Kisszentmárton Község Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2021. (VII.15.) önkormányzati rendelete

a települési szociális ellátásokról

Hatályos: 2023. 11. 24

Kisszentmárton Község Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2021. (VII. 15.) önkormányzati rendelete

a települési szociális ellátásokról

2023.11.24.

Kisszentmárton Községi Önkormányzat Képviselő-testülete , a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 25. §(3) bekezdés b) pontjában,26. §-ban, 32. §(1) bekezdés b)pontjában, 32. § ( 3) bekezdésében, 45. § (1) bekezdésében, 62. § (2) bekezdésében ,92. § (1) bekezdés a) pontjában, 92. § (2)bekezdésében és a 132. §(4) bekezdés d) és g)pontjaiban kapott felhatalmazás alapján ,az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés a) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011.évi CLXXXIX. törvény 13. §(1) bekezdés 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva - valamint a rendelet 12. §-15. § vonatkozásában az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdése szerinti eredeti jogalkotói jogkörében , a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993.évi III.törvény 1. § (2) bekezdésébe foglalt felhatalmazás alapján - a települési szociális ellátásokról az alábbi rendeletet alkotja.

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed a Kisszentmárton önkormányzat illetékességi területén lakóhellyel, tartózkodási hellyel rendelkező személyekre.

(2) Az (1) bekezdés tekintetében alkalmazni kell a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 3. § (1)-(3) bekezdéseit és a 7.§ (1) bekezdését.

(3) Az e rendeletben meghatározott hatásköröket eltérő rendelkezés hiányában a képviselő-testület gyakorolja.

2. § (1) Az e rendeletben szabályozott valamennyi szociális ellátásra érvényes értelmező rendelkezéseket és az általános eljárási szabályokat az Szt. 4–16. §-a határozza meg.

(2) Az adott ellátásnál alkalmazandó sajátos eljárási szabályok az adott ellátáshoz kapcsolódva kerülnek meghatározásra.

(3) A szociális igazgatási eljárásra vonatkozó eljárási szabályokat az Szt. 5. § (1) bekezdése szerint kell alkalmazni.

(4) Az eljárást:

a) az önkormányzati hivatalnál szóban vagy írásban előterjesztett kérelemre kell, vagy

b) hivatalból lehet

megindítani.

(5) A kérelmet a jogszabályokban, illetve az e rendeletben meghatározott dokumentumokkal – igazolásokkal, nyilatkozatokkal – együtt kell benyújtani.

(6) Az e rendeletben meghatározott vagyoni helyzetre vonatkozó feltétel meglétét a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III. 27.) Korm. rendelet 1. számú melléklete szerinti vagyonnyilatkozat benyújtásával kell igazolni. A vagyonnyilatkozat II. részét – a nyomtatványon szereplő tájékoztató szövegtől eltekintve – az adott ellátásnál meghatározott személyi körre vonatkozóan kell kitölteni.

(7) A hiányosan előterjesztett kérelmek ügyében a hiánypótlási felhívást a kérelem beérkezésétől számított öt munkanapon belül meg kell tenni.

(8) Ha a szociális ellátás iránti igényt nem a jogosult terjeszti elő az eljárást hivatalból kell megindítani.

3. § A kérelmezőnek a kérelemben, illetve az annak mellékleteként benyújtott dokumentumokban feltüntetett jövedelem-adatokat az Szt. 10. §-ában meghatározottak szerint kell igazolnia.

4. § A pénzbeli ellátások kifizetése a főszabály szerint folyószámlára vagy lakcímre utalással - amennyiben ez nem lehetséges illetőleg a támogatásra jogosult kifejezett kérelmére – pénztári kifizetéssel történik..

5. § (1) Az eseti pénzbeli települési támogatásokat a határozatban meghatározott időpontig kell folyósítani.

(2) A természetbeni települési támogatások biztosításának szabályait, határidejét, formáját a vonatkozó határozat rendezi.

(3) A rendszeres települési támogatás a támogatásról rendelkező határozatban megjelölt időponttól illeti meg az érintettet azzal, hogy a jogosultság kezdő hónapjában a havi támogatás teljes összegét kell folyósítani.

