Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 26/2021. (IX.28.) önkormányzati rendelete

a Közgyűlés Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (XI. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2021. 09. 29- 2021. 09. 30

Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 26/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete

a Közgyűlés Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (XI. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról

Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában megállapított feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Közgyűlés Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (XI.30.) önkormányzati rendelet 2. §-a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:

„(2a) A közgyűlés szervére átruházott hatáskör esetén, amennyiben

  • a) a szerv két egymást követő alkalommal nem hoz döntést az ügyben,
  • b) halaszthatatlan döntéshozatal szükséges és a szerv nem hoz döntést vagy
  • c) a szerv az ügy jelentősége vagy egyéb ok miatt az ügyben a közgyűlési tárgyalást és döntéshozatalt lényegesnek tartja, és így dönt,

a közgyűlés az adott ügyben döntést hozhat.”

2. § A Közgyűlés Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (XI.30.) önkormányzati rendelet 5. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A közgyűlés ülése soron kívül is összehívható, amennyiben haladéktalanul döntenie kell a hatáskörébe tartozó ügyben. Soron kívüli ülés összehívása – dokumentáltan – telefonon vagy elektronikus úton is történhet. A soron kívüli ülésre előterjesztett javaslat tárgyalásának nem feltétele az ügyben feladatkör szerint érintett bizottság véleményének előzetes beszerzése.”

3. § A Közgyűlés Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (XI.30.) önkormányzati rendelet 33. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselői munkához szükséges, a Polgármesteri Hivatal által ellátott feladatokhoz kapcsolódó tájékoztatásigénylést vagy egyéb, a képviselői munkához kapcsolódó kérést a jegyzőhöz kell írásban vagy elektronikusan (az e célból létrehozott e-mail címre) benyújtani, melyre felkészülést nem igénylő ügyekben legkésőbb 3 munkanapon belül, alaposabb felkészülést vagy intézkedést igénylő ügyekben legkésőbb 30 napon belül tájékoztatást kell adni.”

4. § A Közgyűlés Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (XI.30.) önkormányzati rendelet 40. § (3) bekezdés 3. pontja a következő d)–f) alponttal egészül ki:

(A Közbiztonsági, Ellenőrzési és Ügyrendi Bizottság részletes feladatai:
Közbiztonsági területen:)

  • „d) Véleményezi a közbiztonsággal és közlekedésbiztonsággal kapcsolatos koncepciókat.
  • e) Véleményezi a közbiztonsággal és közlekedésbiztonsággal kapcsolatos beruházásokat.
  • f) Kapcsolatot tart a békéscsabai polgárőrszervezetekkel, véleményezi az önkormányzati támogatásban részesülő polgárőrszervezetek beszámolóját.”

5. § A Közgyűlés Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (XI.30.) önkormányzati rendelet 52. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A polgármesteri hivatal munkarendjét és ügyfélfogadási rendjét a 2. melléklet, szervezeti felépítését a 3. melléklet tartalmazza. Veszélyhelyzetben, vagy más indokolt esetben a 2. mellékletben meghatározott munkarendtől és ügyfélfogadási rendtől történő eltérést a jegyző meghatározza és az érintetteket, ügyfeleket tájékoztatja.”

6. § (1) A Közgyűlés Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (XI.30.) önkormányzati rendelet 3. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

(2) A Közgyűlés Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (XI.30.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

(3) A Közgyűlés Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (XI.30.) önkormányzati rendelet 5. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

(4) A Közgyűlés Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (XI.30.) önkormányzati rendelet 6. melléklete a 4. melléklet szerint módosul.

7. § Hatályát veszti a Közgyűlés Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (XI.30.) önkormányzati rendelet 49. § (2) bekezdése.

8. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet

1. A Közgyűlés Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (XI.30.) önkormányzati rendelet 3. melléklet 7. pont helyébe a következő pont lép:

„7. Szociálpolitikai Osztály

2. A Közgyűlés Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (XI.30.) önkormányzati rendelet 3. melléklete a következő 8. ponttal egészül ki:

„8. Osztályszervezetbe nem tartozó szervezeti egységek:

8.1. Kabinet: közvetlenül a polgármester irányítása alatt álló, osztályszervezetbe nem tartozó önálló szervezeti egység.

8.2. Ellenőrzési Csoport: közvetlenül a jegyző irányítása alatt álló, osztályszervezetbe nem tartozó szervezeti egység.

8.3. Városépítészeti Csoport: a Stratégiai–Fejlesztési Osztály szervezetébe tartozó, de közvetlenül a polgármester és a jegyző irányítása alatt álló szervezeti egység.”

2. melléklet


4. melléklet

Bizottságokra átruházott hatáskörök

1. Családügyi és Népjóléti Bizottság

1.1. Szervezeti és működési szabályzatban a Családügyi és Népjóléti Bizottságra átruházott hatáskörök

1.1.1. Jóváhagyja a Békéscsabai Egészségügyi Alapellátási Intézmény és a Békéscsabai Családsegítő és Gyermekjóléti Központ és a Békéscsaba Életfa Idősek Otthona Szervezeti és Működési Szabályzatát, szakmai programját, ellenőrzi hatályosulását.

1.1.2. Dönt a segítő tevékenységet végző szervezetek pályázatainak elbírálásáról és az e célra az éves költségvetési rendeletben biztosított keretösszeg felosztásáról és a pályázatok elszámolásának elfogadásáról.

1.1.3. Javaslatot tesz a Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata részvételével működő önkormányzati társulás által fenntartott szociális intézmények érdekképviseleti fórumaiba a fenntartó szervezetet képviselők személyére.

1.1.4. Évenként értékeli a Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata részvételével működő önkormányzati társulás által fenntartott szociális intézmények szakmai munkáját.

1.1.5. Elfogadja a személyes szociális szolgáltatást nyújtó civil szervezetek és a MIVA Bölcsőde szakmai és pénzügyi beszámolóját.

1.1.6. Dönt a város költségvetésében az egészségmegőrzési programhoz kapcsolódó célokra meghatározott pénzeszközök felosztásáról, a városi szintű pályázat kiírásáról, pályázatok elbírálásáról, a pályázatok elszámolásának elfogadásáról.

1.1.7. Az európai uniós forrásból pályázható támogatások kivételével dönt – a költségvetési rendeletben meghatározott kereteken belül – a szakterületéhez tartozó 20 millió Ft teljes projektköltség alatti pályázatok beadásáról. Több bizottság feladatkörét érintő esetben a pályázat beadásához a döntésben érintett valamennyi bizottságnak egybehangzó döntést kell hoznia. A bizottságok közötti véleményeltérés esetén a közgyűlés dönt.

1.1.8. Jóváhagyja az iskolai-egészségügyi ellátás létszámadatainak változását.

1.1.9. Dönt a védőoltás-támogatások tekintetében a védőoltások típusairól.

1.1.10. Meghozza a háziorvosi, házi gyermekorvosi, fogorvosi szolgáltatók feladat-ellátási szerződéseivel kapcsolatos döntéseket.

1.1.11. Dönt a személyes gondoskodást nyújtó szociális intézményi jogviszonyt létrehozó beutaló határozat meghozataláról.

1.1.12. Jóváhagyja a bölcsődék nyári nyitvatartási rendjét.

1.1.13. Gondoskodik a Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata fenntartásában működő a gyermekjóléti, gyermekvédelmi és szociális ellátásokat biztosító intézmények tekintetében az ellátásban részesülők érdekvédelmét szolgáló érdekképviseleti fórum megalakításáról, működésének szabályainak kialakításáról, az érdekképviseleti fórumba kijelöli az intézmény fenntartójának a képviselőit.

1.1.14. Évenként értékeli a Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata fenntartásában működő szociális és gyermekjóléti intézmények szakmai munkáját.

1.1.15. Döntést hoz egyedi ügyekben az önkormányzati lakóingatlanok felújítási munkáiról üzemeltető által tett javaslat és előzetes költségterv ismeretében.

1.1.16. Meghozza az egészségügyi alapellátási tevékenységet területi ellátási kötelezettséggel végző háziorvosok, házi gyermekorvosok és fogorvosok vagy az egészségügyi alapellátást biztosító egészségügyi szolgáltatók közgyűlési döntésben meghatározott támogatásaival kapcsolatban a támogatással kapcsolatos pályázatok kiírására, a pályázatok elbírálására, a támogatás igénybevételéről szóló beszámolók elfogadására, a támogatási program módosítására vonatkozó, valamint a támogatásokkal kapcsolatos egyéb szükséges döntéseket.

1.1.17. A közgyűlés soron következő ülései közötti időszakokban, az Mötv. 42. §-ában meghatározott hatáskörök kivételével - amennyiben az ügy miatt nem kerül soron kívüli Közgyűlés összehívásra - a Közgyűlés helyett a bizottság dönthet a felmerülő, szakterületéhez, feladatköréhez tartozó halaszthatatlan önkormányzati ügyekben, azzal, hogy a döntésről a Közgyűlést a soron következő ülésén tájékoztatja.

1.1.18. Meghozza a döntéseket a pályázatok kiírásával és a pályázatok elbírálásával kapcsolatban, amennyiben az Önkormányzat csatlakozik a Bursa Hungarica ösztöndíj pályázati rendszerhez.

1.2. Más önkormányzati rendeletben a Családügyi és Népjóléti Bizottságra átruházott hatáskörök:

1.2.1. Gyakorolja az önkormányzat tulajdonában lévő lakások és helyiségek elidegenítéséről szóló rendeletben meghatározott hatáskört.

1.2.2. Gyakorolja a lakások és a helyiségek bérletére vonatkozó szabályokról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

1.2.3. Gyakorolja a Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata fenntartásában működő szociális intézmények által biztosított személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátásokról, valamint a fizetendő térítési díjakról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

1.2.4. Gyakorolja a lakáscélú támogatások helyi rendszeréről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

1.2.5. Gyakorolja a gyermekek védőoltás költségeinek támogatásáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2. Ifjúsági és Sportbizottság

2.1. Szervezeti és működési szabályzatban az Ifjúsági és Sportbizottságra átruházott hatáskörök

2.1.1. Dönt az Ifjúsági feladatok előirányzat, az Ifjúsági korosztályt érintő pályázatok támogatása előirányzat, a Sporttámogatás előirányzat, a Nemzetközi kupaszereplés és világversenyeken való kimagasló eredmények céltámogatása előirányzat, a Diáksport előirányzat, valamint a Sportinfrastruktúra fejlesztési pályázatokhoz önerő támogatás biztosítása sportszervezetek számára előirányzat felhasználásáról.

2.1.2. Az európai uniós forrásból pályázható támogatások kivételével dönt – a költségvetési rendeletben meghatározott kereteken belül – a szakterületéhez tartozó 20 millió Ft teljes projektköltség alatti pályázatok beadásáról. Több bizottság feladatkörét érintő esetben a pályázat beadásához a döntésben érintett valamennyi bizottságnak egybehangzó döntést kell hoznia. A bizottságok közötti véleményeltérés esetén a közgyűlés dönt.

2.1.3. Az önkormányzat képviseletében kitüntetési javaslatot terjeszthet fel az ágazati miniszteri kitüntetésekre.

2.1.4. Évente értékeli a Békéscsaba Megyei Jogú Város Ifjúsági Koncepciójában megfogalmazott célok ütemezett megvalósulását.

2.1.5. Dönt a Sportkoncepcióban és Sporttámogatási Rendszerben meghatározott témakörökben.

2.1.6. Megválasztja a Sportszakmai Tanácsadó Testület tagjait.

2.1.7. A közgyűlés soron következő ülései közötti időszakokban, az Mötv. 42. §-ában meghatározott hatáskörök kivételével - amennyiben az ügy miatt nem kerül soron kívüli Közgyűlés összehívásra - a Közgyűlés helyett a bizottság dönthet a felmerülő, szakterületéhez, feladatköréhez tartozó halaszthatatlan önkormányzati ügyekben, azzal, hogy a döntésről a Közgyűlést a soron következő ülésén tájékoztatja.

2.2. Más önkormányzati rendeletben az Ifjúsági és Sportbizottságra átruházott hatáskörök: Gyakorolja a sportról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

3. Kulturális, Köznevelési és Érdekegyeztetési Bizottság

3.1. Szervezeti és működési szabályzatban a Kulturális, Köznevelési és Érdekegyeztetési Bizottságra átruházott hatáskörök

3.1.1. Köznevelési döntési hatáskörök:

3.1.1.1. Értékeli a köznevelési intézmény pedagógiai programjában meghatározott feladatok végrehajtását, a pedagógiai-szakmai munka eredményességét.

3.1.1.2. Meghatározza az óvodák működési (felvételi) körzetét, gondoskodik közzétételéről.

3.1.1.3. Elfogadja a városi beóvodázási eljárás rendet.

3.1.1.4. Dönt az óvodai felvétel időszakáról és az óvodákba történő jelentkezés módjáról, az óvoda heti és éves nyitvatartási idejének meghatározásáról.

3.1.1.5. Bizottságot szervez, ha az óvodákba jelentkezők száma meghaladja a felvehető gyermekek számát.

3.1.1.6. Engedélyezi a maximális csoportlétszám túllépését az önkormányzat által fenntartott köznevelési intézményekben.

3.1.1.7. Kezdeményezheti intézményi tanács létrehozását.
Képviselőt delegál a köznevelési intézmény iskolaszékébe, intézményi tanácsába.

3.1.1.8. Elfogadja a köznevelési intézményekben lefolytatott szakmai, törvényességi ellenőrzésről készült jelentést, meghatározza a szükséges fenntartói döntéseket, gondoskodik a honlapon történő nyilvánosságra hozataláról.

3.1.1.9. Jóváhagyja az önkormányzati fenntartású köznevelési intézmények továbbképzési programját .

3.1.1.10. Egyetértési jogot gyakorol a köznevelési intézmények pedagógiai programjának, SZMSZ-ének, házirendjének azon rendelkezései vonatkozásában, amelyek alapján a fenntartóra, többletkötelezettség hárul. Előkészíti az önkormányzati fenntartású köznevelési intézmények szakmai munkája eredményessége ellenőrzésének elveit, szempontjait, rendszerét.

3.1.1.11. Ellenőrzi az önkormányzati fenntartású köznevelési intézmény pedagógiai programját, házirendjét, SZMSZ-ét.

3.1.1.12. Meghatározza az egyházi és magánintézmény (óvoda) fenntartójával közösen azt a gyermek-, valamint tanulói létszámot, amelynek felvételét az óvoda nem tagadhatja meg.

3.1.1.13. Egyetértési jogot gyakorol az önkormányzati fenntartású köznevelési intézmények esetében az oktatásügyi közvetítő intézményvezető által történő felkérése vonatkozásában.

3.1.1.14. Véleményezi az önkormányzati fenntartású köznevelési intézmények munkatervét.

3.1.1.15. Elfogadja a köznevelési intézményekre vonatkozó éves ellenőrzési tervet.

3.1.2. Egyéb döntési hatáskörök:

3.1.2.1. Dönt a nemzetiségi célfeladatokkal kapcsolatosan jóváhagyott éves költségkeretek felhasználásáról, a közgyűlésnek való utólagos beszámolási kötelezettség mellett. A nemzetiségi célú pénzeszközök nemzetiségi alapból való felosztása során kérni kell a nemzetiségre szánt pénzeszközök esetében a nemzetiségi önkormányzatok véleményét.

3.1.2.2. Az európai uniós forrásból pályázható támogatások kivételével dönt – a költségvetési rendeletben meghatározott kereteken belül – a szakterületéhez tartozó 20 millió Ft teljes projektköltség alatti pályázatok beadásáról. Több bizottság feladatkörét érintő esetben a pályázat beadásához a döntésben érintett valamennyi bizottságnak egybehangzó döntést kell hoznia. A bizottságok közötti véleményeltérés esetén a közgyűlés dönt.

3.1.2.3. Dönt a Kulturális előirányzat, a Könyvtári és közművelődési érdekeltségi pályázati saját erő előirányzat, a Közművelődési és művészeti tevékenység céltámogatása előirányzat, az Oktatásfejlesztési előirányzat, az Óvodai kötelező eszközellátás előirányzat, a Médiakapcsolatok előirányzat felhasználásáról.

3.1.2.4. Az önkormányzat képviseletében kitüntetési javaslatot terjeszthet fel az ágazati miniszteri kitüntetésekre.

3.1.2.5. Engedélyezi az önkormányzat által fenntartott közösségi színtér vagy közművelődési intézmény más célra történő igénybevételét, tevékenységének évente legfeljebb két hónap időtartamú szüneteltetését.

3.1.2.6. Meghozza a kulturális ágazat intézményeinek szervezeti és működési szabályzatával, valamint évad és munkatervével, a közművelődési intézmények esetében a szolgáltatási tervvel kapcsolatos szükséges döntéseket és jóváhagyja az egyéb szakmai dokumentumokat.

3.1.2.7. Dönt az egyházi temetők fenntartására elkülönített költségvetési források felosztásáról.

3.1.2.8. Dönt az éves költségvetésben meghatározott mértékű civil likviditási keret felhasználásáról.

3.1.2.9. Dönt a civil feladatok támogatásával kapcsolatosan jóváhagyott éves költségkeretek felhasználásáról, a közgyűlésnek való utólagos beszámolási kötelezettség mellett.

3.1.2.10. Dönt az önkormányzat tulajdonában lévő művészeti alkotások értékesítéséről.

3.1.2.11. A közgyűlés soron következő ülései közötti időszakokban, az Mötv. 42. §-ában meghatározott hatáskörök kivételével - amennyiben az ügy miatt nem kerül soron kívüli Közgyűlés összehívásra - a Közgyűlés helyett a bizottság dönthet a felmerülő, szakterületéhez, feladatköréhez tartozó halaszthatatlan önkormányzati ügyekben, azzal, hogy a döntésről a Közgyűlést a soron következő ülésén tájékoztatja.

3.2. Más önkormányzati rendeletben a Kulturális, Köznevelési és Érdekegyeztetési Bizottságra átruházott hatáskörök: Gyakorolja a közterületek, településrészek, egyes műtárgyak elnevezéséről, művészeti alkotások, valamint művészeti alkotásnak nem minősülő emléktáblák közterületi elhelyezéséről és a házszámozásról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

4. Pénzügyi, Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság

4.1. Szervezeti és működési szabályzatban a Pénzügyi, Gazdasági és Tulajdonosi Bizottságra átruházott hatáskörök

4.1.1. Pénzügyi, költségvetési ügyeket érintő döntési hatáskörök:

4.1.1.1. Dönt az önkormányzat költségvetésében biztosított intézményi céltartalék előirányzat felhasználásáról.

4.1.1.2. Megállapítja az élelmezési nyersanyagnormát.

4.1.1.3. Jóváhagyja a Békéscsabai Kulturális Ellátó Központ szervezeti és működési szabályzatát.

4.1.1.4. Jóváhagyja a Békéscsabai Gyermekélelmezési Intézmény szervezeti és működési szabályzatát.

4.1.1.5. Jóváhagyja a gazdasági feladatellátásra kijelölt költségvetési szerv, valamint a gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szerv közötti, a feladatellátásra vonatkozó munkamegosztási megállapodást.

4.1.2. Gazdasági, vagyoni ügyeket érintő döntési hatáskörök:

4.1.2.1. Az európai uniós forrásból pályázható támogatások kivételével dönt – a költségvetési rendeletben meghatározott kereteken belül – a szakterületéhez tartozó 20 millió Ft teljes projektköltség alatti pályázatok beadásáról. Több bizottság feladatkörét érintő esetben a pályázat beadásához a döntésben érintett valamennyi bizottságnak egybehangzó döntést kell hoznia. A bizottságok közötti véleményeltérés esetén a közgyűlés dönt.

4.1.2.2. Jóváhagyja az önkormányzat gazdasági társaságaival kapcsolatos bruttó elszámolási módból adódó kifizetéseket a költségvetési rendeletben meghatározott keretösszegig.

4.1.2.3. Jóváhagyja a piaci helypénzeket, pótdíjakat.

4.1.2.4. Dönt a taxiállomás helyének kijelöléséről.

4.1.2.5. Dönt a vállalkozásfejlesztési célelőirányzat felosztásáról, a támogatás odaítéléséről.

4.1.3. A közgyűlés soron következő ülései közötti időszakokban, az Mötv. 42. §-ában meghatározott hatáskörök kivételével - amennyiben az ügy miatt nem kerül soron kívüli Közgyűlés összehívásra - a Közgyűlés helyett a bizottság dönthet a felmerülő, szakterületéhez, feladatköréhez tartozó halaszthatatlan önkormányzati ügyekben, azzal, hogy a döntésről a Közgyűlést a soron következő ülésén tájékoztatja.

4.2. Más önkormányzati rendeletben a Pénzügyi, Gazdasági és Tulajdonosi Bizottságra átruházott hatáskörök:

4.2.1. Gyakorolja az önkormányzati biztos kirendeléséről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

4.2.2. Gyakorolja a közterület használat rendjéről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

4.2.3. Gyakorolja a lakások és a helyiségek bérletére vonatkozó szabályokról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

4.2.4. Gyakorolja az önkormányzat vagyonáról és a vagyon feletti rendelkezési jog gyakorlásának szabályairól szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

4.2.5. Gyakorolja a behajthatatlan követelésekről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

5. Városüzemeltetési, Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság

5.1. Szervezeti és működési szabályzatban a Városüzemeltetési, Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottságra átruházott hatáskörök

5.1.1. A Közgyűlés hatáskörébe tartozó, 100 millió forint feletti becsült értékű közbeszerzési ügyekben előzetesen állást foglal. Amennyiben ezen közbeszerzési eljárásokban a Közgyűlés két soron következő ülése között halaszthatatlan döntéshozatal szükséges, döntést hozhat, amelyről a Közgyűlést utólagosan tájékoztatja a soron következő ülésen.

5.1.2. Dönt a 100 millió forint alatti becsült értékű közbeszerzési eljárásokban.

5.1.3. Dönt a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény 9. § (1) bekezdés h)-i) pontja szerinti „in-house” szerződések megkötéséről értékhatár nélkül.

5.1.4. Dönt a nettó 6 millió forint értékhatárt elérő vagy meghaladó olyan szerződések megkötéséről, amelyeknél nem kell közbeszerzési eljárást lefolytatni, és a szerződéskötést nem utalja önkormányzati rendelet vagy közgyűlési döntés más szerv hatáskörébe.

5.1.5. Dönt az önkormányzat költségvetésében biztosított kommunális céltartalék előirányzat felhasználásáról.

5.1.6. Dönt az önkormányzat költségvetésében szereplő kommunális fejlesztések, valamint a közterületi infrastrukturális fejlesztések előirányzatok felhasználásáról.

5.1.7. Az európai uniós forrásból pályázható támogatások kivételével dönt – a költségvetési rendeletben meghatározott kereteken belül – a szakterületéhez tartozó 20 millió Ft teljes projektköltség alatti pályázatok beadásáról. Több bizottság feladatkörét érintő esetben a pályázat beadásához a döntésben érintett valamennyi bizottságnak egybehangzó döntést kell hoznia. A bizottságok közötti véleményeltérés esetén a közgyűlés dönt.

5.1.8. A közgyűlés soron következő ülései közötti időszakokban, az Mötv. 42. §-ában meghatározott hatáskörök kivételével - amennyiben az ügy miatt nem kerül soron kívüli Közgyűlés összehívásra - a Közgyűlés helyett a bizottság dönthet a felmerülő, szakterületéhez, feladatköréhez tartozó halaszthatatlan önkormányzati ügyekben, azzal, hogy a döntésről a Közgyűlést a soron következő ülésén tájékoztatja.

5.2. Más önkormányzati rendeletben a Városüzemeltetési, Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottságra átruházott hatáskörök:

5.2.1. Gyakorolja a helyi környezet- és természetvédelmi alap létrehozásáról, valamint az azzal való rendelkezés és gazdálkodás szabályozásáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

5.2.2. Gyakorolja a magánerős lakossági útépítés és közműfejlesztés szervezéséről, önkormányzati támogatási rendszeréről és az érdekeltségi hozzájárulásról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

5.2.3. Gyakorolja a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátásáról és a köztisztaság fenntartásáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

5.2.4. Gyakorolja a helyi jelentőségű természeti területek védetté nyilvánításáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

5.2.5. Gyakorolja a településkép védelméről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

6. Közbiztonsági, Ellenőrzési és Ügyrendi Bizottság: Dönt a polgárőr szervezetek támogatására vonatkozó előirányzat felosztásáról.”

3. melléklet


5. Melléklet

Polgármesterre átruházott hatáskörök

1. Szervezeti és működési szabályzatban átruházott hatáskörök:

1.1. Dönt a Békéscsaba város és az itt működő vállalkozások országos és nemzetközi kiállításokon, rendezvényeken való együttes részvételének elősegítése előirányzat felhasználásáról.

1.2. A testvérvárosokból, partnervárosokból érkező meghívásoknál, dönt a delegációban részt vevő személyekről, a delegáció összeállításáról.

1.3. A polgármester saját hatáskörben dönt olyan pályázatok benyújtásáról, amelyek hazai források igénybevételére irányulnak, az önkormányzattól önerő biztosítását nem várják el, a pályázat kiírója nem követeli meg a pályázat benyújtásához a testületi döntést, és az önkormányzat számára fenntartási kötelezettséggel és ezzel összefüggő kiadással nyertes pályázat esetén nem járnak.

1.4. Az önkormányzati településkép-érvényesítési eszközökkel kapcsolatos hatásköröket a polgármester gyakorolja.

1.5. Az önkormányzati beruházások során keletkező, önkormányzati tulajdonban maradó bontott anyagok más önkormányzati beruházásokhoz való felhasználásának engedélyezéséről a polgármester dönt.

1.6. Amennyiben az Önkormányzat szolgalmi jog jogosultja, akkor a szolgalmi jog jogosultjától kért nyilatkozatot, hozzájárulást a polgármester adja ki.

2. Más önkormányzati rendeletben átruházott hatáskörök:

2.1. Gyakorolja az ebtartásról és a haszonállatnak nem minősülő állatok tartásának szabályozásáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.2. Gyakorolja a helyi környezet- és természetvédelmi alap létrehozásáról, valamint az azzal való rendelkezés és gazdálkodás szabályozásáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.3. Gyakorolja a közterület használat rendjéről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.4. Gyakorolja a parkoló építési kötelezettségnek nem a beruházás keretein belül történő teljesítése esetén fizetendő megváltásról, a parkoló alap képzéséről és felhasználásáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.5. Gyakorolja az Önkormányzati Településrendezési és Építészeti-műszaki Tervtanács létrehozásáról és működésének rendjéről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.6. Gyakorolja a lakások és a helyiségek bérletére vonatkozó szabályokról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.7. Gyakorolja az önkormányzat vagyonáról és a vagyon feletti rendelkezési jog gyakorlásának szabályairól szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.8. Gyakorolja a közgyűlés egyes hatáskörei gyakorlásának a polgármesterre történő átruházásáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.9. Gyakorolja a Szent István téri behajtási övezet forgalmi rendjéről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.10. Gyakorolja a magánerős lakossági útépítés és közműfejlesztés szervezéséről, önkormányzati támogatási rendszeréről és az érdekeltségi hozzájárulásról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.11. Gyakorolja a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátásokról és a gyermekétkeztetés térítési díjairól szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.12. Gyakorolja a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátásáról és a köztisztaság fenntartásáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.13. Gyakorolja a Hagyományos Csabai Kolbász tanúsító védjegy használatának rendjéről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.14. Gyakorolja a Csaba Baba életkezdési támogatás helyi szabályozásáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.15. Gyakorolja a pénzbeli és a természetben nyújtott helyi szociális és gyermekvédelmi ellátások szabályozásáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.16. Gyakorolja a „Békéscsaba hazavár” felsőoktatási hallgatói ösztöndíjról és életkezdési támogatásról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.17. Gyakorolja a Csaba kártyáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.18. Gyakorolja a lakáscélú támogatások helyi rendszeréről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.19. Gyakorolja a településfejlesztési koncepció, az integrált településfejlesztési stratégia, a településrendezési eszközök, a településképi arculati kézikönyv és a településképi rendelet partnerségi egyeztetésének szabályairól szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.20. Gyakorolja a településkép védelméről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.21. Gyakorolja a behajthatatlan követelésekről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.22. Gyakorolja a költségvetésről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.23. Gyakorolja az Önkormányzati Településrendezési és Építészeti-műszaki Tervtanács létrehozásáról és működésének rendjéről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.24. Gyakorolja a városi jelképek és a városnév használatáról, valamint a közterületek fellobogózásáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.”

4. melléklet

1. A Közgyűlés Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (XI.30.) önkormányzati rendelet 6. melléklet címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„Jegyzőre átruházott hatáskörök”

2. A Közgyűlés Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (XI.30.) önkormányzati rendelet 6. melléklet 1. pont helyébe a következő pont lép:

„1. „Szervezeti és működési szabályzatban átruházott hatáskörök: Meghozza az életvitelszerű közterületi tartózkodás szabályainak megsértése miatt eljárás alá vont elkövetők ingóságainak ideiglenes tárolásba vétele érdekében szükséges döntéseket, szervezési és egyéb intézkedéseket.”

3. A Közgyűlés Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (XI.30.) önkormányzati rendelet 6. melléklete a következő 2. ponttal egészül ki:

„2. Más önkormányzati rendeletben átruházott hatáskörök:

2.1. Gyakorolja a közösségi együttélés alapvető szabályairól szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.2. Gyakorolja a csapadékvíz elvezetési hozzájárulásról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.3. Gyakorolja a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátásáról és a köztisztaság fenntartásáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.4. Gyakorolja a költségvetésről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.

2.5. Gyakorolja a hivatali munkaidőn kívül és a hivatali helyiségen kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól és az anyakönyvi eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatások ellentételezéseként fizetendő díjakról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört.”