Fácánkert Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2021. (XI. 5.) önkormányzati rendelete

egyes önkormányzati rendeletek módosításáról

Hatályos: 2021. 11. 08- 2021. 11. 10

Fácánkert Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2021. (XI. 5.) önkormányzati rendelete

egyes önkormányzati rendeletek módosításáról

2021.11.08.

Fácánkert Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A helyi lakáscélú támogatások szabályozásáról szóló 10/2001. (V. 10.) önkormányzati rendelet 6. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A munkák elvégzését, teljesítését a képviselő-testület hivatalának jegyző által megbízott ügyintézője ellenőrzi, igazolja.”

2. § A Fácánkert község önkormányzati jelképeiről, című 11/2001. (VIII. 31.) önkormányzati rendelet 5. § (1) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az önkormányzat címere utaló és díszítő jelképként az alábbi esetekben használható engedély nélkül:)

„e) az önkormányzati, valamint a polgármester, a képviselők, a jegyző és az intézményvezetők számára készített levélpapíron, névjegykártyán,”

3. § A Fácánkert Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003.(IX.1.) önkormányzati rendelet 1/B. § 1. bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az önkormányzat fenntartói jogokat gyakorol az alábbi költségvetési szervek vonatkozásában:)

„a) Tolnai Közös Önkormányzati Hivatal;”

4. § A Fácánkert Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003.(IX.1.) önkormányzati rendelet 1/C. § 3. bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„3. „Az önkormányzati feladatokat a képviselő-testület és szervei: a képviselő-testület bizottságai, a polgármester, a Tolnai Közös Önkormányzati Hivatal, - a továbbiakban: Hivatal - , a jegyző, továbbá a társulások látják el.”

5. § A Fácánkert Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003.(IX.1.) önkormányzati rendelet 9. § 2. bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„2. „A tanácskozási joggal meghívottak részére – a jegyzőt kivéve – csak az őket érintő előterjesztéseket kell megküldeni.”

6. § A Fácánkert Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003.(IX.1.) önkormányzati rendelet 10. § 1. bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„1. „3. A zárt ülésen a képviselők, a jegyző, továbbá meghívása esetén az érintett és a szakértő vesz részt.”

7. § A Fácánkert Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003.(IX.1.) önkormányzati rendelet 13. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„13. § [.]

A munkaterv összeállításához a polgármester köteles javaslatot kérni: a képviselőktől, a bizottságtól, a jegyzőtől.”

8. § A Fácánkert Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003.(IX.1.) önkormányzati rendelet 15. § 2. bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A képviselő-testület elé előterjesztést tehetnek:)

„d) „a jegyző,”

9. § A Fácánkert Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003.(IX.1.) önkormányzati rendelet 16. § 1. bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„1. „Az önkormányzati képviselő az Önkormányzat feladat- és hatáskörébe tartozó minden ügyben a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, illetve a jegyzőhöz és az állandó bizottság elnökeihez interpellációt intézhet. Az interpellációt és az ezzel kapcsolatos tényleírást legkésőbb az ülés előtt három nappal a polgármesternél kell benyújtani.”

10. § A Fácánkert Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003.(IX.1.) önkormányzati rendelet 17. § 1. bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„1. „A képviselő a testületi ülésen a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a jegyzőhöz, a bizottság elnökéhez önkormányzati ügyekben kérdést intézhet, amelyre az ülésen - vagy legkésőbb tizenöt napon belül írásban - érdemi választ kell adni.”

11. § A Fácánkert Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003.(IX.1.) önkormányzati rendelet 18. § 3. bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„3. „A polgármester, az alpolgármester, valamint a jegyző a napirend utáni felszólaláshoz két-két percben észrevételt tehetnek. Egyebekben vitának és szavazásnak helye nincs.”

12. § A Fácánkert Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003.(IX.1.) önkormányzati rendelet 19. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester mint az ülés elnöke vezeti, akinek a munkáját a jegyző segíti.”

