Karád Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (II. 21.) önkormányzati rendelete

Karád Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról Szóló 8/2021. (V. 20.) rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 02. 21 18:00- 2023. 02. 22

Karád Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (II. 21.) önkormányzati rendelete

Karád Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról Szóló 8/2021. (V. 20.) rendelet módosításáról

2023.02.21.

Karád Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A KARÁD KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 8/2021. (V. 20.) önkormányzati rendelet 12. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az alpolgármester akadályoztatása, továbbá a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testület ülését a Pénzügyi és Általános Bizottság elnöke, illetve akadályoztatása vagy e tisztség betöltetlensége esetén a korelnök hívja össze és vezeti

2. § A KARÁD KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 8/2021. (V. 20.) önkormányzati rendelet 46. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„46. § A Képviselő-testület állandó bizottsága a Pénzügyi és Általános Bizottság, melynek létszáma 5 fő.

3. § A KARÁD KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 8/2021. (V. 20.) önkormányzati rendelet 54. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Képviselő-testület által a Pénzügyi és Általános Bizottságra átruházott feladat és hatásköröket a 3. melléklet tartalmazza.

4. § A KARÁD KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 8/2021. (V. 20.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

5. § Hatályát veszti a KARÁD KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 8/2021. (V. 20.) önkormányzati rendelet

6. § Ez a rendelet 2023. február 21-én 18 órakor lép hatályba.

1. melléklet az 1/2023. (II. 21.) önkormányzati rendelethez

A Képviselő-testület a Pénzügyi és Általános Bizottságra átruházott hatáskörei.
A Képviselő-testület a Pénzügyi és Általános Bizottságra ruházza az alábbi feladat és hatásköreit:

1. Önkormányzati rendeletben szabályozott átruházott hatáskörökben eljár.

2. Véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló éves beszámoló tervezetét.

3. Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés és csökkenés) alakulását, értékeli az azt előidéző okokat.

4. Vizsgálja és véleményezi az adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás indokait és gazdasági megalapozottságát.

5. Közreműködik az önkormányzat gazdasági programjának kidolgozásában.

6. Véleményezi a helyi adók bevezetését, mértékét és törlését.

7. Helyi közszolgáltatások fejlesztésével foglalkozó elképzelések véleményezése.

8. Gazdaságfejlesztési és településfejlesztési tárgyú önkormányzati rendeletek tervezetének véleményezése.

9. Településfejlesztési koncepciók, programok, általános rendezési tervek, középtávú és távlati fejlesztési tervek véleményezése.

10. Gazdasági és településfejlesztési képviselői interpellációk megválaszolása.

11. Elbírálja a Bursa Hungarica Felsőoktatási Ösztöndíj Pályázat kérelmeit.

12. Ellátja az összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatokat:

12.1. Feltárja az összeférhetetlenség alapjául szolgáló körülményeket,

12.2. Az összeférhetetlenség alapjául szolgáló körülmények fennállása esetén javaslatot tesz a képviselő testületnek az összeférhetetlenség megállapítására.

13. Nyilvántartja, vizsgálja és ellenőrzi a polgármester és a képviselők, valamint hozzátartozóik vagyonnyilatkozatait.

14. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatban eljárást folytat le, az eljárás eredményéről a bizottság a soron következő ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.