Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 38/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelete

az átmeneti gazdálkodásról

Hatályos: 2022. 01. 01- 2022. 01. 01

Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 38/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelete

az átmeneti gazdálkodásról

2022.01.01.

Szeged Megyei Jogú Város Közgyűlése az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, a 7. § tekintetében a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 1. § (1) bekezdésében és a 6. §-ában, a 8–9. § tekintetében a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 15/A. § (1) bekezdés a) pontjában, valamint a 10. § tekintetében a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 2. sz. mellékletében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a), f) és h) pontjában, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. §-ában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. és 9. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. § (1) bekezdése alapján felhatalmazást kap a polgármester, hogy 2022. január 1-től az önkormányzatot megillető bevételeket szedje be, és az esedékes kiadásokat a jelen rendeletben foglaltak szerint teljesítse.

I. CÍM

Költségvetési szervek, Nemzetiségi Önkormányzatok, Szegedi Kistérség Többcélú Társulása finanszírozása

2. § (1) Az önkormányzati finanszírozású költségvetési szervek – a Polgármesteri Hivatal, a Nevelési és Kulturális Intézmények Gazdasági Szolgálata (a továbbiakban: NGSZ) valamint a Szent Györgyi Albert Agóra kivételével – dologi kiadásainak havi támogatása januárban a 2021. évi költségvetés módosított előirányzat (továbbiakban: módosított előirányzat) 2/13-ad, február hónaptól 1/13-ad része. Amennyiben a fenti összeg a jogszabály által előírt kötelező feladatok/többletfeladatok ellátását nem biztosítja, úgy a támogatást meghaladó mértékben az intézmények jogosultak kiegészítő támogatásra.

(2) A Polgármesteri Hivatal dologi kiadásainak havi támogatási kerete a 2021. évi módosított előirányzat január hónapban 2/13-ad, február hónapban 1/13-ad része. A Népszámlálással, Népszavazással és Országgyűlési választással kapcsolatos kiadásokra kötelezettségvállalás korlátlanul vállalható.

(3) Az NGSZ dologi kiadásainak havi támogatási kerete a 2021. évi módosított előirányzat 50%-ának január hónapban 2/13-ad, február hónapban 1/13-ad része.

(4) A Szent Györgyi Albert Agóra dologi kiadásainak havi támogatási kerete a Szent Györgyi Albert Agóra, valamint a Művelődési házak 2021. évi módosított előirányzata együttes összegének január hónapban 2/13-ad, február hónapban 1/13-ad része.

(5) Az önkormányzat a támogatást a költségvetési szerv által kért ütemezésben, az (1)–(4) bekezdésekben foglalt korlát figyelembe vételével folyósítja.

(6) A költségvetési szerv beruházási és felújítási munkákra, - az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzetek megelőzését szolgáló feladatok kivételével - kötelezettséget nem vállalhat.

(7) A költségvetési szervek az elszámolási kötelezettséggel bíró, 2021. december 31-éig vállalt kötelezettséggel terhelt összegekre – így különösen a központosított előirányzatok, kötött felhasználású előirányzatok, érdekeltség növelő előirányzat és a Szegedi Nemzeti Színház, a Kövér Béla Bábszínház, valamint a Szegedi Szimfonikus Zenekar támogatása terhére – az (1)–(4) bekezdésben meghatározott támogatáson felüli igényüket a polgármesternek kötelesek bejelenteni. A többlettámogatás folyósításáról a polgármester dönt.

(8) A nemzetiségi önkormányzatok részére önkormányzatonként 100 eFt önkormányzati támogatást tárgyhónap 10-ig kell az érintett bankszámlájára utalni. A Szegedi Nemzetiségi Önkormányzatok Társulása részére 800 eFt támogatás utalandó havonta tárgyhónap 10-ig napjáig.

(9) A Szegedi Kistérség Többcélú Társulása által ellátott szociális feladatok zavartalan működésének biztosítása érdekében a támogatottal egyeztetett időpontban és összegben havonta támogatási előleg folyósítható.

II. CÍM

Önkormányzat gazdálkodási körébe tartozó működési kiadások

3. § (1) A korábbi években vállalt kötelezettségek teljesítése a kötelezettségvállalás dokumentumaiban – megrendelőben, szerződésben, megállapodásban, (köz)beszerzési eljárást megindító dokumentumban, közgyűlési, bizottsági határozatban – foglaltak szerint történik.

(2) A Szegedi Önkormányzat központi gazdálkodás körébe tartozó működési feladatok 2022. évi kiadási előirányzata terhére a 2021. évi költségvetésben meghatározott jogcímekhez tartozó módosított előirányzat időarányos összegének legfeljebb 50%-áig vállalható új kötelezettség – a (3)–(15) bekezdések kivételével.

(3) A segélyezési feladatokra és az antiszegregációs terv végrehajtásával kapcsolatos feladatokra a 2021. évi eredeti előirányzat időarányos összegének 150%-áig vállalható kötelezettség.