13. § A Fácánkert Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003.(IX.1.) önkormányzati rendelet 22. § 1. bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„1. „A polgármester, az alpolgármester, a jegyző, a képviselők és a bizottság előadója az ülésteremben kijelölt állandó helyükről, az ülés más résztvevői a számukra biztosított üléshelyről szólalnak fel.”

14. § A Fácánkert Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003.(IX.1.) önkormányzati rendelet 25. § 4. bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„4. „A napirend előadója és törvényességi észrevétel esetén a jegyző a vitában soron kívül felszólalhatnak több alkalommal is.”

15. § A Fácánkert Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003.(IX.1.) önkormányzati rendelet 31. § 3. bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„3. „A név szerinti szavazás esetén a képviselők névsorát ábécé sorrendben kell felolvasni. A képviselők felállva "igen", "nem", "tartózkodtam" nyilatkozattal szavaznak. A jegyző a szavazást a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámolja és a szavazás eredményét - névsorral együtt - átadja a polgármesternek. A szavazás eredményét a polgármester hirdeti ki. A szavazási névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.”

16. § A Fácánkert Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003.(IX.1.) önkormányzati rendelet 34. § 2. bekezdés 9. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(a megjelent képviselők nevét;)

„9. a jegyző esetleges törvényességi észrevételeit;”

17. § A Fácánkert Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003.(IX.1.) önkormányzati rendelet 35. § 1. bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„1. „A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik.”

18. § A Fácánkert Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003.(IX.1.) önkormányzati rendelet 39. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„39. § [A képviselő jogai és kötelezettségei]

A képviselők névjegyzékének nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik. (1. számú függelék)”

19. § A Fácánkert Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003.(IX.1.) önkormányzati rendelet 42. § 4. bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„4. „A bizottság elnökét és tagjait a képviselő-testület választja meg. Az állandó bizottságot, maximális létszámát e rendelet 3. számú melléklete tartalmazza. A bizottság elnöke és tagjai névjegyzékének naprakész nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik. (2. számú függelék) Az állandó bizottság részletes feladat- és hatásköreit, a bizottságra a képviselő-testülettől átruházott hatáskörök jegyzékét e rendelet 4. számú melléklete tartalmazza.”

20. § A Fácánkert Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003.(IX.1.) önkormányzati rendelet 43. § 4. bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„4. „Az ideiglenes bizottságokról és azok tagjairól a jegyző nyilvántartást vezet. (3. számú függelék)”

21. § A Fácánkert Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003.(IX.1.) önkormányzati rendelet 48. § 3. bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„3. „A bizottság ülésére az írásos anyagok megküldésével egyidejűleg meg kell hívni a polgármestert és a jegyzőt is”

22. § A Fácánkert Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003.(IX.1.) önkormányzati rendelet 55. § 1. bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„1. „A képviselő-testület – Tolna Város Önkormányzata Képviselő-testületével együtt – Tolnai Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel egységes hivatalt hoz létre. A hivatal létrehozásáról szóló megállapodás jelen szabályzat 5. számú függeléke.”

23. § A Fácánkert Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003.(IX.1.) önkormányzati rendelet 58. § 3. bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„3. „A rendelet függelékeinek karbantartásáról a jegyző gondoskodik.”

24. § (1) A Fácánkert Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003.(IX.1.) önkormányzati rendelet 7. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

(2) A Fácánkert Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003.(IX.1.) önkormányzati rendelet 9. melléklet 1. függeléke a 2. melléklet szerint módosul.

25. § A közterületek használatáról szóló 12/2008.(VII.25.) önkormányzati rendelet 13. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„13. § A közterület használatának ellenőrzésére az engedélyező, a Tolnai Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselője helyszíni bírságolási joggal felruházott dolgozója és a rendőrség jogosult.”

26. § Az önkormányzat vagyonáról szóló 7/2013.(IV.15.) önkormányzati rendelet 13. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanvagyonról a 147/1992. (XI. 6.) Kormányrendelet alapján felvezetett ingatlankatasztert a Tolnai Közös Önkormányzati Hivatal – a továbbiakban: Hivatal - vezeti.”

27. § A közterületek elnevezéséről és a házszámozásról szóló 14/2013.(IX.24.) önkormányzati rendelet 5. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A község közterületeinek nevét jegyzékbe kell foglalni, és abban a változásokat folyamatosan fel kell tüntetni. A jegyzék vezetését a Tolnai Közös Önkormányzati Hivatal végzi.”

28. § A köztisztviselők juttatásairól és támogatásairól szóló 15/2013.(XI.15.) önkormányzati rendelet 1. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az önkormányzati rendelet hatálya a Tolnai Közös Önkormányzati Hivatalban (a továbbiakban: Hivatal) foglalkoztatott közszolgálati tisztviselőkre, ügykezelőkre (a továbbiakban: köztisztviselő), amennnyiben e rendelet kifejezetten úgy rendelkezik, nyugállományú köztisztviselőire terjed ki.”

29. § A köztisztviselők juttatásairól és támogatásairól szóló 15/2013.(XI.15.) önkormányzati rendelet 5. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„5. § A 4. § szerinti juttatások mértékét, feltételeit, az elbírálás, a nyilvántartás és az elszámolás rendjét, valamint a visszatérítés szabályait a jegyző a Tolnai Közös Önkormányzati Hivatal Közszolgálati Szabályzatában állapítja meg.

A támogatásokra vonatkozó általános szabályok

30. § Az államháztartáson kívüli forrás átadásáról és átvételéről szóló 17/2013.(XI.15.) önkormányzati rendelet 10. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A költségvetésből nyújtott támogatásokról a Tolnai Közös Önkormányzati Hivatal egységes nyilvántartást vezet.”

31. § A települési képviselők tiszteletdíjáról szóló 7/2014.(XI.3.) önkormányzati rendelet 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„3. § A 2. §-a szerinti tiszteletdíjak számfejtéséről a Tolnai Közös Önkormányzati Hivatal gondoskodik.”

32. § A hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn túli házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének engedélyezéséről, valamint az ezért járó többletszolgáltatás ellentételezéséről szóló 6/2017.(V.30.) önkormányzati rendelet 1. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Tolnai Közös Önkormányzati Hivatal hivatali helyiségén (továbbiakban: hivatali helység) kívüli anyakönyvi esemény engedélyezését e rendelet 1. melléklete szerinti nyomtatványon kell kérni a házasságkötésre történő bejelentkezéskor.”

33. § A hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn túli házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének engedélyezéséről, valamint az ezért járó többletszolgáltatás ellentételezéséről szóló 6/2017.(V.30.) önkormányzati rendelet 3. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A 3. §-ban meghatározott díjakat - kiállított számla alapján - a Tolnai Közös Önkormányzati Hivatal Dunaföldvár és Vidéke Takarékszövetkezetnél vezetett 70600140-11115270-00000000 számú számlája kell megfizetni banki átutalással vagy pénztári befizetéssel. A megfizetés tényét az anyakönyvi esemény időpontját megelőző 5. munkanapig az anyakönyvvezetőnél igazolni szükséges.”

34. § Ez a rendelet 2021. november 8-án lép hatályba.

1. melléklet

1. A Fácánkert Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003.(IX.1.) önkormányzati rendelet 7. melléklet cím szövege helyébe a következő rendelkezés lép:

„Az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény 4. § a) pontja alapján a nem nyilvános körbe tartozó vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel járó munkakörök a Tolnai Közös Önkormányzati Hivatalban a következők:”

2. melléklet

1. A Fácánkert Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003.(IX.1.) önkormányzati rendelet 9. melléklet 1. függelék címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„Tolnaii Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti tagozódása, munkarendje és az ügyfélfogadás rendje

2. A Fácánkert Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003.(IX.1.) önkormányzati rendelet 9. melléklet 1. függelék cím szövege helyébe a következő rendelkezés lép:

„A Hivatal székhelye: Tolna, Hősök tere 1”