Nagydobos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (V. 19.) önkormányzati rendelete

Nagydobos Község Önkormányzat Képviselő Testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 1/2019. (II.07.) számú önkormányzati rendeletének módosításáról

Hatályos: 2022. 05. 24- 2022. 05. 24

Nagydobos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (V. 19.) önkormányzati rendelete

Nagydobos Község Önkormányzat Képviselő Testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 1/2019. (II.07.) számú önkormányzati rendeletének módosításáról

2022.05.24.

Nagydobos Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Nagydobos Község Önkormányzata Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló Nagydobos Község Képviselő Testületének 1/2019 (II.8.) önkorményzati rendelete 23. § (10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(10) A polgármester pályázat alapján, határozatlan időre, a jegyző javaslatára nevezi ki az aljegyzőt. Az aljegyző helyettesíti a jegyzőt, illetve ellátja a jegyző által meghatározott feladatokat. A jegyzői és aljegyzői tisztség betöltetlensége, illetve a jegyző és az aljegyző tartós akadályoztatása esetére legfeljebb hat hónap időtartamra Sárköziné Tóth Éva a Nagydobosi Polgármesteri Hivatal Köztisztviselője helyettesíti a jegyzőt. A helyettesítésről külön írásbeli felhatalmazás kerül kiállításra.”

2. § A Nagydobos Község Önkormányzata Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló Nagydobos Község Képviselő Testületének 1/2019 (II.8.) önkorményzati rendelete 4. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

3. § Ez a rendelet 2022. május 24-én lép hatályba, és 2022. május 25-én hatályát veszti.

1. melléklet

4. melléklet
A rendeletalkotási eljárás, valamint a rendeletek kihirdetésének és közzétételének főbb szabályai

1. A rendeletalkotás főbb szabályai

1.1.Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:

1.1.1.a települési képviselők,

1.1.2.az önkormányzati bizottságok elnökei,

1.1.3. a polgármester, az alpolgármester, a jegyző,

2. A rendelet-tervezet elkészítése:

2.1. A képviselő-testület a lakosság szélesebb körét érintő rendeletek előkészítésénél elveket, szempontokat állapíthat meg.

2.2. A rendelet-tervezetet a polgármesteri hivatal tárgy szerint érintett munkatársai készítik el a jegyző irányításával. Megbízható azonban az előkészítéssel a tárgy szerint illetékes önkormányzati bizottság, ad hoc bizottság, vagy külső szakértő is. Szakértő bevonására a jegyző tesz javaslatot. A jegyző akkor is részt vesz a rendelet előkészítésében, amennyiben azt bizottság, ideiglenes bizottság, vagy szakértő készíti el.

3. A rendelet-tervezet véleményezése:

3.1. A lakosság szélesebb rétegeinek jogait és kötelezettségeit érintő önkormányzat rendelet-tervezeteit legalább 15 napig közszemlére lehet bocsátani, melynek megtörténtéről a lakosságot a helyben szokásos módon tájékoztatni kell. A közszemlére bocsátás szükségességéről a képviselő-testület dönt.

3.2. A rendelet-tervezetet minden esetben kötelező az Ügyrendi és Jogi bizottság elé terjeszteni, megvitatás és véleményezés céljából.

3.3. Hasonlóképpen véleményeznie kell a rendelet-tervezetet az ágazatilag érintett bizottságnak is, ez a véleményezés az Ügyrendi és Jogi bizottsággal történő együttes ülésen is történhet.

4. A rendelet-tervezet képviselő-testület elé terjesztése és elfogadása:

4.1. A jegyző (illetve más előterjesztő) az előkészítést és véleményezést követően a rendelet-tervezetet indokolással együtt a képviselő-testület elé terjeszti.

4.2. Egyidejűleg tájékoztatja a testületet az előkészítés és a véleményeztetés során felvetett, de a tervezetben nem szereplő kisebbségi javaslatokról is, utalva a mellőzés indokaira.

4.3. A rendelet hiteles, végleges szövegét a jegyző az Integrált Jogalkotási Rendszer LocLex alrendszerében szerkeszti meg, s azt a polgármesterrel együtt aláírja.

5. A rendelet kihirdetése és közzététele

5.1. A rendelet kihirdetésének időpontja a polgármesteri hivatal hirdetőtáblájára való kihelyezés napja, melyet a rendelet eredeti példányán fel kell tüntetni. Helyben szokásos módon történő kihirdetésnek minősül a hirdetőtáblára való kihelyezés

5.2. A rendeleteket minden esetben meg kell jelentetni a község honlapján

5.3 A rendeletek esetlegesen szórólap, vagy plakát formájában is közölhetők a fentieken túlmenően.

5.3. Meg kell küldeni a rendeletek szövegét az alkalmazásuk szempontjából érintett szervekhez is. A jegyző gondoskodik arról, hogy az érintett szervek és személyek tudomást szerezzenek a rendelet őket érintő tartalmáról.