(4) Az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságoknak a zavartalan működés biztosítása érdekében a 2022. évi költségvetés elfogadásáig működési támogatási előleg folyósítható legfeljebb az 1. melléklet szerint.

(5) A (4) bekezdés szerinti működési támogatási előlegen felül a Ritek Zrt. szolgáltatási szerződésére, valamint a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. közvetített szolgáltatására a 2021. évi módosított előirányzat időarányos részéig teljesíthető kifizetés.

(6) A Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. által ellátott önkormányzati feladatok előre nem tervezhető rendkívüli időjárási körülmények okozta költségnövekedésének finanszírozására, a (4) bekezdésben meghatározott havi támogatási ütemtervben biztosított támogatás 50%-áig adható többlettámogatás.

(7) A Volánbusz Zrt.-vel kötött személyszállítási (tömegközlekedési) közszolgáltatási szerződésben vállalt elszámolási különbözet fizetési kötelezettséget szerződésben foglaltak szerint kell teljesíteni.

(8) A Magyar Államkincstár felé esedékes pénzügyi kötelezettségeket teljesíteni kell.

(9) A Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj a 636/2021. (X.08.) Kgy. sz. határozat alapján a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat 2022. évi fordulójának Általános szerződési feltétteleiről szóló dokumentumban meghatározott határidőig folyósítható.

(10) A Választókörzeti keret 2021. évi fel nem használt részére kötelezettség vállalható a 2022. évi költségvetés elfogadásáig. A Választókörzeti keret terhére – a 2021. évi fel nem használt összegen felül – a képviselők körzetenként 500 eFt-ig vállalhatnak kötelezettséget a 2022. évi költségvetési rendelet elfogadásáig a 187/2021. (II.24.) kgy. sz. határozattal elfogadott felhasználási szabályzat rendelkezéseinek figyelembe vételével.

(11) A közlekedéstervezés, forgalomszámlálás; a SASMob projekt, a Kiadványok és turisztikai feladatok, valamint az ingatlanvagyon-kataszter vezetés, a városrendezési tervek, tanulmánytervek készítése; Beruházások, pályázatok előkészítése (Fe); valamint a Beruházások előkészítése, közbesz. bevont szakértők díja előirányzatok terhére a 2021. évi módosított előirányzat 50%-ig kötelezettség vállalható.

(12) A Rediscover projekt előirányzat terhére a TF/DTP2-084-2.2./01 számú Társfinanszírozási támogatási szerződésben foglaltaknak megfelelően az esedékes pénzügyi kötelezettségeket teljesíteni kell.

(13) A Forgalmi jelzőlámpák üzemeltetése előirányzat terhére a 2021. évi módosított előirányzat mértékéig kötelezettség vállalható.

(14) Az átmenetileg szabad pénzeszközök számlavezető banknál történő betétlekötésre, magyar állampapír vásárlására fordíthatók.

(15) A Vagyonbiztosítás előirányzat terhére vállalt fizetési kötelezettséget teljesíteni kell.

III. CÍM

Önkormányzat gazdálkodási körébe tartozó felhalmozási és felújítási kiadások

4. § (1) A kötelezettségvállalással rendelkező felhalmozási és felújítási munkák költségei a kötelezettségvállalás dokumentumaiban – megrendelőben, szerződésben, megállapodásban, határozatban, végzésben, (köz)beszerzési eljárást megindító dokumentumban, közgyűlési, bizottsági határozatban, beruházási engedélyokiratban, beszerzési összesítőben – foglaltak szerint fizethetők ki.

(2) Az önkormányzat 2021. évi módosított költségvetésében szereplő felhalmozási és felújítási feladatok fel nem használt előirányzataira – a (3) és (6) bekezdés kivételével - új szerződés, megállapodás nem köthető.

(3) A közgyűlési, bizottsági határozatban, beruházási engedélyokiratban vagy összesítőben foglalt szabad beruházási költség-előirányzatból a támogatással megvalósuló programok költségeire vállalható új kötelezettség.

(4) A 2021. évi tartalékkal csökkentett módosított előirányzat erejéig vállalható új kötelezettség és ez alapján teljesíthető kifizetés a felhalmozási feladatok közül a Fejlesztési feladatok cím alatti valamennyi előirányzat, a Terület-előkészítés, telekvásárlás; a közutak forgalomtechnikai intézkedési, az út és járdarekonstrukciós keret, a Felújítási feladatok közül közterületi vízelvezetési problémák kezelése, a nem lakás céljára szolgáló ingatlanok felújítása, valamint az Egyéb feladatok jogcím alatti valamennyi előirányzat terhére az (5) és (6) bekezdés figyelembe vételével.

