Ajak Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2021. (XI. 22.) önkormányzati rendelete

A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2019.(XI.26.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2021. 11. 23- 2021. 11. 24

Ajak Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2021. (XI. 22.) önkormányzati rendelete

A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2019.(XI.26.) önkormányzati rendelet módosításáról

2021.11.23.

Ajak Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzata című 13/2019. (XI.26.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza a következő feladat- és hatásköreit:

a) dönt a temetési segély iránti kérelmekről

b) dönt a települési támogatás iránti kérelmekről

c) megszervezi és koordinálja az önkormányzati rövid időtartamú közfoglalkoztatást

d) megszervezi és koordinálja az önkormányzati huzamosabb idejű közfoglalkoztatást

e) a közfoglalkoztatásban részt vevő dolgozók felett munkáltatói jogkört gyakorol

f) elemi kár bekövetkezése estén kárbecslő bizottságot hoz létre a kár mértékének megállapítására

g) hatáskörébe tartozik minden - az Országgyűlés, Kormány, vagy a Kormány tagja által szociális célra rendelt - egyszeri kompenzáció szétosztása

h) az önkormányzat polgármestere tájékoztatást ad és szakmai konzultációt biztosít a településképi követelményekről, ennek keretében javaslatot tehet a településképi követelmények érvényesítésének módjára,

i) az önkormányzat pogármestere kormányrendeletben meghatározott építésügyi engedélyezési eljárást megelőzően véleményt adhat az építésügyi hatósági engedélykérelemhez (a továbbiakban: településképi véleményezési eljárás),

j) az önkormányzat polgármestere településképi bejelentési eljárást folytathat le az Étv. 57/F. § hatálya alá nem tartozó, az építésügyi hatósági engedélyhez nem kötött és az Étv. 33/A. §-a szerinti egyszerű bejelentéshez kötött építési tevékenységnek sem minősülő építési tevékenységek, valamint bejelentési eljárást folytat le az Étv. 57/F. § hatálya alá nem tartozó, rendeltetésmódosítást vagy a rendeltetési egységek számának megváltozását jelentő rendeltetésváltozások (a továbbiakban együtt: rendeltetésváltozás), továbbá a reklámok és reklámhordozók elhelyezése tekintetében,

k) az önkormányzat polgármestere településképi kötelezést adhat ki és bírságot szabhat ki, ide nem értve a reklámhordozók és reklámok jogellenes elhelyezésével kapcsolatos közigazgatási, valamint a településképi bírságot,

l) az önkormányzat polgármestere a kötelezésben foglaltak nem teljesítése esetén - a településkép-védelmi bírság ismételt kiszabása helyett - a kötelezést tartalmazó döntés végrehajtását foganatosítja, mely során a meghatározott cselekményt a kötelezett költségére és veszélyére elvégzi vagy mással elvégezteti, egyúttal a kötelezettet a felmerülő költség megfizetésére kötelezi.”

2. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzata című 13/2019. (XI.26.) önkormányzati rendelet 32. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„32. § (1) A Képviselő-testület 1 fő alpolgármestert választ, aki főállásban látja el tisztségét.

(2) Az alpolgármester ügyfélfogadást tart:

a) Kedd: 14,00 órától-16,00 óráig

b) Szerda: 14,00 órától-16,00 óráig.”

3. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzata című 13/2019. (XI.26.) önkormányzati rendelet „A polgármester jogállása, feladatai” alcíme a következő 32/A. §-sal egészül ki:

„32/A. § (1) A jegyző a jogszabályban meghatározott feladatai mellett

a) gondoskodik a képviselő-testület és a bizottságok elé kerülő előterjesztések előkészítéséről,

b) biztosítja a képviselő-testület és a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatok ellátását,

c) az önkormányzat ezen belül a képviselő-testület feladat és hatáskörét, tevékenységét érintő jogszabályokról a képviselő-testületet tájékoztatja,

d) a polgármesteri hivatal működéséről, valamint ennek keretében átruházott hatáskör gyakorlásáról évente beszámol a képviselő-testületnek,

e) a képviselő-testületi ülésen a döntés meghozatala előtt, valamint a működés során jogszabálysértés észlelése esetén köteles felhívni a képviselő-testület figyelmét,

(2) A jegyző ügyfélfogadást tart: Hétfő: 14,00 órától-16,00 óráig.

(3) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetére - legfeljebb hat hónap időtartamra - a jegyzői feladatokat a pénzügyi iroda vezetője látja el.”

4. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzata című 13/2019. (XI.26.) önkormányzati rendelet

a) szövegében a „7” szövegrész helyébe az „5” szöveg,

b) szövegében a „7fő” szövegrész helyébe az „5 fő” szöveg,

c) 3. melléklet 1. pontjában a „Fedor Antal” szövegrész helyébe a „Takács Károlyné” szöveg,

d) 3. melléklet 1. pontjában a „Fedor Antal” szövegrész helyébe a „Rozinka Mihály” szöveg

lép.

5. § Hatályát veszti A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzata című 13/2019. (XI.26.) önkormányzati rendelet

6. § Ez a rendelet 2021. november 23-án lép hatályba.