Ötvöskónyi Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2021.(I.22.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátásokról

Hatályos: 2021. 02. 01- 2021. 02. 08

Ötvöskónyi Község Önkormányzatának Polgármestere a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 478/2020. (XI. 3.) Korm. rendelet 1. §-ában kihirdetett veszélyhelyzetre tekintettel, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdésében, a szociális igazgatásról és a szociális ellátásról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (1) b) pontjában és (3) bekezdésében, 45. § (1) bekezdésében és 132. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontja, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Ötvöskónyi Község Önkormányzata Képviselő-testületének rendeletalkotási hatáskörét gyakorolva a következőket rendeli el:


I. Fejezet


A szociális igazgatás és a szociális ellátás általános szabályai


1. A rendelet célja


1. §


(1) A rendelet célja, hogy a szociális biztonság megteremtése és megőrzése érdekében, megállapítsa az önkormányzat által a helyi sajátosságoknak megfelelő szociális rászorultságtól függő pénzben, valamint természetben biztosított szociális ellátások formáit, szervezeti keretei, az eljárási és jogosultsági szabályokat, továbbá azok igénybevételének és érvényesítésének módját, feltételeit és garanciáit.


(2) A képviselő-testület az ellátások biztosításával a szociális szempontokból rászorult családok életminőségén kíván javítani, illetve egyidejűleg ösztönözni kívánja a kérelmezőket arra, hogy maguk is tegyenek meg minden tőlük elvárhatót annak érdekében, hogy családjuk eltartásáról elsősorban kereső tevekénységből származó jövedelemből tudjanak gondoskodni.



2. A rendelet hatálya


  2.  §


(1) A rendelet hatálya kiterjed az Ötvöskónyi Község Önkormányzata illetékességi területén lakóhellyel, tartózkodási hellyel rendelkező személyekre.


(2) Az (1) bekezdés tekintetében alkalmazni kell a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 3. § (1)-(3) bekezdéseit, valamint a 7. § (1) bekezdését.


(3) Az e rendeletben meghatározott hatásköröket eltérő rendelkezés hiányában a képviselő-testület gyakorolja.

(4) E rendeletben foglaltakat kell alkalmazni Rinyamenti Kistérség Többcélú Önkormányzati Társulása (továbbiakban: társulás) által fenntartott, Rinyamenti Szociális Szolgáltató Központ (továbbiakban: RSZSZK) létrehozásáról és fenntartásáról szóló társulási megállapodás szerinti intézmény útján biztosított szociális és gyermekjóléti ellátások igénybevétele esetén.


(5) A 25. § (1) bekezdésben felsorolt alapszolgáltatásokat az önkormányzat társulás keretében, az RSZSZK útján biztosítja.


3. Eljárási rendelkezések


3. §


(1) Az e rendeletben szabályozott valamennyi szociális ellátásra érvényes értelmező rendelkezéseket és az általános eljárási szabályokat az Szt. 4 – 16. §-a határozza meg.


(2) Az adott ellátásnál alkalmazandó sajátos eljárási szabályok az adott ellátáshoz kapcsolódva kerülnek meghatározásra.


(3) A szociális igazgatási eljárásra vonatkozó eljárási szabályokat az Szt. 5. § (1) bekezdése szerint kell alkalmazni.


(4) Az eljárást:

a) a közös hivatalnál szóban vagy írásban előterjesztett kérelemre kell, vagy

b) hivatalból lehet

megindítani.


(5) A kérelmet a jogszabályokban, illetve az e rendeletben meghatározott dokumentumokkal – igazolásokkal, nyilatkozatokkal – együtt kell benyújtani.


(6) Az e rendeletben meghatározott vagyoni helyzetre vonatkozó feltétel meglétét a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III. 27.) Korm. rendelet 1. számú melléklete szerinti vagyonnyilatkozat benyújtásával kell igazolni. A vagyonnyilatkozat II. részét - a nyomtatványon szereplő tájékoztató szövegtől eltekintve - az adott ellátásnál meghatározott személyi körre vonatkozóan kell kitölteni.


(7) A hiányosan előterjesztett kérelmek ügyében a hiánypótlási felhívást a kérelem beérkezésétől számított három napon belül meg kell tenni.


(8) Ha a szociális ellátás iránti igényt nem a jogosult terjeszti elő az eljárást hivatalból kell megindítani.


4. §


A kérelmezőnek a kérelemben, illetve az annak mellékleteként benyújtott dokumentumokban feltüntetett jövedelem-adatokat az Szt. 10. §-ában meghatározottak szerint kell igazolnia.


5. §


(1) A pénzbeli ellátások kifizetése elsősorban utalással, külön kérelem esetén házipénztári kifizetéssel történik.


(2) A rendszeres pénzbeli települési támogatásokat utólag, minden hónap 5-ig kell folyósítani.


(3) Az eseti pénzbeli települési támogatásokat a határozatban meghatározott időpontig kell folyósítani.


(4) A természetbeni települési támogatások biztosításának szabályait, határidejét, formáját a vonatkozó határozat rendezi.


(5) A rendszeres települési támogatás a kérelem benyújtása hónapjának első napjától illeti meg az érintettet.


6. §


(1) A jogosult halála esetén a havi rendszerességgel adott települési lakhatási támogatásra való jogosultságot, a haláleset hónapjának utolsó napjával kell megszüntetni.


(2) Egyéb havi rendszerességgel adott pénzbeli ellátások esetén a támogatásra való jogosultságot


  1. a megszűnésre okot adó körülmény bekövetkezését követő nappal kell megszüntetni,
  2. ha a jogosult lakcíme a támogatás folyósításának időtartama alatt megváltozik, a támogatást a változás hónapjának utolsó napjával kell megszüntetni.


(3) Ha a havi rendszerességgel adott települési támogatás nem a teljes hónapra jár, az ellátás összege az ellátás havi összege harmincad részének és az ellátási napok számának szorzata.



4. Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése


7. §


A jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítésére az Szt. 17. § (1) – (3) bekezdéseiben foglaltakat kell alkalmazni.


II. Fejezet


Szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátások


5. Az ellátások formái


8. §


(1) Az önkormányzat képviselő-testülete e rendelet alapján a jogosult részére települési támogatást, temetési kölcsönt, Bursa Hungarica ösztöndíjat, valamint hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj támogatást állapít meg.


(2) A pénzbeli települési támogatás formái

a) Eseti települési támogatás:

            aa) települési létfenntartási támogatás,

            ab) települési gyógyszertámogatás,

            ac) települési temetési támogatás,

            ad) települési támogatás elemi kár elhárításához,

            ae) települési gyermeknevelési támogatás,

            af) gazdálkodást segítő települési támogatás,


b) Rendszeres települési támogatás:

            ba) települési lakhatási támogatás,

            bb) települési ápolási támogatás.



6. Települési létfenntartási támogatás


9. §


(1) Eseti települési létfenntartási támogatásra jogosult az a személy, aki önmaga, illetve családja létfenntartásáról más módon nem tud gondoskodni, és akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem a 37.050 Ft összeget, egyedül élő esetén a 42.750 Ft összeget nem haladja meg.


(2) Eseti települési létfenntartási támogatásra jogosult továbbá

a)  a 65 év feletti személyekből álló kétfős háztartás azon tagja, aki önmaga létfenntartásáról más módon nem tud gondoskodni, és családjában az egy főre jutó havi jövedelem a 42.750 Ft összeget nem haladja meg.

b) a 65 év feletti, egyedül élő személy, aki önmaga létfenntartásáról más módon nem tud gondoskodni, és akinek havi jövedelme az 57.000 Ft összeget nem haladja meg.


(3) A települési létfenntartási támogatás egyszeri összege nem lehet kevesebb, mint 3.000 Ft, de nem haladhatja meg a 20.000 Ft-ot.


(4) Az igénylő és a vele közös háztartásban élő családtagjai számára a települési létfenntartási támogatás összege az adott naptári évben nem haladhatja meg a 39.900 Ft összeget.


(5) A kérelmező és a vele közös háztartásban élő családtagjai számára az ugyanazon rendkívüli élethelyzetre vagy létfenntartási gondra hivatkozással 15 napon belül ismételten benyújtott kérelemre vagy hivatalból indult eljárásra települési létfenntartási támogatás nem állapítható meg.


(6) Rendkívüli méltánylást érdemlő esetben hivatalból vagy kérelemre évente legfeljebb egy alkalommal a polgármester is megállapíthat települési létfenntartási támogatást az alábbi jogosultsági feltételek fennállása esetén:

  1. akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem meghaladja a 37.050 Ft összeget,
  2. egyedül élő esetén az egy főre jutó havi jövedelem meghaladja a 42.750 Ft összeget,
  3. 65 év feletti személyekből álló kétfős háztartás esetében az egy főre jutó havi jövedelem meghaladja a 42.750 Ft összeget,
  4. 65 év feletti, egyedül élő személy esetén az egy főre jutó havi jövedelem meghaladja az 57.000 Ft összeget.


Az a)-d) pontok esetében a támogatás összege egyedi mérlegelés alapján kerül megállapításra a rendkívüli méltánylást érdemlő körülmény egyedi értékelését követően. Egyedi mérlegelés alapján a támogatás mértéke a 25.000 Ft összeget nem haladhatja meg.


(7) A települési létfenntartási támogatásra való jogosultságról a (6) bekezdés kivételéve, az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a Pénzügyi és Szociális Bizottság a kérelem beérkezésétől számított 15 napon belül dönt.


(8) A támogatás iránti kérelem e rendelet 1. melléklete szerinti nyomtatványon nyújtható be.


7. Települési gyógyszertámogatás


10. §


(1) Gyógyszerkiadásokra tekintettel települési gyógyszertámogatásra jogosult az a személy, aki a gyógyszerkiadások, illetve betegséghez kapcsolódó kiadások miatt időszakosan létfenntartási gondokkal küzd.


(2) A települési gyógyszertámogatás eseti települési támogatás formájában nyújtható.


(3) Az eseti települési gyógyszertámogatásra való jogosultságról az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a jegyző dönt.


(4) A gyógyszerkiadások viseléséhez nyújtott eseti támogatás iránti kérelem e rendelet 1. melléklete szerinti nyomtatványon nyújtható be.


(5) Az eseti települési gyógyszertámogatás iránti kérelem benyújtásához a háziorvos támogató javaslata szükséges (3. melléklet).


(6) A támogatás felhasználását esetenként a gyógyszertári számlákkal igazolni kell.


(7) Aki az elszámolási kötelezettségének nem tesz eleget, egy évre kizárja magát a támogatás igénybevételének lehetőségéből.


11. §


(1) A képviselő-testület a gyógyszerkiadások viseléséhez nyújtott eseti jellegű támogatásban részesítheti azt a személyt, akinek

a) háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem a 37.050 Ft összeget, egyedül élő esetén a 42.750 Ft összeget nem haladja meg,

b) valamint egy-egy betegség miatt jelentkező magas gyógyszer, gyógyászati segédeszköz kiadást jövedelmi helyzete miatt nem képes megfizetni.


(2) A háziorvos és a védőnő javaslata alapján, a családtervezéssel (születésszabályozással) összefüggésben felmerült kiadásokhoz (gyógyszer, gyógyászati eszköz) is igényelhető támogatás.




(3) A támogatás igénylésének alapja az orvos, illetve szakorvos által kiadott vény. Amennyiben az orvosi, illetve szakorvosi vény nem tartalmazza az adott gyógyszer vagy gyógyászati (segéd)eszköz árát, a gyógyszertár árra vonatkozó igazolását szükséges a kérelemhez mellékelni.


(4) Az eseti települési gyógyszertámogatás iránti kérelmet haladéktalanul, a kérelem beérkezését követő 3 napon belül kell elbírálni.


(5) Nem igényelhető támogatás a már rendszeresen szedett gyógyszerek kiváltására, kivéve az első alkalommal történő felírást.


(6) A támogatás csak akkor igényelhető, ha a gyógyszer térítési díja az 1000 Ft összeget meghaladja. A támogatás esetenkénti maximális mértéke 10.000 Ft.


(7) Ugyanazon háztartásban élő személyek, adott naptári évben legfeljebb négy alkalommal kérhetik az eseti gyógyszertámogatást.


8. Települési temetési támogatás


12. §


(1) A temetési költségekre tekintettel települési támogatásra jogosult az az eltemettető, akinek a temetési költségek viselése a saját, illetve családja létfenntartását veszélyezteti.


(2) Az (1) bekezdés szerint a temetési költség viselése az eltemettetést vállaló kérelmező létfenntartását akkor veszélyezteti, ha a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a 85.500 Ft összeget, egyedül élő vagy egyedül álló személy esetén a 114.000 Ft összeget.


(3) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásra igényelt támogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell a temetés költségeiről az eltemettető nevére kiállított számla eredeti példányát és a halotti anyagkönyvi kivonatot. A temetési számlára rá kell vezetni a temetési költségekre tekintettel megállapított települési támogatás összegét vagy a kérelem elutasításának tényét az arról szóló határozat számával együtt, és a kérelmező részére vissza kell adni.


(4) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásra igényelt települési támogatás összege 20.000 Ft.


(5) Az eltemettető az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásra igényelt települési támogatás iránti kérelmet az elhalálozás napjától számított 60 napon belül nyújthatja be.


(6) A települési temetési támogatásra való jogosultságról az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a jegyző dönt.


(7) A támogatás iránti kérelem e rendelet 1. melléklete szerinti nyomtatványon nyújtható be.


9. Települési támogatás elemi kár elhárításához


13. §


(1) Elemi kárra tekintettel települési támogatásra jogosult az a személy, aki a bekövetkezett elemi károk miatt létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került.


(2) Elemi kárnak minősül a tűz, robbanás, vihar, viharon kívüli egyéb elemi kár, földcsuszamlás, talajsüllyedés, földrengés, árvíz miatt bekövetkezett kár.


(3) A támogatás összege kérelmenként a bekövetkezett kár 50 %-a, de maximum 300.000 Ft lehet. Egy ingatlanra egy évben csak egyszer lehet támogatást megállapítani.


(4) A bekövetkezett kár mértékét szakértői nyilatkozattal kell igazolni.


(5) Az (1) bekezdés szerint a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzet akkor áll fenn, ha

a) a kérelmező lakhatását biztosító ingatlan elemi kárt szenvedett, és

b) a kérelmezőnek nincs saját, vagy a családja tulajdonában lévő, és haszonélvezeti jogával bíró más, a lakhatását lehetővé tevő ingatlana, és

c) a kérelmezőnek és családjának nincs jelentős vagyona, és

d) családjában az egy főre jutó jövedelem a 42.750 Ft összeget, egyedül élő esetében az 57.000 Ft összeget nem haladja meg.


(6) A kérelem beérkezésétől számított 8 napon belül a kérelemmel érintett ingatlanon helyszíni szemlét kell tartani. A kérelmező köteles a helyszíni szemlén közreműködni. Az együttműködés hiánya a kérelem elutasítását vonja maga után.


(7) A kérelmezőnek a kérelméhez csatolnia kell a (5) bekezdés b) pontja szerinti nyilatkozatot.


(8) El kell utasítani azt a kérelmet, mely esetében a kérelmező, illetve családjában élő személy

a) az elemi kárt szándékosan idézte elő,

b) az elemi kár elhárításában, csökkentésében a körülményekhez, lehetőségeihez képest nem, vagy nem megfelelő mértékben vett részt.


(9) A támogatás igénybevételét kizárja, ha a kérelmező rendelkezik lakásbiztosítással és a biztosító az elemi kárra vonatkozóan biztosítási összeget folyósít.


(10) Az elemi kárra tekintettel kérelmezett települési támogatás megítéléséről az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása alapján a Pénzügyi és Szociális Bizottság a kérelem beérkezésétől számított 15 napon belül dönt.


(11) A támogatást megítélő határozatban - legfeljebb 3 hónapos határidő megadásával - a jogosultat kötelezni kell arra, hogy támogatási összeg cél szerinti felhasználásáról - a nevére, vagy a családja valamely tagjának nevére szóló számlával - elszámoljon.


(12) Amennyiben a jogosult a támogatást részben, vagy egészben nem a támogatási cél szerint használta fel, vagy az elszámolási kötelezettségének határidőig nem tesz eleget, határozatban kell kötelezni a támogatás megtérítésére.

(13) A támogatás iránti kérelem e rendelet 1. melléklete szerinti nyomtatványon nyújtható be.


10. Települési gyermeknevelési támogatás


14. §


(1) Települési gyermeknevelési támogatásra jogosult az a személy, aki létfenntartását veszélyeztető élethelyzetbe került a gyermekneveléshez kapcsolódó, alkalmanként jelentkező többlet kiadások miatt, és ezért anyagi segítségre szorul.

                                                      

(2) Az (1) bekezdés szerint támogatást kérelmezni lehet

a) a családban élő gyermekre/gyermekekre tekintettel, a gyermek/gyermekek 18. életévének betöltéséig, vagy

b) válsághelyzetben lévő várandós anya által, a gyermekének megtartásához, vagy

c) a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez szükséges anyagi támogatásra.


(3) Az (1) bekezdés szerinti támogatást kérelmező akkor van létfenntartást veszélyeztető élethelyzetben, ha a családjában az egy főre jutó jövedelem a 85.500 Ft összeget, egyedül élő esetében a 110.000 Ft összeget nem haladja meg.


(4) A (2) bekezdés a) pontja szerinti kérelemhez csatolni kell a 16 év feletti gyermek iskolalátogatási igazolását, vagy az iskolai felvételről szóló igazolást, az óvodás gyermek esetében az óvoda igazolását arról, hogy a kérelemben szereplő gyermek(ek) óvodai hiányzása nem haladja meg a munkanapokra eső óvodai nevelési napok 25 %-át.


(5) A (2) bekezdés b) pontja szerinti kérelemhez a kérelmezőnek be kell nyújtania a várandóságot igazoló szakorvosi igazolást.


(6) A (2) bekezdés c) pontja szerinti kérelemhez csatolni kell a nevelésbe vétellel kapcsolatos határozatokat.


(7) A települési gyermeknevelési támogatást eseti jelleggel kell nyújtani. A támogatást egy naptári évben, ugyanazon személy részére egy alkalommal, adott év július – augusztus hónapjában lehet megállapítani.


(8) Az egy alkalommal megállapított eseti települési gyermeknevelési támogatás összege

a) (2) bekezdés a) pontja szerinti okból benyújtott kérelem esetén gyermekenként 5.000 Ft,

b) (2) bekezdés b) és c) pontja szerinti okból benyújtott kérelem esetén 10.000 Ft.


(9) A (2) bekezdés a) pontja szerinti támogatásra való jogosultságról az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a jegyző, a b) és c) pontja szerinti támogatások megítéléséről az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása alapján a Pénzügyi és Szociális Bizottság a kérelem beérkezésétől számított 15 napon belül dönt.


(10) A támogatás iránti kérelem e rendelet 1. melléklete szerinti nyomtatványon nyújtható be.


11. Lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások támogatása


15. §

(1) A képviselő-testület a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások támogatását (a továbbiakban: lakhatási támogatás) a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás, vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez nyújtja.

Háztartás, az egy lakásban együtt lakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyek közössége. A lakásban vagy nem lakás céljára szolgáló helyiségben az életvitelszerű ottlakást közszolgáltatást igénybe vevő számlával (pl. szemétszállítás) kell igazolni.


(2) A lakhatási támogatásra jogosult az a személy, akinek a háztartásában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a 71.250 Ft összeget, és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona.


(3) A lakhatási támogatás egy hónapra jutó összege:

a) 6.000 Ft, amennyiben a háztartás egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg a 28.500 Ft összeget,

b) 5.000 Ft, amennyiben a háztartás egy főre jutó havi jövedelme a 28.500 Ft összeget meghaladja, de nem haladja meg a 37.050 Ft összeget,

c) 4.000 Ft, amennyiben a háztartás egy főre jutó havi jövedelme a 37.050 Ft összeget meghaladja, de nem haladja meg a 42.750 Ft összeget,

d) 3.000 Ft, amennyiben a háztartás egy főre jutó havi jövedelme a 42.750 Ft összeget meghaladja, de nem haladja meg a 71.250 Ft összeget.


(4) A lakhatási támogatást egy évre kell megállapítani.


16. §


(1) Azon személy részére, akinél előrefizetős gáz- vagy áramszolgáltatást mérő készülék működik, a lakhatási támogatást a készülék működtetését lehetővé tevő eszköz (kódhordozó) formájában kell nyújtani.


(2) Az (1) bekezdésben meghatározott esetben a kérelemhez mellékelni kell a szerződéses folyószámlaszámot és a fogyasztási hely azonosítót.


(3) Amennyiben az ügyfél szennyvízberuházáshoz kapcsolódó lakás elő takarékossági hátraléka eléri a 10.000 Ft-ot, a települési lakhatási támogatást a hátralékra kell fordítani. Ez alapján az önkormányzat a támogatás összegét, közvetlenül a közműfejlesztési támogatás jogosultjának utalja át.


(4) A már megállapított települési lakhatási támogatások a hátralék összegének függvényében, hivatalból felülvizsgálhatóak.


(5) A lakhatási támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.


(6) A lakhatási támogatásra való jogosultságról az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a jegyző dönt.

(7) A lakhatási támogatás iránti kérelem e rendelet 2. melléklete szerinti nyomtatványon nyújtható be.


12. Települési ápolási támogatás


17. §


(1) Települési ápolási támogatásra jogosult az a hozzátartozó, aki a 18. életévét betöltött tartósan beteg személy ápolását, gondozását végzi és a beteg ápolása miatt létfenntartása veszélyeztetett. Tartósan beteg az a személy, aki előreláthatólag három hónapnál hosszabb időtartamban állandó ápolást, gondozást igényel.


(2) Az (1) bekezdés alkalmazásában a kérelmező létfenntartása akkor veszélyeztetett, ha

a) a háztartás egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg a 28.500 Ft összeget,

b) egyedülálló kérelmező esetében a 42.750 Ft összeget.



(3) A támogatás igénylésének további feltétele, hogy az ápolt személy háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem

a) nem haladja meg az 57.000 Ft összeget,

b) egyedülálló személy esetében a 71.250 Ft összeget.


(4) Hozzátartozón a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1 § (1) bekezdés 2. pontja szerinti meghatározást kell érteni.


(5) A támogatás megállapításának feltétele, hogy a kérelmező alanyi jogcímen nem jogosult ápolási díjra, rendszeres pénzellátásban nem részesül, valamint a gondozásra szoruló személy rendelkezzen háziorvosi igazolással a betegségére vonatkozólag. Az igazolást a rendelet 5. melléklete szerinti nyomtatványon kell benyújtani.


(6) Ha az ápolást végző személy a kérelem benyújtásának időpontjában munkaviszonnyal rendelkezik, de munkaviszonya az ápolási tevékenység végzése következtében megszűnik, a jövedelmét a támogatás igénylésénél figyelmen kívül kell hagyni.


18. §


(1) A települési ápolási támogatás megszüntetésére alkalmazni kell az Szt. 42. § (2) és (3) bekezdését.


(2) Az ápolást végző személy az Szt. 42. § (2) bekezdés b) pontja szerinti kötelezettségét akkor nem teljesíti, ha több egymást követő napon nem gondoskodik:

a) az ápolt személy alapvető gondozási, ápolási igényének kielégítéséről, így különösen:

            aa) a megfelelő – legalább napi egyszeri – meleg étel biztosításáról, és

            ab) a gyógyszerhez való hozzájutásról, és

ac) az egyéb alap ápolási feladatok ellátásáról.

b) az ellátott és lakókörnyezete megfelelő higiéniás körülményének biztosításáról, különösen:

            ba) a fürdetésről, mosdatásról, és

            bb) a lakás takarításáról és tisztántartásáról.

c) az esetleges vészhelyzetek kialakulásának megelőzéséről.


