Biatorbágy Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (II. 25.) önkormányzati rendelete
Biatorbágy Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2011. (02.25.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2022. 02. 26- 2022. 02. 26Biatorbágy Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (II. 25.) önkormányzati rendelete
Biatorbágy Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2011. (02.25.) önkormányzati rendelet módosításáról
Biatorbágy Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében biztosított eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Biatorbágy Város Önkormányzat Képviselő-testületének a Biatorbágy Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2011. (02.25.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: SzMSz) bevezető rendelkezése helyébe a következő rendelkezés lép:
2. § Az SzMSz 1. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
3. § Az SzMSz 8/A. §-a bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„8/A. § A kormányzati funkciók és államháztartási szakágazatok osztályozási rendjéről szóló 15/2019. (XII. 7.) PM rendeletben meghatározott kormányzati funkciók felsorolását a 10. számú melléklet tartalmazza.”
4. § Az SzMSz 16. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
5. § Az SzMSz 31. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
6. § Az SzMSz 36. § (5) bekezdése a következő d) ponttal egészül ki:
(A kihirdetett rendeletet az (4) bekezdésben történő kihirdetést követően közzé kell tenni:)
„d) a Nemzeti Jogszabálytárról szóló 338/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 338/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet] 4/A. §-ában foglaltak szerint.”
7. § Az SzMSz 36. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
8. § Az SzMSz 37. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
9. § Az SzMSz 37. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
10. § Az SzMSz 38. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
11. § Az SzMSz 44. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
12. § Az SzMSz 50. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
13. § Az SzMSz 55/A. §-a a következő (2) bekezdéssel egészül ki:
14. § Az SzMSz 55/B. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
15. § Az SzMSz 56. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
16. § Az SzMSz 63. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
2/A. melléklet: A polgármester átruházott hatáskörei,
17. § Az SzMSz
a) 29. § (6) bekezdésében az „az Ötv. 34. § (1) bekezdése” szövegrész helyébe az „az Mötv. 74. § (1) bekezdése” szöveg,
b) 36. § (2) bekezdésében az „a jogszabályszerkesztésről szóló rendeletben” szövegrész helyébe az „a jogszabályszerkesztésről szóló miniszteri rendeletben” szöveg,
c) 1/B. melléklet Átruházott hatáskörök alcím 6. pontjában az „5/2018. (III.30.) számú rendelet” szövegrész helyébe a „6/2018. (III. 30.) számú rendelet” szöveg
lép.
18. § Hatályát veszti az SzMSz
a) 36. § (1) bekezdésében az „esetleg” szövegrész,
b) 56. § (3) bekezdése,
c) 1/B. melléklet Átruházott hatáskörök alcím 4. pontja.
19. § (1) Az SzMSz 1/A. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
(2) Az SzMSz 2/A. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) Az SzMSz 6. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) Az SzMSz 8. melléklete a 4. melléklet szerint módosul.
(5) Az SzMSz 10. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
20. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Tarjáni István polgármester |
dr. Hajdu Boglárka jegyző |
1. melléklet az 5/2022. (II. 25.) önkormányzati rendelethez
„1. Javaslatot készít és véleményt nyilvánít az önkormányzati feladat, -és hatáskörébe tartozó egészségügyi és szociális ügyekben, részt vesz a Szociálpolitikai Kerekasztal munkájában.”
2. melléklet az 5/2022. (II. 25.) önkormányzati rendelethez
„2/A. melléklet
A polgármester átruházott hatáskörei
3. melléklet az 5/2022. (II. 25.) önkormányzati rendelethez
Közigazgatási szerződés
Biatorbágy Város Önkormányzata és a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy között
(módosításokkal egységes szerkezetben)
a) a helyi önkormányzat és a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetésének előkészítésével és megalkotásával, valamint a költségvetéssel összefüggő adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítésével, továbbá a helyi nemzetiségi önkormányzat önálló fizetési számla nyitásával, törzskönyvi nyilvántartásba vételével és adószám igénylésével kapcsolatos határidőket és együttműködési kötelezettségeket, a felelősök konkrét kijelölésével,
b) a helyi nemzetiségi önkormányzat kötelezettségvállalásaival kapcsolatosan a helyi önkormányzatot terhelő ellenjegyzési, érvényesítési, utalványozási, szakmai teljesítésigazolási feladatokat, továbbá a felelősök konkrét kijelölését,
c) a helyi nemzetiségi önkormányzat kötelezettségvállalásának a szervezeti és működési szabályzatban meghatározott szabályait, különösen az összeférhetetlenségi, nyilvántartási kötelezettségeket,
d) a helyi nemzetiségi önkormányzat működési feltételeinek és gazdálkodásának eljárási és dokumentációs részletszabályaival, a belső ellenőrzéssel, valamint az ezeket végző személyek kijelölésének rendjével, és az adatszolgáltatási feladatok teljesítésével kapcsolatos előírásokat, feltételeket,
e) a nemzetiségi jogok érvényesítésének elősegítésére vonatkozó együttműködési szabályokat.
I. Fejezet
A működési feltételek biztosítása
1. Biatorbágy Város Önkormányzata a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy (a továbbiakban: helyi nemzetiségi önkormányzat) részére biztosítja az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeit, továbbá gondoskodik a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról.
2. Az önkormányzati működés feltételei és az ezzel kapcsolatos végrehajtási feladatok:
a) a helyi nemzetiségi önkormányzat részére havonta legalább harminckét órában az önkormányzati feladat ellátásához szükséges tárgyi, technikai eszközökkel felszerelt helyiség (tárgyaló) ingyenes használatának biztosítása a jelen szerződés 43. pontja szerinti megállapodásban rögzítettek szerint a megállapodás a jelen szerződés 3. számú mellékletét képezi;
b) a helyi nemzetiségi önkormányzat működéséhez (a testületi, tisztségviselői, képviselői feladatok ellátásához) szükséges tárgyi és személyi feltételek biztosítása, nemzetiségi referens kijelölésével;
c) a nemzetiségi referens feladatköre különösen: testületi ülések előkészítése (meghívók, előterjesztések, hivatalos levelezés előkészítése, postázása, a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, postázása),
3. Önkormányzati működésen értendő a testületi üléseken és a közmeghallgatáson túl, a bizottságok működése, a tisztviselői és képviselői megbízatás ellátása, valamint a kötelező önkormányzati feladatok ellátását szolgáló rendezvények megtartása is.
4. A helyi nemzetiségi önkormányzat vagyontárgyairól a nyilvántartást a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi osztálya vezeti, amely tartalmazza a megalakulásakor juttatott vagyont és folyamatosan a vagyonváltozást.
5. A szükséges információkat, a dokumentációkat a helyi nemzetiségi önkormányzat Elnöke biztosítja, illetőleg a vagyontárgy felvételéhez kapcsolódó bizonylatokat szolgáltatja.
6. A helyi nemzetiségi önkormányzat vagyonával való gazdálkodás a helyi nemzetiségi önkormányzat határozatának megfelelően történik. A vagyonváltozással – értékesítés és beszerzés – összefüggő kötelezettségvállalás, pénzügyi ellenjegyzés, érvényesítés, utalványozás rendjét a IV. Fejezet tartalmazza.
7. A leltározás megszervezéséről a nemzetiségi önkormányzat elnöke gondoskodik a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi osztályának közreműködésével.
8. Leltározást kétévente, a költségvetési beszámolóról szóló határozati javaslat megtárgyalásáig illetve minden elnökváltásnál végre kell hajtani. A helyi nemzetiségi önkormányzat vagyontárgyaiért az elnök/testület vagyoni felelősséggel tartozik. A felmerülő leltárhiányért a leltárral lezárt időszak alatti elnök/testület a felelős, aki a hiány összegét köteles – 30 napon belül- megtéríteni.