II. Fejezet

Pénzbeli szociális ellátások

6. § (1) Az önkormányzat képviselő-testülete e rendelet alapján az életvitelszerűen Kisszentmárton településen élő jogosult részére nyújt települési támogatást.

(2) A pénzbeli települési támogatás formái:

a) eseti települési támogatás:

aa) rendkívüli települési támogatás,

ab) rendkívüli települési támogatás elemi kár elhárításához,

b) rendszeres települési támogatás:

települési ápolási támogatás,

c) települési kamatmentes kölcsön

d) települési temetési támogatás

e) települési krízis támogatás

f) ünnepi többletkiadások települési támogatása

1. Rendkívüli települési támogatás

7. § (1) Rendkívüli települési támogatásra a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személy – továbbiakban : szociálisan rászoruló- jogosult. E jogosultság elbírálása során szociálisan rászorulónak minősül akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem a 15.000.- forintot nem haladja meg.

(2) Rendkívüli települési támogatás adható annak a személynek, aki rendkívüli élethelyzetbe került, önmaga illetve családja időszakos támogatásra szorul , és családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130 %, egyedül élő esetében a 150% -át nem haladja meg.

(3) A kérelmezőnek a kérelmében a rendkívüli élethelyzetet meg kell neveznie, indokolnia kell az általános települési támogatásra való rászorultságát.

(4) A rendkívüli települési támogatás kérelemre vagy hivatalból ,eseti támogatás formájában nyújtható.

8. § (1) Rendkívüli települési támogatás keretében :

a) gyermekneveléshez kapcsolódó, alkalmanként jelentkező többlet kiadásokra

aa) a gyermek iskoláztatásához, vagy

ab) válsághelyzetben lévő várandós anya által, a gyermekének megtartásához, vagy

ac) a gyermek fogadásának előkészítéséhez, vagy

ad) a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez ,

b) hátrányos helyzetű gyermek nevelésével ellátásával kapcsolatos kiadásokhoz,

c) a kérelmező illetve családja létfenntartást nehezítő alkalmankénti többletkiadásokhoz ( különösen betegség, gyógyszerköltség) nyújtható támogatás.

(2) Az egy naptári éven belül megállapítható támogatás összege a 20.000.-forintot nem haladhatja meg.

(3) A rendkívüli települési támogatásra való jogosultságról az önkormányzat képviselő-testülete határoz.

2. Rendkívüli települési támogatás elemi kár elhárításához

9. § (1) Elemi kárra tekintettel – kérelmére - települési támogatásra jogosult az a személy, akinek a lakhatását biztosító ingatlanát elemi kár érte, és a károsult családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130 %-át, egyedül élő esetén 150 %-át nem haladja meg .

(2) Elemi kárnak minősül a tűz, robbanás, vihar, viharon kívüli egyéb elemi kár, földcsuszamlás, talajsüllyedés, földrengés, árvíz miatt bekövetkezett kár.

(3) A kérelmezőnek a kérelméhez csatolnia kell az elemi kár tényét tanúsító szakértői (tűzoltóság, biztosító ) véleményt.

(4)1 A támogatás kamatmentes kölcsön formájában nyújtható, összege legfeljebb a mindenkori legkisebb öregségi nyugdíj négyszerese lehet, a kölcsön futamideje a 12 hónapot nem haladhatja meg.

(5) A kölcsön törlesztését a folyósítását követő második hónapban kell megkezdeni. Az egy havi törlesztő részlet a kölcsön összegének és a folyósítás futamidejének arányos része.

A visszafizetések határideje tárgyhó 10.napja.

(6) Az elemi kárra tekintettel kérelmezett települési támogatás megítéléséről az önkormányzat képviselő-testülete dönt.

3. Települési ápolási támogatás

10. § (1) Települési ápolási támogatás állapítható meg azon kérelmező részére, aki 18. életévét betöltött, tartósan beteg személy ápolását, gondozását végzi, amennyiben családjában az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét, egyedül élő esetén a 150%-át.

(2) Az ápolási támogatás megállapítására akkor kerülhet sor, ha

a) a beteg hozzátartozó ápolása címén munkahelyétől fizetés nélküli szabadságot kénytelen igénybe venni, vagy

b) a beteg ellátását más hozzátartozó keresetveszteség nélkül nem tudja biztosítani.

