Biatorbágy Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (II. 25.) önkormányzati rendelete

Biatorbágy Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2011. (02.25.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2022. 02. 26- 2022. 02. 26

Biatorbágy Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (II. 25.) önkormányzati rendelete

Biatorbágy Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2011. (02.25.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2022. 02. 26- 2022. 02. 26

Biatorbágy Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében biztosított eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Biatorbágy Város Önkormányzat Képviselő-testületének a Biatorbágy Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2011. (02.25.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: SzMSz) bevezető rendelkezése helyébe a következő rendelkezés lép:

„Biatorbágy Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében biztosított eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:”

2. § Az SzMSz 1. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(3) A képviselő-testület tagjainak felsorolását Biatorbágy Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzata (a továbbiakban: SZMSZ) 1. sz. függeléke tartalmazza.”

3. § Az SzMSz 8/A. §-a bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„8/A. § A kormányzati funkciók és államháztartási szakágazatok osztályozási rendjéről szóló 15/2019. (XII. 7.) PM rendeletben meghatározott kormányzati funkciók felsorolását a 10. számú melléklet tartalmazza.”

4. § Az SzMSz 16. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(2) Az Mötv. 44. §-a alapján a képviselő-testület ülését össze kell hívni a képviselők legalább egynegyedének, a képviselő-testület bizottságának, vagy a kormányhivatal vezetőjének a polgármesterhez írásban benyújtott indítványára, amely alapján a polgármester 15 napon belüli időpontra köteles a rendkívüli ülést összehívni. Az indítványban meg kell jelölni a rendkívüli ülés összehívásának alapos indokát.”

5. § Az SzMSz 31. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(2) Minősített többség szükséges az Mötv. 50. §-ban, 55. § (1) bekezdésében, 68. § (1) bekezdésében, 70. § (1) bekezdésében, 74. § (1) bekezdésében és a 88. § (2) bekezdésében foglaltak szerinti döntés meghozatalához.”

(A kihirdetett rendeletet az (4) bekezdésben történő kihirdetést követően közzé kell tenni:)

„d) a Nemzeti Jogszabálytárról szóló 338/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 338/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet] 4/A. §-ában foglaltak szerint.”

7. § Az SzMSz 36. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(6) A jegyző az önkormányzati rendeletet és annak, valamint – ha az önkormányzati rendelet módosító vagy hatályon kívül helyező rendelkezést is tartalmaz – az abban foglalt módosítással vagy hatályon kívül helyezéssel érintett önkormányzati rendelet valamennyi jövőbeni időállapota szerinti egységes szerkezetű szövegét megküldi a kormányhivatalnak a 338/2011. (XII. 29.) Korm. rendeletben foglaltaknak megfelelően.”

8. § Az SzMSz 37. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(4) A normatív határozatokat a 36. § (5) bekezdés b) és c) pontjában meghatározott módon a jegyző köteles közzétenni. Valamennyi határozatot közzé kell tenni a képviselő-testület honlapján, figyelemmel az adatvédelmi jogszabályokra.”

9. § Az SzMSz 37. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(4) E §-ban foglaltakat az önkormányzati hatósági ügyekben hozott határozatokra az általános közigazgatási rendtartásról szóló törvény rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni.”

10. § Az SzMSz 38. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(8) A jegyzőkönyvet az Mötv. 52. § (2) bekezdésében, valamint a 338/2011. (XII. 29.) Korm. rendeletben foglaltak szerint kell megküldeni a kormányhivatalnak.”

11. § Az SzMSz 44. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(1) A bizottságok üléseiket a képviselő-testület munkaterve és az ez alapján összeállított saját munkatervük szerint tartják. Ezen kívül a bizottság rendkívüli ülést tarthat.”

12. § Az SzMSz 50. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(8) A Biatorbágy Város Önkormányzata Német Nemzetiségi Önkormányzattal kötött Közigazgatási szerződését e rendelet 6. melléklete tartalmazza.”
(2) Az Polgármesteri Kabineti Iroda feladata az Ifjúsági Információs Pont és Közösségi Tér működtetése.”

14. § Az SzMSz 55/B. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(2) A Biatorbágyi Értéktár Bizottság feladatai:
(a) Létrehozza és gondozza a Biatorbágyi Értéktárat;
(b) Működteti a Biatorbágyi Értéktár honlapját;
(c) Meghatározza a települési értékek körét, szükség szerint módosítja azokat, javaslatot tesz Biatorbágy Város Önkormányzatának a helyi értékek feltárása, védelme és népszerűsítése érdekeben ellátandó feladatokról;
(d) Munkatervet készít a Biatorbágyi Értéktár gondozásához és gyarapításához szükséges feladatok ellátása érdekében, valamint javaslatot készít a feladatai ellátásához szükséges forrásoknak Biatorbágy Város éves költségvetésében történő biztosításához;
(e) Évente legalább egy alkalommal szakmai rendezvény keretében a város köznevelési, közművelődési intézményei és a civil szervezetek valamint az érdeklődők számára bemutatja a biatorbágyi helyi étékek feltárása, archiválása, stb. érdekében végzett tevékenységét;
(f) Összefogja és koordinálja a város intézményeinek és civil szervezeteinek, kutatóinak helytörténeti tevékenységét,
(g) Végrehajtja az elfogadott munkatervet, felelős módon felhasználja a Biatorbágyi Értéktár gondozásához és gyarapításához biztosított pénzeszközöket;
(h) Tevékenységéről évente beszámol a Képviselő-testületnek;
(i) Javaslatot tesz Biatorbágy helyi értékeinek a Pest megyei Értéktárba, illetve a Hungarikumok Gyűjteményébe való felvételére;
(j) Jelzést tesz a polgármesteri hivatal felé jókarbantartási kötelezettségre való figyelemfelhívási eljárás kezdeményezésére ;
(k) Munkájába bevonja az országos és területi közművelődési szakmai szolgáltatást biztosító szervezetet, továbbá bevonhatja az értékek gyűjtésével, megőrzésével, hasznosításával foglalkozó országosan és területi szinten működő szakmai, egyházi vagy civil szervezeteket, valamint egyéb szakértőket.”

15. § Az SzMSz 56. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(2) A polgármesteri hivatal szervezeti egységei:
a) Adóügyi osztály
b) Igazgatási osztály
ba) Ügyviteli iroda
c) Pénzügyi osztály
d) Szervezési osztály
e) Műszaki osztály
f) Főépítészi Iroda - jegyzői közvetlen irányítás alatt.
Humánerőforrás referensek– jegyzői közvetlen irányítás alatt”

16. § Az SzMSz 63. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(1) Az SZMSZ mellékleteiként kezelendő dokumentumok:
1. sz. melléklet: A képviselő-testület bizottságainak feladatai és az SZMSZ-ben átruházott hatáskörei,
2. sz. melléklet: A tanácsnokok feladatai,

2/A. melléklet: A polgármester átruházott hatáskörei,

3. sz. melléklet: A lakossági tájékoztatás eszközei,
4. melléklet:
5. melléklet:
6. melléklet: Közigazgatási szerződés Biatorbágy Város Önkormányzata és a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy között,
7. melléklet:
8. melléklet: A Városgondnokság feladatai,
9. melléklet:
10. melléklet: Kormányzati funkciók.”

17. § Az SzMSz

a) 29. § (6) bekezdésében az „az Ötv. 34. § (1) bekezdése” szövegrész helyébe az „az Mötv. 74. § (1) bekezdése” szöveg,

b) 36. § (2) bekezdésében az „a jogszabályszerkesztésről szóló rendeletben” szövegrész helyébe az „a jogszabályszerkesztésről szóló miniszteri rendeletben” szöveg,

c) 1/B. melléklet Átruházott hatáskörök alcím 6. pontjában az „5/2018. (III.30.) számú rendelet” szövegrész helyébe a „6/2018. (III. 30.) számú rendelet” szöveg

lép.

18. § Hatályát veszti az SzMSz

a) 36. § (1) bekezdésében az „esetleg” szövegrész,

c) 1/B. melléklet Átruházott hatáskörök alcím 4. pontja.

19. § (1) Az SzMSz 1/A. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

(2) Az SzMSz 2/A. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

(3) Az SzMSz 6. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

(4) Az SzMSz 8. melléklete a 4. melléklet szerint módosul.

(5) Az SzMSz 10. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.

20. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Tarjáni István polgármester

dr. Hajdu Boglárka jegyző

1. melléklet az 5/2022. (II. 25.) önkormányzati rendelethez

Az SzMSz 1/A. melléklet Általános feladatkörök alcím 1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„1. Javaslatot készít és véleményt nyilvánít az önkormányzati feladat, -és hatáskörébe tartozó egészségügyi és szociális ügyekben, részt vesz a Szociálpolitikai Kerekasztal munkájában.”

2. melléklet az 5/2022. (II. 25.) önkormányzati rendelethez

„2/A. melléklet

A polgármester átruházott hatáskörei

a) Dönt a közterületek használatáról és a reklámhordozók elhelyezéséről szóló 7/2015. (V.8.), rendelete 19. §-a alapján a közterület-használati hozzájárulásról.
b) Dönt az Önkormányzat vagyonáról, a vagyongazdálkodás és a vagyonhasznosítás szabályairól szóló 21/2012. (XI.14.) rendeletének 63. §-ában foglaltakról.
c) Dönt a 12 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó járművek helyi közútra történő behajtásához szükséges közútkezelői hozzájárulás kiadásáról szóló 5/2007. (05. 03.) Ör. sz. rendelet 2. § (1) bekezdésében foglalt 12 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó járművek helyi közútra történő behajtásához közútkezelői hozzájárulás megadásáról.
d) Dönt az egyes pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátásokról szóló 7/2009. (10.30.) Ör. számú rendelete 3. § (2) bekezdése alapján az szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 43/B. § (1) bekezdésében foglalt ápolási díjról, átmeneti segély, temetési segély, valamint adósságkezelési szolgáltatásról.
e) Dönt az egyes gyermekjóléti ellátásokról szóló 8/2009. (10.30.) Ör. számú rendelet 3. § (8) bekezdése alapján a méltányossági alapon történő elbírálás során a rendeletben meghatározott jövedelemhatártól történő eltérésről.
f) Dönt az egyes gyermekjóléti ellátásokról szóló 8/2009. (10.30.) Ör. számú rendelet 9. § (8) bekezdése alapján a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 32. § (4) bekezdésben és a 148. § (6) bekezdésben foglaltakról.
g) Dönt a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról szóló 9/2009. (10.30.) Ör. sz. rendelet 9. § (5) bekezdése alapján a személyi térítési díj elengedéséről, a 10. § (7) bekezdése alapján az étkezési díjkedvezményről, valamint a 13. § (4) bekezdése alapján az átmeneti elhelyezésre irányuló kérelmekről.
h) Dönt a „Biatorbágy” névhasználat szabályairól, valamint Biatorbágy Város címeréről, zászlajáról és azok használatáról szóló 11/2012. (IV.27.) önkormányzati rendelete 6. § (1) bekezdése alapján a név-, címer- és zászlóhasználatra vonatkozó engedély megadása, elutasítása, vagy valamely feltételhez kötése, az ideiglenes, vagy alkalomra történő engedélyezése, felfüggesztése, illetve az érdemtelenség megállapítása és emiatt az engedély megvonása kérdésében, valamint a 6. § (2) bekezdése alapján a 3. § (2) bekezdésének f) pontjában meghatározottakon kívül más jogi, valamint természetes személy számára az általa készített kiadványokon, vagy jellegzetes termékén a település címerének használatáról.
i) Dönt az önkormányzat saját halottjává nyilvánítás szabályairól szóló 8/2013. (IV.26.) önkormányzati rendelet 3. § (2) bekezdése alapján a rendelet hatálya alá tartozó elhunyt önkormányzat saját halottá nyilvánításáról.
j) Dönt a Biatorbágy város településképe védelmének helyi szabályairól szóló 21/2018. (X.26.) önkormányzati rendeletben foglalt településképi véleményezési és településképi bejelentési eljárásban, valamint a településképi kötelezés tárgyában.
k) Dönt a Biatorbágyon működő civil szervezetek támogatására kiírt pályázattal, és a köznevelési pályázattal kapcsolatos átcsoportosítási kérelmekről,
l) Jóváhagyja az egyedi Képviselő-testületi döntésen alapuló, nem biatorbágyi székhelyű civil szervezeti, egyházi, testvérvárosi támogatások, valamint az Erkel Ferenc Kamarazenekar szakmai-pénzügyi beszámolóját.
m) A tárgyévre kötött támogatási szerződésekben rögzített megvalósítási, és amennyiben a határidő módosítása indokolja, a beszámolási határidők módosítására vonatkozó kérelmeket jóváhagyja.”

3. melléklet az 5/2022. (II. 25.) önkormányzati rendelethez

„6. melléklet a 3/2011. (II. 25.) önkormányzati rendelethez

Közigazgatási szerződés

Biatorbágy Város Önkormányzata és a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy között

(módosításokkal egységes szerkezetben)

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. tv. 6/C. § (2) bekezdés b) pontja, valamint a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX törvény 80. §. (3) bekezdése alapján Biatorbágy Város Önkormányzata és a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy együttműködésük szabályait az alábbi megállapodásban rögzítik:
A megállapodás szabályainak kialakítása:
- az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (Áht.),
- a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (Nek. tv.),
- az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (Ávr.),
- Biatorbágy Város Önkormányzata gazdálkodási szabályzata,
- a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy Szervezeti és Működési Szabályzata.
A Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy részére, feladatellátás céljára történő önkormányzati vagyon átruházásáról szóló határozat jelen szerződés 1. számú mellékletét képezi.
A megállapodás részletesen tartalmazza

a) a helyi önkormányzat és a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetésének előkészítésével és megalkotásával, valamint a költségvetéssel összefüggő adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítésével, továbbá a helyi nemzetiségi önkormányzat önálló fizetési számla nyitásával, törzskönyvi nyilvántartásba vételével és adószám igénylésével kapcsolatos határidőket és együttműködési kötelezettségeket, a felelősök konkrét kijelölésével,

b) a helyi nemzetiségi önkormányzat kötelezettségvállalásaival kapcsolatosan a helyi önkormányzatot terhelő ellenjegyzési, érvényesítési, utalványozási, szakmai teljesítésigazolási feladatokat, továbbá a felelősök konkrét kijelölését,

c) a helyi nemzetiségi önkormányzat kötelezettségvállalásának a szervezeti és működési szabályzatban meghatározott szabályait, különösen az összeférhetetlenségi, nyilvántartási kötelezettségeket,

d) a helyi nemzetiségi önkormányzat működési feltételeinek és gazdálkodásának eljárási és dokumentációs részletszabályaival, a belső ellenőrzéssel, valamint az ezeket végző személyek kijelölésének rendjével, és az adatszolgáltatási feladatok teljesítésével kapcsolatos előírásokat, feltételeket,

e) a nemzetiségi jogok érvényesítésének elősegítésére vonatkozó együttműködési szabályokat.

A megállapodás nem terjed ki az államháztartáson kívülről származó pénzeszközök felhasználásával kapcsolatos feladatok ellátására.

I. Fejezet

A működési feltételek biztosítása

1. Biatorbágy Város Önkormányzata a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy (a továbbiakban: helyi nemzetiségi önkormányzat) részére biztosítja az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeit, továbbá gondoskodik a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról.

2. Az önkormányzati működés feltételei és az ezzel kapcsolatos végrehajtási feladatok:

a) a helyi nemzetiségi önkormányzat részére havonta legalább harminckét órában az önkormányzati feladat ellátásához szükséges tárgyi, technikai eszközökkel felszerelt helyiség (tárgyaló) ingyenes használatának biztosítása a jelen szerződés 43. pontja szerinti megállapodásban rögzítettek szerint a megállapodás a jelen szerződés 3. számú mellékletét képezi;

b) a helyi nemzetiségi önkormányzat működéséhez (a testületi, tisztségviselői, képviselői feladatok ellátásához) szükséges tárgyi és személyi feltételek biztosítása, nemzetiségi referens kijelölésével;

c) a nemzetiségi referens feladatköre különösen: testületi ülések előkészítése (meghívók, előterjesztések, hivatalos levelezés előkészítése, postázása, a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, postázása),

d.) közvetlen elektronikus kapcsolattartásra a Biatorbágyi Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal) levelezőrendszerében a nemzetiségi önkormányzatnak önállóan képzett elérési lehetőség, elektronikus levélcím (nemet.nemzetiseg@biatorbagy.hu) szolgál, melynek kezelésére a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke jogosult,
e) a testületi döntések és a tisztségviselők döntéseinek előkészítése, a testületi és tisztségviselői döntéshozatalhoz kapcsolódó nyilvántartási, sokszorosítási, postázási feladatok ellátása,
f) a helyi nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatok ellátása,
g) internet használat,
h) a fenti a.)-g.) pontokban meghatározott feladatellátáshoz, valamint a jelen szerződés 26. pontjához kapcsolódó, okszerűen felmerült költségeknek - a testületi tagok és tisztviselők telefonhasználata költségei kivételével - a viselése.

