Bázakerettye Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (VI.30.) önkormányzati rendelete
a települési hulladékkal kapcsolatos közszolgáltatásról, a hulladékgazdálkodás és a köztisztaság helyi szabályairól szóló 7/2016(VII.8.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2021. 07. 01- 2021. 07. 02Bázakerettye Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (VI. 30.) önkormányzati rendelete
a települési hulladékkal kapcsolatos közszolgáltatásról, a hulladékgazdálkodás és a köztisztaság helyi szabályairól szóló 7/2016(VII.8.) önkormányzati rendelet módosításáról
Bázakerettye Község Önkormányzat Képviselő-testületének az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésének 11. és 19. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 35. §-ában és a 88. § (4) bekezdésében, valamint a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvény 44/C. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a települési hulladékkal kapcsolatos közszolgáltatásról, a hulladékgazdálkodás és a köztisztaság helyi szabályairól szóló 7/2016(VII.8.) önkormányzati rendelet módosításáról az alábbi rendeletet alkotja:
1. § A települési hulladékkal kapcsolatos közszolgáltatásról, a hulladékgazdálkodás és a köztisztaság helyi szabályairól szóló Bázakerettye Község Önkormányzata Képviselőtestületének 7/2016(VII.8.) önkormányzati rendelete 16. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„16. § (1) A természetes személy ingatlanhasználó – részére történő közvetlen számlázás esetén - írásban kérheti a Közszolgáltatótól a hulladékkezelési közszolgáltatás szünetelését távolléte idejére, ha legalább 90 napig megszakítás nélkül nem tartózkodik lakóingatlanán, és ez idő alatt az ingatlanban senki sem lakik. A szüneteltetés megkezdése előtt, illetve időtartama alatt az ingatlanhasználónak nem lehet 180 napot meghaladó lejárt tartozása. A természetes személy ingatlanhasználó köteles a szüneteltetés időpontját megelőző utolsó ürítés után a tárgyévre biztosított edényazonosító matricát a Közszolgáltató ügyfélszolgálatára haladéktalanul eljuttatni. A szüneteltetés attól az időponttól kezdődik, amely napon a Közszolgáltató a matricát átvette az ingatlantulajdonostól és a szüneteltetés megszüntetését követően kibocsátott új matrica kiküldéséig tart.
(2) Ha a szünetelés (1) bekezdés szerinti feltételeiben változás következik be, az ingatlanhasználó ezt írásban, haladéktalanul köteles a Közszolgáltatónak bejelenteni. Ezt követően a Közszolgáltató az ismételten igénybevett gyűjtőedény azonosításához edényazonosító matricát biztosít.
(3) A szüneteltetés idejére kizárólag alapdíj fizetési kötelezettség terheli a természetes személy ingatlanhasználót.
(4) Közszolgáltató jogosult a szüneteltetés időtartama alatt ellenőrizni, hogy az ingatlanon képződik-e hulladék. Az ellenőrzésről a Közszolgáltató fényképfelvételt és két tanú aláírásával jegyzőkönyvet készít. Amennyiben a Közszolgáltató a szüneteltetés időszaka alatt igazolhatóan azt állapítja meg, hogy képződik hulladék az ingatlanon, úgy a Közszolgáltató értesítése alapján a Koordináló Szerv jogosult a szüneteltetés kezdetére visszamenőlegesen a ki nem számlázott ürítési díjat a természetes személy ingatlanhasználó részére kiszámlázni.
(5) A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás szüneteltetése üdülőként nyilvántartott ingatlanok esetében legfeljebb évente 6 hónapos időszakra (október 1. napjától március 31. napjáig) terjedhet ki. Az ingatlantulajdonos köteles évente a fennmaradó 6 hónapos időszakra (minden év április 1-től szeptember 30-ig) közszolgáltatási díjat fizetni, melynek mértéke havonta az állandó lakóingatlanok esetében meghatározott havi díjjal egyezik meg.”
2. § Ez a rendelet 2021. július 1-jén lép hatályba.