Tarnazsadány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (I. 25.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2022. 01. 26- 2024. 10. 04

Tarnazsadány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (I. 25.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2022.01.26.

Tarnazsadány Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:

1. Az Önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye, szervei

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Tarnazsadány Község Önkormányzata (továbbiakban: önkormányzat)

(2) Az önkormányzat székhelye: 3283 Tarnazsadány, Kossuth út 17.

(3) A képviselő-testület tagjainak névsorát az 1. melléklet tartalmazza

(4) Az önkormányzat weblapjának címe: www.tarnazsadany.hu

(5) Az önkormányzat által ellátott feladatok szakfeladat rend szerinti felsorolását (kormányzati funkciók) a rendelet 5. melléklete tartalmazza.

2. § A Képviselő-testület szervei:

a) a polgármester,

b) a képviselő-testület bizottsága,

c) a Tarnazsadányi Közös Önkormányzati Hivatal,

d) a Társulás,

e) a jegyző.

2. A képviselő-testület működésének szabályai

3. § (1) Tarnazsadány Község Helyi Választási Bizottsága nevében, annak elnöke az önkormányzati képviselők és polgármesterek választásának eredményéről a Képviselő- testület alakuló ülésén, avagy az időközi választást követő ülésén beszámol a képviselő-testületnek.

(2) A képviselő-testület tagjai az alakuló ülésen esküt tesznek, a polgármester és az alpolgármester a képviselő-testület előtt tesz esküt.

4. § (1) A képviselő-testület az alakuló ülésén választja meg tagjai sorából titkos szavazással az egy fő társadalmi megbízatású alpolgármestert.

(2) Az alpolgármester személyére a polgármester tesz javaslatot.

(3) A polgármester és az alpolgármester díjazását a képviselő-testület a megválasztást követően állapítja meg.

5. § (1) A képviselő-testület alakuló ülésén a testület hatáskörébe tartozó választások, titkos szavazások lebonyolítására Szavazatszámláló Bizottságot választ, amelynek megbízatása az alakuló ülés bezárásáig tart.

(2) A képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze és vezeti, akadályoztatása esetén e hatáskörét az alpolgármester gyakorolja.

(3) A képviselő-testület ülését a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, valamint a polgármester és az alpolgármester tartós akadályoztatása esetén az Ügyrendi és Vagyonnyilatkozatokat Vizsgáló Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

6. § (1) A képviselő-testület évente legalább hat munkaterv szerinti (soron következő) ülést tart. A képviselő-testület rendes ülését meghívóval kell összehívni.

(2) A meghívónak tartalmaznia kell:

a) az ülés helyét, kezdetének időpontját,

b) a javasolt napirendet,

c) a napirendi pontok előadóit,

d) az ülés összehívójának aláírását és bélyegző lenyomatát.

(3) A meghívót úgy kell kézbesíteni, hogy a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak a soron következő ülés napját megelőzően legalább három nappal megkapják.

(4) A képviselő-testület és bizottsága ülésére a tevékenységi körükben felmerülő napirendek tárgyalásához tanácskozási joggal meg kell hívni az önszerveződő közösségek képviselőit, a bizottság nem képviselő tagját, amennyiben a tárgyalt napirendi alapján indokolt a térség országgyűlési képviselőjét, amennyiben a tárgyalt napirend alapján indokolt az önkormányzat fenntartásában működő intézmények vezetőit.

(5) A meghívó kézbesítésével egyidejűleg az írásbeli előterjesztések megküldésre kerülnek a képviselők, és a tanácskozási joggal meghívottak részére.

(6) A meghívót, valamint az írásbeli előterjesztéseket a képviselő és a tanácskozási joggal meghívott nyilatkozata alapján elektronikusan is lehet kézbesíteni.

(7) A soron kívüli ülés távbeszélőn is összehívható. A soron kívüli ülés előterjesztésének írásbeli anyaga legkésőbb az ülésen kerül kiosztásra.

(8) A képviselő-testület ülésének időpontjáról, helyéről a község lakosságát az Önkormányzat székhelyén, az önkormányzat hirdetőtábláján kifüggesztéssel, valamint az Önkormányzat hivatalos honlapján (www.tarnazsadany.hu) való közzététellel, az ülést megelőzően legalább három nappal kell értesíteni.