(3) Ápolási támogatásban családonként egy személy, részesülhet:

(4) Nem állapítható meg ápolási támogatás s ha a kérelmező az ápolt személlyel tartási, vagy életjáradéki szerződést kötött.

(5) Az ápolási támogatás iránti kérelem benyújtásával egyidejűleg a kérelmező köteles az Szt. 43. § (1) és (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelő orvosi igazolást és az egy háztartásban élők jövedelméről szóló igazolást benyújtani,

(6) Az ápolási támogatás havi összege az éves központi költségvetési törvényben meghatározott alapösszeg 80%-a.

(7) Az ápolási támogatás azon eseteiben, ahol az ápoló a (6) bekezdésben szereplő összeget el nem érő rendszeres pénzellátásban részesül, az ápolási díj összege a (6) bekezdésben szereplő összeg és a rendszeres pénzellátás összegének a különbözete, de legalább 1000.-Ft.

11. § (1) Az ápolási támogatásra való jogosultság megállapításával ápolási kötelezettség keletkezik, melynek teljesítését a Közös Önkormányzati Hivatal szociális igazgatási feladatait ellátó munkatársa félévente ellenőrzi környezettanulmány készítésével az ápolt tartózkodási helyén.

Amennyiben az ellenőrzés során az ápolás nem megfelelő voltát, vagy nem teljesítését tapasztalják, az ápolási díj soron kívüli felülvizsgálatára kerül sor.

(2) Az ápolást végző személy az ápolási kötelezettséget nem teljesíti, ha:

a) a szükséges lakhatási, ápolási feltételeket nem biztosítja (az ápolt személy

lakókörnyezetének tisztán tartásáról, a szükséges élelmiszerekről, gyógyszerekről, és az ápolási eszközökről nem gondoskodik,

b) az ápolt felügyeletét a szükséges mértékben nem látja el, illetve akadályoztatása esetén arról nem gondoskodik (az ápoló az ápolt lakásában háromszori megkeresés után nem

található),

c) az ápolási kötelezettség teljesítésének ellenőrzését nem teszi lehetővé,

d) a háziorvos az ápolt állapotának az ápolás nem megfelelő voltával összefüggő romlását

állapítja meg.

(3) A települési ápolási támogatás iránti kérelmek megítéléséről az önkormányzat képviselő-testülete dönt.

4. Települési kamatmentes kölcsön

12. § (1) Települési kamatmentes kölcsön temetési költségek megelőlegezésére állapítható meg.

(2) A kamatmentes kölcsön megállapításakor meg kell határozni a visszafizetés módját, a futamidő kezdetét és egyéb feltételeit.

(3) A kölcsön összege nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a négyszeresét.

(4) A kölcsön visszafizetésének futamideje maximum egy év lehet.

(5) Szociális kölcsön csak akkor állapítható meg, ha a kérelmező rendelkezik az Szt. 4. §-ában meghatározott jövedelemmel, vagy rendszeres pénzellátással.

(6) A települési kamatmentes kölcsön megítéléséről az önkormányzat képviselő-testülete dönt.

5. Települési temetési támogatás

13. § (1) A temetési költségekre tekintettel települési temetési támogatásra jogosult az a személy , aki elhunyt személy eltemettetéséről gondoskodik, függetlenül attól, hogy a meghalt személy eltemettetésére köteles, vagy tartásra köteles hozzátartozó volt-e vagy sem.

(2) A települési temetési támogatás a temetési költségek utólagos megtérítésére, a haláleset bekövetkezésétől számított 60 napon belül kérelmezhető.

(3) A támogatás összege 33.000.- Ft.

(4) A kérelmezőnek a kérelméhez csatolnia kell a saját vagy a vele azonos lakcímen élő közeli hozzátartozója nevére – kiállított számla eredeti példányát, valamint a halotti anyakönyvi kivonatot.

(5) Temetési támogatás nem állapítható meg annak,aki a hadigondozásról szóló 1994. évi XLV. tv. 16. § alapján temetési hozzájárulásban , illetve aki a temetési költségekre tekintettel települési kamatmentes kölcsönben részesül .

