Kisláng Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (I. 13.) önkormányzati rendelete
a települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2022. 01. 14- 2022. 01. 15Kisláng Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (I. 13.) önkormányzati rendelete
a települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kisláng Község Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, a 10. § (1) bekezdésében, a 17. § (5) bekezdésében, a 26. §-ában, a 32. § (1) bekezdés b) pontjában, a 32. § (3) bekezdésében, a 45. §-ában, a 48. § (4) bekezdésében, az 58/B. § (2) bekezdésében, a 132. § (4) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8.a pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:
1. § A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:
2. § A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:
3. § A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A települési önkormányzat képviselő-testülete az Szt-ben meghatározott feladat- és hatásköreit a Polgármesterre és a Jegyzőre ruházza.”
4. § (1) A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet 4. §-a a következő (4a)–(4f) bekezdéssel egészül ki:
„(4a) E rendelet vonatkozásában jövedelemnek, illetve vagyonnak az Szt. 4 § (1) bekezdésének a) és b) pontjaiban meghatározott jövedelem, illetve vagyon minősül.
(4b) E rendelet szerinti támogatás megállapítását a szociális ellátásra szoruló személyen túl bárki kezdeményezheti, aki tudomást szerez a szociális ellátásra szoruló helyzetéről, így különösen a nevelési-oktatási intézmény vezetője, a gyámhatóság vagy más családvédelemmel foglalkozó intézmény vezetője is.
(4c) Amennyiben a támogatás megállapítása iránti eljárást nem a szociális ellátásra szoruló személy kezdeményezi, a kérelem előterjesztésének napja az írásban tett bejelentés beérkezésének napját kell tekinteni, feltéve, hogy a szociális ellátásra szoruló személy utólag a hiánypótlásnak eleget tesz.
(4d) Jövedelemszámításnál a Szt. 10. § (1)-(5) bekezdésében foglaltak az irányadók.
(4e) Jövedelmi viszonyok igazolásánál irányadó időszakra az Szt. 10 § (2)-(3) bekezdésében rögzített szabályozás az irányadó.
(4f) A rendeletben szabályozott támogatások esetén az Szt. 10. § (4)-(7) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni.”
(2) A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet 4. §-a a következő (5a)–(5c) bekezdéssel egészül ki:
„(5a) A kérelemhez - a kérelmező családi, háztartási viszonyaira figyelemmel – csatolni kell:
a) a család, valamint a háztartás tagjai jövedelem típusának megfelelő, hivatalosan kiállított igazolást,
b) jövedelem hiányában az állami foglalkoztatási szervvel az elhelyezkedés érdekében történő együttműködésről szóló hatósági bizonyítványt,
c) jövedelmet terhelő letiltás esetén a letiltás jogcímének és a jövedelmet terhelő letiltás nettó összegének igazolását,
d) eltartott rokon részére teljesített tartásdíj összegéről szóló bírósági határozatot,
e) árvaság, félárvaság esetén az árvaellátást megállapító határozatot, valamint igazolást az ellátás összegéről,
f) a gyermek elhelyezése vagy ideiglenes hatályú elhelyezése, valamint a gyámrendelés tárgyában hozott bírósági, illetve gyámhatósági döntést, továbbá a gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról szóló kormányrendelet szerinti, a gyámhivatal által felvett jegyzőkönyvet a gyermek szülői felügyeleti jogának gyakorlásáról,
g) a gyermektartásdíj megállapítása tárgyában hozott bírósági döntést vagy megállapodást, valamint igazolást a tartásdíj összegéről,
h) a 16. életévét betöltött gyermek esetében a köznevelési, illetve felsőoktatási intézmény igazolását a nappali oktatás munkarendje szerint fennálló tanulói vagy hallgatói jogviszonyról,
i) egyedülálló kérelmező esetében nyilatkozatot az egyedülállóság tényéről,
j) igazolást a gyermek tartós betegségének vagy súlyos fogyatékosságának tényéről,
k) albérlet, illetve szívességi lakáshasználat esetén a lakáshasználat jogcímét igazoló szerződést, illetve nyilatkozatot,
l) a volt munkáltató hivatalos igazolását arra vonatkozóan, hogy a keresőtevékenység a kérelem előterjesztését megelőző 30 napon belül szűnt meg.
(5b) Amennyiben kétség merül fel a kérelmező jövedelmi, vagyoni viszonyait illetően, vagy semmiféle adat nem áll rendelkezésre a szociális ellátás folyósításának elbírálásához, az eljáró hatóság az állami adóhatóságtól beszerzi az erre vonatkozó igazolásokat.
(5c) Az ellátás megállapítására jogosult szerv a jogosultság feltételeit érintő bármely tényt, körülményt ellenőrizhet.”
(3) A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet 4. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) Amennyiben a jövedelemnyilatkozatban foglaltakat a hatóság vitatja, a jövedelem az Szt. 10. § (6) bekezdésében foglaltak szerint vélelmezhető.”
(4) A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet 4. §-a a következő (7)–(24) bekezdéssel egészül ki:
„(7) Ha az ellátást megállapító szerv a jövedelmet vélelmezi, akkor az egy főre jutó együttes havi fenntartási költség számításánál csak a saját jövedelemmel rendelkező személyeket - ide nem értve az Szt. 4. § (1) bekezdése d) pontjának db)-dc) alpontjában meghatározott, vér szerinti, örökbe fogadott vagy nevelt gyermeket, továbbá fogyatékos gyermeket - lehet figyelembe venni azzal, hogy a családi pótlékot, árvaellátást és a tartásdíj címén kapott összeget jövedelemként figyelembe kell venni.
(8) A (7) bekezdés szerinti fenntartási költségnek minősülnek a Korm. rendelet 3. § (4) bekezdése szerinti költségek.
(9) A havi vélelmezett jövedelem nem haladhatja meg a Korm. rendelet 3. § (2) bekezdésében meghatározott összeget.
(10) Az e rendelet alapján folyósított pénzbeli ellátásra jogosult halála esetén a fel nem vett ellátást a vele közös háztartásban együtt élt házastársa vagy élettársa, gyermeke, unokája, szülője, nagyszülője vagy testvére az itt meghatározott sorrendben veheti fel a halál időpontját követő hónap utolsó napjáig.
(11) A pénzbeli ellátásokat a kérelemben megjelölt módon, folyószámlára utalással, postai úton vagy házipénztárból készpénzben történő kifizetéssel lehet teljesíteni.
(12) Ha a szükséges okmányok vagy igazolások nem állnak rendelkezésre és beszerzésük nehézségbe ütközik vagy hosszabb időt vesz igénybe, ugyanakkor sürgős intézkedés szükséges, mert a késedelem emberi életet, egészséget vagy testi épséget veszélyeztetne, akkor a kérelmező írásban tett nyilatkozata is elfogadható az iratok 15 napon belül történő utólagos csatolása mellett.
(13) Ha a jogosult a részére megállapított támogatást a határozathozataltól számított 90 napig nem veszi fel, akkor a határozatot vissza kell vonni.
(14) Havi rendszerességgel nyújtott ellátásra való jogosultságot meg kell szüntetni az alábbi esetek bármelyikében:
a) a jogosultság feltételei már nem állnak fenn, vagy a jogosultságot kizáró körülmény következett be,
b) a jogosult a támogatást, 3 egymást követő hónapban nem veszi fel,
c) a jogosult ezt kéri,
d) a jogosult elhalálozott,
e) az e rendeletben meghatározott egyéb okból.
(15) A havi rendszerességgel folyósított pénzbeli ellátások megszüntetése esetében a megszüntetés dátuma az okot adó körülmény bekövetkezése hónapjának utolsó napja.
(16) A rendszeres ellátásra való jogosultság ismételt megállapítása iránti kérelem az ellátás megszűnését megelőző 30 napon belül is benyújtható.
(17) Az eljárások során a Sz. 5-16. §-ban meghatározott általános eljárási szabályokat kell alkalmazni.
(18) A 3. § (2) bekezdés b) pontjában meghatározott támogatás esetén az Szt. 17. §-ban foglaltakat kell alkalmazni.
(19) A jogosulatlanul és rosszhiszeműen felvett ellátást a kötelezett 30 napon belül köteles visszafizetni.
(20) Az e rendeletben meghatározott feltételek hiányában vagy e rendelet megsértésével nyújtott ellátás megtérítésének elrendelése esetén a megtérítés összege, illetve a pénzegyenérték és a kamat összege – amennyiben annak megfizetése az ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevevő megélhetését súlyosan veszélyezteti - kérelmére méltányosságból elengedhető, mérsékelhető, vagy részletekben fizethető meg.
(21) A (22) bekezdés alkalmazásában súlyosan veszélyeztetett helyzetnek minősül, és a megtérítés összege, illetve a pénzegyenértéke és a kamat elengedhető, ha kérelmező
a) családja összes jövedelméből számított egy főre jutó havi nettó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét nem haladja meg, és
b) családjában három vagy több kiskorú gyermek eltartásáról gondoskodik, vagy
c) egyedül él, illetve gyermekét, gyermekeit egyedül neveli.
(22) A (22) bekezdés alapján a megtérítés összegét, illetve a pénzegyenértéket és a kamat összegét akkor lehet maximum 50%-ban mérsékelni, ha kérelmező
a) családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át nem haladja meg és
b) családjában három vagy több kiskorú eltartásáról gondoskodik, vagy
c) egyedül él, illetve gyermekét, gyermekeit egyedül neveli.
(23) A (22) bekezdés alapján a megtérítés összegére, illetve a pénzegyenértékre és a kamat összegére akkor engedélyezhető legfeljebb tizenkettő havi pótlékmentes részletfizetés, ha kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át nem haladja meg.
(24) A részletfizetés megtörténtét a rendszeres támogatás tárgyhavi kifizetése előtt ellenőrizni kell. Amennyiben az ellenőrzés megállapítja, hogy a jogosult részletfizetési kötelezettségének a tárgyhónapot megelőző hónapban nem tett eleget, a támogatás folyósítását fel kell függeszteni, és 5 napos határidő tűzésével fel kell szólítani a jogosultat részletfizetési kötelezettségének teljesítésére. Amennyiben a jogosult a részletfizetési kötelezettségének nem tesz eleget a megadott határidőn belül a támogatás folyósítását meg kell szüntetni. ”
5. § A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet 9/B. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„9/B. § (1) Az Szt. 48. §-a szerinti köztemetés költségeinek megtérítésére kötelezett személy kérelmére a Polgármester a köztemetés költségeinek megtérítésének részletekben történő megfizetését engedélyezi, ha a megtérítésre kötelezett személy családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 250%-át, egyedül élő esetében annak 300 %-át. A tartozásra legfeljebb tizenkettő havi pótlékmentes részletfizetés engedélyezhető.
(2) Ha a kérelmező az esedékes részlet befizetését nem teljesíti, az (1) bekezdés szerinti kedvezményre való jogosultságát elveszti, és a tartozás egy összegben esedékessé válik. Ebben az esetben a tartozás fennmaradó részére az eredeti esedékesség napjától késedelmi pótlékot kell felszámítani.
(3) Különös méltánylást érdemlő körülmények fennállása esetén, kérelemre, a Képviselő-testület részben vagy egészben mentesítheti az eltemettetésre köteles személyt a köztemetés költségeinek megtérítése alól. A köztemetés költségeinek részben vagy egészben történő elengedésének lehet helye, ha:
a) a visszafizetésre kötelezett személy a köztemetésre okot adó haláleset időpontjában és a kérelem benyújtásakor is Kisláng község területén állandó lakcímmel rendelkezett és más településen tartózkodási hellyel nem rendelkezik, vagy
b) családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 140 %-át, egyedül élő esetén annak 190%-át.”
6. § (1) A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet 10. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Rendkívüli települési támogatásban részesíthető az a Kisláng községben lakcímmel rendelkező személy, aki, vagy akinek a családja átmenetileg létfenntartási gondokkal küzd és, aki az Szt. 45. § (4) bekezdésében foglaltaknak és az e rendeletben meghatározott vagyoni és jövedelmi feltételeknek megfelel. ”
(2) A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet 10. §-a a következő (3) és (4) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A rendkívüli települési támogatásra az a kérelmező jogosult, akinek
a) a családjában az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át, egyedül élő esetében 250%-át,
b) indokolt esetben, így különösen gyermekét egyedül nevelő szülő, két és többgyermekes család, tartósan beteg vagy egészségileg károsodott gyermeket nevelő szülő esetében az a) pontban meghatározott határ 100%-kal túlléphető,
c) a család tagjainak vagyona nincs.
(4) A rendkívüli települési támogatás egy alkalommal folyósított összege legalább 2.000,-Ft, de nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 200%-át.”
7. § A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet a következő 10/A–10/C. §-sal egészül ki:
„10/A. § A rendkívüli települési támogatás iránti kérelemhez csatolni kell a 4. § (5a) bekezdésben foglaltakon túlmenően
a) álláskeresővé vált személy esetén az állami foglalkoztatási szerv igazolását,
b) gyógyszerköltség esetén a gyógyszerköltség alapjául szolgáló orvosi igazolást,
c) betegség esetén háziorvosi, szakorvosi igazolást,
d) kórházi kezelés esetén ennek tényét igazoló igazolást,
e) a kérelmező és családjának vagyonnyilatkozatát,
f) lejárt közüzemi tartozást igazoló számlát.
10/B. § A rendkívüli települési támogatás természetbeni juttatás formájában (különösen: tüzelőanyag, alapvető élelmiszereket, tisztító és tisztálkodó szereket tartalmazó csomag biztosításával) is megállapítható.
10/C. § A készpénzben felvett rendkívüli települési támogatás esetén a döntéshozó rendelkezhet arról, hogy a támogatottnak a pénz felvételétől számított 15 napon belül igazolnia kell, hogy a támogatást az Szt. 45. § (4) bekezdése szerinti létfenntartási gondjainak enyhítésére fordította. Amennyiben a támogatott igazolási kötelezettségének nem tesz eleget, a támogatási kérelem benyújtásától számított 1 éven belül eseti támogatásban ismételten nem részesülhet.”
8. § A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet 14. §-a a következő (1a)–(1c) bekezdéssel egészül ki:
„(1a) Települési temetési támogatásra jogosult az a Kisláng községben lakcímmel rendelkező személy, aki
a) a meghalt személy eltemettetéséről gondoskodott annak ellenére, hogy arra nem volt köteles, vagy
b) eltemettetésre köteles hozzátartozó volt ugyan, de a temetési költségek viselése saját, illetve a családja létfenntartását veszélyeztetik.
(1b) Települési temetési támogatásban csak azt a személyt lehet részesíteni, akinek a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 450%-át, egyedülálló esetében az 500%-át nem haladja meg.
(1c) A települési temetési támogatás összege 15000 Ft.”
9. § A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet 15. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A települési temetési támogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell a 4. § (5a) bekezdésében foglaltakon túlmenően a temetés költségeiről - a kérelmező vagy a vele azonos lakcímen élő közeli hozzátartozója nevére - kiállított számla eredeti példányát és az elhunyt halotti anyakönyvi kivonatának másolatát.”
10. § A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet 17. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:
„(7) A lakhatási támogatás pénzbeli szociális ellátás. A lakhatási támogatás folyósítása a jogosult részére történik.”
11. § (1) A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet 20. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A települési lakhatási támogatás megállapítása iránti kérelmet a 4. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani.”
(2) A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet 20. § (2) bekezdése a következő c) és d) ponttal egészül ki:
(A települési lakhatási támogatás megállapításához szükséges:)
(3) A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet 20. §-a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:
„(2a) A lakhatási támogatás ugyanazon lakás esetén csak egy jogosult részére állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától. Külön lakásnak kell tekinteni a társbérletet, az albérletet és a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit.”
12. § (1) A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet 22. §-a a következő (2a)–(2c) bekezdéssel egészül ki:
„(2a) Az ápolási támogatás a kérelem benyújtásának napjától illeti meg a kérelmezőt.
(2b) Az ápolást végző személy számára egyidejűleg csak egy ápolási támogatásra való jogosultság állapítható meg, továbbá egy ápolt személyre tekintettel csak egy ápolást végző személy számára állapítható meg ápolási támogatás.
(2c) Nem jogosult ápolási támogatásra a hozzátartozó az alábbi feltételek bármelyikének fennállása esetén:
a) középiskola, szakiskola illetve felsőoktatási intézmény nappali tagozatos tanulója, hallgatója,
b) az ápolt személy két hónapot meghaladóan fekvőbeteg-gyógyintézeti, valamint nappali ellátást nyújtó vagy bentlakásos szociális intézményi ellátásban részesül,
c) keresőtevékenységet folytat és munkaideje a napi 4 órát meghaladja.”
(2) A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet 22. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A települési ápolási díjra való jogosultság határozatlan időre kerül megállapításra, azzal, hogy a hatáskörre jogosultnak a jogosultság felülvizsgálatát két évente legalább egyszer el kell végezni. Amennyiben a felülvizsgálat során megállapítást nyer, hogy a feltételek továbbra is fennállnak, az ellátást a felülvizsgálatnak megfelelő összegben tovább folyósítja.”
13. § (1) A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet 23. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az ápolási kötelezettség nem teljesítésének minősül, ha az ápolást végző személy több egymást követő napon - ide nem értve az (1) bekezdésben foglalt esetet - nem gondoskodik az ápolt személy alapvető gondozási, ápolási igényének kielégítéséről.”
(2) A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet 23. §-a a következő (3a)–(3d) bekezdéssel egészül ki:
„(3a) Az ápolást végző személy ápolási kötelezettségének abban az esetben nem tesz eleget, ha
a) az ápolt személy közvetlen lakókörnyezete elhanyagolt, koszos,
b) az ápolt személy részére nincs megfelelő hőmérséklet biztosítva,
c) az ápolt személy nincs megfelelően élelmiszerrel ellátva,
d) a szükséges ápolási feltételeket az ápolást végző személy nem biztosítja, gyógyszerekről és a szükséges ápolási eszközökről nem gondoskodik,
e) az ápolt személy állapotában beállt változásról kezelőorvosát az ápolást végző személy nem tájékoztatja,
f) az orvos előírása szerinti, az ápolt személy egészségi állapotához igazodó mértékű alapvető ápolási, gondozási feladatokat nem végzi el,
g) az ápolt személy felügyeletét a szükséges mértékben nem látja el, illetve akadályoztatása esetén arról nem gondoskodik, vagy az ápolt személyt oly módon hagyja felügyelet nélkül, hogy az egészségi állapotának tartós, illetve helyrehozhatatlan károsodását eredményezheti vagy ennek közvetlen veszélyével járhat.
(3b) A települési ápolási díjra való jogosultság megszüntetéséről határozatot kell hozni, ha
a) az ápolást végző személy a (3a) bekezdés a)- g) pont valamelyikének nem tesz eleget, vagy
b) az ápolást végző személy az ellenőrzés lefolytatását nem teszi lehetővé.
(3c) Az ápolást végző személy akkor nem teszi lehetővé az ellenőrzés lefolytatását, ha
a) az ellenőrzés eredményes és biztonságos lefolytatását akadályozza, gátolja, vagy
b) az első eredménytelen ellenőrzést követő felhívás ellenére bármely okból nem teszi lehetővé az ellenőrzési cselekmény elvégzését.
(3d) A települési ápolási díjra való jogosultság megszűntetésénél a Szt. 42. § (2)-(3) bekezdései az irányadók. Amennyiben a települési ápolási támogatás megszüntetésére az ápolási kötelezettség nem teljesítése miatt kerül sor, a támogatás megszüntetését követő 24 hónapon belül az ellátást nem lehet megállapítani ugyanazon személy részére.”
14. § A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet 24. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az ápolási díj megállapítása iránti kérelmet az 5. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani. A kérelemhez mellékelni kell
a) a háziorvos ezen rendelet 6. melléklete szerinti
aa) igazolását arról, hogy az ápolt tartósan beteg,
ab) szakvéleményét arra vonatkozóan, hogy az ápolt állandó és tartós gondozásra szorul.
b) a család tagjai jövedelmének hitelt érdemlő igazolása,”
15. § (1) A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet 26. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A települési szociális kölcsön törlesztő részleteinek havi összegét úgy kell megállapítani, hogy a havi törlesztés ne veszélyeztesse a kérelmező létfenntartását. A havi törlesztő részlet összege minimum 2000, maximum 20000 Ft.”
(2) A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet 26. § (4) bekezdés b) és c) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(A települési szociális kölcsön legkisebb összege 20000 Ft, legmagasabb összege:)
16. § A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet 27. és 28. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„27. § A települési szociális kölcsön megállapítása iránti kérelmet a 7. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani. A kérelemhez mellékelni kell
a) a család tagjai jövedelmének hitelt érdemlő igazolását,
b) az a) pontban meghatározott esetben a temetés vélelmezett költségéről szóló igazolást,
c) a b) pontban meghatározott esetben a helyreállítás költségeit igazoló, szakember által összeállított költségbecslést,
d) a c) pontban meghatározott esetben a szolgáltató hivatalos értesítését a közműszolgáltatás kikapcsolásáról és a hátralék összegéről.
28. § A visszatérítendő települési szociális kölcsönt megállapító határozatban rendelkezni kell a visszatérítés összegéről, arról, hogy a visszatérítés hány részletben és milyen határidővel esedékes.”
17. § A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet 29. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az (1) bekezdés szerinti megállapodás szövege jelen rendelet 8. melléklete.”
18. § A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet 30. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A rendszeres települési támogatás megállapítása iránti kérelmet a 9. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani. A kérelemhez mellékelni kell
a) a járási hivatal ellátás (foglalkoztatást helyettesítő támogatás) folyósítását megszüntető határozatát,
b) az 1. melléklet szerinti vagyonnyilatkozatot,
c) a háziorvos 10. melléklet szerinti igazolását, arról, hogy kérelmező fizikai-egészségi állapota miatt munkavégzésre képtelen, nem alkalmas,
d) közös háztartás esetén a közös háztartásban élő személyek jövedelemigazolását és 1. melléklet szerinti vagyonnyilatkozatát.”
19. § A települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet 31. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Kisláng Község Önkormányzatának Képviselő-testülete „a Magyar Köztársaság 2004. évi költségvetéséről és az államháztartás három éves kereteiről” szóló 2003. évi CXVI. törvény 3. számú mellékletének 11. be) pontjában foglaltakra figyelemmel Kisláng községben 1 házi gondozási körzetet jelöl ki, az I. számú gondozási körzet közigazgatási területe: Kisláng belterülete.”
20. § Hatályát veszti a települési támogatásokról és a szociális ellátásokról szóló 21/2018.(XII.3.) önkormányzati rendelet
b) 3. § (4) bekezdése,
c) 5–9. §-a,
d) (1)–(4) bekezdése,
e) 10. § (2) bekezdése,
g) 14. § (2) bekezdése,
i) 20. § (4) bekezdése,
j) 22. § (4) és (5) bekezdése,
k) V. Fejezet címe,
l) „Települési lakhatási támogatásra v[3]” alcíme,
21. § Ez a rendelet 2022. január 14-én lép hatályba.