodai általános felvételi időpontról, az óvoda heti és éves nyitvatartási idejének meghatározásáról (2011. évi CXC. törvény 83. § (2) bekezdés b) pontja).

3.11. ha az óvodába jelentkezők száma meghaladja a felvehető gyermekek számát, bizottságot szervez, amely javaslatot tesz a felvételre (2011. évi CXC. törvény 49. § (2) bekezdése).

3.12. meghatározza és közzéteszi az óvoda felvételi körzetét (2011. évi CXC. törvény 49. § (3) bekezdése).

3.13. az önkormányzat fenntartásában lévő köznevelési intézmény SZMSZ-e, házirendje, pedagógiai programja esetében - amennyiben az egyes rendelkezések érvénybelépéséhez a fenntartóra többletkötelezettség hárul - egyetértési jogot gyakorol (2011. évi CXC. törvény 25. § (4) bekezdése, 26. § (1) bekezdése).

3.14. értékeli a nevelési-oktatási intézmény pedagógiai programjában meghatározott feladatok végrehajtását, a pedagógiai-szakmai munka eredményességét, ellenőrzi a pedagógiai programot, a házirendet, valamint a SZMSZ-t (2011. évi CXC. törvény 83. § (2) bekezdés h) és i) pontja).

3.15. évente felméri a magyar nyelvi előkészítés, a nemzetiség nyelvén folyó nevelés iránti igényt az érintett első óvodai nevelési évre beiratkozni szándékozók körében az érdekelt települési nemzetiségi önkormányzat és az országos nemzetiségi önkormányzat bevonásával (2011. évi CXC. törvény 83. § (7) bekezdése).

3.16. véleményt alkot az önkormányzat fenntartásában lévő óvodák munkatervének elkészítéséhez (20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet 3. § (1) bekezdése).

3.17. gyakorolja az önkormányzat területén székhellyel rendelkező iskolák intézményi tanácsába a személyek delegálására vonatkozó hatáskört (2011. évi CXC. törvény 73. § (3)-(4) bekezdés, 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet 121. § (1) bekezdés f) pontja).

3.18. szakmai véleményt alkot az intézmény vezetőjének meghallgatása után az önkormányzat fenntartásában lévő köznevelési intézmény intézményvezetői beosztásának ellátására vonatkozó pályázat kiírásának mellőzésével kapcsolatos eljárásban (2011. évi CXC. törvény 67. § (7) bekezdése).

3.19. értékeli a köznevelési intézmény vezetője által benyújtott, az intézmény tevékenységéről szóló átfogó beszámolót. (2011. évi CXC. törvény 85. § (2) bekezdése).

3.20. jóváhagyja az önkormányzat fenntartásában lévő köznevelési intézmény továbbképzési programját (2011. évi CXC. törvény 83. § (2) bekezdés g) pontja).

4. Ifjúsági és Sportbizottság:

4.1. 240/2019. (XII. 12.) határozat 4./ pont b/ alpontja - a Békessy Béla Vívó Klub, a Kortársak az Egészséges Fiatalokért Egyesület és a Loki Szurkolók Egyesülete ingyenesen hasznosításba vagy árverés nélkül határozatlan időre bérbe adott ingatlanokban folytatott tevékenységéről és az ingatlanok hasznosításáról szóló beszámolói elfogadásának hatásköre.

4.2. 79/2020. (VII. 2.) határozat 2./ pontja – a Debreceni Kábítószerügyi Egyeztető Fórum éves tevékenységéről szóló szakmai beszámoló elfogadása.

5. Pénzügyi Bizottság:

5.1. 6/2012. (II. 23.) önkormányzati rendelet 2. § (2) bekezdése - az önkormányzati biztos kiválasztásának jogát a Pénzügyi Bizottság gyakorolja.

5.2. 24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 12. § - az önkormányzatot terhelő követelés elismerésére a polgármester a Pénzügyi Bizottság előzetes véleményének kikérése után abban az esetben jogosult, ha

a) a követelés jogossága megalapozottan nem vitatható, valamint

b) döntésével az önkormányzatot további szükségtelen kiadástól mentesíti.

5.3. 24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 18. § (4) bekezdése és 21. §-a - a korlátozottan forgalomképesnek minősülő vagyontárgyat jogszabály eltérő rendelkezése hiányában közfeladat ellátásához szükséges beruházás megvalósítása érdekében lehet megterhelni. Erről a Közgyűlés a Pénzügyi Bizottság előzetes véleményezését követően dönt. Üzleti vagyontárgyat a Közgyűlés a Pénzügyi Bizottság előzetes véleményezését követően terhelhet meg.

5.4. 24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 12/A. § (1) – (3) bekezdése - jogszabály eltérő rendelkezése hiányában, az önkormányzatot megillető követelésről lemondani a Pénzügyi Bizottság jogosult. Jogszabály eltérő rendelkezése hiányában az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerveket megillető, a költségvetési törvényben meghatározott kis összegű követelés értékhatárát el nem érő összegű követelésről lemondani a költségvetési szerv vezetője jogosult azzal, hogy a költségvetési szerv vezetőjének döntéséről a Pénzügyi Bizottságot tájékoztatni kell. Ha az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervet megillető követelés összege eléri vagy meghaladja a költségvetési törvényben meghatározott kis összegű követelés értékhatárát, a követelésről való lemondásról a Pénzügyi Bizottság jogosult dönteni.

5.5. 103/2013. (V. 30.) határozat - gyakorolja a Debreceni Intézményműködtető Központ Szervezeti és Működési Szabályzatának jóváhagyására vonatkozó hatáskört.

6. Tulajdonosi Bizottság:

6.1. 7/2001. (III. 6.) Kr. rendelet 4. § (1) bekezdése - ha jogszabály másként nem rendelkezik, a szociálisan támogatott személyek, valamint a szociálisan nem támogatott személyek elhelyezése pályáztatás útján bérbeadási módra a bizottság javaslatot tesz a bérbeadónak úgy, hogy a pályáztatandó lakásállomány legalább 50%-át szociális támogatással pályázó részére hirdesse meg.

6.2. 7/2001. (III. 6.) Kr. rendelet 13. § (4) és (7) bekezdése - a Tulajdonosi Bizottság véleményezését követően a polgármester dönt a bérlő személyéről, a bérlőkijelölési jog jogosultjáról, a bérleti jogviszony időtartamáról és a biztosítandó lakásról, illetőleg a bérlőkiválasztási jog megállapodással történő biztosításáról.

6.3. 7/2001. (III. 6.) Kr. rendelet 13/A. § (7) bekezdése - a bizottság dönt a garzonházi lakásokban elhelyezendő személyekről. A garzonházi lakások fele tekintetében köteles figyelembe venni a Debreceni Egyetem által javasolt igénylőket.

6.4. 7/2001. (III. 6.) Kr. rendelet 14. § (1) bekezdése - évente legfeljebb 5 lakásra vonatkozóan a bizottság dönt az önkormányzati intézmények szolgálati lakásaiban lakó elhelyezésére vonatkozóan.

6.5. 7/2001. (III. 6.) Kr. rendelet 19. §-a - a bizottság járul hozzá a lakásnak nem lakássá történő átminősítéséhez.

6.6. 7/2001. (III. 6.) Kr. rendelet 24. § (1) bekezdés b) pontja - a bizottság véleményezi a bérlő részére határozatlan idejű bérleti jogviszony keretében, különösen fontos városi beruházási érdek esetén fizethető térítési díj mértékét.

6.7. 7/2001. (III. 6.) Kr. rendelet 30. § (3) bekezdése - a bizottság dönt a bérbeadó által a beérkezés sorrendjében megküldött nyugdíjasházi elhelyezési igényekről.

6.8. 7/2001. (III. 6.) Kr. rendelet 33/A. § - azon személyek, akiknek lakáscélú kölcsönszerződését az abból eredő fizetési kötelezettségük nem teljesítése miatt a pénzintézet felmondta, és a végrehajtási eljárás eredményeként lakásukból kiköltöztették, legfeljebb 12 hónapos elhelyezésre vonatkozó igényt nyújthatnak be a bérbeadóhoz. A beérkező igényekről a Tulajdonosi Bizottság javaslata alapján a polgármester soron kívül dönt.

6.9. 13/2001. (IV. 27.) Kr. rendelet 5. § (3) bekezdése - dönt az önkormányzati tulajdonú helyiségek árverés nélkül történő bérbeadásáról és a fizetendő bérleti díjról, valamint az önkormányzati tulajdonú helyiségek vagyonkezelésével megbízott gazdasági társaság kezelésében nem lévő helyiségek bérbeadásáról.

6.10. 3/2007. (II. 1.) rendelet 2. § (3) bekezdése - az önkormányzati tulajdonban lévő lakások elidegenítéséről 40 millió Ft és az ez alatti forgalmi érték esetén a Tulajdonosi Bizottság, 40 millió Ft feletti forgalmi érték esetén a Közgyűlés jogosult dönteni.

6.11. 3/2007. (II. 1.) rendelet 10. § (3) bekezdése - a főépítészi nyilatkozattól függően a Tulajdonosi Bizottság jogosult akként határozni, hogy a szükséges teleknagyságot meghaladó terület adásvétel tárgyát képezhesse a vásárolni szándékozó bérlő javára.

6.12. 3/2007. (II. 1.) rendelet 16. § (1) bekezdése - csak az a helyiség idegeníthető el, amelyet a Közgyűlés vagy felhatalmazása alapján a Tulajdonosi Bizottság értékesítésre kijelölt. Az a helyiség jelölhető ki elidegenítésre, ahol a forgalmi érték meghaladja a 134/2003. (VI. 26.) Kh. határozat alapján megállapított 10 éves bérleti díj mértékét.

6.13. 3/2007. (II. 1.) rendelet 17. § (1) bekezdése - az adásvételi szerződésben a vételár hátralék és járulékai erejéig jelzálogjogot és annak biztosítására elidegenítési és terhelési tilalmat a vevő kérelmére a Tulajdonosi Bizottság hozzájárulásával lehet más ingatlanra átjegyeztetni.

6.14. 24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 7. § (2a) bekezdése – a Közgyűlés döntése alapján megkötött vagyonkezelési szerződés módosítása a vagyonkezelésbe adott ingó vagyontárgyak vonatkozásában a Tulajdonosi Bizottság hatásköre.

6.15. 24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 13. § (1a) bekezdése - amennyiben az önkormányzati vagyon hasznosításáról a Közgyűlés dönt, az általa megállapított bérleti díjak esedékes felülvizsgálata és a felülvizsgálat eredményeképpen a bérleti díjak szükséges módosítása a Tulajdonosi Bizottság hatáskörébe tartozik.

6.16. 24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 14. § (2) – (3) bekezdése - az önkormányzati ingó vagyon kedvezményes átruházásáról 1 millió Ft feletti, de 3 millió Ft-ot meg nem haladó nyilvántartási érték esetén a Közgyűlés feladatkörében eljáró bizottsága javaslata alapján a Tulajdonosi Bizottság dönt. Az önkormányzati ingó vagyon Mötv. 108/C. §-a szerinti ingyenes átruházásáról 10 millió Ft nyilvántartási értékig a Tulajdonosi Bizottság, 10 millió Ft nyilvántartási érték felett a Közgyűlés dönt.

6.17. 24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 16. § - a 24/2013. (V.30.) önkormányzati rendelet 4. § a), c) és d) pontjaiban foglalt önkormányzati ingó vagyon elidegenítésének a joga az önkormányzati vagyonhasznosító szerv vezetőjének javaslatára 1 millió Ft feletti, de 10 millió Ft-nál nem nagyobb forgalmi érték esetén a Tulajdonosi Bizottság hatáskörébe tartozik.

6.18. 24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 17. § (3) bekezdése - az önkormányzati vagyonhasznosító szerv, amennyiben a 24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 17. § (1) bekezdése szerinti hasznosításába adott ingatlant 1 évre, vagy 1 éven túli időtartamra bérbe adja, a szerződéstervezetet aláírás előtt köteles megküldeni véleményezésre a Tulajdonosi Bizottságnak.

6.19. 24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 18. § (2) és (3) bekezdése – a műemlékileg védett épületek, építmények és a hozzájuk tartozó föld, a kulturális javak, a védett természeti értékek és területek ellenérték fejében történő hasznosításáról a Tulajdonosi Bizottság dönt. A döntést megelőzően a Tulajdonosi Bizottság köteles a Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottság véleményét kikérni.

6.20. 24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 18/A. § (2) bekezdés c) pontja – az önkormányzati költségvetési szervek tulajdonában lévő ingók értékesítéséről 1 millió Ft és e feletti egyedi beszerzési, előállítási értékű vagyontárgy esetén a Tulajdonosi Bizottság előzetes egyetértésével a költségvetési szerv vezetője dönt.

6.21. 24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 18/A. § (3) bekezdés b) pontja – az önkormányzati költségvetési szervek tulajdonában lévő ingatlanok értékesítéséről 1 millió Ft és e feletti nyilvántartási értékű vagyontárgy esetén a Tulajdonosi Bizottság előzetes egyetértésével a költségvetési szerv vezetője dönt.

6.22. 24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 18/A. § (3a) bekezdése - az önkormányzati költségvetési szervek tulajdonában lévő ingatlanok tulajdonjogának ingyenes átruházásáról - amennyiben azok a közfeladat ellátásához nem szükségesek - a Tulajdonosi Bizottság előzetes egyetértésével a költségvetési szerv vezetője dönt.

6.23. 24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 19. § (1) bekezdés a) pontja - az üzleti vagyon tulajdona átruházásának jogát ingatlan esetében 40 millió Ft és ez alatti forgalmi értéknél a Tulajdonosi Bizottság gyakorolja átruházott hatáskörben.

6.24. 24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 19. § (2) bekezdése - a Közgyűlés az üzleti vagyonnak minősülő önkormányzati vagyon hasznosításának jogát 500 millió Ft és ez alatti forgalmi értéknél a Tulajdonosi Bizottság gyakorolja átruházott hatáskörben.

6.25. 37/2016. (X. 13.) önkormányzati rendelet 12. § (7) bekezdése - a Beruházásösztönzési Munkacsoport véleményezését követően a kérelem elbírálásáról a Tulajdonosi Bizottság 30 napon belül dönt.

6.26. 37/2016. (X. 13.) önkormányzati rendelet 17. § (5) bekezdése - a támogatott vállalkozásnak a végső elszámolási határidő lejártát megelőzően benyújtott írásbeli kérelmére a Tulajdonosi Bizottság döntése alapján az elszámolási határidő egy alkalommal, 30 nappal meghosszabbítható.

6.27. 38/2016. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 2. § (2) bekezdése - a 38/2016. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 2. § (1) bekezdés b) és c) pontjaiban foglalt esetekben, ha a csekély összegű támogatás összege eléri vagy meghaladja a 15 millió forintot, a polgármester Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének Tulajdonosi Bizottsága javaslata alapján hoz támogatási döntést.

6.28. 326/1991. (XI. 4.) Kh. határozat - a korábban odaítélt lakásvásárlási, építési támogatások másik ingatlanra történő átvitelére irányuló kérelmek elbírálását a bizottság végzi.

6.29. 376/1991. (XII. 2.) Kh. határozat - az építési telkek beépítési kötelezettségének teljesítésére megállapított határidők meghosszabbításával és az elidegenítési tilalom alóli felmentés adásával kapcsolatos hatáskört a bizottság gyakorolja.

6.30. 370/1992. (IX. 7.) Kh. határozat - a magánerőből beépíthető üres, családi ház építésére szolgáló építési telkekre és a Nagysándor telep területére eső, az önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanokon álló felépítmény tulajdonosai részére - részarányuk alapján - az ingatlanok eladásához a vevőkijelölést a bizottság gyakorolja.

6.31. 74/2017. (IV. 27.) határozat 4./ pontja - az Önkormányzat tulajdonában vagy hasznosításában lévő tálaló- és főzőkonyha helyiségek bérleti díja módosításának hatáskörét átruházott hatáskörben a Tulajdonosi Bizottság gyakorolja.

6.32. 94/2018. (V. 31.) határozat - a Közgyűlésnek a területrendezési hatósági eljárásokról szóló 76/2009. (IV. 8.) Korm. rendelet 3. § (4b) bekezdésében meghatározott hatáskörét átruházott hatáskörben a Tulajdonosi Bizottság gyakorolja.

7. Ügyrendi Bizottság:

7.1. 36/2000. (X. 18.) Kr. rendelet 9/A. § (3) bekezdése - a nevezetes személyek temetési helyének nyilvántartásba vételéről, illetve a nyilvántartás kiegészítéséről természetes személyek, jogi személyek és jogi személyiség nélküli szervezetek javaslata alapján az Ügyrendi Bizottság dönt.

7.2. 219/2014. (IX. 25.) határozat 3./ pontja - az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény alapján ellátja Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése állandó bizottságainak vagyonnyilatkozat-tételre kötelezett nem képviselő tagjai vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettsége teljesítéséhez kapcsolódó feladatokat a határozat mellékletét képező Szabályzatban foglaltak szerint.”

3. melléklet

3. melléklet

A KÖZGYŰLÉS ÁLTAL A JEGYZŐRE ÁTRUHÁZOTT
HATÁSKÖRÖK JEGYZÉKE

1

272/2012. (XII. 13.) határozat 1. pontja – gyakorolja a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 46. §-ában meghatározott közútkezelői hatáskört.

2

18/2013. (I. 24.) határozat – gyakorolja az üzemképtelen járművek közterületen való tárolásának szabályairól szóló 46/2007. (X. 25.) rendeletben meghatározott közútkezelői hatáskört.

3

6/2006. (II. 24.) rendelet 4. § (6) bekezdése – dönt a tehetséges tanulók támogatása iránti kérelemről.

4

6/2006. (II. 24.) rendelet 5. § (2) bekezdés b) és c) pont - az önkormányzati fenntartású, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) hatálya alá tartozó fogyatékos gyermekek nappali ellátását nyújtó intézményben, valamint az önkormányzat közigazgatási területén az állami intézményfenntartó központ által fenntartott nevelési-oktatási intézményben a rászorultsági alapú térítési díjkedvezmény megállapítására jogosult.

5

6/2006. (II. 24.) rendelet 5. § (8) bekezdése - a gyermekek napközbeni ellátása keretében biztosított gyermekétkeztetés térítési díj kedvezménye körében, ha a személyi térítési díj fizetésére kötelezett kérelmező az önkormányzati fenntartású intézményekben az intézményvezető által megállapított térítési díj összegét vitatja, vagy annak csökkentését, illetve elengedését kéri, a kérelem tárgyában a fenntartói döntést meghozza.

6

13/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet 11. § (7) bekezdése – dönt a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások esetében az intézmény vezetőjének kezdeményezésére a térítési díjhátralékok behajtásáról.

7

15/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet 10. § (6) bekezdése - tartós bentlakásos intézményi ellátás esetében amennyiben az Szt. 117/D. § (2) bekezdése szerinti díjkülönbözet megfizetésére irányuló megállapodás nem jön létre, az Önkormányzat a bíróságtól kérheti a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rokontartásra irányadó szabályai alapján a tartásra köteles és képes gyermeknek a tartási kötelezettsége és képessége mértékével arányban állóan a díjkülönbözet megfizetésére kötelezését. A kereset benyújtásáról az intézményvezető kezdeményezésére a jegyző dönt.

8

15/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet 11. § (2) bekezdése - az intézmény vezetőjének kezdeményezésére dönt a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások esetében a térítési díjhátralék behajtásáról.

9

6/2015. (II. 26.) önkormányzati rendelet 3. § (2)-(4) bekezdése és 4. § (1) bekezdése - a Közgyűlés alábbi támogatásokkal kapcsolatos hatásköreit gyakorolja:
- települési támogatás:
a) lakásfenntartási támogatás,
aa) pénzbeli támogatás,
ab) természetbeni támogatás,
b) adósságcsökkentési támogatás,
- rendkívüli települési támogatás:
a) pénzbeli,
aa) időszaki támogatás,
ab) eseti támogatás,
ac) temetési támogatás,
ad) kelengyetámogatás,
ae) iskolakezdési támogatás,
b) természetbeni
ba) gyógyszertámogatás,
bb) köztemetés költségeinek átvállalása,
- egyéb támogatás:
a) a 70. életévüket betöltött személyek hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjának támogatása
b) a Nagyerdei Gyógyfürdő vagy a Kerekestelepi Strandfürdő térítésmentes igénybevétele
c) a Debrecen Város napján született gyermek édesanyja részére adott támogatás
d) a 101. illetve azt követő életéveit betöltő személy támogatása.

10

6/2015. (II. 26.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdése - a halálesetről való tudomásszerzést követő huszonegy napon belül gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, figyelemmel az Szt. 48. § (1) bekezdésében foglaltakra.

11

6/2015. (II. 26.) önkormányzati rendelet 5. § (3) bekezdése - a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett támogatás megtérítésének elrendelése esetén a megtérítés összegét, illetve pénzegyenértékét és a kamat összegét - amennyiben annak megfizetése a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyeztetné - méltányosságból
a) elengedheti, vagy
b) csökkentheti, vagy
c) legfeljebb 12 havi részletben történő megfizetését engedélyezheti.

12

6/2015. (II. 26.) önkormányzati rendelet 29. § (5) bekezdése – a koronavírus világjárvány kapcsán kihirdetett veszélyhelyzetre tekintettel 2021. január 1. napja és 2021. december 15. napja közötti időszakban a 6/2015. (II. 26.) önkormányzati rendelet 25. § (1) bekezdése szerinti természetbeni ellátáson felül további két, a Kerekestelepi Strandfürdőben igénybe vehető alkalmat állapít meg.”