3. Önkormányzati működésen értendő a testületi üléseken és a közmeghallgatáson túl, a bizottságok működése, a tisztviselői és képviselői megbízatás ellátása, valamint a kötelező önkormányzati feladatok ellátását szolgáló rendezvények megtartása is.

4. A helyi nemzetiségi önkormányzat vagyontárgyairól a nyilvántartást a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi osztálya vezeti, amely tartalmazza a megalakulásakor juttatott vagyont és folyamatosan a vagyonváltozást.

5. A szükséges információkat, a dokumentációkat a helyi nemzetiségi önkormányzat Elnöke biztosítja, illetőleg a vagyontárgy felvételéhez kapcsolódó bizonylatokat szolgáltatja.

6. A helyi nemzetiségi önkormányzat vagyonával való gazdálkodás a helyi nemzetiségi önkormányzat határozatának megfelelően történik. A vagyonváltozással – értékesítés és beszerzés – összefüggő kötelezettségvállalás, pénzügyi ellenjegyzés, érvényesítés, utalványozás rendjét a IV. Fejezet tartalmazza.

7. A leltározás megszervezéséről a nemzetiségi önkormányzat elnöke gondoskodik a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi osztályának közreműködésével.

8. Leltározást kétévente, a költségvetési beszámolóról szóló határozati javaslat megtárgyalásáig illetve minden elnökváltásnál végre kell hajtani. A helyi nemzetiségi önkormányzat vagyontárgyaiért az elnök/testület vagyoni felelősséggel tartozik. A felmerülő leltárhiányért a leltárral lezárt időszak alatti elnök/testület a felelős, aki a hiány összegét köteles – 30 napon belül- megtéríteni.

9. Biatorbágy Város Önkormányzatának Jegyzője vagy - a jegyzővel azonos képesítési előírásoknak megfelelő - általa megbízott személy Biatorbágy Város Önkormányzat megbízásából és képviseletében részt vesz a helyi nemzetiségi önkormányzat testületi ülésein és jelzi, amennyiben törvénysértést észlel; továbbá a nemzetiségi önkormányzat kérésére szakmai segítséget nyújt annak ülésén és azon kívül is a nemzetiségi önkormányzat működését érintően.

10. A helyi nemzetiségi önkormányzat fenntartásában lévő Ritsmann Pál Német Nemzetiségi Általános Iskola, valamint a Bechtold Sváb Tájház Biatorbágy intézmények tekintetében a helyi nemzetiségi önkormányzat köteles az ingó,- és ingatlanvagyonra vonatkozó vagyonbiztosítási szerződéseket megkötni.

11. A helyi nemzetiségi önkormányzatnál a belső ellenőrzéssel kapcsolatos feladatokat a Hivatal által szerződtetett belső ellenőr látja el. Belső ellenőrzésre a kockázatelemzésen alapuló éves belső ellenőrzési tervben foglaltak szerint kerül sor.

II. Fejezet

A költségvetés elkészítésének és elfogadásának rendje

II/A. Kapcsolattartó kijelölése

A helyi önkormányzat megbízottként költségvetéssel, valamint gazdálkodással kapcsolatos ügyekben az Önkormányzat gazdasági vezetője kerül kijelölésre.
II/B. A költségvetés egyeztetésének és elfogadásának rendje

12. A helyi nemzetiségi önkormányzat bevételeivel és kiadásaival kapcsolatban a tervezési feladatok ellátásáról a helyi önkormányzat hivatala gondoskodik, a nemzetiségi önkormányzat adatszolgáltatása alapján. A jegyző gondoskodik a költségvetési határozattervezet előkészítéséről.

13. A helyi nemzetiségi önkormányzat Elnöke - a Jegyzővel és a Pénzügyi osztály vezetőjével - a költségvetési határozat-tervezetet egyezteti, a nemzetiségi önkormányzatot érintő vitás kérdéseket tisztázzák.

14. A helyi nemzetiségi önkormányzat Elnöke az egyeztetések során minden, a költségvetés összeállításához szükséges információval a Polgármesteri Hivatal munkáját hatékonyan segíti.

15. Az egyeztetéseket követően a helyi nemzetiségi önkormányzat kiemelt előirányzatai meghatározásra kerülnek, majd a helyi nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete megtárgyalja, és elfogadásáról határozatban dönt.

16. A Biatorbágy Város Önkormányzata a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatának törvényességéért, a bevételi és kiadási előirányzatok megállapításáért felelősséggel nem tartozik.

17. Az esetleges adósságrendezési eljárás során a helyi nemzetiségi önkormányzat tartozásaiért Biatorbágy Város Önkormányzat felelősséggel nem tartozik.

II/C. A költségvetési előirányzatok módosítása

18. A helyi nemzetiségi önkormányzat előirányzatai a helyi nemzetiségi önkormányzat határozata alapján módosíthatók.

19. A költségvetési határozat módosításáról, ha a kiemelt előirányzatokat érinti a helyi nemzetiségi önkormányzat Elnöke – az első negyed év kivételével- negyedévenként, a döntése szerinti időpontokba, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a módosítás elemi költségvetésen történő átvezetése érdekében.

III. Fejezet

Költségvetési információ szolgáltatás rendje

III/A. Költségvetési információ

20. A helyi nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete által jóváhagyott éves költségvetésről a kiadott nyomtatványgarnitúra felhasználásával – az államháztartás pénzügyi információs rendszere (KGR. Rendszer) keretében – adatszolgáltatást kell teljesíteni.

A Polgármesteri Hivatal Pénzügyi osztálya elkészíti – a vonatkozó jogszabályok alapján – a nyomtatványgarnitúrák felhasználásával, a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete által elfogadott határozattal egyező adattartalommal a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetéséről a költségvetési információt.
a) A Polgármesteri Hivatal az a) pont szerint összeállított költségvetési információt – ha a költségvetési törvény másként nem rendelkezik – a költségvetési törvény kihirdetését követő 60 napon belül a MÁK-hoz (Magyar Államkincstár Pest Megyei Területi Igazgatóságához) benyújtja.

III/B. Költségvetési beszámoló

21. A helyi nemzetiségi önkormányzatnak a naptári évről december 31-i fordulónappal éves költségvetési beszámolót, valamint tárgyhónapot követő hó 20-ig pénzforgalmi jelentést, mérlegjelentést negyedévente kell készítenie és feladnia a Magyar Államkincstár felé.

22. A helyi nemzetiségi önkormányzat Elnöke közreműködik a beszámolók összeállításában, a vonatkozó részadatok elkészítésével (a nyomtatványgarnitúra meghatározott űrlapjai).

IV. fejezet

A költségvetési gazdálkodás bonyolításának rendje

Irányadó szabályozásként kell alkalmazni Biatorbágy Város Önkormányzata a kötelezettségvállalás, pénzügyi ellenjegyzés, érvényesítés, utalványozás, szakmai teljesítés igazolásának rendjéről szóló gazdálkodási szabályzatát.
Az önkormányzati gazdálkodás biztonságáért a képviselő-testület, illetve a közgyűlés, a szabályszerűségéért pedig az elnök felel.

IV/A. A költségvetés végrehajtása

23. A helyi nemzetiségi önkormányzat operatív gazdálkodásának bonyolító szerve Biatorbágy Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának Pénzügyi osztálya.

24. A Polgármesteri Hivatal Pénzügyi osztálya a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetési előirányzatán belül, annak figyelemmel kísérésével végzi a költségvetési szervekre vonatkozó gazdálkodási szabályok betartása mellett a gazdálkodás feladatait.

IV/B. Kötelezettségvállalás rendje

25. A helyi nemzetiségi önkormányzat nevében a helyi nemzetiségi önkormányzat feladatainak ellátása (végrehajtása) során fizetési vagy más teljesítési kötelezettséget vállalni (továbbiakban: kötelezettségvállalás) kizárólag az Elnök vagy az általa írásban felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult.

26. Kötelezettséget vállalni – jogszabályban meghatározott kivételekkel – csak pénzügyi ellenjegyzés után, a pénzügyi teljesítés esedékességét megelőzően, írásban lehet. A helyi nemzetiségi önkormányzat kiadási előirányzatai terhére vállalt kötelezettség esetén a pénzügyi ellenjegyzésre a Polgármesteri Hivatal gazdasági vezetője vagy az általa írásban felhatalmazott személy jogosult. A pénzügyi ellenjegyzésre kijelölt személyek felsorolását jelen szerződés 1. számú függeléke tartalmazza.

IV/C. Szakmai teljesítés igazolása

27. Szakmai teljesítésigazolásra a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy elnöke jogosult, távollétében pedig az általa megbízott személy, kivéve az építőipari kivitelezési tevékenységről szóló 191/2009. (IX.15.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó kötelezettségvállalókat, mely esetben teljesítésigazolásra csak a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy elnöke jogosult.

IV/D. Az utalványozás

28. A helyi nemzetiségi önkormányzatnál a kiadás teljesítésének, a bevétel beszedésének vagy elszámolásának elrendelésére (továbbiakban: utalványozásra) - a gazdasági ügyrendben meghatározott utalványrendeleten - kizárólag az Elnök vagy az általa írásban felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult.

29. Utalványozni csak az érvényesítés után lehet.

30. Pénzügyi teljesítésre kizárólag az utalványozást követően és pénzügyi ellenjegyzés mellett kerülhet sor. A pénzügyi ellenjegyzésre kijelölt személyek felsorolását jelen szerződés 1. számú függeléke tartalmazza.

IV/F. Az érvényesítés

31. Az érvényesítést a Polgármesteri Hivatal ezzel megbízott pénzügyi-számviteli szakképesítésű dolgozói végezhetik.

32. Az érvényesítőnek ellenőriznie kell az összegszerűséget, a fedezet meglétét és azt, hogy a megelőző ügymenetben a hatályos Áht, Ávr., az államháztartási számviteli kormányrendelet előírásait, továbbá a belső szabályzatokban foglaltakat megtartották-e.

IV./G. Összeférhetetlenségi szabályok

33. A kötelezettségvállaló és a pénzügyi ellenjegyző ugyanazon gazdasági esemény tekintetében azonos személy nem lehet.

34. Az érvényesítő ugyanazon gazdasági esemény tekintetében nem lehet azonos a kötelezettségvállalásra, utalványozásra és a teljesítést igazoló személlyel.

35. Kötelezettségvállalási, pénzügyi ellenjegyzési, érvényesítési, utalványozási és teljesítésigazolásra irányuló feladatot nem végezheti az a személy, aki ezt a tevékenységét a Polgári Törvénykönyv szerinti közeli hozzátartozója vagy maga javára látná el.

IV/H. A nemzetiségi önkormányzat számviteli bizonylatai

36. A helyi nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásával és pénzellátásával kapcsolatos minden pénzforgalmat a saját pénztárában, illetve a Hivatal által biztosított költségvetési elszámolási számlán köteles lebonyolítani.

37. A helyi nemzetiségi önkormányzat házipénztárral rendelkezhet. A készpénzes forgalomról a helyi nemzetiségi önkormányzat minden hónap 5-ig a nyilvántartásokat, számlákat átadja a Polgármesteri Hivatal részére.

38. A helyi nemzetiségi önkormányzat működésének általános támogatását a nemzetiségi önkormányzat a Biatorbágy Város Önkormányzatán keresztül a költségvetési törvényben meghatározottak szerint veszi igénybe.

