Balatongyörök Község Önkormányzat Képviselő-testületének 19/2021. (IX.23.) önkormányzati rendelete

Balatongyörök Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019. (XI.25.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2021. 09. 24- 2021. 09. 24

Balatongyörök Község Önkormányzat Képviselő-testületének 19/2021. (IX. 23.) önkormányzati rendelete

Balatongyörök Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019. (XI.25.) önkormányzati rendelet módosításáról

Balatongyörök Község Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 16/A. § c) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„Balatongyörök Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról ”

2. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 9. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az önkormányzat egyes feladatainak ellátására társulásban vesz részt. (4. melléklet)”

3. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 13. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„13. § A Képviselő-testület által a polgármesterre átruházott feladat és hatásköröket e rendelet 1. melléklete, a Bizottságra átruházott feladat és hatásköröket e rendelet 2. melléklete, a jegyzőre átruházott feladat-és hatásköröket a 3. melléklet tartalmazza.”

4. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 14. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„14. § (1) A Képviselő-testület tagjainak száma 7 fő.

(2) A Képviselő-testület döntéshozatalához szükséges létszám:

  • a) egyszerű többség: a jelen levő képviselők több, mint fele,
  • b) minősített többség: a megválasztott képviselők több, mint fele, azaz 4 fő.

(3) A Képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést, valamint közmeghallgatást tart.

(4) A képviselő-testület ülése nyilvános.

(5) A képviselő-testület zárt ülést tart

  • a) önkormányzati hatósági, összeférhetetlenségi, méltatlansági, kitüntetés ügy tárgyalásakor, fegyelmi büntetés kiszabása, valamint vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás esetében,
  • b) az érintett kérésére választás, kinevezés felmentés, vezetői megbízás adása, annak visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása és állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor.

(6) A képviselő-testület zárt ülést rendelhet el a vagyonával való rendelkezés esetén, továbbá az általa kiírt pályázat feltételeinek meghatározásakor, a pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás az önkormányzat vagy más érintett üzleti érdekét sértené.

(7) A képviselő-testület működésének alapja a munkaterv, amelyet a polgármester jóváhagyás végett minden év utolsó soros képviselő-testületi ülésére terjeszt elő, amelyről a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.

(8) A zárt ülésen a képviselő-testület tagjai, a jegyző, továbbá meghívása esetén a hivatal ügyintézője, az érintett és a szakértő vesz részt.

(9) A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül. A jegyzőkönyvbe csak a képviselő-testület, a bizottságok tagjai, a törvényességi felügyeletet ellátók tekinthetnek be. A döntésben érintett személy csak a jelenlétük alatt elhangzottakról készült jegyzőkönyv tartalmát ismerhetik meg. ”

5. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:

„6/A. A munkaterv

14/A. § (1) A képviselő-testület működésének alapja az éves munkaterv.

(2) A munkaterv tervezetét - a polgármester irányításával - a jegyző állítja össze, és a polgármester terjeszti jóváhagyás végett minden év utolsó soros képviselő-testületi ülésére, melyről a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.

(3) A munkaterv összeállításához javaslatot kell kérni:

  • a) valamennyi képviselő-testületi tagtól,
  • b) a bizottság nem képviselő-testületi tagjaitól,
  • c) a jegyzőtől.

(4) A munkatervi javaslatokat a munkaterv megtárgyalását megelőzően 15 nappal korábban a polgármesterhez kell benyújtani.

(5) A munkatervnek tartalmaznia kell:

  • a) az ülésnapok időpontját,
  • b) a napirendi pontok tárgyát, címét, előterjesztőjét és az előkészítésért felelős nevét,
  • c) a közmeghallgatás időpontját.

(6) A képviselő-testület munkatervében elrendelheti egyes napirendek két fordulóban történő tárgyalását. A első fordulóban meg kell határozni az elérni kívánt célokat és az előkészítés főbb mozzanatait. A második fordulóban vitatja meg a testület az előterjesztést és hozz meg a döntését. ”

6. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 23. § (2) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Előterjesztés benyújtására jogosult:)

  • „c) a Bizottság elnöke,”

(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 23. § (2) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Előterjesztés benyújtására jogosult:)

  • „e) a jegyző, aljegyző,”

(3) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 23. § (2) bekezdése a következő f) és g) ponttal egészül ki:

(Előterjesztés benyújtására jogosult:)

  • „f) a polgármester által felkért személy,
  • g) a polgármester által meghatározott esetben és ügyben a település társadalmi/civil szervezetének elnöke/vezetője.”

(4) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 23. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A képviselő-testületi ülésre az előterjesztést a (4) bekezdésben foglalt kivétellel írásban kell benyújtani. Az írásbeli előterjesztést legkésőbb a Képviselő-testület ülése előtt 10 nappal kell a jegyzőhöz eljuttatni annak érdekében, hogy az előterjesztésre vonatkozó jogszabályokat rendelkezésre bocsáthassa, jogszerűségi észrevételt tehessen, elkészítse a hiányzó határozati javaslatot és gondoskodjék valamennyi anyag postázásáról.”

7. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 35. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A rendeletek kihirdetése az Önkormányzat hirdetőtábláján történik.

(2) A jegyző a rendeletek kihirdetésén felül gondoskodik azok nyilvántartásáról és folyamatos felülvizsgálatáról.”

8. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 36. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:

„(7) A képviselő-testület az alábbi kérdésekben a szavazati arányok rögzítésével, alakszerű határozat nélkül dönt:

  • a) napirend elfogadása,
  • b) lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló jelentés elfogadásáról, amennyiben újabb határidő vagy feladat nem kerül megállapításra,
  • c) a polgármester ás az alpolgármester előző soros testületi ülés óta tett fontosabb intézkedéseiről, eseményeiről szóló beszámoló elfogadása,
  • d) a polgármester és a bizottságok átruházott hatáskörben hozott döntéseinek jóváhagyása,
  • e) interpellációra adott válasz elfogadásáról, tudomásul vételéről,
  • f) tájékoztatók, beszámolók elfogadásáról, tudomásul vételéről. ”

9. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 37. §-a a következő (5) és (6) bekezdéssel egészül ki:

„(5) A választópolgárok - zárt ülés kivételével - betekinthetnek a képviselő-testület előterjesztéseibe és az üléseinek jegyzőkönyveibe. Erre a közös önkormányzati van lehetőség.

(6) A zárt ülésekről külön jegyzőkönyvet kell készíteni és azokat elkülönítve, zárt szekrényben a közös önkormányzati hivatalban kell tartani és elkülönítve kezelni. ”

10. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 50. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A polgármester ügyfélfogadási ideje szerdánként tizenhárom órától tizenhat óráig tart, előzetes időpont egyeztetés alapján. A fogadóóra helye az Önkormányzat székhelye.”

11. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 5. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.

(3) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 6. melléklete a 3. melléklet szerint módosul.

12. § Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet

  • a) 16. § (2) bekezdése,
  • b) 23. § (2) bekezdés d) pontja,

13. § Ez a rendelet 2021. szeptember 24-én lép hatályba.

1. melléklet

1. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 1. melléklete a következő 11. ponttal egészül ki:

„11. ellátja azokat a feladat- és hatásköröket, melyeket a településkép védelemről szóló önkormányzati rendelet a hatáskörébe utal,

12. gyakorolja a hatáskört és dönt a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény és a településkép védelméről szóló 3/2016. (II.23.) önkormányzati rendelet alapján a településképi véleményezési eljárás, a településképi bejelentési eljárás és a településképi kötelezés (településképérvényesítő eszközök) hatáskörben és ügyekben.”

2. melléklet

1. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 1. pont helyébe a következő pont lép:

„1.Biró Róbert polgármester

2. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 2. pont helyébe a következő pont lép:

„2.Csillag Vince alpolgármester

3. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 3. pont helyébe a következő pont lép:

„3.Kiss László Tibor

4. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 4. pont helyébe a következő pont lép:

„4.Tüske Tibor János

5. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 5. pont helyébe a következő pont lép:

„5.Bán Ferenc

6. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 6. pont helyébe a következő pont lép:

„6.Surányi Norbert

7. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 7. pont helyébe a következő pont lép:

„7.Ábrahám Tamás

3. melléklet

1. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 6. melléklet 1. pont helyébe a következő pont lép:

„1.Tüske Tibor János bizottság elnöke”

2. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 6. melléklet 2. pont helyébe a következő pont lép:

„2.Bán Ferenc

3. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 6. melléklet 3. pont helyébe a következő pont lép:

„3.Ábrahám Tamás

4. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 6. melléklet 4. pont helyébe a következő pont lép:

„4.Kiss Sándor külsős tag”

5. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 6. melléklet 5. pont helyébe a következő pont lép:

„5.Németh László külsős tag