Gelsesziget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (II. 23.) önkormányzati rendelete
Gelsesziget Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2021. (VII. 14.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2022. 02. 24- 2022. 02. 25Gelsesziget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (II. 23.) önkormányzati rendelete
Gelsesziget Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2021. (VII. 14.) önkormányzati rendelet módosításáról
Gelsesziget Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének a.) és d.) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Gelsesziget Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2021. (VII. 14.) önkormányzati rendelet 10. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A polgármester a Képviselő-testület ülését soron kívül is összehívhatja, amennyiben arra a döntés meghozatalára vonatkozó idő rövidsége miatt szükség van.”
2. § A Gelsesziget Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2021. (VII. 14.) önkormányzati rendelet az 1. melléklet szerinti 6. melléklettel egészül ki.
3. § A Gelsesziget Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2021. (VII. 14.) önkormányzati rendelet 40. § (2) bekezdésében a „8878” szövegrész helyébe a „8778” szöveg lép.
4. § Hatályát veszti a Gelsesziget Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2021. (VII. 14.) önkormányzati rendelet 10. § (2)–(4) bekezdése.
5. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet
1. A képviselő-testület tagjainak vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségére az Mötv. 39. § (1) bekezdésében foglaltak irányadók.
2. A kitöltéskori állapotnak megfelelően adatok alapján kitöltött képviselői és hozzátartozói vagyonnyilatkozat egy példányát az Ügyrendi Bizottságnak (továbbiakban: Bizottság) címezve kell benyújtani az Mötv. 39. § (1) bekezdésében foglalt határidőben.
3. A vagyonnyilatkozatokat a jegyző - vagy az átvételre jogosult köztisztviselő - veszi át, és igazolást állít ki azok átvételéről.
4. A képviselő a saját és a hozzátartozói vagyonnyilatkozatát külön-külön borítékban adja át az átvételre jogosult köztisztviselőnek.
5. A képviselői és hozzátartozói vagyonnyilatkozat átvétele névvel ellátott borítékban történik.
6. A vagyonnyilatkozatokat az egyéb iratoktól elkülönítetten kell kezelni, azokat a jegyző által kijelölt biztonsági zárral ellátott helyiségben, lemezszekrényben kell tárolni.
7. A vagyonnyilatkozatokról és az ellenőrzési eljárásról nyilvántartást kell vezetni.
8. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos technikai tevékenységet köztisztviselő végzi. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos iratokat - a vagyonnyilatkozatok kivételével - iktatni kell. Az iktatást külön főszámra és a szükséges számú alszámra kell elvégezni.
9. A vagyonnyilatkozatok nyilvánosságára az Mötv. 39. § (3) bekezdésében foglaltak irányadók.
10. A Bizottság felel azért, hogy a vagyonnyilatkozatokat az adatvédelmi szabályoknak megfelelően őrizzék, kezeljék és hogy az azokban foglaltakat – a nyilvános vagyonnyilatkozatok kivételével – más ne ismerhesse meg.
11. Ha a vagyonnyilatkozat tételére kötelezett képviselő a Bizottságnak írásban bejelenti, hogy a közös háztartásban élő házas- vagy élettársa és gyermeke esetén a közös háztartásban élés megszűnt, a Bizottság az általa kezelt hozzátartozói vagyonnyilatkozatokat haladéktalanul visszaadja a képviselő-testületi tagnak, melyről igazolást kell kiállítani.
12. A képviselő megbízatásának megszűnésekor a Bizottság a vagyonnyilatkozat tételére kötelezett képviselő részére a saját és a hozzátartozói vagyonnyilatkozatokat visszaadja, melyről igazolást kell kiállítani.
13. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás célja: a vagyonnyilatkozatban foglaltak valóságtartalmának ellenőrzése. A bizottság eljárására a képviselő-testület zárt ülésére vonatkozó szabályait kell alkalmazni. Az eljárás kezdeményezésről a Bizottság elnöke haladéktalanul tájékoztatja az érintett képviselőt, aki haladéktalanul bejelenti az azonosító adatokat.
14. Az ellenőrzési eljárás lefolytatásának a vagyonnyilatkozat konkrét tartalmára vonatkozó tényállás esetén van helye. Ha az eljárásra irányuló kezdeményezés nem jelöli meg konkrétan a vagyonnyilatkozat kifogásolt részét és tartalmát, a Bizottság elnöke felhívja a kezdeményezőt a hiány pótlására. Ha a kedvezményező 8 napon belül nem tesz eleget a felhívásnak, vagy ha a kedvezményezés nyilvánvalóan alaptalan, a Bizottság az eljárás lefolytatása nélkül elutasítja a kezdeményezést.
15. Az ellenőrzési eljárás megismétlésének ugyanazon vagyonnyilatkozat esetén csak akkor van helye, ha az erre irányuló kedvezményezés új tényállást (adatot) tartalmaz. Az ellenőrzési eljárásra irányuló új tényállás nélkül elutasítja a kedvezményezést.
16. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzési eljárás során a képviselői és hozzátartozói vagyonnyilatkozatba történő betekintést dokumentálni kell.
17. A Bizottság ellenőrzési eljárásának eredményéről a képviselő-testület a soron következő ülésén tájékoztatja.
18. A vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos adatok védelméért, az adatkezelés jogszerűségéért a bizottság a felelős.
19. A képviselő felelős azért, hogy az általa bejelentett adatok hitelesek, pontosak, teljes körűek és aktuálisak legyenek.”