Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2022. (III. 7.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2022. évi költségvetéséről, módosításának és végrehajtásának rendjéről
Hatályos: 2022. 03. 08- 2022. 07. 12Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2022. (III. 7.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2022. évi költségvetéséről, módosításának és végrehajtásának rendjéről
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a 2022. évi költségvetésről, módosításának és végrehajtásának rendjéről a következő rendeletet alkotja:
A rendelet hatálya
1. § E rendelet hatálya kiterjed Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületére (továbbiakban: Képviselő-testület) és szerveire, valamint az Önkormányzat által alapított és irányított költségvetési szervekre, a Szentesi Közös Önkormányzati Hivatalra (továbbiakban: intézmények), a címrend szerinti önkormányzati költségvetésében tervezett feladatokra, továbbá mindazon magánszemélyekre, jogi személyekre és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre, alapítványokra, közalapítványokra, gazdasági társaságokra, amelyek az Önkormányzat költségvetésében szereplő előirányzatokból részesülnek.
A költségvetés bevételei és kiadásai
2. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2022. évi költségvetési bevételeinek és kiadásainak főösszegét, valamint azok egyenlegét, az e rendelet mellékleteiben részletezett bevételi források és kiadási jogcímek figyelembevételével:
költségvetési bevételét: |
6.018.917 |
eFt-ban |
---|---|---|
költségvetési kiadását: |
7.375.213 |
eFt-ban |
költségvetési egyenlegét: |
1.356.296 |
eFt, melyből |
Finanszírozási bevételek |
1.532.027 |
eFt, |
belső finanszírozású: |
1.339.103 |
eFt-ban |
ebből működési célú maradvány: |
349.192 |
eFt, |
felhalmozási célú maradvány: |
989.911 |
eFt, |
külső finanszírozású: |
192.924 |
eFt-ban |
ebből államháztartási megelőlegezések: |
89.422 |
eFt, |
hitel: |
103.502 |
eFt, |
Finanszírozási kiadások |
175.731 |
eFt, |
külső finanszírozású: |
175.731 |
eFt-ban állapítja meg. |
ebből államháztartási megelőlegezések visszatérítése: |
89.422 |
eFt, |
hiteltörlesztés: |
86.309 |
eFt. |
- személyi juttatások |
2.316.303 |
eFt |
- munkaadót terhelő járulék, szociális hozzájárulási adó |
317.079 |
eFt |
- dologi kiadások |
1.758.672 |
eFt |
- ellátottak pénzbeli juttatásai |
92.000 |
eFt |
- egyéb működési célú kiadások |
1.106.394 |
eFt |
- beruházások |
1.422.175 |
eFt |
- felújítások |
337.990 |
eFt |
- egyéb felhalmozási kiadások |
24.600 |
eFt |
- finanszírozási kiadások |
175.731 |
eFt |
3. § (1) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételi főösszegen belül a források összetételét az 1. (kötelező, önként vállalt és állami feladatok bontásban), 1/a., 1/b., 1/c. számú mellékletek tartalmazzák.
(2) A 2. § (1) bekezdésében megállapított és a 3. § (1) bekezdésében hivatkozott mellékletekben szereplő főösszegeken belül a költségvetési szervek előirányzat-csoportok kiemelt előirányzatok szerinti bevételeit, valamint a kiadások teljesítéséhez igénybe vehető általános önkormányzati támogatás, illetve a szociális és egyéb kedvezményhez igénybe vehető önkormányzati támogatás előirányzatát - kötelező, önként vállalt és állami feladatok bontásban - az 1/d. sz. melléklet szerint hagyja jóvá a Képviselő-testület intézményenként.
(3) A 2. § (1) bekezdésében megállapított kiadási főösszegeken belül a költségvetési szervek tervezett kiadásait intézményenként, előirányzat-csoportonként, illetve kiemelt előirányzatonként - kötelező, önként vállalt és állami feladatok bontásban - a 2. számú melléklet szerint állapítja meg a Képviselő-testület.
(4) A 2. § (1) bekezdésében megállapított kiadási főösszegen belül az egyéb, szociális célú támogatások kiadásainak tételes előirányzatait a 2/a. számú, a működési célra juttatott egyéb támogatásokat a 2/b. számú melléklet szerint hagyja jóvá a Képviselő-testület.
(5) Az Önkormányzat tulajdonában lévő, bérbeadás útján hasznosított ingatlanok ingatlankezelési tervét a 3/a. számú mellékletben részletezettek szerint hagyja jóvá a Képviselő-testület.
(6) A 2. § (1) bekezdésében megállapított kiadási főösszegen belül az Önkormányzat költségvetésében tervezett fejlesztési feladatait a 4. számú melléklet szerint fogadja el a Képviselő-testület.
(7) A Képviselő-testület az Önkormányzat adósságot keletkeztető kötelezettségeinek és saját bevételeinek alakulását a 6. számú melléklet szerint hagyja jóvá azzal, hogy év közben kötelezettségek a hitelképesség folyamatos figyelemmel kísérése és bemutatása mellett vállalhatók.
(8) Az önkormányzat hitelállományát az 5., a garancia-, kezességvállalását feladat és lejárat szerinti bontásban az 5/a. számú melléklet szerint hagyja jóvá a Képviselő-testület.
(9) Az éves létszám előirányzatot költségvetési szervenként a 8. számú mellékletben foglalt részletezés szerint 552,16 főben határozza meg a Képviselő-testület. A köznevelési intézményekben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak intézményi létszámkeretét a 8/a. melléklet szerint állapítja meg a Képviselő-testület.
(10) Az önkormányzati költségvetési szervek engedélyezett álláshelyeinek számát a 8/b, a közfoglalkoztatottak 2022. évi létszámát a 8. számú melléklet szerint hagyja jóvá a Képviselő-testület.
(11) Az Európai Uniós eszközök támogatásával megvalósuló projekteket, azok támogatási összegét és kiadásait a 7. számú melléklet szerint fogadja el a Képviselő-testület.
(12) A Képviselő-testület az Önkormányzat címrendjét a 9. számú melléklet alapján állapítja meg. A költségevetési intézmények - az 1/d., illetve a 2. számú mellékletben részletezett előirányzatainak tagolását - bevételeinek forrásonkénti, kiadásainak tételes részletezését az intézmények elemi költségvetése tartalmazza.
4. § Az egészségügyi alapellátást (védőnői szolgálat, iskola egészségügy, anyatej gyűjtés) Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (továbbiakban: NEAK) közvetlenül finanszírozza. Az e célra tervezett kötött felhasználású előirányzat 185.741 eFt, mely a feladatokhoz kapcsolódóan a Szentesi Intézmények Gazdasági Szervezete költségvetésében megtervezésre került.
A költségvetés tartalékai
5. § (1) A 2. § (1) bekezdése szerinti kiadási főösszegen belül a költségvetés egyes működési feladataihoz a felhasználásra vonatkozó célokhoz és feltételekhez kötötten 128.762 eFt tartalékot állapít meg a Képviselő-testület (ebből a képviselői keret /500 eFt/fő/ 6.500 eFt). A tartalékokat e rendelet 3. számú melléklete részletezi.
(2) A működési céltartalékkal való rendelkezés (átcsoportosítás), a cél szerinti felhasználás engedélyezése - a források rendelkezésre állásának függvényében - a Képviselő-testület jogköre.
(3) A működési céltartalékban (3. számú melléklet) elkülönített bizottsági keret felosztására a Képviselő-testület Művelődési, Oktatási és Kulturális Bizottsága tesz javaslatot.
(4) A jogszabályi előírásoknak megfelelően az előző évi keresetbe tartozó juttatások 2%-ának megfelelő, meghatározott munkateljesítmény eléréséért, illetve átmeneti többletfeladatok teljesítéséért fizetendő kereset-kiegészítésre - a céltartalékban - elkülönített összeg nyújt fedezetet a költségvetési intézményekben a teljesítmények ösztönzéséhez, melynek felhasználást a Képviselő-testület feltételekhez köti azzal, hogy a keret ténylegesen a teljesítmények ösztönzését kell, hogy szolgálja. A keret felhasználására vonatkozó szabályok, célok és az értékelés rendjének kialakítása, betartása kötelező és az intézményvezetők felelőssége. A szabályok maximális betartása nélkül a keret felhasználására nem kerülhet sor.
A költségvetés végrehajtásával kapcsolatos feladatok, a költségvetési gazdálkodás általános szabályai
6. § (1) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó intézményekben ellátandó feladatokhoz a személyi feltételeket az Önkormányzat a költségvetésben biztosította, melynek fedezete minden intézmény költségvetési előirányzatába az engedélyezett létszámnak megfelelő, 2022. január 1-től hatályos bértábla szerint - a minimálbér, garantált bérminimum mértékének változását figyelembevéve - került beépítésre.
(2) A Szentes Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: Hivatal) költségvetésében jutalom, prémium címén teljesítményösztönzés, személyi ösztönzés céljából előirányzatot a költségvetés nem tartalmaz.
(3) A Képviselő-testület a 2022. évi köztisztviselői illetményalapot 55.000,- Ft-ban határozza meg. Az Önkormányzat középfokú iskolai végzettségű köztisztviselői részére 20%, felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselői részére 30% illetménykiegészítést állapít meg tárgyévre.
7. § (1) A Képviselő-testület a sportegyesületek pénzbeli támogatásának keretösszegét 20.000 eFt-ban állapítja meg, melynek felosztását a Képviselő-testület Ifjúsági és Sportbizottságra bízza.
(2) A sportszervezetek támogatása címén megállapított keret terhére a kiutalás az Ifjúsági és Sportbizottság határozata alapján, a támogatási szerződések megkötését követően, az elszámoltatás rendjének betartása mellett történhet. Korábbi támogatással való elszámolás és támogatási szerződés hiányában újabb kiutalásra nem kerülhet sor. A támogatásokról, az elszámolásokról a Hivatal sportért felelős köztisztviselője köteles pontos, naprakész és átlátható nyilvántartást vezetni.
8. § (1) Az Önkormányzat költségvetési gazdálkodása a bevételi előirányzatok teljesítésének kötelezettségét és a kiadási előirányzatok felhasználásának jogosultságát foglalja magába. A bevétel előirányzat-módosítás nélkül is túlteljesíthető, a kiadási előirányzat nem jár felhasználási kötelezettséggel. A bevételi többlet a tervezett bevételt meghaladóan realizált bevétel akkor, ha a betervezett bevételi jogcímeken a bevételi többlet időpontjában bevételkiesés nem várható.
(2) A költségvetésben nem tervezett bevételek realizálása esetén az előirányzat módosítás a Képviselő-testület hatásköre.
9. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat, valamint a felügyelete alá tartozó intézmények költségvetését - e rendeletének módosításával - év közben megváltoztathatja.
(2) Az önkormányzati költségvetési szervek e rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek, de az 1/d., illetve a 2. számú mellékletekben megállapított kiemelt előirányzatok módosítása a Képviselő-testület hatásköre.
(3) A költségvetési szerv felel a saját költségvetésében meghatározott kiadási előirányzatok szabályszerű felhasználásáért, a bevételi előirányzatok teljesítéséért. Köteles feladatai ellátásáról, munkafolyamatai megszervezéséről úgy gondoskodni, hogy biztosítsa a költségvetésében megállapított előirányzatok gazdaságos, hatékony és takarékos felhasználását.
(4) Az intézmények a jelen rendeletben, illetve a rendelet 1/d. számú mellékletben foglalt részletezettséggel megállapított önkormányzati támogatást csak az alaptevékenység ellátásához használhatják fel.
(5) Az önkormányzati költségvetési szervek előirányzat-módosítási hatáskörükben - az irányító szerv egyidejű tájékoztatása mellett - a költségvetésük bevételi és kiadási előirányzatának főösszegét és a megfelelő részelőirányzatokat a tervezett előirányzatokon felüli többletbevételéből felemelhetik az alábbiak szerint:
10. § (1) Az önkormányzati alapítású gazdasági társaságok működéséhez szükséges támogatást a Képviselő-testület az alábbiak szerint állapítja meg:
Szentesi Sport -és Üdülőközpont Nkft. |
|
- működési támogatás |
170.000 eFt |
- adósságszolgálati támogatás |
32.139 eFt |
Szentes Városellátó Nkft. |
414.400 eFt |
SZVSZ Kft. |
|
- Városfejlesztési Csoport |
20.000 eFt |
- gyermekétkeztetés támogatása |
42.000 eFt |
Szentesi Élet Kft. |
17.757 eFt |
11. § (1) Az önkormányzati költségvetési szervek e rendelettel jóváhagyott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
(2) Valamennyi költségvetési szerv köteles a gazdálkodás vitelét, valamint számviteli rendjét meghatározó szabályzatait a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembevételével elkészíteni, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani.
(3) Az intézmények vezetői a 9. § (4) és (5) bekezdések szerinti kötelezettségvállalásaikat – beleértve a bér és egyéb személyi juttatásokra, valamint az azokat terhelő közterhekre vonatkozó kötelezettségvállalásokat is – az e rendelet 11. § (1) bekezdésében foglaltak figyelembevételével tehetik meg.
(4) A feladat elmaradásából származó - személyi és dologi - megtakarítások felhasználására csak a Képviselő-testület döntésének megfelelően kerülhet sor.
(5) A Képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi intézmény köteles betartani, illetve betartatni. Az előirányzat túllépés megakadályozása, megfelelő intézkedés megtétele az intézményvezetők feladata és felelőssége.
(6) A költségvetési szervek – a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő által finanszírozott feladatok kivételével – pénzellátásáról, kiadásaik teljesítéséhez szükséges pénzeszközök rendelkezésre bocsátásáról a Hivatal Számviteli és Tervezési Irodája az önkormányzati kincstár működtetésén keresztül gondoskodik.
(7) A Hivatal Számviteli és Tervezési Irodája köteles folyamatosan figyelemmel kísérni a pénzellátás szabályainak betartását, az önkormányzati támogatás kiutalására irányuló kérelmek jogosságát.
(8) Az intézmények költségvetésében jóváhagyott bevételi előirányzatok teljesítése, a bevételek beszedése az intézményvezetők felelőssége, ezért a hátralék beszedésére irányuló intézkedések elmulasztása miatt kieső bevételek pótlására önkormányzati támogatás kiutalására nem kerülhet sor.
12. § (1) Az Önkormányzat számára év közben biztosított pótelőirányzatok felhasználásáról, a költségvetési intézmények saját hatáskörben végrehajtott előirányzat módosításainak jóváhagyásáról, valamint az átruházott hatáskörben hozott döntésekről, az emiatt szükségessé váló költségvetési rendelet módosításáról a Képviselő-testület szükség szerint, de legalább negyedévente dönt.
(2) Amennyiben év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet, vagy elkülönített állami pénzalap az Önkormányzat számára meghatározott célra pótelőirányzatot biztosít, a polgármesternek a költségvetési rendelet módosítására irányuló javaslattal kell a Képviselő-testületet tájékoztatni.
13. § (1) A költségvetés végrehajtásának ellenőrzéséről az Önkormányzat köteles gondoskodni a költségvetési szervek és a Hivatal, mint intézmény tekintetében az éves ellenőrzési munkatervben foglaltak szerint. Az ellenőrzés tapasztalatairól a polgármester a zárszámadási rendelettervezet előterjesztésekor köteles a Képviselő-testületet tájékoztatni.
(2) Az intézmények kötelesek - a működésük folyamatára is tekintettel - kialakítani, működtetni a belső kontroll rendszert - az Áht. 69-70. §-a figyelembevételével - és a tapasztalatokról a beszámolási kötelezettség teljesítésével egyidejűleg kötelesek számot adni.
14. § (1) A költségvetés teljesítéséről, a bevételek és kiadások alakulásáról, az önkormányzat likviditási helyzetéről a Képviselő-testület Pénzügyi és Tulajdonosi Bizottságát folyamatosan tájékoztatni kell.
(2) Az intézmények által a maradvány felhasználására tett javaslatot az irányító szerv az Ávr. 155. §-ában foglaltak alapján felülvizsgálja, a felülvizsgált és jóváhagyott maradványt az intézmények az előző évi kötelezettségeikre használhatják fel.
