Budapest XVI. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (III.16.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 12/2017. (V. 19.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2021. 04. 01- 2021. 04. 01

Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján, a Képviselő-testületnek az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában kapott felhatalmazása alapján és feladatkörében eljárva, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. §


Budapest Főváros XVI. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 12/2017. (V.19.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet)  5. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


“(8) Ha az Ügyrendi Bizottság ülésén azt állapítja meg, hogy az adott képviselő-testületi ülés meghívójában szereplő valamelyik előterjesztés vagy ugyanezen képviselő-testületi ülésre benyújtott sürgősségi indítvány az Mötv., illetve ágazati jogszabály alapján nem tartozik a Képviselő-testület feladat- és hatáskörébe, vagy egyértelműen pártpolitikai indíttatású, javaslatot tesz arra, hogy azt a Képviselő-testület munkaértekezleten tárgyalja meg.”


2. §


A Rendelet 18. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


“(9)   Módosító indítványt vagy csatlakozó határozati javaslatot a vita lezárásáig írásban, az ülés levezető elnökénél nyújthatnak be az előterjesztésre jogosultak. Ettől eltérően a költségvetés, költségvetés-módosítás és zárszámadás tárgyalása során az előterjesztéshez a módosító indítványokat a testületi ülést megelőző napon déli 12 óráig le kell adni a polgármesternél írásban, a költségvetési forrás megjelölésével azzal, hogy az általános- és  céltartalékot csökkentő módosító javaslat nem nyújtható be.”


3. §



A Rendelet 2. mellékletének helyébe e rendelet 1. melléklete lép.


4. §


Ez a rendelet 2021. április 1. napján lép hatályba.




                      Dr. Csomor Ervin                                                   Kovács Péter

                             jegyző                                                              polgármester

1.  melléklet a 8/2021. (III. 16.) önkormányzati rendelethez


A POLGÁRMESTERI HIVATAL BELSŐ SZERVEZETI TAGOZÓDÁSA, MUNKARENDJE, VALAMINT AZ ÜGYFÉLFOGADÁS RENDJE



  1. A Polgármesteri Hivatal belső szervezeti togozódása:


Polgármesteri Iroda

Főépítész

Főkertész

Informatikai, Adatvédelmi és Biztonsági Iroda


Jegyzői Iroda

Belső Ellenőrzés

Humánpolitika


Igazgatási és Ügyfélszolgálati Iroda

Beszerzési és Üzemeltetési Iroda

Közterület-felügyeleti Iroda


Adóiroda


Kerületfejlesztési és Üzemeltetési Iroda

Intézményfejlesztési Iroda

Környezet- és Klímavédelmi Iroda


Gazdálkodási Iroda

Költségvetési és Pénzügyi Iroda

Vagyongazdálkodási Iroda


Humán Iroda

Szociális és Szociális Intézményi Iroda



 2.1 A Polgármesteri Hivatal munkarendje:


Hétfőn:                8 - 18.00 óráig                     

Kedden:               8 - 16.00 óráig            

Szerdán:              8 - 16.30 óráig  

Csütörtökön:       8 - 16.00 óráig

Pénteken:             8 - 13.30 óráig  


2.2. A Polgármesteri Hivatal köztisztviselőinek, közszolgálati ügykezelőinek, valamint a Munka Törvénykönyve szerinti munkavállalóinak munkaidő beosztása a 2.1. pontban foglaltaktól eltérően is megállapítható.



  1. A Polgármesteri Hivatal egyes szervezeti egységeinek ügyfélfogadási rendje: 



Szervezeti egység

Hétfő

Kedd

Szerda

Csütörtök

Péntek

Ügyfélszolgálat

(Igazgatási Iroda)

8.00-18.00

8.00-16.00

8.00-16.30

8.00-16.00

8.00-13.30

Polgármesteri Hivatal (többi)

13.00-17.30

NINCS

8.00-16.00

NINCS

8.00-12.00




ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS



Az önkormányzat vezetése igazodva a 21. századi igényekhez, biztosítani kívánja a Polgármesteri Hivatalban dolgozók számára a rugalmas munkaidő lehetőségét azzal, hogy a Hivatal ügyfélfogadási ideje nem változik, az ügyfélközpontú ügyintézés továbbra is biztosított marad. 

A módosítás célja továbbá az, hogy a költségvetés egyensúlya mindenkor biztosított legyen, ezért a tartalékkeretet ne lehessen forrásként megjelölni a költségvetéshez kapcsolódó módosító javaslatok benyújtása során.

A módosítás indoka az is, hogy a képviselő-testület ülésein kizárólag a helyi közügyekkel kapcsolatos témák megtárgyalására kerüljön sor.



RÉSZLETES INDOKOLÁS


  1. §


Biztosítja azt, hogy a képviselő-testület az ülésezése során a helyi közügyek megoldására koncentrálhasson az országos politikai ellentétek indukálta parttalan viták helyett.


  1. §


Azt a célt hivatott szolgálni, hogy a költségvetési tervezethez, illetve a költségvetés módosításának tervezetéhez ne lehessen olyan módosító indítványt benyújtani, ami fedezetként az általános- vagy a céltartalék keretet jelöli meg, annak érdekében, hogy a költségvetés egyensúlya mindenkor biztosított legyen.


  1. §


Lehetőséget teremt arra, hogy a Polgármesteri Hivatalban dolgozók az általános munkarendtől eltérően rugalmas munkaidő keretében végezzék a munkájukat.


  1. §


Hatályba léptető rendelkezést tartalmaz.