Zalakaros Város Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (VI.14.) önkormányzati rendelete
az önkormányzati hulladékgazdálkodási közfeladatról szóló 19/2018. (XII.14.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2021. 07. 01- 2021. 07. 01Zalakaros Város Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelete
az önkormányzati hulladékgazdálkodási közfeladatról szóló 19/2018. (XII.14.) önkormányzati rendelet módosításáról
Zalakaros Város Polgármestere a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 27/2021. (I. 29.) Kormányrendelettel kihirdetett veszélyhelyzetben, valamint a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján Zalakaros Város Önkormányzata Képviselőtestületének feladat- és hatáskörében eljárva, a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 35. § (1) bekezdésében és 88. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 19. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az önkormányzati hulladékgazdálkodási közfeladatról szóló 19/2018. (XII.14.) önkormányzati rendeletét az alábbiak szerint módosítja
1. § (1) Az önkormányzati hulladékgazdálkodási közfeladatról szóló Zalakaros Város Képviselő-testületének 19/2018 (XII.14.) önkormányzati rendelete 15. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A természetes személy ingatlanhasználó részére történő közvetlen számlázás esetén írásban kérheti a Közszolgáltatótól a hulladékkezelési közszolgáltatás szünetelését távolléte idejére, ha legalább 90 napig megszakítás nélkül nem tartózkodik lakóingatlanán, és ez idő alatt az ingatlanban senki sem lakik. A szüneteltetés megkezdése előtt, illetve időtartama alatt az ingatlanhasználónak nem lehet 180 napot meghaladó lejárt tartozása. A természetes személy ingatlanhasználó köteles a szüneteltetés időpontját megelőző utolsó ürítés után a tárgyévre biztosított edényazonosító matricát a Közszolgáltató ügyfélszolgálatára haladéktalanul eljuttatni. A szüneteltetés attól az időponttól kezdődik, amely napon a Közszolgáltató a matricát átvette az ingatlanhasználótól és a szüneteltetés megszüntetését követően kibocsátott új matrica kiküldéséig tart.”
(2) Az önkormányzati hulladékgazdálkodási közfeladatról szóló Zalakaros Város Képviselő-testületének 19/2018 (XII.14.) önkormányzati rendelete 15. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Közszolgáltató jogosult a szüneteltetés időtartama alatt ellenőrizni, hogy az ingatlanon képződik-e hulladék. Az ellenőrzésről a Közszolgáltató fényképfelvételt és két tanú aláírásával jegyzőkönyvet készít. Amennyiben a Közszolgáltató a szüneteltetés időszaka alatt igazolhatóan azt állapítja meg, hogy képződik hulladék az ingatlanon, úgy a Közszolgáltató értesítése alapján a Koordináló Szerv jogosult a szüneteltetés kezdetére visszamenőlegesen a ki nem számlázott ürítési díjat a természetes személy ingatlanhasználó részére kiszámlázni.””
2. § Ez a rendelet 2021. július 1-jén lép hatályba.