9. Biatorbágy Város Önkormányzatának Jegyzője vagy - a jegyzővel azonos képesítési előírásoknak megfelelő - általa megbízott személy Biatorbágy Város Önkormányzat megbízásából és képviseletében részt vesz a helyi nemzetiségi önkormányzat testületi ülésein és jelzi, amennyiben törvénysértést észlel; továbbá a nemzetiségi önkormányzat kérésére szakmai segítséget nyújt annak ülésén és azon kívül is a nemzetiségi önkormányzat működését érintően.
10. A helyi nemzetiségi önkormányzat fenntartásában lévő Ritsmann Pál Német Nemzetiségi Általános Iskola, valamint a Bechtold Sváb Tájház Biatorbágy intézmények tekintetében a helyi nemzetiségi önkormányzat köteles az ingó,- és ingatlanvagyonra vonatkozó vagyonbiztosítási szerződéseket megkötni.
11. A helyi nemzetiségi önkormányzatnál a belső ellenőrzéssel kapcsolatos feladatokat a Hivatal által szerződtetett belső ellenőr látja el. Belső ellenőrzésre a kockázatelemzésen alapuló éves belső ellenőrzési tervben foglaltak szerint kerül sor.
II. Fejezet
A költségvetés elkészítésének és elfogadásának rendje
II/A. Kapcsolattartó kijelölése
12. A helyi nemzetiségi önkormányzat bevételeivel és kiadásaival kapcsolatban a tervezési feladatok ellátásáról a helyi önkormányzat hivatala gondoskodik, a nemzetiségi önkormányzat adatszolgáltatása alapján. A jegyző gondoskodik a költségvetési határozattervezet előkészítéséről.
13. A helyi nemzetiségi önkormányzat Elnöke - a Jegyzővel és a Pénzügyi osztály vezetőjével - a költségvetési határozat-tervezetet egyezteti, a nemzetiségi önkormányzatot érintő vitás kérdéseket tisztázzák.
14. A helyi nemzetiségi önkormányzat Elnöke az egyeztetések során minden, a költségvetés összeállításához szükséges információval a Polgármesteri Hivatal munkáját hatékonyan segíti.
15. Az egyeztetéseket követően a helyi nemzetiségi önkormányzat kiemelt előirányzatai meghatározásra kerülnek, majd a helyi nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete megtárgyalja, és elfogadásáról határozatban dönt.
16. A Biatorbágy Város Önkormányzata a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatának törvényességéért, a bevételi és kiadási előirányzatok megállapításáért felelősséggel nem tartozik.
17. Az esetleges adósságrendezési eljárás során a helyi nemzetiségi önkormányzat tartozásaiért Biatorbágy Város Önkormányzat felelősséggel nem tartozik.
II/C. A költségvetési előirányzatok módosítása
18. A helyi nemzetiségi önkormányzat előirányzatai a helyi nemzetiségi önkormányzat határozata alapján módosíthatók.
19. A költségvetési határozat módosításáról, ha a kiemelt előirányzatokat érinti a helyi nemzetiségi önkormányzat Elnöke – az első negyed év kivételével- negyedévenként, a döntése szerinti időpontokba, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a módosítás elemi költségvetésen történő átvezetése érdekében.
III. Fejezet
Költségvetési információ szolgáltatás rendje
III/A. Költségvetési információ
20. A helyi nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete által jóváhagyott éves költségvetésről a kiadott nyomtatványgarnitúra felhasználásával – az államháztartás pénzügyi információs rendszere (KGR. Rendszer) keretében – adatszolgáltatást kell teljesíteni.
III/B. Költségvetési beszámoló
21. A helyi nemzetiségi önkormányzatnak a naptári évről december 31-i fordulónappal éves költségvetési beszámolót, valamint tárgyhónapot követő hó 20-ig pénzforgalmi jelentést, mérlegjelentést negyedévente kell készítenie és feladnia a Magyar Államkincstár felé.
22. A helyi nemzetiségi önkormányzat Elnöke közreműködik a beszámolók összeállításában, a vonatkozó részadatok elkészítésével (a nyomtatványgarnitúra meghatározott űrlapjai).
IV. fejezet
A költségvetési gazdálkodás bonyolításának rendje
IV/A. A költségvetés végrehajtása
23. A helyi nemzetiségi önkormányzat operatív gazdálkodásának bonyolító szerve Biatorbágy Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának Pénzügyi osztálya.
24. A Polgármesteri Hivatal Pénzügyi osztálya a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetési előirányzatán belül, annak figyelemmel kísérésével végzi a költségvetési szervekre vonatkozó gazdálkodási szabályok betartása mellett a gazdálkodás feladatait.
IV/B. Kötelezettségvállalás rendje
25. A helyi nemzetiségi önkormányzat nevében a helyi nemzetiségi önkormányzat feladatainak ellátása (végrehajtása) során fizetési vagy más teljesítési kötelezettséget vállalni (továbbiakban: kötelezettségvállalás) kizárólag az Elnök vagy az általa írásban felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult.
26. Kötelezettséget vállalni – jogszabályban meghatározott kivételekkel – csak pénzügyi ellenjegyzés után, a pénzügyi teljesítés esedékességét megelőzően, írásban lehet. A helyi nemzetiségi önkormányzat kiadási előirányzatai terhére vállalt kötelezettség esetén a pénzügyi ellenjegyzésre a Polgármesteri Hivatal gazdasági vezetője vagy az általa írásban felhatalmazott személy jogosult. A pénzügyi ellenjegyzésre kijelölt személyek felsorolását jelen szerződés 1. számú függeléke tartalmazza.
IV/C. Szakmai teljesítés igazolása
27. Szakmai teljesítésigazolásra a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy elnöke jogosult, távollétében pedig az általa megbízott személy, kivéve az építőipari kivitelezési tevékenységről szóló 191/2009. (IX.15.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó kötelezettségvállalókat, mely esetben teljesítésigazolásra csak a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy elnöke jogosult.
IV/D. Az utalványozás
28. A helyi nemzetiségi önkormányzatnál a kiadás teljesítésének, a bevétel beszedésének vagy elszámolásának elrendelésére (továbbiakban: utalványozásra) - a gazdasági ügyrendben meghatározott utalványrendeleten - kizárólag az Elnök vagy az általa írásban felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult.
29. Utalványozni csak az érvényesítés után lehet.
30. Pénzügyi teljesítésre kizárólag az utalványozást követően és pénzügyi ellenjegyzés mellett kerülhet sor. A pénzügyi ellenjegyzésre kijelölt személyek felsorolását jelen szerződés 1. számú függeléke tartalmazza.
IV/F. Az érvényesítés
31. Az érvényesítést a Polgármesteri Hivatal ezzel megbízott pénzügyi-számviteli szakképesítésű dolgozói végezhetik.
32. Az érvényesítőnek ellenőriznie kell az összegszerűséget, a fedezet meglétét és azt, hogy a megelőző ügymenetben a hatályos Áht, Ávr., az államháztartási számviteli kormányrendelet előírásait, továbbá a belső szabályzatokban foglaltakat megtartották-e.
IV./G. Összeférhetetlenségi szabályok
33. A kötelezettségvállaló és a pénzügyi ellenjegyző ugyanazon gazdasági esemény tekintetében azonos személy nem lehet.
34. Az érvényesítő ugyanazon gazdasági esemény tekintetében nem lehet azonos a kötelezettségvállalásra, utalványozásra és a teljesítést igazoló személlyel.
35. Kötelezettségvállalási, pénzügyi ellenjegyzési, érvényesítési, utalványozási és teljesítésigazolásra irányuló feladatot nem végezheti az a személy, aki ezt a tevékenységét a Polgári Törvénykönyv szerinti közeli hozzátartozója vagy maga javára látná el.
IV/H. A nemzetiségi önkormányzat számviteli bizonylatai
36. A helyi nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásával és pénzellátásával kapcsolatos minden pénzforgalmat a saját pénztárában, illetve a Hivatal által biztosított költségvetési elszámolási számlán köteles lebonyolítani.
37. A helyi nemzetiségi önkormányzat házipénztárral rendelkezhet. A készpénzes forgalomról a helyi nemzetiségi önkormányzat minden hónap 5-ig a nyilvántartásokat, számlákat átadja a Polgármesteri Hivatal részére.
38. A helyi nemzetiségi önkormányzat működésének általános támogatását a nemzetiségi önkormányzat a Biatorbágy Város Önkormányzatán keresztül a költségvetési törvényben meghatározottak szerint veszi igénybe.
IV/I. A vagyoni és számviteli nyilvántartás, adatszolgáltatás rendje
39. A Polgármesteri Hivatal a helyi nemzetiségi önkormányzat vagyoni, számviteli nyilvántartásait a helyi önkormányzat nyilvántartásain belül elkülönítetten vezeti.
40. Az Áht.-ban meghatározott adatszolgáltatás során szolgáltatott adatok valódiságáért, a számviteli szabályokkal és a statisztikai rendszerrel való tartalmi egyezőségéért a helyi nemzetiségi önkormányzat tekintetében a helyi nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületének Elnöke, a helyi önkormányzat és Jegyzője együttesen felelős.
IV/J. Bankszámlarend
41. A gazdálkodásával összefüggő pénzforgalom a helyi nemzetiségi önkormányzat által megnyitott fizetési számlán bonyolódik. A helyi nemzetiségi önkormányzat Elnökét és az általa meghatalmazott személyt – a banki aláírás-bejelentés szerint –a fizetési számla feletti rendelkezés jogosultság illeti meg.
42. A Polgármesteri Hivatal Pénzügyi osztálya biztosítja, hogy a számvitel és analitikai nyilvántartás során a helyi nemzetiségi önkormányzat bevétele, kiadása, pénzmaradványa elkülönítetten kimutatásra kerüljön, megteremtve ezzel az önálló pénzgazdálkodás feltételét.
V. Fejezet
Az együttműködés egyéb területei
43. Biatorbágy Város Képviselő-testülete a nemzetiségi jogok, így különösen a kollektív nyelvhasználat, oktatás, nevelés, hagyományápolás és kultúra, a helyi sajtó, az esélyegyenlőség, a társadalmi felzárkózás és a szociális ellátás kérdéskörében a német nemzetiségi lakosságot e minőségében érintő helyi önkormányzati határozatot csak a német lakosságot képviselő német települési nemzetiségi önkormányzat, ennek hiányában a területi német nemzetiségi önkormányzat egyetértésével alkothatja meg.
V/1. közérdekű muzeális kiállítóhely működtetése és fenntartása
44. Biatorbágy Város Önkormányzata és a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy 2015. október 22. napján létrejött közfeladat-ellátási megállapodásában foglaltakra tekintettel Biatorbágy Város Önkormányzata és a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy vagyonkezelési szerződés megkötésével a Nemzetségi Önkormányzat Biatorbágy vagyonkezelésébe kerül a Biatorbágy, Fő utca 92. szám alatti ingatlan a muzeális intézményekről, nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló, 1997. évi CXL tv. 48. §. (3) bekezdése szerinti közérdekű muzeális kiállítóhely fenntartása feladat ellátásnak céljára.
a) A Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy köteles Biatorbágy Város Önkormányzatát a használatba adott ingatlant fenyegető veszélyről és a beállott kárról értesíteni, és köteles tűrni, hogy Biatorbágy Város Önkormányzata a veszély elhárítására, ill. a kár következményeinek megszüntetésére a szükséges intézkedéseket megtegye.
b) A Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy kötelezettsége a helyi német nemzetiségi kultúra értékeinek megismertetése, a megértés, befogadás elősegítése, az ünnepek kultúrájának gondozása, jellegzetességeinek megőrzése, az értékek felkutatása és közkinccsé tétele.
