Pörböly Község Önkormányzat Képviselő-testülete 3/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete
a szociális szolgáltatásokról és szociális ellátásokról
Hatályos: 2024. 05. 01Pörböly Község Önkormányzat Képviselő-testülete 3/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete
a szociális szolgáltatásokról és szociális ellátásokról
Pörböly Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk. (1) bekezdés a.) pontjában és (2) bekezdésében kapott feladatkörében, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában kapott hatáskörében eljárva, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 18. § a) pontjában, 26. §-ban, 32. § (3) bekezdésében, 45. § (1) bekezdésében, 48. § (4) bekezdésében, 58/B. § (2) bekezdésében, 62. § (2) bekezdésében, 92. § (1) bekezdésében és 132. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a következőket rendeli el.:1
Általános rendelkezések
1. A rendelet célja és hatálya
1. § E rendelet célja, hogy megállapítsa, és szabályozza a helyi sajátosságoknak megfelelő szociális rászorultságtól függő pénzbeli, valamint természetbeni szociális ellátások fajtáit, valamint azok eljárási és jogosultsági szabályait, továbbá azok igénybevételének és érvényesítésének módját, feltételeit.
2. § A rendelet hatálya kiterjed:
a) a Pörbölyön lakcímmel rendelkező magyar állampolgárokra,
b) a Pörbölyön élő bevándoroltakra és letelepedettekre,
c) a Pörbölyön élő hontalanokra,
d) a magyar hatóság által menekültként vagy oltalmazottként elismert személyekre,
e) a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. III. törvény (továbbiakban: SZt.) 7. § (1) bekezdésében meghatározott ellátások tekintetében – az a)–d) pontban foglaltakon túlmenően – az Európai Szociális Kartát megerősítő országoknak Pörböly közigazgatási területén jogszerűen tartózkodó állampolgáraira,
f) az Szt. 3. § (3) bekezdésében meghatározottakra.
3. § E rendelet alkalmazása során:
a) létfenntartást veszélyeztető helyzet:
aa) tartós betegség miatti jövedelem-kiesés,
ab) keresettel, jövedelemmel nem rendelkező időtartam,
ac) átmeneti, nehéz anyagi helyzet;
b)2 tartásra köteles és képes személy: a jogosultnak az a házastársa, élettársa, egyeneságbeli rokona, örökbe fogadott gyermeke, örökbe fogadott szülője, akinek családjában az egy főre jutó jövedelem a tartási kötelezettség teljesítése mellett meghaladja a szociális vetítési alap mindenkori legkisebb összegének két és félszeresét, továbbá a tartást szerződésben vállaló, és az a személy is, akit a bíróság tartásra kötelezett;
c) életvitelszerű tartózkodás: egy magánszemély számára az a lakóingatlan szolgál ténylegesen, életvitelszerűen lakóhelyéül, ahonnan életét szervezi (pl. rendszeresen innen indul munkába vagy oktatási intézménybe, illetve ide tér haza), ahol a magánszemély az életviteléhez szükséges tevékenységeket – úgymint étkezés, főzés, mosás stb. – legjellemzőbben folytatja, amely családi élete helyszínéül szolgál, amely vonatkozásában közüzemi szolgáltatásokat vesz igénybe, illetve amely elsődleges elérhetőségi címeként (levelezési címeként) jelenik meg a hatóságoknál, közműszolgáltatóknál.
4. § E rendeletben nem szabályozott fogalmakra az Szt. 4. §-ban foglaltakat kell alkalmazni.
2. Hatásköri és eljárási rendelkezések
5. § (1) A szociális ellátásra való jogosultság, valamint a jogosultat érintő jog és kötelezettség megállapítására, továbbá a hatósági ellenőrzésre az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (továbbiakban: Ákr.) rendelkezéseit kell alkalmazni.
(2) Az „életvitelszerű tartózkodás” ellenőrzését Pörböly Község Önkormányzata helyszíni szemle keretében ellenőrzi.
6. § (1) A Képviselő-testület az alábbi ellátási formákkal kapcsolatos feladat- és hatásköreit a polgármesterre ruházza át:
a) Lakhatás céljára szolgáló települési támogatás
b) Temetési támogatás
c) Étkeztetés
d) Falugondnoki szolgálat
(2) A Képviselő-testület a szociális alapszolgáltatások közül a házi segítségnyújtással, a jelzőrendszeres házi segítségnyújtással kapcsolatos jogköröket a Bátaszék és Környéke Önkormányzatainak Egészségügyi Szociális és Gyermekjóléti Intézmény-fenntartó Társulással megkötött társulási megállapodás alapján a Bátaszéki Gondozási Központra (továbbiakban: Gondozási Központ) ruházza át.
7. § (1) Jelen rendeletben szabályozott szociális ellátások igénybevételére irányuló kérelmet az Őcsényi Közös Önkormányzati Hivatal Pörbölyi Kirendeltségénél (a továbbiakban: Hivatal) kell benyújtani.
(2) A kérelemben fel kell tüntetni a (3) bekezdésben meghatározottakon túlmenően - amennyiben az adott támogatási forma előírja – a támogatás elbírálásához szükséges további adatot, igazolást, valamint a támogatás igénylésének indoklását.
(3) A kérelemhez mellékelni kell:
a) a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelméről igazolást, tárgyévi nyugellátásról szóló éves értesítőt, vagy az utolsó havi nyugellátásról szóló postai szelvényt vagy folyószámla kivonatot,
b) a társadalombiztosítási azonosító jelet igazoló hatósági igazolvány másolatát, adókártya másolatát,
c) 16. életévét betöltött gyermek esetén a tanulói jogviszony nappali tagozaton való fennállását igazoló iskolalátogatási igazolást,
d) annak igazolását, hogy valamely jövedelem, támogatás megállapítása folyamatban van,
e) a gyermektartásdíj – amennyiben az rendelkezésre áll – megállapításáról szóló jogerős bírósági ítélet, ennek hiányában nyilatkozat a gyermektartásdíj összegéről,
f) étkeztetés, házi segítségnyújtás, és a Szt. 65/F.(1) bekezdés c.) pontjában meghatározott nappali ellátásának igénybevétele során a szükséges orvosi igazolást, valamint a 9/1999.(XI.24.) SzCsM rendelet 22. §-ában meghatározott szociális rászorultságot igazoló iratokat
g) a támogatás megállapításához előírt egyéb igazolást.
(4) Amennyiben a kérelmező a szükséges iratokat nem csatolja, a kért adatokat nem közli, vagy a kérelmében valótlan adatokat közöl az Ákr. 64. § (2) bekezdésében meghatározott eljárásnak van helye.
(5) A szociális ellátásban részesülő a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények (pl: anyagi, jövedelmi helyzet, lakcím) megváltozásáról köteles a változást követő 15 napon belül a hivatalnál bejelenteni.
(6) A települési támogatás iránti kérelem benyújtásakor a kérelmező – amennyiben az adott támogatás elbírálásához szükséges – köteles maga és a vele egy háztartásban vagy családban élő személyek vagyoni – jövedelmi viszonyairól igazolást becsatolni, vagy ha ez aránytalan nehézségekbe ütközne és időigényes, akkor ezekről büntetőjogi felelőssége tudatában nyilatkozatot tenni.
(7) A jövedelmet az alábbiakkal kell igazolni:
a) a munkaviszonyból származó, havonta rendszeresen mérhető jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap nettó átlagkeresetéről szóló munkáltatói igazolással;
b) munkanélküli ellátás esetén a kérelem benyújtását megelőző hónapban folyósított ellátás igazoló szelvényével, ennek hiányában a munkaügyi kirendeltség által kiállított igazolással;
c) a társadalombiztosítás keretében folyósított ellátások esetében a kérelem benyújtását megelőző hónapban kifizetett ellátás igazoló szelvényével, számlára történt utalás esetén az utolsó havi bankszámla kivonattal;
d) nyugdíjszerű ellátás folyósítása esetén a nyugdíjfolyósító tájékoztatója az adott év január 1-től, a kérelmező részére folyósított ellátás összegéről;
e) vállalkozó esetében a NAV igazolásával, a kérelem benyújtását megelőző gazdasági év személyi jövedelemadó alapjáról;
f) alkalmi munka esetén a kérelmező által tett nyilatkozattal.