(9) A kihirdetett rendeleteket és a közérdekű információkat az Önkormányzat székhelyén, az önkormányzat hirdetőtábláján kifüggesztéssel, valamint az Önkormányzat hivatalos honlapján (www.tarnazsadany.hu) kell közzétenni.

(10) A képviselő-testület üléseit Tarnazsadány Község Önkormányzat székhelyén (3283 Tarnazsadány, Kossuth út 17.) vagy kihelyezett ülés esetében a meghívóban közölt helyen tartja.

(11) A képviselő-testület amennyiben együttes ülésen ülésezik, akkor a társulást, vagy a közös hivatalt fenntartó más önkormányzatok területén is ülésezhet, melyről a lakosságot az Önkormányzat székhelyén, az önkormányzat hirdetőtábláján kifüggesztéssel, valamint az Önkormányzat hivatalos honlapján (www.tarnazsadany.hu) való közzététellel, az ülést megelőzően legalább öt nappal kell értesíteni.

7. § (1) A képviselő a törvényben meghatározottakon túl köteles a képviselő-testületi ülésen

a) olyan magatartást tanúsítani, amellyel megőrizhető az ülés méltósága, tekintélye,

b) a képviselői esküjében foglaltakat és a közjót maradéktalanul szem előtt tartani,

c) a képviselő-testület ülését vezető személy a képviselő-testület méltósága érdekében tett intézkedést tiszteletben tartani.

(2) Amennyiben a képviselő a képviselő-testületi üléseken megjelenésre, a képviselő-testület munkájában és döntéshozatali eljárásában részvételre vonatkozó törvényi kötelezettségeit indokolatlanul nem teljesíti, a megállapított tiszteletdíját, természetbeni juttatását a képviselő-testület határozatával

a) első alkalommal 3 havi időtartamra 50 %-os mértékre csökkenti,

b) második alkalommal 6 havi időtartamra 75 %-os mértékre csökkenti,

c) harmadik és további alkalmak esetén 12 havi időtartamra megvonja.

8. § (1) A képviselő-testület ülésének napirendjére az éves munkaprogram figyelembevételével a polgármester tesz javaslatot.

(2) A napirendet és a napirendek sorrendjét a képviselő-testület állapítja meg, amennyiben napirendi kiegészítésre, módosításra javaslat nincs.

(3) A meghívóban szereplő napirendekhez képest újabb napirendek felvételére lehetőség van, erről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

(4) A képviselő-testület a napirend elfogadását megelőzően a jelen lévő képviselők közül két jegyzőkönyv-hitelesítőt választ.

9. § (1) A polgármester képviselő-testületi ülés vezetésével összefüggő feladatai:

a) megnyitja az ülést,

b) megállapítja, hogy annak összehívása az SZMSZ szabályai szerint történt,

c) vizsgálja testület határozatképességét az ülés kezdetén és az ülés teljes tartama alatt,

d) napirendi javaslatot terjeszt a képviselő-testület elé döntésre,

e) közli a képviselő- testületi ülés előtt benyújtott képviselői javaslat tárgyát,

f) biztosítja az ülés folyamatosságát, gondoskodik a tanácskozás rendjének fenntartásáról, ennek keretében megadja a szót az előterjesztőnek, a sorrendben hozzászólóknak, figyelmezteti azt, aki eltér a tárgyalt témától,

g) dönt arról, hogy a képviselő-testületi ülésen megjelent, nem meghívott, hozzászólásra jelentkező személyeknek megadja-e a szót,

h) minden előterjesztés és azzal összefüggő döntési javaslat felett külön-külön vitát nyit,

i) megállapítja a szavazás eredményét, és kimondja a képviselő-testület döntését,

j) szükség esetén tanácskozási szünetet rendel el.

k) a napirendi pont tárgyalása egy alkalommal elnapolható. A javaslat felől a képviselő-testület vita nélkül határoz.

(2) Amennyiben a képviselő-testület ülésére benyújtott előterjesztést a bizottság tárgyalta és döntést hozott, a bizottság elnöke vagy a bizottság elnöke által kijelölt bizottsági tag a bizottság döntését ismerteti.

(3) A polgármester az előterjesztő felé kérdések feltételére lehetőséget biztosít.

(4) Az előterjesztő legfeljebb tizenöt percben előadott válaszának elhangzása után kerül sor a polgármester által a vita megnyitására.

(5) A vitához egy képviselő, vagy más szót kapott személy legfeljebb tíz perc időtartamban reagál.

(6) A vita lezárásáról bármely képviselő javaslatára a képviselő-testület vita nélkül, szótöbbséggel határoz.

(7) A polgármester a lezárást követően ismerteti az előterjesztett és módosított javaslatot, amelyet követően szavazást rendel el.

(8) Elsőként a módosító javaslatról kell szavazni.

(9) Amennyiben egy képviselő a személyes érintettségét egy adott napirendi pont tárgyalásánál nem jelezi, akkor a polgármester a napirendi pont újbóli beterjesztéséről dönt, egyúttal a képviselő figyelmét felhívja a bejelentési kötelezettségének teljesítésére.

(10) Ha a képviselő-testületi ülésen rendzavarás történik, a polgármester az ülést határozott időre félbeszakítja azzal, hogy elhagyja a székét.

(11) Az ülés ismételten csak a polgármester összehívására folytatódik.

(12) A képviselő-testületi munka nyilvánossága biztosítása érdekében a képviselő-testületi ülések jegyzőkönyveit, rendeleteit, határozatait a Tarnazsadány Község Önkormányzat hirdetőtábláján, valamint a www.tarnazsadany.hu honlapon meg lehet tekinteni.

(13) A képviselő- testület döntéseit fő szabály szerint nyílt szavazással hozza.

(14) Nyílt szavazás történhet:

a) kézfelemeléssel,

b) név szerinti szavazással.

(15) Ha a szavazás eredményéről kétség merül fel, és bármelyik képviselő azt kéri, a polgármester a szavazást köteles megismételtetni.

(16) A szavazás módjának megválasztását az adott napirend tárgyalása során bármelyik képviselő javasolhatja, a javaslatról a képviselő-testület vita nélkül határoz.

(17) Név szerinti szavazás esetén a jegyző abc szerinti sorrendben felolvassa a képviselők névsorát. A képviselők felállva „igen”, „nem” vagy „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak.

(18) A jegyző a szavazatokat a névsoron feltünteti, összeszámolja és a szavazás eredményét a névsorral együtt a polgármesternek átadja, aki azt kihirdeti.

(19) Törvényben meghatározott esetben a képviselő- testület titkos szavazást is tarthat.

(20) A titkos szavazást bármelyik képviselő kezdeményezheti.

(21) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon történik.

(22) A titkos szavazásnál az Ügyrendi Bizottság jár el.

(23) Titkos szavazást követően az Ügyrendi Bizottság összeszámolja a szavazatokat, megállapítja és érvényes és érvénytelen szavazatok arányát és a szavazás eredményét.

(24) A szavazás eredményéről a bizottság elnöke a képviselő-testületnek jelentést tesz.

(25) A jegyző köteles jelezni a jogszabálysértő döntéseket, működést. Amennyiben a jegyző ilyen jelzést kíván tenni a szót meg kell adni neki.

3. Előterjesztés

10. § (1) A Képviselő-testület napirendi pontjának előterjesztője

a) polgármester

b) bizottság

c) képviselő

d) jegyző

e) roma nemzetiségi önkormányzat elnöke, tagja

f) a polgármester által felkért más személy lehet.

(2) A képviselő-testület elé kerülő előterjesztés összeállításáért annak előadója, törvényességéért a jegyző a felelős. Az előterjesztő az előkészítés során, a lehetőségekhez képest köteles megismerni és figyelembe venni a lakosság, a napirend témájában érintett szervek és szervezetek véleményét, javaslatát.

(3) Az előterjesztés készülhet írásban illetőleg a testületi ülésen szóban is előadható. Az írásbeli előterjesztésnek tartalmaznia kell:

a) az előterjesztés megnevezését;

b) az előterjesztés készítőjét;

c) az előterjesztés tárgyát;

d) a határozati javaslatot, illetve a rendelet tervezetét;

e) a határidőt, a végrehajtásért felelős megnevezését.

(4) Tájékoztató-jelentés határozati javaslat nélkül is előterjeszthető.

(5) Végrehajtásért felelősként a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, a Hivatal ügyintézője, a bizottság elnöke, az önkormányzat által alapított gazdasági társaság, intézmény vezetője, vagy képviselő jelölhető meg.

(6) Az előterjesztést az ülést megelőző 8 nappal a jegyzőnek meg kell küldeni. E nélkül az előterjesztés az ülésen nem tűzhető napirendre. Ez alól kivételt képeznek a személyi kérdések, hatósági ügyek.

(7) A képviselők számára az ülésre szóló meghívóval együtt kell kézbesíteni az előterjesztéseket.

(8) Az előterjesztő, a képviselő-testület bizottsága, a képviselő-testület tagja, valamint a roma nemzetiségi önkormányzat elnöke az előterjesztéshez – írásban – módosító indítványt nyújthat be a képviselő-testülethez.

(9) A módosító indítványt legkésőbb az ülést megelőző napon 12.00 óráig írásban kell benyújtani a polgármesternél, a jegyző egyidejű értesítésével.

4. Rendeletalkotás, határozathozatal, jegyző jelzési kötelezettsége

11. § (1) Az önkormányzat rendeletalkotását kezdeményezhetik:

a) a helyi önkormányzati képviselők,

b) a képviselő-testület bizottsága,

c) a polgármester,

d) az alpolgármester,

e) a jegyző,

(2) A rendelet tervezetét a polgármesterhez kell benyújtani.

(3) A polgármester gondoskodik a rendelettervezetnek a képviselőkhöz, és az általa meghatározott érdekeltekhez történő eljuttatásáról.

(4) A rendelettervezet kidolgozását a jegyző segíti.

(5) Az önkormányzati rendelet kihirdetéséről és a hatályos önkormányzati rendeletek nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.

(6) Az önkormányzati rendelet kihirdetése az Önkormányzat székhelyén, az önkormányzat hirdetőtábláján kifüggesztéssel, valamint a www.tarnazsadany.hu honlapon történik.

(7) A normatív határozatok közzétételére az önkormányzati rendeletek kihirdetésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(8) Törvényben meghatározott eseteken túl a határozathozatalhoz minősített döntés szükséges az alábbi esetekben:

a) kitüntetések, elismerő címek adományozásához,

b) titkos szavazás elrendeléséhez, amennyiben az nem kötelező,

c) helyi népszavazás kiírásához, amennyiben az jogszabály alapján nem kötelező

d) településrendezési tervek jóváhagyásához, terület-felhasználáshoz,

e) hitelfelvételhez.

(9) Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy a képviselő-testület, a képviselő-testület szerve, vagy a polgármester döntése, működése jogszabályt sért, abban az esetben haladéktalanul, de legkésőbb a jogsértés észlelését követő 5 napon belül köteles ezt jelezni a jogszabálysértő döntést hozó, vagy jogszabálysértően működő képviselő-testület, illetve annak szerve felé.

5. A Képviselő-testület ülésének jegyzőkönyve

12. § (1) A képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvet, a zárt ülésről készített jegyzőkönyvet évente be kell köttetni és a Tarnazsadányi Közös Önkormányzati Hivatal székhelyén kell tárolni.

(2) A jegyzőkönyv elválaszthatatlan mellékleteit képezik:

a)a meghívó,
b)a jelenléti ív,
c)a titkos szavazási jegyzőkönyv 1 példánya,
d)a név szerinti szavazásról készült jegyzőkönyv.
A Képviselő-testületi ülésről készített jegyzőkönyvnek az Mötv 52. § (1) bekezdésében felsoroltakon kívül tartalmaznia kell a bejelentéseket, kérdéseket és az azokra adott válaszok lényeges tartalmát.

