Harsány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 8.) önkormányzati rendelete
a hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról szóló 23/2017. (XII.27.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2022. 02. 09- 2022. 02. 09Harsány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 8.) önkormányzati rendelete
a hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról szóló 23/2017. (XII.27.) önkormányzati rendelet módosításáról
Harsány Község Önkormányzata Képviselő-testülete a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 34. § (8) bekezdésében, 35. § (1) bekezdésében, 39. § (2) bekezdésében és 88. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésének 19. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról szóló 23/2017 (XII.27.) önkormányzati rendelet bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:
2. § A hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról szóló 23/2017 (XII.27.) önkormányzati rendelet 2. §-a a következő 17–20. ponttal egészül ki:
(E rendelet alkalmazásában:)
3. § (1) A hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról szóló 23/2017 (XII.27.) önkormányzati rendelet 5. § (1) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az ingatlanhasználó köteles az ingatlanán keletkező települési hulladékot az e rendeletben meghatározott módon és helyen gyűjteni, továbbá hasznosításáról vagy kezeléséről gondoskodni. Alapvető kötelessége e tekintetben, hogy:)
(2) A hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról szóló 23/2017 (XII.27.) önkormányzati rendelet 5. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az ingatlanhasználó köteles a Közszolgáltatónak 8 napon belül a közszolgáltató által rendszeresített adatlap kitöltésével bejelenteni, ha tulajdonosváltozás vagy egyéb ok folytán a közszolgáltatás igénybevételére kötelezetté válik.”
(3) A hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról szóló 23/2017 (XII.27.) önkormányzati rendelet a következő 5/A. és 5/B. §-sal egészül ki:
„5/A. § Az (5) bekezdéstől eltérően nem kötelező a hulladékot elkülönítetten gyűjteni, a közszolgáltatást külön igénybe venni és azért díjat fizetni azon gazdálkodó szervezet ingatlanhasználónak, melynek székhelye abba a lakóingatlanba került bejegyzésre, ahol a gazdálkodó szervezet tulajdonosa, vezető tisztségviselője, illetve annak közeli hozzátartozója természetes személyként a közszolgáltatást igénybe veszi. Egy lakóingatlan vonatkozásában legfeljebb három gazdálkodó szervezet mentesülhet így a díjfizetési kötelezettség alól, amennyiben a gazdálkodó szervezet(ek)nek a székhelyen folytatott tevékenysége során nem termelődik hulladéka vagy a termelődő hulladék a természetes személy ingatlanhasználó által termelt hulladék mennyiségével együtt sem haladja meg a természetes személy által igénybe vett közszolgáltatás keretében használt edényzetben gyűjtött hulladék mennyiségét.
5/B. § Az (5a) bekezdés szerinti esetben a díjfizetés alóli mentességhez a gazdálkodó szervezet nevében eljárni jogosult kérelmére és a hulladéktermelésre vonatkozó nyilatkozata alapján a jegyző állít ki igazolást, mely igazolás birtokában a közszolgáltatási díj megállapítására és beszedésére jogosult szervezetnél a gazdálkodó szervezetnek kell kérelmezni a díjfizetés alóli mentesítést.”
4. § A hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról szóló 23/2017 (XII.27.) önkormányzati rendelet 6. §-a a következő (4a) bekezdéssel egészül ki:
„(4a) Az ingatlan használaton kívüliségét alátámasztó bizonyíték lehet különösen:
a) önkormányzat által kiadott igazolás,
b) bentlakásos intézmény által kiadott igazolás,
c) egyéb nullás közüzemi számla,
d) egyéb hitelt érdemlő bizonyíték.”
5. § A hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról szóló 23/2017 (XII.27.) önkormányzati rendelet 8. § (3) bekezdés a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(A gyűjtőedényzet űrtartalmának ingatlan típusonként az alábbi minimális mértéket kell elérnie:)
6. § A hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról szóló 23/2017 (XII.27.) önkormányzati rendelet 9. alcíme a következő 14/A. §-sal egészül ki:
„14/A. § (1) Harsány Község Önkormányzata rendszeresen bejárás keretében ellenőrizteti annak területeit az elhagyott hulladék felderítése érdekében.
(2) Amennyiben az (1) bekezdés szerinti bejáráson hulladékelhagyás ténye kerül megállapításra, erről írásbeli jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv tartalmazza a jegyzőkönyv készítésének helyét, időpontját, az elhagyott hulladék településen belüli helyét és összetételét, becsült mennyiségét. A jegyzőkönyvet továbbítani kell a polgármesteri hivatal részére.
(3) A (2) bekezdés szerinti jegyzőkönyv alapján a jegyző intézkedik az elhagyott hulladékot elhelyező személy azonosítása és felelősségre vonása érdekében.
(4) A bejáráskor személyesen tapasztalt hulladék elhagyás esetében a hulladék elhelyezőjét a helyszínen, szóban fel kell szólítani az elhagyott hulladék azonnali összegyűjtésére, megfelelő kezelésére, közszolgáltató részére történő átadására és tájékoztatni kell a jogellenes hulladékelhelyezés lehetséges jogkövetkezményeiről.”
7. § Hatályát veszti a hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról szóló 23/2017 (XII.27.) önkormányzati rendelet
a) 1. melléklete,
b) 2. melléklete,
c) 3. melléklete,
d) 4. melléklete,
e) 5. melléklete,
f) 6. melléklete,
g) 7. melléklete,
h) 8. melléklete.
8. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a kihirdetését követő második napon hatályát veszti.