Filkeháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII.8.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési szabályzatáról szóló 4/2018. (III.13.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2021. 07. 09- 2021. 07. 10Filkeháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 8.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési szabályzatáról szóló 4/2018. (III.13.) önkormányzati rendelet módosításáról
Filkeháza Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) A képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Filkeháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018.(III.13.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az önkormányzat:”
(2) A képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Filkeháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018.(III.13.) önkormányzati rendelete 2. §-a a következő (2a)–(2e) bekezdéssel egészül ki:
„(2a) székhelye: 3994 Filkeháza, Rózsa F. út 46.
(2b) adószáma: 15545909-1-05
(2c) bankszámlaszáma: 50463660-10001514-00000000
(2d) statisztikai számjele: 15545909-8411-321-05
(2e) törzskönyvi azonosító száma: 545903”
(3) A képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Filkeháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018.(III.13.) önkormányzati rendelete 2. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:
„(7) A képviselő-testület hivatala: a Pálházai Közös Önkormányzati Hivatal (székhelye: 3994 Pálháza Dózsa György út 151., a továbbiakban: közös hivatal), melynek Kishutai Kirendeltsége (3994 Pálháza, Dózsa György út 34.) látja el a képviselő-testület működésével kapcsolatos feladatokat.”
2. § A képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Filkeháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018.(III.13.) önkormányzati rendelete 12. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A képviselő-testület alakuló, rendkívüli, évente legalább hat alkalommal rendes ülést, valamint egy közmeghallgatást tart.”
3. § (1) A képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Filkeháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018.(III.13.) önkormányzati rendelete 18. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A képviselő-testület adott évi rendes üléseinek számát és időpontját a képviselő-testület által határozattal elfogadott féléves munkatervek tartalmazzák. A féléves munkatervben az (1) bekezdésben meghatározott ülésszámtól több ülést is elő lehet írni.”
(2) A képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Filkeháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018.(III.13.) önkormányzati rendelete 18. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A testületi ülés megtartására az önkormányzat székhelyén vagy a közös hivatal Kishutai Kirendeltségén kerül sor, a meghívóban foglaltak szerint. Amennyiben a tárgyalandó napirend, vagy egyéb körülmény indokolja a képviselő-testület ülése a székhelyén kívül máshová is összehívható. A nyilvánosság biztosításának feltételeiről, alakosság megfelelő tájékoztatásáról ebben az esetben is gondoskodni kell.”
4. § A képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Filkeháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018.(III.13.) önkormányzati rendelete 23. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A munkaterv tervezetét a beérkezett javaslatok alapján minden év december 31-ig, és június 30-ig a polgármester a képviselőtestület elé terjeszti elfogadásra.”
5. § A képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Filkeháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018.(III.13.) önkormányzati rendelete 17. alcíme a következő 41/A. §-sal egészül ki:
„41/A. § (1) A képviselő az Mötv. 39. § (1) bekezdése alapján, a képviselő-testület bizottságának nem képviselő tagja az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény (a továbbiakban: Vnytv.) 4. § d.) pontjára figyelemmel vagyonnyilatkozatot köteles tenni.
(2) A képviselő megválasztásától, majd azt követően minden év január 1-jétől számított harminc napon belül köteles vagyonnyilatkozatot tenni az Mötv. 2. melléklete szerinti adattartalommal.
(3) A képviselő vagyonnyilatkozatát a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság tartja nyilván és ellenőrzi.
(4) A képviselő-testület bizottságának nem képviselő tagja (a továbbiakban: külsős tag) vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségének a megválasztását követő harminc napon belül, majd azt követően kétévenként, az esedékesség évében június 30-ig köteles eleget tenni a Vnytv. melléklete szerinti adattartalommal.
(5) A külsős tag vagyonnyilatkozatához csatolni köteles a Vnytv. 2. § b.) pontja szerinti hozzátartozójának vagyonnyilatkozatát. A külsős tag és hozzátartozójának vagyonnyilatkozata nem nyilvános.
(6) A külsős tag vagyonnyilatkozatának őrzéséért a jegyző felel.”
6. § A képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Filkeháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018.(III.13.) önkormányzati rendelete 53. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„53. § (1) A jegyzőt a közös hivatal székhely településének polgármestere nevezi ki az Mötv. 82. § (1) bekezdése és 83. § b)-c) pontja alapján.
(2) A jegyző az Mtv. 81. § (3) bekezdésben felsoroltakon kívül
- a) gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról,
- b) ellátja a képviselő-testület, valamint a bizottságok működésének szervezési, ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,
- c) tájékoztatást ad a képviselő-testületnek az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról,
- d) a munkatervben foglaltak szerint tájékoztatja a testületet a közös hivatal munkájáról,
- e) kezdeményezheti rendelet megalkotását,
- f) végzi az önkormányzati rendeletek szakmai előkészítésével kapcsolatos feladatokat.
(3) A közös hivatal székhely településének polgármestere – a jegyzőre vonatkozó szabályok szerint – határozatlan időre aljegyzőt nevez ki a jegyző helyettesítésére, a jegyző által meghatározott feladatok ellátására.
(4) A jegyzői, aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége esetén a Közös Hivatal Füzérkomlósi Kirendeltségének vezetője látja el a jegyzői feladatokat.”
7. § A képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Filkeháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018.(III.13.) önkormányzati rendelete VI. Fejezet címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„VI. FEJEZET A közös hivatal ”
8. § A képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Filkeháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018.(III.13.) önkormányzati rendelete 54. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„54. § (1) A képviselő- testület az önkormányzat működésével, az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására közös önkormányzati hivatalt hoz létre Pálházai Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel.
(2) A közös hivatal ügyfélfogadási rendjét, munkarendjét a 7. függelék, szervezeti felépítését a 8. függelék tartalmazza.
(3) A jegyző felelős a közös hivatal költségvetési szervként való működéséből fakadó szabályozási kötelezettség teljesítéséért. A közös hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatát a közös hivatalhoz tartozó önkormányzatok képviselő-testületei határozattal fogadják el.”
9. § (1) A képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Filkeháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018.(III.13.) önkormányzati rendelete 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
(2) A képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Filkeháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018.(III.13.) önkormányzati rendelete 5. függelék a 4/2018.(III.13) önkormányzati rendelethez a 2. melléklet szerint módosul.
(3) A képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Filkeháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018.(III.13.) önkormányzati rendelete a 3. melléklet szerinti 7. függelék a 3/2018. (III.13.) önkormányzati rendelethezzel egészül ki.
(4) A képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Filkeháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018.(III.13.) önkormányzati rendelete a 4. melléklet szerinti 8. függelék a 3/2018. (III.13.) önkormányzati rendelethezzel egészül ki.
10. § A képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Filkeháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018.(III.13.) önkormányzati rendelete 23. § (1) bekezdésében az „éves munkaterv” szövegrész helyébe a „féléves munkatervek” szöveg lép.
11. § Hatályát veszti a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Filkeháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018.(III.13.) önkormányzati rendelete
- a) 2. § (4) bekezdése,
- b) 4. § (3) bekezdése,
- c) 52. §-a,
- d) VIII. Fejezete,
- e) 2. függelék a 4/2018.(III.12) önkormányzati rendelethez.
12. § Ez a rendelet 2021. július 9-én lép hatályba, és 2021. július 10-én hatályát veszti.
1. melléklet
1. A képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Filkeháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018.(III.13.) önkormányzati rendelete 1. melléklet 1. pont helyébe a következő pont lép:
„1. Filkeháza Község Önkormányzat Képviselő-testületének a pénzben és természetben nyújtható szociális ellátásokról szóló 5/2020.(VIII.25) számú önkormányzati rendeletében a rendkívüli települési támogatás.”
2. melléklet
1. A képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Filkeháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018.(III.13.) önkormányzati rendelete 5. függelék a 4/2018.(III.13) önkormányzati rendelethez a következővel egészül ki:
„1.19. 013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
1.20. 062020 Településfejlesztési projektek és támogatásuk”
3. melléklet
„7. függelék a 3/2018. (III.13.) önkormányzati rendelethez
A Közös Hivatal munkarendje, ügyfélfogadási rendje
Munkarend:
Pálháza székhelyen:
Hétfő-Csütörtök: 7.30-16.00
Péntek: 07.30-13.30
Füzérkomlósi kirendeltségen:
Hétfő-Csütörtök: 07.15-15.45
Péntek: 07.15-13.15
Kishutai kirendeltségen:
Hétfő-Csütörtök: 7.30-16.00
Péntek: 07.30-13.30
Hollóházai kirendeltségen:
Hétfő-Csütörtök: 7.30-16.00
Péntek: 07.30-13.30
Ügyfélfogadás:
Pálháza székhelyen:
Hétfő: Nincs ügyfélfogadás
Kedd: 8.00-12.00 óráig
Szerda: 8.00-16.00 óráig
Csütörtök: 8.00-12.00 óráig
Péntek: Nincs ügyfélfogadás
Pénztári órák: kedd: 10.00-12.00 óráig
csütörtök: 10.00-12.00 óráig
Füzérkomlósi kirendeltségen:
Hétfő: 13.00-15.00 óráig
Kedd: 08.00-12.00 óráig
Szerda: 08.00-12.00; 13.00-15.00 óráig
Csütörtök: 08.00-12.00 óráig
Péntek: Nincs ügyfélfogadás
Pénztári órák: szerda: 08.00-12.00 óráig
csütörtök: 08.00-12.00 óráig
Kishutai kirendeltségen:
Hétfő: Nincs ügyfélfogadás
Kedd: 8.00-12.00 óráig
Szerda: 8.00-16.00 óráig
Csütörtök: 8.00-12.00 óráig
Péntek: Nincs ügyfélfogadás
Pénztári órák: kedd: 10.00-12.00 óráig
csütörtök: 10.00-12.00 óráig
Hollóházai kirendeltségen:
Hétfő: Nincs ügyfélfogadás
Kedd: 8.00-12.00 óráig
Szerda: 8.00-16.00 óráig
Csütörtök: 8.00-12.00 óráig
Péntek: Nincs ügyfélfogadás
Pénztári órák: kedd: 10.00-12.00 óráig
csütörtök: 10.00-12.00 óráig
A tisztségviselők ügyfélfogadási rendje:
Jegyző:
Pálházai Közös Önkormányzati Hivatal
3994 Pálháza, Dózsa György út 151.
kedd:14.00 - 16.00 óráig
Kirendeltség vezető (a kirendeltség településein):
Pálházai Közös Önkormányzati Hivatal Füzérkomlósi Kirendeltsége
3997 Füzérkomlós Dr. Molnár út 20.
Hétfő 13.00-14.00 óráig
Bózsva Község Önkormányzata
3994 Bózsva, Dózsa György út 21.
Csütörtök: 14.30-15.30 óráig
Nyíri Község Önkormányzata
3995 Nyíri, Dózsa György út 2.
Kedd: 14.30-15.30 óráig
Pusztafalu Község Önkormányzata
3995 Pusztafalu, Fő út 68.
Kedd: 10.00-12:00 óráig
Kirendeltség vezető (a kirendeltség településein)
Pálházai Közös Önkormányzati Hivatal Kishutai Kirendeltsége
3994 Pálháza, Dózsa György út 34.
Hétfő: 13:00-14:00 óráig
Filkeháza Községi Önkormányzat
3994 Filkeháza, Rózsa Ferenc út 46.
Kedd: 9:30-10:30 óráig
Füzérkajata Községi Önkormányzat
3994 Füzérkajata, Dózsa György út 41.
Kedd: 11:00-12:00 óráig
Kishuta Községi Önkormányzat
3994 Kishuta, Kossuth Lajos út 51.
Csütörtök: 9:30-10:30 óráig
Nagyhuta Községi Önkormányzat
3994 Nagyhuta, Petőfi Sándor út 10.
Csütörtök: 11:00-12:00 óráig
Kirendeltség vezető
Pálházai Közös Önkormányzati Hivatal Hollóházai Kirendeltsége
3999 Hollóháza, Szent László út 15.
Hétfő: 13:00-14:00 óráig”
4. melléklet
„8. függelék a 3/2018. (III.13.) önkormányzati rendelethez
A közös hivatal szervezeti ábrája
”