8. § (1) A rendszeresen megállapított települési támogatást havonta utólag, minden hónap 5. napjáig az eseti ellátást a hatáskör gyakorlója, döntésének kézhezvételét követő három munkanapon belül kell a házipénztárból kifizetni vagy átutalni a közműszolgáltató részére.
(2) Ha a rendszeres pénzellátásra jogosult személy lakóhelye az ellátás folyósításának időtartama alatt megváltozik, a változás hónapjának utolsó napjával az ellátást meg kell szüntetni. A rendszeres ellátásra jogosult halála esetén a haláleset hónapjának utolsó napjával kell meg szüntetni az ellátást és az ezen hónapra járó támogatást a közeli hozzátartozó részére kell kiutalni.
9. § (1) A jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítésére az Szt. 17. §-ában foglaltakat kell alkalmazni.
(2)3 Ha a képviselő-testület a hatáskörébe tartozó szociális ellátás megtérítését rendeli el, a megtérítés összegét, illetve pénzegyenértékét és a kamat összegét, amennyiben a visszafizetésre kötelezett személy családjának egy főre jutó havi jövedelme a szociális vetítési alap
a) 50 %-a alatt van, elengedheti,
b) 50-100 %-a között van, csökkentheti,
c) 100-150 %-a között van, részletfizetést engedélyezhet, melynek időtartama maximum 12 (tizenkettő) hónapig terjedhet.
10. § A polgármester, tekintet nélkül hatáskörére és illetékességére, köteles az arra rászorulónak rendkívüli települési támogatást, étkezést, illetve szállást biztosítani, ha ennek hiánya a rászorulónak az életét, testi épségét veszélyezteti.
Települési támogatás
3. Lakhatás céljára szolgáló települési támogatás
11. § (1) A lakhatási célú települési támogatás a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez nyújt hozzájárulást.
(2) A hatáskör gyakorlója kérelemre az áram- gázszámla, a víz fogyasztási díjhoz, a lakbérhez vagy az albérleti díjhoz lakhatás céljára szolgáló települési támogatást nyújt az e rendeletben meghatározott feltételek szerinti jogosultnak.
(3) A lakhatás céljára adott települési támogatást elsősorban természetbeni ellátás formájában, és a lakhatással összefüggő azon rendszeres kiadásokhoz kell nyújtani, amelyek megfizetésének elmaradása a kérelmező lakhatását a legnagyobb mértékben veszélyezteti.
12. § (1) A kérelem az erre a célra rendszeresített nyomtatványon nyújtható be, mely jelen rendelet 2. melléklete. A kérelemhez csatolni kell a háztartás tagjai jövedelmének hitelt érdemlő igazolását.
(2) A lakhatási célú települési támogatás megállapításához:
a) áram-, gázszámla-, a vízfogyasztásra vonatkozó utolsó havi szolgáltatói
számlák
b) lakás-, vagy albérleti szerződés bemutatás szükséges.
13. § Lakhatás céljára szolgáló települési támogatásra jogosult az
a)4 a nem egyedülélő személy, akinek a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap mindenkori legkisebb összegének 150 %-át és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona.
b)5 az egyedülélő személy, akinek a jövedelme nem haladja meg a szociális vetítési alap mindenkori legkisebb összegének 300%-át és vagyonnal nem rendelkezik.
14. § A lakhatási célú települési támogatás egy hónapra jutó összege
a) nem egyedülélő személy esetén:
aa)6 ha a jogosult háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap mindenkori legkisebb összegének 50%-át, akkor 5.000 forint /hó
ab)7 ha a jogosult háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem meghaladja a szociális vetítési alap mindenkori legkisebb összegének 50%-át, de nem éri el a szociális vetítési alap összegét, akkor 4.000 forint /hó
ac)8 ha a jogosult háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem meghaladja a szociális vetítési alap összegét, de nem éri el annak 150%-át, akkor 2.500 forint /hó
b) egyedülélő személy esetén
ba)9 ha a jogosult havi jövedelme nem haladja meg a szociális vetítési alap mindenkori legkisebb összegének 100%-át, akkor 5.000 forint /hó
bb)10 ha a jogosult havi jövedelme meghaladja a szociális vetítési alap mindenkori legkisebb összegének 100%-át, de nem éri el a szociális vetítési alap összegének 200%-át, akkor 4.000 forint /hó
bc)11 ha a jogosult havi jövedelme meghaladja a szociális vetítési alap összegnek 200%-át, de nem éri el annak 300%-át, akkor 2.500 forint /hó
15. § (1) A lakhatási támogatás 12 hónapra kerül megállapításra.
(2) A kérelmezőt a lakhatás céljára szolgáló települési támogatás a kérelem benyújtása hónapjának első napjától illeti meg.
16. § (1) A természetbeni szociális ellátás formájában megállapított lakhatás céljára szolgáló települési támogatás folyósítása a szolgáltató részére történik és annak összegét a támogatással érintett költségek tekintetében a szolgáltató írja jóvá. Ebben az esetben a jogosultságot megállapító határozatban arról is rendelkezi kell, hogy a támogatást mely lakásfenntartási kiadáshoz nyújtják, továbbá fel kell tüntetni a fogyasztói és fogyasztási helyre vonatkozó azonosító adatokat.
(2) A jogkör gyakorlója szolgáltatási, egyetemes szolgáltatási vagy közszolgáltatási szerződés alapján, természetbeni szociális ellátás formájában, havi rendszerességgel nyújtott lakhatás céljára szolgáló települési támogatásra való jogosultság megállapítása esetén a szolgáltató részére – a jogosultság megállapítását követő hónaptól kezdődően minden hónap 5. napjáig - elektronikus úton adatszolgáltatást teljesít az adatszolgáltatás hónapjában folyósításra került támogatásokról.
17. § (1) Lakhatás céljára szolgáló települési támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.
(2) A lakhatás céljára szolgáló települési támogatás iránti kérelemben nyilatkozni kell arról is, hogy a támogatást kérő milyen jogcímen lakik a lakásban.
(3) Az (1) bekezdése alkalmazásában külön lakásnak kell tekinteni az albérletet és a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit.
4. Rendkívüli települési támogatás
18. § (1)12 A rendkívüli települési támogatást a Sztv. 45. § (4)–(5) bekezdésében foglaltakra figyelemmel kell megállapítani azzal a különbséggel, hogy a kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladhatja meg a szociális vetítési alap 150 %-át, egyedül élő esetén a 200 %-át.
(2) A rendkívüli települési támogatás legkisebb összege alkalmanként 3.000 Ft.
(3) Rendkívüli települési támogatás kérelemre vagy hivatalból indult eljárás keretében is megállapítható.
(4) A rendkívüli települési támogatás adható alkalmanként és havi rendszerességgel, pénzbeli és természetbeni formában is.
(5) A képviselő-testület kivételes méltánylást érdemlő körülmények, így különösen: elemi kár, betegség, súlyos vagyonelleni és testi épség, élet elleni cselekmény esetén, a lakóépületében vagy annak központi berendezésében bekövetkezett kár miatt – az egyéb feltételek hiányában – az általános szabályoktól eltérően is megállapíthat rendkívüli támogatást, egyébként az (1) bekezdés szerint rászorulónak nem tekintendő személynek is.
5. Temetési támogatás
19. § (1) Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez a közeli hozzátartozó részére 27.000 forint összegű temetési támogatás biztosítható.
(2)13 A kérelmező családjában az egy főre eső havi jövedelemhatár nem haladja meg a szociális vetítési alap mindenkori legkisebb összegének 200%-át, egyedül élő esetén annak 300%-át.
(3) A kérelemhez csatolandó az elhunyt halotti anyakönyvi kivonatának másolata, valamint a kérelmező nevére kiállított temetési költségeket igazoló számla helyben másolt példánya, valamint a jövedelmi viszonyokról szóló jövedelemigazolás.
6. Köztemetés
20. § (1) A hatáskör gyakorlója a köztemetést a Szt. 48. §-ában meghatározottak szerint természetbeni ellátás formájában állapítja meg és biztosítja.
(2)14 A hatáskör gyakorlója a köztemetés költségeit részben vagy egészben elengedheti, ha a temetésre kötelezett személy saját ingatlannal nem rendelkezik, és kérelmező, illetve családja egy főre jutó jövedelme nem haladja meg a szociális vetítési alap 50%-át.
Szociális alapszolgáltatások
21. § Az önkormányzat a Szt. 57. §-ának (1) bekezdésében rögzített szociális alapszolgáltatások közül (a továbbiakban: szociális szolgáltatás):
a) az étkeztetést és a tanyagondnoki szolgáltatást önállóan,
b) a Szt. 65/F. §. (1) bekezdés a.) és c.) pontjában szereplő nappali ellátást, valamint az Szt. 65/E. § (1) bekezdése szerinti utcai szociális munkát a Szekszárd és Környéke Szociális Alapszolgáltatási és Szakosított Ellátási Társulással fenntartott Szekszárd Megyei Jogú Város Szociális Központja (a továbbiakban: Szociális Központ) bevonásával biztosítja.
c) A házi segítségnyújtást a Bátaszék és Környéke Önkormányzatainak Egészségügyi, Szociális és Gyermekjóléti Intézményfenntartó Társulása fenntartásában lévő Gondozási Központ Bátaszék útján biztosítja.
d) A családsegítést a Szekszárd Megyei Jogú Város Humánszolgáltató Központ Családsegítő és Gyermekjóléti Központ Család és Gyermekjóléti Szolgálta útján biztosítja.
22. § (1) E rendelet 21. § c) pontjában meghatározott ellátásra vonatkozó kérelmet a Gondozási Központ vezetőjénél kell benyújtani. A Gondozási Központ vezetője a benyújtott kérelem esetében elvégzi az igénylő gondozási szükségletének vizsgálatát és dönt a kérelemben foglaltakról.
(2) A szociális alapszolgáltatás személyi térítési díjának megállapításánál a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelmét, kiskorú igénybe vevő esetén a családban egy főre jutó rendszeres havi jövedelmet kell figyelembe venni.
23. § (1) A házi segítségnyújtás keretében végzett gondozásért, gondozási díjat jelenleg a településen nem kell fizetni.
(2) A hajléktalan személyek részére a nappali ellátást – és amennyiben rendszeres pénzellátással nem rendelkezik az ebédet is - térítésmentesen kell biztosítani.
24. § A megállapított szociális szolgáltatási ellátás megszűnik:
a) a jogosult, illetve hozzátartozójának az ellátás megszüntetésére vonatkozó bejelentését követő napon,
b) ha a jogosult az ellátást – rajta kívül álló ok miatt – egy éven át nem veszi igénybe,
c) a jogosult halálával.
25. § A Gondozási Központ vezetője 1 hónapig, kérelemre köteles házi segítségnyújtásban részesíteni azt a személyt, akinek a gondozásáról ápolási díj keretében gondoskodtak, de az ápoló elhalálozott, vagy ápolási kötelezettségét nem teljesíti.
7. Étkeztetés
26. § (1) Étkeztetésben kell részesíteni azt a rászorultat, aki
a) a 65. életévét betöltötte és egyedülálló,
b) a 70. életévét betöltötte és a vele egyháztartásban élők is e kor felettiek,
c) súlyosan mozgáskorlátozott
d) rokkantsági ellátásban vagy járulékban részesül
e) fogyatékossági támogatásban részesül,
f) pszichiátriai beteg és ezt szakorvosi véleménnyel igazolja
g) hajléktalan
h) szenvedélybeteg és ezt szakorvosi véleménnyel igazolja
és azt önmaga, illetve eltartottja részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képes biztosítani.
(2) A szociális étkeztetés vásárolt élelmezés formájában a Bátaszéki Mikrotérségi Óvoda, Bölcsőde és Konyha intézményével kötött megállapodás formájában biztosított. A szociális étkeztetés térítési díjait e rendelet 1. melléklete tartalmazza.
(3) Az étkeztetés keretében az ebéd elszállításáról elsősorban a jogosult köteles gondoskodni, de – egészségi állapota, fogyatékossága miatt - kérheti a lakására történő kiszállítását is.
(4) A személyi térítési díjak megállapítása egyénenként történik az Szt. 116. § (3) bekezdés a pontjának figyelembevételével.
(5) A szociális étkeztetést szabályozó Szakmai Programot e rendelet 3. melléklete tartalmazza.
27. § A szociális étkeztetés esetében a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások igénybevételéről szóló 9/1999.(XI.24.) SzCsM. rendelet 1. mellékletében meghatározott dokumentumokat kell benyújtani, melyet a Hivatalban lehet beszerezni.
8. Falugondnoki szolgálata
28. § A falugondnoki szolgálat működésének rendjét a képviselő-testület külön rendeletben szabályozza.
9. Házi segítségnyújtás
29. § (1) A házi segítségnyújtás keretében kell biztosítani a Szt. 63. §-ának (2) bekezdésében meghatározottakat azzal, hogy a szolgáltatás igénybevételét megelőzően vizsgálni kell az igénylő gondozási szükségletét a Szt. 63. § (4) – (8) bekezdésében foglaltak alapján.
(2) A gondozónő az általa gondozottakról névszerinti gondozási naplót köteles vezetni, melyben személy szerint kell rögzíteni az egyes gondozottra fordított napi óraszámot.
10. Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
30. § Ezen szociális alapszolgáltatási feladatokat a Képviselő-testület a Bátaszék és Környéke Önkormányzatainak Egészségügyi, Szociális és Gyermekjóléti Intézményfenntartó Társulásával láttatja el, amennyiben igény merül fel, és a feltételek is megteremtődnek a feladat ellátáshoz Pörböly településen.
11. Családsegítés
31. § Ezen szociális alapszolgáltatási feladatokat a Szekszárd és Környéke Alapellátási és Szakosított Ellátási Társulás keretében az Őcsényi Közös Önkormányzati Hivatal székhely település megállapodása alapján az Szt. 86. § (1) bekezdés a pontja alapján láttatja el.
12. Nappali ellátás
32. § Ezen szociális alapszolgáltatási feladatok közül a Szekszárd és Környéke Szociális Alapszolgáltatási és Szakosított Ellátási Társulás társult önkormányzataként a Társulási megállapodás alapján az Szt. 65/F. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott szolgáltatást látja el.
Záró rendelkezések
33. § (1) E rendelet 2021. június 1. napján lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépést követően indult ügyekben kell alkalmazni.
(2) A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg a szociális igazgatás és szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló 7/2020.(V.6.) önkormányzati rendelet hatályát veszti.
(3) E rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Szt. -ben foglaltak az irányadóak.
(4) A rendelet 2021. május 31. napján kihirdetésre került.
34. § Ez a rendelet 2021. június 1-jén lép hatályba.
2. melléklet
3. melléklet
A bevezető a Pörböly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (V. 19.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 3. § b) pontja a Pörböly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (V. 19.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 9. § (2) bekezdése a Pörböly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (V. 19.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 13. § a) pontja a Pörböly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (V. 19.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
A 13. § b) pontja a Pörböly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (V. 19.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
A 14. § a) pont aa) alpontja a Pörböly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (V. 19.) önkormányzati rendelete 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 14. § a) pont ab) alpontja a Pörböly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (V. 19.) önkormányzati rendelete 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 14. § a) pont ac) alpontja a Pörböly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (V. 19.) önkormányzati rendelete 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 14. § b) pont ba) alpontja a Pörböly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (V. 19.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 14. § b) pont bb) alpontja a Pörböly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (V. 19.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 14. § b) pont bc) alpontja a Pörböly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (V. 19.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 18. § (1) bekezdése a Pörböly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (V. 19.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.
A 19. § (2) bekezdése a Pörböly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (V. 19.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.
A 20. § (2) bekezdése a Pörböly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (V. 19.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet a Pörböly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (VIII. 1.) önkormányzati rendelete 1. § - 1. mellékletével megállapított szöveg. Az 1. melléklet a Pörböly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2023. (II. 13.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. Az 1. melléklet a Pörböly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2024. (III. 25.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.