Baja Város Önkormányzat Képviselő-testületének 39/2021. (X. 29.) önkormányzati rendelete

a Bajai Polgármesteri Hivatalban adóigazgatási feladatokat ellátó köztisztviselők és közszolgálati ügykezelők anyagi érdekeltségi rendszeréről

Hatályos: 2021. 12. 01

Baja Város Önkormányzat Képviselő-testületének 39/2021. (X. 29.) önkormányzati rendelete

a Bajai Polgármesteri Hivatalban adóigazgatási feladatokat ellátó köztisztviselők és közszolgálati ügykezelők anyagi érdekeltségi rendszeréről

2021.12.01.

Baja Város Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi adókról szóló 1990.évi. C. törvény 45. §-ában kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország Alaptörvénye 32 cikk (1) bekezdése a) és f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Baja Város Önkormányzat Képviselő-testületének a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 4. pont 4.2. alpont 4.2.1. alpontjában meghatározott véleményezési jogkörében eljáró Baja Város Önkormányzat Képviselő-testülete Ügyrendi és Jogi Bizottsága véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

1. Általános rendelkezések

1. § Baja Város Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: képviselő-testület)

1. Baja Város Önkormányzat (a továbbiakban: önkormányzat) ügykörébe tartozó adók hatékony beszedésének elősegítése, az ellenőrzési feladatok ösztönzése, ezáltal az adóforrások minél szélesebb körű feltárása céljából,
2. a képviselő-testület hivatalában adóigazgatási feladatokat ellátó köztisztviselők és közszolgálati ügykezelők (a továbbiakban együttesen: köztisztviselő, köztisztviselők) eredményes, felelős munkavégzésének megbecsülésére,
a feltárt és beszedett adóhiányból, valamint a beszedett adótartozásokból az önkormányzatot megillető bevételek terhére érdekeltségi alapot hoz létre az e rendeletben meghatározott feltételek szerint.

2. § E rendelet hatálya kiterjed a Bajai Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: hivatal) állományában adóigazgatási feladatokat ellátó beosztott köztisztviselőre továbbá az önkormányzati adóigazgatási feladatokat ellátó hivatali szervezeti egység vezetőjére (a továbbiakban: adóügyi irodavezető).

2. Az érdekeltségi alap forrásai és kezelése

3. § (1) Az érdekeltségi alap (a továbbiakban: alap) forrása

1. az esedékesség határidejéig meg nem fizetett, és az adóigazgatási dolgozók eredményes tevékenysége folytán beszedett helyi adó, késedelmi pótlék és bírság tartozás 20 %-a,

2. az adóalanyok terhére feltárással, ellenőrzéssel, valamint felszólítás hatására benyújtott adatbejelentések alapján, véglegessé vált határozatban megállapított és beszedett adóhiány 20 %-a.

(2) Az alapként felhasználható összegek adatait az Önkormányzati ASP Adó szakrendszer adatai, a zárási összesítő, valamint az adóellenőrzésekről vezetett nyilvántartások összesített adatai tartalmazzák.

(3) Az alap a tárgyéven belül csak az e rendeletben meghatározottak szerint használható fel, a tárgyévben képződött alap maradványa a következő naptári évre nem vihető át.

(4) Az alapnak teljes mértékben fedeznie kell az érdekeltségi jutalékon felül a munkáltatót terhelő kifizetések utáni közterhek összegét is.

(5) A keretképzés jogszerűségéért és megalapozottságáért az adóügyi irodavezető a felelős. A jogszerűség ellenőrzése a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozik.

3. Az érdekeltségi jutalék megállapításának feltételei, kifizetése és mértéke

4. § (1) Az alapból akkor lehet kifizetést teljesíteni, ha az önkormányzat ügykörébe tartozó adókból az éves bevétel eléri a folyó évi helyesbített előírás korrigált összegének 90 %-át. A folyó évi helyesbített előírás korrigált összegének megállapításánál figyelmen kívül kell hagyni a még nem esedékes előírásokat, a visszatérítés címén előírt, valamint a bíróság által felfüggesztett, illetőleg a csőd- és felszámolási eljárások keretében tartozásként nyilvántartott, behajthatatlan, továbbá a fizetési könnyítés miatt később esedékes összegeket.

(2) Az összes kifizetendő érdekeltségi jutalék (a továbbiakban: jutalék) naptári évenként nem haladhatja meg az arra jogosultak összesített bruttó havi illetményének (átlagbérének) háromszorosát.

(3) A jutalékot az év végi zárást követően, legkésőbb a következő naptári év április 10. napjáig, átutalással kell kifizetni.

5. § (1) Fegyelmi eljárás, valamint fegyelmi büntetés hatálya alatt álló köztisztviselő, továbbá az a köztisztviselő, akinek a tárgyévi, a közszolgálati tisztviselők egyéni teljesítményértékelésről szóló 10/2013. (VI. 30.) KIM rendelet szerinti, a jutalék kifizetését megelőző naptári évre vonatkozó év végi teljesítményértékelése az összesítő minősítő lapja szerint a 80 %-ot nem éri el, az alap terhére jutalékban nem részesíthető. Amennyiben a köztisztviselő teljesítményértékelése a 80 %-ot eléri, de a 90 %-ot nem éri el, részére a számított jutalék 50 %-a fizethető ki.

(2) Amennyiben a köztisztviselő a jutalékszámítás évét megelőző naptári évben az őt megillető éves rendes szabadságon túl további harminc naptári munkanapot meghaladóan bármilyen jogcímen a munkából távol volt, részére a számított jutalék – naptári napokra számított – időarányos része fizethető ki.

(3) A jutalék – naptári napokra számított – időarányos része fizethető ki azon köztisztviselő részére, akinek közszolgálati jogviszonya

1. az év közben keletkezik,

2. az év közben szűnik meg.

(4) A (3) bekezdéstől eltérően nem fizethető ki jutalék azon köztisztviselő részére, akinek közszolgálati jogviszonya

1. hivatalvesztés fegyelmi büntetéssel,
2. azonnali hatállyal a próbaidő alatt
kerül megszüntetésre, továbbá annak sem, akinek fegyelmi eljárás vagy fegyelmi büntetés hatálya alatt szűnik meg – bármely okból – a jogviszonya. A próbaidő elteltét követően történő jogviszony megszűnés vagy megszüntetés esetén – amennyiben a jutalék vagy annak időarányos része e rendelet szerint egyébként jár – a jutalék a próbaidő időtartamára is jár a köztisztviselő részére.
(5) Amennyiben a közszolgálati jogviszony a köztisztviselő halála miatt szűnik meg, a jutalékot az örökös részére kell kifizetni.

6. § (1) A 4. § (1) bekezdésében meghatározott feltételek teljesülése esetén a 3. § (1) szerint képződött összeget – az alapot el kell osztani a 2. §-ban felsorolt köztisztviselők jutalékfizetés előtti naptári év december havi összesített egyhavi bruttó besorolási bértömegével és a munkáltatót terhelő járulékok összegével (a továbbiakban együttesen: decemberi osztószám).

(2) Amennyiben az alap és az decemberi osztószám (1) bekezdésben foglaltak utáni hányadosa – amelyet szükség szerint kettő tizedesjegyre kell kerekíteni – három vagy háromnál kevesebb, úgy a köztisztviselő jutalékként – szükség szerint az 5. § (1)–(3) bekezdés szerint korrigáltan – a jutalékfizetés előtti naptári év havi bruttó átlagbérének a hányadossal megszorzott összegére jogosult.

(3) Amennyiben az alap és az decemberi osztószám (1) bekezdésben foglaltak utáni hányadosa – amelyet szükség szerint kettő tizedesjegyre kell kerekíteni – háromnál több, úgy a köztisztviselő jutalékként – szükség szerint az 5. § (1)–(3) bekezdés szerint korrigáltan – a jutalékfizetés előtti naptári év havi bruttó átlagbérének háromszorosára jogosult.

4. Záró rendelkezések

7. § Ez a rendelet 2021. december 1-jén lép hatályba.

8. § Hatályát veszti

1. Baja Város Önkormányzata Képviselő-testületének a helyi önkormányzat ügykörébe tartozó adók beszedésének anyagi érdekeltségi rendszeréről szóló 8/2003. (II. 28.) Ktr. sz. önkormányzati rendelete,

2. Baja Város Önkormányzata Képviselő-testületének a helyi önkormányzat ügykörébe tartozó adók beszedésének anyagi érdekeltségi rendszeréről szóló 8/2003. (II. 28.) rendelet módosításáról szóló 71/2005. (XII. 20.) rendelete.