(3) Az intézményi költségvetések előirányzatait a 2021. évi maradvány teljes összegére a Képviselő-testület a zárszámadás elfogadásával egyidejűleg módosítja.
(4) A beruházási feladatok részbeni forrását képező átvett pénzeszközök, felhalmozási célú támogatások, központosított előirányzatok teljesítésének elmaradása esetén a beruházások folytatásáról, az új körülményre való tekintettel, külön képviselő-testületi döntést kell hozni.
(5) A működési feladatokhoz kapcsolódó bevételi előirányzatok teljesítésében a tervezetthez viszonyított kiesés esetén a költségvetésben tervezett feladatok megvalósíthatóságáról, a költségvetési egyensúly megtartása érdekében teendő szükséges intézkedésekről a Képviselő-testület dönt.
(6) A költségvetés kiadási előirányzatai között nem szereplő feladatokra, a tervezett feladatok előirányzatát meghaladó kiadási szükségletekre kötelezettség nem vállalható, illetve a feladatok megvalósítását célzó, pénzügyi kötelezettséget keletkeztető intézkedés nem tehető.
15. § (1) Az Önkormányzat tulajdonosi minőségében hozott döntései a költségvetésben tervezett feladatok megvalósítását, a pénzügyi források felhasználhatóságát átmenetileg sem korlátozhatják.
(2) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó intézmények, gazdasági társaságok az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I.11.) Korm. rendeletben (továbbiakban: Áhsz.), Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének az Önkormányzat vagyonáról, a vagyona feletti tulajdonjog gyakorlásának, hasznosításának és vagyonkezelésbe adásának szabályairól 15/2013. (VII.17.) önkormányzati rendeletében, valamint az intézményi számviteli politikában rögzítettek szerint törölhetik a 2020. december 31-én fennálló, egy évet meghaladó, a behajtás érdekében tett, többszöri intézkedéssel igazolt kintlévőséget.
16. § (1) Az intézmények vezetői a jóváhagyott költségvetési kereteken túl pénzügyi, fedezet nélküli, az irányító szervtől származó, többletforrást igazoló írásos dokumentum hiányában kötelezettséget nem vállalhatnak, a feladatok végrehajtását nem kezdhetik meg.
(2) A költségvetési intézményeknek az elismert vevői állományukról és egyéb követelésükről, valamint az elismert szállítói állományukról és egyéb kötelezettségeikről tételes, korosított adatszolgáltatást kell teljesíteniük tárgyhót követő hónap 15-ig a Hivatal Számviteli és Tervezési Irodája felé.
(3) A költségvetési rendelet hatálya alá tartozó intézmények, gazdasági társaságok a feladatellátásukhoz kapcsolódó beszerzéseiket kötelesek a jogszabályokban előírt feltételeknek megfelelő tartalommal elkészített szabályzataikban rögzítettek szerint, az Önkormányzat érdekeinek szem előtt tartásával végezni.
(4) A költségvetési intézmények létszámgazdálkodásukat Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének a szentesi önkormányzati intézmények munkaerő-gazdálkodási rendszeréről szóló 37/2009.(XII.31.) rendelet előírásainak szigorú betartása mellett kötelesek bonyolítani, ezen belül az átmenetileg üres álláshelyek alakulásáról negyedévente elszámolni.
(5) Az Önkormányzat többségi tulajdonában lévő gazdasági társaság ügyvezetője köteles a személyi jellegű ráfordításokat érintő kötelezettségvállalásairól (alkalmazás, megbízás stb.) előzetesen a gazdasági társaság felügyelő bizottságát tájékoztatni.
(6) A gazdálkodás biztonságáért a Képviselő-testület, míg a szabályszerűségért a polgármester a felelős. A Hivatal, illetve a XIV. cím Önkormányzati feladatok tekintetében a kötelezettségvállalásra, pénzügyi ellenjegyzésre, utalványozásra vonatkozó hatáskörök gyakorlásának rendjét, a feladatellátás előírásait külön szabályzat tartalmazza.
