Gyód Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (I. 17.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelete módosításáról

Hatályos: 2022. 01. 18- 2022. 01. 18

Gyód Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (I. 17.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelete módosításáról

2022.01.18.

Gyód Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésben meghatározott eredeti jogalkotói jogkörében, az Alaptörvény 32. (1) bekezdés d.) pontjában írt feladatkörében eljárva, figyelemmel Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben foglaltakra - biztosítva a helyi hatalom önkormányzati típusú gyakorlásának és a település közügyei intézésének demokratikus kereteit – a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról a következőket rendeli el:

1. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 1. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az Önkormányzat pecsétje: Kör alakú pecsét, középen a Magyar Köztársaság címerével, Felirata: Gyód község Önkormányzata Baranya megye Gyód”

2. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 2. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Önkormányzati döntést a helyi önkormányzat:

a) Képviselő-testülete, annak felhatalmazása alapján:

b) a bizottsága,

c) a jegyző

d) a polgármester,

e) a helyi nemzetiségi önkormányzat testülete.”

3. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 6. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A Képviselő-testület – szükség szerint – de évente legalább hat ülést tart. Összehívásáról és levezetéséről a polgármester gondoskodik, akadályoztatása esetén az alpolgármester, mindkettőjük akadályoztatása esetén a Képviselő-testület legidősebb tagja, mint korelnök. A Képviselő-testület üléseinek időpontjáról a nyilvánosságot értesíteni kell a település honlapján (www.gyod.hu), illetve a Közös Hivatal hirdetőtábláján.”

(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 6. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(7) Rendkívüli ülést kell tartani a polgármester, illetve a képviselők egy negyedének, az önkormányzat bizottságának – az összehívás indokát tartalmazó – indítványára.”

(3) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 6. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(9) A Képviselő-testületi ülések időpontját, helyét, napirendjét tartalmazó hirdetményt a községi hirdetőtáblán, és a község hivatalos honlapján (www.gyod.hu) ki kell függeszteni.”

4. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 7. § (4) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(4) Zárt ülést rendelhet el a Képviselő-testület a vagyonával való rendelkezés esetén, továbbá az általa kiírt pályázat feltételeinek meghatározásakor, a pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás az önkormányzat vagy más érintett üzleti érdekét sértené.

(5) Zárt ülésen a képviselőtestület tagjai, a jegyző, továbbá meghívása esetén a közös önkormányzati hivatal ügyintézője, az érintett és a szakértő vesz részt. A nemzetiségi önkormányzat elnöke kizárólag az általa képviselt nemzetiséget érintő ügy napirendi tárgyalásakor vehet részt a zárt ülésen.”

5. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 20. § (3) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Képviselő-testület a következő bizottságokat a következő létszámmal hozza létre:)

„a)a Képviselő-testület az ügyrendi, összeférhetetlenségi kérdések vizsgálatára, a polgármesteri és képviselői, hozzátartozói vagyonnyilatkozatok nyilvántartására és ellenőrzésére 3 fős Ügyrendi, Vagyonnyilatkozat Kezelő és Összeférhetetlenségi Bizottságot hoz létre. A Bizottság tagjaira a polgármester tesz javaslatot, elnökét a Bizottság maga választja. saját tagjai közül.”

6. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 21. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(9) A jegyzői tisztség – legfeljebb 6 hónapi időtartamú betöltetlensége, a jegyző tartós távolléte esetén feladatait a Közös Hivatal kijelölt tisztviselője látja el.”

7. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 22. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület a hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyek előkészítésére, döntései végrehajtására, a testületek működésével kapcsolatos adminisztratív feladatok és a jogszabályokban előírt államigazgatási feladatok ellátására Keszü és Kökény község Képviselő-testületével közösen egységes hivatalt működtet.”

8. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 24. § (1) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A települési önkormányzat saját költségvetése terhére a helyi nemzetiségi önkormányzat működése személyi- és tárgyi feltételeit a következők szerint biztosítja:)

„a)a nemzetiségi önkormányzat működéséhez díjmentes helyiséghasználatot – a szükséges felszereltséggel - a 7668 Gyód, Fő u. 62. sz. Közösségi ház épülete földszinti szintjén maximum havi 32 órában,”

9. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet az 1. melléklet szerinti 2. melléklettel egészül ki.

10. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet

a)I. Fejezet címében az „Általános rendelkezések” szövegrész helyébe az „Az önkormányzat elnevezése és jelképei” szöveg,
b)1. § (3) bekezdés - pontjában a „képviselőtestületi” szövegrész helyébe a „Képviselő-testületi” szöveg,
c)21. § (2) bekezdésében a „Képviselő-testülete” szövegrész helyébe a „Képviselő-testületet” szöveg,
d)VIII. Fejezet címében a „Képviselőtestület” szövegrész helyébe a „Képviselő-testület” szöveg,
e)23. § (1) bekezdésében a „képviselőtestületeivel” szövegrész helyébe a „Képviselő-testületeivel” szöveg
lép.

11. § Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 1. § (4) bekezdése.

12. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a kihirdetését követő második napon hatályát veszti.

Schmidt Ferenc
polgármester

Dr. Kislaki-Frank Brigitta
jegyző

1. melléklet

2. melléklet
Átruházott hatáskörök

1. A Képviselő-testület Polgármesterre átruházott hatáskörei:

1.1. A pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátásokról szóló rendelet alapján átruházott hatáskörök (az újszülött támogatás, a temetési költségek támogatása, sürgős esetben rendkívüli települési támogatás, gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről)

1.2. A szociális tűzifa támogatásról szóló döntés.

1.3. Az önkormányzat munkavállalói tekintetében a munkáltatói jogok gyakorlása.

1.4. A filmforgatás célú közterület-használattal összefüggő, a mozgóképről szóló 2004. évi II. törvényben meghatározott képviselő-testületi hatáskörök.

1.5. Az éves költségvetési kiadások előirányzataihoz kapcsolódó feladatok, fejlesztések szervezése, az azokkal kapcsolatos megrendelések és szerződések aláírása, kiadásaik utalványozása.

1.6. A költségvetési rendeletben nem szereplő – szükséges, váratlan – működési, felújítási és egyéb kiadások 1.000.000,-, azaz egymillió értékhatárig saját hatáskörben történő – a Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett – teljesítése.

1.7. Önkormányzati rendeletekben meghatározottak szerint gyakorolja az önkormányzati ingatlanokra vonatkozó tulajdonosi jogokat.

1.8. Közlekedési igazgatás keretében szervezi a közút tisztántartásával, hó eltakarításával és a síkosság-mentesítéssel kapcsolatos önkormányzati feladatokat.

1.9. A közterület-használat engedélyezése.

1.10. A helyi közutak nem közlekedési célú igénybevétele érdekében benyújtott kérelmekről szóló döntés.

1.11. Szervezi a közterületek tisztaságával kapcsolatos feladatok ellátását.

1.12. Gondoskodik a kóbor állatok befogásáról, őrzéséről, illetve az állati tetemek ártalmatlanná tételével kapcsolatban megteszi a szükséges lépéseket.

1.13. Szervezi és irányítja a helyi vízrendezés és vízkárelhárítás, valamint az árvíz és belvíz-védekezés és a helyi vízkárelhárítás feladatait.

1.14. Közvilágítással kapcsolatos létesítési, üzemeltetési és karbantartási feladatok ellátása.

1.15. Lefolytatja a településképi bejelentési eljárást a a) reklám- és reklámhordozó-elhelyezések, b) az építmények rendeltetésének módosítása vagy rendeltetési egysége számának megváltozása, c) építési engedélyhez vagy az Étv. 33/A. §-a szerinti egyszerű bejelentéshez nem kötött, a Gyód község Önkormányzata Képviselő-testületének Gyód Község településképi védelméről szóló 18/2018. (XII.7.) önkormányzati rendelete 5. mellékletében meghatározott építési tevékenységek esetén.

1.16. Településképi kötelezési eljárást indít és településkép-védelmi bírságot szab ki a magatartás elkövetőjével szemben a településképi bejelentési kötelezettség elmulasztása, valamint a településképi bejelentési eljárás során meghozott döntésben foglaltak megszegése esetén.

1.17. Foganatosítja a kötelezést tartalmazó döntés végrehajtását a településképi kötelezésben foglaltak nem teljesítése esetén – a településkép-védelmi bírság ismételt kiszabása helyett –, mely során a meghatározott cselekményt a kötelezett költségére és veszélyére elvégzi vagy mással elvégezteti, egyúttal a kötelezettet a felmerülő költség megfizetésére kötelezi.

2. A Képviselő-testület jegyzőre átruházott hatáskörei:

2.1. Gyód közigazgatási területén a házszám megállapítása.

2.2. A közösségi együttélés szabályainak megszegése esetén dönt a jogkövetkezményekről.

2.3. Döntés állattartási ügyekben.

2.4. Döntés köztisztasági és hulladékkal kapcsolatos ügyekben.”