Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2022. (VI. 28.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat és a városrészek jelképeiről, használatuk rendjéről, valamint az „Újbuda” név és a városrészek nevének felvételéről és használatáról szóló 13/2015. (III. 25.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2022. 06. 29- 2022. 06. 30Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2022. (VI. 28.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat és a városrészek jelképeiről, használatuk rendjéről, valamint az „Újbuda” név és a városrészek nevének felvételéről és használatáról szóló 13/2015. (III. 25.) önkormányzati rendelet módosításáról
Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés i) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Az Önkormányzat és a városrészek jelképeiről, használatuk rendjéről, valamint az „Újbuda” név és a városrészek nevének felvételéről és használatáról szóló 13/2015. (III. 25.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„1. § (1) Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) jelképei, mint a kerület történelmi múltjára utaló díszítő szimbólumok: a címer és a zászló.
(2) A címer és a zászló (lobogó) használata során mindenki köteles megőrizni azok tekintélyét és méltóságát. A zászló, lobogó csak tiszta, hibátlan állapotban kerülhet kihelyezésre.
(3) Az Önkormányzat támogatásában részesült személy, szervezet köteles a támogatásból megvalósuló rendezvényein az "Újbuda" logót megjeleníteni.”
2. § A Rendelet 3. § (1) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az Önkormányzat címerét, mint díszítő és utaló jelképet használni lehet:)
3. § (1) A Rendelet 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A 3. § (1) bekezdésének f) pontjában meghatározottakon kívül más jogalany számára az általa készített kiadványokon vagy jellegzetes termékeken az Önkormányzat címerének használatát - kérelemre - a jegyző javaslata alapján a polgármester engedélyezheti.”
(2) A Rendelet 4. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A (4) bekezdésben szereplő átalány összege 1 000-100 000 Ft-ig terjedhet. Az árbevétel után megállapítható díj mértéke az éves árbevétel 0,1%-a, de legalább 1 000 Ft.”
4. § A Rendelet 6. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az Önkormányzat címerének kicsinyítése vagy nagyítása csak torzításmentesen történhet, és csak olyan mértékű lehet, hogy az ne sértse a hiteles ábrázolást.”
5. § A Rendelet 7. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) Az Önkormányzat zászlaja 1:1,5 arányú ezüst téglalap, középen az Önkormányzat címerével. A zászlót, a téglalap vízszintes oldalain zöld-arany-kék farkasfog szegélyezi. A zászló lobogó formájában is használható.
(2) Az Önkormányzat zászlaja a Képviselő-testület tanácstermében és a polgármester hivatali dolgozószobájában, míg az Önkormányzat lobogója az Önkormányzat 1113 Budapest, Zsombolyai út 4. és 5. sz. telephelye előtt állandó jelleggel kerül elhelyezésre.”
6. § (1) A Rendelet 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A zászló (a lobogó) vagy annak méretarányos változatai használhatók:
a) hivatalos állami ünnepek alkalmával Magyarország zászlajával együtt,
b) a kerület életében jelentős események, ünnepségek és rendezvények alkalmából, vagy más hivatalos zászlóval együtt,
c) nemzeti, illetőleg kerületi gyászesemény alkalmával a fekete zászlóval együtt félárbocra eresztve,
d) a kerület életével összefüggő vagy az Önkormányzat részvételével rendezett eseményeken,
e) a Képviselő-testület ülései alkalmával önállóan az ülés helyszínén.”
(2) A Rendelet 8. §-a a következő (3) és (4) bekezdéssel egészül ki:
„(3) Az (1) bekezdésben felsorolt eseteken kívül az Önkormányzat zászlajának (lobogójának) önállóan, vagy más zászlóval együtt történő kihelyezéséről (felvonásáról) átruházott hatáskörben a polgármester dönt.
(4) Egyéb zászlónak (lobogónak) az Önkormányzat és költségvetési szervei székhelyén és telephelyein történő kihelyezéséről (felvonásáról) átruházott hatáskörben a polgármester dönt.”
7. § A Rendelet 4. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
8. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet