Ramocsa Község Önkormányzat Képviselő-testülete 4/2021. (IV.20.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátásokról és a gyermekjóléti alapellátásokról

Hatályos: 2024. 10. 05

Ramocsa Község Önkormányzat Képviselő-testülete 4/2021. (IV. 20.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátásokról és a gyermekjóléti alapellátásokról

2024.10.05.

Ramocsa Község Polgármestere Ramocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének feladat- és hatáskörében eljárva a veszélyhelyzet kihirdetéséről és a veszélyhelyzeti intézkedések hatálybalépéséről szóló 27/2021. (I. 29.) Korm. rendelettel kihirdetett veszélyhelyzetben, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdésében, a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ban, 32. § (1) bekezdés b) pontjában, a 32. § (3) bekezdésében, 45. § (1) bekezdésben, 48. § (4) bekezdésében, 60. § (4) bekezdésében, 62. § (2) bekezdésében, 92. § (1) a) pontjában, 92. § (2) bekezdésében, 132. § (4) bekezdés d) és g) pontjában, a gyermekek védeleméről és gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (2) bekezdésében, a 29. § (2) és 29. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában és 8a. pontjában kapott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. A rendelet célja

1. § E rendelet célja, hogy Ramocsa község lakossága szociális biztonságának megteremtése és megőrzése érdekében, meghatározza a helyi önkormányzat által biztosított egyes szociális pénzbeli és természetben nyújtott ellátások formáit, szociális alapszolgáltatások és a gyermekjóléti alapellátások körét, a jogosultsági és eljárási szabályokat, illetve azok igénybevételének és érvényesítésének módját, feltételeit és garanciáit.

2. A rendelet hatálya

2. § (1) A rendelet hatálya a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 3. § (1) - (3) bekezdésében és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 4. §-ban meghatározott személyekre terjed ki.

(2) Az intézményi gyermekétkeztetés tekintetében a rendelet hatálya azokra az ellátottakra terjed ki, akik az Intézményfenntartó Társulás Csesztreg által fenntartott Csesztregi Tündérkert Óvodában és a tankerület által fenntartott intézményben veszik igénybe.

3. Értelmező rendelkezések

3. § (1) E rendeletben használt fogalmak magyarázatánál Szt. 4. §-ában és a Gyvt. 5. §-ban meghatározottakat kell alkalmazni.

(2) E rendelet alkalmazásában:

1. közeli hozzátartozó: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban Ptk.) 8:1. § (1) bekezdés 1.pontja alapján a házastárs, az egyeneságbeli rokon, az örökbefogadott, a mostoha- és a nevelt gyermek, az örökbefogadó-, a mostoha- és a nevelőszülő és a testvér.

2. környezettanulmány: az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) 68. §- 69. §-a szerinti helyszíni szemléről készült jegyzőkönyv, amely rögzíti a kérelmező szociális, vagyoni, egészségügyi, lakás- és egyéb körülményeit, továbbá az ügyre vonatkozó lényeges nyilatkozatokat és megállapításokat,

3. lakás: a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 91/A. §-ban meghatározott helyiségcsoport.

4. Eljárási szabályok

4. § (1) E rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni szociális és gyermekjóléti ellátásokkal kapcsolatos eljárás kérelemre vagy hivatalból indulhat.

(2) Az e rendeletben meghatározott szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni ellátások és a személyes gondoskodást nyújtó szociális alapszolgáltatások és gyermekjóléti alapellátás (a továbbiakban együtt: ellátások) iránti kérelmet postai úton a Csesztregi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) 8973 Csesztreg, Dózsa György utca 2. szám alatti címére, vagy személyesen vagy elektronikus úton https://epapir.gov.hu/ oldalon elérhető alkalmazáson keresztül, vagy hivatali kapun (hivatali kapu azonosító: név: KRJCSESZT, KRID azonosító: 406099125) keresztül lehet benyújtani:

a) pénzbeli és természetbeni ellátások esetén e rendelet mellékleteiben meghatározott formanyomtatványokon,

b) személyes gondoskodást nyújtó szociális alapszolgáltatások esetén a mindenkor hatályos önkormányzati rendelete szerint meghatározott módon,

c) intézményi és szünidei gyermekétkeztetés, gyermekjóléti alapellátás esetén e rendeletben és külön jogszabályban foglaltak szerint, a családsegítés külön megállapodás alapján.

(3) A falugondnoki szolgálat igénybevételének módjáról külön önkormányzati rendelet rendelkezik.

5. § Az eljárás során a kérelmezőnek nyilatkoznia kell:

a) saját és együtt élő családtagjai, valamint - a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatás igénylése esetében - a háztartásban élők

aa) természetes személyazonosító adatairól (név, születési név, születési hely és idő, anyja neve),

ab) lakó- és tartózkodási helyéről, továbbá hajléktalan személy esetében arról a címről, amelyre a megállapított ellátást kéri,

ac) állampolgárságáról, nem magyar állampolgár esetén idegenrendészeti státuszáról,

ad) az egyes ellátási formáknál meghatározott jogosultsági feltételekre vonatkozó adatokról,

ae) társadalombiztosítási azonosító jeléről,

af) jövedelmi viszonyairól,

ag) az e rendeletben meghatározott esetekben vagyoni viszonyairól,

b) a lakhatási támogatás esetén a támogatott szolgáltatást szerződőként igénybe vevő fogyasztónak és a fogyasztási helynek az azonosításához szükséges adatokról.

6. § (1) A kérelmező a kérelem benyújtásakor köteles saját maga és családja, valamint a lakhatási támogatás igénylése esetében a háztartásban élők jövedelmi viszonyairól igazolást csatolni, vagy amennyiben ez nem lehetséges, akkor jövedelmi viszonyairól nyilatkozatot tenni.

(2) Ha e rendelet a vagyoni helyzet vizsgálatát előírja, akkor a vagyoni helyzet vizsgálata érdekében a kérelemhez csatolni kell a rendelet 7. melléklete szerinti vagyonnyilatkozatot is.

(3) A Hivatal a kérelmező által benyújtott kérelmeket és igazolásokat, valamint a közölt adatok valódiságát megvizsgálja, szükség esetén környezettanulmányt végezhet.

(4) A jövedelmet

a) a munkabérből, munkáltató által fizetett táppénzről a munkáltató által kiállított jövedelemigazolás vagy munkabér jegyzék,

b) vállalkozó vagy őstermelő esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelemről a Nemzeti Adó és Vámhivatal igazolása és a tárgyévben elért jövedelemről nyilatkozat,

c) álláskeresési támogatás esetén a támogatást megállapító munkaügyi szerv határozata és a kérelem benyújtását megelőző havi ellátás összegét igazoló szelvény,

d) nyugdíj, nyugdíjszerű rendszeres pénzellátás és árvaellátás esetén a kérelem benyújtását megelőző havi igazolószelvény, vagy a folyósító szerv által kiállított, az ellátás megelőző évben folyósított, valamint a tárgyév január elsején érvényes összegét tartalmazó igazolás,

e) a gyermekgondozási támogatások esetében a kérelem benyújtását megelőző ellátás havi összegéről szóló szelvény,

f) a gyermektartásdíj esetén a kérelem benyújtását megelőző havi postai feladóvevény, vagy az összeg átadásáról szóló és büntetőjogi felelősség tudatában tett nyilatkozat,

g) a házasság felbontását, gyermekelhelyezést megállapító bírósági végzés, vagy a gyermekelhelyezésről és gyermektartásdíjról szóló szülői egyezségről kiállított irat,

h) állam által megelőlegezett gyermektartásdíj esetén a járási gyámhivatal határozata,

i) nem havi rendszerességgel szerzett jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett egyhavi átlagról szóló nyilatkozat,

j) amennyiben a kérelmező, közeli hozzátartozója, vagy a háztartásában életvitelszerűen vele együtt lakó más személy rendszeres jövedelemmel nem rendelkezik, úgy az erről szóló nyilatkozat,

k) egyéb jövedelmek esetén a kérelmező büntetőjogi felelőssége tudatában tett nyilatkozat

(a továbbiakban együtt: jövedelemigazolás) igazolja.

(5) A jövedelem igazolására elfogadható bankszámlakivonat, vagy elektronikus bankszámlakivonat is, ha abból a juttatás jogcíme és jogosultja egyértelműen megállapítható.

(6) Nincs szükség igazolásra azon adatok tekintetében, amelyek a Hivatal nyilvántartásaiban fellelhetők, illetve a Hivatal által jogszabály alapján beszerezhető.

(7) Az ellátások megállapításakor a jövedelem számításánál irányadó időszakra a Szt. 10. § (2)-(5) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni.

(8) Amennyiben a jövedelemnyilatkozatban foglaltakat az ellátás megállapítására jogosult vitatja, akkor a jövedelem az Szt. 10. § (6) bekezdésében, illetve a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III. 27.) Korm. rendelet(a továbbiakban: Korm. rendelet) 3. § (2) és (4) bekezdésében foglaltak szerint vélelmezhető.

7. § (1) A havi rendszerességgel adott támogatás esetében a jogosultságot a kérelem benyújtása hónapjának 1. napjától kell megállapítani.

