Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (II. 7.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2023. évi költségvetéséről

Hatályos: 2024. 05. 23

Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (II. 7.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2023. évi költségvetéséről

2024.05.23.

Igal Város Önkormányzat Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011 évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva az önkormányzat 2023. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:

1. § (1) A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak szerveire (polgármester, bizottságok, képviselő-testület hivatala) és az önkormányzat költségvetési szerveire terjed ki.

(2) Az Önkormányzat által irányított költségvetési szervek:

a) Igali Közös Önkormányzati Hivatal

b) Arany János Művelődési Ház

c) Igali Tündérkert Bölcsőde

I. A költségvetés bevételeinek és kiadásainak fő összege, költségvetési egyenleg

2. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat és intézményei együttes 2023. évi költségvetését

a)1 Bevételek mindösszesen: 1.966.098.661 Ft

b)2 Kiadások mindösszesen: 1.966.098.661 Ft

c) Hiány: 0 Ft

(2) KÖLTSÉGVETÉS ÖSSZESEN:

a)3 Költségvetési bevételek összesen: 966.267.963 Ft

b)4 Költségvetési kiadások összesen: 1.945.733.633 Ft

c)5 Költségvetési hiány: 979.465.670 Ft

d)6 Finanszírozási egyenleg:

e)7 Finanszírozási bevételek összesen: 999.830.698 Ft

f)8 Finanszírozási kiadások: 20.365.028 Ft

g)9 Finanszírozási többlet: 979.465.670 Ft

(3)10 MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGVETÉS: (4. sz. melléklet szerint)

a) bevételek összesen: 935.740.072 Ft

b) kiadások összesen: 931.482.288 Ft

c) Működési többlet: 4.257.784 Ft

d) FELHALMOZÁSI KÖLTSÉGVETÉS: (4. sz. melléklet szerint)

e) bevételek összesen: 1.030.358.589 Ft

f) kiadások összesen: 1.034.616.373 Ft

g) Felhalmozási hiány: 4.257.784 Ft

(4) A költségvetési főösszegen belül:

a)11 a működési célú bevételt 935.740.072 Ft-ban, ebből:

aa) Működési célú támogatások áht.-n belül 628.809.744 Ft

ab) Közhatalmi bevételek 207.834.220 Ft

ac) Működési bevételek 43.984.580 Ft

ad) Működési célú átvett pénzeszközök 1.081.823 Ft

ae) előző évi pénzmaradványt (működési) 31.954.240 Ft

af) Áht-n belüli megelőlegezések: 22.075.465 Ft

ag) vállalkozási maradványt ------ Ft-ban

b)12 a működési célú kiadásokat 911.117.260 Ft-ban, ebből:

ba) a személyi juttatások kiadásai 199.381.928 Ft-ban

bb) a munkaadókat terhelő járulékok 25.676.203 Ft-ban

bc) a dologi kiadások 181.452.839 Ft-ban

bd) az ellátottak pénzbeli juttatásai 10.060.540 Ft

be) egyéb működési célú kiadásokat 494.545.750 Ft-ban, ebből: a tartalékot 2.000.00. Ft-ban

bf) Áht-n belüli megelőlegezések visszafizetése 20.365.028 Ft-ban

c)13 a felhalmozási célú bevételt 1.030.358.589 Ft-ban állapítja meg, ebből:

ca) Felhalmozási célú támogatások áht-n belülről: 73.957.596 Ft

cb) Felhalmozási bevételek: 10.600.000 Ft

cc) Előző évi pénzmaradvány (felhalmozási): 945.800.993 Ft

d)14 a felhalmozási célú kiadást 1.034.616.373 Ft-ban állapítja meg, ebből:

da) a beruházások összege 652.533.700 Ft

db) felújítások összege 382.061.413 Ft

dc) egyéb felhalmozási célú kiadások 21.260 Ft

dd) az intézményi felhalmozási kiadások összegét -------- Ft

de) felhalmozási célú hiteltörlesztés összegét -------- Ft.

(5) Az önkormányzat összesített bevételeiből:

a)15 kötelező feladatok bevételei: 1.758.264.441 Ft

b)16 önként vállalt feladatok bevételei: 207.834.220 Ft

c) állami (államigazgatási) feladatok bevételei: 0 Ft

(6) Az önkormányzat összesített kiadásaiból:

a)17 kötelező feladatok kiadásai: 1.945.954.301 Ft

b)18 önként vállalt feladatok kiadásai: 2.500.000 Ft

c)19 állami (államigazgatási) feladatok kiadásai: 17.644.360 Ft

Az önkormányzat bevételei és kiadásai

3. § (1) Az önkormányzat költségvetési bevételeit e rendelet 1. melléklete tartalmazza.

(2) Az önkormányzat költségvetési kiadásait e rendelet 2. melléklete tartalmazza.

(3) Az önkormányzat nevében végzett beruházási és felújítási kiadásokat beruházásonként a 3. melléklete szerint állapítja meg.

(4) Az önkormányzat Európai Uniós támogatással megvalósuló programok, projektek bevételeit és kiadásait e rendelet 4. melléklete tartalmazza.

(5) Az önkormányzat által lakosságnak juttatott támogatásokat, szociális, rászorulósági jellegű ellátásokat e rendelet 5. melléklete tartalmazza.

(6) Az önkormányzat és az intézmények költségvetését külön-külön e rendelet 6. melléklete szerint hagyja jóvá.

(7) Az önkormányzat költségvetési mérlegét e rendelet 7. melléklete tartalmazza.

(8) Az önkormányzat előirányzat felhasználási ütemtervét a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.

(9) A lakosság számára nyújtandó közvetett, valamint lakossági és közösségi szolgáltatások támogatását a 9. melléklet szerint hagyja jóvá.

(10) A képviselő-testület Környezetvédelmi Alap bevételt nem tervez.

(11) A kötelező, nem kötelező és államigazgatási feladatok bevételeit és kiadásait feladatonként e rendelet 11. melléklete tartalmazza

Létszámkeret megállapítása

4. § A képviselő-testület az önkormányzat és intézményei létszámkeretét, beleértve a közfoglalkoztatottak létszámát is 37 főben, a 10. melléklet szerinti bontásban hagyja jóvá.

A bevételek és kiadások közötti egyensúly megteremtéséhez szükséges intézkedések

5. § A képviselő-testület a bevételek és kiadások közötti egyensúly megteremtése érdekében az előző évi pénzmaradvány felhasználását hagyja jóvá 975.013.761 Ft összegben.

Általános és céltartalék, a bevételi többlet kezelése

6. § (1) Az önkormányzat tartaléka: 2.000.000 Ft, ebből:

a) Általános tartalék: 1.000.000 Ft

b) Céltartalék: 1.000.000 Ft

(2) A tartalékot a képviselő-testület a felsorolt célokra állapítja meg az alábbiak szerint:

a) Általános tartalék év közben a működési kiadások fedezetére,

b) a céltartalék az állami normatíva miatti visszafizetési kötelezettségekre, egyéb előre nem látható kiadásokra használható fel.

(3) A képviselő-testület a céltartalékkal való rendelkezés jogát a polgármesterre átruházza, aki a tartalékkal történő rendelkezésről a legközelebbi képviselő testületi ülésen a tájékoztatást ad.

(4) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet pénzintézeti lekötés útján hasznosíthatja.

II. A 2022. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

7. § (1) A költségvetési szervek éves költségvetésének végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségéért, a takarékosság érvényesítéséért, a bevételek növeléséért az alapfeladatok sérelme nélkül a költségvetési szerv vezetője a felelős.

(2) A költségvetési szerv éves költségvetését a megállapított önkormányzati támogatás és saját bevételei terhére úgy köteles megtervezni, hogy abból biztosított legyen az éves gazdálkodás, illetve kötelezően ellátandó feladatait maradéktalanul teljesíteni tudja.

(3) A költségvetési szervnél tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését. A kiadási előirányzatok – amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be – nem teljesíthetők.

(4) A költségvetési szervek számadási kötelezettséggel tartoznak a részükre juttatott céljellegű támogatás rendeltetésszerű felhasználására vonatkozóan.

(5) A költségvetési szervek kizárólag a képviselő-testület előzetes jóváhagyásával nyújthatnak be szakmai pályázatokat abban az esetben, ha a pályázattal megvalósuló feladat ellátása költségvetési többlettámogatást igényel.

(6) Az önkormányzat költségvetési szervei éven túli fejlesztési kötelezettséget csak a képviselő-testület jóváhagyásával vállalhatnak.

(7) Az állami támogatásokat megalapozó adatok évközi változásáról a tárgyév április 10.ig, június 10.-ig, október 10.-ig a költségvetési szerv vezetője köteles az Igali Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője részére adatot szolgáltatni.

(8) A költségvetési szervek vezetői felelősek az állami támogatásokat megalapozó adatok (létszám, stb.) valóságtartamáért, az elszámoláshoz szükséges dokumentumok helyességéért, valamint kötelesek az elszámolások alapját képező nyilvántartásokat, dokumentumokat naprakészen vezetni.

8. § (1) Az év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról - ha az érdemi döntést igényel - a testület dönt a polgármester előterjesztésére a költségvetési rendelet egyidejű módosításával.

(2) Az (1) bekezdésben nem szereplő központi pótelőirányzatok felosztásáról és az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek saját hatáskörben kezdeményezett rendelet módosításáról a képviselő testület a 9. § (3) bekezdésben foglalt módon dönt.

9. § (1) A helyi önkormányzati költségvetési szerv pénzmaradványát a képviselő-testület hagyja jóvá.

(2) A képviselő-testület gazdasági szükséghelyzetben a költségvetési szervet megillető pénzmaradvány felhasználását korlátozhatja. Gazdasági szükséghelyzetnek minősül különösen az, amikor az önkormányzat működése fizetésképtelenség miatt veszélybe kerül.

(3) Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti – Áht. rendelkezéseitől eltérő – intézkedést hozhat, amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.

(4) A (3) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.

10. § (1) A polgármester az Áht. 23. § (2) bekezdés h) pontja, valamint a Mötv. 68. § (4) bekezdése alapján a 9. § (3) bekezdésén foglaltakon túl 1.000.000 Ft értékhatárig dönt a forrásfelhasználásról, döntéséről tájékoztatja a testületet.

(2) A polgármester az Áht. 34. § (2) bekezdés alapján 9. § (3-4) bekezdésén foglaltakon túl 1.000.000 Ft-ig a helyi önkormányzat kiadásait és bevételeit módosíthatja és a kiadási előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre.

A költségvetési szerv előirányzat-módosításának szabályai

11. § (1) Az önkormányzat és a költségvetési szervek bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatók az előirányzat módosításával. Az előirányzatok megváltoztatása e költségvetési rendeletben meghatározottak szerint történik.

(2) A költségvetési szerv saját hatáskörű előirányzat módosítást csak abban az esetben hajthat végre, ha a személyi juttatások és/vagy a munkaadót terhelő járulék előirányzatból dologi kiadásokra csoportosít át. Az átcsoportosítást a képviselő-testület rendelet-módosításban hagyja jóvá.

(3) A költségvetési szervek a jóváhagyott bevételi előirányzataikon felüli többletbevételeiket a költségvetési rendeletbe történő átvezetése, annak módosítása után használhatják fel.

(4) A jóváhagyott kiemelt előirányzatokon belül az átcsoportosításról a költségvetési szerv vezetője saját hatáskörben dönt.

(5) A költségvetési szerv a saját hatáskörű előirányzat módosításokról az irányító szervét negyedévenként tájékoztatja.

Létszám- és bérgazdálkodással kapcsolatos előírások

12. § (1) A költségvetési szerv vezetője önálló létszám- és bérgazdálkodási jogkörében eljárva a költségvetési szerv részére engedélyezett létszám (álláshely)-keretet a tényleges foglalkoztatás során köteles betartani.

(2) Az egyes foglalkoztatási formákra (teljes munkaidős, részmunkaidős, valamint a megbízási, tiszteletdíjas foglalkoztatás) álláshelyenként, illetve összességében az elemi költségvetésben tervezett (módosított személyi juttatás) előirányzatot nem lépheti túl.

(3) A költségvetési szerv csak abban az esetben fordulhat a fenntartóhoz személyi juttatási pótelőirányzat kérelemmel, ha előirányzata, illetve maradványa nem biztosítja törvényben előírt kötelezettségei teljesítését.

13. § A költségvetési szerv költségvetési támogatását a képviselő-testület a költségvetési szervek pénzellátási rendje szerint biztosítja. Az egyéb szervezetek részére nyújtott támogatások a megállapodásoknak megfelelően, illetve negyedévente egyenlő részletekben kerüljenek kiutalásra.

Szolgáltatási szerződés

14. § (1) Az önkormányzat által irányított költségvetési szervekben szakmai alapfeladat keretében szellemi tevékenység szolgáltatási szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételének szabályai:

(2) Az önkormányzat által felügyelt költségvetési szervnél, szakmai alapfeladat keretében szellemi tevékenység végzésére szolgáltatási szerződéssel, számla ellenében külső személy vagy szervezet az e §-ban meghatározott feltételekkel vehető igénybe.

(3) A szolgáltatási szerződést írásban kell megkötni.

(4) A szerződéskötés feltétele, hogy

a) a költségvetési szerv az adott feladat ellátáshoz megfelelő szakértelemmel rendelkező személyt nem foglalkoztat, vagy

b) eseti, nem rendszeres jellegű feladat ellátása szükséges és a költségvetési szerven belül a feladat ellátásához megfelelő szakértelemmel rendelkező személy átmenetileg nem áll rendelkezésre.

(5) Jogszabályban vagy a költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatában meghatározott vezetői feladat ellátására szolgáltatási szerződés nem köthető.

(6) A feladat ellátásának – a fenntartóval egyeztetett - részletes feltételeit, az ellátható feladatokat a költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatban határozza meg.

(7) A szerződésnek tartalmaznia kell különösen:

a) az ellátandó feladatot,

b) a díjazás mértékét,

c) részletes utalást arra, hogy a (3) bekezdésben írt feltétel mely körülményre tekintettel áll fenn,

d) a szerződés időtartamát,

e) szervezettel kötendő szerződés esetén azt, hogy a szervezet részéről személy szerint ki(k) köteles(ek) a feladat ellátására, valamint,

f) a teljesítés igazolására felhatalmazott személy megnevezését.

Önkormányzati biztos kirendelése

15. § (1) Ha a helyi önkormányzati költségvetési szerv 30 napon túli, elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át, vagy egyébként a 150 millió forintot, és e tartozását egy hónapon belül nem tudja 30 nap alá szorítani, akkor a képviselő-testület a költségvetési szervnél az Áht. 71. § (2) és (3) bekezdésében foglalt hatáskörrel rendelkező önkormányzati biztost jelöl ki.

(2) Az önkormányzati biztos kirendelését az (1) bekezdésben meghatározott mértékű elismert tartozásállomány elérése esetén a képviselő-testületnél a polgármester kezdeményezi.

(3) Ha a polgármester a kötelezettségének nem tesz eleget, a biztos kirendelését indítványozhatja

a) az önkormányzat képviselő-testületének pénzügyi bizottsága,

b) a helyi önkormányzat jegyzője a polgármesteren keresztül,

c) a helyi önkormányzat képviselő-testülete által megbízott könyvvizsgáló,

d) a költségvetési szerv vezetője.

(4) Az önkormányzati biztost a jelölhető személyek, illetve szervezetek közül a képviselő-testület döntése alapján a polgármester bízza meg, és ennek tényét a helyben szokásos módon teszi közzé.

(5) Amennyiben az önkormányzatnál időközben az Ámr. 167. § (1) bekezdése szerinti adósságrendezési eljárást kezdeményeztek az általa fenntartott költségvetési szervek körében, az önkormányzati biztos további tevékenységére az alábbi szabályok alkalmazandók:

a) az önkormányzati biztos tevékenységéről a képviselő-testületnek havonta köteles beszámolni,

b) az önkormányzati biztos haladéktalanul köteles tájékoztatni a polgármestert, ha a költségvetési szervvel szemben adósságrendezési eljárást kezdeményeztek.

Támogatási szerződés

16. § (1) A képviselő-testület a társadalmi közösségek, sportegyesületek, klubok, alapítványok, egyházi közösségek stb. részére pénzbeli támogatást nyújt a költségvetésben betervezett keret erejéig.

(2) A támogatás folyósítására azt követően kerülhet sor, hogy a támogatott szervezetekkel/magánszemélyekkel az Önkormányzat nevében a polgármester megállapodást köt, mely az alábbiakat tartalmazza:

1. támogatás célja

2. támogatott tevékenységek

3. a támogatás összege

4. a felhasználás határideje

5. a rendelkezésre bocsátásának (folyósításának) módja, feltételei

6. elszámolási kötelezettség határideje, módja

7. a jogosulatlanul igénybevett támogatás visszafizetési rendje

(3) Amennyiben a támogatott az elszámolási kötelezettségének nem tesz eleget, a továbbiakban önkormányzati támogatásban nem részesülhet.

Záró és egyéb rendelkezések

17. § A képviselő-testület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről (bevételek beszedése, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítése) szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.

18. § (1) E rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Áht , és az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rendelet és az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatának előírásait kell alkalmazni.

(2) Ez a rendelet 2023. február 8-án lép hatályba.

1

A 2. § (1) bekezdés a) pontja az Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (V. 23.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

2

A 2. § (1) bekezdés b) pontja az Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (V. 23.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

3

A 2. § (2) bekezdés a) pontja az Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (V. 23.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

4

A 2. § (2) bekezdés b) pontja az Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (V. 23.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

5

A 2. § (2) bekezdés c) pontja az Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (V. 23.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

6

A 2. § (2) bekezdés d) pontja az Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (V. 23.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

7

A 2. § (2) bekezdés e) pontja az Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (V. 23.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

8

A 2. § (2) bekezdés f) pontja az Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (V. 23.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

9

A 2. § (2) bekezdés g) pontja az Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (V. 23.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

10

A 2. § (3) bekezdése az Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (V. 23.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

11

A 2. § (4) bekezdés a) pontja az Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (V. 23.) önkormányzati rendelete 1. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

12

A 2. § (4) bekezdés b) pontja az Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (V. 23.) önkormányzati rendelete 1. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

13

A 2. § (4) bekezdés c) pontja az Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (V. 23.) önkormányzati rendelete 1. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

14

A 2. § (4) bekezdés d) pontja az Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (V. 23.) önkormányzati rendelete 1. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

15

A 2. § (5) bekezdés a) pontja az Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (V. 23.) önkormányzati rendelete 1. § (5) bekezdésével megállapított szöveg.

16

A 2. § (5) bekezdés b) pontja az Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (V. 23.) önkormányzati rendelete 1. § (5) bekezdésével megállapított szöveg.

17

A 2. § (6) bekezdés a) pontja az Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (V. 23.) önkormányzati rendelete 1. § (6) bekezdésével megállapított szöveg.

18

A 2. § (6) bekezdés b) pontja az Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (V. 23.) önkormányzati rendelete 1. § (6) bekezdésével megállapított szöveg.

19

A 2. § (6) bekezdés c) pontja az Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (V. 23.) önkormányzati rendelete 1. § (6) bekezdésével megállapított szöveg.

20

Az 1. melléklet az Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (V. 23.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

21

A 2. melléklet az Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (V. 23.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

22

A 6. melléklet az Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (V. 23.) önkormányzati rendelete 2. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

23

A 7. melléklet az Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (V. 23.) önkormányzati rendelete 2. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

24

A 8. melléklet az Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (V. 23.) önkormányzati rendelete 2. § (5) bekezdésével megállapított szöveg.

25

A 11. melléklet az Igal Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (V. 23.) önkormányzati rendelete 2. § (6) bekezdésével megállapított szöveg.