Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 21/2021. (IX. 10.) önkormányzati rendelete

a népegészségügyi támogatásokról szóló 12/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2021. 09. 13- 2021. 09. 13

Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 21/2021. (IX. 10.) önkormányzati rendelete

a népegészségügyi támogatásokról szóló 12/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet módosításáról1

2021.09.13.

Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörben, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 10. § (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva - a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 29/2019. (XII. 23.) önkormányzati rendelet 53. § (1) bekezdés d) pont da) alpontjában meghatározott feladatkörében eljáró Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság, valamint a Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottság véleményének kikérésével - a következőket rendeli el:

1. § A népegészségügyi támogatásokról szóló 12/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R.) a következő 1/A. §-sal egészül ki:

„1/A. § (1) E rendelet alkalmazásában életvitelszerűen a településen lakónak kell tekinteni azt, aki Szekszárd Megyei Jogú Város település közigazgatási területén bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkezik, feltéve, hogy a településen bejelentett lakcíme otthonául szolgál.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt feltételek teljesülését az igénylő a lakcímét igazoló hatósági igazolvány bemutatásával, valamint több lakcímmel rendelkező igénylő esetén az általa tett 4. melléklet szerinti nyilatkozattal igazolja, melyet a hatáskör gyakorlója bármikor ellenőrizhet, és a Humánszolgáltató Központ bevonásával környezettanulmány készíthető.”

2. § Az R. 3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata önként vállalt feladatként a Szekszárd város közigazgatási területén állandó lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkező, a törvényes képviselővel együtt életvitelszerűen is Szekszárdon lakó, a tárgyévben született hármas- vagy többes ikergyermekek, illetve azon gyermekek, akiknek mindkét szülője fogyatékos személy és ezt a tényt szakorvos igazolta - azaz tartósan vagy véglegesen olyan érzékszervi, kommunikációs, fizikai, értelmi, pszichoszociális károsodással illetve ezek bármilyen halmozódásával - él, amely a környezeti, társadalmi és egyéb jelentős akadályokkal kölcsönhatásban a hatékony és másokkal egyenlő társadalmi részvételt korlátozza vagy gátolja - részére térítésmentesen szakképzett gyermekápoló gondozónőt (a továbbiakban: gondozónő) biztosít, heti negyven óra időtartamban, legfeljebb egy éves időtartamra.”

3. § Az R. 2. melléklete helyébe jelen rendelet 1. melléklete lép.

4. § Az R. kiegészül a jelen rendelet 2. melléklete szerinti 4. melléklettel.

5. § Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.

1. melléklet

IGÉNYLŐLAP
Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata közgyűlésének 12/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 3. §-ában meghatározott gyermekápoló gondozónő biztosítását
igénylem nem igénylem
I.

1. Ikergyermek neve:.........................................................................................................................

2. Ikergyermek neve:.........................................................................................................................

3. Ikergyermek neve:.........................................................................................................................

_________________: ........................................................................................................................

Ikergyermekek születési dátuma:

Ikergyermekek lakcíme:

Törvényes képviselő neve:

Törvényes képviselő lakcíme:

Ikergyermekekkel együtt életvitelszerűen Szekszárd városban élek:2

II. Gyermek(ek) neve, ahol minkét szülő fogyatékos személy:…………………………………………..…...……3

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Gyermek(ek) születési dátuma:……………………………………………………………………………………………………
Gyermek(ek) lakcíme:……………………………………………………………………………………………………………….
Szülők neve:…………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Gyermek(ekkel) együtt életvitelszerűen Szekszárd városban élek:4
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy kérelemben szereplő adatok a valóságnak megfelelnek. Egyidejűleg tudomásul veszem, hogy az igénylőlapon szereplő gyermekem és a saját személyes adataim kezelése jogszabályi kötelezettség teljesítésén alapul.
Szekszárd, ........................................
.............................................................
igénylő”

2. melléklet

NYILATKOZAT
életvitelszerűen helyben lakás tényének igazolásához
Alulírott (név): …………………………………………………………………………………………………………………………..……
Születési hely, idő: …………………………………………………………………………………………………………………………..
Lakcím:…………………………………………………………………………………szám alatti lakos büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fenti lakóhelyemen………………….év ………………hó ……………….napjától – jelenleg is – életvitelszerűen élek.
Hozzájárulok, hogy az eljáró hatóság ezt esetlegesen környezettanulmány útján ellenőrizze.
Bejelentés teszek az eljáró hatóságnak, ha az életvitelszerű lakhatásom címében változás történik.
Szekszárd, ……………………………………
………………………………………….
nyilatkozó
Előttük, mint tanúk előtt:

1. ………………………………….………. 2……………………………………………………..

(olvasható név) (olvasható név)

……………………………..……………… ………………………………………………..………..

(lakcím) (lakcím)

…………………………………………..… ……………………..…………………………………

(aláírás) (aláírás)”

1

A rendeletet a Közgyűlés 2021. szeptember 9-i ülésén fogadta el.

2

4. melléklet szükséges hozzá.

3

mellékelni szükséges fogyatékos szülők szakorvosi igazolását.

4

4. melléklet szükséges hozzá.