(3) Az ápolást végző személy ápolás kötelezettségének teljesítését az RSZSZK házi segítségnyújtást végző dolgozója rendszeres időközönként, legalább havonta ellenőrzi, és az ellenőrzési tapasztalatairól évente vagy nem megfelelő kötelezettségteljesítés esetében az ellenőrzést követően haladéktalanul értesítést küld a támogatás megállapítójának. Az ellenőrzés végrehajtása érdekében a települési ápolási támogatásról készült határozatot minden esetben meg kell küldeni az RSZSZK-nak.


19. §


(1) A képviselő-testület a támogatást egy évre állapítja meg, összege havonta 20.000 Ft.


(2) A támogatás igénybevételét kizárja, ha a háztartásban van ápolásra alkalmas, egyébként rendszeres jövedelemmel rendelkező személy.


(3) A települési ápolási támogatásra való jogosultságról az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a jegyző dönt.


(4) A támogatás iránti kérelem e rendelet 4. melléklete szerinti nyomtatványon nyújtható be.


13. Temetési kölcsön


20. §


(1) A képviselő-testület, temetési kölcsönben (a továbbiakban: kölcsön) részesítheti azt a személyt, aki az elhunyt személy eltemettetéséről anyagi helyzete miatt nem képes gondoskodni, feltéve, hogy

  1. az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a 85.500 Ft összeget, és
  2. rendelkezik olyan jövedelemforrással, amely garanciát jelent a kölcsön visszafizetésére.


(2) A kölcsön maximum összege: 150.000 Ft.


(3) A kérelemhez mellékelni kell a kérelmező és a vele közös háztartásban élők utolsó havi jövedelemigazolásait.


(4) A kölcsön 12 hónapra adható.


(5) Az első részletet a kölcsön felvételét követő hónap 15. napjáig kell visszafizetni.


(6) A kölcsön folyósításáról szóló határozatban rögzíteni kell a kölcsön összegét, a visszafizetés feltételeit és a kölcsön késedelmes megfizetése esetén a behajtás módját.


(7) Nem kaphat kölcsönt, akinek az elhunyttal, annak halála idején érvényes tartási-, öröklési szerződése volt, vagy az elhunyt rendelkezett halál esetére szóló kegyeleti biztosítással.


(8) A temetési kölcsönre való jogosultságról az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a jegyző dönt.


(9) A támogatás iránti kérelem e rendelet 1. melléklete szerinti nyomtatványon nyújtható be.


14. Bursa Hungarica ösztöndíj


21. §


(1) A képviselő-testület az éves költségvetési rendeletében meghatározott keretösszeg erejéig Bursa Hungarica ösztöndíjat állapíthat meg, amennyiben csatlakozik az évente meghirdetett programhoz.


(2) A támogatás feltételei és mértéke,

a.) amennyiben a pályázó családjában az egy főre jutó jövedelem nem éri el a 28.500 Ft összeget, havi 4.000 Ft,

b.) ha az egy főre jutó jövedelem a 28.500 Ft összeget eléri, de nem haladja meg a 42.750 Ft összeget, havi 3.000 Ft,

c.) amennyiben az egy főre jutó jövedelem a 42.750 Ft összeget meghaladja, de nem éri el az 57.000 Ft összeget, havi 2.000 Ft,

d.) ha az egy főre jutó jövedelem az 57.000 Ft összeget eléri, vagy meghaladja havi 1.000 Ft.


(3) Amennyiben a kérelmező családjának vagyoni helyzete, életkörülménye azt indokolják a képviselő-testület a (2) bekezdésben foglaltaktól eltérhet. Az eltérést a döntés meghozatalakor indokolni kell.


15. Hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj támogatás


22. §


(1) A képviselő-testület a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj (a továbbiakban: közszolgáltatási díj) megfizetéséhez, közszolgáltatási díj támogatást állapít meg a községben lakó-, illetve tartózkodási hellyel rendelkező azon személy számára


  1. akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem a 400.000 Ft összeget, egyedül élő esetén az 500.000 Ft összeget nem haladja meg,
  2. aki a településen kijelölt kötelező hulladékgazdálkodási közszolgáltatóval (a továbbiakban: közszolgáltató) közszolgáltatási megállapodást kötött, és
  3. akinek a közszolgáltató nyilvántartása alapján nincs közszolgáltatási díj tartozása.

(2) A támogatást a testület lakóingatlanra nyújtja. A támogatás ugyanazon lakott ingatlanra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától. Amennyiben egy ingatlanról több kérelem érkezik, az elbírálás a kérelem beérkezésének sorrendjében történik.


(3) A támogatás mértéke alkalmanként a közszolgáltató által megállapított és kiszámlázott féléves közszolgáltatási díj 100 %-a, de legfeljebb 10.000 Ft.


(4) A kérelmet évente két alkalommal lehet benyújtani a 6. melléklet szerinti nyomtatványon:


  1. az első félévre befizetett közszolgáltatási díj után a tárgyév július 1. napjától szeptember 30. napjáig,
  2. a második félévre befizetett közszolgáltatási díj után a tárgyévet követő év február 1. napjától március 31. napjáig.

A határidő elmulasztása jogvesztő.


(5) A kérelemhez mellékelni kell a közszolgáltatóval kötött közszolgáltatási megállapodást, valamint a közszolgáltatási díj befizetéséről szóló igazolást.


(6) A támogatásra való jogosultságról az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a jegyző dönt.


16. Gazdálkodást segítő települési támogatás


23. §


(1) A képviselő-testület a föld gépi munkái költségére (szántásra), illetve szaporítóanyag biztosítására, gazdálkodást segítő települési támogatást állapít meg a községben lakó-, illetve tartózkodási hellyel rendelkező azon személyek számára, akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem a 37.050 Ft összeget, egyedül élő esetén a 42.750 Ft összeget nem haladja meg.


(2) Gazdálkodást segítő támogatásra – az (1) bekezdésben meghatározott kritériumokon túlmenően – az a személy jogosult,

a) aki vonatkozásában az Szt. alapján pénzbeli ellátásra való jogosultság került megállapításra,

b) akinek tulajdonában, illetve használatában művelésbe vonható földterület van,

c) aki vállalja a tulajdonában, illetve használatában lévő földterület legalább 3 évig történő megművelését.


(3) Abban az esetben, ha a (2) bekezdésben meghatározott jogosultsági feltételek alapján a támogatásra rendelkezésre álló keret nem teszi lehetővé az igények teljes körű kielégítését, a támogatás megállapításáról az alábbi szempontok figyelembe vételével kell dönteni:

a) a családban kettő vagy több kiskorú gyermeket nevelnek,

b) a család tartósan beteg, vagy fogyatékos gyermeket nevel,

c) a család tartósan beteg, vagy fogyatékos személyt gondoz,

d) a kérelmező legalább három éve regisztrált munkanélküli.


(4) A támogatást a testület lakóingatlanra nyújtja. A támogatás ugyanazon lakott ingatlanra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától. Amennyiben egy ingatlanról több kérelem érkezik, az elbírálás a kérelem beérkezésének sorrendjében történik.


(5) A gazdálkodást segítő támogatás egyszeri összege nem lehet kevesebb, mint 3.000 Ft, de nem haladhatja meg a 10.000 Ft összeget.


(6) A támogatásra jogosult köteles:

a) a tulajdonában, illetve a használatában lévő földterületet folyamatosan művelni,

b) biztosítani a feltételeket a tulajdonában, illetve a használatában lévő földterület művelésének folyamatos ellenőrzéséhez.

(7) A támogatás felhasználását a Pénzügyi és Szociális Bizottság ellenőrzi.


