Dunaföldvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (I. 31.) önkormányzati rendelete

Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2022. 02. 01- 2022. 02. 02

Dunaföldvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (I. 31.) önkormányzati rendelete

Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet módosításáról

2022.02.01.

Dunaföldvár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 35.§ (1) és 53. § (1) bekezdéseiben kapott felhatalmazás alapján a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020. (IX.28.) önkormányzati rendelet 34. § (10) bekezdésében biztosított véleményezési jogkörében eljáró Pénzügyi Ellenőrző Bizottság, Ügyrendi-, Közrendvédelmi és Jogi Bizottság, Oktatási-, Kulturális,- Egészségügyi,- Szociális,- Ifjúsági és Sport Bizottság, valamint Városfejlesztési,- Idegenforgalmi,–Mezőgazdasági és Környezetvédelmi Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

1. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 2. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(7) A polgármester – pályázat alapján – jogszabályban megállapított képesítési követelményeknek megfelelő jegyzőt nevez ki. A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 82. § (3) bekezdésében meghatározott eset fennállása és a jegyző és aljegyző egyidejű akadályoztatása vagy tartós távolléte esetén a jegyzői feladatokat legfeljebb hat hónapig a jegyzői kinevezéshez szükséges végezettséggel és gyakorlattal rendelkező hivatali irodavezető, vagy köztisztviselője, ennek hiányában a Hivatal pénzügyi és adó irodavezetője látja el.

2. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 15. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) Napirend zárt ülésen való tárgyalását az Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontja szerinti esetben kezdeményezheti:

a) a polgármester, az alpolgármester,

b) az önkormányzati bizottság elnöke,

c) a képviselők több mint fele.

3. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 33. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A tanácsnok és a bizottsági elnök tiszteletdíja bruttó 200 000 Ft/hó.

(2) A bizottsági tagok – függetlenül a betöltött bizottsági tagságok számától – bruttó 50 000 Ft/hó összegű tiszteletdíjban részesülnek.”

4. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - 2022. február 01. napján lép hatályba.

(2) A rendelet 3. §-át 2022. január 01. napjára visszamenőleges hatállyal kell alkalmazni.

5. § Ez a rendelet 2022. február 1-jén lép hatályba, és a kihirdetését követő harmadik napon hatályát veszti.

Horváth Zsolt
polgármester

dr. Boldoczki Krisztina
jegyző