5.4. Meg kell küldeni a rendeletek szövegét az alkalmazásuk szempontjából érintett szervekhez is. A jegyző gondoskodik arról, hogy az érintett szervek és személyek tudomást szerezzenek a rendelet őket érintő tartalmáról. A jegyző kormányrendeletben meghatározottak szerint, legkésőbb a kihirdetést követő harmadik munkanapon gondoskodik az önkormányzati rendelet kormányhivatal részére a Törvényességi Felügyelet Írásbeli Kapcsolattartás Modulon keresztül történő megküldéséről.

5.5. Ha az önkormányzati rendelet helyesbítésére van szükség, a jegyző legkésőbb a helyesbítés kihirdetését követő munkanapon megküldi a kormányhivatalnak a helyesbítés tényéről történő tájékoztatást és az önkormányzati rendelet helyesbített változatát.

5.6. A jegyző a Nemzeti Jogszabálytár szolgáltatója által működtetett Integrált Jogalkotási Rendszer igénybevételével gondoskodik

a) az önkormányzati rendelet kihirdetését követő öt munkanapon belül az önkormányzati rendelet és valamennyi időállapot szerinti egységes szerkezetű szöveg,

b) az önkormányzati rendelet helyesbítése esetén legkésőbb a helyesbítés közzétételét követő munkanapon az önkormányzati rendelet helyesbített változatának, valamint a helyesbítésnek megfelelő egységes szerkezetű szöveg Nemzeti Jogszabálytárban való közzétételéről.

6. A rendeletek végrehajtása és hatályosulása

6.1.Az önkormányzati rendeletek végrehajtására kötelezettek - a polgármester indítványára - tájékoztatást adnak a végrehajtás helyzetéről és a fontosabb tapasztalatokról.

6.2.A jegyző évenként gondoskodik a hatályos önkormányzati rendeletek felülvizsgálatáról.

6.3.Ennek eredményeiről előterjesztést készít az önkormányzati képviselő-testület számára.

5.melléklet

Nagydobos község Önkormányzata Polgármesteri Hivatalának

Ü G Y R E N D J E

I. A hivatal jogállása

A hivatal a képviselő – testület által létrehozott egységes szerv, amely a polgármester irányításával látja el feladatait. A hivatal munkájának megszervezéséről a jegyző gondoskodik. A hivatal önálló költségvetési szerv.

7. A hivatal megnevezése, székhelye

Megnevezése : Nagydobos Község Önkormányzat Polgármesteri Hivatala

Székhelye : 4823 Nagydobos Fő út 129.

8. A hivatal szervezeti felépítése

A hivatal szervezeti felépítésére a hivatali feladatok ellátására az ügyrend mellékletét képező munkaköri leírásban foglaltak az irányadók .

II. A hivatal irányítása, vezetése

9. A polgármester a jegyző útján irányítja a hivatalt.

10. A polgármester és a jegyző a hivatal dolgozói részére szükség szerint, de legalább félévenként munkaértekezletet tartanak.

11. A jegyző ellátja a hivatallal kapcsolatos – a jogszabályokban és az SZMSZ –ben meg meghatározott- feladatait és vezeti, szervezi a hivatalt.

III. A hivatal működése

12. A munkarend

A hivatal dolgozóinak munkarendje

- hétfő- csütörtök : 7.30-16.00 óráig

- péntek: 7.30- 13.30 óráig

tart, mely magában foglalja az ebédidőt is, amely 30 perc .

- túlmunka végzés esetén szabadidőt a jegyző engedélyezhet.

- A polgármester és a jegyző munkaideje kötetlen.

13. Az ügyfélfogadás rendje

- a hivatali dolgozók ügyfélfogadást munkanapokon 8.00-12.00 óráig tartanak, péntek kivételével amikor egész nap nincs ügyfélfogadás.

- A polgármester és a jegyző lehetőség szerint minden hétfőn és szerdán 8.00-12.00 óráig tart fogadó órát.

- a települési képviselőket soron kívül, munkaidőben, az önkormányzat intézményeinek vezetőit ügyfélfogadási időn kívül is – lehetőleg előre egyeztetett időpontban- fogadniuk kell.

IV. A hivatal működésével kapcsolatos egyéb feladatok

14. A munkáltatói jogok gyakorlása

15. A hivatal dolgozói tekintetében a munkáltatói jogokat a jegyző a polgármester egyetértésével az alábbiak szerint gyakorolja :

15.1. - engedélyezi a dolgozók évi rendszeres szabadságának kiadását,

15.2. - igazolja a dolgozók útiszámláját, továbbá dönt a köztisztviselő kinevezéséről

15.3. - javadalmazásról

15.4. - jutalmazásról

15.5. - kitüntetésről

15.6. - fizetés nélküli szabadság engedélyezéséről

15.7. - anyagi és fegyelmi felelőségre vonásról .

16. Ügyiratkezelés ügyintézés

16.1. Az ügyiratokat és az ügyeket az ügyintézési határidőn belül kell elintézni.

16.2. Az iratok kezelését és megőrzését a jegyző által megbízott dolgozó végzi, az ügyiratkezelésre vonatkozó szabályok szerint.

17. A hivatal ügyiratkezelése

17.1. - a hivatalhoz érkező posta szétszórásáról a jegyző által megbízott dolgozó gondoskodik

17.2. - a személyre szólóan címzett küldemények kivételével a postát a jegyző bontja .

17.3. - a postát a jegyző szignálja, aki

17.3.1. o a hozzá érkező ügyiratok érkezteti és ellátja kiadási dátummal

17.3.2. o a sürgős intézkedést igénylő ügyeknél az iratra feljegyzi a sürgős szót a határidő megjelölése mellett

17.3.3. o szükség esetén feltünteti az iraton a leglényegesebb utasításokat,

18. - a hivatalban a kiadományozás rendje az alábbiak szerint alakul :

19. - a jegyző feladat-és hatáskörének megfelelően gyakorolja a kiadományozási jogot

20. - kiadományozási jog illeti meg az ügyintézőket a jegyző felhatalmazása alapján az ügy érdemét nem érintő ún. közbenső intézkedések megtételekor.

21. ( hiánypótlás időpont közlés stb.)

22. - Fő szabályként valamennyi külső szervtől érkező iratot, továbbá a saját kezdeményezésre induló ügyek alapiratát be kell iktatni. Nem kell beiktatni a tájékoztató jellegű kiadványokat.

23. - Az aláírt ellenjegyzett irat postázásáról a jegyző által megbízott dolgozó gondoskodik .

24. - Utalványozási jog, cégszerű aláírás

A polgármester ha jogszabály eltérően nem rendelkezik minden kifizetést jogosult utalványozni. Távollétében utalványozási joggal az alpolgármester rendelkezik. Az utalványozás a jegyző ellenjegyzése mellett történik. Cégszerű aláírásra a bejelentett személyek a bejegyzésben szereplő módon jogosultak .

25. - Bélyegző-nyilvántartás, a bélyegző használata

25.1. A bélyegző megrendeléséről a jegyző gondoskodik. A használatba adott bélyegzőről nyilvántartás készül. A bélyegzőkezelő anyagi, fegyelmi és büntetőjogi felelősséggel tartozik a bélyegző jogszerű használatáért. Ha valamelyik dolgozó a rábízott bélyegzőt elveszti, erről a jegyző írásban köteles jelentést tenni.

25.2. A jegyző köteles az elvesztés körülményeit és a dolgozót felelősségét megvizsgálni.

26. - Kiküldetés

26.1. A kiküldetéssel kapcsolatos munkáltatói jogot az ügyintézők tekintetében a jegyző gyakorolja.

26.2. A jegyző tekintetben a polgármester ,a polgármester tekintetben a pénzügyi bizottság elnöke gyakorolja a kiküldetéssel kapcsolatos munkáltatói jogot..

27. Az önkormányzat által ellátandó alap-tevékenységek kormányzati funkciók szerint:

27.1. - 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

27.2. - 011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás

27.3. - 013210 Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások

27.4. - 013320 Köztemető-fenntartás és -működtetés

27.5. - 013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

27.6. - 013360 Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési,

27.7. egyéb szolgáltatások

27.8. - 016010 Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz

27.9. kapcsolódó tevékenységek

27.10. - 016020 Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek

27.11. - 031030 Közterület rendjének fenntartása

27.12. - 041140 Területfejlesztés igazgatása

27.13. - 041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

27.14. - 041232 Startmunka program - Téli közfoglalkoztatás

27.15. - 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

27.16. - 041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram

27.17. - 047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

- 061040 Telepszerű lakókörnyezetek felszámolását célzó programok

27.18. - 064010 Közvilágítás

27.19. - 066010 Zöldterület-kezelés

27.20. - 066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

27.21. - 072111 Háziorvosi alapellátás

27.22. -072311 Fogorvosi alapellátás

27.23. - 074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

- 074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás

27.24. - 081041 Versenysport- és utánpótlás nevelési tevékenység és támogatása

27.25. - 082044 Könyvtári szolgáltatások

27.26. - 082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

27.27. - 082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

27.28. - 086030 Nemzetközi kulturális együttműködés

27.29. - 086090 Egyéb szabadidős szolgáltatás

27.30. - 096015 Gyermekétkeztetés Köznevelési intézményben

27.31. - 104042 Család és gyermekjóléti szolgáltatások

27.32. - 107051 Szociális étkeztetés szociális konyhán

27.33. - 107052 Házi segítségnyújtás

27.34. - 107053 Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

27.35. - 107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás