Téglás Város Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (VI. 24.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI. 15.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2021. 06. 24 16:00- 2021. 06. 25

Téglás Város Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (VI. 24.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI. 15.) önkormányzati rendelet módosításáról

Téglás Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikkének (2) bekezdésében biztosított eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 6. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület egyes önkormányzati feladatok ellátására a következő állandó bizottságokat hozza létre:

  • a) Pénzügyi és Ügyrendi Bizottságot 5 taggal
  • b) Humán Ügyek Bizottságát 5 taggal”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 6. §-a a következő (10) bekezdéssel egészül ki:

„(10) A polgármester az előterjesztések tartalmáról, azok képviselőknek való megküldését megelőzően egyeztet a bizottságok elnökeivel.”

2. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 8. § (1) bekezdés f) és g) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A polgármester feladatai az Mötv. 67. §-a alapján:)

  • „f) gyakorolja a munkáltatói jogokat a jegyző és a védőnők tekintetében;
  • g) gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat a főállású alpolgármester és az önkormányzati fenntartású intézmények vezetői tekintetében.”

3. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 9. § (1)–(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A képviselő-testület tagjai közül 1 fő főállású és 1 fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármesterek feladatait és a főállású alpolgármester heti 40 órás teljes munkaidős munkarendjét a polgármester határozza meg.

(3) A polgármestert távolléte vagy tartós akadályoztatása esetén a társadalmi megbízatású alpolgármester teljes jogkörrel helyettesíti, mindkettőjük távolléte vagy tartós akadályoztatása esetén a polgármestert a főállású alpolgármester teljes jogkörrel helyettesíti.”

4. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

(3) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

5. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet

  • a) 3. § (2) bekezdés d) pontjában a „közalkalmazotti jogviszonyba kinevezett” szövegrész helyébe az „egészségügyi szolgálati jogviszonyban álló” szöveg,
  • b) 4. § (7) bekezdésében az „az Ügyrendi” szövegrész helyébe az „a Pénzügyi és Ügyrendi” szöveg,
  • c) 6. § (9) bekezdésében a „Pénzügyi-, Gazdasági-, és Településfejlesztési” szövegrész helyébe a „Pénzügyi és Ügyrendi” szöveg,
  • d) 13. § (3) bekezdésében az „az alpolgármester” szövegrész helyébe az „a helyettesítését ellátó alpolgármester” szöveg,
  • e) 13. § (4) bekezdésében az „az ügyrendi” szövegrész helyébe az „a Pénzügyi és Ügyrendi” szöveg

lép.

6. § Ez a rendelet 2021. június 24-én 16 órakor lép hatályba, és a kihirdetését követő napon hatályát veszti.

1. melléklet

1. melléklet

A TÉGLÁS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása:

011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás

013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

013360 Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások

013370 Informatikai fejlesztések, szolgáltatások

016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

041232 Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás

041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041236 Országos közfoglalkoztatási program

041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram

042130 Növénytermesztés, állattenyésztés és kapcsolódó szolgáltatások

045120 Út, autópálya építése

045140 Városi és elővárosi közúti személyszállítás

045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

052080 Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

053010 Környezetszennyezés csökkentésének igazgatása

062020 Településfejlesztési projektek és támogatásuk

063080 Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése

064010 Közvilágítás

066010 Zöldterület-kezelés

066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111 Háziorvosi alapellátás

072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás

072311 Fogorvosi alapellátás

072450 Fizikoterápiás szolgáltatás

074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás

081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

081041 Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása

081043 Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása

082044 Könyvtári szolgáltatások

082091 Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

083030 Egyéb kiadói tevékenység

086030 Nemzetközi kulturális együttműködés

086090 Egyéb szabadidős szolgáltatás

091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

104031 Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása

104042 Család és gyermekjóléti szolgáltatások

107080 Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok”

2. melléklet

2. melléklet

ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRÖK

I. POLGÁRMESTERRE ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRÖK:

1. Közterület rendeltetéstől eltérő használatának engedélyezése.

2. Vagyonrendeletben foglalt értékhatáron belül a tulajdonosi hatáskörök gyakorlása.

3. Közútkezelői hozzájárulás megadása.

4. A város jelképei használatának engedélyezése.

5. Eljárás a – nem intézményi kezelésben lévő – lakások és helyiségek bérleti ügyeiben.

6. Rendkívüli települési segélyekkel kapcsolatos döntések meghozatala.

7. Köztemetéssel kapcsolatos döntések meghozatala.

8. A napközbeni ellátásokért fizetendő térítési díjak mérséklése, -elengedése.

9. Tulajdonosi jogok gyakorlása és képviselete az önkormányzati részesedéssel rendelkező gazdasági társaságokban, és társulatokban, egyesületekben:

a) Hajdú-Bihar Megyei Temetkezési Vállalat (Debrecen, Arany János utca 40.)

b) Debreceni Hulladék Közszolgáltató Nonprofit Kft. (Debrecen, István út 136.)

c) Debreceni Agglomerációs Hulladékgazdálkodási Társulás (Debrecen, Piac utca 20.)

d) Hajdúsági Szilárd Hulladéklerakó és Hasznosító Társulás (Hajdúböszörmény, Bocskai tér 1.)

e) Hajdúsági Hulladékgazdálkodási Kft. (Hajdúböszörmény, Radnóti utca 1.)

f) Hajdúsági és Bihari Víziközmű Szolgáltató Társulás (Hajdúböszörmény, Bocskai tér 1.)

g) Hajdúkerületi és Bihari Víziközmű Szolgáltató Zártkörűen működő Részvénytársaság (Hajdúböszörmény, Bocskai István tér 1.)

h) Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Intézményfenntartó Társulás (Hajdúhadház, Bocskai tér 1.)

i) Dél-Nyírség, Erdőspuszták Leader Egyesület (Nyíradony, Árpád tér 1.)

II. JEGYZŐRE ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRÖK:

10. Települési támogatás keretében, a fűtési támogatással, villamos energia támogatással, gyógyszer támogatással kapcsolatos döntések meghozatala.

III. PÉNZÜGYI ÉS ÜGYRENDI BIZOTTSÁGRA ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRÖK:

11. Közbeszerzési eljárások kiírásának elfogadása, elbírálása

IV. A HAJDÚHADHÁZI MIKROTÉRSÉGI INTÉZMÉNYFENNTARTÓ TÁRSULÁSRA ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRÖK:

12. Intézmény alapító okiratának elfogadása, módosítása

13. Fenntartott intézmény költségvetésének, térítési díjainak elfogadása

14. Fenntartott intézmény vezetőjének kinevezése, felmentése, fegyelmi eljárás lefolytatása.”

3. melléklet

3. melléklet

BIZOTTSÁGOK FELADATKÖRE

1. Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság:

a) Véleményezi az éves költségvetési tervjavaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámolót.

b) Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés, csökkenés) alakulását, értékeli az azt előidéző okokat.

c) Vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését.

d) Vizsgálati megállapításait a képviselő-testülettel haladéktalanul közli.

e) Figyelemmel kíséri évközben a gazdálkodás menetét.

f) Javaslatot tesz hitelek felvételére.

g) Figyelemmel kíséri a városfejlesztési célkitűzéseinek megvalósítását, a város területén lévő üzemek. vállalatok fejlesztési tevékenységét, ennek kapcsán javaslatot tesz a képviselő-testület felé a fejlesztési tevékenység koordinálására, egyes fejlesztési feladatok közös kooperációban való megvalósítására.

h) Közreműködik az önkormányzati fejlesztési tervek kidolgozásában.

i) Figyelemmel kíséri a városrendezési terv betartását és javaslatot tesz a városrendezési terv figyelembevételével a jelentősebb létesítmények építési helyére, vizsgálja és javasolja építési tilalom elrendelését, illetve feloldását.

j) Ellenőrzi a közterületek rendjét, tisztaságát, környezet-, és természetvédelmet.

k) Az önkormányzati tulajdonban lévő földterületek hasznosítására javaslatot tesz és figyelemmel kíséri a hasznosítás módját.

l) Megvizsgálja a képviselők összeférhetetlenségi ügyeit, erről jelentést ad az önkormányzatnak.

m) Nyilvántartja és ellenőrzi a polgármester és az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatait.

n) Ellátja a képviselő-testület titkos szavazásainak lebonyolításával kapcsolatos teendőket.

o) Figyelemmel kíséri az önkormányzat szerveinek, valamint bizottságainak szabályszerű működését.

p) Kidolgozza az önkormányzat szervezeti- és működési szabályzatát és vizsgálja hatályosulását, szükség esetén javaslatot tesz módosítására, vagy új szabályzat alkotására.

2. Humán Ügyek Bizottsága:

a) Ellátja a szociálpolitikai és családvédelmi tevékenységgel kapcsolatos bizottsági feladatokat.

b) Figyelemmel kíséri a polgármesteri hivatal szociálpolitikai, családvédelmi tevékenységét.

c) Hátrányos helyzetű lakosok körülményeinek folyamatos figyelemmel kisérése, a problémák megoldásához javaslatok, javaslat programok kidolgozására, pályázatok megírására.

d) Javaslatot tesz veszélyeztetett helyzetű kiskorúak, egyedülállók, idősek ellátására, problémáik megoldására.

e) Ellátja az egészségügyi tevékenységgel kapcsolatos feladatokat.

f) Figyelemmel kíséri a város közegészségügyi helyzetének alakulását, a lakosság egészségügyi helyzetét.

g) Figyelemmel kíséri a település foglalkoztatási helyzetét.

h) Közreműködik a tartós munkanélküliek foglalkoztatásának elősegítésében.

i) Kapcsolattartás a helyi rendőrkapitánysággal.

j) Előkészíti a közbiztonsággal kapcsolatos előterjesztéseket.

k) Ellátja az oktatás, közművelődés és sporttevékenység felügyeletével kapcsolatos bizottsági feladatokat.

l) Figyelemmel kíséri az óvodák, iskolák, napközi otthonok, művelődési ház, mozi és a városi könyvtár tevékenységet.

m) Ellenőrzi a polgármesteri hivatal művelődésügyi, oktatási, és sportigazgatási tevékenységet, segítséget nyújt ezek minél jobb ellátásához.

n) Figyelemmel kíséri és koordinálja az egyesületi- és iskolai sport tevékenységet, a tömegsport tevékenységet.

o) Elfogadja a város éves közművelődési programjának a tervezetét.”