Jászberény Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2021. (VII.29.) önkormányzati rendelete

a Jászberény Város Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2013. (II. 14.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2021. 07. 30- 2021. 07. 31

Jászberény Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2021. (VII. 29.) önkormányzati rendelete

a Jászberény Város Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2013. (II. 14.) önkormányzati rendelet módosításáról

A Jászberény Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Jászberény Város Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2013. (II. 14.) önkormányzati rendelet 24. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:

„(1a) A Képviselő-testület ülése – elháríthatatlan külső ok (vis maior) bekövetkezte esetén, illetve a közmeghallgatás kivételével – a Városháza Nagytermében kerül megtartásra.”

2. § (1) A Jászberény Város Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2013. (II. 14.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A Jászberény Város Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2013. (II. 14.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

3. § Hatályát veszti a Jászberény Város Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2013. (II. 14.) önkormányzati rendelet

  • a) 1. § (3) bekezdés b) pont bb) alpontja,
  • b) 11. § (4) bekezdés b) pontja.

4. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet

2. melléklet a 7/2013. (II. 14.) önkormányzati rendelethez

A bizottságokra, jegyzőre átruházott hatáskörök, egyéb feladatok és a tanácsnokok feladatkörei

1. Humán, Jogi és Közrendi Bizottság

1.1. Figyelemmel kíséri:

1.1.1. a város sportkoncepciójában megfogalmazott feladatok végrehajtását, s annak időarányos végrehajtásáról évente beszámol a Képviselő-testületnek,

1.1.2. az egészségügyi alap- és szakellátást, a védőnői tevékenységet,

1.1.3. a bölcsődei működést,

1.1.4. a város sportéletét,

1.1.5. az óvodai, az alapfokú és középiskolai, valamint a kollégiumi oktatás-nevelés feltételeinek alakulását,

1.1.6. az oktatás-nevelés minőségét és körülményeit,

1.1.7. a város kulturális és közművelődési életét,

1.1.8. a szociális helyzetükből eredően rászorult személyek, családok pénzbeli és természetbeni ellátását,

1.1.9. a kiskorú gyermekek rendkívüli támogatását, a gyermekvédelmi szolgáltatásokhoz való hozzájutásának feltételeit,

1.1.10. az étkeztetést, a tanyagondnoki szolgáltatást, a házi segítségnyújtást, a jelzőrendszeres házi segítségnyújtást,

1.1.11. a közösségi pszichiátriai ellátást,

1.1.12. a támogató szolgáltatást,

1.1.13. a hajléktalanokról való gondoskodást,

1.1.14. fogyatékosok nappali ellátását,

1.1.15. az idősek nappali ellátását és szakosított ellátási formában az idősotthoni ellátást,

1.1.16. a város szociális szolgáltatás- tervezési koncepcióját, a tervezett feladatok megvalósulását,

1.1.17. a gyermekjóléti alapellátások körében a helyettes szülői hálózat kialakításának és a gyermekek átmeneti otthona létrehozásának feltételeit,

1.1.18. a város közrendjének, közbiztonságának helyzetét,

1.1.19. a katasztrófa-elhárítási tervek, elképzelések kidolgozását, az érdekelttel való megismertetését, a védelem megszervezését,

1.1.20. a közbiztonsági és bűnmegelőzési feladatterv kidolgozását, megismertetését, felülvizsgálatát, megvalósulását.

1.2. Foglalkozik az oktatási, közművelődési és kulturális, valamint a szociális szolgáltatást igénybe vevők részéről érkezett bejelentésekkel.

1.3. Kapcsolatot tart a jászberényi civil szervezetekkel, egyházakkal, alapítványokkal, egyesületekkel, érdekképviseleti szervezetekkel.

1.4. Az Mötv. 39. § (3) bekezdés felhatalmazása alapján ellátja a képviselői vagyonnyilatkozatok kezelésével, nyilvántartásával és ellenőrzésével, valamint a vagyonnyilatkozati eljárással kapcsolatos feladatokat a 10. mellékletében foglaltak szerint.

1.5. Rendszeres kapcsolatot tart a rendőrséggel és a polgárőrségekkel.

1.6. Ellátja a titkos szavazással kapcsolatos szavazatszámláló bizottsági teendőket, valamint a személyes érintettség bejelentésének elmulasztásával kapcsolatos vizsgálati feladatokat.

1.7. Ellátja az összeférhetetlenségi és a méltatlansági eljárással összefüggő, az Mötv-ben bizottság részére meghatározott feladatokat.

1.8. A Képviselő-testület által átruházott hatáskörében eljárva dönt:

1.8.1. az önkormányzat hatályos költségvetési rendeletében a Bizottság részére céltartalékként nevesített előirányzatok felhasználási feltételeinek kidolgozásáról, a felhasználás módjáról és elosztásáról,

1.8.2. minden – a fenntartót nevesítő jogszabályi előírás esetén –, az önkormányzat fenntartásában működő nevelési, közművelődési-kulturális és szociális intézmény szervezésével, irányításával, működtetésével kapcsolatos ügyben, kivéve a költségvetést érintő feladatokat, az SZMSZ és Alapító Okirat elfogadását, valamint a körzethatárok megállapítását, módosítását és megszüntetését,

1.8.3. a Bizottság részére a céltartalékban nevesített előirányzat terhére a fiatalok tanulmányainak támogatására irányuló pályázatok kiírásáról, a pályázat lebonyolításáról, elbírálásáról,

1.8.4. a szociális kölcsönnel összefüggésben bejegyzett jelzálogjog törléséről,

1.8.5. a személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmény vezetőjének intézményi ellátással kapcsolatos, valamint panaszügyben hozott döntése felülvizsgálatáról,

1.8.6. az ellátásért fizetendő személyi térítési díjat megállapító intézményvezetői döntés felülvizsgálata, a díj mérséklése, elengedése iránti kérelem tárgyában,

1.8.7. a „Jászberény Város egészségügyéért” ösztöndíj pályázati felhívás közzétételéről,

1.8.8. a „Bursa Hungarica” Ösztöndíj iránti pályázat kiírásáról és pályázatok elbírálásáról,

1.8.9. a közérdekből történő bérbeadás kivételével a lakások szociális és költségalapon történő bérbeadásáról és a rendeletben foglaltak alkalmazásával meghatározza a bérleti jogviszony részletes feltételeit, dönt a bérlő személyéről,

1.8.10. a lakáscserére vonatkozó felajánlásról,

1.8.11. 30 napon belül a JVV NZrt-nél a lakó által írásban kezdeményezett szociális alapon bérbe adott lakásbérleti díj tartozások elengedéséről bérlőnként és szerződési időszakonként, egyszeri 50.000 Ft értékhatárig,

1.8.12. a Bérbeadási rendeletben meghatározott feltételek fennállása esetén a lakás újbóli bérbeadásáról,

1.8.13. kérelemre a közérdekből szakember biztosítás céljából bérbe adott lakások esetén adható kedvezményről,

1.8.14. kérelemre a háromhavi, vagy ezt meghaladó mértékű lakbérhátralékot felhalmozó bérlő adósságrendezési eljárásban való részvételéről,

1.8.15. a lakás bérlője általi átalakításhoz, korszerűsítéshez való hozzájárulásról,

1.8.16. jogcím nélküli lakáshasználó lakáshasználati díjának csökkentéséről,

1.8.17. a bölcsődei ellátásért fizetendő személyi térítési díjat megállapító intézményvezetői döntés felülvizsgálata, a díj mérséklése, elengedése iránti kérelem tárgyában,

1.8.18. az önkormányzati óvodák beiratkozás időpontjáról és az indítható csoportok számának meghatározásáról, nyári nyitva tartás rendjéről,

1.8.19. a Képviselő-testület által hatáskörébe utalt egyéb ügyekben.

1.9. A Képviselő-testület ülése elé kerülő előterjesztések közül véleményezi:

1.9.1. az óvodai felvételekkel és az óvodából való kizárással kapcsolatban benyújtott felülbírálati kérelmeket, továbbá a nevelési intézmények minőségfejlesztési programját,

1.9.2. az önkormányzati óvodák körzethatárainak megállapítására, módosítására, valamint megszüntetése irányuló előterjesztést,

1.9.3. az egészségügyi, a köznevelési, a közművelődési-kulturális, valamint a szociális intézmények fejlesztésére, feladatuk, tevékenységi körük meghatározására irányuló előterjesztést,

1.9.4. szociális vagy egyéb krízishelyzetben lévő személyek, családok esetében új szociális szolgáltatások szervezésére irányuló előterjesztést,

1.9.5. az egészségügyi, a köznevelési, a közművelődési-kulturális, valamint a szociális intézmények szakmai működéséről szóló beszámolót,

1.9.6. az egészségügyi, a köznevelési, a közművelődési-kulturális, valamint a szociális intézmények létesítése, megszüntetése, működési körének módosítására irányuló előterjesztést,

1.9.7. az egészségügyi, a köznevelési, a közművelődési-kulturális, valamint a szociális intézmények az önkormányzat költségvetéséből fedezni kívánt működési, felújítási, fejlesztési költségeiről szóló előterjesztést,

1.9.8. a „Jászberény Város egészségügyéért” ösztöndíj pályázati kiírására beérkezett pályázatokat,

1.9.9. a város sportéletét érintő javaslatot,

1.9.10. a szociálpolitikai feladatokra fordítandó pénzügyi fedezet meghatározását,

1.9.11. a gyermekvédelmi feladatok ellátásáról és a gyermekek védelmének körében végzett hatósági tevékenységről szóló tájékoztatót,

1.9.12. az egészségügyi, a köznevelési, a közművelődési-kulturális, valamint a szociális intézmények vezetőjének álláshelyeire vonatkozó pályázatok kiírására, kinevezésére, vezetői megbízás adására, felmentésére, vezetői megbízás visszavonására, összeférhetetlenségére vonatkozó javaslatot,

1.9.13. az egészségügyi, a köznevelési, a közművelődési-kulturális, valamint a szociális intézmények alapító okiratainak módosítását,

1.9.14. a szakterületet érintő szervezetekbe, érdekképviseleti fórumokba delegált személyekre vonatkozó előterjesztést,

1.9.15. az új alapellátási praxis/ok/ területének, határainak meghatározását, illetve a meglévő alapellátási praxisok területének megváltoztatását,

1.9.16. az egészségügyi alapellátás vagy egészségügyi szolgáltatás magánosításával kapcsolatos szerződések megkötését, módosítását, felmondását,

1.9.17. a szociális és gyermekvédelmi intézmény létesítésével, megszűntetésével, feladatának megváltoztatásával összefüggő javaslatot,

1.9.18. a védőoltással összefüggő önkormányzati döntésre vonatkozó javaslatot,

1.9.19. a sportkoncepcióval kapcsolatos előterjesztést,

1.9.20. a Jászberény Város Friedvalszky Ferenc köztisztviselői díjra, a Jászberény Város Sipos Orbán kulturális és művészeti díjra, a Jászberény Város Zirzen Janka közoktatási díjra, a Jászberény Város Árpád-házi Szent Erzsébet egészségügyi díjra, a Jászberény Város Gerevich Aladár sport díjra, a Jászberény Város Szent Klára szociális munka díjra, a Jászberény Város Komáromy József sajtódíjra és a és a Jászberény Város Rendészeti díjra beérkezett javaslatokat.

1.9.21. a közbiztonság helyzetéről, a közbiztonság érdekében tett intézkedésekről szóló rendőrségi tájékoztatót,

1.9.22. a Képviselő-testület tagjainak összeférhetetlenségi és méltatlansági ügyei kivizsgálását,

1.9.23. a városi rendőrkapitányság vezetője kinevezésének véleményezésére irányuló előterjesztést,

1.9.24. a tűzvédelem helyzetéről és a tűzvédelem érdekében tett intézkedésekről szóló beszámolót,

1.9.25. a városi hivatásos tűzoltóság vezetője kinevezésének véleményezéséről szóló előterjesztést,

1.9.26. a Közbiztonsági és Bűnmegelőzési Feladattervvel összefüggő előterjesztést,

1.9.27. a Jászberényi Polgármesteri Hivatal alapító okiratának módosítását.

2. Pénzügyi, Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság

2.1. Feladatköre:

2.1.1. Közreműködik a gazdaságösztönző tervek előkészítésében és elősegíti a város gazdaságösztönző és otthonteremtési programjainak megvalósulását.

2.1.2. Figyelemmel kíséri az önkormányzatnál és intézményeinél a költségvetés alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, kiadásokra, pénzmaradványokra, a vagyonváltozás alakulását, értékeli az azt előidéző okokat

2.1.3. Vizsgálja az önkormányzat hitelfelvételének indokait és gazdasági megalapozottságát.

2.1.4. Ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését, a költségvetési támogatások felhasználását és a költségvetési rendelet betartását.

2.1.5. Ellenőrzi az adóigazgatási feladatokat ellátó köztisztviselők anyagi érdekeltségi alapjának képzését, kezelését és felhasználását.

2.1.6. Figyelemmel kíséri az ellenőrzési terv megvalósulását, félévente megtárgyalja a belső ellenőrzés tapasztalatait.

2.1.7. Negyedévente megtárgyalja a céltartalékok felhasználásáról szóló tájékoztatót.

2.1.8. Kezdeményezi az egyes üzleti vagyonba tartozó vagyontárgyak átminősítését.

2.2. A Képviselő-testület által átruházott hatáskörében eljárva dönt:

2.2.1. a vállalkozások beruházás ösztönzési és munkahely teremtési helyi támogatásáról,

2.2.2. az önkormányzat hatályos költségvetési rendeletében a Bizottság részére céltartalékként nevesített előirányzatok felhasználásáról

2.2.3. a bírósági végrehajtásról szóló törvény alapján az Önkormányzatot megillető elővásárlási jog gyakorlásáról,

2.2.4. a Jászberény Város Önkormányzatának vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 13/2012. (III. 19.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Vagyonrendelet) hatálya alá tartozó vagyon esetében a Vagyonrendeletben meghatározott tulajdonosi jogok gyakorlásáról,

2.2.5. a lakásbérleti jogviszony közös megegyezéssel pénzbeli térítés ellenében történő megszüntetéséről és a pénzbeli térítés mértékéről,

2.2.6. az önkormányzat tulajdonában álló nem lakás céljára szolgáló helyiségek pályázati úton történő hasznosításáról,

2.2.7. a pályázati úton nem hasznosítható, az önkormányzat tulajdonában álló nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásáról,

2.2.8. az önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló gazdasági társaságok tekintetében az Önkormányzatot megillető alapítói, tulajdonosi (tagsági) jogokról, ide nem értve

2.2.8.1. az átalakulással,

2.2.8.2. a megszűnéssel,

2.2.8.3. az elidegenítéssel,

2.2.8.4. a további befolyásszerzéssel,

2.2.8.5. az alapítással,

2.2.8.6. az alaptőke, törzstőke felemelésével vagy csökkentésével,

2.2.8.7. az elővásárlási jogról való lemondással,

2.2.8.8. a cégvezetők, vezető tisztségviselők kinevezésével,

2.2.8.9. a könyvvizsgálók választásával,

2.2.8.10. a felügyelő bizottsági tagok választásával, visszahívásával,

2.2.8.11. a létesítő okirat megállapításával és – a létesítő okiratban a vezérigazgató hatáskörébe utalt módosítások kivételével – módosításával,

2.2.8.12. a vezető tisztségviselők, felügyelőbizottsági tagok, valamint az Mt. 208. §-ának hatálya alá eső munkavállalók javadalmazása, valamint a jogviszony megszűnése esetére biztosított juttatások módjának, mértékének elveiről, annak rendszeréről szóló javadalmazási szabályzat megalkotásával kapcsolatos, valamint

2.2.8.13. az 1. melléklet 1.10. pontjában szabályozott, a Képviselő-testület és a polgármester által gyakorolt jogokat,

2.2.9. a működtetésbe, intézményi vagyonkezelésbe adott vagyon 1.000.000-5.000.000 Ft közötti értékű selejtezéséről,

2.2.10. az 5 millió Ft értékhatárt el nem érő értékű ingatlan- és ingóvagyon Önkormányzat általi visszterhes szerzéséről,

2.2.11. a Képviselő-testület által hatáskörébe utalt egyéb ügyekben.

2.3. A Képviselő-testület ülése elé kerülő előterjesztések közül véleményezi:

2.3.1. a költségvetési koncepciót,

2.3.2. az önkormányzat éves költségvetését és annak módosítását, a végrehajtásáról szóló féléves és háromnegyed éves beszámoló tervezetét,

2.3.3. a költségvetés végrehajtásáról készült zárszámadás tervezetét,

2.3.4. a helyi adók mértékének megállapítására vonatkozó javaslatot,

2.3.5. az önkormányzat hitelfelvételére vonatkozó előterjesztést,

2.3.6. önkormányzati biztos kirendelésére irányuló előterjesztést,

2.3.7. az önkormányzati könyvvizsgáló megbízására, a megbízási szerződés módosítására, felmondására, megszüntetésére vonatkozó javaslatot,

2.3.8. a kórházi műhibaperek esetében köthető egyezségekről szóló előterjesztést,

2.3.9. munkahelyteremtő beruházásokra, azok támogatására vonatkozó javaslatot,

2.3.10. más önkormányzatokkal gazdasági társulás létesítésének előkészítésére vonatkozó előterjesztést.

2.3.11. önkormányzati vagyonszerzésre vonatkozó javaslatot,

2.3.12. a nem lakás céljára szolgáló helyiségek hasznosítására, bérleti jog átruházására irányuló előterjesztést,

2.3.13. az önkormányzat tulajdonában álló lakások elidegenítésre történő kijelölésére vonatkozó javaslatot,

2.3.14. az önkormányzat vagyonáról szóló rendelet módosítására irányuló előterjesztést,

2.3.15. az önkormányzat tulajdonát képező vagyon értékesítésének előkészítésére irányuló előterjesztést,

2.3.16. más önkormányzatokkal gazdasági társulás létesítésének előkészítésére vonatkozó előterjesztést,

2.3.17. önkormányzati tulajdonú, nem lakás céljára szolgáló helyiség elidegenítésre történő kijelölésre vonatkozó előterjesztést,

2.3.18. önkormányzati tulajdonú lakás és nem lakás céljára szolgáló helyiség vételárát megállapító előterjesztést,

2.3.19. a vagyonkezelési szerződésben meghatározott jogok, kötelezettségek teljesítéséről szóló előterjesztést,

2.3.20. a működtetési szerződésben meghatározott jogok, kötelezettségek teljesítéséről szóló előterjesztést.

3. Városfejlesztési Bizottság

3.1. Feladatköre:

3.1.1. Tájékozódik az önkormányzati beruházásokról.

3.1.2. Kapcsolatot tart a feladatkörével összefüggő intézményekkel, cégekkel, szervezetekkel.

3.1.3. Kezdeményezheti az egyes üzleti vagyonba tartozó vagyontárgyak átminősítését.

3.1.4. Figyelemmel kíséri a településrendezési terv hatályosulását, gyakorlati alkalmazását.

3.1.5. Közreműködik a város általános és részletes rendezési tervei, Jászberény Város Helyi Építési Szabályzatáról és Szabályozási Tervéről szóló önkormányzati rendelet előkészítésében, folyamatos karbantartásában.

3.2. A Képviselő-testület által átruházott hatáskörében eljárva dönt:

3.2.1. az önkormányzat hatályos költségvetési rendeletében a Bizottság részére céltartalékként nevesített előirányzatok felhasználásáról,

3.2.2. pályázatok előkészítéséről, benyújtásáról; előzetesen a szükséges önerőről azokban az esetekben, amikor a Képviselő-testület döntését az adott pályázat kötelezően nem írja elő,

3.2.3. az elutasított pályázatok esetében a fejlesztési igény további fenntartásáról,

3.2.4. társasházi ingatlanok felújításához nyújtandó támogatásra vonatkozó pályázat kiírásáról, a benyújtott pályázatok elbírálásáról és a célelőirányzat felosztásáról,

3.2.5. a közbeszerzési eljárás megindításáról,

3.2.6. az előzetes tájékoztatóról, a közbeszerzési eljárást megindító vagy meghirdető felhívásról és kapcsolódó közbeszerzési dokumentumokról, azok érdemi módosításairól,

3.2.7. a részvételre jelentkező, vagy az ajánlattevő kizárásáról,

3.2.8. a részvételre jelentkező szerződés teljesítésére alkalmassá vagy alkalmatlanná nyilvánításáról,

3.2.9. a részvételi jelentkezés, vagy az ajánlat érvénytelenné vagy érvényessé nyilvánításáról,

3.2.10. a közbeszerzési eljárás eredményességéről vagy eredménytelenségéről,

3.2.11. a közbeszerzési eljárás eredményéről.

3.2.12. valamint a Képviselő-testület által hatáskörébe utalt egyéb ügyekben.

3.3. A Képviselő-testület ülése elé kerülő előterjesztések közül véleményezi:

3.3.1. a szakterületéhez kapcsolódó programokat, fejlesztési terveket, projektjavaslatokat, pályázatokat, ide értve azokat az eseteket is, melyek nem a képviselő-testület hatáskörébe tartoznak, de a város életére hatást gyakorolnak,

3.3.2. a városarculattal kapcsolatos fejlesztési terveket, előterjesztéseket,

3.3.3. a város infrastrukturális ellátását biztosító szolgáltató szervezetek fejlesztési programjait,

3.3.4. a turizmus és idegenforgalom fejlesztésére vonatkozó javaslatot,

3.3.5. az önkormányzat közbeszerzési szabályzatának elfogadására vagy módosítására irányuló előterjesztést,

3.3.6. valamint az összesített közbeszerzési terv jóváhagyására irányuló előterjesztést.

3.4. A fentieken túl a Városfejlesztési Bizottságot érintő rendelkezéseket az önkormányzat mindenkor hatályos közbeszerzési szabályzata tartalmazza.

4. Városüzemeltetési Bizottság

4.1. Feladatköre:

4.1.1. Figyelemmel kíséri a településrendezési terv hatályosulását, gyakorlati alkalmazását, az Önkormányzat által a Jászberényi Vagyonkezelő és Városüzemeltetési Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársasággal „Közszolgáltatási, közterület fenntartási és üzemeltetési szolgáltatások folyamatos elvégzése” tárgyában kötött szerződésben foglaltak végrehajtását.

4.2. Közreműködik:

4.2.1. a város általános és részletes rendezési tervei, a Jászberény Város Helyi Építési Szabályzatáról és Szabályozási Tervéről szóló önkormányzati rendelet előkészítésében, folyamatos karbantartásában,

4.2.2. az önkormányzat területén lévő műemléki értékek felkutatásában, számbavételében és megóvásában,

4.2.3. a városüzemeltetésre vonatkozó központi és helyi jogszabályok végrehajtásának ellenőrzésében,

4.2.4. a város zöldterületeinek, véderdőinek növelésére irányuló programok kidolgozásában.

4.3. Javaslatot tesz a Képviselő-testületnek a helyi épületek, építmények, zöldfelületi értékek védetté nyilvánítására, vagy a védetté nyilvánítás törlésére az épített és a zöldfelületi értékek helyi védelméről szóló önkormányzati rendeletben foglaltak szerint.

4.4. Kapcsolatot tart a feladatkörével összefüggő intézményekkel, cégekkel, szervezetekkel.

4.5. A Képviselő-testület által átruházott hatáskörében eljárva dönt:

4.5.1. az önkormányzat hatályos költségvetési rendeletében a Bizottság részére céltartalékként nevesített előirányzatok felhasználásáról,

4.5.2. a környezetvédelmi alapba bírság címén befolyt összeg környezetvédelmi célú felhasználásáról,

4.5.3. a helyi közutak forgalmának szabályozásáról, valamint a közúti jelzések elhelyezéséről, fenntartásáról, üzemeltetéséről és eltávolításáról, továbbá a közút forgalmi rendjének kialakításáról, a forgalmi rend felülvizsgálatáról,

4.5.4. a védett épületek, építmények és épületrészek fenntartásához, karbantartásához, felújításához igényelt támogatásokról az épített és a zöldfelületi értékek helyi védelméről szóló önkormányzati rendeletben foglaltak szerint,

4.5.5. az út- és közműfejlesztési hozzájárulás tárgyévi mértékéről,

4.5.6. a főépítész javaslatára a ”védett” táblával megjelölendő épületeknek (objektumoknak) a köréről,

4.5.7. társasházak közterület kezelésének támogatására vonatkozó pályázat kiírásáról, elbírálásáról,

4.5.8. a Képviselő-testület által hatáskörébe utalt egyéb ügyekben.

4.6. A Képviselő-testület ülése elé kerülő előterjesztések közül véleményezi:

4.6.1. a zaj- és környezetvédelemmel kapcsolatos javaslatot,

4.6.2. a város üzemeltetésével kapcsolatos előterjesztéseket,

4.6.3. a helyi védetté nyilvánításról szóló előterjesztéseket,

4.6.4. a településrendezési terv módosítását,

4.6.5. a Jászberény Város Környezetvédelméért díjra vonatkozó javaslatot.

Jegyző

1. A Képviselő-testület által átruházott hatáskörében eljárva dönt:

1.1. közterület-kezelői hozzájárulás megadásáról,

1.2. a közösségi együttélés alapvető szabályaiba ütköző magatartás szankcionálásáról,

1.3. a beépített ingatlanok házszámának megállapításáról.

Tanácsnokok

I. Általános rendelkezések

1. A tanácsnok:

1.1. feladatai ellátása során együttműködik a polgármesterrel, az alpolgármesterrel és bizottságokkal, a többi tanácsnokkal, valamint a Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeivel,

1.2. figyelemmel kíséri a feladatkörébe tartozó pályázati lehetőségeket, javaslatot tesz pályázatok benyújtására és segítséget nyújt az eredményes pályázás érdekében,

1.3. figyelemmel kíséri a feladatkörét érintő képviselő-testületi és bizottsági döntések végrehajtását,

1.4. eljárhat az önkormányzat képviseletében, a Képviselő-testület vagy a polgármester írásban adott meghatalmazása alapján, a meghatalmazásban foglaltak szerint.

II. A tanácsnokok feladatkörei

1. Ifjúságért és sportért felelős tanácsnok

1.1. ellátja az ifjúságügyi feladatok felügyeletét,

1.2. a polgármester meghatalmazása alapján – döntési jogosultság nélkül – a polgármester személyes képviseletének ellátása rendezvényeken, szakmai és politikai egyeztetések lebonyolítása ifjúsági ügyekben,

1.3. kapcsolatot tart a településen működő általános és középiskolákkal, valamint a felsőoktatási intézménnyel, továbbá az ifjúsági civil és sport szervezetekkel,

1.4. részt vesz a településen élő és tanuló hallgatók igényeit felmérő önkormányzati programok kidolgozásában,

1.5. közreműködik ismeretterjesztő, tájékoztató kiadványok és műsorok létrehozásában, szervezésében,

1.6. képviseli az általános és középiskolás korosztály helyzetét befolyásoló szempontokat az önkormányzati döntések előkészítésében

1.7. elősegíti, hogy erősödjön a fiatalok Jászberényhez való kötődése, valamint a város fiatalokat megtartó ereje,

1.8. figyelemmel kíséri a helyi sportszervezetek és sportszolgáltatást nyújtó gazdasági társaságok működését,

1.9. részt vesz az önkormányzat által szervezett sport- és kulturális események és programok kidolgozásában, valamint lebonyolításában,

1.10. együttműködik Humán, Jogi és Közrendi Bizottsággal a város sportkoncepciójának előkészítésében, az abban megfogalmazott feladatok végrehajtásában, és annak időarányos végrehajtásáról szóló beszámoló előkészítésében,

1.11. figyelemmel kíséri a város sportéletét,

1.12. részt vesz a város sportéletét érintő javaslatok kidolgozásában.

2. Környezetvédelmi tanácsnok

2.1. javaslatokat dolgoz ki a környezetvédelmi kérdésekben,

2.2. felügyeli a város környezet- és természetvédelmi helyzetével kapcsolatos ügyeket kiemelt figyelemmel a fenntarthatósági szempontokra,

2.3. figyelemmel kíséri a közösségi terek (parkok, játszóterek) állapotát,

2.4. közreműködik a lakosság szélesebb rétegeinek tájékoztatását szolgáló programok szervezésében,

2.5. közreműködik ismeretterjesztő, tájékoztató kiadványok és műsorok létrehozásában, szervezésében,

2.6. a polgármester meghatalmazása alapján – döntési jogosultság nélkül – a polgármester személyes képviseletének ellátása környezetvédelemmel kapcsolatos rendezvényeken,

2.7. a polgármester meghatalmazása alapján – döntési jogosultság nélkül – szakmai és politikai egyeztetések lebonyolítása környezetvédelmi ügyekben,

2.8. kapcsolatot tart a településen működő környezetvédelemmel foglalkozó civil szervezetekkel,

2.9. részt vesz a zöld város kialakítását érintő projektek végrehajtásában.

3. Közbiztonsági tanácsnok

3.1. együttműködik és kapcsolatot tart a polgármester meghatalmazása alapján – döntési jogosultság nélkül – a járási védelmi bizottság titkárságával, a városi rendőrkapitánysággal, a Jászberényi Katasztrófavédelmi Kirendeltséggel, és a városban működő polgárőrség vezetőivel,

3.2. részt vesz a polgármester meghatalmazása alapján – döntési jogosultság nélkül – a város védelmi, polgári védelmi, tűzvédelmi és közbiztonsági helyzetével foglalkozó, feladatokat meghatározó és értékelő megbeszéléseken,

3.3. havária helyzetek megelőzése érdekében, illetve bekövetkezése esetén a védekezési és helyreállítási munkák során közreműködik a járási védelmi bizottság, a Jászberényi Katasztrófavédelmi Kirendeltség tevékenységének segítésében, összehangolásában,

3.4. közreműködik a lakosság szélesebb rétegeinek tájékoztatását szolgáló programok szervezésében,

3.5. közreműködik ismeretterjesztő, tájékoztató kiadványok és műsorok létrehozásában, szervezésében,

3.6. részt vesz a lakosság különböző rétegeit érintő – bűnmegelőzési tárgyú –, a civil szervezetek közreműködésével bonyolítandó programok kidolgozásában, megszervezésében, népszerűsítésében.”

2. melléklet

3. melléklet a 7/2013. (II. 14.) önkormányzati rendelethez

Jászberény Városi Önkormányzat Képviselő-testülete állandó bizottságainak ügyrendje

I. A bizottságok szervezete

1. A Jászberény Városi Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) állandó bizottságainak létszáma bizottságonként 5 fő. A bizottságok tagjai közül 3 fő önkormányzati képviselő. Egy képviselő több bizottság tagja is lehet. A bizottságok további 2 tagja nem önkormányzati képviselő tag. A bizottsági tagok több mint felét, közülük az elnököt a Képviselő-testületnek, helyettesét a bizottságnak a Képviselő-testület tagjaiból kell megválasztania.

2. A polgármester nem lehet a bizottság tagja.

3. A bizottság munkájában a bizottság tagjai egyenjogúak.

II. A bizottságok általános feladatai

1. A bizottságok közreműködnek a bizottság működési körébe tartozó rendelet-tervezetek, tervek, programok, Képviselő-testület elé kerülő előterjesztések előkészítésében és véleményezésében.

2. A bizottságok közreműködnek a bizottság működési körét érintő nemzetközi kapcsolatok kialakításában, fenntartásában és ápolásában.

3. A bizottságok figyelemmel kísérik a civil kezdeményezések alakulását, bevonják a civil szervezeteket a döntések előkészítésébe.

4. A bizottságok ellátják azokat a feladatokat, amelyekre a Képviselő-testület felhatalmazza, vagy a polgármester felkéri a bizottságokat.

5. A bizottságok rendelkezésére álló pályázati keret elosztása előtt a pályázati kiírást közzéteszik a Jászkürt Újságban, valamint Jászberény Város weblapján.

III. A bizottságok munkaterve

1. A bizottságok éves munkaterv alapján működnek. A bizottságok működésének alapja a Képviselő-testület éves munkaterve, melyben foglalt feladatokra és határidőkre tekintettel a bizottságok maguk gondoskodnak üléseik napirendjeinek tervszerű összeállításáról.

2. A bizottsági munkaterv a Képviselő-testület munkatervéből adódó – a bizottság tagjainak javaslataira is figyelemmel összeállított – feladatokat rögzíti, mely alapján a bizottságok legkésőbb minden év első ülésén önmaguk határozzák meg saját éves munkaterveiket. A bizottságok munkaterveit a bizottsági elnökök terjesztik elő.

3. A bizottsági munkaterv tartalmazza:

a) a bizottsági ülések időpontját,

b) a várható napirendi pontokat, előterjesztéseket,

c) a bizottság által szükségesnek tartott, önként vállalt további feladatokat.

IV. A bizottságok működése

1. A bizottság ülésének összehívására, működésére, nyilvánosságára, határozatképességére és határozathozatalára, döntésének végrehajtására, a bizottság tagjainak kizárására, a bizottság üléséről készített jegyzőkönyv tartalmára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

2. A bizottságok feladat- és hatásköreiket a bizottsági üléseken gyakorolják.

3. A bizottságok ülései főszabály szerint nyilvánosak.

4. A bizottságok zárt ülést tartanak:

a) az érintett kérésére választás, kinevezés, felmentés, vezetői megbízás adása, annak visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása és állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor, továbbá

b) önkormányzati hatósági, összeférhetetlenségi, méltatlansági és kitüntetési ügy tárgyalásakor, fegyelmi büntetés kiszabása, valamint

c) vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás tárgyalásakor.

5. A bizottságok zárt ülést rendelhetnek el az önkormányzat vagyonával való rendelkezés esetén és az általa kiírt pályázat feltételeinek meghatározásakor, ha a nyilvános tárgyalás az önkormányzat vagy más üzleti érdekét sértené.

6. Amennyiben jogszabály valamely ügy döntéshozatali eljárására speciális nyilvánossági (titoktartási, összeférhetetlenségi) szabályokat ír elő, úgy ezen szabályok betartását a meghívó kézbesítésénél és a Bizottság ülésein is megfelelően – szükség esetén zárt ülés elrendelésével is – biztosítani kell.

4. A 4. pont a) pontjában érintett személy 4. melléklet szerinti nyilatkozatát kell beszerezni arra vonatkozóan, hogy kéri-e ügyének zárt ülésen történő tárgyalását. Ennek hiányában ügye csak nyílt ülésen tárgyalható.

5. A zárt bizottsági ülésekről külön jegyzőkönyvet kell készíteni.

6. A bizottságok tagjait titoktartási kötelezettség terheli a tudomásukra jutott személyes adatok és információk tekintetében.

7. A zárt ülésen a bizottság tagjai, az önkormányzati képviselők, a jegyző, aljegyző, a polgármester, az alpolgármesterek, az általa képviselt nemzetiséget érintő ügy napirendi tárgyalásakor a nemzetiségi önkormányzat elnöke, a bizottság titkára, továbbá meghívás esetén a Polgármesteri Hivatal ügyintézője, az érintett és a szakértő vehet részt. Törvény előírhatja, mely esetben kötelező az érintett meghívása. A bizottságok nyilvános és gazdasági ügyeket tárgyaló zárt ülésén a megbízott könyvvizsgáló tanácskozási joggal vehet részt.

8. Több bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalásának szükségessége esetén a bizottságok együttes ülést is tarthatnak, melynek időpontjában, helyében és napirendjében, továbbá tanácskozási joggal felruházott meghívottjainak személyében az érintett bizottságok elnökei állapodnak meg.

9. Az együttes ülés vezetésének rendjéről és a szavazás módjáról a bizottságok elnökeinek közös javaslata alapján, az ülésen résztvevő bizottsági tagok közösen döntenek.

10. A képviselő javasolhatja a bizottság elnökének a bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalását, amelyet a bizottság legközelebbi ülése elé kell terjeszteni és tárgyalására az önkormányzati képviselőt meg kell hívni. A bizottság ülésére a javaslatot tevő képviselőnek kell a tárgyalandó előterjesztést elkészíteni és benyújtani

V. A bizottsági ülések összehívása, az ülés menete, a tanácskozás rendje

1. A bizottsági ülést a bizottság elnöke – írásbeli meghívóval – hívja össze. Az elnök akadályoztatása esetén a bizottsági ülést az elnök helyettese hívja össze. A bizottsági ülést össze kell hívni legalább két bizottsági tagnak az ülésen tárgyalandó napirendi pontok megjelölését tartalmazó írásos kérelmére is.

2. A bizottságokat a polgármester indítványára 8 napon belül össze kell hívni. Amennyiben a bizottság határozatképtelen, a bizottsági ülést 5 napon belül új időpontra ismét össze kell hívni.

3. A bizottsági ülésre szóló írásbeli meghívó tartalmazza az ülés helyét, időpontját, a javasolt napirendi pontokat, azok előadóit, az ülés minősítését (rendes, rendkívüli). A bizottságok üléseinek meghívóit azok a képviselők is megkapják, akik az adott bizottságnak nem tagjai.

4. Az írásbeli meghívót és az ülésen tárgyalandó előterjesztéseket legkésőbb a rendes bizottsági ülést megelőző második napon kell kézbesíteni az érintettek részére. A kézbesítésre a törvényességi kontrollt követően kerülhet sor. Rendkívül sürgős esetben az előterjesztő javaslatára a Bizottság elnöke jogosult az ülés napirendjét az ülést megelőzően is kiegészíteni, és az ülés megkezdésekor javasolni a Bizottságnak a határidőn túl kézbesített előterjesztés tárgyalását. Ilyen esetben az előterjesztésnek tartalmaznia kell a rendkívüli sürgősség indokát is. A határidőn túl kézbesített előterjesztésnek az ülés napirendjére történő felvételéről a Bizottság minősített többséggel dönt.

5. A rendkívüli bizottsági ülés írásbeli meghívóját az ülést megelőző napon kell kézbesíteni az érintettek részére. A napirendi pontként javasolt írásbeli előterjesztéseket legkésőbb az ülést megelőzően kell megküldeni vagy kiosztani.

6. A kézbesítés főszabály szerint elektronikus formában történik.

7. Az előterjesztések alaki és tartalmi követelményeire a képviselő-testületi előterjesztésekre vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni, kivéve a fedőlapra vonatkozó rendelkezéseket.

8. Szavazati joga csak a bizottság tagjainak van. Az ülésen tanácskozási joggal vehetnek részt:

a) a polgármester, az alpolgármesterek,

b) a képviselő-testület valamennyi tagja,

c) a jegyző, az aljegyző,

d) a Polgármesteri Hivatal osztály, és irodavezetői,

e) a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke,

f) a tevékenységét érintő napirend tárgyalásánál a könyvvizsgáló,

g) az, akinek jelenlétét jogszabály kötelezővé teszi,

h) akinek a meghívását a bizottság elnöke, a polgármester vagy az előterjesztő az egyes napirendi pont megtárgyalásához indokoltnak tartja,

i) a napirendi javaslat előterjesztője,

j) a bizottság titkára.

9. A bizottsági ülést a bizottság elnöke, akadályoztatása esetén a helyettes vezeti. A bizottság elnöke felelős a bizottság működéséért, feladatainak ellátásáért.

10. A bizottság elnöke e feladatkörében:

a) összehívja a bizottság üléseit,

b) a bizottsági ülés előtt a tárgyalandó anyagot szükség szerint egyezteti a jegyzővel, a polgármesterrel, az osztályvezetőkkel, más bizottságokkal, társadalmi szervezetekkel és a bizottsági titkárokkal,

c) a bizottság javaslatait az illetékes szervekhez – a Hivatalon keresztül – eljuttatja, azok további útját figyelemmel kíséri, ellenőrzi megvalósításukat, erről a bizottságot tájékoztatja,

d) szükség szerint értekezleteken és egyéb rendezvényeken vesz részt.

11. Az elnök az ülés vezetése során megállapítja a határozatképességet, előterjeszti a napirendi javaslatot, vezeti és összefoglalja a vitát, szavazásra bocsátja az elhangzott javaslatokat és megállapítja a szavazás eredményét.

12. A bizottság akkor határozatképes, ha az ülésen a bizottsági tagok több mint fele (legalább 3 fő) jelen van.

13. Együttes ülés esetén a határozatképességet az érintett bizottságok vonatkozásában külön-külön kell vizsgálni és megállapítani.

14. A bizottság döntéseit a jelenlévő tagok több mint felének igen szavazatával hozza. A bizottság döntéseit határozatban rögzíti.

15. A bizottsági döntéshozatalból kizárható, akit vagy akinek a hozzátartozóját az ügy személyében érinti. A személyes érintettséget az érdekelt köteles bejelenteni. A személyes érintettség bejelentésére és a kizárásra a Képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni, azzal az eltéréssel, hogy a kizárásról a bizottság dönt.

16. A polgármester a bizottság döntésének végrehajtását felfüggesztheti, ha az ellentétes a Képviselő-testület határozatával, vagy sérti az önkormányzat érdekeit. A felfüggesztett döntésről a Képviselő-testület a következő rendes ülésén határoz.

17. A bizottsági ülésen a napirendi pont előadója az írásos előterjesztéséhez szóbeli kiegészítést tehet. Hozzászólásokra egy-egy képviselőnek napirendi pontonként kétszer, legfeljebb 5 perc időtartamban van lehetősége. A hozzászólások időtartamát, valamint számát érintően pozitív eltérést az ülés vezetője engedélyezhet.

18. Az elnök bármikor tárgyalási szünetet rendelhet el, amelynek egyidejűleg az időtartamát is megállapítja.

19. Abban az esetben, ha a bizottság úgy ítéli meg, hogy – a napirendi javaslat elfogadását követően – valamely napirendi pont megtárgyalásához további információ, egyeztetés, szakmai, vagy szakértői vélemény szükséges, a bizottság az érdemi döntéshozatal elhalasztása indokai és az esetlegesen szükséges intézkedések egyidejű megjelölésével dönthet arról, hogy a napirend érdemi megtárgyalását elhalasztja. A bizottság az érintett napirendi pontot a szükséges információk és vélemények beszerzését, az egyeztetések lefolytatását követően ismételten napirendre veheti.

VI. A bizottsági ülések rendjének fenntartása

1. A bizottsági ülések rendjének fenntartásáról az ülés vezetője gondoskodik. Ennek során:

a) ha a bizottsági ülés során az érdemi munkát bárki zavarja, ezt a személyt rendre utasíthatja,

b) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgytól vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ, illetve a bizottsági ülésen folyó munkához méltatlan magatartást tanúsít, ennek ismétlődése esetén a szót megvonhatja,

c) ha a rendzavarás olyan mértékű, hogy a bizottság a munkáját nem tudja folytatni, az ülést megszakíthatja.

2. A bizottsági ülés vezetője ismételt rendzavarás esetén a rendzavarót a bizottsági ülés helyszínének elhagyására kötelezheti.

3. A kiváltó ok megszűnése után a bizottsági ülés vezetője azonnal elrendeli az ülés folytatását.

4. A bizottsági ülés vezetőjének a rend fenntartása érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, azokkal vitába szállni nem lehet.

VII. A bizottságok ügyvitele

1. A bizottságok üléseiről jegyzőkönyvet kell készíteni. A bizottságok üléséről segédletként hangfelvétel készül.

2. A jegyzőkönyv a tanácskozás lényegét rögzíti, az ülés menete szerint.

3. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:

a) a bizottsági ülés helyét;

b) időpontját;

c) a megjelent bizottsági tagok nevét;

d) a jegyzőkönyv-hitelesítő személyének megjelölését;

e) a meghívottak nevét, megjelenésük tényét;

f) a javasolt, elfogadott és tárgyalt napirendi pontokat;

g) az előterjesztéseket;

h) az egyes napirendi pontokhoz hozzászólók nevét, részvételük jogcímét, a hozzászólásuk, továbbá az ülésen elhangzottak lényegét;

i) a szavazásra feltett döntési javaslat pontos tartalmát;

j) a döntéshozatalban résztvevők számát;

k) a döntésből kizárt bizottsági tag nevét és a kizárás indokát;

l) a jegyző jogszabálysértésre vonatkozó jelzését;

m) a szavazás számszerű eredményét; és

n) a hozott határozatokat (a határozat teljes, pontos, szó szerinti szövegét, átruházott hatáskörben hozott döntés esetén a végrehajtás felelősét, a végrehajtás határidejét; a határozatokat évente folyamatosan sorszámmal kell ellátni)

o) a kisebbségi vélemény soron kívüli testületi ülésen történő előterjesztésére vonatkozó igény bejelentését.

4. Bármely bizottsági tag kérheti hozzászólásának szó szerinti jegyzőkönyvezését, ha az adott napirendre vonatkozó megszövegezett hozzászólását az ülés megkezdéséig írásban benyújtja az elnökhöz. Ekkor a bizottsági tag által benyújtott hozzászólás csatolásra kerül a jegyzőkönyvhöz.

5. A bizottság ülésén a képviselő-testületi előterjesztésről történő szavazást követően a bizottság kisebbségben maradó Képviselő-testületi tagjai kötelesek bejelenteni, ha a megtárgyalt napirenddel kapcsolatban a Képviselő-testület következő ülésén kisebbségi véleményt kívánnak előterjeszteni. Nem élhet hozzászólással a kisebbségi vélemény körében az a képviselő, aki a bizottság ülésén az adott napirenddel kapcsolatosan nem nyilvánított véleményt vagy a szavazásnál tartózkodott.

6. Az előterjesztések a jegyzőkönyv mellékletét képezik.

7. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és a bizottság által jegyzőkönyv-hitelesítőnek megválasztott bizottsági tagja írja alá.

8. A Jegyzői Osztály a jegyzőkönyvet az ülést követő 15 napon belül megküldi a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatalnak, valamint gondoskodik annak az önkormányzat hivatalos weblapján történő közzétételéről.

9. A bizottság önkormányzati hatósági ügyben, átruházott hatáskörben hozott határozatát az elnök írja alá és a hatósági ügy ügyintézője küldi meg az érintettek részére. A határozat a bizottság elnöke s. k. aláírásával is kiadható. Ebben az esetben azt az érintett osztály vezetője hitelesíti, s az ügy intézője küldi meg az érintetteknek.

10. A bizottságok átruházott hatáskörben hozott döntéseikről legkésőbb az azok meghozatalát követő második rendes képviselő-testületi ülésen adnak tájékoztatást a Képviselő-testület részére.

VIII. A bizottsági titkárok

1. A bizottságok melletti titkári feladatokat a Polgármesteri Hivatal látja el.

2. A bizottsági elnökök és a bizottsági titkárok kötelesek együttműködni, egymást folyamatosan tájékoztatni, egyeztetni valamennyi, a bizottság munkáját érintő ügyben és kérdésben.

3. A bizottsági titkárok figyelemmel kísérik a bizottsági ülések működését, továbbá szakmai segítséget nyújtanak a bizottságok elnökeinek, tagjainak.

4. A bizottsági titkárok feladatai:

a) a bizottsági ülés szervezése,

b) meghívó elkészítése, s az érintetteken kívül a városi honlapon való közzétételre történő megküldése,

c) kiküldendő anyagok elektronikus postázása,

d) bizottsági ülés jegyzőkönyvének elkészítése, aláíratása, megküldése a PH Jegyzői Osztály részére,

e) az ülésen elhangzott közérdekű bejelentés, közérdekű javaslat és panasz írásban, intézkedés céljából történő továbbítása az ügyben illetékes osztályvezetőnek, és ezen irat egy példányának megküldése a PH Jegyzői Osztályának,

f) a képviselő-testületi ülésen tárgyalt napirendről kialakított bizottsági vélemény írásba foglalása, eljuttatása a Jegyzői Osztályhoz, amely gondoskodik a képviselőknek való megküldésről,

g) a bizottság határozatainak írásba foglalása és – a VII. rész 9. pontjában foglalt esetet kivéve – a Jegyzői Osztály általi jóváhagyást követő megküldése a felelősöknek, képviselőknek és a nem képviselő bizottsági tagoknak.

IX. A bizottságok javaslatainak intézése

1. A Polgármesteri Hivatal a bizottsági titkárok útján:

a) a nem a Polgármesteri Hivatalhoz intézett bizottsági javaslatokat az illetékes szerv vezetőjéhez eljuttatja, és felhívja a figyelmet a megvizsgálási és válaszadási kötelezettségre,

b) tájékoztatja a bizottság elnökét a szervek vezetőinek javaslattal kapcsolatos válaszáról.

2. Abban az esetben, ha a bizottság javaslatának címzettje a Polgármesteri Hivatal, a jegyző köteles a bizottság javaslatát megvizsgálni, a szükséges intézkedést megtenni és erről a bizottság elnökét a javaslat megtételét követő 30 napon belül tájékoztatni.

3. A jegyző köteles tájékoztatni a bizottságot a javaslat végleges elintézéséről is.
Ha a jegyző a bizottság javaslatával azért nem ért egyet, mert az jogszabálysértő, köteles azt az ellentétes véleményével együtt a bizottság, annak el nem fogadása esetén a Képviselő-testület legközelebbi ülése elé terjeszteni.”