IV/I. A vagyoni és számviteli nyilvántartás, adatszolgáltatás rendje

39. A Polgármesteri Hivatal a helyi nemzetiségi önkormányzat vagyoni, számviteli nyilvántartásait a helyi önkormányzat nyilvántartásain belül elkülönítetten vezeti.

40. Az Áht.-ban meghatározott adatszolgáltatás során szolgáltatott adatok valódiságáért, a számviteli szabályokkal és a statisztikai rendszerrel való tartalmi egyezőségéért a helyi nemzetiségi önkormányzat tekintetében a helyi nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületének Elnöke, a helyi önkormányzat és Jegyzője együttesen felelős.

IV/J. Bankszámlarend

41. A gazdálkodásával összefüggő pénzforgalom a helyi nemzetiségi önkormányzat által megnyitott fizetési számlán bonyolódik. A helyi nemzetiségi önkormányzat Elnökét és az általa meghatalmazott személyt – a banki aláírás-bejelentés szerint –a fizetési számla feletti rendelkezés jogosultság illeti meg.

42. A Polgármesteri Hivatal Pénzügyi osztálya biztosítja, hogy a számvitel és analitikai nyilvántartás során a helyi nemzetiségi önkormányzat bevétele, kiadása, pénzmaradványa elkülönítetten kimutatásra kerüljön, megteremtve ezzel az önálló pénzgazdálkodás feltételét.

V. Fejezet

Az együttműködés egyéb területei

43. Biatorbágy Város Képviselő-testülete a nemzetiségi jogok, így különösen a kollektív nyelvhasználat, oktatás, nevelés, hagyományápolás és kultúra, a helyi sajtó, az esélyegyenlőség, a társadalmi felzárkózás és a szociális ellátás kérdéskörében a német nemzetiségi lakosságot e minőségében érintő helyi önkormányzati határozatot csak a német lakosságot képviselő német települési nemzetiségi önkormányzat, ennek hiányában a területi német nemzetiségi önkormányzat egyetértésével alkothatja meg.

V/1. közérdekű muzeális kiállítóhely működtetése és fenntartása

44. Biatorbágy Város Önkormányzata és a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy 2015. október 22. napján létrejött közfeladat-ellátási megállapodásában foglaltakra tekintettel Biatorbágy Város Önkormányzata és a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy vagyonkezelési szerződés megkötésével a Nemzetségi Önkormányzat Biatorbágy vagyonkezelésébe kerül a Biatorbágy, Fő utca 92. szám alatti ingatlan a muzeális intézményekről, nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló, 1997. évi CXL tv. 48. §. (3) bekezdése szerinti közérdekű muzeális kiállítóhely fenntartása feladat ellátásnak céljára.

a) A Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy köteles Biatorbágy Város Önkormányzatát a használatba adott ingatlant fenyegető veszélyről és a beállott kárról értesíteni, és köteles tűrni, hogy Biatorbágy Város Önkormányzata a veszély elhárítására, ill. a kár következményeinek megszüntetésére a szükséges intézkedéseket megtegye.

b) A Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy kötelezettsége a helyi német nemzetiségi kultúra értékeinek megismertetése, a megértés, befogadás elősegítése, az ünnepek kultúrájának gondozása, jellegzetességeinek megőrzése, az értékek felkutatása és közkinccsé tétele.

c) A Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy kötelessége, hogy Biatorbágy Város Önkormányzat által működtetésre biztosított összegből, valamint a feladat ellátására az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. tv. 14. §. (3) bekezdése alapján biztosított előirányzatból biztosított más források terhére gondoskodjon a működés személyi feltételeiről, a működést szolgáló fogyóeszközök pótlásáról, a közüzemi díjak megfizetéséről, valamint egyéb, jelen szerződésben a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy kötelezettségeibe tartozó költségek fedezetéről.

d) A vagyonkezelési szerződésben foglalt működéséhez szükséges fedezetet, a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy saját forrásból és Biatorbágy Város Önkormányzat mindenkori éves költségvetési rendeletében meghatározott hozzájárulásával biztosítja. Biatorbágy Város Önkormányzata az ellátandó feladat- és hatáskör ellátásával arányban álló anyagi, tárgyi és pénzügyi feltételeket a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy rendelkezésére bocsátja.

e) A Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy a fentiekben meghatározottak szerint „Biatorbágy Város Önkormányzat által juttatott forrásokat kizárólag a közérdekű muzeális kiállítóhely működtetésével és fenntartásával kapcsolatos – feladatok ellátására fordítja.

V/2.Köznevelési célú együttműködés

45. Biatorbágy Város Önkormányzata a 151/2019. (VI.27.) számú határozatával a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy vagyonkezelésébe adta a Biatorbágy, Biatorbágy, Karinthy Frigyes utca 4. szám alatti ingatlant annak felépítményeivel és ingóságaival, mely ingatlant aztán Biatorbágy Város Önkormányzata a 150/2020. (VII.13) számú határozatával a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy tulajdonába adta a köznevelési feladat ellátására, a Ritsmann Pál Német Nemzetiségi Általános Iskola működtetésére.

46. A Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy tudomásul veszi, hogy a gyermekétkeztetéshez, valamint a szünidei gyermekétkeztetéshez szükséges ingó vagyon az Átvevő részére nem került átadásra, azokat Biatorbágy Város Önkormányzata – a Gyvt. 21/A. és 21/C. §-aiban előírt kötelező feladatellátásának biztosítása céljából – önállóan hasznosítja. A Biatorbágy, Karinthy Frigyes út 4. szám alatti telephelyen működő konyhát továbbra is üzemelteti. A Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy ingyenesen biztosítja azon helyiségek elérhetőségét, ahol Biatorbágy Város Önkormányzata a Gyvt. 21/C. §-ában meghatározott szünidei gyermekétkeztetést megszervezi, ideértve az étkezési térítési díjak beszedésének biztosítását.