c) A Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy kötelessége, hogy Biatorbágy Város Önkormányzat által működtetésre biztosított összegből, valamint a feladat ellátására az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. tv. 14. §. (3) bekezdése alapján biztosított előirányzatból biztosított más források terhére gondoskodjon a működés személyi feltételeiről, a működést szolgáló fogyóeszközök pótlásáról, a közüzemi díjak megfizetéséről, valamint egyéb, jelen szerződésben a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy kötelezettségeibe tartozó költségek fedezetéről.
d) A vagyonkezelési szerződésben foglalt működéséhez szükséges fedezetet, a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy saját forrásból és Biatorbágy Város Önkormányzat mindenkori éves költségvetési rendeletében meghatározott hozzájárulásával biztosítja. Biatorbágy Város Önkormányzata az ellátandó feladat- és hatáskör ellátásával arányban álló anyagi, tárgyi és pénzügyi feltételeket a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy rendelkezésére bocsátja.
e) A Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy a fentiekben meghatározottak szerint „Biatorbágy Város Önkormányzat által juttatott forrásokat kizárólag a közérdekű muzeális kiállítóhely működtetésével és fenntartásával kapcsolatos – feladatok ellátására fordítja.
V/2.Köznevelési célú együttműködés
45. Biatorbágy Város Önkormányzata a 151/2019. (VI.27.) számú határozatával a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy vagyonkezelésébe adta a Biatorbágy, Biatorbágy, Karinthy Frigyes utca 4. szám alatti ingatlant annak felépítményeivel és ingóságaival, mely ingatlant aztán Biatorbágy Város Önkormányzata a 150/2020. (VII.13) számú határozatával a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy tulajdonába adta a köznevelési feladat ellátására, a Ritsmann Pál Német Nemzetiségi Általános Iskola működtetésére.
46. A Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy tudomásul veszi, hogy a gyermekétkeztetéshez, valamint a szünidei gyermekétkeztetéshez szükséges ingó vagyon az Átvevő részére nem került átadásra, azokat Biatorbágy Város Önkormányzata – a Gyvt. 21/A. és 21/C. §-aiban előírt kötelező feladatellátásának biztosítása céljából – önállóan hasznosítja. A Biatorbágy, Karinthy Frigyes út 4. szám alatti telephelyen működő konyhát továbbra is üzemelteti. A Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy ingyenesen biztosítja azon helyiségek elérhetőségét, ahol Biatorbágy Város Önkormányzata a Gyvt. 21/C. §-ában meghatározott szünidei gyermekétkeztetést megszervezi, ideértve az étkezési térítési díjak beszedésének biztosítását.
V/III. Egyéb együttműködés
47. Biatorbágy Város Önkormányzata az önszabályozó rendeletei keretein belül, a saját közfeladatai ellátásában való közreműködő Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágyot, e tevékenységeinek elősegítésére támogatja forrásszerzési, beruházási és egyéb tevékenységei ellátásában.
48. Biatorbágy Város Önkormányzata a Nek. tv. 10. §. (9) bekezdésére figyelemmel, a nemzetiségi ügyekkel foglalkozó bizottságként a települési önkormányzat oktatási, kulturális és egészségügyi bizottságát jelöli ki.
V/IV. Pályázatokkal kapcsolatos feladatok
VI. Fejezet
Záró rendelkezések
49. Jelen megállapodásban foglaltakat a megállapodó felek minden év január 31-éig, általános vagy időközi választás esetén az alakuló ülést követő harminc napon belül felülvizsgálják, és szükség esetén egyeztetéssel módosítják.
50. Jelen megállapodás 5 eredeti példányban készül, melyből 1 pld-t kap Biatorbágy Város Önkormányzat Képviselő-testülete, 1 pld-t a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy, 1 pld-t Biatorbágy Város jegyzője, 1 pld-t Biatorbágyi Polgármesteri Hivatal Pénzügyi osztálya, 1 pld-t Irattár.
1. számú melléklet: Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy 81/2019. (XI. 26.) NNÖ határozata”
4. melléklet az 5/2022. (II. 25.) önkormányzati rendelethez
„2. Városgondnokság feladatai:
5. melléklet az 5/2022. (II. 25.) önkormányzati rendelethez