(2) Ha a kérelmet nem a 4. § (2) bekezdése szerinti nyomtatványon nyújtották be, úgy a kérelem benyújtása napjának az írásbeli kérelem benyújtásának igazolt napját kell tekinteni, feltéve, hogy a formanyomtatványon történő utólagos bejelentés megtörtént.

(3) Ha a kérelmező a határozott időre megállapított ellátás jogosultsági időtartamának megszűnése előtt kéri a jogosultság ismételt megállapítását, az ellátás ismételt megállapítása iránti kérelem legkorábban a megszűnést követő hónapban nyújtható be. Ebben az esetben az új jogosultságot a korábbi jogosultság megszűnését követő naptól kell megállapítani.

8. § (1) A havi rendszerességgel adott települési támogatást utólag, minden hónap 5-éig kell folyósítani azzal, hogy a december hónapra tekintettel járó havi rendszeres szociális ellátást december 30-áig kell folyósítani. A kifizetés házipénztárból, postai úton vagy a jogosult kérelme alapján bankszámlájára átutalással történhet.

(2) A nem havi rendszerességgel nyújtott pénzbeli szociális ellátás kifizetése a megállapítást követő 15 napon belül az (1) bekezdésben meghatározott fizetési módokon történhet.

(3) Ha a havi rendszeres pénzbeli szociális ellátás nem a teljes hónapra jár, a nem teljes hónapra járó ellátás összege azonos az ellátás összege harmincad részének és az ellátási napok számának szorzatával.

9. § (1) A havi rendszerességgel nyújtott szociális ellátásra való jogosultságot meg kell szüntetni, ha:

a) a jogosultság feltételei már nem állnak fenn, vagy jogosultságot kizáró körülmény következett be,

b) a jogosult azt kéri,

c) a jogosult meghalt,

d) az e rendeletben meghatározott egyéb okból.

(2) Az (1) bekezdés szerinti megszüntetés időpontja a megszüntetésre okot adó körülmény bekövetkezése hónapjának utolsó napja.

10. § (1) Az e rendeletben meghatározott hatáskör gyakorlója elvégzi a havi rendszerességgel nyújtott szociális ellátásra való jogosultság felülvizsgálatát valamennyi támogatás esetén a tudomásra jutástól számított 30 napon belül, ha az együtt élők számában, vagy jövedelmében olyan mértékű változás következik be, ami a jogosultság megszüntetését eredményezheti.

(2) Meg kell szüntetni a havi rendszerességgel nyújtott szociális ellátást, ha a jogosult a felülvizsgálatot nem teszi lehetővé, vagy a kért dokumentumokat nem bocsátja rendelkezésre.

(3) Ha a felülvizsgálat eredményeként a havi rendszeres szociális ellátásra való jogosultság megszűnik, akkor az ellátást a határozat meghozatala hónapjának utolsó napjával kell megszüntetni.

11. § (1) Az Szt., a Gyvt., a Korm. rendelet és az e rendeletben meghatározott feltételek hiányában vagy e jogszabályok megsértésével nyújtott ellátásra való jogosultságot meg kell szüntetni, továbbá az ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevevőt kötelezni kell

a) a pénzbeli szociális ellátás visszafizetésére,

b) természetben nyújtott szociális ellátás esetén a dolog visszaszolgáltatására vagy a szolgáltatásnak megfelelő pénzegyenérték megfizetésére (az a)-b) pontban foglaltak a továbbiakban együtt: megtérítés).

(2) A megtérítés elrendelésére és a kamatfizetési kötelezettségre az Szt. 17. § (2)-(3) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni.

(3) A hatáskör gyakorlója a megtérítés és a kamat összegét méltányosságból elengedheti, csökkentheti, részletekben történő megfizetését engedélyezheti akkor, ha az igénybevételtől egy év még nem telt el és a visszafizetés olyan helyzetet eredményezne, amely az adós vagy családja megélhetését veszélyeztetné, vagy amelyben ismételten szociális gondoskodásra szorulna. A részletfizetés időtartama a 12 hónapot nem haladhatja meg.

II. Fejezet

Települési támogatások

5. A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások rendszere, hatásköri szabályok

12. § Az e rendeletben meghatározott szabályok alapján a következő pénzbeli és természetbeni szociális ellátások állapíthatók meg:

a) Pénzben, havi rendszerességgel nyújtható szociális ellátás:

aa) lakhatási támogatás,

ab) gyógyszertámogatás.

b) Pénzben, eseti jelleggel nyújtható szociális ellátás:

ba) kamatmentes kölcsön,

bb) temetési támogatás.

c) Pénzben vagy természetben nyújtható szociális ellátás:

ca) rendkívüli eseti támogatás,

cb) rendkívüli időszaki támogatás,

cc) rendkívüli gyógyszertámogatás.

d) Természetben nyújtott szociális ellátás: köztemetés.

13. § (1) A 12. § a) pont ab) alpontjában meghatározott ellátás tekintetében az elsőfokú hatáskört a képviselő-testület gyakorolja.

(2) A 12. § (1) bekezdés a) pont aa) alpontjában, a b) pont ba) alpontjában és bb) alpontjában és a c) pont ca) alpontjában, cb) alpontjában és cc) alpontjában és d) pont da) alpontjában meghatározott ellátások tekintetében az elsőfokú hatáskört önkormányzati hatósági ügyben eljárva, a képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester gyakorolja.

(3) Az elsőfokú hatáskör gyakorlója dönt

a) a pénzbeli és természetbeni szociális ellátásra való jogosultság megállapításáról, módosításáról, felülvizsgálatáról és megszüntetéséről,

b) a jogosulatlanul igénybe vett támogatás megtérítéséről, a megtérítés és a kamat méltányosságból történő elengedéséről vagy csökkentéséről, továbbá részletfizetés engedélyezéséről.

6. Lakhatási támogatás

14. § (1) A képviselő-testület által átruházott hatáskörben eljárva a polgármester lakhatási támogatást biztosít a szociálisan rászoruló személyek részére a háztartásuk tagjai által lakott lakás fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez.

(2) Lakhatási támogatás áram-, gáz- vagy vízfogyasztás, csatornahasználat, szemétszállítás költségeihez, lakbérhez vagy az albérleti díjhoz nyújtható.

(3) A lakhatási támogatást elsősorban természetbeni szociális ellátás formájában, a határozatban megjelölt egy vagy több szolgáltató részére havonta kell átutalni és a lakásfenntartással összefüggő azon rendszeres kiadásokhoz kell nyújtani, amelyek megfizetésének elmaradása a kérelmező lakhatását a legnagyobb mértékben veszélyezteti.

15. § A lakhatási támogatás annak a személynek állapítható meg, akinek

a)1 háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem a szociális vetítési alap összegének 700 %-át, egyedül élő esetében a szociális vetítési alap összegének 600 %-át nem haladja meg és

b) a háztartás tagjai vagyonnal nem rendelkeznek.

16. § (1) A lakhatási támogatás havi összege 5.000,- Ft, egyedül élő esetén 10 000,- Ft.

(2) Lakhatási támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától. Amennyiben egy ingatlanra vonatkozóan több kérelem érkezik, az elbírálás a beérkezés sorrendjében történik.

(3) A jogosultságot a kérelem benyújtása hónapjának 1. napjától egy év időtartamra kell megállapítani.

17. § A lakhatási támogatás iránti kérelmet a 1. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani, melyhez csatolni kell

a) a 7. melléklete szerinti vagyonnyilatkozatot,

b) a háztartásban élők jövedelemigazolásait,

c) a fogyasztónak és a fogyasztási helynek a szolgáltató általi azonosításához szükséges adatokat tartalmazó iratot.

18. § A lakhatási támogatásra való jogosultságot – a 9. § (1) bekezdés a) - c) pontjaiban meghatározott eseteken túl – meg kell szüntetni abban az esetben is, ha a jogosult a támogatással érintett lakásból elköltözik.

7. Gyógyszertámogatás

19. § (1)2 A képviselő-testület az egészségi állapota megőrzéséhez és helyreállításához kapcsolódó kiadásainak csökkentése érdekében gyógyszertámogatást állapít meg annak a szociálisan rászorult személynek, aki nem jogosult közgyógyellátásra, és

a) akinek családjában az egy főre számított havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 500%-át, vagy

b) egyedül élő esetén annak 600%-át,

és a havi rendszeres gyógyító ellátás költsége a szociális vetítési alap összegének 10%-át eléri.

(2) A gyógyszertámogatás iránti kérelmet a 2. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani.

(3) Az elismert havi rendszeres gyógyszerköltséget a háziorvosi javaslat alapján kiállított gyógyszertári igazolás alapján kell meghatározni, melyet a kérelemhez csatolni kell.

(4) A gyógyszertámogatás havi összege legfeljebb 10. 000,-Ft.

(5) A gyógyszertámogatásra való jogosultságot fél évre kell megállapítani. Ha a jogosultság időtartama alatt a jogosult részére közgyógyellátás kerül megállapításra, a részére megállapított gyógyszertámogatás a közgyógyellátásra való jogosultság napjától megszűnik.