V/III. Egyéb együttműködés

47. Biatorbágy Város Önkormányzata az önszabályozó rendeletei keretein belül, a saját közfeladatai ellátásában való közreműködő Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágyot, e tevékenységeinek elősegítésére támogatja forrásszerzési, beruházási és egyéb tevékenységei ellátásában.

48. Biatorbágy Város Önkormányzata a Nek. tv. 10. §. (9) bekezdésére figyelemmel, a nemzetiségi ügyekkel foglalkozó bizottságként a települési önkormányzat oktatási, kulturális és egészségügyi bizottságát jelöli ki.

V/IV. Pályázatokkal kapcsolatos feladatok

Kiterjed a biatorbágyi Német Nemzetiségi Önkormányzatra és az önállóan működő költségvetési szervére, a Bechtold Sváb Tájházra.
Pályázatok benyújtásával kapcsolatos feladatok:
A pályázati kiírásnak megfelelő pályázati dokumentáció teljeskörű összeállításáért és a meghirdetett határidőre történő benyújtásáért az elnök, illetve a költségvetési szerv vezetője felelős. Államkincstári pályázat esetén a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi osztályának kijelölt ügyintézője együttműködik az elnökkel/intézményvezetővel a meghatározott dokumentumok előállításában és a megjelölt internetes felületre, illetve az intézmény hivatali kapuján keresztül történő adatfeltöltésben. A pályázati dokumentációhoz tartozó költségterv a pénzügyi osztállyal való előzetes egyeztetést követően kizárólag a pénzügyi ellenjegyző jóváhagyásával nyújtható be. Az elkészült pályázati dokumentáció egy másolati példányát a feladással/benyújtással egyidejűleg elnök/intézményvezető átadja a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi osztálya részére.
A pályázat elbírálását követően annak eredményéről az elnök/ intézményvezető haladéktalanul írásban tájékoztatást küld a hivatal pénzügyi osztálya részére. Nyertes pályázat esetén a támogatói okirat egy másolati példányát mielőbb megküldi a pénzügyi osztály részére.
Utólagos finanszírozású pályázat esetén a nemzetiségi önkormányzat határozatban dönt a pályázati feltételek elfogadásáról és a pályázati cél megvalósításához az előfinanszírozás biztosításáról.
Azon pályázatok esetén, melyhez önrész biztosítása szükséges, a nemzetiségi önkormányzat előzetesen határozatot hoz az önrész vállalásáról, és annak költségvetésben való biztosításáról.
A pályázati cél megvalósításával kapcsolatos feladatok:
A támogatási cél megvalósításáról az elnök gondoskodik. A pályázati támogatás szabályszerű felhasználásáért az elnök/intézményvezető felelős, melynek során köteles Biatorbágy Város Önkormányzata gazdálkodási szabályzatában foglaltak szerint eljárni. A pályázati támogatás összegének folyósításáról a pénzügyi osztály tájékoztatja az elnököt/intézményvezetőt. A pályázó köteles a pályázati támogatás összegét a támogatói okiratban meghatározott határidőn belül és a támogatói okirathoz kapcsolódó pályázati útmutatóban foglaltak szerint felhasználni.
Valamennyi pályázattal kapcsolatos megrendelést, szerződést pénzügyi ellenjegyzéssel kell ellátni és egy eredeti példányban leadni a pénzügyi osztály ügyintézője számára, aki a kötelezettségvállalást haladéktalanul rögzíti az ASP rendszerben, lehetőség szerint pályázatonként külön részletező kóddal ellátva. A szerződéseknek, megrendeléseknek összhangban kell állniuk a támogatási cél megvalósításával és finanszírozásával, illetve finanszírozási ütemével, valamint tartalmaznia kell a támogatói okiratban meghatározott záradék szövegét.
Amennyiben a felhasználás alapján szükségessé válik a költségterv módosítása, úgy a kapcsolódó költségterv módosítási kérelmet a rendelkezésre álló határidőn belül elnök/intézményvezető a pénzügyi osztállyal való egyeztetést és a pénzügyi ellenjegyző jóváhagyását követően benyújtja a támogató felé. Az újonnan kiadott módosított költségtervet a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi osztálya felé le kell adni.
A pályázathoz kapcsolódó – záradékkal ellátott - számlákat elnök/ intézményvezető teljesítésigazolással együtt késedelem nélkül átadja a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi osztályának ügyintézője számára, aki köteles azokat haladéktalanul rögzíteni az ASP rendszerbe és gondoskodni a határidőre történő pénzügyi teljesítésről.
Személyi jellegű juttatás esetén elnök/intézményvezető gondoskodik az illetmény számfejtéséről, melyet haladéktalanul továbbít a pénzügyi osztály felé.
Pályázat elszámolása:
A pályázatok támogató felé történő szabályszerű, teljeskörű és határidőre való elszámolásáért az elnök/intézményvezető felel. Az elszámoláshoz szükséges szakmai beszámolót elnök/ intézményvezető állítja össze, melynek összhangban kell állnia a pénzügyi beszámolóval. A pénzügyi beszámoló összeállítása során a pénzügyi osztály ügyintézője az elszámolási határidőt megelőzően a kapcsolódó elszámolási útmutatóban foglaltak szerint záradékkal látja el a kifizetési bizonylatokat. Fénymásolatot készít az elszámoláshoz előírt pénzügyi-számviteli dokumentumokról, beleértve az elszámoláshoz szükséges megrendelőt, szerződést, számlát, bérkifizetési jegyzéket, eszközbeszerzés esetén a leltárba vételt igazoló dokumentumokat, teljesítésigazolást és a pénzügyi teljesítést alátámasztó banki igazolást, illetve pénztárbizonylatot. A pénzügyi elszámolás összeállított dokumentációját átadja elnök/intézményvezető részére. Az elszámoláshoz benyújtandó bizonylatokat elnök/ intézményvezető az előírásoknak megfelelően hitelesíti és gondoskodik a pénzügyi és szakmai beszámoló dokumentációjának támogatóhoz való benyújtásáról, illetve az előírt adatszolgáltatás teljesítéséről a támogató által meghatározott módon. A Magyar Államkincstár rendszerén belül, illetve hivatali kapun keresztül elszámolásra kerülő pályázatok esetében a pénzügyi osztály ügyintézője együttműködik az elnökkel/intézményvezetővel az előírt adatszolgáltatás teljesítésében.
Amennyiben nem került teljes mértékben felhasználásra a támogatás összege, úgy az elnök/ intézményvezető írásban nyilatkozik a támogatás összegének visszafizetéséről, mely tartalmazza a kedvezményezett pontos megnevezését és bankszámlaszámát. A pénzügyi osztály a leadott nyilatkozat alapján gondoskodik a támogatási összeg haladéktalan visszafizetéséről és a kapcsolódó banki igazolás megküldéséről az elnök/ intézményvezető részére. Amennyiben a támogató elrendeli a pályázat összegének visszafizetését, úgy az erről szóló dokumentumot elnök/ intézményvezető haladéktalanul továbbítja a pénzügyi osztály felé ügyintézés céljából. A pénzügyi osztály ebben az esetben is gondoskodik a megjelölt támogatási összeg haladéktalan visszafizetéséről és a kapcsolódó banki igazolás megküldéséről az elnök/ intézményvezető részére.