(6) A települési temetési támogatás megítéléséről az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a polgármester dönt.

6. Települési krízis támogatás

14. § (1) Rendkívüli méltánylást érdemlő élethelyzetben lévő, életvitelszerűen Kisszentmárton községben élő személynek – a jövedelmi helyzetére való tekintet nélkül - a képviselő-testület évente legfeljebb egy alkalommal , az egyedi helyzet mérlegelése alapján, 100.000 forintot meg nem haladó összegben, rendkívüli települési támogatást biztosíthat.

(2) Rendkívüli méltánylást érdemlő élethelyzet különösen:

a) a család jövedelmi viszonyaiban hirtelen bekövetkezett, váratlan és jelentős jövedelem kiesés vagy a családot érintő olyan rendkívüli anyagi kiadás, mely létfenntartást veszélyeztető élethelyzetet idézett elő,

b) hat hónapnál hosszabb idő óta fennálló , folyamatos munkanélküliség,

c) váratlan baleset, akut betegség következtében kialakult illetve amiatt nem orvosolható veszélyhelyzet,

d) a lakáshoz tartozó olyan felszerelés, berendezés meghibásodása, szolgáltatás megszűnése, melynek hiánya a család életminőségét jelentősen csökkenti, zavartalan életvitelét veszélyezteti

(3) A rendkívüli települési támogatás az önkormányzat szociális célú költségvetési kerete terhére, kérelemre vagy hivatalból ,vissza nem térítendő támogatás formájában nyújtható

7. Ünnepi többletkiadások települési támogatása

15. § (1) Ünnepi többletkiadásokra tekintettel települési támogatás a Kisszentmárton településen bejelentett állandó lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező és életvitelszerűen Kisszentmárton településen élő személynek adható.

(2) A támogatás készpénzben és természetbeni formában nyújtható. A támogatás jogosultjairól és a támogatás formájáról a képviselő-testület hivatalból dönt.

(3) A támogatás összegét a képviselő-testület a hatályos önkormányzati költségvetés forrásainak figyelembevételével határozza meg.

(4) Ha a jogosultnak önkormányzati szociális bérlakás használatból eredő közüzemi díj tartozása van az ünnepi többletkiadások települési támogatás elsődlegesen és közvetlenül a fennálló díjtartozás kiegyenlítésére fordítódik.

III. Fejezet

Természetben nyújtott szociális ellátások

16. § (1) A természetben nyújtott szociális ellátások körében az önkormányzat a következő ellátásokat nyújtja:

a) gazdálkodást segítő települési támogatás,

b) köztemetés, és

c) szociális tűzifa támogatás.

(2) A pénzbeli települési támogatást megállapító határozat kimondhatja, hogy a támogatás egy részét vagy teljes egészét természetben kell biztosítani. A határozatnak rögzítenie kell a természetbeni nyújtott ellátás konkrét formáját.

(3) A (2) bekezdés szerinti esetben a természetbeni ellátás formái a következők lehetnek:

a) gyermekintézmények térítési díjának kifizetése, vagy

b) tankönyv - és tanszervásárlás, vagy

c) Erzsébet utalvány, vagy

d) vásárlási utalvány, vagy

e) anyagok, eszközök közvetlen megvásárlása, vagy

f) szolgáltatások szolgáltató részére történő megfizetése, vagy

g) tüzelő vásárlás.

(4) A (3) bekezdés a), b), f), g) pontjai szerinti természetbeni ellátást lehetőség szerint közvetlenül az ellátó intézménynek, a forgalmazónak, a szolgáltatást nyújtónak kell folyósítani.

8. Szociális földprogramos támogatás

17. § (1) A szociális földprogram keretében az önkormányzat támogatja a mezőgazdasági tevékenységet. A támogatatás az alábbi területre terjed ki:

a) Növénytermesztés feltételeinek kedvezményes biztosítása,

b) A háztáji állattenyésztés támogatása haszonállatok kihelyezésével.

(2) A támogatások összegét a képviselő-testület az önkormányzat éves költségvetésének függvényében állapítja meg.

(3) Az önkormányzat minden évben meghatározza azokat a területeket, melyeket a szociális földprogram keretén belül támogat.

(4) A szociális földprogramban támogatott termelési módokra a településen állandó lakcímmel rendelkezők jelentkezhetnek. A jelentkezés feltétele, hogy a kapott támogatás meghatározott százalékát egy éven belül a település számlájára vissza kell fizetni.

(5) A szociális földprogramra beadott pályázatokat a képviselő-testület bírálja el. A nyertes pályázókkal az önkormányzat szerződést köt, melyet a polgármester ír alá.

(6) A programban részt vevő pályázók a támogatást természetben kapják meg. A szerződés részleges feltételeit a képviselő-testület határozza meg.

(7) A program pénzügyi lebonyolítását Kisszentmárton község közös önkormányzati hivatala végzi.

9. Köztemetés

18. § A köztemetési ügyekben az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a polgármester jár el.

10. Szociális tűzifa támogatás

19. § (1) E rendelet alapján egyszeri ,természetbeni szociális tűzifa támogatásra az életvitelszerűen Kisszentmárton településen élő szociálisan rászorult személy jogosult. A jogosultság elbírálása során szociálisan rászorultnak minősül az a személy akinek a háztartásában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400%-át.

(2) A támogatás megállapítása iránti eljárás kérelemre indul. A támogatás az e célra szerkesztett igénylőlapon kérelmezhető azzal, hogy kizárólag arra a lakásra igényelhető, melynek fűtése vegyes – fa,szén – tüzelésű, s melyet a kérelmező életvitelszerűen használ.

(3) A szociális célú tűzifa támogatás iránti kérelmek elbírálásakor előnyben kell részesíteni azt a kérelmezőt :

a) aki a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló törvény szerint aktív korúak ellátására, időskorúak járadékára vagy – tekintet nélkül annak természetbeni vagy pénzbeli formában történő nyújtására – települési támogatásra, különösen a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viselésével kapcsolatos települési támogatásra jogosult,

b) a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvényben szabályozott halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevel,

(4) A szociális célú tűzifa juttatás térítésmentes. A tűzifa házhoz szállításáról az önkormányzat gondoskodik.

(5)2 A támogatás iránti kérelem előterjesztésének határideje : 2023. december 8. napja, mely határidő jogvesztő.

(6) Támogatás iránti kérelmet háztartásonként egy rászorultnak minősülő személy nyújthat be. E rendelkezés alkalmazása szempontjából külön háztartásnak kell tekinteni a külön bejárattal rendelkező, a lakrészek közti átjárás lehetőséget nem biztosító épületrészekben együttélőket.

(7) Támogatás a beszerzett és rendelkezésre álló tűzifa keret erejéig adható. A támogatás iránti kérelmek elbírálásáról, a juttatott tűzifa mennyiségéről a képviselő-testület az (5) bekezdés szerinti határidőt követő 30 napon belül dönt azzal, hogy az egy kérelemre adható juttatás mértéke a 2 m3-t nem haladhatja meg.

20. § (1) A szociális célú tűzifa támogatást a jogosult kizárólag az általa életvitelszerűen lakott lakás fűtési céljára használhatja fel, a támogatást harmadik személy részére semmilyen módon át nem ruházhatja.

(2) Ha a kérelmező a kérelmében valótlan adatot közöl, támogatást harmadik személy részére átruházza vagy a támogatót egyéb módon megtéveszti, és ezáltal a támogatást jogosulatlanul veszi igénybe, köteles lehet azt visszaszolgáltatni, illetve ha ez már nem lehetséges a támogatás értékét a támogató részére megtéríteni.

(3) Ha a támogatott a (2) bekezdésben foglaltak szerint jár el, a képviselő-testület ezt a tényt egy jövőbeni szociális célú tűzifa támogatás igény elbírálásakor jogosultságot kizáró okként értékelheti .

IV. Fejezet

Szociális alapszolgáltatások

21. § (1) A települési önkormányzat a személyes gondoskodás körében

a) a falugondnoki szolgáltatás,

b) az étkeztetés,

c) a családsegítés és

d) a házi segítségnyújtás

szociális alapszolgáltatási formák igénybevételi lehetőségét biztosítja.

(2) A szolgáltatást nyújtó intézményvezető külön eljárás nélkül köteles ellátást nyújtani

a) ha azzal meg lehet előzni az érintett személy életveszélyes állapotba kerülését, vagy

b) az ellátást rendkívüli időjárási helyzet indokolja

(3) A személyes gondoskodás keretében nyújtott ellátás megszűnik:

a) a jogosulatlan igénybevétel esetén, vagy

b) amennyiben az ellátásról az érintett írásban lemond .

(4) A szociális törvényben, illetve e rendeletben meghatározott feltételek hiányában vagy a szociális törvény és e rendelet megsértésével nyújtott szociális alapszolgáltatást a (3) bekezdés a) pontja szerint meg kell szüntetni, továbbá az ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevevőt kötelezni kell az intézményi térítési díj teljes összegének megfizetésére. Az ellátás megszüntetését és az esetleges megtérítési kötelezettséget határozatba kell foglalni.

11. Étkeztetés

22. § (1) Az étkeztetés keretében azoknak a szociális rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkeztetéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguknak vagy eltartottjaiknak időszakosan vagy tartósan nem képesek biztosítani.

(2) Az (1) bekezdés szempontjából rászorultnak kell tekinteni:

a) a nyugdíjban, nyugdíjszerű ellátásban, időskorúak ellátásában részesülő,

b) az egészségkárosodott,

c) a fogyatékos,

d) a pszichiátriai beteg,

e) a szenvedélybeteg,

f) a hajléktalan ,

g) az aktív korúak ellátásában, lakásfenntartási támogatásban ,ápolási díjban részesülő kérelmezőt.

(3) Az egészégi állapot miatti rászorultságot háziorvosi vagy szakorvosi igazolással, az egyéb rászorultságot az ellátást megállapító határozattal kell bizonyítani.

(4) Az ellátást a szolgáltató az étel házhoz szállításával biztosítja.

(5) Az étkeztetés iránti kérelmet az önkormányzattal szerződésben álló szociális szolgáltatóhoz kell benyújtani.

(6) Az ellátás iránti kérelemről valamint a szolgáltatás térítési díjáról a szociális szolgáltató vezetője az önkormányzat és a szolgáltató közötti ellátási szerződés alapján dönt.

23. § Az Önkormányzat az étkezést a szociálisan rászorultak részére a SZOCEG Kht-vel és a Szociális Háló Egyesülettel kötött közszolgáltatási szerződésben foglaltak szerint biztosítja.

12. Házi segítségnyújtás

24. § (1) Házi segítségnyújtás keretében a szolgáltatást igénybe vevő személy saját lakókörnyezetében kell biztosítani az önálló életvitel fenntartása érdekében szükséges ellátást.

(2) Az Önkormányzat a házi segítségnyújtást a szociálisan rászorultak részére a SZOCEG Kht-vel és a Szociális Háló Egyesülettel kötött közszolgáltatási szerződésben foglaltak szerint biztosítja.

13. Családsegítés

25. § Kisszentmárton község lakossága részére a családsegítési és gyermekjóléti feladatokat a „Baksa Térségi Család – és Gyermekjóléti Szolgálat” látja el.

14. Falugondnoki szolgáltatás

26. § (1) A falugondnoki szolgáltatás helyi működésének rendjét a képviselő- testület önálló rendeletben szabályozta

(2) A falugondnoki szolgáltatás igénybevételéről a képviselő-testület felhatalmazása alapján , átruházott hatáskörben a polgármester dönt.

V. Fejezet

Egyéb rendelkezések

27. § A rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Szt., valamint a végrehajtására kiadott kormányrendeletek és más felsőbb szintű jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.

VI. Fejezet

Záró rendelkezések

28. §3

29. § Ez a rendelet 2021. július 16-án lép hatályba.

1

A 9. § (4) bekezdése a Kisszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2021. (X. 8.) önkormányzati rendelete 2. §-a szerint módosított szöveg.

2

A 19. § (5) bekezdése a Kisszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2021. (X. 8.) önkormányzati rendelete 1. §-a szerint módosított szöveg. A 19. § (5) bekezdése a Kisszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 19. § (5) bekezdése a Kisszentmárton Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2023. (XI. 23.) önkormányzati rendelete 1. §-a szerint módosított szöveg.

3

A 28. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.