8. Rendkívüli települési támogatás

20. § A képviselő-testület által átruházott hatáskörben eljárva a polgármester az e rendeletben meghatározottak szerint eseti jelleggel rendkívüli települési támogatást nyújt a létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére különösen az Szt. 45. § (4) bekezdésében felsorolt esetekben.

21. § (1) Rendkívüli települési támogatás állapítható meg annak a személynek, aki az alábbi együttes feltételeknek megfelel:

a) 20. § szerint rendkívüli élethelyzetbe került, vagy létfenntartási gonddal küzd,

b)3 családjában az egy főre jutó havi jövedelem a szociális vetítési alap összegének tízszeresét, egyedül élő esetében a tizenötszörösét nem haladja meg,

c) a családban élő igénylő és közeli hozzátartozói vagyonnal nem rendelkeznek, egyedül élő igénylő vagyonnal nem rendelkezik.

(2) A rendkívüli települési támogatás iránti kérelmet az arra rászorult, illetve az is előterjesztheti, aki ilyen helyzetről tudomást szerez. Utóbbi esetben a hatáskör gyakorlója az eljárás hivatalból történő megindításáról intézkedik. Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásra igényelt temetési támogatás megállapítása kérelemre történik.

(3) A rendkívüli települési támogatás iránti kérelmet az arra rászorult az 3. melléklet szerinti formanyomtatványon nyújthatja be. A kérelemhez mellékelni kell rendelet 7. melléklete szerinti vagyonnyilatkozatot és a jövedelemigazolásokat is. Amennyiben a rendkívüli települési támogatás iránti kérelem rendkívüli gyógyszertámogatás megállapítására irányul, úgy a kérelemhez csatolni háziorvosi vagy szakorvosi igazolást, amennyiben a gyógyszerköltségeket ez nem tartalmazza, a gyógyszertári igazolását a gyógyszerek értékéről.

(4) Különösen indokolt esetben a hatáskör gyakorlója az e rendeletben szabályozott rendkívüli települési támogatást méltányosságból abban az esetben is megállapíthatja, ha az egy főre jutó havi jövedelem a kérelmező családjában vagy az egyedül élő egyedülálló kérelmező esetén a 21. § (1) bekezdés b) pontjában foglalt jövedelmi feltételektől legfeljebb 10 %-kal tér el.

22. § (1) A képviselő-testület által átruházott hatáskörben eljárva a polgármester rendkívüli eseti támogatást állapít meg annak a szociálisan rászoruló személynek, aki a 20. §-ban és a 21. § (1) bekezdésében foglalt feltételeknek megfelel.

(2) Az eseti támogatás egyszeri összege nem lehet kevesebb, mint 3 000,- Ft.

23. § (1) A képviselő-testület által átruházott hatáskörben eljárva a polgármester rendkívüli időszakos támogatást állapít meg annak a nagykorú személynek, aki semmiféle jövedelemmel nem rendelkezik és munkába állása nem oldható meg.

(2) Az időszakos támogatás legfeljebb 6 hónap időtartamra nyújtható. A támogatás folyósítának megszűnésétől számított egy évig a kérelem ismételten nem nyújtható be.

(3)4 A támogatás havi összege a szociális vetítési alap összegének 50%-át nem haladhatja meg.

24. § (1) A képviselő-testület által átruházott hatáskörben eljárva a polgármester kamatmentes kölcsön formájában is nyújthat rendkívüli települési támogatást annak a kérelmezőnek, aki a 21. § (1) bekezdésében foglalt jogosultsági feltételeknek megfelel és vállalja a kamatmentes kölcsön havi egyenlő részetekben egy év alatt történő visszafizetését.

(2) A kölcsön összege legfeljebb 100.000 Ft lehet, melyet legfeljebb egy év alatt kell visszafizetni egy összegben, vagy részletfizetéssel.

(3) A kamatmentes kölcsön akkor állapítható meg, ha a kérelmező az előző kamatmentes kölcsönét visszafizette.

(4) A kamatmentes kölcsön kifizetéséről haladéktalanul intézkedni kell.

25. § (1)5 A képviselő-testület által átruházott hatáskörben eljárva a polgármester rendkívüli gyógyszertámogatást állapít meg az arra rászoruló személynek, ha a gyógyszer, gyógyászati segédeszköz igazolt költsége a szociális vetítési alap összegének 20%-át eléri és a kérelmező a kérelem benyújtásának időpontjában közgyógyellátásban és a 19. § szerinti gyógyszertámogatásban nem részesül.

(2) Gyógyászati segédeszköz esetén a rendkívüli gyógyszertámogatás iránti kérelemhez csatolni kell a kérelem benyújtását közvetlenül megelőző 3 hónapban kiadott szakorvosi javaslatot és az árajánlatot vagy számlát.

(3) A segély összege a gyógyszerköltség vagy a gyógyászati segédeszköz költségének 50-%-a, de legfeljebb 10 000,- Ft.

26. § (1)6 A képviselő-testület által átruházott hatáskörben eljárva a polgármester temetési támogatást állapít meg annak a kérelmezőnek, aki elhunyt személy eltemettetéséről gondoskodott és a temetés költségeinek viselése saját, illetve családja létfenntartását veszélyezteti és akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 600 %-át.

(2) Temetési támogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell

a) a temetés költségeiről a kérelmező vagy a vele azonos lakcímen élő közeli hozzátartozója nevére kiállított számla eredeti példányát,

b) amennyiben a temetés költségeiről szóló számla a kérelmezővel azonos lakcímen élő közeli hozzátartozó nevére került kiállításra, a közeli hozzátartozó arról szóló nyilatkozatát, hogy a temetési támogatás kérelmező általi igénylésével egyetért,

c) az elhunyt személy halotti anyakönyvi kivonatát, vagy annak fénymásolatát,

d) jövedelemigazolásokat.

(3) Temetési támogatás esetében a vagyoni helyzetet nem kell vizsgálni.

(4) A kérelmező a temetési támogatás iránti kérelmét az elhalálozás napjától számított 60 napon belül nyújthatja be.

(5) A temetési támogatás összege nem lehet kevesebb a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségeinek 10 %-ánál, de elérheti annak teljes összegét is.

(6) A helyben szokásos legolcsóbb temetés költsége 200.000 Ft.

9. Köztemetés

27. § (1) A képviselő-testület által átruházott hatáskörben eljárva a polgármester az Szt. 48. §-ában meghatározott rendelkezések figyelembevételével gondoskodik az elhunyt személy közköltségen való eltemettetéséről.

(2) Közköltségen csak a legolcsóbb temetés rendelhető el.

(3) A köztemetés költségének megtérítésére a hatáskör gyakorlója méltányoságból részletfizetést engedélyezhet, illetve a köztemetés költségeinek megtérítése alól részben vagy egészben mentesítheti az eltemettetésre köteles személyt, ha

a) annak megfizetése a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyeztetné, vagy

b) az eltemettetés költségeinek megtérülésére az az ingatlan biztosítana fedezetet, amelyben kiskorú örökös él, vagy

c)7 az örökölt ingatlanban közeli hozzátartozó él, és háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 400 %-át.

(4) A köztemetés iránti kérelmet a rendelet 3. melléklete szerinti formanyomtatványon kell benyújtani.

III. Fejezet

Gyermekjóléti ellátások

10. Pénzbeli és természetben biztosított gyermekjóléti ellátások, hatásköri szabályok

28. § (1) A képviselő-testület által átruházott hatáskörben eljárva a polgármester pénzbeli gyermekjóléti ellátásként

a) születési,

b) iskolakezdési,

c) óvodáztatási támogatást,

állapít meg.

(2) Pénzben és természetben is nyújtható ellátás a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás. A rendkívüli gyermekvédelmi támogatást a képviselő-testület által átruházott hatáskörben eljárva a polgármester állapítja meg.

(3) Természetben nyújtott gyermekjóléti ellátások:

a) intézményi gyermekétkeztetés,

b) szünidei gyermekétkeztetés.

(4) A (3) bekezdés a) pontjában foglalt ellátás igénybevételének részletes feltételeit a Gyvt. 21/A. § és 21/B. §- a és a a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások és gyermekvédelmi szakellátások térítési díjáról és az igénylésükhöz felhasználható bizonyítékokról szóló mindenkor hatályos Korm. rendelet tartalmazza.

(5) A (3) bekezdés b) pontjában foglalt ellátás a képviselő-testület által átruházott hatáskörben eljárva a polgármester biztosítja a Gyvt. 21/C. § -ban foglalt rendelkezések szerint.

11. Születési támogatás

29. § (1) Születési támogatás az újszülött gyermeket saját családjukban nevelők részére, kiadásaik mérsékléséhez nyújtott egyszeri, pénzbeli ellátás. A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester jár el.

(2) Születési támogatásra jogosult azon gyermek törvényes képviselője, akinek gyermeke születetett, és a szülő a gyermek születésekor és a kérelem benyújtásakor is életvitelszerűen Ramocsa település közigazgatási területén él, továbbá a szülők valamelyikének legalább 1 éve megszakítás nélkül Ramocsa településen bejelentett lakóhelye van a gyermek születését megelőzően.

(3) A születési támogatás iránti kérelem, a jelen rendelet 4. mellékletét képező formanyomtatványon nyújtható be, a gyermek születésének napjától számított 360 napon belül. E határnapon túl benyújtott kérelmeket vissza kell utasítani.

(4) A születési támogatás iránti kérelemhez csatolni kell az újszülött gyermek születési anyakönyvi kivonatát, valamint a jövedelem valódiságát igazoló iratokat, továbbá a kérelmező személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolványát.

(5)8 A jogosultság megállapításának további feltétele, hogy az újszülött gyermeket gondozó családban az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének tízszeresét.

30. § (1) A születési támogatás mértéke 50 000,- forint gyermekenként.

(2) A támogatást a támogatást megállapító határozat véglegessé válástól számított tizenöt napon belül kell a jogosult részére megfizetni.

(3) Amennyiben a támogatás megállapítását követően a születési támogatásban részesülő személy a gyermek neveléséről nem a saját családjában gondoskodik, vagy a gyermek a jogosult családjából gyámhatósági intézkedés miatt kikerül, a megállapított támogatást vissza kell téríteni. A megtérítés elrendelésére és a kamatfizetési kötelezettségre az Szt. 17. § (2)-(3) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni.

12. Óvodakezdési támogatás

31. § (1)9 A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester évente egy alkalommal óvodakezdési támogatás nyújt azon a település közigazgatási területén állandó lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen élő óvodás részére, akit bármely óvodába beírattak és akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem a szociális vetítési alap összegének tizenkétszeresét nem haladja meg.

(2) A támogatás összege 12. 000,- Ft.

(3) Az óvodakezdési támogatást minden év augusztus 1. és október 15. napja között a 5. melléklet szerinti formanyomtatványon igényelhető. A kérelemhez mellékelni kell az óvodai beiratkozásról szóló igazolást.

13. Iskolakezdési támogatás

32. § (1)10 A képviselő-testület által átruházott hatáskörben eljárva a polgármester évente egy alkalommal iskolakezdési támogatást nyújt azon a település közigazgatási területén állandó lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen élő tanuló részére, aki az adott tanévben tanulmányait bármely alap- és középfokú, valamint nappali tagozaton felsőfokú tanulmányokat megkezdi vagy folytatja, és akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem a szociális vetítési alap összegének kilencszeresét nem haladja meg.

(2)11 A támogatás összege az általános iskolai tanulmányokat folytató tanuló részére 40. 000,- Ft.

(3)12 A támogatás összege a középiskolai tanulmányokat folytató tanuló részére 40. 000,- Ft.

(4)13 A támogatás összege a felsőfokú tanulmányokat folytató tanuló részére 50. 000,- Ft.

(5) A (4) bekezdése szerinti támogatás jogosultsági feltételeit a Gyvt. 19. § (4) bekezdés c)-d) pontjai határozzák meg.

(6) Az iskolakezdési támogatás minden év augusztus 1. és október 31. napja között az 6. melléklet szerinti formanyomtatványon igényelhető. A kérelemhez mellékelni kell az iskolalátogatási igazolást.

14. Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás

33. § (1) Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás állapítható meg a - gyermek és fiatal felnőtt rászorultságára tekintettel - annak a szülőnek, törvényes képviselőnek vagy fiatal felnőttnek a kérelmére, aki e rendelet 20. § -ában és 21. § (1) bekezdésében foglalt feltételeknek megfelel.

(2) A képviselő-testület által átruházott hatáskörben eljárva a polgármester az e rendeletben szabályozott rendkívüli gyermekvédelmi támogatást méltányosságból abban az esetben is megállapíthatja, ha az egy főre jutó havi jövedelem a kérelmező családjában vagy az egyedül élő kérelmező esetén a 21. § (1) bekezdés b) pontjában foglalt jövedelmi feltételektől legfeljebb 25 %-kal tér el.

(3) A rendkívüli gyermekvédelmi támogatás iránti kérelmet az arra rászoruló a 3. melléklet szerinti formanyomtatványon nyújthatja be. A kérelemhez mellékelni kell rendelet 7. melléklete szerinti vagyonnyilatkozatot és a jövedelemigazolásokat is.

(4) A rendkívüli gyermekvédelmi támogatás megállapításához csatolni kell a jövedelemigazolásokon felül a segélyezésre okot adó körülmények igazolására szolgáló iratokat, különösen tankönyv, kollégiumi díj költségeiről szóló igazolásokat.

(5) A támogatást a gyermekre, illetve a fiatal felnőttre kell megállapítani és a törvényes képviselőjének, illetve a fiatal felnőttnek kell folyósítani. A támogatás összege 5.000-10.000,- Ft között állapítható meg.

(6) Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás természetben is nyújtható.

15. Intézményi és szünidei gyermekétkeztetés

34. § (1) Az önkormányzat a Gyvt. 21/A. § (1) bekezdés b) pont szerinti intézményi gyermekétkeztetést akik a gyermekétkeztetést az Intézményfenntartó Társulás Csesztreg által fenntartott Csesztregi Tündérkert Óvodában és a tankerületi központ részeként működő oktatási intézményben biztosítja.

(2) A gyermekétkeztetésért térítési díjat kell fizetni a Gyvt-ben és a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások és gyermekvédelmi szakellátások térítési díjáról és az igénylésükhöz felhasználható bizonyítékokról szóló mindenkor hatályos Korm. rendeletben.

(3) A gyermekétkeztetésért fizetendő térítési díjakat Csesztreg Önkormányzat Képviselő-testületének a gyermekétkeztetési és egyéb térítési díjak megállapításáról szóló 17/2013. (XII.20.) önkormányzati rendeletén 1. számú melléklete tartalmazza.

(4) Az ingyenes és kedvezményes gyermekétkeztetést az önkormányzat a Gyvt. 21/B. § (1) -(2) bekezdésében foglaltak szerint biztosítja.

(5)14 A képviselő-testület az intézményi ellátásban részesülő gyermek részére a fizetendő térítési díjhoz hozzájárulást adhat az igénybevétel időtartamára, de legfeljebb egy naptári évre, ha a családban az egy főre számított havi családi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegét.

35. § Az önkormányzat a szünidei gyermekétkeztetés, a Gyvt. 21/C. § -ban foglalt rendelkezések szerint biztosítja.

IV. Fejezet

Szociális alapszolgáltatások

16. A személyes gondoskodást nyújtó szociális alapszolgáltatások és gyermekjóléti alapellátások

36. § Az önkormányzat az Szt. 57. § (1) bekezdésében meghatározott személyes gondoskodást nyújtó szociális alapszolgáltatások közül

a) falugondnoki szolgáltatást,

b) étkeztetést,

c) házi segítségnyújtást,

d) családsegítést.

biztosítja.

17. Falugondnoki szolgálat

37. § A falugondnoki alapszolgáltatást az önkormányzat Kerkafalva Község Önkormányzatával kötött feladat-ellátási szerződés keretén belül biztosítja.

18. Étkeztetés

38. § (1) A képviselő-testület által átruházott hatáskörben eljárva a polgármester az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkezéséről gondoskodik, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani különösen, aki:

a) a 62. életévét betöltötte,

b) a megromlott egészségi állapotát szakorvosi véleménnyel vagy zárójelentéssel igazolja,

c) a fogyatékosságágát, pszichiátriai betegségét szakorvosi véleménnyel vagy zárójelentéssel igazolja,

d) a szenvedélybetegsége következtében beállt szervi károsodást kórházi vagy szakorvosi zárójelentéssel igazolni tudja és mentálhigiénés szakorvos vagy háziorvos javasolja az ellátását,

e) hajléktalan

(2) Az ellátásra való jogosultság megállapítása iránti kérelem formanyomtatvány a Hivatalban igényelhető, benyújtáshoz csatolni kell

a) egészségi állapotra vonatkozó igazolást,

b) jövedelemnyilatkozatot.

(3) A polgármester a kérelmet a beérkezésétől számított 15 napon belül elbírálja. Ha a kérelmező a kérelemhez nem csatolja a (2) bekezdésben meghatározott mellékletek valamelyikét, a határidő megjelölése mellett a polgármester hiánypótlásra hívja fel a kérelmezőt.

(4) Az ellátás igénybevételének megkezdése előtt a polgármester az ellátást igénylővel, illetve törvényes képviselőjével írásban megállapodást köt, amely a jogszabályban meghatározottakon túl tartalmazza:

a) az ellátás megszűnésére vonatkozó tájékoztatást,

b) a panasztétel lehetőségét, annak kivizsgálásának módját.

(5) A szociális étkeztetés elvitellel és házhozszállítással történik.

(6) Az étkeztetésben részesülő személyek ellátási jogosultságának felülvizsgálatára az intézményi térítési díj változásakor, de legalább évente egyszer kerül sor. Amennyiben a felülvizsgálat eredményeként az igénybevevő a szociális étkeztetésre nem jogosult, az ellátás megszüntetésére a felülvizsgálat lezárultát követő 15. napon kerül sor.

(7) Az önkormányzat által nyújtott szociális étkeztetés intézményi térítési díját külön önkormányzati rendelet szabályozza.

(8) A polgármester külön eljárás nélkül étkeztetés ellátást nyújt:

a) természeti katasztrófában, vis major helyzetben érintett személy,

b) tűzeset miatt létfenntartási helyzetét veszélyeztető személy, és

c) bűncselekmény áldozata

részére.

(9) Az ellátásra való jogosultság megszüntetésére, a megtérítés elrendelésére és a kamatfizetési kötelezettségre, valamint megtérítés és a kamat összegének méltányosságból történő elengedésének eseteire a 11. § (1)-(3) bekezdései az irányadóak

19. Házi segítségnyújtás

39. § A házi segítségnyújtás alapszolgáltatást az önkormányzat a Zalamenti és Őrségi Református Alapszolgáltatási Intézménnyel kötött ellátási szerződés útján biztosítja.

20. Család- és gyermekjóléti feladatok ellátása

40. § A család- és gyermekjóléti feladatok ellátását az önkormányzat ellátási szerződés keretében, Lenti Város Önkormányzata által fenntartott „Napsugár” Család-és Gyermekjóléti Központ és Szolgálat útján biztosítja.

V. Fejezet

Záró rendelkezések

41. §15 E rendelet 2021. április 20. napján 16 órakor lép hatályba. Rendelkezéseit a hatályba lépése után benyújtott kérelmek elbírálásánál kell alkalmazni.

42. §16

43. § A rendelet mellékletei:

a) 1. melléklet: Kérelem lakhatási támogatás megállapítására

b) 2. melléklet: Kérelem gyógyszertámogatás megállapítására

c) 3. melléklet: Kérelem rendkívüli települési támogatás, köztemetés és rendkívüli gyermekvédelmi támogatás megállapítására

d) 4. melléklet: Kérelem születési támogatás megállapítására

e) 5. melléklet: Kérelem óvodáztatási támogatás megállapítására

f) 6. melléklet: Kérelem iskolakezdési

g) 7. melléklet: Vagyonnyilatkozat

h) 8. melléklet: Egyéb nyilatkozatok és igazolások

1. melléklet

KÉRELEM
lakhatási támogatás megállapítására

1. Személyi adatok

1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

1.1.1. Neve: ...............................................................................................................................

1.1.2. Születési neve: ................................................................................................................

1.1.3. Anyja neve: .....................................................................................................................

1.1.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap): .................................................................................

1.1.5. Lakóhelye: ……………irányítószám ............................................................. település

.............................. utca/út/tér ............ házszám .......... épület/lépcsőház ............. emelet, ajtó

1.1.6. Tartózkodási helye: ………. irányítószám ...................................................... település

............................. utca/út/tér ............ házszám ............ épület/lépcsőház ............ emelet, ajtó

1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ………………………………………………...

1.1.8. Állampolgársága: ............................................................................................................

1.1.9. Telefonszám (nem kötelező megadni): ...........................................................................

1.1.10. E-mail cím (nem kötelező megadni): ...........................................................................

1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

1.2.1. □ szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

1.2.2. □ EU kék kártyával rendelkező, vagy

1.2.3. □ bevándorolt/letelepedett, vagy

1.2.4. □ menekült/oltalmazott/hontalan.

1.3. Kérelmezővel közös háztartásban (azonos lakcímen) élők száma: ............ fő.

1.4. Kérelmező háztartásában élők személyi adatai:

A

B

C

D

Név
(születési név)

Születési helye, ideje
(év, hó, nap)

Anyja neve

Rokonsági fok

TAJ

1

2

3

4

5

A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi jövedelme forintban:
Egy főre jutó havi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): ……………………………. Ft/hó.
(A kérelemhez mellékelni kell a jövedelmi adatok táblázat 1-6. pontjaiban feltüntetett jövedelmek valódiságát igazoló iratokat.)

A

B

C

Összesen

A jövedelem típusa

Kérelmező

A kérelmezővel közös háztartásban élő további
személyek

1.

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó
ebből: közfoglalkoztatásból származó

2.

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó

3.

Táppénz, gyermekgondozási támogatások

4.

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5.

Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6.

Egyéb jövedelem

7.

Összes jövedelem

2. A támogatás jogosultsági feltételeire vonatkozó adatok

2.1. A lakásban tartózkodás jogcíme: .................................................................

2.2. Jogerős bírói határozattal megosztott lakás esetén a dokumentum csatolásra került:

igen nem

2.3. Melyik lakhatással kapcsolatos költséghez kéri a támogatást (a megfelelő aláhúzandó):

áram-, gáz- vagy vízfogyasztás, csatornahasználat, szemétszállítás költségei

vagy megosztva a következő költségekhez: ……………………………………..

megosztás aránya: .………………………………………………………………..

3.17 Nyilatkozatok

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy

a.) életvitelszerűen a lakóhelyemen /a tartózkodási helyemen élek* (a megfelelő rész aláhúzandó),

b.) közölt adatok a valóságnak megfelelnek

Tudomásul veszem, hogy

a.) a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján – ellenőrizheti,

b.) valótlan tartalmú nyilatkozat, vagy igazolás esetén a kérelem elutasítható, a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett támogatást pedig vissza kell fizetni,

c.) köteles vagyok a feltüntetett adatokban bekövetkezett változást 15 napon belül bejelenteni az eljáró hatóságnak.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához és kezeléséhez.

Dátum: ....................................................

...................................................................

kérelmező aláírása

................................................................

háztartás nagykorú tagjainak aláírása

*Ezt a nyilatkozatot csak abban az esetben kell megtenni, ha bejelentett lakó- és tartózkodási hellyel is rendelkezik.

2. melléklet

KÉRELEM
gyógyszertámogatás megállapítására

1. Személyi adatok

1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

1.1.1. Neve: ..............................................................................................................................

1.1.2. Születési neve: ...............................................................................................................

1.1.3. Anyja neve: ....................................................................................................................

1.1.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap): ................................................................................

1.1.5. Lakóhelye: …….………...............................…irányítószám........................................ település.............................. utca/út/tér ............ házszám ............... épület/lépcsőház ……............... emelet, ajtó……………………..

1.1.6. Tartózkodási helye: …….………...............................…irányítószám .......................... Település.......................................... utca/út/tér ............ házszám ............ épület/lépcsőház ....... emelet, ajtó……………………..

1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: …………………………………………………

1.1.8. Állampolgársága: ...........................................................................................................

1.1.9. Telefonszám (nem kötelező megadni): ..........................................................................

1.1.10. E-mail cím (nem kötelező megadni): ..........................................................................

1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

1.2.1. □ szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

1.2.2. □ EU kék kártyával rendelkező, vagy

1.2.3. □ bevándorolt/letelepedett, vagy

1.2.4. □ menekült/oltalmazott/hontalan.

1.3. Kérelmezővel közös háztartásban (azonos lakcímen) élők száma: ............ fő.

1.4. Kérelmező háztartásában élők személyi adatai:

A

B

C

D

E

Név
(születési név)

Születési helye, ideje
(év, hó, nap)

Anyja neve

Rokonsági fok

TAJ

1

2

3

4

5

6

7

8

2. Jövedelmi adatok

A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi jövedelme forintban:

A

B

C

Összesen

A jövedelem típusa

Kérelmező

A kérelmezővel közös háztartásban élő további
személyek

1.

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó
ebből: közfoglalkoztatásból származó

2.

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó

3.

Táppénz, gyermekgondozási támogatások

4.

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5.

Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6.

Egyéb jövedelem

7.

Összes jövedelem

Egy főre jutó havi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): ……………………………. Ft/hó.
(A kérelemhez mellékelni kell a jövedelmi adatok táblázat 1-6. pontjaiban feltüntetett jövedelmek valódiságát igazoló iratokat.)

3. A támogatás jogosultsági feltételeire vonatkozó adatok

3.1 A kérelmező közgyógyellátásra jogosult: igen nem

4. 2. havi rendszeres gyógyító ellátás költsége a mellékelt orvosi igazolás alapján:……………………Ft.

5. Nyilatkozatok

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy

a.) életvitelszerűen a lakóhelyemen /a tartózkodási helyemen élek* (a megfelelő rész aláhúzandó),

b.) a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Tudomásul veszem, hogy

a.) a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján – ellenőrizheti,

b.) valótlan tartalmú nyilatkozat, vagy igazolás esetén a kérelem elutasítható, a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett támogatást pedig vissza kell fizetni,

c.) köteles vagyok a feltüntetett adatokban bekövetkezett változást 15 napon belül bejelenteni az eljáró hatóságnak.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő kezeléséhez és felhasználáshoz.

Kérem a kérelem zárt képviselő-testületi ülésen történő elbírálást.

igen nem

(A megfelelő aláhúzandó!)

Dátum: ....................................................

...................................................................

kérelmező aláírása

................................................................

háztartás nagykorú tagjainak aláírása

*Ezt a nyilatkozatot csak abban az esetben kell megtenni, ha bejelentett lakó- és tartózkodási hellyel is rendelkezik.

3. melléklet

KÉRELEM
rendkívüli települési támogatás, köztemetés
és rendkívüli gyermekvédelmi támogatás megállapítására

1. Személyi adatok

1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

1.1.1. Neve: ..................................................................................................................................

1.1.2. Születési neve: ....................................................................................................................

1.1.3. Anyja neve: ........................................................................................................................

1.1.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap):......................................................................................

1.1.5. Lakóhelye: ………..................................……irányítószám .......................................... település............................................. utca/út/tér .................................. házszám .......... épület/lépcsőház ............. emelet, ajtó………………

1.1.6. Tartózkodási helye: ………. irányítószám ...................................................................... település.......................................... utca/út/tér ………………………………........... házszám ............ épület/lépcsőház ............ emelet, ajtó………………………………………………...

1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ……………………..…………………………….

1.1.8. Állampolgársága: ...............................................................................................................

1.1.9. Telefonszám (nem kötelező megadni): ..............................................................................

1.1.10. E-mail cím (nem kötelező megadni): ..............................................................................

1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

1.2.1. □ szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

1.2.2. □ EU kék kártyával rendelkező, vagy

1.2.3. □ bevándorolt/letelepedett, vagy

1.2.4. □ menekült/oltalmazott/hontalan.

1.3. Pénzbeli támogatás megállapítása esetén fizetési számlával kapcsolatos adatok, ha a folyósítást fizetési számlaszámra kéri:

1.3.1. Fizetési számla száma: ………………………………...…………………………………

1.3.2. A fizetési számlát vezető pénzintézet neve: ……………………………………………...

1.4. A kérelem benyújtásának időpontjában a kérelmezővel közös háztartásban élő közeli hozzátartozók, a kérelmező családjában lakók adatai:

A

B

C

D

E

Név
(születési név)

Születési helye, ideje
(év, hó, nap)

Anyja neve

Rokonsági fok

TAJ

1

2

3

4

5

2. Az alábbi támogatás megállapítását kérem: (A megfelelő aláhúzandó!)

A) Rendkívüli települési támogatás:

a.) rendkívüli eseti támogatás

b.) rendkívüli időszakos támogatás

c.) kamatmentes kölcsön

d.) rendkívüli gyógyszertámogatás

e.) temetési támogatás

B) Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás

C) Köztemetés

3. A támogatás igénylésének indoka:

(Amennyiben a kérelmet temetési támogatás céljából nyújtották be, itt kell feltüntetni az elhunyt személyi adatait.)

……………………………………………………………….……………….…………………

………………………………………………………..…………………………………………

…………………………………………………………………………………………….……

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

4. Jövedelmi adatok:

A jövedelmek típusai

Kérelmező jövedelme

A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs (élettárs) jövedelme

A kérelmező családjában élő egyéb rokon jövedelme

Összesen

1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási viszonyból származó jövedelem

2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem

3. Táppénz, gyermekgondozási támogatások

4. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6. Egyéb jövedelmek

7. Összes jövedelem

Egy főre jutó havi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): …………………………………….. Ft/hó.
(A kérelemhez mellékelni kell a jövedelmi adatok táblázat 1-6. pontjaiban feltüntetett jövedelmek valódiságát igazoló iratokat.)

5. Egyéb nyilatkozatok:

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazagatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 131. § (5) bekezdése alapján a hatáskört gyakorló szerv – a NAV hatáskörrel és illetékességgel rendelkező igazgatósága útján - ellenőrizheti.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő kezeléshez, felhasználásához.

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Kelt: ………………………., ……………… év …………………. hó ………. nap

…………………………………… ………………………………………

kérelmező aláírása nagykorú hozzátartozók aláírása

Kizárólag Temetési támogatás igénylése esetén töltendő ki, amennyiben a temetés költségeiről szóló számla a kérelmezővel azonos lakcímen élő közeli hozzátartozó nevére került kiállításra:

Alulírott……………………………………………………………………………………. szám alatti lakos, mint ……………………………….. szám alatti lakossal egy háztartásban élő közeli hozzátartozó nyilatkozom, hogy a temetési támogatás………………………………………………………….. (név, lakcím) kérelmező általi igénylésével egyetértek.

Kelt:………………………………………………

…………………………………..

közeli hozzátartozó

4. melléklet

KÉRELEM
születési támogatás megállapítására

1. Személyi adatok

1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

1.1.1. Neve: ...............................................................................................................................

1.1.2. Születési neve: ................................................................................................................

1.1.3. Anyja neve: .....................................................................................................................

1.1.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap): .................................................................................

1.1.5. Lakóhelye: ……........................................………irányítószám.................................... település............................................ utca/út/tér ............ házszám .......... épület/lépcsőház ......... emelet, ajtó…………………………….

1.1.6. Tartózkodási helye: …….........................…. irányítószám.......................................... település......................................... utca/út/tér ............ házszám ............ épület/lépcsőház ............ emelet, ajtó………………………….

1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: …………………………………………….......

1.1.8. Állampolgársága: ...........................................................................................................

1.1.9. Telefonszám (nem kötelező megadni):...........................................................................

1.1.10. E-mail cím (nem kötelező megadni): ..........................................................................

1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

1.2.1. □ szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

1.2.2. □ EU kék kártyával rendelkező, vagy

1.2.3. □ bevándorolt/letelepedett, vagy

1.2.4. □ menekült/oltalmazott/hontalan.

1.3. Kérelmezővel közös háztartásban (azonos lakcímen) élők száma: ............ fő.

1.4. Kérelmező háztartásában élők személyi adatai:

A

B

C

D

E

Név
(születési név)

Születési helye, ideje
(év, hó, nap)

Anyja neve

Rokonsági fok

Társadalombiztosítási Azonosító
Jele

1

2

3

4

2. Jövedelmi adatok

A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi jövedelme forintban:

A

B

C

Összesen

A jövedelem típusa

Kérelmező

A kérelmezővel közös háztartásban élő további
személyek

1

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó
ebből: közfoglalkoztatásból származó

2

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó

3

Táppénz, gyermekgondozási támogatások

4

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5

Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6

Egyéb jövedelem

7

Összes jövedelem

Egy főre jutó havi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): ……………………………. Ft/hó.

3. A támogatás jogosultsági feltételeire vonatkozó adatok

3.1. A kérelmező Ramocsa község közigazgatási területén állandó lakóhellyel, vagy tartózkodási hellyel rendelkezik és ott életvitelszerűen tartózkodik.

igen nem

3.2. A kérelmező, vagy házastársa, vagy élettársa, a kérelem benyújtását közvetlenül megelőző két éven belül legalább hat hónap időtartamban az egészségbiztosítás nyilvántartásában a társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről szóló 1997. évi LXXX. törvény 5. §-a szerinti biztosítottként szerepel:

igen nem

3.3. A kérelmező a gyermeket, akire tekintettel az ellátást igényli, saját családjában gondozza.

igen nem

3.4. Az igénylő és házastársa, vagy élettársa vállalja, hogy a településen a születési támogatásra vonatkozó megállapodás megkötésétől számított öt évig az állandó lakóhelyüket - a gyermekkel együtt- a településen fenntartják és életvitelszerűen a településen tartózkodnak.

igen nem

A kérelemhez mellékelni kell a jövedelmi adatokra vonatkozó táblázat 1-6. pontjaiban feltüntetett jövedelmek valódiságát igazoló iratokat, a gyermek születési anyakönyvi kivonatát és a biztosítási jogviszony fennállását igazoló iratot.

4. Nyilatkozatok

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy

a.) életvitelszerűen a lakóhelyemen /a tartózkodási helyemen élek* (a megfelelő rész aláhúzandó),

b.) a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Tudomásul veszem, hogy

a.) a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján – ellenőrizheti,

b.) valótlan tartalmú nyilatkozat, vagy igazolás esetén a kérelem elutasítható, a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett támogatást pedig vissza kell fizetni,

c.) köteles vagyok a feltüntetett adatokban bekövetkezett változást 15 napon belül bejelenteni az eljáró hatóságnak

d.) Amennyiben a születési támogatásban részesülő személy az állandó lakóhelyre vonatkozó feltételt nem teljesíti, a gyermek neveléséről nem a saját családjában gondoskodik, a gyermek a jogosult családjából gyámhatósági intézkedés miatt kikerül, a megállapított támogatást kamattal növelt összegben vissza kell fizetni.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő kezeléséhez, felhasználásához.

Dátum: ....................................................

...................................................................

kérelmező aláírása

................................................................

háztartás nagykorú tagjainak aláírása

*Ezt a nyilatkozatot csak abban az esetben kell megtenni, ha bejelentett lakó- és tartózkodási hellyel is rendelkezik.

5. melléklet

KÉRELEM
óvodáztatási támogatás megállapítására

1. Személyi adatok

1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

1.1.1. Neve: .......................................................................................................................................................

1.1.2. Születési neve: .......................................................................................................................................................

1.1.3. Anyja neve: .......................................................................................................................................................

1.1.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap): .......................................................................................................................................................

1.1.5. Lakóhelye: ………………………..…irányítószám ………………………................

település.......................................... utca/út/tér ............ házszám .......... épület/lépcsőház ............. emelet, ajtó………………………………….

1.1.6. Tartózkodási helye: ……………………..…. irányítószám ......................................... település.................................... utca/út/tér ............ házszám ............ épület/lépcsőház ............ emelet, ajtó………………………….

1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ……………..…………………………………

1.1.8. Állampolgársága: ...........................................................................................................

1.1.9. Telefonszám (nem kötelező megadni): ..........................................................................

1.1.10. E-mail cím (nem kötelező megadni): ..........................................................................

1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

1.2.1. □ szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

1.2.2. □ EU kék kártyával rendelkező, vagy

1.2.3. □ bevándorolt/letelepedett, vagy

1.2.4. □ menekült/oltalmazott/hontalan.

2. A gyermekre vonatkozó adatok:

2.1. A gyermek, akire tekintettel az ellátás megállapítást kérik:

2.1.1. Neve: …............................................................................................................................

2.1.2. Születési neve: ...................................................................................................................

2.1.3. Anyja neve: .......................................................................................................................

2.1.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap) .....................................................................................

2.1.5. Lakóhelye: ……………....................………. irányítószám............................................... település............................................ utca/út/tér ............ házszám .......... épület/lépcsőház ........ emelet, ajtó…………………………………………………………………………………….

2.1.6. Tartózkodási helye: ……………….............................…. irányítószám …...................... település.......................................... utca/út/tér ............ házszám ............ épület/lépcsőház ............ emelet, ajtó……………

2.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ………………..………………………………

2.1.8. Állampolgársága: ..........................................................................................................

Az intézmény neve, akivel a gyermek óvodai jogviszonyban áll:

………………………………………………………………………………………..………

3.1 Pénzbeli támogatás megállapítása esetén fizetési számlával kapcsolatos adatok, ha a folyósítást fizetési számlaszámra kéri:

3.3.1.Fizetési számla száma: ………………………………………………………………….

2.1.9. A fizetési számlát vezető pénzintézet neve: ………………………………..…………...

2.2. A kérelem benyújtásának időpontjában a kérelmezővel közös háztartásban élő közeli hozzátartozók, a kérelmező családjában lakók adatai:

A

B

C

D

E

Név
(születési név)

Születési helye, ideje
(év, hó, nap)

Anyja neve

Rokonsági fok

TAJ

1

2

3

4

5

6

7

8

3. Jövedelmi adatok:

A jövedelmek típusai

Kérelmező jövedelme

A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs (élettárs) jövedelme

A kérelmező családjában élő egyéb rokon jövedelme

Összesen

1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási viszonyból származó jövedelem

2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem

3. Táppénz, gyermekgondozási támogatások

4. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6. Egyéb jövedelmek

7. Összes jövedelem

Egy főre jutó havi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): …………………………………….. Ft/hó.
(A kérelemhez mellékelni kell a jövedelmi adatok táblázat 1-6. pontjaiban feltüntetett jövedelmek valódiságát igazoló iratokat.)

4. A támogatás jogosultsági feltételeire vonatkozó adatok

A gyermek, akire tekintettel az ellátás megállapítását kérik, óvodai ellátásban részesül

igen nem

A kérelemhez mellékelni kell a jövedelmi adatokra vonatkozó táblázat 1-6. pontjaiban feltüntetett jövedelmek valódiságát igazoló iratokat és az óvodai jogviszony igazolását.

5. Nyilatkozatok

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy

- életvitelszerűen a lakóhelyemen /a tartózkodási helyemen élek* (a megfelelő rész aláhúzandó),

- a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

6. Egyéb nyilatkozatok:

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazagatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 131. § (5) bekezdése alapján a hatáskört gyakorló szerv – a NAV hatáskörrel és illetékességgel rendelkező igazgatósága útján - ellenőrizheti.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő kezeléséhez és felhasználásához.

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Kelt: ………………………., ……………… év …………………. hó ………. nap

…………………………………… ………………………………………

kérelmező aláírása nagykorú hozzátartozók aláírása

6. melléklet

KÉRELEM
iskolakezdési támogatás megállapítására

1. Személyi adatok

1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

1.1.1. Neve: .................................................................................................................................

1.1.2. Születési neve: ...................................................................................................................

1.1.3. Anyja neve: .......................................................................................................................

1.1.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap): ….................................................................................

1.1.5. Lakóhelye: ……………………….……………..…irányítószám ……………..................

település.......................................... utca/út/tér ............ házszám .......... épület/lépcsőház ........... emelet, ajtó

1.1.6. Tartózkodási helye: ……………………..…. irányítószám ............................................. település.................................... utca/út/tér ..................................................... házszám ............. épület/lépcsőház ............ emelet, ajtó…………………………………………………………...

1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ……………..……………………………………

1.1.8. Állampolgársága: ...............................................................................................................

1.1.9. Telefonszám (nem kötelező megadni): ..............................................................................

1.1.10. E-mail cím (nem kötelező megadni): ...............................................................................

1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

1.2.1. □ szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

1.2.2. □ EU kék kártyával rendelkező, vagy

1.2.3. □ bevándorolt/letelepedett, vagy

1.2.4. □ menekült/oltalmazott/hontalan.

1.3. A gyermek, akire tekintettel az ellátás megállapítást kérik:

1.3.1. Neve: ................................................................................................................................

1.3.2. Születési neve: ...................................................................................................................

1.3.3. Anyja neve: .......................................................................................................................

1.3.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap): ....................................................................................

1.3.5. Lakóhelye: ……………..................................irányítószám .......................................... település................................................................... utca/út/tér ............................................ házszám .......... épület/lépcsőház ......................... emelet, ajtó…………………………………

1.3.6. Tartózkodási helye: ………. irányítószám …………….................................................... település............................................................... utca/út/tér ....................................................... házszám ............ épület/lépcsőház ............ emelet, ajtó…………………………………………

1.3.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ………………..…………………………………..

1.3.8. Állampolgársága: ...............................................................................................................

2.2 Az intézmény neve, akivel a gyermek tanulói jogviszonyban áll: …………………………………………………………………………….……………..………

3.1 Pénzbeli támogatás megállapítása esetén fizetési számlával kapcsolatos adatok, ha a folyósítást fizetési számlaszámra kéri:

1.3.9. Fizetési számla száma: …………………………………………………………………

1.3.10. A fizetési számlát vezető pénzintézet neve: ………………………………..…………

2. A kérelem benyújtásának időpontjában a kérelmezővel közös háztartásban élő közeli hozzátartozók, a kérelmező családjában lakók adatai:

A

B

C

D

E

Név
(születési név)

Születési helye, ideje
(év, hó, nap)

Anyja neve

Rokonsági fok

TAJ

1

2

3

4

5

6

7

8

3. Jövedelmi adatok:

A jövedelmek típusai

Kérelmező jövedelme

A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs (élettárs) jövedelme

A kérelmező családjában élő egyéb rokon jövedelme

Összesen

1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási viszonyból származó jövedelem

2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem

3. Táppénz, gyermekgondozási támogatások

4. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6. Egyéb jövedelmek

7. Összes jövedelem

Egy főre jutó havi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): …………………………………….. Ft/hó.
(A kérelemhez mellékelni kell a jövedelmi adatok táblázat 1-6. pontjaiban feltüntetett jövedelmek valódiságát igazoló iratokat.)

4. A támogatás jogosultsági feltételeire vonatkozó adatok

A gyermek, akire tekintettel az ellátás megállapítását kérik, tanulói jogviszonyban áll:

igen nem

A kérelemhez mellékelni kell a jövedelmi adatokra vonatkozó táblázat 1-6. pontjaiban feltüntetett jövedelmek valódiságát igazoló iratokat és a tanulói jogviszony igazolást.

5. Nyilatkozatok:

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy

- életvitelszerűen a lakóhelyemen /a tartózkodási helyemen élek* (a megfelelő rész aláhúzandó),

- a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

6. Egyéb nyilatkozatok:

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazagatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 131. § (5) bekezdése alapján a hatáskört gyakorló szerv – a NAV hatáskörrel és illetékességgel rendelkező igazgatósága útján - ellenőrizheti.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő kezeléshez, felhasználásához.

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Kelt: ………………………., ……………… év …………………. hó ………. nap

…………………………………… ………………………………………

kérelmező aláírása nagykorú hozzátartozók aláírása

7. melléklet

Vagyonnyilatkozat

I. A kérelmező személyes adatai

Neve: ....................................................................................................................................................
Születési neve: ..............................................................................................................................
Anyja neve: ..................................................................................................................................
Születési hely, év, hó, nap: ...........................................................................................................
Lakóhely: .....................................................................................................................................
Tartózkodási hely: .......................................................................................................................
Társadalombiztosítási Azonosító Jele: .........................................................................................

II. A kérelmező és a vele együtt élő közeli hozzátartozójának vagyona

A. Ingatlanok

1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat):

- címe: ................................................... város/község ............................................. út/utca .......... hsz.,

- alapterülete: ........... m2,

- tulajdoni hányad: ...........................,

- a szerzés ideje: ................ év.

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények:

............................................ (pl. haszonélvezet, jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom, használati jogok, szolgalom).

2. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat):

- címe: ........................................ város/község ........................... út/utca ............. hsz.,

- alapterülete: ........... m2,

- tulajdoni hányad: ...........................,

- a szerzés ideje: ................ év.

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények:

................................ (pl. haszonélvezet, jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom, használati jogok, szolgalom).

3. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület- vagy épületrész-tulajdon (vagy állandó használat):

- megnevezése .................................... (pl. zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs),

- címe: .............................................................. város/község ………..................... út/utca ........... hsz.,

- alapterülete: ........... m2,

- tulajdoni hányad: ...........................,

- a szerzés ideje: ................ év.

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények: ................................ (pl. haszonélvezet, jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom, használati jogok, szolgalom).

4. Termőföldtulajdon (vagy állandó használat):

- megnevezése: ............................................................................................................................

- címe: ........................................... város/község ....................... út/utca ............ hsz., (pontos cím hiányában: ...................... helyrajzi szám),

- alapterülete: ........... m2,

- tulajdoni hányad: ...........................,

- a szerzés ideje: ................ év.

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények:

................................ (pl. haszonélvezet, jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom, használati jogok, szolgalom).

B. Egyéb vagyontárgyak

Gépjármű adatai:

a.) személygépkocsi: ................................................................ típus .................. rendszám

a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: ...............................................................................

Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft

Gépjárműre bejegyzett terhek, gépjárművet terhelő vagyoni értékű jogok:

................................................................................. (pl. elidegenítési és terhelési tilalom, bejegyzett üzemben tartói jog).

A gépjárművet mozgáskorlátozottságra tekintettel tartják fenn: igen nem (a megfelelő aláhúzandó).

b.) tehergépjármű, autóbusz, motorkerékpár, vízi- vagy egyéb jármű:

................................................................................................. típus .................. rendszám

a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: ..............................................................................

Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft

Gépjárműre bejegyzett terhek, gépjárművet terhelő vagyoni értékű jogok:

................................................................................. (pl. elidegenítési és terhelési tilalom, bejegyzett üzemben tartói jog).

III. Nyilatkozatok

5. Felelősségem tudatában kijelentem [a megfelelő aláhúzandó, és a b) pont szerinti esetben kitöltendő], hogy

a.) fizetési számlával nem rendelkezem vagy

b.) az alábbi fizetési számlával rendelkezem (valamennyi megjelölendő):

- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ..............................................................................................

fizetési számla száma: ..............................................................................................................

fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................

- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ..............................................................................................

fizetési számla száma: ..............................................................................................................

fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................

- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ...............................................................................................

fizetési számla száma: ..............................................................................................................

fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................

- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ..............................................................................................

fizetési számla száma: ..............................................................................................................

fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................

6. Felelősségem tudatában kijelentem [a megfelelő aláhúzandó, és a b) pont szerinti esetben kitöltendő], hogy a velem együttélő közeli hozzátartozóm

- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ..............................................................................................

fizetési számla száma: ..............................................................................................................

fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................

- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ..............................................................................................

fizetési számla száma: ..............................................................................................................

fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................

- Pénzforgalmi szolgáltató neve: .............................................................................................

fizetési számla száma: ..............................................................................................................

fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................

- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ..............................................................................................

fizetési számla száma: ..............................................................................................................

fizetési számlán kezelt összeg .................................................................................................

a) fizetési számlával nem rendelkezik vagy

b) az alábbi fizetési számlával rendelkezik (valamennyi megjelölendő):

7. Tudomásul veszem, hogy az ellátásra való jogosultság feltételeinek megállapítása érdekében a hatóság a fentiekben megjelölt pénzforgalmi szolgáltató felé megkereséssel élhet a fizetési számlán kezelt összeg tekintetében.

8. Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.

Kelt: .......... év .............................. hó ............ nap

................................................

aláírás

Megjegyzés:

A vagyoni helyzet vizsgálatakor nem kell figyelembe venni az életvitelszerűen lakott ingatlan eladása, valamint az életvitelszerűen lakott ingatlanon fennálló vagyoni értékű jog átruházása esetén az eladott ingatlan, illetve átruházott vagyoni értékű jog ellenértékeként a fizetési számlára befizetett összeget.

Ha a kérelmező vagy vele együttélő közeli hozzátartozója bármely vagyontárgyból egynél többel rendelkezik, a vagyonnyilatkozat megfelelő pontját a vagyontárgyak számával egyezően kell kitölteni. Ha a vagyonnyilatkozatban feltüntetett vagyon nem Magyarország területén van, a forgalmi értéket a vagyon helye szerinti állam hivatalos pénznemében is fel kell tüntetni.

* Becsült forgalmi értékként az ingatlannak a településen szokásos forgalmi értékét kell feltüntetni.

** Becsült forgalmi értékként a gépjármű kora és állapota szerinti értéket kell feltüntetni.

8. melléklet

Egyéb nyilatkozatok és igazolások települési támogatások megállapításához

I. 1. Munkáltató jövedelemigazolása:

Igazolom, hogy …………………………………………. (név) …….. (év) …………..…….. (havi) nettó keresete:………………………………… Ft, azaz ………………………………………………. forint, napi ……………. órás foglalkoztatásban, amelyet …………………… jogcímen ………………...Ft, azaz …..……………………. forint összegű levonás terhel.
Dátum: …………………….., …….év …………. hó ……. nap
Ph. _________________________
munkáltató
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I.2 Igazolom, hogy …………………………………………………………. (név) ……… (év) …………..…….. (havi) nettó keresete:…………………………………………………Ft, azaz ……………………………………………………………………. forint, napi ……………. órás foglalkoztatásban, amelyet …………………………………………..…… jogcímen ………………......................................Ft, azaz …..………….…………. forint összegű levonás terhel.
Dátum: …………………….., …….év …………. hó ……. nap
Ph. _________________________
munkáltató
===========================================================================

II. Nyilatkozat tartásdíjról

II.1. Alulírott, igénylő nyilatkozom, hogy ……………..…………... (év) ………………... (hónapban)……………………….…. Ft tartásdíjat kaptam a…………………………..bíróság ……………………………………..…………. számú ítélete alapján.
II.2 Tartásdíjat nem kapok ………………………..……………………….(dátum) óta, mert …………………………………………….…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...

III. 3. Tartásdíj megállapítására / behajtására irányuló intézkedéseket megtettem* /nem tettem meg*, mert:……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
Dátum: ……...……………………..
…….……………………….
aláírás
===================================================================

IV. Jövedelemnyilatkozat:

Alulírott ………………………………………….…… nyilatkozom, hogy munkaviszonyból származó jövedelemmel, egyéb rendszeres jövedelemmel nem rendelkezem ………………….. – óta.
Munkaügyi Szervvel együttműködöm: igen* nem*
Rendszeres pénzellátással (táppénz, GYED, GYES, GYET, öregségi nyugdíj, rehabilitációs járadék, öregségi járadék, özvegyi járadék, özvegyi nyugdíj, baleseti táppénz, rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás, rokkantsági járadék, időskorúak járadéka, stb )
- nem rendelkezem* --- - rendelkezem*, éspedig…………….…… Ft, azaz ………………….. ………………………………………………………………………...forint
Tudomásul veszem, hogy a települési önkormányzat a jövedelemnyilatkozatomban foglaltakat vitathatja, és jövedelmemet – az Szt. 10. § (6) bekezdése alapján – fenntartási költségeim alapján vélelmezheti.
Dátum: …..……………………..
…….……………………….
aláírás
* a megfelelő aláhúzandó

V. Nyilatkozat nyugellátásról

IV.1.Alulírott............................................., születési neve: ..................................................…..
szül. hely: ................................................., szül. idő: ............................................................….
anyja neve: ................................................................ ………………………………………….
................................................................................................................ szám alatti lakos kijelentem, hogy nyugellátásomat letiltás nem terheli.
Dátum: .. …………………………
…………………………………
IV.2. Alulírott.........................................................,születési neve:.........................................
szül. hely: ................................................................., szül. idő:..... .......................................... anyja neve: ................................................................................................................................
………………........................................................................................... szám alatti lakos kijelentem, hogy nyugellátásomat:
-tartásdíj:………………….Ft összegű,
-egyéb:……………………..Ft összegű letiltás terheli.
Kelt: …………………………
…………………………………
aláírás
1

A 15. § a) pontja a Ramocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (IV. 11.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 19. § (1) bekezdése a Ramocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (IV. 11.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

3

A 21. § (1) bekezdés b) pontja a Ramocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (IV. 11.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg. A 21. § (1) bekezdés b) pontja a Ramocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 4.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

4

A 23. § (3) bekezdése a Ramocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (IV. 11.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

5

A 25. § (1) bekezdése a Ramocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (IV. 11.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

6

A 26. § (1) bekezdése a Ramocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (IV. 11.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

7

A 27. § (3) bekezdés c) pontja a Ramocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (IV. 11.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.

8

A 29. § (5) bekezdése a Ramocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (IV. 11.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.

9

A 31. § (1) bekezdése a Ramocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (IV. 11.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.

10

A 32. § (1) bekezdése a Ramocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (IV. 11.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.

11

A 32. § (2) bekezdése a Ramocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (VII. 25.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

12

A 32. § (3) bekezdése a Ramocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (VII. 25.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

13

A 32. § (4) bekezdése a Ramocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (VII. 25.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

14

A 34. § (5) bekezdése a Ramocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (IV. 11.) önkormányzati rendelete 11. §-ával megállapított szöveg.

15

A 41. § a Ramocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2022. (XI. 7.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

16

A 42. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

17

Az 1. melléklet 3. pontja a Ramocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2024. (III. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. Az 1. melléklet 3. pontja a Ramocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2024. (IX. 5.) önkormányzati rendelete 1. melléklet 1. pontjával megállapított szöveg.