Szigetszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (IV. 27.) önkormányzati rendeletének indokolása

az Önkormányzat 2021. évi gazdálkodásának zárszámadásáról

Hatályos: 2022. 04. 28
az Önkormányzat 2021. évi gazdálkodásának zárszámadásáról
Részletes indokolás
Az 1–14. §-hoz
Szigetszentmárton Község Önkormányzat 2021. évi zárszámadási rendeletének indoklása
Összességében Önkormányzatunk és intézményei 2021. évi gazdálkodása a kiadások tekintetében elmarad az időarányosan elvárhatótól. Általánosságban elmondható, hogy a költségvetési gazdálkodás egyenletes és kiegyensúlyozott volt. Finanszírozási nehézséget okozó rendkívüli kiadás, költség nem keletkezett.
A rendelkezésre bocsátott állami támogatásokkal valamennyi feladatellátás tekintetében elszámoltunk, visszafizetési kötelezettségünk a közoktatási feladatellátásra és a szociális feladat ellátásra nyújtott állami támogatás elszámolása során keletkezett. Az Önkormányzat 2021. évi gazdálkodásáról az alábbiakat terjesztjük elő a MÁK felé benyújtott zárszámadási adatokkal egyezően.
Az Önkormányzati feladatellátás pénzügyi gazdálkodása az év végére 486.973 EFt bevételt és 343.338 EFt kiadást realizált, és ez 98, illetve 76 %-os teljesítést jelent a módosított előirányzathoz képest (494.705 EFt). Kiadási előirányzatainak teljesítése messze elmarad az időarányosan elvárhatótól, amelyről az alábbiakban adunk magyarázatot.
Bevételei között a legnagyobb arányt az állami és egyéb működési támogatások volumene képviseli az alábbi megoszlás szerint.
Ezer Forint

Megnevezés/rovat

Eredeti eir.

Módosított.
eir.

12.31-i teljesítés

Teljesítés %

Települési Önkormányzatok működésének támogatása/B111

80103

80519

80519

100

Telep.köznevelési feladatok támogatása/B112

66708

68268

68268

100

Telep. Szoc. És gyerm.étk. támogatása/B113

14120
109

14120
81

14120
81

100

Telep. Kulturális feladat.támogatása/B114

5230

5317

5317

100

Működési célú kv-i támog. és kieg.támogatás/B115

0

12814

12814

100

Elszámolásból származó bevételek

0

100

100

100

1.
1.
1.
1.
1.
1.
1.
1. működési célú állami támogatása

166270

181219

181219

100

1.
1.
1.
1.
1.
1.
1.
1. fejezeti kezelésű műk.támogatás

1487

1487

100

TB pügyi alapj. működ.c.támogatás/B16/4

8570

8454

8392

99

Elkül.állami pénzalap működési támogatás/B16/5

818

959

959

100

Helyi Önkormányzattól műk.célú támog./B16

8098

6586

0

0

Összes működési célú támogatás:

183756

198705

192057

97

BM/Belterületi utak felújítása/B21

0

9864

9864

100

KEHOP-2.2.2

44386

44387

44387

100

Iskolai fitnesz park létrehozásának támogatása

14335

14335

100

MFP/pályázatok B25

53306

53306

100

Összes felhalmozási célú támogatás:

0

121892

121892

100

Az év során módosítás a B111, B112, B113, B114 rovatokon a májusi normatív felmérés eredményeképpen jelentkező többletigények pótlólagos támogatása, B115 rovaton a kieső iparűzési adóbevétel 50 %-os állami támogatása, míg a B116 rovaton a 2020. évi zárszámadás során megállapított alulfinanszírozás jelenik meg, módosítva az eredetileg tervezett előirányzatokat. A B16-os rovaton a szokásos előirányzatok mellett megjelent a felelős állattartás segítésére kiírt és megnyert pályázat működési támogatási összege. Nem teljesült a napközi konyha finanszírozása a Ráckevei Önkormányzat részéről, mert már nincs törvényes lehetőség az intézményfinanszírozással történő elszámolásnak.
A B25 rovat tartalmazza a KEHOP-2.2.2/ Dunavarsányi szennyvíztelep korszerűsítésének az időszak alatt elszámolt fejlesztési támogatását (44.487 EFt) és a múlt évben végrehajtott iskola fitnesz park létrehozásának utólagos finanszírozási összegét (14.335 EFt), valamint a Magyar Falu programok által megnyert és leutalt felhalmozási támogatások összegét.
A közhatalmi bevételek közül helyi adóbevételeink összességükben 120 %-ban teljesültek az eredeti előirányzathoz viszonyítva.
Adóügyi nyilvántartásunkban 2021.12.31-én bruttó 35.222 EFT adóhátralékot tartunk nyilván, amelynek értékvesztéssel csökkentett értéke jelenik meg mérlegünkben 10.020 EFT összegben.
Ezer Forint

Megnevezés/B34-36

Eredeti előirányzat

Módosított előirányzat

Teljesítés

Telj %-a

Építményadó

27000

32039

32039

100

Magánszemélyek kommunális adója

11000

10278

10233

100

Vagyoni típusú adók:

38000

42317

42272

99

Helyi iparűzési adó

31450

37633

37225

99

Gépjárműadó

0

0

0

Tartózkodás utáni idegenforgalmi adó

1000

1000

581

58

Egyéb közhatalmi bevételek

200

4399

4399

100

Közhatalmi bevétel mind:

70650

85349

84477

99

2020. évben a koronavírus elleni védekezés fedezetének biztosítása céljából elvonásra került az Önkormányzatok gépjárműadó megosztásából adódó 100 % adóbevétel. 2021. 01.01. napjától pedig a gépjárműadóbevételek behajtását, nyilvántartását a NAV vette át. Ennek érdekében az adós kolléganők feladata volt a szükséges nyilvántartások és adatok átadása. 2021. évtől nem számolhatunk gépjárműadóbevétellel, noha még rendszeresen érkeznek befizetések ezen az adónemen. A helyi adóbevételek előirányzatainak realizálódása bőven meghaladja az időarányosan elvárhatót (kivétel a tartózkodás utáni idegenforgalmi adó). Az egyéb közhatalmi bevételek közül a késedelmi pótlék, a bírság és a talajterhelési díj bevételek magas összegű realizálódása emelte meg az eredetileg tervezett előirányzatot.
Az adóügyi kolléganők folyamatosan dolgoznak az adóbevételek megfelelő mértékű behajtásán, illetve az adót nem fizető állampolgárok feltárásán.
Működési bevételek előirányzatának alakulása az alábbi.
Ezer Forint

Megnevezés/rovat

Eredeti eir.

Módosított
eir.

12.31-i
teljesítés

Teljesítés %

Szolgáltatási bevételek/B402

425

7932

7932

100

Közvetített szolg.bevétele/B403

83

83

66

80

Tulajdonosi bevételek/B404

11333

4564

2863

63

Áfa /B406/1

737

756

457

60

Kamatbevétel/B4082

Egyéb működési bevételek/B410/99

2421

2421

100

Működési bevételek

12578

15756

13739

87

A működési bevételek alakulása összességében alacsonyabban alakult az időarányosan elvárhatónál. A DPMV ZRT által fizetendő víziközmű vagyonhasználati díj nem realizálódott teljes mértékben.
A nem lakóingatlanok bérbeadásának előirányzatai alul teljesültek, mert a DIGI TV bérleti szerződése még nem lépett életbe (700 EFT).
2021.12.31-én 2642 EFt összegű szolgáltatási díj hátralékot tartunk nyilván, amelynek értékvesztéssel csökkentett értéke 686 EFt jelenik meg mérlegünkben.
Működési hitelünket 2012.12.12-én konszolidálták, 2013. évtől működési hiányt és fedezetére hosszú távú működési hitelfelvételt tervezni nem lehet. Továbbra is lehetőség folyószámlahitel keret igénylése a bankszámlát vezető pénzintézetnél, amelyet egy éven belül rendezni kell, de jelenleg szükségtelen ilyen irányú kérelem indítása. Önkormányzatunk nem küzd forráshiánnyal 2013.01.01 óta. A szükséges, reális és racionális elképzelések, tervek, kiadások, költségek folyamatosan finanszírozhatóak voltak költségvetésünkben. Előre nem látható kiadásokra forrást a keletkező többletbevételek vagy az előirányzatok átcsoportosítása nyújtott.
Felhalmozási bevételünk a telekértékesítésből származó 11.579 EFT, illetve tárgyi eszköz értékesítés történt 18 EFt összegben.
Működési célú átvett pénzeszközök között könyveltünk 357 EFt összeggel visszafizetendő szociális támogatás törlesztést, a Nemzeti Művelődési Intézettől kapott és a községi rendezvények szervezésére felhasználható támogatást 898.500 Ft összegben, valamint Vellmar városának támogatását 188.941 FT összegben.
Előző évi költségvetési maradványunk 53,691 millió Ft volt, amely felhasználásra került az év során. Év végén érkezett bankszámlánkra a 2022. évi állami támogatás terhére megelőlegezés címén 6, 269 millió Ft, amely a január elején esedékes munkabérek fedezetét szolgálta.
Az Önkormányzat kiadásainak jelentős részét a személyi jellegű kifizetések és közterheik realizálták. Jelenleg ezen a kiemelt előirányzaton a közfoglalkoztatás (2 fő), könyvtáros (0,5 fő), a védőnői (1 fő) szolgálat, az önkormányzat feladatellátásába vont napközi gyermekétkeztetést bonyolító 2 fő konyhai kisegítő, 1 fő falugondnok és 3 fő községi karbantartó, valamint 1-1 fő művelődésszervező és takarítónő alkalmazottak bére, járuléka került tervezésre és elszámolásra.
A kiemelt előirányzatok alakulása az alábbi táblázat szerinti.
Ezer Ft

Megnevezés/rovat

Eredeti
eir.

Módosított
eir.

12.31-i teljesítés

Teljes %

Személyi juttatás/K1

46449

46499

42800

92

Munkaadói járulékok/K2

7592

7605

6488

85

Fenti adatok összességében elmaradnak az időarányosan elvárhatótól. Realizálódásukban jelentős szerepet játszott, hogy a közfoglalkoztatási álláshelyekre csak 2021.07.20-tól tudtunk alkalmazni egy főt, aki októbertől máshol létesített szerződéses munkaviszonyt, valamint a zöldterület karbantartás eredetileg tervezett 4 fő álláshelyéből kettőt csak május és június hóban sikerült betölteni, a kettő álláshely azóta is üres. Ezért a feladatellátáson jelentős bérmaradvány keletkezett, fel nem használt előirányzat mutatkozik.
Dologi kiadásaink tervezésekor legfőbb célunk volt a 2020. évi kiadási szint figyelembevétele, mellett a kiadások szükség szerinti szűkítése és lehetőség szerinti bővítése.
Ezer Ft

Megnevezés

Eredeti eir.

Módosított
eir.

12.31-i teljesítés

Teljesítés %

Dologi/K3 mind:

45712

68312

46502

68

Fentiek alapján összességében a realizálódás elmarad az időarányosan elvárhatónál. Nem realizálódott a HÉSZ felülvizsgálatra tervezett összeg (4,5 millió Ft), a vízkár elhárítási terv sem készült el (1 millió Ft), a szúnyoggyérítés tényleges kiadása jóval kevesebb (216 EFt) lett a tervezettnél (1,6 millió Ft), a művelődési házban megrendelt színházi függöny felújítás egy része (495 EFt) áthúzódott a 2022. év elejére. Közben a kiemelt előirányzaton jelentős előirányzatnövekedés történt az év folyamán a következők miatt. A K32 rovaton előirányzatnövekedés a UPC bérleti szerződés alapján rendezett 2020. évi helyiségbérleti díjának realizálódása (668 EFt), a K331 rovaton az elszámolás során visszautalt alulfogyasztások (361 EFt), a K332 rovaton a 2020.évi zárszámadáskor kimutatott szünidei étkeztetés alulfinanszírozása (100 EFt) miatt történt. Az adóbevételi többletek (13,827 millió Ft), az esküvőszolgáltatási díjak (249 EFt) bevételi előirányzataival szemben itt kerültek nyilvántartásba a kiadási előirányzatok, a K312 és K351 rovatokon a 2021. évi szociális tüzelő vásárlás (3,366 millió Ft), illetve a K332 rovaton a karácsonyi csomagok vásárlásával kapcsolatos kiadások is.
Működési célra átadott pénzeszközök felhasználása 96 %-ban realizálódott a következőképpen.
Ezer Ft

1.
1.
1.
1.
1.
K5 rovat

Eredeti eir.

Módosított
eir.

12.31-i
teljesítés

Szigetszentmártoni Polgárőr Egyesület

0

0

0

Szigetszentmártoni Sportegyesület

550

550

550

Szigetszentmártoni Önkéntes Tűzoltó Egyesület

350

350

350

Iskola egészségügy

158

158

151

Házi orvosi ügyelet

566

566

567

BURSA Ösztöndíj támogatás/A,B

230

230

180

Házi orvosi szolgálat

600

577

555

Ráckevei Szakorvosi Rendelő

133

258

258

Dunavars.Szennyvízcsat.Társulás

5408

5408

5408

Ráckeve Családsegítő Társulás

6000

2781

2781

Ráckeve Bölcsőde feladatellátás

1000

110

0

Ráckevei Önkormányzati Tűzoltóság

300

300

300

Szigetszentmártoni Vízi Sportegyesület

100

100

100

Református Egyház Hospis Háza

100

100

100

Alapítványok támogatási kerete

200

110

110

Monarchia Zenei Egyesület

250

250

250

Német Nemzetiségi Önkormányzat

300

300

0

Országos Német Nemzetiségi Önk.

200

200

Kinizsi SE

50

50

50

Futónap támogatása

150

150

150

RSD Társulás működ.finansz

153

153

DPMV Lak.csat.szolg.támog.

325

325

Épülethat. garancia visszautalása

890

890

Műk.célra átadott pénzeszköz:

16444

13916

13428

2020.évi elszámolás befizetése

4575

4551

Tartalék előirányzat

28628

106953

0

Mindösszesen

45072

125444

17979

Fentiek alapján a kiemelt előirányzat alakulása megfelel az időarányosan elvárhatónak. A táblázatból kitűnik mely kötelezettségek maradtak el 2021. évben, illetve hol került sor előirányzat emelésére, csökkentésére.
A civil szervezetek közül a Szigetszentmártoni Polgárőrségnek még mindig nem tudtuk kifizetni a jóváhagyott támogatást.
A tartalék előirányzatban az Európa köz 3. szám alatti bérlakások bevételeiből képzett felújítási-működtetési alap (28,628 millió Ft), az ingatlanértékesítések összege (11,579 millió Ft), az áthúzódó pályázatos beruházások összegei (50,584 millió Ft), valamint az iparűzési adóbevétel kiesése miatt kapott állami támogatás összege (10,322 millió Ft), valamint a 2020. évi költségvetési maradvány pótlólagos összege (5,54 millió Ft) került rögzítésre.
Önkormányzatunk különböző szociális ellátásokat és támogatásokat folyósított arra rászorulóknak az alábbi táblázat szerint
Ezer Ft

Megnevezés/K48

Eredeti
eir.

Módosított
eir

12.31-i teljesítés

Teljesítés %

Települési támogatás:

6890

7150

6778

95

köztemetés és temetési segélyek

200

643

643

lakhatási támogatás

935

514

514

átmeneti segély

1000

1891

1891

ápolás díj és gyógyszertámogatás

0

0

0

RGYVsek rendkívüli támogatása

900

426

426

karácsonyi támogatás

3855

3676

3304

A táblázatból kitűnik, hogy a kifizetett támogatások felhasználása összességében megfelel az időarányosan elvárhatónak. 2021.évben 14.120 EFt összegű állami támogatás nyújtott fedezetet szociális jellegű kifizetésekre. Azonban ebből más kötelezettségeket is finanszíroznunk kellett, mint a Bursa Ösztöndíj támogatást (180 EFT), Családsegítő Társulás finanszírozását (2781 EFt) EFT), valamint azokat a kiadásokat, amelyek nem a K48-as rovaton jelentkeznek (szociális tüzelő vásárlása és annak szállítási kiadása, a karácsonyi csomagok vásárlása (6042 EFt), a Május 1.utca 11/A szociális bérlakás kifestése (400 EFt). A zárszámadás során a normatíva elszámolás 310.707 Ft visszafizetendő támogatást mutatott ki, amelynek visszautalása határidőre megtörtént.
A felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatainak alakulását az alábbi táblázat mutatja be.
Ezer Ft

Megnevezés

Eredeti
eir.

Módosított
eir

12.31-i teljesítés

Felhalmozási Bevételek:

75633

150401

150400

KEHOP2.2.2 pályázati támogatás

44386

44387

44387

iskola fitnesz park támogatásudvar felújítása

14335

14335

14334

ingatlan értékesítés

0

11579

11579

tárgyi eszköz értékesítés

18

18

BM/útfelújítás pályázat

9864

9864

MFP/felhalmozási pályázatok

53306

53306

2020.12.31i maradvány felhalmozási része

16912

16912

16912

Felhalmozási Kiadások:

60409

135513

68252

ebből: Beruházás/K62,63,64,67

11973

15292

9430

informatikai fejlesztés

1905

199

190

Úttervek pályázathoz

1300

1300

PMH garázs alapja

1240

1240

MFP/Kegyeleti hűtő beszerzése

1537

1537

1537

MFP/Kommunális eszközök

1315

1315

egyéb tárgyi eszközök beszerzése

3341

9701

3848

Ingatlanok felújítás/K71,74

44386

55658

55658

Dunavarsányi szennyvíztelep felújítása

44386

44387

44387

BM/Útpályázat

11271

11271

Egyéb felhalmozási kiadás/pályázati támogatás visszafizetése

4050

3164

3164

Tartalékban/K513

61400

Fenti kimutatás szerint felhalmozási kiadásainkat a felhalmozási bevételek fedezetével valósítottuk meg. A 2022. évre áthúzódó, tartalékban kimutatott beruházásokra a 2021.12.31-én képzett és tervezett költségvetési maradvány ad fedezetet.
Az Önkormányzati feladatellátás összetettsége miatt nehezen kiszámítható és tervezhető, de az előirányzatok felhasználása egyenletes, figyelemmel kísérhető volt és az előirányzatokat minden hónapban szükség szerint átcsoportosítottuk a realizálódó kötelezettségvállalások függvényében.
Az Önkormányzati feladatellátás 2021.évi gazdálkodásának összesített adatai
Ezer Ft

Megnevezés/rovat

Eredeti eir.

Módosított eir.

12.31-i teljesítés

Teljesítés %

Bevételek

370620

494705

485168

98

Működési célú támogatások ÁHT-én belülről/B1

183756

198705

192057

97

Felhalmozási célú támogatások ÁHT-én belülről/B2

121892

121892

100

Közhatalmi bevételek/B3

70650

85349

84477

99

Működési bevételek/B4

12578

15756

13739

87

Felhalmozási bevétel/B52

11597

11597

100

Háztartásoktól működési támogatás visszatérülése/B64

357

357

100

Egyéb átvett pénzeszköz/B65

1088

1088

100

Egyéb felhalm.c.átvett peszköz/B75

58721

0

0

Finanszírozási bevétele/B8

44915

59961

59961

100

Kiadások

370620

494705

343550

69

Személyi juttatások/K1

46449

46499

42801

92

Munkaadót terhelő járulékok/K2

7592

7605

6488

85

Dologi/K3

45712

68312

46501

68

Ellátottak pénzbeli juttatásai/K48

6890

7150

6778

95

Egyéb műk.célú támogatások/K5

45072

125444

17979

14

ebből: Tartalékok/K513

28628

106953

0

Beruházások/K6

11973

15292

9430

62

Felújítások/K7

44386

55658

55658

100

Egyéb felhalmozási kiadások/K8

4050

3164

3164

100

Finanszírozási kiadások/K9

158496

165582

154751

93

ebből: intézményfinanszírozás

151845

152661

148100

97

II. Polgármesteri Hivatal 2021. évi gazdálkodásának összesített adatai
Ezer Ft

Megnevezés/rovat

Eredeti eir.

Módosított eir.

12.31-i teljesítés

Teljesítés %

Bevételek

84832

85765

83690

98

Intézményfinanszírozás/B816

84832

84832

82757

97

Bírság bevétel/B36

20

20

100

Működési bevétel/B4

42

42

100

Áfa visszatérítés/B407

74

74

100

Tárgyi eszköz értékesítés/B53

6

6

100

2020. évi ktgv-si maradvány/B813

791

791

100

Kiadások

84832

85765

82960

97

Személyi juttatások/K1

62084

62042

61047

98

Munkaadót terhelő járulékok/K2

9784

9826

9827

100

Dologi/K3

12964

12067

10585

88

Felhalmozási kiadások/K64,67

1830

1501

82

Fentiekből kitűnik, hogy bevételi és kiadási előirányzatainak alakulása összességében megfelel az időarányosan elvárhatónak. Előirányzati változást a Covid járvány megfékezése miatti előirányzat átcsoportosítás érdekében elvont előirányzat okozott.
Beruházási kiadásai között 3 db laptop, 2 db monitor, 2 darab forgószék, 2 db mobiltelefon, 1 db Philips kávéfőző vásárlása szerepel, amelyre fedezetet a dologi kiadások átcsoportosításával biztosítottunk.
Gazdálkodása kiegyensúlyozott, egyenletes, az időszak alatt rendkívüli, nem finanszírozható kiadása nem keletkezett.
III. Gesztenyés Óvoda 2021. évi gazdálkodásának adatai
Ezer Ft

Megnevezés

Eredeti eir.