(5) Terület- és Településfejlesztési Operatív Program vagy Modern Városok Program keretében megvalósuló projektek esetén a hatályos és aláírt támogatási okirat/szerződés szerinti bevétel és a közgyűlési, bizottsági határozattal, vagy Polgármesteri döntéssel biztosított önerő összegéig lehet kötelezettséget vállalni.

(6) A projektekhez kapcsolódó beszerzési, és közbeszerzési eljárások eredményessége érdekében legfeljebb a 2021. évi Pályázati céltartalék új fejlesztésekhez és a Közbeszerzések és műszaki többletköltségek tartaléka eredeti előirányzat erejéig vállalható többlet kötelezettség, amennyiben az adott feladat (4) bekezdés szerinti előirányzata nem nyújt elegendő fedezetet.

IV. CÍM

Alapok felhasználása

5. § (1) Az alapok terhére az engedélyokirattal/beszerzési összesítővel, közgyűlési vagy bizottsági döntéssel rendelkező felhalmozási (beruházási) és felújítási munkák az engedélyokirat/beszerzési összesítő szerinti fizetési ütem figyelembevételével végezhetők. Az alapokat terhelő minden egyéb költség a vonatkozó szerződés szerint teljesíthető. Az alapok terhére új kötelezettségvállalás a (2) bekezdésben foglalt kivétellel nem tehető.

(2) A Lakásalap terhére intervenciós feladatokra, lakásmobilitásra, valamint társasházi tulajdonrészekhez kapcsolódóan új kötelezettségvállalás a 2021. évi módosított előirányzat mértékéig tehető. Vízügyi Építési Alap, valamint a Parkolóalap terhére új kötelezettségvállalás a 2021. évi módosított előirányzat mértékéig tehető.

V. CÍM

Egyéb rendelkezések

6. §1

7. § Az építményadóról szóló 38/2012. (XII.02.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 55/2020. (XII.3.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az 1. § 2023. január 1-jén lép hatályba.”

8. § A Szeged városban működő fizető-parkolóhelyek üzemeltetésének és használatának szabályairól szóló Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2016. (IX.27.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 64/2020. (XII.22.) önkormányzati rendelet 9. § (1) és (2) bekezdése a következő szöveggel lép hatályba:

„(1) Jelen rendelet 2022. július 01. napján lép hatályba.

(2) A Rendelet 9. § (2) bekezdése 2022. július 01. napján hatályát veszti.”

9. § A Szeged városban működő fizető-parkolóhelyek üzemeltetésének és használatának szabályairól szóló Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2016. (IX.27.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 64/2020. (XII.22.) önkormányzati rendelet 2. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.

10. § (1) Az önkormányzat tulajdonában álló önkormányzati lakások bérletéről, a lakbérek mértékéről és a lakbértámogatásról szóló 45/2006. (XII. 13.) Kgy. rendelet módosításáról szóló 28/2021. (X. 11.) önkormányzati rendelet 6. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) Ez a rendelet – a (2) és (3) bekezdésben foglalt kivétellel – a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) A 4. § (2) bekezdése és a 2. melléklet 2022. január 1-jén lép hatályba.”

(2) Az önkormányzat tulajdonában álló önkormányzati lakások bérletéről, a lakbérek mértékéről és a lakbértámogatásról szóló 45/2006. (XII. 13.) Kgy. rendelet módosításáról szóló 28/2021. (X. 11.) önkormányzati rendelet 6. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

„(3) A 3. § 2022. július 1-jén lép hatályba.”

VI. CÍM

Záró rendelkezések

11. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – 2022. január 1-jén lép hatályba.

(2) A 6. § 2022. július 1-jén lép hatályba.

12. § A jelen rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Önkormányzat költségvetésének végrehajtási szabályairól szóló 2/2021. (II.01.) önkormányzati rendelet előírásai szerint kell eljárni.

1. melléklet

Önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok támogatási előlege

Adatok E Ft-ban

Megnevezés

2022. január

2022. február

1

Szegedi Közlekedési Kft.

142 750

142 750

2

Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft.

128 000

128 000

3

Szegedi Sport és Fürdők Kft.

65 000

75 000

4

RITEK Zrt.

12 500

12 500

5

Szegedi Rendezvény- és Médiaközpont Nonprofit Kft.

36 549

36 549

6

Szeged és Térsége Turisztikai Nonprofit Kft.

4 000

4 000

7

Szeged Pólus Nonprofit Kft.

4 500

4 500

8

Szegedi Vadaspark Nonprofit Kft.

8 000

12 000

2. melléklet

1. A Szeged városban működő fizető-parkolóhelyek üzemeltetésének és használatának szabályairól szóló Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 23/2016. (IX.27.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 64/2020. (XII.22.) önkormányzati rendelet 2. melléklet szövege a következő szöveggel lép hatályba:

„2022. 07.01-től a díjak és költségek”
1

A 6. § a(z) 11. § (2) bekezdés alapján 2022. július 1-jén lép hatályba.