(7) A Képviselő-testület felhatalmazza az intézmények vezetőit az intézményi költségvetésben megtervezett bevételek beszedésére, kiadások teljesítésére.
(8) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó intézmények működési vagy felhalmozási célú pályázat beadásához, azt megelőzően, az önkormányzati támogatást igénylő tervezett pályázat részleteinek a fenntartási kötelezettség és a további évek működési költségeinek ismertetésével kötelesek a Képviselő-testület döntését, jóváhagyását kérni.
Az Önkormányzat vagyonával és a felhalmozásokkal
kapcsolatos rendelkezések
17. § (1) Az Önkormányzat vagyonával való gazdálkodás szabályait az Önkormányzat vagyonáról, a vagyona feletti tulajdonjog gyakorlásának, hasznosításának és vagyonkezelésbe adásának szabályairól 15/2013. (VII.17.) önkormányzati rendelet tartalmazza.
(2) Az Önkormányzati vagyonnal való gazdálkodásban a tulajdonosi szemlélet, az önkormányzati érdekek fokozott érvényesítésével el kell érni, hogy a vagyontárgyak hozadéka a fejlesztések forrásaként maximálisan ki legyen használva.
(3) Az önkormányzati vagyontárgyak hasznosításából származó, e rendeletben forrásként nem tervezett bevételeket csak a Képviselő-testület döntésének megfelelően, elsődlegesen felhalmozási célok megvalósítására lehet felhasználni.
(4) A vagyontárgyak hasznosításáért az Önkormányzat fizetési eszközként csak forint átutalást, vagy készpénzt fogadhat el, más fizetési mód alkalmazása – csereingatlan, értékpapír, természetbeni teljesítés – a vonatkozó számviteli szabályok betartása mellett, a Képviselő-testület Városrendezési, -Fejlesztési és Idegenforgalmi, a Pénzügyi és Tulajdonosi, valamint a Jogi és Ügyrendi Bizottsága véleményének, jóváhagyásának előzetes kikérésével lehetséges.
Költségvetési egyensúlyt javító intézkedések, feladatok
18. § (1) A költségvetési egyensúly megtartása valamennyi területen megköveteli a tervezett bevételek teljesítését, a bevételi többletek beszedésére irányuló intézkedések folyamatos megtételét.
19. § (1) A Képviselő-testület a költségvetés likviditását biztosító 250.000 eFt forint alapú hitelkeret szükség szerinti igénybevételét engedélyezi, melynek felhasználásáról elkülönített nyilvántartást kell vezetni.
(2) A megkezdett beruházások megvalósításához a forrásokat az önkormányzati vagyon hatékony hasznosításával, pályázatok benyújtásával kell biztosítani az engedélyezési, közbeszerzési szabályok betartása mellett.
(3) A Képviselő-testület kötelezettséget vállal arra, hogy az igénybevett külső források törlesztő részleteit és kamatait a szerződés időtartama alatt – minden más kiadást megelőzően –teljesíti. Az Önkormányzat által vállalt készfizető kezességből adódó éves fizetési kötelezettségre is ugyanezek a szabályok vonatkoznak
Nemzetiségi Önkormányzat
20. § (1) A Szentesi Roma Nemzetiségi Önkormányzat részére, költségvetésében tervezett feladatok ellátásához a Képviselő-testület összességében 200 eFt működési támogatást állapít meg.
(2) A működési célú támogatás igénybevétele a Nemzetiségi Önkormányzat likviditási helyzetének figyelembevételével történhez meg.
Záró rendelkezések
21. §1
22. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a 2022. évi költségvetés végrehajtása során kell alkalmazni.
(2) E rendeletben foglaltak végrehajtásáról a 2022. évi zárszámadásról szóló rendeletben kell számot adni.
1. melléklet
1a. melléklet
1b. melléklet
1c. melléklet
1d. melléklet
2. melléklet
2a. melléklet
2b. melléklet
2c. melléklet
3. melléklet
3a. melléklet
4. melléklet
5. melléklet
5a. melléklet
6. melléklet
7. melléklet
8. melléklet
8a. melléklet
8b. melléklet
9. melléklet
Hatályon kívül helyezte: ugyane rendelet 21. §.