Módosított eir.

12.31-i teljesítés

Teljesítés %

Bevételek

67013

68701

66215

96

Intézményfinanszírozás/B816

67013

67829

65343

96

2020. ktgv-si maradvány/B813

872

872

100

Kiadások

67013

68701

64928

95

Személyi juttatások/K1

53067

51728

51462

99

Munkaadókat terhelő járulékok/K2

8160

8002

7631

95

Dologi/K3

4897

7804

5281

68

Beruházás/K6

889

1167

554

47

Fentiekből kitűnik, hogy előirányzatainak alakulása összességében megfelel az időarányosan elvárhatónak. Év közben a bérmaradvány felhasználásra került túlmunka és helyettesítés ellentételezéseként jutalomként kifizetve. Beruházási kiadásai között egy kültéri ivókút kivitelezése, illetve légkondícionáló berendezés elhelyezése szerepel.
A betöltetlen álláshelyeken ki nem fizetett bérek visszafizetési kötelezettséget eredményeztek a zárszámadás során. A köznevelési feladatok ellátására kapott állami támogatásból 3.851.605 FT összegű támogatást kellett visszafizetnünk.
Gazdálkodása kiegyensúlyozott, egyenletes volt, az időszak alatt rendkívüli, nem finanszírozható kiadása nem keletkezett.
Összegezve:
A 2021. évi tájékoztatónk adatai alapján az Önkormányzat és intézményei gazdálkodása összességében megfelel az időarányosan elvárhatónak a jelzettek alapján.
Az év során megnyert pályázati támogatások a temető fejlesztéssel kapcsolatos beszerzés, a Vasút utca járda felújítása, a kommunális eszközök beszerzése, valamint a felelős állattartás támogatása címen nyert pályázat is megvalósult. 2022. évre további közel 52 millió Ft összegű beruházás megvalósítása vár ránk (Óvodai játszótérfejlesztés (4.885 EFt), a művelődési ház fejlesztése (15.900 EFt), útfelújítás (31.206 EFt).
Miután tervszerűen haladt a Dunavarsányi Szennyvíztelep korszerűsítése, a vele kapcsolatos végelszámolást várjuk.
A közfoglalkoztatási támogatást nagyon csekély mértékben tudtuk lehívni, tekintve, hogy az alkalmazott egy fő hat órában foglalkoztatható munkavállaló összesen négy hónapot dolgozott önkormányzatunknál.
Továbbra is szoros együttműködés jellemzi kapcsolatunkat a Német Nemzetiségi Önkormányzattal. Különösen a nemzetiségi kulturális feladatok, rendezvények, valamint a testvérvárosi kapcsolatok szervezésében és lebonyolításában vállalnak jelentős szervezési és anyagi szerepet.
A 2021.évben felülvizsgált együttműködési megállapodás alapján minden tárgyi, személyi, dologi és pénzügyi támogatást biztosítunk számukra, amely működtetésük során felmerül. Ez törvényben előírt kötelezettsége is a helyi önkormányzatnak, de a személyes és együttműködő kapcsolatoknak köszönhetően a két önkormányzat viszonya minden kényszertől mentesen sikeres és eredményes volt eddig.
A zárszámadás során a köznevelési (3851 EFt) és szociális normatíva (310 EFt) fel nem használt részének visszautalása mellett, további 86 EFt összegű ügyleti kamat kifizetése is terheli Önkormányzatunkat. Mindezek kimutatása a zárszámadási rendelet mellékleteiben megtalálható.
Működtettük az intézményeket, fejlesztésre és beruházásra tudtunk forrást biztosítani, a megnyert pályázati támogatásokkal további beruházásokat és fejlesztéseket valósíthatunk meg, valamint jelentős összegű költségvetési maradvánnyal zártuk a 2021. évet.
Úgy gondoljuk, hogy az Önkormányzat és intézményei 2021. évi költségvetési gazdálkodása eredményes és tartalmas volt.