Budapest XVI. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (III.16.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 12/2017. (V. 19.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2021. 04. 01- 2021. 04. 01Budapest XVI. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (III.16.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 12/2017. (V. 19.) önkormányzati rendelet módosításáról
2021-04-01-tól 2021-04-02-ig
Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján, a Képviselő-testületnek az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában kapott felhatalmazása alapján és feladatkörében eljárva, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Budapest Főváros XVI. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 12/2017. (V.19.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 5. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
“(8) Ha az Ügyrendi Bizottság ülésén azt állapítja meg, hogy az adott képviselő-testületi ülés meghívójában szereplő valamelyik előterjesztés vagy ugyanezen képviselő-testületi ülésre benyújtott sürgősségi indítvány az Mötv., illetve ágazati jogszabály alapján nem tartozik a Képviselő-testület feladat- és hatáskörébe, vagy egyértelműen pártpolitikai indíttatású, javaslatot tesz arra, hogy azt a Képviselő-testület munkaértekezleten tárgyalja meg.”
2. §
A Rendelet 18. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
“(9) Módosító indítványt vagy csatlakozó határozati javaslatot a vita lezárásáig írásban, az ülés levezető elnökénél nyújthatnak be az előterjesztésre jogosultak. Ettől eltérően a költségvetés, költségvetés-módosítás és zárszámadás tárgyalása során az előterjesztéshez a módosító indítványokat a testületi ülést megelőző napon déli 12 óráig le kell adni a polgármesternél írásban, a költségvetési forrás megjelölésével azzal, hogy az általános- és céltartalékot csökkentő módosító javaslat nem nyújtható be.”
3. §
A Rendelet 2. mellékletének helyébe e rendelet 1. melléklete lép.
4. §
Ez a rendelet 2021. április 1. napján lép hatályba.
Dr. Csomor Ervin Kovács Péter
jegyző polgármester
1. melléklet a 8/2021. (III. 16.) önkormányzati rendelethez
A POLGÁRMESTERI HIVATAL BELSŐ SZERVEZETI TAGOZÓDÁSA, MUNKARENDJE, VALAMINT AZ ÜGYFÉLFOGADÁS RENDJE
- A Polgármesteri Hivatal belső szervezeti togozódása:
Polgármesteri Iroda
Főépítész
Főkertész
Informatikai, Adatvédelmi és Biztonsági Iroda
Jegyzői Iroda
Belső Ellenőrzés
Humánpolitika
Igazgatási és Ügyfélszolgálati Iroda
Beszerzési és Üzemeltetési Iroda
Közterület-felügyeleti Iroda
Adóiroda
Kerületfejlesztési és Üzemeltetési Iroda
Intézményfejlesztési Iroda
Környezet- és Klímavédelmi Iroda
Gazdálkodási Iroda
Költségvetési és Pénzügyi Iroda
Vagyongazdálkodási Iroda
Humán Iroda
Szociális és Szociális Intézményi Iroda
2.1 A Polgármesteri Hivatal munkarendje:
Hétfőn: 8 - 18.00 óráig
Kedden: 8 - 16.00 óráig
Szerdán: 8 - 16.30 óráig
Csütörtökön: 8 - 16.00 óráig
Pénteken: 8 - 13.30 óráig
2.2. A Polgármesteri Hivatal köztisztviselőinek, közszolgálati ügykezelőinek, valamint a Munka Törvénykönyve szerinti munkavállalóinak munkaidő beosztása a 2.1. pontban foglaltaktól eltérően is megállapítható.
- A Polgármesteri Hivatal egyes szervezeti egységeinek ügyfélfogadási rendje:
Szervezeti egység | Hétfő | Kedd | Szerda | Csütörtök | Péntek |
Ügyfélszolgálat (Igazgatási Iroda) | 8.00-18.00 | 8.00-16.00 | 8.00-16.30 | 8.00-16.00 | 8.00-13.30 |
Polgármesteri Hivatal (többi) | 13.00-17.30 | NINCS | 8.00-16.00 | NINCS | 8.00-12.00 |
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
Az önkormányzat vezetése igazodva a 21. századi igényekhez, biztosítani kívánja a Polgármesteri Hivatalban dolgozók számára a rugalmas munkaidő lehetőségét azzal, hogy a Hivatal ügyfélfogadási ideje nem változik, az ügyfélközpontú ügyintézés továbbra is biztosított marad.
A módosítás célja továbbá az, hogy a költségvetés egyensúlya mindenkor biztosított legyen, ezért a tartalékkeretet ne lehessen forrásként megjelölni a költségvetéshez kapcsolódó módosító javaslatok benyújtása során.
A módosítás indoka az is, hogy a képviselő-testület ülésein kizárólag a helyi közügyekkel kapcsolatos témák megtárgyalására kerüljön sor.
RÉSZLETES INDOKOLÁS
- §
Biztosítja azt, hogy a képviselő-testület az ülésezése során a helyi közügyek megoldására koncentrálhasson az országos politikai ellentétek indukálta parttalan viták helyett.
- §
Azt a célt hivatott szolgálni, hogy a költségvetési tervezethez, illetve a költségvetés módosításának tervezetéhez ne lehessen olyan módosító indítványt benyújtani, ami fedezetként az általános- vagy a céltartalék keretet jelöli meg, annak érdekében, hogy a költségvetés egyensúlya mindenkor biztosított legyen.
- §
Lehetőséget teremt arra, hogy a Polgármesteri Hivatalban dolgozók az általános munkarendtől eltérően rugalmas munkaidő keretében végezzék a munkájukat.
- §
Hatályba léptető rendelkezést tartalmaz.