VI. Fejezet

Záró rendelkezések

49. Jelen megállapodásban foglaltakat a megállapodó felek minden év január 31-éig, általános vagy időközi választás esetén az alakuló ülést követő harminc napon belül felülvizsgálják, és szükség esetén egyeztetéssel módosítják.

50. Jelen megállapodás 5 eredeti példányban készül, melyből 1 pld-t kap Biatorbágy Város Önkormányzat Képviselő-testülete, 1 pld-t a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy, 1 pld-t Biatorbágy Város jegyzője, 1 pld-t Biatorbágyi Polgármesteri Hivatal Pénzügyi osztálya, 1 pld-t Irattár.

Jelen egységes szerkezetbe foglalt közigazgatási szerződést Biatorbágy Város Önkormányzatának Képviselő- testülete a 12/2022. (I. 27.), valamint a 13/2022. (I. 27.), számú határozatával, a Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy a 3/2022. (I. 20.) NNÖ határozatával hagyta jóvá.
Mellékletek:

1. számú melléklet: Német Nemzetiségi Önkormányzat Biatorbágy 81/2019. (XI. 26.) NNÖ határozata”

4. melléklet az 5/2022. (II. 25.) önkormányzati rendelethez

Az SzMSz 8. melléklet 2. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„2. Városgondnokság feladatai:

A Városgondnokság a várost szakszerű cselekvéssel, fizikai alkotó munkával építő, szolgáló szervezeti egység. A gondnokságot közvetlenül a polgármester irányítása alatt álló vezető irányítja. A Városgondnokság vezetőjének munkáját 1 fő legalább középfokú végzettségű műszaki ügyintéző segíti.”

5. melléklet az 5/2022. (II. 25.) önkormányzati rendelethez

„10. számú melléklet a 3/2011. (II.25.) önkormányzati rendelethez
Az Önkormányzat a kormányzati funkciók és államháztartási szakágazatok osztályozási rendjéről szóló 15/2019. (XII. 7.) PM rendeletben meghatározott alábbi kormányzati funkciókat látja el:
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
011220 Adó-, vám és jövedéki igazgatás
013320 Köztemető-fenntartás és- működtetés
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
013370 Informatikai fejlesztések, szolgáltatások
016030 Állampolgársági ügyek
016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
018010 Önkormányzatok elszámolásai a központi költségvetéssel
018020 Központi költségvetési befizetések
018030 Támogatási célú finanszírozási műveletek
022010 Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése
025010 Védelmi feladatok igazgatása és szabályozása
031030 közterület rendjének fenntartása
032020 Tűz-és katasztrófavédelmi tevékenységek
041140 Területfejlesztés igazgatása
041232 Start-munkaprogram - Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
045120 Út, autópálya építése
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
047410 Ár-és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek
051020 Nem veszélyes (települési) hulladék összetevőinek válogatása, elkülönített begyűjtése, szállítása, átrakása
051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása
051040 Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása
051050 Veszélyes hulladék begyűjtése, szállítása, átrakása
052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése
054020 Védett természeti területek és természeti értékek bemutatása, megőrzése és fenntartása
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
072210 Járóbetegek gyógyító szakellátása
072230 Járóbetegek gyógyító gondozása
072290 Járóbeteg-ellátás finanszírozása és támogatása
072312 Fogorvosi ügyeleti ellátás
074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
074032 Ifjúság- egészségügyi gondozás
074040 Fertőző megbetegedések megelőzése, járványügyi ellátás
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
081045 Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása
081071 Üdülői szálláshely-szolgáltatás és étkeztetés
082030 Művészeti tevékenységek (kivéve: színház)
082070 Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság működtetése és megóvása
082091 Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
084031 Civil szervezetek működési támogatása
084032 Civil szervezetek programtámogatása
084040 Egyházak közösségi és hitéleti tevékenységének támogatása
086010 Határon túli magyarok egyéb támogatásai
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben
104035 Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
104051 Gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni ellátások
107051 Szociális étkeztetés szociális konyhán
107060 Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások
900010 Központi költségvetés funkcióra nem sorolható bevételei államháztartáson kívülről
900020 Önkormányzatok funkcióra nem sorolható bevételei államháztartáson kívülről
900060 Forgatási és befektetési célú finanszírozási műveletek
106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások”