Csanádapáca Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2021 (II.15.) önkormányzati rendelete
Csanádapáca község 2021. évi költségvetéséről
Hatályos: 2021. 02. 16- 2021. 07. 28Csanádapáca Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2021 (II.15.) önkormányzati rendelete
Csanádapáca község 2021. évi költségvetéséről
Csanádapáca Község Önkormányzatának Polgármestere a veszélyhelyzet kihirdetéséről és a veszélyhelyzeti intézkedések hatálybalépéséről szóló 27/2021.(I.29.) Korm. rendelettel kihirdetett veszélyhelyzetre tekintettel, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdésében foglaltak alapján – a képviselő-testület hatáskörében eljárva - az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
A rendelet hatálya
2. § Az Önkormányzat költségvetési szervei
(1) Gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szerv:
Gyöngyfüzér Szociális Szolgáltató Központ
(a továbbiakban: GYSZSZK)
Csanádapácai Közös Önkormányzati Hivatal
(a továbbiakban: KÖH)
3. §
Az Önkormányzat és költségvetési szervei 2021. évi költségvetése
896 449 E Ft |
bevétellel |
---|---|
896 449 E Ft |
kiadással |
0 E Ft |
hiánnyal |
264 919 E Ft
1 161 368 E Ft
303 356 E Ft |
Költségvetési maradvánnyal |
---|
4. § A működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatok mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a rendelet 1. melléklete részletezi 2021. évre vonatkozóan.
5. § (1) Az Önkormányzat 2021. évi kiemelt kiadási és bevételi előirányzatai főbb jogcím-csoportonként az alábbiak szerint kerülnek meghatározásra:
A. Költségvetési kiadások: |
|
I. Működési kiadások összesen (1.+2.+3.+4.+5.): |
606 877 |
1. Személyi juttatások összesen: |
362 569 |
1.1. GYSZSZK személyi juttatásai |
167 737 |
1.2. Önkormányzat |
117 711 |
1.3. KÖH személyi juttatásai |
77 121 |
2. Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó összesen: |
48 907 |
2.1. GYSZSZK SZOCHO és munkaadókat terhelő járulékai |
23 470 |
2.2. Önkormányzat SZOCHO és munkaadókat terhelő járulékai |
13 909 |
2.3. KÖH SZOCHO és munkaadókat terhelő járulékai |
11 528 |
3. Dologi kiadások összesen: |
184 303 |
3.1. GYSZSZK dologi kiadásai |
72 058 |
3.2. Önkormányzat dologi kiadásai |
106 454 |
3.3. KÖH dologi kiadásai |
5 791 |
4. Ellátottak pénzbeli juttatásai összesen: |
5 650 |
4.1. Önkormányzat ellátottak pénzbeli juttatásai |
5 650 |
5. Egyéb működési kiadások összesen: |
5 448 |
5.1. Önkormányzat egyéb működési kiadások államháztartáson belülre összesen |
1 348 |
5.1.1. Központi költségvetési szervnek (Bursa Hungarica ösztöndíj) |
1 000 |
5.1.2. Helyi önkormányzatoknak |
30 |
5.1.3. Önkormányzati társulásoknak |
318 |
5.2. Önkormányzat működési célú pénzeszközátadás ÁH-on kívülre összesen |
4 100 |
5.2.1. Civil szervezeteknek |
2 600 |
5.2.2. Háztartásnak működési célú szociális kölcsön |
1 500 |
II. Felhalmozási kiadások összesen (1.+2.+3.): |
188 820 |
1. Beruházási kiadások összesen: |
95 744 |
1.1. GYSZSZK beruházási kiadásai |
1 000 |
1.2. Önkormányzat beruházási kiadásai |
92 942 |
1.3. KÖH beruházási kiadásai |
1 802 |
2. Felújítási kiadások összesen: |
92 076 |
2.1. Önkormányzat felújítási kiadásai |
92 076 |
3. Egyéb felhalmozási kiadások összesen: |
1 000 |
3.1. Önkormányzat lakástámogatás (első lakáshoz jutók támogatása) |
1 000 |
III. Pénzforgalom nélküli kiadások összesen: |
89 999 |
1. Önkormányzat tartaléka |
84 999 |
2. Vis Maior tartalék |
5 000 |
A. Költségvetési kiadások összesen: I. + II. + III. |
885 696 |
B. Finanszírozási kiadások összesen: |
10 753 |
1. Államháztartáson belüli megelőlegezések visszafizetése |
10 753 |
C. KIADÁSOK ÖSSZESEN (A.+B.) |
896 449 |
D. Irányítószervi támogatási kiadások összesen: |
264 919 |
1. GYSZSZK működési célú intézményfinanszírozása |
173 541 |
2. KÖH működési célú intézményfinanszírozása |
91 378 |
E. Költségvetési bevételek: |
|
I. Működési bevételek összesen (1.+2.+3.+4.): |
589 101 |
|
445 498 |
1.1. Önkormányzatok működési támogatásai összesen: |
268 815 |
1.1.1. Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása |
117 854 |
1.1.2. Települési önk. Szociális és gyermekjóléti feladatok támogatása |
122 368 |
1.1.3. Gyermekétkeztetés támogatása |
23 077 |
1.1.4. Települési önkormányzatok kulturális feladatainak támogatása |
5 516 |
1.2. Egyéb működési célú támogatások ÁH-on belülről összesen: |
176 683 |
1.2.1. GYSZSZK működési célú támogatások ÁH-on belülről összesen: |
10 484 |
1.2.1.1. Elkülönített állami pénzalaptól |
10 484 |
|
|
1.2.2.1. Fejezettől EU-s programokra |
8 670 |
1.2.2.2. Fejezettől egyéb |
41 358 |
1.2.2.3. Társadalombiztosítási Alaptól |
31 239 |
1.2.2.4. Elkülönített állami pénzalaptól |
80 394 |
1.2.2.5. Önkormányzattól |
4 538 |
2. Közhatalmi bevételek összesen: |
35 450 |
2.1. Helyi adók összesen: |
35 150 |
2.1.1. Magánszemélyek kommunális adója |
8 000 |
2.1.2. Állandó jelleggel végzett iparűzési adó |
27 000 |
2.1.3. Idegenforgalmi adó – tartózkodás után |
150 |
2.2. Bírságok, pótlékok és egyéb közhatalmi bevételek összesen: |
250 |
2.2.1. Pótlékok, bírságok |
250 |
2.3. KÖH Közhatalmi bevételek összesen: |
50 |
2.3.1. Igazgatásszolgáltatási díj |
50 |
3. Működési bevételek összesen: |
106 653 |
3.1. Áru és készletértékesítés ellenértéke összesen: |
18 681 |
3.1.1. GYSZSZK bevétele |
1 181 |
3.1.2. Önkormányzat bevétele |
17 500 |
3.2. Szolgáltatások ellenértéke összesen: |
10 435 |
3.2.1. GYSZSZK bevétele |
5 340 |
3.2.2. Önkormányzat bevétele |
5 095 |
3.3 Közvetített szolgáltatások ellenértéke összesen: |
30 |
3.3.1. Önkormányzat bevétele |
30 |
3.4. Tulajdonosi bevételek összesen: |
2 759 |
3.4.1. Önkormányzat bevétele |
2 759 |
3.5. Ellátási díjak összesen: |
66 423 |
3.5.1. GYSZSZK bevétele |
66 423 |
3.6. Kiszámlázott általános forgalmi adó összesen: |
8 324 |
3.6.1. GYSZSZK ÁFA bevétele |
5 034 |
3.6.2. Önkormányzat ÁFA bevétele |
3 290 |
3.7. Kamatbevételek összesen: |
1 |
3.7.1. Önkormányzat kamatbevételek |
1 |
4. Működési célú átvett pénzeszközök összesen: |
1 500 |
4.1. Működési célú kölcsönök visszatérülése ÁH-on kívülről összesen: |
1 500 |
4.1.1. Háztartásnak nyújtott kamatmentes szociális kölcsön visszatérülés |
1 500 |
II. Felhalmozási bevételek összesen (1.+2.+3.): |
3 992 |
1. Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről összesen: |
2 992 |
1.1. Önkormányzat elkülönített állami pénzalapoktól |
2 992 |
2. Felhalmozási bevételek összesen: |
0 |
3. Felhalmozási célú átvett pénzeszközök összesen: |
1 000 |
3.1. GYSZSZK felhalmozási célú átvett pénzeszközök háztartásoktól |
1 000 |
E. Költségvetési bevételek összesen = I. + II. |
593 093 |
F. Finanszírozási bevételek |
0 |
G. PÉNZFORGALMI BEVÉTELEK ÖSSZESEN (E+F): |
593 093 |
C. Kiadások és G. Bevételek összesítésének |
-303 356 |
egyenlege (hiány vagy többlet): G. – C. : |
|
H. Költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló pénzforgalom |
|
nélküli bevételek összesen: |
|
1. Előző évek maradványának igénybevétele |
303 356 |
1.1. GYSZSZK működési célra |
1 262 |
1.2. Önkormányzat működési célra |
58 524 |
1.3. Önkormányzat felhalmozási célra |
238 756 |
1.4. KÖH működési célra |
3 012 |
1.5. KÖH felhalmozási célra |
1 802 |
I. Irányítószervi támogatás bevételei összesen: |
264 919 |
1.1. GYSZSZK működési célú intézményfinanszírozása |
173 541 |
1.2. KÖH működési célú intézményfinanszírozása |
91 378 |
6. § Az Önkormányzaton keresztül megvalósuló pénzeszköz átadás
6 448 E Ft – ebből 5 448 E Ft működési célú és 1 000 E Ft felhalmozási célú - melyek részletezését a rendelet 4. melléklete tartalmazza.
7. § Az Önkormányzatnál és költségvetési szerveinél megtervezett felhalmozási kiadások előirányzatának összege 187 820 E Ft. A beruházási és felújítási kiadások előirányzatainak célonkénti részletezését - feltüntetve az Európai Uniós és Hazai forrásokat - a rendelet 5. melléklete tartalmazza.
8. § (1) A 2021. január 1-jén meglévő üres álláshelyek 2021. évre zárolásra kerülnek, melyekre személyi juttatás és annak járuléka nem tervezhető.
a) Az önkormányzatnál 1 fő heti 40 órás (közalkalmazott) művelődésszervező álláshely.
b) A Csanádapácai Közös Önkormányzati Hivatalnál
ba) 3 fő heti 40 órás (köztisztviselő) ügyintézői álláshely,
bb) 1 fő heti 30 órás (köztisztviselő) ügyintézői álláshely.
(2) A Képviselő-testület 2021. évre az önkormányzat létszám előirányzatát együttesen 153 főben a 6. mellékletben foglalt részletezettségnek megfelelően határozza meg a következők szerint:
a) Az önkormányzat és költségvetési szerveinek létszám-előirányzatát 86 fővel hagyja jóvá, ebből:
aa) a GYSZSZK létszám előirányzata 53 fő,
ab) az önkormányzat létszám előirányzata 15 fő,
ac) a KÖH létszám előirányzata 18 fő.
b) A közfoglalkoztatottak éves létszám-előirányzatát 65 fővel hagyja jóvá, ebből:
ba) a GYSZSZK létszám előirányzata 9 fő,
bb) az Önkormányzat létszám előirányzata 56 fő.
c) A személyi juttatásban részesülő választott tisztviselők létszáma 2 fő.
9. § A Képviselő-testület az év várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesüléséről szóló előirányzat felhasználási ütemtervet mind a bevételi, mind a kiadási főösszeget tekintve a 7. mellékletben részletezettek szerint - egyezően a költségvetési rendelet 2. és 3. mellékletével – önkormányzati szinten összesen 1 161 368 E Ft-tal jóváhagyja.
10. § Az Önkormányzat és az általa fenntartott költségvetési szervek 2021. évet követő áthúzódó kötelezettségvállalásait a rendelet 8. melléklete tartalmazza.
11. § (1) Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a rendelet 9. melléklete tartalmazza.
(2) Az Önkormányzat költségvetési évet követő három év tervezett előirányzatainak főbb csoportok szerinti keretszámait a rendelet 10. melléklete tartalmazza.
(3) Az Önkormányzatnak adósságot keletkeztető ügyletekből fennálló kötelezettsége nincs.
12. § Az Önkormányzat által 2021. évre tervezett közvetett támogatásokat a rendelet 11. melléklete tartalmazza.
A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok
13. § (1) A köztisztviselőket megillető cafetéria-juttatás éves keretösszege 2021. évben 400.000 Ft/év/fő, mely összeg tartalmazza a munkáltató által fizetendő járulékokat is.
(2) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(4) A költségvetési szerveknél az egységes rovatrend K1102. Normatív jutalmak és K1103 Céljuttatás, projektprémium rovatai költségvetési kiadási előirányzatok terhére a költségvetési évben együttesen az egységes rovatrend K1101. Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzatának 12%-áig vállalható kötelezettség.
(5) Amennyiben a költségvetési szerv 30 napon túli, elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át és a tartozását egy hónapon belül nem tudja 30 nap alá szorítani, akkor az irányító szerv a költségvetési szervnél önkormányzati biztost jelöl ki.
14. § A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert az ideiglenesen szabad pénzforrások hozam elérése érdekében történő befektetésére.
Az előirányzatok módosítása
15. § (1) Az önkormányzat költségvetési rendeletében megjelenő bevételek és kiadások módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a (2) és (3) bekezdésben meghatározott kivétellel a képviselő-testület dönthet.
(2) Az önkormányzat bevételi és kiadási előirányzatait a polgármester saját hatáskörben módosíthatja, a kiadási előirányzatokat egymás között átcsoportosíthatja. A polgármester a saját hatáskörben végrehajtott módosításokról, átcsoportosításokról a Képviselő-testületet a soron következő költségvetési rendelet módosításkor tájékoztatja.
(3) A költségvetési szervek bevételi és kiadási előirányzatai a Kormány rendeletében (Ávr.) meghatározott esetekben saját hatáskörben módosíthatók, a kiadási előirányzatok egymás között átcsoportosíthatók. A saját hatáskörben végrehajtott módosításokról, átcsoportosításokról a Képviselő-testületet a soron következő költségvetési rendelet módosításkor tájékoztatni kell.
(4) A költségvetési szerv a kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre. Az átcsoportosítás során a személyi juttatások költségvetési kiadási előirányzatai a jogszabályon, jogerős vagy fellebbezésre tekintet nélkül végrehajtható bírósági, hatósági döntésen, vagy más, a fizetési kötelezettség összegét vagy az összeg megállapításának módját, továbbá a felek valamennyi jogát és kötelezettségét megállapító kötelező előíráson alapuló fizetési kötelezettségen alapulva növelhetők, az egységes rovatrend K336. Szakmai tevékenységet segítő szolgáltatások rovat költségvetési kiadási előirányzata pedig csak a K1. Személyi juttatások rovatai költségvetési kiadási előirányzatai terhére növelhető.
(5) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.
(6) A képviselő-testület – az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés – a helyi önkormányzatot érintő módon – a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a Képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(7) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani.
(8) A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert az évközben kapott póttámogatások és terven felüli átvett pénzeszközök (pályázaton nyert források) nyilvántartásba vételére és cél szerinti felhasználására. Az ezzel kapcsolatos előirányzat változásokat a soron következő költségvetési rendelet módosításakor a költségvetési rendeleten át kell vezetni.
A gazdálkodás szabályai
16. § (1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett a költségvetési szerv vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
(2) A GYSZSZK költségvetési szerv az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.
(3) A közös önkormányzati hivatal az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában köteles naprakész nyilvántartást vezeti.
A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
17. § (1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az önkormányzat esetén fenntartott költségvetési szervek esetében a költségvetési szerv vezetője a felelős.
(2) Az önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról külső szakember útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
Záró rendelkezések
18. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2021. január 1. napjától kell alkalmazni.
(2) A rendelet 2022. december 31-én hatályát veszti.
1. melléklet
2. melléklet
2/a. melléklet
3. melléklet
4. melléklet
5. melléklet
6. melléklet
7. melléklet
8. melléklet
9. melléklet
10. melléklet
11. melléklet