Abban az esetben, ha a támogatásra jogosult

a) nem jó gazda gondosságával műveli a földterületét, vagy

b) a megítélt támogatást nem a rendeltetésének megfelelően használja fel

egymást követő két évben kizárja magát a gazdálkodást segítő támogatás igénylésének lehetőségéből.


(8) A kérelem minden év április 15-ig folyamatosan benyújtható, e rendelet 7. melléklete szerinti nyomtatványon.


(9) A gazdálkodást segítő támogatásra való jogosultságról az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a Pénzügyi és Szociális Bizottság a kérelem beérkezésétől számított 15 napon belül dönt.


III. Fejezet


Természetben nyújtott szociális ellátások


17. Köztemetés


24. §


(1) A képviselő-testület az eltemettetésre kötelezett személyt a köztemetés költségeinek megtérítése alól mentesíti:

a) ha az egy főre számított havi családi jövedelme a 28.500 Ft összeget nem haladja meg; egyedülálló esetén az egy főre számított havi családi jövedelme a 42.750 Ft összeget nem haladja meg,

b) az Szt. szerinti vagyonnal nem rendelkezik, és

c) a hagyaték csak hagyatéki teherből áll.


(2) A képviselő-testület részletfizetést biztosít annak az eltemettetésre kötelezett személynek, akinek az egy főre számított havi családi jövedelme az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feltételnek nem felel meg, de az egy főre számított havi családi jövedelme nem éri el az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250 %-át.


(3) Az (1) és (2) bekezdésben meghatározott feltételek megalapozásául környezettanulmányt kell készíteni.


(4) A köztemetésre való jogosultságról az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a jegyző dönt.



IV. Fejezet


Szociális szolgáltatások


18. A szolgáltatások fajtái


25. §


(1) A család- és gyermekjóléti szolgálat feladatait Segesd Község Önkormányzata, mint feladat ellátásra kötelezett biztosítja. Az önkormányzat az alábbi szociális alapszolgáltatásokat a Rinyamenti Kistérség Többcélú Önkormányzati Társulás keretében biztosítja:


  1. étkeztetés,
  2. házi segítségnyújtás,
  3. a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás,
  4. a közösségi ellátások,
  5. támogató szolgáltatás,
  6. utcai szociális munka,
  7. nappali ellátás.


(2) A személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról, azok igénybevételéről, valamint a fizetendő térítési díjakról szóló szabályokat Nagyatád Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekvédelmi és szociális személyes gondoskodásáról szóló önkormányzati rendelete tartalmazza.


V. fejezet


Záró rendelkezések


26. §

   

Ez a rendelet 2021. február 1. napján lép hatályba.



27. §


Hatályát veszti Ötvöskónyi Község Önkormányzata Képviselő-testületének a szociális ellátásokról szóló 2/2015. (II. 24.) önkormányzati rendelete.


28. §


Ezt a rendeletet a hatálybalépését követően indult ügyekben kell alkalmazni.




                      Szabad Józsefné                                               dr. Varga Katalin

            polgármester                                                           jegyző



Kihirdetve: 2021. január 22.

                                                                                                  dr. Varga Katalin

                                                                                                           jegyző

 1. melléklet a 4/2021. (I. 22.) önkormányzati rendelethez

KÉRELEM
Eseti jellegű települési támogatás megállapításához

I. Személyi adatok

1.1 A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

 


1.1.1. Neve: ...............................................................................................................................................

 

1.1.2. Születési neve: ................................................................................................................................

 

1.1.3. Anyja neve: .....................................................................................................................................

 

1.1.4. Születés helye, ideje: ........................................................................................................................

 

1.1.5. Lakóhely: □□□□ irányítószám.................................................................................. település

 

..................................................................................... utca/út/tér .............. házszám ............

 

1.1.6. Tartózkodási hely: □□□□ irányítószám ................................................................... település

 

..................................................................................... utca/út/tér .............. házszám ............

 


 

Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen vagy tartózkodási helyemen élek (a megfelelő rész aláhúzandó)

  □ Kijelentem, hogy állandó lakóhelyemen nem részesültem és nem részesülök települési támogatásban.

1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: □□□ □□□ □□□

 

1.1.8. Állampolgársága: …………………………………………………………………………………

 


 

1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

1.2.1. □ szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

1.2.2. □ EU kék kártyával rendelkező, vagy

1.2.3. □ bevándorolt/letelepedett, vagy

1.2.4. □ menekült/oltalmazott/hontalan.


 

1.3. A kérelmező családi állapota:

egyedülálló

házastársával/élettársával/bejegyzett élettársával lakik együtt

házastársától külön élő

elvált

özvegy

(a megfelelő rész aláhúzandó)


1.4. A kérelem benyújtásának időpontjában a települési támogatást kérővel közös háztartásban élők száma: ………., és személyi adatai:

 


 

Név

Születési hely, idő

Anyja neve

TAJ szám






















II. A települési támogatás igénylésének indoka:

                                                                                                                                             

                                                                                                                                             

                                                                                                                                             

                                                                                                                                             

                                                                                                                                             

                                                                                                                                             

                                                                                                                                             

                                                                                                                                             

                                                                                                                                             

A települési támogatás megállapítását (a megfelelő betűjel bekarikázandó; egyidejűleg csak egy forma jelölhető meg)

a) átmenetileg nehéz anyagi helyzetre tekintettel a család kiadásainak mérséklésére (települési létfenntartási támogatás)

b) eseti gyógyszerkiadás mérséklésére (települési gyógyszertámogatás)

c) elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásra (települési temetési támogatás)

d) elemi kár elhárításához (települési támogatás elemi kár elhárításához)

e) gyermekneveléshez kapcsolódó alkalmankénti többletkiadásokhoz (települési gyermeknevelési támogatás), ezen belül:…………………………………………………………………………………

f) elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásra (temetési kölcsön)

kérem.

 

III. Jövedelmi adatok

A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi jövedelme forintban:

 

 


A.

B.

C.

A jövedelem típusa

Kérelmező

A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek

 1.

 Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó
ebből: közfoglalkoztatásból származó







 2.

 Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó







 3.

 Táppénz, gyermekgondozási támogatások







 4.

 Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások







 5.

 Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások







 6.

 Egyéb jövedelem







 7.

 Összes jövedelem







Egy főre jutó havi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki)………………………. Ft/hó.

(A kérelemhez mellékelni kell a jövedelmi adatok táblázat 1-6 pontjaiban feltüntetett jövedelmek valódiságát igazoló iratokat, melyek 30 napnál régebbiek nem lehetnek.)

IV. Nyilatkozatok

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a NAV hatáskörrel és illetékességgel rendelkező igazgatósága útján – ellenőrizheti.

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 5. § (1) bekezdés b) pontja alapján hozzájárulok, hogy az önkormányzat az általam közölt személyes adataimat kezelje, a szükséges iratokat megkérje.

Tudomásul veszem, hogy személyes adataim kezelése az Európai Parlament és Tanács 2016/679 Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) 6. cikk 1.) bekezdés a) pontja szerinti önkéntes hozzájárulás alapján történik, egyúttal hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a helyi támogatásra való jogosultság megállapítása, biztosítása, fenntartása és megszüntetése céljából történő felhasználásához, illetőleg azok kezeléséhez, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény alapján.

Temetési kölcsönre vonatkozóan:

Anyagi és büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy az elhunyttal érvényes tartási-, öröklési szerződésem nem volt, és az elhunyt nem rendelkezett halál esetére szóló biztosítással.


Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.



 


Ötvöskónyi, 20….év………………………hó……………nap




……………………………..…                                                        ……………………………………

     kérelmező aláírása                                                                         kérelmező házastársa/élettársa


Vagyonnyilatkozat

I. A kérelmező személyes adatai

Neve: .......................................................................................................................................

Születési neve:……..................................................................................................................

Anyja neve: ............................................................................................................................

Születési hely, év, hó, nap: ......................................................................................................

Lakóhely: .................................................................................................................................

Tartózkodási hely: ...................................................................................................................

Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ....................................................................................


II. A háztartás valamennyi tagjának vagyona

A. Ingatlanok

1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ................. város/község ................... út/utca.................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ..........................., a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

Haszonélvezeti joggal terhelt: igen nem (a megfelelő aláhúzandó)


2. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ....................... város/község .................................. út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ...................., a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft


3. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület-(épületrész-)tulajdon (vagy állandó használat): megnevezése (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.): ............................ címe: ...................................... város/község........................... út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ................., a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft


4. Termőföldtulajdon (vagy állandó használat): megnevezése: .......................... címe: ........................................ város/község .............................. út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ...................., a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft



B. Egyéb vagyontárgyak

Gépjármű:

a) személygépkocsi: ..................................................... típus ................................. rendszám

a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: ...................................................................................

Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft


b) tehergépjármű, autóbusz, motorkerékpár, vízi- vagy egyéb jármű:……………………… .............................. típus .................. rendszám

a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: .................................................................................

Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft


Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.


Kelt: .......... év .............................. hó ............ nap


                       ................................................

                     aláírás



Megjegyzés:

Ha a kérelmező vagy családtagja bármely vagyontárgyból egynél többel rendelkezik, akkor a vagyonnyilatkozat megfelelő pontját a vagyontárgyak számával egyezően kell kitölteni. Amennyiben a vagyonnyilatkozatban feltüntetett vagyon nem a Magyarország területén van, a forgalmi értéket a vagyon helye szerinti állam hivatalos pénznemében is fel kell tüntetni.



















* Becsült forgalmi értékként az ingatlannak a településen szokásos forgalmi értékét kell feltüntetni.


** Becsült forgalmi értékként a jármű kora és állapota szerinti értékét kell feltüntetni.



2. melléklet a 4/2021. (I. 22.) önkormányzati rendelethez

KÉRELEM
A települési lakhatási támogatás megállapításához

I. Személyi adatok

1.1 A kérelmező személyre vonatkozó adatok:



1.1.1. Neve: ................................................................................................................................................


1.1.2. Születési neve: ................................................................................................................................


1.1.3. Anyja neve: .....................................................................................................................................


1.1.4. Születés helye, ideje: .......................................................................................................................


1.1.5. Lakóhely: □□□□ irányítószám................................................................................. település


..................................................................................... utca/út/tér .............. házszám ............…………..


1.1.6. Tartózkodási hely: □□□□ irányítószám .................................................................. település


..................................................................................... utca/út/tér .............. házszám ...............................




Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen vagy tartózkodási helyemen élek (a megfelelő rész aláhúzandó).

      □ Kijelentem, hogy állandó lakóhelyemen nem részesültem és nem részesülök települési támogatásban.

1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: □□□ □□□ □□□


1.1.8. Állampolgársága: ………………………………………………………………………………….

1.1.9. A fizetési számlát vezető pénzintézet neve:………………………………………………………

1.1.10. Fizetési számlaszám:……………………………………………………………………………




1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

1.2.1. □ szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

1.2.2. □ EU kék kártyával rendelkező, vagy

1.2.3. □ bevándorolt/letelepedett, vagy

1.2.4. □ menekült/oltalmazott/hontalan.



1.3. A kérelmező családi állapota (a megfelelő rész aláhúzandó):

egyedülálló

házastársával/élettársával/bejegyzett élettársával lakik együtt

házastársától külön élő

elvált

özvegy


1.4. A kérelem benyújtásának időpontjában a települési támogatást kérővel közös háztartásban élők száma: ………., és személyi adatai:




Név

Születési hely, idő

Anyja neve

TAJ szám






















II. A települési támogatás igénylésének indoka:

                                                                                                                                             

                                                                                                                                             

                                                                                                                                             

                                                                                                                                             

                                                                                                                                             

                                                                                                                                             

                                                                                                                                             

                                                                                                                                             

III. Jövedelmi adatok

A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi jövedelme forintban:




A.

B.

C.

A jövedelem típusa

Kérelmező

A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek

 1.

 Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó
ebből: közfoglalkoztatásból származó







 2.

 Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó







 3.

 Táppénz, gyermekgondozási támogatások







 4.

 Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások







 5.

 Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások







 6.

 Egyéb jövedelem







 7.

 Összes jövedelem







Egy főre jutó havi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki)………………………. Ft/hó.

(A kérelemhez mellékelni kell a jövedelmi adatok táblázat 1-6 pontjaiban feltüntetett jövedelmek valódiságát igazoló iratokat, melyek 30 napnál régebbiek nem lehetnek.)


IV. Nyilatkozatok


4.1. A kérelemmel érintett lakásban előrefizetés gáz- vagy áramszolgáltatást mérő készülék került-e felszerelésre:


                        igen                                         nem (a megfelelő rész aláhúzandó)



4.2. Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a NAV hatáskörrel és illetékességgel rendelkező igazgatósága útján – ellenőrizheti.

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 5. § (1) bekezdés b) pontja alapján hozzájárulok, hogy az önkormányzat az általam közölt személyes adataimat kezelje, a szükséges iratokat megkérje.

Tudomásul veszem, hogy személyes adataim kezelése az Európai Parlament és Tanács 2016/679 Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) 6. cikk 1.) bekezdés a) pontja szerinti önkéntes hozzájárulás alapján történik, egyúttal hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a helyi támogatásra való jogosultság megállapítása, biztosítása, fenntartása és megszüntetése céljából történő felhasználásához, illetőleg azok kezeléséhez, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény alapján.


Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.





Ötvöskónyi, 20….év………………………hó……………nap





…………………………………                                                             ……………………………

           kérelmező aláírása                                                                  kérelmező házastársa/élettársa




Vagyonnyilatkozat

I. A kérelmező személyes adatai

Neve: .......................................................................................................................................

Születési neve:……..................................................................................................................

Anyja neve: .............................................................................................................................

Születési hely, év, hó, nap: ......................................................................................................

Lakóhely: .................................................................................................................................

Tartózkodási hely: ...................................................................................................................

Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ....................................................................................


II. A háztartás valamennyi tagjának vagyona

A. Ingatlanok

1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ................. város/község ................... út/utca.................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ..........................., a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

Haszonélvezeti joggal terhelt: igen nem (a megfelelő aláhúzandó)


2. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ....................... város/község .................................. út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ...................., a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft


3. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület-(épületrész-)tulajdon (vagy állandó használat): megnevezése (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.): ............................ címe: ...................................... város/község........................... út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ................., a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft


4. Termőföldtulajdon (vagy állandó használat): megnevezése: .......................... címe: ........................................ város/község .............................. út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ...................., a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft



B. Egyéb vagyontárgyak

Gépjármű:

a) személygépkocsi: ..................................................... típus ................................. rendszám

a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: ...................................................................................

Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft


b) tehergépjármű, autóbusz, motorkerékpár, vízi- vagy egyéb jármű: .............................. típus .................. rendszám

a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: .............................................................

Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft


Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.


Kelt: .......... év .............................. hó ............ nap


                    ................................................

                     aláírás



Megjegyzés:

Ha a kérelmező vagy családtagja bármely vagyontárgyból egynél többel rendelkezik, akkor a vagyonnyilatkozat megfelelő pontját a vagyontárgyak számával egyezően kell kitölteni. Amennyiben a vagyonnyilatkozatban feltüntetett vagyon nem a Magyarország területén van, a forgalmi értéket a vagyon helye szerinti állam hivatalos pénznemében is fel kell tüntetni.



















* Becsült forgalmi értékként az ingatlannak a településen szokásos forgalmi értékét kell feltüntetni.


** Becsült forgalmi értékként a jármű kora és állapota szerinti értékét kell feltüntetni.



3. melléklet a 4/2021. (I. 22.) önkormányzati rendelethez



Igazolás


az eseti települési gyógyszertámogatás megállapításához


(háziorvos tölti ki)



 Igazolom, hogy


Neve: …………………………………………………………………………………………..

Születési neve: …………………………………………………………………………………

Anyja neve:  ……………………………………………………………………………………

Születési hely, év, hó, nap: ……………………………………………………………………

Lakóhely:………………………………………………………………………………………

Tartózkodási hely:………………………………………………………………………………

Társadalombiztosítási Azonosító Jele:…………………………………………………………


kérelmező által gyógyszertámogatás megállapítása iránt benyújtott kérelme

□ megalapozott

□ nem megalapozott.





Kelt: Ötvöskónyi, …………………………………….


P.H.


…………………………….

háziorvos aláírása

4. melléklet a 4/2021. (I. 22.) önkormányzati rendelethez

KÉRELEM
Települési ápolási támogatás megállapításához


1. Az ápolást végző személyre vonatkozó adatok

1.1. Személyes adatok


Neve: .........................................................................................................................................


Születési neve:...........................................................................................................................


Anyja neve: ...............................................................................................................................


Születési hely, idő (év, hó, nap): ...............................................................................................


Lakóhelye: ……………............................................................................................................


Tartózkodási helye:  …..............................................................................................................


Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ......................................................................................


Adóazonosító jele: ....................................................................................................................


Állampolgársága: ......................................................................................................................


Az ápolt személlyel való rokoni kapcsolata: ............................................................................


Telefonszám (nem kötelező megadni): .....................................................................................


Fizetési számlaszám (akkor kell megadni, ha a folyósítást fizetési számlaszámra kéri):

……………………………………………………………………………………………….

A fizetési számlát vezető pénzintézet neve: .............................................................................


Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen vagy tartózkodási helyemen élek (a megfelelő rész aláhúzandó).

      □ Kijelentem, hogy állandó lakóhelyemen nem részesültem és nem részesülök települési támogatásban.


1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):


□ szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

□ EU kék kártyával rendelkező, vagy

   □ bevándorolt/letelepedett, vagy

□ menekült/oltalmazott/hontalan.




1.3. Jogosultsági feltételekre vonatkozó adatok

Az ápolási díj megállapítását arra való tekintettel kérem, hogy az ápolt személy


□ Tartósan beteg (melléklet: háziorvosi igazolás)


1.4. Kijelentem, hogy


1.4.1. keresőtevékenységet:

                                                 □ nem folytatok,


1.4.2. rendszeres pénzellátásban, és alanyi jogú ápolási díjban

 □ nem részesülök,


1.4.3. az ápolási tevékenységet:

                                                  □ a lakóhelyemen/tartózkodási helyemen,

 □ az ápolt személy lakóhelyén/tartózkodási helyén végzem.


2. Az ápolt személyre vonatkozó adatok

2.1. Személyes adatok


Neve: ........................................................................................................................................


Születési neve: ..........................................................................................................................


Anyja neve: ...............................................................................................................................


Születési hely, idő (év, hó, nap): ..............................................................................................


Lakóhelye: ................................................................................................................................


Tartózkodási helye: ...................................................................................................................


Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ......................................................................................


2.2. Jogosultsági feltételekre vonatkozó nyilatkozat

□ Egyetértek azzal, hogy az otthoni ápolásomat, gondozásomat a települési ápolási díjat kérelmező hozzátartozóm végezze.


3. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.




4. Jövedelmi adatok


A) A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi jövedelme forintban:




A.

B.

C.

A jövedelem típusa

Kérelmező

A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek

 1.

 Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó
ebből: közfoglalkoztatásból származó







 2.

 Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó







 3.

 Táppénz, gyermekgondozási támogatások







 4.

 Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások







 5.

 Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások







 6.

 Egyéb jövedelem







 7.

 Összes jövedelem







Egy főre jutó havi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki)………………………. Ft/hó.


B) Az ápolt személy, valamint a vele közös háztartásban élők havi jövedelme forintban:




A.

B.

C.

A jövedelem típusa

Kérelmező

A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek

 1.

 Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó
ebből: közfoglalkoztatásból származó







 2.

 Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó







 3.

 Táppénz, gyermekgondozási támogatások







 4.

 Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások







 5.

 Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások







 6.

 Egyéb jövedelem







 7.

 Összes jövedelem







Egy főre jutó havi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki)………………………. Ft/hó.

(A kérelemhez mellékelni kell a jövedelmi adatok táblázat 1-6 pontjaiban feltüntetett jövedelmek valódiságát igazoló iratokat, melyek 30 napnál régebbiek nem lehetnek.)

5. Az egy háztartásban élő személyek adatai:

A) A kérelem benyújtásának időpontjában a települési támogatást kérővel közös háztartásban élők száma: ………., és személyi adatai:

Név

Születési hely, idő

Anyja neve

TAJ szám





















B) A kérelem benyújtásának időpontjában az ápolt személlyel közös háztartásban élők száma: ………., és személyi adatai:

Név

Születési hely, idő

Anyja neve

TAJ szám





















6. A kérelem indoklása:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

7. Nyilatkozatok

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a NAV hatáskörrel és illetékességgel rendelkező igazgatósága útján – ellenőrizheti.

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 5. § (1) bekezdés b) pontja alapján hozzájárulok, hogy az önkormányzat az általam közölt személyes adataimat kezelje, a szükséges iratokat megkérje.

Tudomásul veszem, hogy személyes adataim kezelése az Európai Parlament és Tanács 2016/679 Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) 6. cikk 1.) bekezdés a) pontja szerinti önkéntes hozzájárulás alapján történik, egyúttal hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a helyi támogatásra való jogosultság megállapítása, biztosítása, fenntartása és megszüntetése céljából történő felhasználásához, illetőleg azok kezeléséhez, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény alapján.


Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.


Kelt: Ötvöskónyi, ………………………………


 ...................................................................

 ..................................................................

 az ápolást végző személy aláírása

 az ápolt személy vagy törvényes képviselője aláírása

 5. melléklet a 4/2021. (I. 22.) önkormányzati rendelethez


IGAZOLÁS

a települési ápolási támogatás megállapításához


(az ápolt személy háziorvosa tölti ki)


I. Igazolom, hogy

Neve: …………………………………………………………………………………………..

Születési neve: …………………………………………………………………………………

Anyja neve:  ……………………………………………………………………………………

Születési hely, év, hó, nap: ……………………………………………………………………

Lakóhely:………………………………………………………………………………………

Tartózkodási hely:………………………………………………………………………………

Társadalombiztosítási Azonosító Jele:…………………………………………………………


                    Tartósan beteg


Fenti igazolást nevezett részére


a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal vagy a rehabilitációs szakigazgatási szerv …………… számú szakhatósági állásfoglalása vagy szakvéleménye, vagy a ……………………. fekvőbeteg szakellátást nyújtó intézmény ……………………………………………. szakrendelő intézet szakorvosa által kiadott ………………….. keltű igazolás/zárójelentés, vagy …………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………...………………alapján állítottam ki.



II. Szakvéleményem szerint a fent nevezett személy betegsége miatt állandó és tartós gondozásra szorul. A gondozás várható időtartama:


                 3 hónapnál hosszabb, vagy


                 3 hónapnál rövidebb.



Kelt: Ötvöskónyi, ………………………………………………….


                                                                                                                                                                                                                                            ……………………………….

                                                                                                              háziorvos aláírása

P.H.

 6. melléklet a 4/2021. (I. 22.) önkormányzati rendelethez


KÉRELEM

Közszolgáltatási díj támogatás megállapításához


I. A kérelmező személyére vonatkozó adatok:

Kérelmező neve:………………………………………………………………………………...

Születési neve:……………………….…………………………………………………………..

Szül.helye, ideje:………………………………………………………………………………...

Anyja neve:..…………………………………………………………………………………….

Lakóhelye:………………………………………………………………………………….……

Tartózkodási helye: ……………………………………………………………………………..

TAJ száma: ……………………………………………………………………………….……..

Állampolgársága: ……………………………………………………………………………….

Telefonszám (nem kötelező megadni): …………………………………………………………

Fizetési számlaszám (ha a folyósítást fizetési számlára kéri):………………………………......

…………………………………………………………………………………………………...

A fizetési számlát vezető pénzintézet neve:……………………………………………………..


A kérelmező családi körülménye:

  • egyedül élő
  • nem egyedül élő


A kérelmezővel közös háztartásban élők száma: ......... fő


Név

Születési helye, ideje

Anyja neve

TAJ száma



































A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élők havi jövedelme forintban:




A.

B.

C.

A jövedelem típusa

Kérelmező

A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek

 1.

 Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó
ebből: közfoglalkoztatásból származó







 2.

 Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó







 3.

 Táppénz, gyermekgondozási támogatások







 4.

 Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások







 5.

 Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások







 6.

 Egyéb jövedelem







 7.

 Összes jövedelem







Egy főre jutó havi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki)………………………. Ft/hó.


II. Jogosultsági feltételekre vonatkozó adatok:

1. A támogatást hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj megfizetéséhez kérem.

2. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj befizetett összege:……………………… Ft.


III. Nyilatkozatok

Kijelentem, hogy Ötvöskónyi település közigazgatási területén kötelező közszolgáltatóval, a Viridis Pannonia Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft.-vel (a továbbiakban: közszolgáltató) közszolgáltatási megállapodást kötöttem és a közszolgáltató felé nincs közszolgáltatási díj tartozásom.


Kérelmemhez mellékelem a közszolgáltatóval kötött közszolgáltatási megállapodást, valamint a befizetésekről szóló igazolást.


Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a NAV hatáskörrel és illetékességgel rendelkező igazgatósága útján – ellenőrizheti.

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 5. § (1) bekezdés b) pontja alapján hozzájárulok, hogy az önkormányzat az általam közölt személyes adataimat kezelje, a szükséges iratokat megkérje.


Tudomásul veszem, hogy személyes adataim kezelése az Európai Parlament és Tanács 2016/679 Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) 6. cikk 1.) bekezdés a) pontja szerinti önkéntes hozzájárulás alapján történik, egyúttal hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a helyi támogatásra való jogosultság megállapítása, biztosítása, fenntartása és megszüntetése céljából történő felhasználásához, illetőleg azok kezeléséhez, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény alapján.


Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.


Tudomásul veszem, hogy valótlan adatközlés esetén a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett támogatást a folyósító szerv kamattal megemelt összegben visszakövetelheti.



Ötvöskónyi, ……év ……………hónap……nap




....................................................                               .............................................................

      kérelmező                                                 a háztartás nagykorú tagjainak aláírása

7. melléklet a 4/2021. (I. 22.) önkormányzati rendelethez


KÉRELEM

a gazdálkodást segítő települési támogatás igénybevételéhez

I. Személyi adatok

1.1 A kérelmező személyre vonatkozó adatok:



1.1.1. Neve: ...............................................................................................................................................


1.1.2. Születési neve: ................................................................................................................................


1.1.3. Anyja neve: .....................................................................................................................................


1.1.4. Születés helye, ideje: ........................................................................................................................


1.1.5. Lakóhely: □□□□ irányítószám.................................................................................. település


..................................................................................... utca/út/tér .............. házszám ............


1.1.6. Tartózkodási hely: □□□□ irányítószám ................................................................... település


..................................................................................... utca/út/tér .............. házszám ............




Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen vagy tartózkodási helyemen élek (a megfelelő rész aláhúzandó)

  □ Kijelentem, hogy állandó lakóhelyemen nem részesültem és nem részesülök települési támogatásban.

1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: □□□ □□□ □□□


1.1.8. Állampolgársága: …………………………………………………………………………………




1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

1.2.1. □ szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

1.2.2. □ EU kék kártyával rendelkező, vagy

1.2.3. □ bevándorolt/letelepedett, vagy

1.2.4. □ menekült/oltalmazott/hontalan.



1.3. A kérelmező családi állapota:

egyedülálló

házastársával/élettársával/bejegyzett élettársával lakik együtt

házastársától külön élő

elvált

özvegy

(a megfelelő rész aláhúzandó)


1.4. A kérelem benyújtásának időpontjában a települési támogatást kérővel közös háztartásban élők száma: ………., és személyi adatai:




Név

Születési hely, idő

Anyja neve

TAJ szám






















II. A települési támogatás igénylésének indoka:

a) a föld gépi munkái költségének (szántás) biztosítása,


b) szaporítóanyag biztosítása.


(a nyilatkozat betűjele bekarikázandó)

III. Jövedelmi adatok:

A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi jövedelme forintban:




A.

B.

C.

A jövedelem típusa

Kérelmező

A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek

 1.

 Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó
ebből: közfoglalkoztatásból származó







 2.

 Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó







 3.

 Táppénz, gyermekgondozási támogatások







 4.

 Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások







 5.

 Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások







 6.

 Egyéb jövedelem







 7.

 Összes jövedelem







Egy főre jutó havi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki)………………………. Ft/hó.

(A kérelemhez mellékelni kell a jövedelmi adatok táblázat 1-6 pontjaiban feltüntetett jövedelmek valódiságát igazoló iratokat, melyek 30 napnál régebbiek nem lehetnek.)

IV. Nyilatkozatok

A jogosultsági feltételek megállapítása érdekében az alábbiakról nyilatkozom:


a) számomra a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény alapján pénzbeli ellátásra való jogosultság került megállapításra,

b) rendelkezem legalább 800 m2 művelésbe vonható földterülettel,

c) vállalom, hogy a tulajdonomban, illetve használatomban lévő földterületet legalább 3 évig művelem,

d) ….  fő kiskorú gyermeket nevelek,

e) családomban ….fő tartósan beteg, vagy fogyatékos gyermeket nevelek,

f) családomban …..fő tartósan beteg, vagy fogyatékos személyt gondozok.

g) .......éve regisztrált munkanélküli vagyok,

(a) b) és c) pontok kötelező feltételek; a nyilatkozat betűjele bekarikázandó)


Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a NAV hatáskörrel és illetékességgel rendelkező igazgatósága útján – ellenőrizheti.

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 5. § (1) bekezdés b) pontja alapján hozzájárulok, hogy az önkormányzat az általam közölt személyes adataimat kezelje, a szükséges iratokat megkérje.

Tudomásul veszem, hogy személyes adataim kezelése az Európai Parlament és Tanács 2016/679 Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) 6. cikk 1.) bekezdés a) pontja szerinti önkéntes hozzájárulás alapján történik, egyúttal hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a helyi támogatásra való jogosultság megállapítása, biztosítása, fenntartása és megszüntetése céljából történő felhasználásához, illetőleg azok kezeléséhez, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény alapján.


Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.




Ötvöskónyi,................. év...................hónap...............nap.




                                                                                 _____________________________

                                                                                                   Kérelmező aláírása

I n d o k o l á s


Ötvöskónyi Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2021. (I. 22.) önkormányzati rendeletéhez


Általános indoklás


A szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.), az önkormányzati rendelet bevezetőjében meghatározott paragrafusok alapján felhatalmazást kap az önkormányzat képviselő-testülete, hogy rendeletben szabályozza a szociális ellátások helyi rendszerét.



Részletes indoklás


1.– 2. §-okhoz


E §-okban a rendelet céljára, valamint a hatályára történik utalás.


3. – 7. §-okhoz


A rendelet rögzíti a jogosultságok igénybevételéhez kapcsolódó eljárási rendelkezéseket, valamint a jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítésére vonatkozó utaló szabályokat. Meghatározásra kerülnek az önkormányzati rendeletben szabályozott települési támogatási formák.


8. – 24. §-okhoz


Meghatározásra kerülnek az önkormányzati rendeletben szabályozott pénzbeli települési támogatási formák, a temetési kölcsön, valamint a köztemetetés. A hatásköri szabályok az egyes támogatások esetében kerülnek rögzítésre.


25. §-hoz


Meghatározásra kerülnek az önkormányzat által biztosított szociális alapszolgáltatások.


26. – 28. §-okhoz


A hatályba léptető és hatályon kívül helyező intézkedéseket tartalmazza.