6. A lakossági fórumok, közmeghallgatás

13. § (1) A képviselő-testület lakossági fórumok szervezésével teremt lehetőséget az állampolgárok és önszerveződő közösségeik számára a helyi ügyekben való részvételre:

a) a fontosabb döntések előkészítése során a vélemény nyilvánítására,

b) a közvetlen tájékoztatásra,

c) közérdekű bejelentésre vagy javaslattételre.

(2) Fontosabb lakossági fórumok:

a) falugyűlés

b) állampolgári közösségek rendezvényei.

(3) A lakosságot a lakossági fórum helyéről és időpontjáról annak megtartása előtt legalább 8 nappal az Önkormányzat székhelyén, az önkormányzat hirdetőtábláján kifüggesztéssel, valamint az Önkormányzat hivatalos honlapján (www.tarnazsadany.hu) történő közzététellel értesíteni kell.

(4) A polgármester vagy a képviselő-testület előre meghatározott közérdekű kérdésben, illetőleg a jelentősebb községi döntések előkészítésére az állampolgárok és a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatására, véleményének kikérése céljából lakossági fórumot, falugyűlést hívhat össze.

(5) A falugyűlés egyaránt összehívható a község egészét vagy annak egy részét érintő tárgykörökben.

(6) A falugyűlés elé kerülő ügyeket a képviselő-testület előzetesen megtárgyalja és véleményt nyilvánít.

(7) A képviselő-testület munkaterve, vagy eseti döntése alapján évente szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal előre meghirdetett közmeghallgatást tart.

(8) A közmeghallgatáson résztvevők felszólalhatnak, észrevételeket tehetnek és kérdéseket intézhetnek a polgármesterhez, a jegyzőhöz, a képviselőkhöz, a képviselő-testület bizottságához. A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre lehetőleg azonnal válaszolni kell.

(9) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, a tárgyalásra kerülő tárgykörről a lakosságot meghívóval kell tájékoztatni az Önkormányzat székhelyén, az önkormányzat hirdetőtábláján kifüggesztéssel, valamint a meghívónak az Önkormányzat hivatalos honlapján www.tarnazsadany.hu) közzététel útján a közmeghallgatás előtt legalább 8 nappal.

(10) A közmeghallgatást a polgármester vezeti, és arról jegyzőkönyv készül, amelyre a nyilvános képviselő-testületi ülés szabályai vonatkoznak.

7. A polgármester, alpolgármester

14. § (1) A polgármester tisztségét főállásban látja el.

(2) A polgármester a Tarnazsadányi Közös Önkormányzati Hivatal székhelyén ügyfélfogadást tart minden hónap első szerdáján 9.00-16.00 óráig.

(3) A polgármester Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 68. § (2) bekezdésében foglaltak fennállása esetén döntést hoz önkormányzati fejlesztési pályázat benyújtásáról.

(4) A polgármester Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 68. § (3) bekezdésében foglaltak fennállása esetén döntést hoz az alábbi ügyekben:

1. a helyi közutak és azok tartozékainak fenntartása,

2. helyi környezet- és természetvédelem, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás,

3. helyi közfoglalkoztatási program indítása,

4. önkormányzati fejlesztési pályázat benyújtása.

(5) Az egy fő alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatait.

(6) A képviselő-testület a polgármesterre ruházza át a települési támogatással kapcsolatos feladat- és hatásköreit.

(7) A Képviselő-testület a polgármester helyettesítésére saját tagjai közül egy alpolgármestert választ, aki társadalmi megbízatásban látja el tisztségét.

8. A Képviselő-testület bizottságainak működése, feladat- és hatásköre

15. § (1) A Képviselő-testület állandó bizottsága Tarnazsadány Község Önkormányzata Képviselő-testületének Ügyrendi és Vagyonnyilatkozatokat Vizsgáló Bizottsága.

(2) Az Ügyrendi és Vagyonnyilatkozatokat Vizsgáló Bizottság 3 fő képviselő tagból áll.

(3) Az Ügyrendi és Vagyonnyilatkozatokat Vizsgáló Bizottság tagjainak névsorát a rendelet 3. melléklete tartalmazza.

(4) Az Ügyrendi és Vagyonnyilatkozatokat Vizsgáló Bizottság feladata:

a) a képviselői vagyonnyilatkozatok kezelése,

b) a titkos szavazás lebonyolítása,

c) összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatok ellátása,

d) méltatlansággal kapcsolatos feladatok ellátása,

e) ellátja az SZMSZ-ben meghatározott ügyrendi feladatokat.

(5) A Képviselő-testület Ügyrendi és Vagyonnyilatkozatokat Vizsgáló Bizottsága ellátja a vagyonnyilatkozatok vizsgálatát és az ezzel összefüggő feladatokat.

(6) A bizottság működésére, előterjesztéseire a Képviselő-testületre vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket kell alkalmazni azzal, hogy a bizottság elnökének akadályoztatása esetén a bizottság legidősebb képviselő tagja jogosult összehívni és vezetni a bizottság ülését.

9. Ideiglenes bizottság

16. § (1) A Képviselő-testület ideiglenes (ad hoc) bizottságot hozhat létre, melynek feladatát és létszámát esetenként határozza meg.

(2) Az ideiglenes bizottság a meghatározott feladat elvégzéséről szóló beszámoló elfogadásával, vagy a meghatározott idő elteltével szűnik meg.

10. A Közös Önkormányzati Hivatal és a jegyző, aljegyző

17. § (1) A Tarnazsadányi Közös Önkormányzati Hivatalt - Tarnazsadány Községi Önkormányzat, és Tarnabod Községi Önkormányzat közös önkormányzati hivatala alkotja.

(2) A Tarnazsadányi Közös Önkormányzati Hivatal székhelye: 3283 Tarnazsadány, Kossuth út 17.

(3) A Tarnazsadányi Közös Önkormányzati Hivatal vezetője a jegyző.

(4) A jegyzőt az aljegyző vagy – az aljegyzői tisztség betöltetlensége esetén – a jegyző által kijelölt köztisztviselő helyettesíti és ellátja a jegyző által meghatározott feladatokat.

(5) A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén - az ok bekövetkezésétől számított 8 napon belül – a székhely település polgármestere kezdeményezi a Közös Hivatalhoz tartozó település polgármesterének döntését a Közös Hivatalban dolgozó olyan személy jegyzői feladatokkal történő megbízására - legfeljebb hat hónap időtartamra - aki a jegyzőre jogszabályban előírt képesítési előírásoknak megfelel.

(6) Amennyiben a Közös Hivatalban a jegyzői álláshely több mint hat hónapig betöltetlen marad, a Közös Hivatalhoz tartozó polgármesterek haladéktalanul kezdeményezik másik jegyző kinevezését helyettesítés céljából a Kormányhivatal vezetőjénél.

11. Roma Nemzetiségi Önkormányzat

18. § (1) A nemzetiségi önkormányzat a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvényben (a továbbiakban: Njtv.) meghatározott kezdeményezést, javaslatot, tájékoztatáskérést a polgármesterhez nyújthatja be. A polgármester az Njtv-ben előírtak szerint köteles a kezdeményezés, javaslat tárgyában történő döntéshozatal, illetve tájékoztatás megadása iránt intézkedni. Amennyiben lehetséges, a Képviselő-testület a kezdeményezés, javaslat, tájékoztatás kérés megadásáról a soron következő legközelebbi ülésén dönt.

(2) A nemzetiségi önkormányzat az Njtv-ben rögzített egyetértési és vélemény-nyilvánítási jogának gyakorlása során az egyetértés tárgyában hozott döntést, a kialakított és írásba foglalt véleményt a polgármesternek köteles megküldeni az erre irányuló kezdeményezés kézhezvételét követő 30 napos jogvesztő határidőn belül.

(3) A Képviselő-testület a Tarnazsadányi Roma Nemzetiségi Önkormányzattal való együttműködést a Tarnazsadány Község Önkormányzatának Képviselő-testülete által a 84/2019.(XII.10.)KT számú határozatával, míg a Tarnazsadányi Roma Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő-testülete által a 26/2019.(XI. 25.)RNÖ számú határozatával jóváhagyott napján kelt Együttműködési megállapodás szerint biztosítja.

(4) Az Önkormányzat biztosítja a települési nemzetiségi önkormányzat részére az önkormányzati működéshez szükséges személyi feltételeket akként, hogy a nemzetiségi önkormányzatok működésével kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról a Hivatal kijelölt ügyintézői gondoskodnak.

(5) Az Önkormányzat a települési nemzetiségi önkormányzat hatékony érdekérvényesítéséhez, törvényben meghatározott egyéni és közösségi jogainak gyakorlásához biztosítja a működésükhöz szükséges tárgyi feltételeket, munkavégzésükhöz, a testületi és egyéb ülésekhez a nagytermet, melyek részletes szabályait a (3) bekezdés szerinti Együttműködési megállapodás tartalmazza.

12. A Társulások, átruházott hatáskörök

19. § (1) Az önkormányzat feladatainak hatékonyabb és célszerűbb, gazdaságosabb megoldása érdekében társulásokban vesz részt. A társulások formáiról, működésének szabályairól az Mötv. 87-95. §-ban meghatározott rendelkezések, valamint a megkötött társulási megállapodások az irányadók.

(2) Az Önkormányzat szükség szerint vesz részt hatósági igazgatási társulásokban, közösen tart fenn más önkormányzatokkal létesítményeket, intézményeket.

(3) Az igazgatási társulások, közös fenntartású intézmények működését a Képviselő-testület külön megállapodásban rögzíti.

(4) Az Önkormányzat a következő társulásokban vesz részt:

a) Dél-Hevesi Kistérségi Társulás

b) REGIO-KOM Térségi Kommunális Szolgáltató Társulás

(5) A Képviselő-testület által a polgármesterre, jegyzőre és a társulásokra átruházott hatásköröket a 2. melléklet tartalmazza.

(6) Az Önkormányzat által fenntartott intézményeket és az Önkormányzat részvételével működő önkormányzati társulások felsorolását a Rendelet 4. melléklete tartalmazza.

13. Az önkormányzat gazdálkodása

20. § (1) A Képviselő-testület gazdálkodását a hatályos jogszabályok figyelembevételével végzi.

(2) A Képviselő-testület által fenntartott intézmény: Tarnazsadányi Óvoda

14. Záró rendelkezések

21. § Ez a rendelet 2022. január 26-án lép hatályba.

22. § Hatályát veszti a Tarnazsadány Község Önkormányzata Képviselő-testületének a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról - módosításokkal egységes szerkezetben szóló 3/2020. (V. 11.) önkormányzati rendelete.

23. § Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról - módosításokkal egységes szerkezetben című 3/2020. (V. 11.) önkormányzati rendelet.

1. melléklet

KÉPVISELŐK NÉV ÉS CÍMJEGYZÉKE

1. Koczka Ferenc polgármester Tarnaméra, Árpád utca 27.

2. Besenyei Csaba alpolgármester Tarnazsadány, Dózsa Gy. út 63.

3. Botos Péter Adrián Tarnazsadány, Mária út 3.

4. Farkas Csaba Tarnazsadány, Béke tér 4.

5. Dr Dányi Gyula Tarnazsadány, Kossuth út 40.

6. Konkoly Gyöngyi Tarnazsadány, Kossuth út 38.

7. Német Alfréd Tarnazsadány, Ady Endre út 11/1.

2. melléklet

AZ ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRÖKRŐL
A képviselő-testület a polgármesterre a következő hatáskörök gyakorlását ruházza át:

1. Szociális és gyermekvédelmi hatáskörök

2. Települési támogatások

3. Pénzbeli ellátások

4. Természetben nyújtott ellátások

5. Közcélú-és közhasznú munkások alkalmazása

A képviselő-testület a jegyzőre a következő hatáskörök gyakorlását ruházza át:

6. gyermekek beiskolázási támogatása

7. települési lakásfenntartási támogatás

8. a közösségi együttélés alapvető szabályait sértő magatartás elkövetőjével szemben a közigazgatási bírság kiszabásával kapcsolatos feladat és hatásköreit.

9. Egyéb átruházott hatáskörök

10. dönt a célhoz nem kötött forrásai betétként történő elhelyezéséről, az állami hozzájárulás kivételével,

11. dönt a költségvetési általános tartalék 1 %-át meg nem haladó pénzeszközök felhasználásáról,

12. a fizetőképesség helyreállítása érdekében- a hatósági és az alapvető és lakossági szolgáltatások kivételével-felfüggeszti a feladatok finanszírozását,

13. az önkormányzat költségvetésében jóváhagyott előirányzatot 15.000.000 Ft-ig módosíthatja, átcsoportosíthatja, mely éves szinten az 1.000.000 Ft-ot nem haladja meg.

14. ellátja a helyi utak kezelői feladatát,

15. közterület használat engedélyezése,

16. önkormányzati vagyonnal kapcsolatos hatáskörök:

a) a közszolgáltatáshoz nélkülözhető vagyon-két évet meg nem haladó-határozott időtartamú bérbeadás útján történő hasznosítása

b) a használatban, kezelésben lévő, 100.000 Ft értéket meg nem haladó ingó vagyontárgyak, vagyonértékű jog stb. értékesítése,

c) 30.000 Ft-a számviteli szabályok szerint számított-egyedi értéket meghaladó elavult ingóságok értékesítése,

d) az éves költségvetésben jóváhagyott beszerzések engedélyezése.

e) A jegyző javaslatára, az önkormányzat javára bejegyzett elidegenítés és terhelési tilalmak törlésének engedélyezése, ha a tilalommal biztosított kötelezettség teljesítésre került.

17. A képviselő-testület Hevesi Kistérség Többcélú Társulására a következő hatáskörök gyakorlását ruházza át

18. Hétköznapi éjszakai és hévégi orvosi ügyelet biztosítása

19. Családsegítő-és gyermekjóléti szolgáltatás

3. melléklet

Ügyrendi és Vagyonnyilatkozatokat Vizsgáló Bizottság

1. Elnök – Konkoly Gyöngyi

2. Képviselő-testületi tag – dr. Dányi Gyula

3. Képviselő-testületi tag – Botos Péter Adrián

4. melléklet

Az Önkormányzat által fenntartott intézmények és az Önkormányzat részvételével működő önkormányzati társulások felsorolása
A) Az Önkormányzat által fenntartott intézmények:

1. Tarnazsadányi Óvoda (3283 Tarnazsadány, Kossuth út 30.)

B) Az önkormányzat részvételével működő önkormányzati társulások

2. Dél-Hevesi Kistérségi Társulás (3360 Heves, Erzsébet tér 2.)

3. REGIO-KOM Térségi Kommunális Szolgáltató Társulás (5130 Jászapáti, Dr. Szlovencsák Imre út 2.)

5. melléklet

Az önkormányzat szakágazati besorolása szerinti alaptevékenysége, valamint alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása

1. Az Önkormányzat alaptevékenysége:

Szakágazati besorolása: 8411 Közigazgatás

2. Tarnazsadány Községi Önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása

3. Kormányzati funkció

4. 011130 - Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

5. 013320 - Köztemető fenntartás és működés

6. 013350 - Az Önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

7. 013370 - Informatikai fejlesztések, szolgáltatások

8. 0161010 - Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

9. 016020 - Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek

10. 021020 - Védelmi képességek fenntartása, fejlesztése, honvédelmi felkészítés

11. 032020 - Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek

12. 041233 - Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

13. 041237 - Közfoglalkoztatási mintaprogram

14. 045120 - Út, autópálya építése

15. 045160 - Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

16. 047410 - Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

17. 062020 - Települési projektek és támogatások

18. 064010 - Közvilágítás

19. 066010 - Zöldterület-kezelés

20. 066020 - Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

21. 072111 - Háziorvosi alapellátás

22. 074031 - Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

23. 074032 - Ifjúság-egészségügyi gondozás

24. 082042 - Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

25. 082044 - Könyvtári szolgáltatások

26. 082091 - Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

27. 082092 - Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

28. 096015 - Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

29. 562900 - Egyéb vendéglátás

30. 096025 - Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

31. 104037 - Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

32. 104051 - Gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni ellátások

33. 106020 - Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

34. 107051 - Szociális étkeztetés

35. 107052 - Házi segítségnyújtás