Mályi Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (II. 3.) önkormányzati rendelete

az átmeneti gazdálkodás szabályairól

Hatályos: 2023. 02. 04- 2023. 03. 01

Mályi Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (II. 3.) önkormányzati rendelete

az átmeneti gazdálkodás szabályairól

2023.02.04.

Mályi Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A rendelet hatálya kiterjed Mályi Község Önkormányzatára, valamint az irányítása alá tartozó költségvetési szervekre.

2. § (1) A polgármester, valamint a költségvetési szervek vezetői jogosultak az önkormányzatot illetve a költségvetési szervet illető bevételek folytatólagos beszedésére és a működési kiadások – így elsősorban a munkavállalókat megillető juttatások, a közüzemi díjak, valamint az alapfeladatok ellátása érdekében szükséges szakmai és üzemeltetési anyagok, szolgáltatások - előző évi előirányzatokon belüli időarányos teljesítésére.

(2) Az átmenti gazdálkodás időszakában a 2022. évről áthúzódó felhalmozási kötelezettségvállalások teljesíthetők.

(3) Új felhalmozási kötelezettség az uniós vagy hazai forrású pályázatok megvalósításához kapcsolódó kötelezettségvállalás, könyvtári könyv beszerzés, valamint a közvetlen hiba- vagy baleset-elhárítási feladat kivételével nem vállalható.

3. § Az átmeneti gazdálkodás időszakában a központi bérintézkedések, valamint a köztisztviselők, közalkalmazottak előmeneteli rendszeréből fakadó átsorolások, a munkavállalót megillető jubileumi jutalmak kifizetése végrehajthatók.

4. § Az átmeneti gazdálkodás időszakában teljesített kiadásokat és beszedett bevételeket a 2023. évi költségvetési rendeletbe be kell építeni

5. § Ez a rendelet 2023. február 4-én lép hatályba.

6. § E rendelet rendelkezéseit 2023. január 01. napjától kell alkalmazni.