Hajdúhadház Város Önkormányzat Képviselő-testületének 26/2021. (IX.23.) önkormányzati rendelete
a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. által szabályozott személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások helyi szabályairól szóló 37/2013. (X.28.) önkormányzati rendelete módosításáról
Hatályos: 2021. 09. 24- 2021. 09. 24Hajdúhadház Város Önkormányzat Képviselő-testületének 26/2021. (IX. 23.) önkormányzati rendelete
a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. által szabályozott személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások helyi szabályairól szóló 37/2013. (X.28.) önkormányzati rendelete módosításáról
Hajdúhadház Város Önkormányzata Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szt.) 92. § (1) bekezdésének b) pontjában, 92. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Intézményfenntartó Társulásban résztvevő Téglás Város Önkormányzata Képviselő-testületének hozzájárulásával, a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások helyi szabályairól az egyének, a családok működőképességének elősegítése és megőrzése érdekében a következőket rendeli el:
1. § A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. által szabályozott személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások helyi szabályairól szóló 37/2013. (X.28.) önkormányzati rendelet bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:
„Hajdúhadház Város Önkormányzata Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szt.) 92. § (1) bekezdésének b) pontjában, 92. § (2) bekezdésében és 115. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Intézményfenntartó Társulásban résztvevő Téglás Város Önkormányzata Képviselő-testületének hozzájárulásával, a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások helyi szabályairól az egyének, a családok működőképességének elősegítése és megőrzése érdekében a következőket rendeli el:”
2. § A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. által szabályozott személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások helyi szabályairól szóló 37/2013. (X.28.) önkormányzati rendelet 6. § (3) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A helyi szociálpolitikai kerekasztal tagjai:)
- „b) Hajdúhadház Város Önkormányzata Szociális, Családvédelmi és Ügyrendi Bizottságának Elnöke,”
3. § (1) A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. által szabályozott személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások helyi szabályairól szóló 37/2013. (X.28.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. által szabályozott személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások helyi szabályairól szóló 37/2013. (X.28.) önkormányzati rendelet 1/A. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. által szabályozott személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások helyi szabályairól szóló 37/2013. (X.28.) önkormányzati rendelet 1/B.. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. által szabályozott személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások helyi szabályairól szóló 37/2013. (X.28.) önkormányzati rendelet 1/C. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. által szabályozott személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások helyi szabályairól szóló 37/2013. (X.28.) önkormányzati rendelet 1/D. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
(6) A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. által szabályozott személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások helyi szabályairól szóló 37/2013. (X.28.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 6. melléklet lép.
(7) A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. által szabályozott személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások helyi szabályairól szóló 37/2013. (X.28.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 7. melléklet lép.
(8) A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. által szabályozott személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások helyi szabályairól szóló 37/2013. (X.28.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 8. melléklet lép.
(9) A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. által szabályozott személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások helyi szabályairól szóló 37/2013. (X.28.) önkormányzati rendelet 5. melléklete helyébe a 9. melléklet lép.
(10) A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. által szabályozott személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások helyi szabályairól szóló 37/2013. (X.28.) önkormányzati rendelet 6. melléklete helyébe a 10. melléklet lép.
4. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a kihirdetését követő második napon hatályát veszti.
1. melléklet
„1. melléklet a 37/2013. (X.28.) önkormányzati rendelethez
Megállapodás
Étkeztetés
A Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Intézményfenntartó Társulás fenntartásában lévő
Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Központ
Székhely: Hajdúhadház Kossuth u. 11/A.
Telephely: Téglás, Liget utca 1.
Intézményvezető: Chebliné Kocsis Erzsébet
Intézményvezető helyettes:
továbbiakban Ellátó és
Név: | |
Szül. név: | |
Állampolgárság: | |
Szül.,hely,idő: | |
Anyja neve: | |
Lakcím: | |
TAJ szám: | |
Cselekvőképesség: | |
Telefonszám: |
továbbiakban Ellátott mint ellátást igénybe vevő között,
ill. az ellátást igénybe vevő törvényes képviselője között:
Név/leánykori név: | |
Tartózkodási/ értesítési cím: | |
Telefonszám: |
Hajdúhadház Város Önkormányzata Képviselő-testületének............................... önkormányzati rendelettel módosított 37/2013.(X.28.) önkormányzati rendelete alapján az alábbi megállapodás jön létre
étkeztetés
szociális alapszolgáltatás ellátására.
Ellátó és Ellátott mindkettőjük jogainak és kötelezettségeinek tiszteletben tartása céljából egymással megállapodást kötnek az alábbiak szerint:
1. Ellátó és Ellátott megállapítják, hogy Ellátott kérelmet nyújtott be az étkeztetés személyes gondoskodást nyújtó szociális alapszolgáltatás igénybevételére.
Az ellátó a szolgáltatást az intézményben nyújtott étkeztetés keretében biztosítja:
- ………………………..: ……………………………………. határozott időtartamra
határozatlan időtartamra *
*a megfelelő aláhúzandó
A szolgáltatás igénybevételének kezdő időpontja: …………………………………………
A szolgáltatás önköltsége, intézményi és személyi térítési díja a megállapodás megkötésének időpontjában:
Ebéd igénylése esetén:
A szolgáltatás önköltsége | Ft/ebéd |
A szolgáltatás intézményi térítési díja | Ft/ebéd |
A szolgáltatásért fizetendő személyi térítési díj | Ft/ebéd |
Háromszori étkezés esetén:
A szolgáltatás önköltsége | Ft/ebéd |
A szolgáltatás intézményi térítési díja | Ft/ebéd |
A szolgáltatásért fizetendő személyi térítési díj | Ft/ebéd |
Az ebéd lakásra szállítása esetén:
A szolgáltatás önköltsége | Ft/ebéd |
A szolgáltatás intézményi térítési díja | Ft/ebéd |
A szolgáltatásért fizetendő személyi térítési díj | Ft/ebéd |
A megállapított térítési díjak 27 % Áfát tartalmaznak.
2. Ellátó kötelezettséget vállal arra, hogy Ellátottat az intézményi térítési díj összegén túl az egy ellátottra jutó önköltség havi összegéről is tájékoztatja, ami ebéd elvitellel történő étkeztetés esetében: …....................Ft/hó, lakásra szállítás:.............................Ft/hó
háromszori étkezés esetében.:..........................Ft/hó.**
** a havi önköltség 20 napra, (napi egy ebéd) 20 ebéd igénybevételére és kiszállítására vonatkozik.
3. Ellátó kötelezettséget vállal arra, hogy az intézményben a mindenkori hatályos jogszabályoknak és az e szerződés mellékletét képező házirendnek megfelelő szolgáltatásokat nyújtja.
Biztosított szolgáltatások: napi egyszeri meleg étel biztosítása* - lakásra szállítással
- elvitellel
-helyben fogyasztás (Téglás)
háromszori étkezés (Téglás)
*megfelelő aláhúzandó
Hajdúhadház:
Az ebéd elvitele ebédjegy ellenében, a Hajdúhadház, Bocskai tér 8. szám alatti főzőkonyha kiszolgáló helyiségéből Hétfőtől – Péntekig 11:30-tól 12:30-ig.
Az ebédjegyet minden hétfőn 10:00-tól 11:30-ig kell átvenni, Hajdúhadház, Kossuth u. 11/A. szám alatt lehet átvenni.
A lakásra szállítást a fenti címről a társadalmi gondozónők végzik.
Téglás:
Az ebéd elvitele a Városi konyhára leadott jelenléti ívnek megfelelően Téglás, Liget utca 1. szám alatt működő Konyha kiszolgáló helyiségéből történhet Hétfőtől-Péntekig 12 ó-13.30 ó között.
A lakásra szállítást a fenti címről a társadalmi gondozónők végzik.
Az elvitellel étkező igénybe vevő gondoskodik az étel átvételéhez szükséges edény tisztaságáról, a higiénés szabályok betartásának érdekében.
Az étel kiszállítását igénylők vállalják, hogy biztosítják a kiszállításhoz szükséges ételhordót, és gondoskodnak annak pótlásáról elhasználódás esetén.
4. Amennyiben az Ellátott a szolgáltatást nem kívánja igénybe venni, erről az Ellátót legkésőbb a szüneteltetés megkezdése előtti nap de. 10 óráig írásban tájékoztatnia kell. Az ellátott a bejelentett távolmaradás idejére mentesül a térítési díj megfizetésének kötelezettsége alól.
Ellátott tudomásul veszi, hogy kórházi, szanatóriumi kezelés ideje alatt, illetve hosszabb idejű tartózkodási hely változás időtartamára a szolgáltatás igénylését szüneteltetnie kell. A szolgáltatás igénybevételének joga nem ruházható át más személyre.
5. Ellátott a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokért Hajdúhadház Város Önkormányzata Képviselő-testületének mindenkori rendeletében megállapított intézményi térítési díj alapján kiszámított személyi térítési díjat fizet. A kalkulált személyi térítési díjat Ellátott a tárgyhót követő hónap 10. napjáig köteles megfizetni.
Hajdúhadház: Kossuth u. 11/a sz alatt, Téglás: Liget utca 1. sz. alatt.
Az Ellátó a személyi térítési díj megállapításánál az ellátott rendszeres havi jövedelmét veszi figyelembe.
Tekintettel az 1993. évi III. tv. 116. § (3) bekezdés a), c) pontjaira, amely szerint a személyi térítési díj nem haladhatja meg az Ellátott rendszeres havi jövedelmének 30 %-át étkeztetés, 30 %-át ha a házi segítségnyújtás mellett étkezést is biztosítanak, illetve támogató szolgáltatást.
Az Ellátó a szolgáltatás megkezdése előtt és jelen megállapodásban is az Ellátottat ill. törvényes képviselőjét, gondnokát vagy a térítési díj fizetésére kötelezett személyt értesíti a fizetendő személyi térítési díjról.
6. Ellátott és Ellátó megállapodnak abban, hogy Ellátott 8 napon belül tájékoztatja Ellátót a szociális ellátásra való jogosultság feltételeiben, valamint a közeli hozzátartozók személyazonosító adataiban beállott változásokról.
7. Ellátó és Ellátott megállapodnak abban, hogy:
· Ellátottnak jogában áll, hogy a személyi térítési díj felülvizsgálatát kérje a Fenntartótól, amennyiben a térítési díj fizetésére kötelezett jövedelme olyan mértékben csökken, hogy a hatályos önkormányzati rendeletben meghatározott térítésdíj-fizetési kötelezettségének nem tud eleget tenni.
· Ellátónak jogában áll, hogy kezdeményezze a személyi térítési díj összegének felülvizsgálatát, amennyiben a térítésdíj-fizetésére kötelezett jövedelme, az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25%-át meghaladó mértékben növekedett.
8. Ellátó és Ellátott megállapodnak abban, hogy Ellátott adatokat szolgáltat az Ellátónak a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló többször módosított 1993. évi III. tv. alapján vezettet nyilvántartásokhoz.
9. Az intézményi jogviszony megszűnik:
- az intézmény jogutód nélküli megszűnésével
- a jogosult halálával
- határozott idejű megállapodás esetén a megjelölt időtartam lejártával, kivéve, ha a szolgáltatás nyújtás időtartamát meghosszabbítják
- a megállapodás Ellátott részéről történő felmondásával.
Az intézményvezető a megállapodást felmondhatja:
- amennyiben a szolgáltatás biztosítása nem indokolt,
- az ellátott a házirendet súlyosan megsérti,
- Az 1993. évi III. tv. 102. § (1) bekezdés értelmében, amennyiben az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy a térítésidíj-fizetési kötelezettségnek nem tesz eleget, ha
a) hat hónapon át folyamatosan térítésidíj-tartozás áll fenn, és az a hatodik hónap utolsó napján a kéthavi személyi térítési díj összegét meghaladja, és
b) vagyoni, jövedelmi viszonyai lehetővé teszik a térítési díj megfizetését.
Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy vagyoni, jövedelmi viszonyai olyan mértékben megváltoztak, hogy a személyi térítési díj megfizetésére vonatkozó kötelezettségnek nem tud eleget tenni, köteles az intézményvezetőnél rendkívüli jövedelemvizsgálat lefolytatását kezdeményezni. Az intézményvezető a jövedelemvizsgálatot – ideértve az 1993. évi III. tv. 68/B. § és a 117/B. § szerinti esetet is – a 1993. évi III. tv. 119/C. § szabályai szerint lefolytatja, és a személyi térítési díjat a jövedelemvizsgálat eredményének megfelelően állapítja meg.
Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy nem kéri a 1993. évi III. tv. 102. § (2) bekezdés szerinti jövedelemvizsgálat lefolytatását, a b) pont alkalmazásában úgy kell tekinteni, hogy vagyoni, jövedelmi viszonyai lehetővé teszik a térítési díj megfizetését.
Ha három hónapon át térítésidíj-tartozás áll fenn, az ellátottat, a törvényes képviselőt vagy a térítési díjat megfizető személyt írásban tájékoztatni kell a felmondás lehetőségéről, annak kezdő időpontjáról, valamint az 1993. évi III. tv. 102. § (3) bekezdésben foglaltakról.
10. Ellátó és Ellátott megállapodnak, hogy közös megegyezéssel – kivéve a házirendben szabályozott rendelkezéseket – a megállapodás tartalmát módosíthatják.
11. A személyes gondoskodást nyújtó intézményben foglalkoztatott személy, valamint közeli hozzátartozója [a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 8:1. § (1) bekezdés 1. pontja] és élettársa az ellátásban részesülő személlyel tartási, életjáradéki és öröklési szerződést az ellátás időtartama alatt - illetve annak megszűnésétől számított egy évig - nem köthet.
12. E megállapodásban nem szabályozott kérdésekben a Ptk. rendelkezései az irányadók.
13. Ellátott kijelenti, hogy az intézménybe történő felvételkor tájékoztatást kapott az intézmény házirendjéről, e megállapodás és a házirend tartalmát az aláírást megelőzően elolvasta, vagy hozzátartozója, vagy más – nem az Ellátó érdekkörébe tartozó – segítő útján megismerte, megértette, azt elfogadta és a szerződés 1 példányát a mellékletekkel együtt, annak aláírását követően átvette. Hozzájárul, hogy adatait az ellátó felhasználhatja az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján.
14. Ha az Ellátott a részére nyújtott szolgáltatásokkal illetve a számára meghatározott fizetendő személyi térítési díjjal kapcsolatban panasszal kíván élni az intézmény vezetőjéhez fordulhat. Amennyiben az intézményvezető határidőben nem intézkedik, vagy a panaszt tevő nem ért egyet az intézkedéssel, az intézkedésről történt értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül a fenntartóhoz a Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Intézményfenntartó Társuláshoz fordulhat jogorvoslatért.(4242 Hajdúhadház, Bocskai tér 1.)
15. Az ellátott segítségért fordulhat, jogai gyakorlása érdekében: Nagy Zsuzsanna, ellátottjogi képviselőhöz. Elérhetősége: 06/20/489-9530. Levelezési cím: 4025 Debrecen, Miklós u. 4. fsz.4. E-mail: zsuzsanna.nagy@ijb.emmi.gov.hu
16. Ellátó tájékoztatja az Ellátottat, hogy a személyes gondoskodás keretében nyújtott alapszolgáltatás esetén a szolgáltató naponta köteles jelenteni az ellátott egyéni azonosítója alapján (TAJ szám) a szolgáltatás igénybevételét a Központi Elektronikus Nyilvántartás a Szolgáltatás Igénybevevőkről (KENYSZI) rendszerben.
Jelen Megállapodást a felek, mint akaratukkal mindenben megegyezőt elfogadják, és azt magukra nézve kötelezőnek tekintik.
Hajdúhadház, 20……, …………………………..
ph.
…………………………………… ……………………………………….
Ellátó/ Szolgáltató Ellátott/Meghatalmazottja/Képviselőjének
A megállapodásban foglaltakat tudomásul vettem és annak egy példányát átvettem.
Hajdúhadház, 20…... . …………………………
……………………………………..…………………………
Ellátott/Meghatalmazottja/Képviselője aláírása
Kapja:
1.) ……………………………………………………..szolgáltatást igénybe vevő Ellátott
2.) Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Központ (Hajdúhadház, Kossuth u. 11/A.)”
2. melléklet
„1/A. melléklet a 37/2013. (X.28.) önkormányzati rendelethez
Megállapodás
Házi segítségnyújtás személyi gondozás esetén
Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Intézményfenntartó Társulás fenntartásában lévő
Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Központ
Székhely: Hajdúhadház Kossuth u. 11./A
Telephely: Téglás, Liget u. 1.
Intézményvezető: Chebliné Kocsis Erzsébet
Intézményvezető helyettes:
továbbiakban Ellátó és
Név: | |
Szül. név: | |
Állampolgárság: | |
Szül.,hely,idő: | |
Anyja neve: | |
Lakcím: | |
TAJ szám: | |
Cselekvőképesség. | |
Telefon szám: |
továbbiakban Ellátott mint ellátást igénybe vevő között,
ill. az ellátást igénybe vevő törvényes képviselőjének között:
Név/leánykori név: | |
Tartózkodási/ értesítési cím: | |
Telefon száma: |
Hajdúhadház Város Önkormányzata Képviselő-testületének ………….önkormányzati rendelettel módosított 37/2013.(X.28.) önkormányzati rendelete és az 1993. évi III.tv.63. §(8) bekezdése alapján az alábbi megállapodás jön létre
házi segítségnyújtás
szociális alapszolgáltatás ellátására.
A házi segítségnyújtás keretében biztosított tevékenység besorolása: személyi gondozás
Ellátó és Ellátott mindkettőjük jogainak és kötelezettségeinek tiszteletben tartása céljából egymással megállapodást kötnek az alábbiak szerint:
1. Ellátó és Ellátott megállapítják, hogy Ellátott kérelmet nyújtott be a házi segítségnyújtás (szociális segítés és/ vagy személyi gondozás) személyes gondoskodást nyújtó szociális alapszolgáltatás igénybevételére.
Az Ellátó a házi segítségnyújtás személyi gondozás szolgáltatást biztosítja az ellátott számára:
…..............................................................határozott időtartamra
határozatlan időtartamra*
*a megfelelő aláhúzandó
A szolgáltatás igénybevételének kezdő időpontja:…………………………………………...
A szolgáltatás önköltsége, intézményi és személyi térítési díja a megállapodás megkötésének időpontjában:
A szolgáltatás önköltsége | Ft/óra |
A szolgáltatás intézményi térítési díja | Ft/óra |
A szolgáltatásért fizetendő személyi térítési díj | Ft/óra |
2. Ellátó kötelezettséget vállal arra, hogy Ellátottat az intézményi térítési díj összegén túl az egy ellátottra jutó önköltség havi összegéről is tájékoztatja, ami jelen esetben ….....................**
** a havi önköltség 20 napra, napi egy órás gondozással 20 óra igénybevételére vonatkozik.
3. Ellátó kötelezettséget vállal arra, hogy az intézményben a mindenkori hatályos jogszabályoknak és az e megállapodás mellékletét képező házirendnek megfelelő szolgáltatásokat nyújtja.
Gondozási szükséglete: ……………… fokozat a 36/2007. (XII.22.) SZMM rendelet 3. sz . mellékletében foglalt Értékelő adatlap kitöltését követően.
4. Ellátó kötelezettséget vállal arra, hogy az ellátás igénybevételét követő 1 hónapon belül a személyi gondozást igénybe vevő Ellátott részére az intézményi protokoll szerint gondozási tervet készít az Ellátott, illetve törvényes képviselője bevonásával, amely tartalmazza az ellátásban részesülő állapotának megfelelő gondozási, ápolási, fejlesztési feladatokat és azok megvalósításának módszereit.
5. Ellátott a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokért Hajdúhadház Város Önkormányzata Képviselő-testületének mindenkori rendeletében megállapított intézményi térítési díj alapján kiszámított személyi térítési díjat fizet. A kalkulált személyi térítési díjat Ellátott a tárgyhót követő hónap 10. napjáig köteles megfizetni.
Hajdúhadház: Kossuth u. 11/a sz alatt, Téglás: Liget u 1. sz. alatt.
Az Ellátó a személyi térítési díj megállapításánál az ellátott rendszeres havi jövedelmét veszi figyelembe.
Tekintettel az 1993. évi III. tv. 116. § (3) bekezdés b,) c) pontjaira, amely szerint a személyi térítési díj nem haladhatja meg az Ellátott rendszeres havi jövedelmének 25 %-át házi segítségnyújtás, 30 %-át ha a házi segítségnyújtás mellett étkezést is biztosítanak, illetve támogató szolgáltatást.
Az Ellátó a szolgáltatás megkezdése előtt és jelen megállapodásban is az Ellátottat ill. törvényes képviselőjét, gondnokát vagy a térítési díj fizetésére kötelezett személyt értesíti a fizetendő személyi térítési díjról.
6. Ellátott és Ellátó megállapodnak abban, hogy Ellátott 8 napon belül tájékoztatja Ellátót a szociális ellátásra való jogosultság feltételeiben, valamint a közeli hozzátartozók személyazonosító adataiban beállott változásokról.
7. Ellátó és Ellátott megállapodnak abban, hogy:
· Ellátottnak jogában áll, hogy a személyi térítési díj felülvizsgálatát kérje a Fenntartótól, amennyiben a térítési díj fizetésére kötelezett jövedelme olyan mértékben csökken, hogy a hatályban lévő önkormányzati rendeletben meghatározott térítésdíj-fizetési kötelezettségének nem tud eleget tenni és
· Ellátónak jogában áll, hogy kezdeményezze a személyi téríti díj összegének felülvizsgálatát, amennyiben a térítésdíj-fizetési kötelezett jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25%-át meghaladó mértékben növekedett.
8. Ellátó és Ellátott megállapodnak abban, hogy Ellátott adatokat szolgáltat az Ellátónak a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló többször módosított 1993. évi III. tv. alapján vezetett nyilvántartásokhoz.
9. Az intézményi jogviszony megszűnik:
- az intézmény jogutód nélküli megszűnésével
- a jogosult halálával
- határozott idejű megállapodás esetén a megjelölt időtartam lejártával, kivéve, ha a szolgáltatás nyújtás időtartamát meghosszabbítják
- a megállapodás Ellátott részéről történő felmondásával.
Az intézményvezető a megállapodást felmondhatja:
- amennyiben a szolgáltatás biztosítása nem indokolt,
- az ellátott a házirendet súlyosan megsérti,
- Az 1993. évi III. tv. 102. § (1) bekezdés értelmében, amennyiben az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy a térítésidíj-fizetési kötelezettségnek nem tesz eleget, ha a) hat hónapon át folyamatosan térítésidíj-tartozás áll fenn, és az a hatodik hónap utolsó napján a kéthavi személyi térítési díj összegét meghaladja, és b) vagyoni, jövedelmi viszonyai lehetővé teszik a térítési díj megfizetését.
Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy vagyoni, jövedelmi viszonyai olyan mértékben megváltoztak, hogy a személyi térítési díj megfizetésére vonatkozó kötelezettségnek nem tud eleget tenni, köteles az intézményvezetőnél rendkívüli jövedelemvizsgálat lefolytatását kezdeményezni. Az intézményvezető a jövedelemvizsgálatot – ideértve az 1993. évi III. tv. 68/B. § és a 117/B. § szerinti esetet is – a 1993. évi III. tv. 119/C. § szabályai szerint lefolytatja, és a személyi térítési díjat a jövedelemvizsgálat eredményének megfelelően állapítja meg. Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy nem kéri a 1993. évi III. tv. 102. § (2) bekezdés szerinti jövedelemvizsgálat lefolytatását, a b) pont alkalmazásában úgy kell tekinteni, hogy vagyoni, jövedelmi viszonyai lehetővé teszik a térítési díj megfizetését. Ha három hónapon át térítésidíj-tartozás áll fenn, az ellátottat, a törvényes képviselőt vagy a térítési díjat megfizető személyt írásban tájékoztatni kell a felmondás lehetőségéről, annak kezdő időpontjáról, valamint az 1993. évi III. tv. 102. § (3) bekezdésben foglaltakról.
10. Ellátó és Ellátott megállapodnak, hogy közös megegyezéssel – kivéve a házirendben szabályozott rendelkezéseket – a megállapodás tartalmát módosíthatják.
11. A személyes gondoskodást nyújtó intézményben foglalkoztatott személy, valamint közeli hozzátartozója [a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 8:1. § (1) bekezdés 1. pontja] és élettársa az ellátásban részesülő személlyel tartási, életjáradéki és öröklési szerződést az ellátás időtartama alatt - illetve annak megszűnésétől számított egy évig - nem köthet.
12. E megállapodásban nem szabályozott kérdésekben a Ptk. rendelkezései az irányadók.
13. Ellátott kijelenti, hogy az intézménybe történő felvételkor tájékoztatást kapott az intézmény házirendjéről, e megállapodás és a házirend tartalmát aláírást megelőzően elolvasta, vagy hozzátartozója, vagy más – nem az Ellátó érdekkörébe tartozó – segítő útján megismerte, megértette, azt elfogadta és a szerződés 1 példányát a melléklettel együtt, annak aláírását követően átvette. Hozzájárul, hogy adatait az ellátó felhasználhatja az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján.
13. Ha az Ellátott a részére nyújtott szolgáltatásokkal illetve a számára meghatározott fizetendő személyi térítési díjjal kapcsolatban panasszal kíván élni az intézmény vezetőjéhez fordulhat. Amennyiben az intézményvezető határidőben nem intézkedik, vagy a panaszt tevő nem ért egyet az intézkedéssel, az intézkedésről történt értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül a fenntartóhoz a Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Intézményfenntartó Társuláshoz fordulhat jogorvoslatért.(4242 Hajdúhadház, Bocskai tér 1.)
15. Az ellátott segítségért fordulhat, jogai gyakorlása érdekében: Nagy Zsuzsanna, ellátottjogi képviselőhöz. Elérhetősége: 06/20/489-9530. Levelezési cím: 4025 Debrecen, Miklós u. 4. fsz.4. E-mail: zsuzsanna.nagy@ijb.emmi.gov.hu
16. Ellátó tájékoztatja az Ellátottat, hogy a személyes gondoskodás keretében nyújtott alapszolgáltatás esetén a szolgáltató naponta köteles jelenteni az ellátott egyéni azonosítója alapján (TAJ szám) a szolgáltatás igénybevételét a Központi Elektronikus Nyilvántartás a Szolgáltatás Igénybevevőkről (KENYSZI) rendszerbe.
17. Ellátó tájékoztatja az ellátottat, hogy különösen indokolt esetben, egyéni elbírálás alapján az esetlegesen felmerülő krízishelyzet elhárítása érdekében mód van a szolgáltatás hétvégi és ünnepnapi igénybevételére, az ellátott részére megállapított személyi térítési díj megfizetése ellenében.
Jelen Megállapodást a felek, mint akaratukkal mindenben megegyezőt elfogadják, és azt magukra nézve kötelezőnek tekintik.
Hajdúhadház, 20.… ., ………………………
ph.
………………………........................................... ………………………………….
Szolgáltató/Ellátó Ellátott/meghatalmazottja/képviselője
aláírása
A megállapodásban foglaltakat tudomásul vettem és annak egy példányát átvettem.
Hajdúhadház, 20.. …………………………
…………………………………………………………
Ellátott/meghatalmazottja/képviselője aláírása
Kapja:
1.) ……………………………………………………..szolgáltatást igénybe vevő Ellátott
2.) Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Központ (Hajdúhadház, Kossuth u. 11/A.)”
3. melléklet
„1/B. melléklet a 37/2013. (X.28.) önkormányzati rendelethez
Megállapodás
Házi segítségnyújtás szociális segítés esetén
Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Intézményfenntartó Társulás fenntartásában lévő
Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Központ
Székhely: Hajdúhadház Kossuth u. 11./A
Telephely: Téglás, Liget u. 1.
Intézményvezető: Chebliné Kocsis Erzsébet
Intézményvezető helyettes:
továbbiakban Ellátó és
Név: | |
Szül. név: | |
Állampolgárság: | |
Szül.,hely,idő: | |
Anyja neve: | |
Lakcím: | |
TAJ szám: | |
Cselekvőképesség. | |
Telefon szám: |
továbbiakban Ellátott mint ellátást igénybe vevő között,
ill. az ellátást igénybe vevő törvényes képviselőjének között:
Név/leánykori név: | |
Tartózkodási/ értesítési cím: | |
Telefon száma: |
Hajdúhadház Város Önkormányzata Képviselő-testületének ………………. önkormányzati rendelettel módosított 37/2013.(X.28.) önkormányzati rendelete és az 1993.évi III. tv. 63. § (8) bekezdése alapján az alábbi megállapodás jön létre
házi segítségnyújtás
szociális alapszolgáltatás ellátására.
A házi segítségnyújtás keretében biztosított tevékenység besorolása: szociális segítés
1. Ellátó és Ellátott megállapítják, hogy Ellátott kérelmet nyújtott be a házi segítségnyújtás (szociális segítés) személyes gondoskodást nyújtó szociális alapszolgáltatás igénybevételére.
Az Ellátó a házi segítségnyújtás szociális segítés szolgáltatást biztosítja az ellátott számára:
…..............................................................határozott időtartamra
határozatlan időtartamra*
*a megfelelő aláhúzandó
A szolgáltatás igénybevételének kezdő időpontja: …………………………………………………
A szolgáltatás önköltsége, intézményi és személyi térítési díja a megállapodás megkötésének időpontjában:
A szolgáltatás önköltsége | Ft/óra |
A szolgáltatás intézményi térítési díja | Ft/óra |
A szolgáltatásért fizetendő személyi térítési díj | Ft/óra |
2. Ellátó kötelezettséget vállal arra, hogy Ellátottat az intézményi térítési díj összegén túl az egy ellátottra jutó önköltség havi összegéről is tájékoztatja, ami jelen esetben …..........Ft/hó.**
** a havi önköltség 20 napra, napi egy órás gondozással 20 óra igénybevételére vonatkozik.
3. Ellátó kötelezettséget vállal arra, hogy az intézményben a mindenkori hatályos jogszabályoknak és az e megállapodás mellékletét képező házirendnek megfelelő szolgáltatásokat nyújtja.
Biztosított tevékenységek, résztevékenységek: *
Szociális segítés keretében:
A lakókörnyezeti higiénia megtartásában való közreműködés körében:
- takarítás a lakás életvitelszerűen használt helyiségeiben (hálószobában, fürdőszobában, konyhában és illemhelyiségben)
- mosás
- vasalás
A háztartási tevékenységben való közreműködés körében:
- bevásárlás (személyes szükséglet mértékében), gyógyszer kiváltás
- segítségnyújtás ételkészítésben és az étkezés előkészítésében
- mosogatás
- ruhajavítás
- közkútról, fúrtkútról vízhordás
- tüzelő behordása kályhához, egyedi fűtés beindítása (kivéve, ha ez a tevékenység egyéb szakmai kompetenciát igényel)
- télen hó eltakarítás és síkosság-mentesítés a lakás bejárata előtt
- kísérés
Segítségnyújtás veszélyhelyzet kialakulásának megelőzésében és a kialakult veszélyhelyzet elhárításában
Szükség esetén a bentlakásos szociális intézménybe történő beköltözés segítése
(*a megfelelő szövegrész aláhúzandó)
Gondozási szükséglete: ……………… fokozat a 36/2007. (XII.22.) SZMM rendelet 3. sz . mellékletében foglalt Értékelő adatlap kitöltését követően.
4. Ellátó kötelezettséget vállal arra, hogy az ellátás igénybevételét követő 1 hónapon belül a személyi gondozást igénybe vevő Ellátott részére az intézményi protokoll szerint gondozási tervet készít az Ellátott, illetve törvényes képviselője bevonásával, amely tartalmazza az ellátásban részesülő állapotának megfelelő gondozási, ápolási, fejlesztési feladatokat és azok megvalósításának módszereit.
5. Ellátott a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokért Hajdúhadház Város Önkormányzata Képviselő-testületének mindenkori rendeletében megállapított intézményi térítési díj alapján kiszámított személyi térítési díjat fizet. A kalkulált személyi térítési díjat Ellátott a tárgyhót követő hónap 10. napjáig köteles megfizetni.
Hajdúhadház: Kossuth u. 11/a sz alatt, Téglás: Liget u. 1. sz. alatt.
Az Ellátó a személyi térítési díj megállapításánál az ellátott rendszeres havi jövedelmét veszi figyelembe.
Tekintettel az 1993. évi III. tv. 116. § (3) bekezdés b,) c) pontjaira, amely szerint a személyi térítési díj nem haladhatja meg az Ellátott rendszeres havi jövedelmének 25 %-át házi segítségnyújtás, 30 %-át ha a házi segítségnyújtás mellett étkezést is biztosítanak, illetve támogató szolgáltatást.
Az Ellátó a szolgáltatás megkezdése előtt és jelen megállapodásban is az Ellátottat ill. törvényes képviselőjét, gondnokát vagy a térítési díj fizetésére kötelezett személyt értesíti a fizetendő személyi térítési díjról.
6. Ellátott és Ellátó megállapodnak abban, hogy Ellátott 8 napon belül tájékoztatja Ellátót a szociális ellátásra való jogosultság feltételeiben, valamint a közeli hozzátartozók személyazonosító adataiban beállott változásokról.
7. Ellátó és Ellátott megállapodnak abban, hogy:
- Ellátottnak jogában áll, hogy a személyi térítési díj felülvizsgálatát kérje, amennyiben a térítési díj fizetésére kötelezett jövedelme olyan mértékben csökken, hogy a hatályban lévő önkormányzati rendeletben meghatározott térítésdíj-fizetési kötelezettségének nem tud eleget tenni és
- Ellátónak jogában áll, hogy kezdeményezze a személyi téríti díj összegének felülvizsgálatát a Fenntartónál, amennyiben a térítésdíj-fizetési kötelezett jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25%-át meghaladó mértékben növekedett.
8. Ellátó és Ellátott megállapodnak abban, hogy Ellátott adatokat szolgáltat az Ellátónak a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló többször módosított 1993. évi III. tv. alapján vezetett nyilvántartásokhoz.
9. Az intézményi jogviszony megszűnik:
- az intézmény jogutód nélküli megszűnésével
- a jogosult halálával
- határozott idejű megállapodás esetén a megjelölt időtartam lejártával, kivéve, ha a szolgáltatás nyújtás időtartamát meghosszabbítják
- a megállapodás Ellátott részéről történő felmondásával.
Az intézményvezető a megállapodást felmondhatja:
- amennyiben a szolgáltatás biztosítása nem indokolt,
- az ellátott a házirendet súlyosan megsérti,
- Az 1993. évi III. tv. 102. § (1) bekezdés értelmében, amennyiben az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy a térítésidíj-fizetési kötelezettségnek nem tesz eleget, ha a) hat hónapon át folyamatosan térítésidíj-tartozás áll fenn, és az a hatodik hónap utolsó napján a kéthavi személyi térítési díj összegét meghaladja, és b) vagyoni, jövedelmi viszonyai lehetővé teszik a térítési díj megfizetését.
Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy vagyoni, jövedelmi viszonyai olyan mértékben megváltoztak, hogy a személyi térítési díj megfizetésére vonatkozó kötelezettségnek nem tud eleget tenni, köteles az intézményvezetőnél rendkívüli jövedelemvizsgálat lefolytatását kezdeményezni. Az intézményvezető a jövedelemvizsgálatot – ideértve az 1993. évi III. tv. 68/B. § és a 117/B. § szerinti esetet is – a 1993. évi III. tv. 119/C. § szabályai szerint lefolytatja, és a személyi térítési díjat a jövedelemvizsgálat eredményének megfelelően állapítja meg.
Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy nem kéri a 1993. évi III. tv. 102. § (2) bekezdés szerinti jövedelemvizsgálat lefolytatását, a b) pont alkalmazásában úgy kell tekinteni, hogy vagyoni, jövedelmi viszonyai lehetővé teszik a térítési díj megfizetését.
Ha három hónapon át térítésidíj-tartozás áll fenn, az ellátottat, a törvényes képviselőt vagy a térítési díjat megfizető személyt írásban tájékoztatni kell a felmondás lehetőségéről, annak kezdő időpontjáról, valamint az 1993. évi III. tv. 102. § (3) bekezdésben foglaltakról.
10. Ellátó és Ellátott megállapodnak, hogy közös megegyezéssel – kivéve a házirendben szabályozott rendelkezéseket – a megállapodás tartalmát módosíthatják.
11. A személyes gondoskodást nyújtó intézményben foglalkoztatott személy, valamint közeli hozzátartozója [a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 8:1. § (1) bekezdés 1. pontja] és élettársa az ellátásban részesülő személlyel tartási, életjáradéki és öröklési szerződést az ellátás időtartama alatt - illetve annak megszűnésétől számított egy évig - nem köthet.
12. E megállapodásban nem szabályozott kérdésekben a Ptk. rendelkezései az irányadók.
13. Ellátott kijelenti, hogy az intézménybe történő felvételkor tájékoztatást kapott az intézmény házirendjéről, e megállapodás és a házirend tartalmát aláírást megelőzően elolvasta, vagy hozzátartozója, vagy más – nem az Ellátó érdekkörébe tartozó – segítő útján megismerte, megértette, azt elfogadta és a szerződés 1 példányát a melléklettel együtt, annak aláírását követően átvette. Hozzájárul, hogy adatait az ellátó felhasználhatja az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján.
14. Ha az Ellátott a részére nyújtott szolgáltatásokkal illetve a számára meghatározott fizetendő személyi térítési díjjal kapcsolatban panasszal kíván élni az intézmény vezetőjéhez fordulhat. Amennyiben az intézményvezető határidőben nem intézkedik, vagy a panaszt tevő nem ért egyet az intézkedéssel, az intézkedésről történt értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül a fenntartóhoz a Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Intézményfenntartó Társuláshoz fordulhat jogorvoslatért.(4242 Hajdúhadház, Bocskai tér 1.)
15. Az ellátott segítségért fordulhat, jogai gyakorlása érdekében: Nagy Zsuzsanna, ellátottjogi képviselőhöz. Elérhetősége: 06/20/489-9530. Levelezési cím: 4025 Debrecen, Miklós u. 4. fsz.4. E-mail: zsuzsanna.nagy@ijb.emmi.gov.hu
16. Ellátó tájékoztatja az Ellátottat, hogy a személyes gondoskodás keretében nyújtott alapszolgáltatás esetén a szolgáltató naponta köteles jelenteni az ellátott egyéni azonosítója alapján (TAJ szám) a szolgáltatás igénybevételét a Központi Elektronikus Nyilvántartás a Szolgáltatás Igénybevevőkről (KENYSZI) rendszerbe.
17. Ellátó tájékoztatja az ellátottat, hogy különösen indokolt esetben, egyéni elbírálás alapján az esetlegesen felmerülő krízishelyzet elhárítása érdekében mód van a szolgáltatás hétvégi és ünnepnapi igénybevételére, az ellátott részére megállapított személyi térítési díj megfizetése ellenében.
Jelen Megállapodást a felek, mint akaratukkal mindenben megegyezőt elfogadják, és azt magukra nézve kötelezőnek tekintik.
Hajdúhadház, 20… ., ………………………
ph.
………………………........................................... ………………………………….
Szolgáltató/Ellátó Ellátott/meghatalmazottja/képviselője
aláírása
A megállapodásban foglaltakat tudomásul vettem és annak egy példányát átvettem.
Hajdúhadház, 20.. …………………………
…………………………………………………………
Ellátott/meghatalmazottja/képviselője aláírása
Kapja:
1.) ……………………………………………………..szolgáltatást igénybe vevő Ellátott
2.) Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Központ (Hajdúhadház, Kossuth u. 11/A.)”
4. melléklet
„1/C. melléklet a 37/2013. (X.28.) önkormányzati rendelethez
Megállapodás
Idősek nappali ellátása
A Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Intézményfenntartó Társulás fenntartásában lévő
Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Központ
Székhely: Hajdúhadház Kossuth u. 11/A.
Telephely: Téglás, Liget u. 1.
Intézményvezető: Chebliné Kocsis Erzsébet
Intézményvezető helyettes:
továbbiakban Ellátó és
Név: | |
Szül. név: | |
Állampolgárság: | |
Szül.,hely,idő: | |
Anyja neve: | |
Lakcím: | |
TAJ szám: | |
Cselekvőképesség: | |
Telefonszám: |
továbbiakban Ellátott mint ellátást igénybe vevő között,
ill. az ellátást igénybe vevő törvényes képviselője között:
Név/leánykori név: | |
Tartózkodási/ értesítési cím: | |
Telefonszám: |
Hajdúhadház Város Önkormányzata Képviselő-testületének …………….. önkormányzati rendelettel módosított 37/2013.(X.28.) önkormányzati rendelete alapján az alábbi megállapodás jön létre
idősek nappali ellátása
szociális alapszolgáltatás ellátására.
Ellátó és Ellátott mindkettőjük jogainak és kötelezettségeinek tiszteletben tartása céljából egymással megállapodást kötnek az alábbiak szerint:
1. Ellátó és Ellátott megállapítják, hogy Ellátott kérelmet nyújtott be a idősek nappali ellátása személyes gondoskodást nyújtó szociális alapszolgáltatás igénybevételére.
Az Ellátó az intézményben szolgáltatást nyújt számára
- idősek nappali ellátásában: ……………………………………. határozott időtartamra
határozatlan időtartamra *
*megfelelő aláhúzandó
a szolgáltatás igénybevételének kezdő időpontja: …………………………………………..
A szolgáltatás önköltsége, intézményi és személyi térítési díja a megállapodás megkötésének időpontjában:
A szolgáltatás önköltsége | Ft/nap |
A szolgáltatás intézményi térítési díja | Ft/nap |
A szolgáltatásért fizetendő személyi térítési díj | Ft/nap |
Tájékoztató adatok: Intézményi térítési díj ÁFA-t nem tartalmaz
2. Ellátó kötelezettséget vállal arra, hogy Ellátottat az intézményi térítési díj összegén túl az egy ellátottra jutó önköltség havi összegéről is tájékoztatja, tartózkodás …..................Ft/hó.**
** a havi önköltség 20 ellátási napra vonatkozik.
3. Ellátó kötelezettséget vállal arra, hogy az intézményben a mindenkori hatályos jogszabályoknak és az e szerződés mellékletét képező házirendnek megfelelő szolgáltatási elemeket biztosítja:
- tanácsadás
- esetkezelés
- pedagógiai segítségnyújtás
- gondozás
- étkeztetés
- felügyelet
- háztartási vagy háztartást pótló segítségnyújtás
- készségfejlesztés
- megkeresés
- közösségi fejlesztés
Biztosított szolgáltatások:
- szabadidős programok
- egészségügyi alapellátás megszervezése,
- szakellátásokhoz való hozzájutás segítése,
- hivatalos ügyek intézésének segítése,
- mentális tanácsadás,
- életvitelre vonatkozó tanácsadás, életvezetés segítése
4. Ellátott a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokért Hajdúhadház Város Önkormányzata Képviselő-testületének mindenkori rendeletében megállapított intézményi térítési díj alapján kiszámított személyi térítési díjat fizet. Az idősek nappali ellátásának igénybevétele az említett rendelet alapján térítésmentes.
5. Ellátott és Ellátó megállapodnak abban, hogy Ellátott 8 napon belül tájékoztatja Ellátót a szociális ellátásra való jogosultság feltételeiben, valamint a közeli hozzátartozók személyazonosító adataiban beállott változásokról.
6. Ellátó és Ellátott megállapodnak abban, hogy Ellátott adatokat szolgáltat az Ellátónak a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló többször módosított 1993. évi III. tv. alapján vezettet nyilvántartásokhoz.
7. Az intézményi jogviszony megszűnik:
- az intézmény jogutód nélküli megszűnésével
- a jogosult halálával
- határozott idejű megállapodás esetén a megjelölt időtartam lejártával, kivéve, ha a szolgáltatás nyújtás időtartamát meghosszabbítják
- a megállapodás Ellátott részéről történő felmondásával.
Az intézményvezető a megállapodást felmondhatja:
- amennyiben a szolgáltatás biztosítása nem indokolt
- az ellátott a házirendet súlyosan megsérti.
8. Ellátó és Ellátott megállapodnak, hogy közös megegyezéssel – kivéve a házirendben szabályozott rendelkezéseket – a megállapodás tartalmát módosíthatják.
9. A személyes gondoskodást nyújtó intézményben foglalkoztatott személy, valamint közeli hozzátartozója [a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 8:1. § (1) bekezdés 1. pontja] és élettársa az ellátásban részesülő személlyel tartási, életjáradéki és öröklési szerződést az ellátás időtartama alatt - illetve annak megszűnésétől számított egy évig - nem köthet.
10. E megállapodásban nem szabályozott kérdésekben a Ptk. rendelkezései az irányadók.
11. Ellátott kijelenti, hogy az intézménybe történő felvételkor tájékoztatást kapott az intézmény házirendjéről, e megállapodás és a házirend tartalmát az aláírást megelőzően elolvasta, vagy hozzátartozója, vagy más – nem az Ellátó érdekkörébe tartozó – segítő útján megismerte, megértette, azt elfogadta és a szerződés 1 példányát a mellékletekkel együtt, annak aláírását követően átvette. Hozzájárul, hogy adatait az ellátó felhasználhatja az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján.
12. Ha az Ellátott a részére nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatosan panasszal kíván élni az intézmény vezetőjéhez fordulhat. Amennyiben az intézményvezető határidőben nem intézkedik, vagy a panaszt tevő nem ért egyet az intézkedéssel, az intézkedésről történt értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül a fenntartóhoz a Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Intézményfenntartó Társuláshoz fordulhat jogorvoslatért.(4242 Hajdúhadház, Bocskai tér 1.)
13. Az ellátott segítségért fordulhat, jogai gyakorlása érdekében: Nagy Zsuzsanna, ellátottjogi képviselőhöz. Elérhetősége: 06/20/489-9530. Levelezési cím: 4025 Debrecen, Miklós u. 4. fsz.4. E-mail: zsuzsanna.nagy@ijb.emmi.gov.hu
14. Ellátó tájékoztatja az Ellátottat, hogy a személyes gondoskodás keretében nyújtott alapszolgáltatás esetén a szolgáltató naponta köteles jelenteni az ellátott egyéni azonosítója alapján (TAJ szám) a szolgáltatás igénybevételét a Központi Elektronikus Nyilvántartás a Szolgáltatás Igénybevevőkről (KENYSZI) rendszerben.
Jelen Megállapodást a felek, mint akaratukkal mindenben megegyezőt elfogadják, és azt magukra nézve kötelezőnek tekintik.
Hajdúhadház, 20…, ……………………
ph.
……………………………………… …………………………………..
Ellátó/ Szolgáltató Ellátott/Meghatalmazottja/ Képviselője aláírása
A megállapodásban foglaltakat tudomásul vettem és annak egy példányát átvettem.
………………………………………….
Ellátott/meghatalmazottja/képviselője aláírása
Kapja:
1.……………………………………………………..szolgáltatást igénybe vevő Ellátott
2.Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Központ (Hajdúhadház, Kossuth u. 11/A.)”
5. melléklet
„1/D. melléklet a 37/2013. (X.28.) önkormányzati rendelethez
Megállapodás
Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás igénybevételére
A Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Intézményfenntartó Társulás fenntartásában lévő
Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Központ
Székhely: Hajdúhadház Kossuth u. 11/A.
Telephely: Téglás, Liget u. 1.
Intézményvezető: Chebliné Kocsis Erzsébet
Intézményvezető helyettes:
továbbiakban Ellátó és
Név: | |
Szül. név: | |
Állampolgárság: | |
Szül.,hely,idő: | |
Anyja neve: | |
Lakcím: | |
TAJ szám: | |
Cselekvőképesség: | |
Telefonszám: |
továbbiakban Ellátott mint ellátást igénybe vevő között,
ill. az ellátást igénybe vevő törvényes képviselője között:
Név/leánykori név: | |
Tartózkodási/ értesítési cím: | |
Telefonszám: |
Hajdúhadház Város Önkormányzata Képviselő-testületének …………………. önkormányzati rendelettel módosított 37/2013.(X.28.) önkormányzati rendelete alapján az alábbi megállapodás jön létre
jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
szociális alapszolgáltatás ellátására.
Ellátó és Ellátott mindkettőjük jogainak és kötelezettségeinek tiszteletben tartása céljából egymással megállapodást kötnek az alábbiak szerint:
1. Ellátó és Ellátott megállapítják, hogy Ellátott kérelmet nyújtott be jelzőrendszeres házi segítségnyújtás személyes gondoskodást nyújtó szociális alapszolgáltatás igénybevételére.
Az Ellátó az intézményben szolgáltatás nyújt számára
- Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás keretei között:
határozott időtartamra: …………………………………
határozatlan időtartamra * ( *a megfelelő aláhúzandó)
A szolgáltatás igénybevételének kezdő időpontja: …………………………………………
A szolgáltatás önköltsége, intézményi és személyi térítési díja a megállapodás megkötésének időpontjában:
A szolgáltatás önköltsége | Ft/nap |
A szolgáltatás intézményi térítési díja | Ft/nap |
A szolgáltatásért fizetendő személyi térítési díj | Ft/nap |
2. Ellátó kötelezettséget vállal arra, hogy Ellátottat az intézményi térítési díj összegén túl az egy ellátottra jutó önköltség havi összegéről is tájékoztatja, ami jelen esetben …........ Ft/hó.**
** a havi önköltség 30 napra, vonatkozik.
3. Ellátó kötelezettséget vállal arra, hogy az intézményben a mindenkori hatályos jogszabályoknak és az e szerződés mellékletét képező házirendnek megfelelő szolgáltatásokat nyújtja.
Biztosított szolgáltatások:
a) az ellátott személy segélyhívása esetén az ügyeletes gondozónak a helyszínen történő haladéktalan megjelenését (30 perc),
b) a segélyhívás okául szolgáló probléma megoldása érdekében szükséges azonnali intézkedések megtételét,
c) szükség esetén további egészségügyi vagy szociális ellátás kezdeményezését.
4. Ellátott a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokért Hajdúhadház Város Önkormányzata Képviselő-testületének mindenkori rendeletében megállapított intézményi térítési díj alapján kiszámított személyi térítési díjat fizet. A kalkulált személyi térítési díjat Ellátott a tárgyhót követő hónap 10. napjáig köteles megfizetni.
Hajdúhadház: Kossuth u. 11/a sz alatt, Téglás: Liget u. 1. sz. alatt.
Az Ellátó a személyi térítési díj megállapításánál az ellátott rendszeres havi jövedelmét veszi figyelembe.
Tekintettel az 1993. évi III. tv. 116. § (3) bekezdés e) pontjára, amely szerint a személyi térítési díj nem haladhatja meg az Ellátott rendszeres havi jövedelmének 2 %-át jelzőrendszeres házi segítségnyújtás esetén.
Az Ellátó a szolgáltatás megkezdése előtt és jelen megállapodásban is az Ellátottat ill. törvényes képviselőjét, gondnokát vagy a térítési díj fizetésére kötelezett személyt értesíti a fizetendő személyi térítési díjról.
5. Ellátott és Ellátó megállapodnak abban, hogy Ellátott 8 napon belül tájékoztatja Ellátót a szociális ellátásra való jogosultság feltételeiben, valamint a közeli hozzátartozók személyazonosító adataiban beállott változásokról.
6. Ellátó és Ellátott megállapodnak abban, hogy:
· Ellátottnak jogában áll, hogy a személyi térítési díj felülvizsgálatát kérje a Fenntartótól, amennyiben a térítési díj fizetésére kötelezett jövedelme olyan mértékben csökken, hogy a hatályos önkormányzati rendeletben meghatározott térítésdíj-fizetési kötelezettségének nem tud eleget tenni.
· Ellátónak jogában áll, hogy kezdeményezze a személyi térítési díj összegének felülvizsgálatát a Fenntartónál, amennyiben a térítésdíj-fizetésére kötelezett jövedelme, az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25%-át meghaladó mértékben növekedett.
7. Ellátó és Ellátott megállapodnak abban, hogy Ellátott adatokat szolgáltat az Ellátónak a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló többször módosított 1993. évi III. tv. alapján vezettet nyilvántartásokhoz.
8. Az intézményi jogviszony megszűnik:
- az intézmény jogutód nélküli megszűnésével
- a jogosult halálával
- határozott idejű megállapodás esetén a megjelölt időtartam lejártával, kivéve, ha a szolgáltatás nyújtás időtartamát meghosszabbítják
- a megállapodás Ellátott részéről történő felmondásával.
Az intézményvezető a megállapodást felmondhatja:
- amennyiben a szolgáltatás biztosítása nem indokolt,
- az ellátott a házirendet súlyosan megsérti,
- Az 1993. évi III. tv. 102. § (1) bekezdés értelmében, amennyiben az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy a térítésidíj-fizetési kötelezettségnek nem tesz eleget, ha a) hat hónapon át folyamatosan térítésidíj-tartozás áll fenn, és az a hatodik hónap utolsó napján a kéthavi személyi térítési díj összegét meghaladja, és b) vagyoni, jövedelmi viszonyai lehetővé teszik a térítési díj megfizetését.
Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy vagyoni, jövedelmi viszonyai olyan mértékben megváltoztak, hogy a személyi térítési díj megfizetésére vonatkozó kötelezettségnek nem tud eleget tenni, köteles az intézményvezetőnél rendkívüli jövedelemvizsgálat lefolytatását kezdeményezni. Az intézményvezető a jövedelemvizsgálatot – ideértve az 1993. évi III. tv. 68/B. § és a 117/B. § szerinti esetet is – a 1993. évi III. tv. 119/C. § szabályai szerint lefolytatja, és a személyi térítési díjat a jövedelemvizsgálat eredményének megfelelően állapítja meg.
Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy nem kéri a 1993. évi III. tv. 102. § (2) bekezdés szerinti jövedelemvizsgálat lefolytatását, a b) pont alkalmazásában úgy kell tekinteni, hogy vagyoni, jövedelmi viszonyai lehetővé teszik a térítési díj megfizetését.
Ha három hónapon át térítésidíj-tartozás áll fenn, az ellátottat, a törvényes képviselőt vagy a térítési díjat megfizető személyt írásban tájékoztatni kell a felmondás lehetőségéről, annak kezdő időpontjáról, valamint az 1993. évi III. tv. 102. § (3) bekezdésben foglaltakról.
9. Ellátó és Ellátott megállapodnak, hogy közös megegyezéssel – kivéve a házirendben szabályozott rendelkezéseket – a megállapodás tartalmát módosíthatják.
10. A személyes gondoskodást nyújtó intézményben foglalkoztatott személy, valamint közeli hozzátartozója [a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 8:1. § (1) bekezdés 1. pontja] és élettársa az ellátásban részesülő személlyel tartási, életjáradéki és öröklési szerződést az ellátás időtartama alatt - illetve annak megszűnésétől számított egy évig - nem köthet.
11. E megállapodásban nem szabályozott kérdésekben a Ptk. rendelkezései az irányadók.
12. Ellátott kijelenti, hogy az intézménybe történő felvételkor tájékoztatást kapott az intézmény házirendjéről, e megállapodás és a házirend tartalmát az aláírást megelőzően elolvasta, vagy hozzátartozója, vagy más – nem az Ellátó érdekkörébe tartozó – segítő útján megismerte, megértette, azt elfogadta és a szerződés 1 példányát a mellékletekkel együtt, annak aláírását követően átvette. Hozzájárul, hogy adatait az ellátó felhasználhatja az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján.
13. Ha az Ellátott a részére nyújtott szolgáltatásokkal illetve a számára meghatározott fizetendő személyi térítési díjjal kapcsolatban panasszal kíván élni az intézmény vezetőjéhez fordulhat. Amennyiben az intézményvezető határidőben nem intézkedik, vagy a panaszt tevő nem ért egyet az intézkedéssel, az intézkedésről történt értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül a fenntartóhoz a Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Intézményfenntartó Társuláshoz fordulhat jogorvoslatért.(4242 Hajdúhadház, Bocskai tér 1.)
14. Az ellátott segítségért fordulhat, jogai gyakorlása érdekében: Nagy Zsuzsanna, ellátottjogi képviselőhöz. Elérhetősége: 06/20/489-9530. Levelezési cím: 4025 Debrecen, Miklós u. 4. fsz.4. E-mail: zsuzsanna.nagy@ijb.emmi.gov.hu
15. Ellátó tájékoztatja az Ellátottat, hogy a személyes gondoskodás keretében nyújtott alapszolgáltatás esetén a szolgáltató naponta köteles jelenteni az ellátott egyéni azonosítója alapján (TAJ szám) a szolgáltatás igénybevételét a Központi Elektronikus Nyilvántartás a Szolgáltatás Igénybevevőkről (KENYSZI) rendszerben.
Jelen Megállapodást a felek, mint akaratukkal mindenben megegyezőt elfogadják, és azt magukra nézve kötelezőnek tekintik.
Hajdúhadház, 20…, ……………………
ph.
………………………................... ………………………………….
Szolgáltató/Ellátó Ellátott/meghatalmazottja/képviselője
aláírása
A megállapodásban foglaltakat tudomásul vettem és annak egy példányát átvettem.
Hajdúhadház, 20.. …………………………
…………………………………
Ellátott/meghatalmazottja/törvényes képviselője
aláírása
Kapja:
1. …………………………………………………….szolgáltatást igénybe vevő Ellátott
2. Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Központ (Hajdúhadház, Kossuth u 11/A.)”
6. melléklet
„2. melléklet a 37/2013. (X.28.) önkormányzati rendelethez
Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Központ
Székhely: 4242 Hajdúhadház Kossuth u. 11/A. szám
Tel.: 06/52/ 384 – 205 ; fax: 06/52/277-279
Nyilvántartási szám:.................../20.……..
Megállapodás
Támogató Szolgálat igénybevételére
Amely létrejött egyrészről, a Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Központ , mint ellátást biztosító - képviseletében eljáró személy,a Szolgálatvezető - , .másrészt:
Név: | |
Születési név: | |
Anyja neve: | |
Születési hely, idő: | |
Lakcím: |
szám alatti lakos (továbbiakban Ellátott), illetve törvényes képviselője vagy meghatalmazottja
Név: | |
Születési név: | |
Értesítési cím: |
(továbbiakban törvényes képviselő) mint ellátást kérelmező között, a Hajdúhadház Városi Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2017.(V.31.)sz. önkormányzati rendelettel módosított, 37/2013.(X.28.) önkormányzati rendelete , az alulírott helyen és napon az alábbi feltételekkel:
Szociálisan rászorult Szociálisan nem rászorult
(megfelelő aláhúzandó)
A szolgáltatás igénybevételéről
Az Ellátott illetve törvényes képviselője által, 20______ év _______________hó _____ napján beadott kérelme alapján a szolgálatvezető biztosítja a kérelmező részére a támogató szolgáltatást, mint személyes gondoskodást nyújtó szociális alapszolgáltatás igénybevételének lehetőségét.
A szolgáltató a jelen szerződésben biztosítja az Ellátott részére az alábbi szolgáltatást, szolgáltatásokat:
személyi segítés szállító szolgálat
…………………………………………… …………………………………………….
…………………………………………… ………………………………………………
A felek megállapodnak abban, hogy a szolgáltatás kezdetének időpontja:20___év____hó __nap
Az ellátás időtartama határozott időtartamú, 20___ év ________________hó _____ napjáig.
Az ellátás időtartama határozatlan idejű.
A szolgáltatást munkanapokon biztosítjuk:
Hajdúhadházon, Bocskaikertben és Tégláson: hétfő – péntek: 8.00 – 16.00 – ig.
Az ellátottak számára nyitva álló helyiség:4242 Hajdúhadház,Kazinczy u.2.tel:06/52/277-279.
A szolgáltatás munkaidőn túl, nem vehető igénybe.
A szolgáltatás igazolásáról
Az igénybe vett szolgáltatást az Ellátott, az Ellátott törvényes képviselője, vagy meghatalmazottja aláírásával igazolja.
Név: | |
Születési név: | |
Értesítési cím: |
Térítési díj fizetéséről
Az Ellátott a Támogató Szolgálat igénybevételéért térítési díjat köteles fizetni:
Szociálisan rászorult személyek esetén:
Személyi segítés személyi térítési díja:
- lakáson belül végzett tevékenység esetében: ……… Ft/ szolgálati óra
- lakáson kívül végzett tevékenység esetében: Ft/ szolgálati óra
A személyi segítés térítési díja a gondozásra fordított, órában kifejezett idő és az óradíj szorzata.
Személyszállítás személyi térítési díja: ……….. Ft/ szállítási km
A szállító szolgálat térítési díja a teljesített kilométerek és a kilométerdíj szorzata.
Szociálisan nem rászorult személyek esetén :
Személyi segítés személyi térítési díja: …….. Ft/óra
Személyszállítás személyi térítési díja: ……….. Ft/km
Személyi segítés esetén az önköltség : ……… Ft/szolgálati óra,
Speciális szállítás esetén az önköltség: …………. Ft/szállítási km
Ha a szállítást egyidejűleg több jogosult is igénybe veszi, a szállítási díjat személyenként, külön-külön kell megállapítani. Az azonos útszakaszon együtt szállított ellátottak között az adott útszakasz kilométere megosztásra kerül, amely esetenként kerül számlázásra.
A térítési díj megállapításához az ellátott által aláírt jövedelemigazolás szükséges. Személyi segítés esetén az ellátott, illetve törvényes képviselője a személyi segítés keretében végzett tevékenységet minden nap a személyi segítő által dokumentált gondozási naplóban aláírásával igazolja. A gondozási napló képezi az ellátásért fizetendő térítési díjak számításának alapját.
Személyi szállítás esetén a térítési díj a megosztásos módszer alapján kerül megállapításra. A szolgáltatást igénybe vevő, illetve törvényes képviselője a személyi szállítás teljesülését minden alkalommal a gépkocsivezető által vezetett szállítási elszámoló adatlapon aláírásával igazolja. (Azon esetekben ahol, és amennyiben az aláírás az ellátott által nem megvalósítható, úgy a megállapodáshoz csatolni kell egy meghatalmazást, amely tartalmazza azon személyek nevét és aláírását, akik a teljesítést igazolhatják.)
A térítési díj fizetése – Ellátott döntése szerint - készpénzfizetési számlával a Szolgáltató pénztárába való készpénzbefizetéssel utólag történik. Folyamatos ellátás esetén a térítési díjat az ellátottal egyeztetve egy összegben kell kifizetni a teljesített naptári hónap lezárását követő hónap 10. napjáig, vagy a szolgáltató és az ellátott által közös megegyezéssel megállapított határidőig. A személyi térítési díj nem haladhatja meg a szociálisan rászorult szolgáltatást igénybevevő rendszeres havi jövedelmének 30 %-át, kiskorú igénybe vevő esetén a családban az egy főre jutó rendszeres havi jövedelem 20 %-át.
A Szolgálatvezető a mindenkori térítési díjakról, ill azok változásairól írásos értesítést küld az Ellátott részére. Ha a kötelezett a megállapított személyi térítési díj összegét vitatja, annak csökkentését, ill. elengedését kéri - a személyi térítési díjról szóló értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül – Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Intézményfenntartó Társulás Társulási Tanácsához (4242 Hajdúhadház, Bocskai tér 1. szám) fordulhat.
A térítési díjat fizető személy az Ellátott, az Ellátott törvényes képviselője, megnevezett hozzátartozója:
Név: | |
Cím: |
A szociális rászorultság vizsgálatáról
A szolgálat vezetője a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó jogosultságot az igazoló dokumentumban szereplő időszak végén felülvizsgálja. Az Ellátott köteles a felülvizsgálathoz szükséges dokumentumokat a szolgálatvezető rendelkezésére bocsátani.
Amennyiben a szociális rászorultság ténye nem igazolható, a szolgáltatás még 60 napig biztosítható, mely időtartam alatt a felülvizsgált személynek lehetősége van az új igazolások beszerzésére. Ez idő lejárta után a jogosultsági okirat hiányában a nem rászorult személyekre vonatkozó szabályok szerint biztosítja az ellátást az intézmény.
Adatváltozások bejelentéséről
Az Ellátott köteles a szolgáltatásra vonatkozó jogosultsági feltételekben és a jövedelmi viszonyaiban beállt változásról 15 napon belül a szolgálatvezetőt értesíteni.
Megállapodás megszűnéséről és megszüntetéséről
Jelen megállapodás alapján az intézményi jogviszony azonnali hatállyal és automatikusan megszűnik, ha:
Határozott idejű megállapodás esetén a határozott idő elteltével
A Támogató Szolgálat jogutód nélküli megszűnésével.
A szolgáltatást igénybe vevő halálával.
A megállapodás megszüntetésének feltételei:
· Jelen megállapodás írásban megszüntethető a felek közös megegyezésével.
· A szolgáltatást igénybe vevő, illetve kötelezett a megállapodás felmondását írásban, indoklás nélkül kezdeményezheti.
A szolgálatvezető a megállapodást felmondással, írásban megszünteti, ha:
- a szolgáltatást igénybe vevő részéről a jogosultság jogszabályi feltételei nem állnak fenn,
- a szolgáltatást igénybevevő számára másik intézménybe történő elhelyezés indokolt,
- a szolgáltatást igénybe vevő a megállapodásban nem rögzített szolgáltatásokat végeztet,
- a szolgáltatást igénybe vevő veszélyezteti a támogató szolgálat munkatársának egészségét és testi épségét,
- a szolgáltatást igénybe vevő elköltözik az ellátási területről
A jogviszony megszüntetéséről a szolgálat vezetője írásos értesítés küld.
· A megállapodás a felek megegyezése szerinti időpontban, ennek hiányában 15 nap felmondási idővel szűnik meg, kivéve, ha az Ellátott vagy törvényes képviselője azonnali hatállyal vagy meghatározott időponttól kéri a jogviszony megszüntetését. Ha a szolgálat által kezdeményezett megszüntetéssel a jogosult, illetve törvényes képviselője nem ért egyet, az értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül az intézmény fenntartójához fordulhat.
· Ha a megállapodás felmondásának jogszerűségét bármely fél vitatja, kérheti a bíróságtól a megállapodás jogellenes felmondásának megállapítását. Az ellátást változatlan feltételek mellett mindaddig biztosítani kell, amíg a bíróság jogerős határozatot nem hoz.
A megállapodás megszűnése, vagy megszüntetése esetén a felek egymással elszámolnak, amely ügylet kiterjed a fizetendő térítési díjakra, és az esetleges hátralékaira, illetve minden olyan dologra, amely a megállapodás megszűnéséhez, megszüntetéséhez okszerűen kapcsolódik. Ha az ellátott súlyosan megsérti az intézmény házirendjét.
Az Ellátó felmondásának továbbá akkor van helye ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy, a személyi térítési díj-fizetési kötelezettségének – az 1993. évi III. törvény (a továbbiakban Szt.) 102. §-a szerint - nem tesz eleget. Az Szt. 102. §-a alapján az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy a térítésidíj-fizetési kötelezettségnek nem tesz eleget, ha hat hónapon át folyamatosan térítésidíj-tartozás áll fenn, és az a hatodik hónap utolsó napján a kéthavi személyi térítési díj összegét meghaladja, és vagyoni, jövedelmi viszonyai lehetővé teszik a térítési díj megfizetését.
Panaszok kezeléséről
Az igénylő (vagy törvényes képviselője) panaszával a támogató szolgálat vezetőjéhez fordulhat. Amennyiben a szolgálat vezetője a panasz írásos benyújtásától számított 15 napon belül nem vizsgálja ki a panaszt, úgy az igénylő a szolgálat fenntartójához fordulhat. A Megállapodást aláíró felek kijelentik, hogy vitás kérdéseiket elsődlegesen tárgyalás útján kívánják rendezni. Ha a panaszt ezt követően sem sikerül tisztázni, az ellátott a szolgáltatást engedélyező hatósághoz, Járási Gyámhivatal vezetőjéhez fordulhat vagy/és panaszai kivizsgálásában az ellátottjogi képviselő segítheti. Elérhetősége: Nagy Zsuzsanna ellátottjogi képviselő. Telefon: 06/20/489-9530. Levelezési cím: 4025 Debrecen, Miklós u. 4. fsz. 4. E-mail: zsuzsanna.nagy@ijb.emmi.gov.hu
Személyes adatok kezeléséről
A szolgáltató az ellátott adatait az 1993. évi III. törvény rendelkezései alapján nyilvántartja. Az adatokat az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény előírásainak megfelelően titkosan kezeli.
Az ellátó tájékoztatja az ellátottat, hogy a személyes gondoskodás keretében nyújtott alapszolgáltatás esetén a szolgáltató naponta köteles jelenteni az ellátott egyéni azonosítója alapján(TAJ szám) a szolgáltatás igénybevételét a Központi Elektronikus Nyilvántartást Igénybevevők (KENYSZI) rendszerben.
Egyéb rendelkezések
A jelen megállapodásban nem szabályozott kérdésekben a Ptk., továbbá az szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló és azokhoz kapcsolódó jogszabályok rendelkezései az irányadók. A személyes gondoskodást nyújtó intézményben foglalkoztatott személy, valamint közeli hozzátartozója [a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 8:1. § (1) bekezdés 1. pontja] és élettársa az ellátásban részesülő személlyel tartási, életjáradéki és öröklési szerződést az ellátás időtartama alatt - illetve annak megszűnésétől számított egy évig - nem köthet.
Nyilatkozat
Alulírott, szolgáltatást igénybe vevő, illetve kötelezett nyilatkozom, hogy a biztosított támogató szolgáltatás igénybevételének feltételeiről, megállapodás tartalmáról; a vezetett nyilvántartásokról; a házirendről; a fizetendő térítési díjról, a teljesítés feltételeiről, illetve a mulasztás következményeiről; a szolgáltatást igénybe vevő jogairól és kötelezettségeiről; a panaszjog gyakorlásának módjáról; az ellátott jogi képviselőről és elérhetőségéről; a megszűnés eseteiről szóló tájékoztatást megkaptam, és azt tudomásul vettem. Alulírott, szolgáltatást igénybe vevő, illetve kötelezett a mai napon a megállapodás és a tevékenységi kódtábla egy példányát átvettem, és a benne foglaltakat tudomásul vettem.
Alulírottak a jelen megállapodást elolvasás után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt jóváhagyólag írják alá.
Hajdúhadház, 20_____év _________________ hónap ____ napján.
________________________________ _______________________________
Ellátott Támogató szolgálat vezetője
___________________________________
Törvényes képviselő / meghatalmazott hozzátartozó
A megállapodásban foglaltakat tudomásul vettem és annak egy példányát átvettem.
Hajdúhadház, 20.. …………………………
…………………………………………………………
Ellátott/meghatalmazottja/képviselője aláírása
Kapja:
1.) ……………………………………………………..szolgáltatást igénybe vevő Ellátott
2.) Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Központ (Hajdúhadház, Kossuth u. 11/A.)”
7. melléklet
„3. melléklet a 37/2013. (X.28.) önkormányzati rendelethez
Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Központ
Székhely: 4242 Hajdúhadház, Kossuth u. 11/A.
Telephely:4243 Téglás, Liget u. 1.
Telefon: (52) 384-205
N Y I L V Á N T A R T Á S
Sorszám: …………………………
Kérelmező adatai:
Név: ………………………………..……………………………………………………………
Születési név: ….………………………………………………………………………………..
Anyja születési neve: …………………………………………………………………………...
Születési hely, idő: ……………………………………………………………………………...
Telefonszáma: …………………………………………..…………………..…………………..
Lakóhely: ……………….………………………………………………………………………
Tartózkodási hely: ……………….……………………………………………………………..
Értesítési cím:……………..…………………………………………………………………..…
Állampolgárság: …………………………………………………………….………………..…
Egyéb jogállása: ……………………………………………………...…………………………
Cselekvőképessége:……………………………………………………………………………..
Törvényes képviselő adatai
Név: ……………………………………………………………………………………………..
Születési név:……………………………………………………………………………………
Telefonszáma: ……………………….………………………………………………………….
Lakóhely: …………………………………………..…………………………………………...
Tartózkodási hely: …………………………………………..………………………………….
Értesítési cím: …………………………………………………………………………………..
Hozzátartozó adatai:
Név: ………………………………..……………………………………………………………
Születési név: ….………………………………………………………………………………..
Telefonszáma: …………………………………………..………………………………………
Lakóhely: ……………….………………………………………………………………………
Tartózkodási hely: ……………….……………………………………………………………..
Értesítési cím:……………..……………………………………………………………………..
Kérelem előterjesztésének időpontja: …………………………………………………………..
Soron kívüli ellátásra vonatkozó igény: ………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
Igénybevevő TAJ - száma: ………………………………………………………………..…….
Ellátás megkezdésének dátuma: ………………………………………………………………...
Ellátás megszűnésének dátuma: ………………………………………………………………...
Ellátás megszűnésének módja: ……………………………………………………………….…
…………………………………………………………………………………………………...
Ellátás megszűnésének oka: ………………………………………………………………….…….. ………………………………………………………………………………………………….........
A jogosultsági feltételekre és azokban bekövetkezett változásokra vonatkozó adatok: …………..............................................…
…………………………………………………………………………………………………...……………………………………………..…………………………………………………….…………………………………………………………………………………………………...........................
………………………………………………………………………………………………...……………………………………………..………………………………………………….………………
Soron kívüli elhelyezésre vonatkozó döntés: …………………………………………………………………………….………………………….
………………………………………………………………………………………………...………………………………………………..…………………………………………………….…………………………………………………………………………………………………...........................
Férőhely elfogadásának időpontja: ……………………………………………………………………
Közgyógyellátásban részesül-e:
………………………………………………………………..……
Dátum: Hajdúhadház/Téglás, ……………………………………”
8. melléklet
„4. melléklet a 37/2013. (X.28.) önkormányzati rendelethez
Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Központ
Sorszám:
SZEMÉLYI NYILVÁNTARTÓ LAP
Támogató Szolgálat
Nyilvántartási szám: /20 …....SZ-........
A támogatás elszámolásánál figyelembe vehető – e az ellátott? Igen Nem
Ellátott neve: | |||||||
Leánykori név: | |||||||
Születési hely, idő: | |||||||
Anyja neve: | |||||||
Lakcíme: | |||||||
Értesítési címe: | Telefon- | ||||||
Állampolgársága: | Jogállása | bevándorolt, letelepedett, menekült | |||||
A szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyek esetén, amennyiben a szabad mozgás és a 3 hónapot meghaladó tartózkodási jogát a Magyarország területén gyakorolja és bejelentett lakóhellyel rendelkezik, a tartózkodás jogcíme, hozzátartozó esetén a rokoni kapcsolat: | |||||||
Kérelmező cselekvőképességére vonatkozó adat: | cselekvőképes | korlátozottan cselekvőképes | cselekvőképtelen | ||||
| |||||||
Értesítési címe, telefonszáma: | |||||||
Szül. hely, idő: | Anyja neve: | ||||||
Kérelem előterjesztésének időpontja: | |||||||
Soron kívüli ellátásra vonatkozó igény: | |||||||
Egyszerűsített előgondozás időpontja: | |||||||
| |||||||
| |||||||
Ellátás megkezdésének dátuma: | |||||||
Ellátás megszűnésének/megszüntetésének dátuma, módja, oka: | |||||||
| |||||||
Szociális rászorultság fennállása: | |||||||
A szociális rászorultságot megalapozó körülményekre vonatkozó adatok:
…………………………………………………………………………………………………............
…………………………………………………..……………………………………………………..
Térítési díj megállapítására vonatkozó adatok: | ||||||||
Év: | Jövedelem | Jövedelem összege: | Önköltség: | Int. térítési díj: | Térítési díj: | Megáll. fizetési díjhatár: | Felül- | Szoc. rászorultság (%) : |
20 | ||||||||
20 | ||||||||
20 | ||||||||
20 | ||||||||
Térítési díj fizetési kötelezettség teljesítése: tárgyhónapot követő 10. napig a szolgálat vezetőjénél, készpénzfizetési számla ellenében. Elmaradás esetén: Felszólítás. Követelés behajtása: a felszólítást követően a térítési díj meg nem fizetése esetén, a fenntartó az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény és a vonatkozó jogszabályok rendelkezései szerint intézkedik.
Megjegyzés:
” |
9. melléklet
„5. melléklet a 37/2013. (X.28.) önkormányzati rendelethez
A Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Központ 4242 Hajdúhadház, Kossuth utca 11/A. szám alatti székhelyén igénybe vehető ellátásokért fizetendő 2021. évi intézményi térítési díjak:
„A” | „B” | |
|---|---|---|
1 | Étkeztetés: -egyszeri étkeztetés (ebéd) | 305,-Ft/nap |
2 | Házi segítségnyújtás | 150,-Ft/óra |
3 | Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás | 50,- Ft/nap |
4 | Ebéd kiszállítás | 110,-Ft/nap |
5 | Nappali ellátás szabadidő eltöltésével | 0,-Ft/nap |
6 | Személyi segítés szociálisan rászorulók esetében |
|
7 | Személyi segítés szociálisan nem rászorulók esetében | 3320,- Ft/óra |
8 | Szállítás szociálisan rászorulók esetében | 30,- Ft/km |
9 | Szállítás szociálisan nem rászorulók esetében | 210,-Ft/km |
*- A szolgáltatás ÁFA-t nem tartalmaz.”
10. melléklet
„6. melléklet a 37/2013. (X.28.) önkormányzati rendelethez
A Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Központ 4243 Téglás, Liget utca 1. szám alatti telephelyén igénybe vehető ellátásokért fizetendő 2021. évi intézményi térítési díjak:
„A” | „B” | |
|---|---|---|
1 | Étkeztetés: - egyszeri étkeztetés (ebéd) | 355,-Ft/nap |
2 | Házi segítségnyújtás | 150,-Ft/óra |
3 | Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás | 50,- Ft/nap |
4 | Ebéd kiszállítás | 100,-Ft/nap |
5 | Nappali ellátás szabadidő eltöltésével | 0,-Ft/nap |
6 | Személyi segítés szociálisan rászorulók esetében |
|
7 | Személyi segítés szociálisan nem rászorulók esetében | 3320,- Ft/óra |
8 | Szállítás szociálisan rászorulók esetében | 30,- Ft/km |
9 | Szállítás szociálisan nem rászorulók esetében | 210,- Ft/km |
*- A szolgáltatás ÁFA-t nem tartalmaz.”