Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 24.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2024. 11. 27Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 24.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Ikervár Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. A rendelet alkalmazása
1. § A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011.évi CLXXXIX. törvényben (továbbiakban: Mötv.) a képviselő-testület feladat- és hatáskörére, szervezeti és működési szabályaira vonatkozó rendelkezéseket e rendeletben (a továbbiakban: SZMSZ) foglaltak figyelembevételével kell alkalmazni.
2. § (1) Az Önkormányzat
a) hivatalos megnevezése: Ikervár Község Önkormányzata
b) székhelye: 9756 Ikervár, Kossuth u.47.
c) illetékességi területe: Ikervár község közigazgatási területe.
(2) Az önkormányzat címere, zászlója, pecsétje használatának rendjére vonatkozó szabályokat a képviselő-testület külön rendeletben állapítja meg.
(3) Az önkormányzat által adományozható kitüntetések és elismerő címek alapítására és adományozására vonatkozó szabályokat külön rendelet tartalmazza.
3. § Az SzMSz az alábbiakat tartalmazza:
1. Az önkormányzat feladat-és hatáskörei és azok gyakorlása;
2. A képviselő-testületi ülés munkaterve
3. A képviselő-testület összehívása
4. A képviselő-testület ülésével és annak vezetésével kapcsolatos általános szabályok
5. Az előterjesztés
6. A sürgősségi indítvány
7. Kérdés és interpelláció
8. A jegyzőkönyv
9. Az önkormányzati rendeletalkotás és határozathozatal
10. A képviselő-testület bizottságai
11. A polgármester
12. Az alpolgármester
13. A jegyző, aljegyző
14. Közös Önkormányzati Hivatal
15. Közmeghallgatás
16. Az önkormányzat vagyona, gazdálkodása
17. Társulások
2. Az önkormányzat feladat-és hatáskörei és azok gyakorlása
4. § (1) A Képviselő-testület által átruházott hatáskörök felsorolását e rendelet 1. melléklete tartalmazza.
(2) Az átruházott hatáskörben eljáró a következő képviselő-testületi ülésen köteles beszámolni az átruházott hatáskörben hozott döntéseiről.
A Képviselő-testület működésének szabályai
3.1 A képviselő-testületi ülés munkaterve
5. §2 (1) A képviselő-testület a gazdasági programon alapuló éves munkaterv alapján végzi munkáját.
(2) A képviselő-testület éves munkaterve tartalmazza:
a) a képviselő-testület üléseinek tervezett időpontját és napirendjét;
b) a tervezett napirendi pontok előadóinak nevét;
c) a tervezett napirendi pontokhoz meghívandók felsorolását.
(3) A munkaterv tervezetét a Polgármester állítja össze és terjeszti a képviselő-testület elé legkésőbb a tárgyév első képviselő-testületi ülésén.
(4) A képviselő-testület szükség szerint ülésezik, de évente legalább 6 ülést tart.
3/A.3 A Képviselő-testületi ülés összehívása
6. § (1)4 A képviselő-testület ülését a polgármester, a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a polgármester és az alpolgármester egyidejű tartós akadályoztatása esetén az Ügyrendi és Pénzügyi Bizottság elnöke hívja össze.
(2)5 A képviselő-testület a rendes és rendkívüli üléseit, a közmeghallgatásait és az együttes képviselő-testületi üléseit az ikervári polgármesteri hivatal hivatalos helyiségében vagy az ikervári művelődési ház tanácskozó termében tartja.
(3)6
(4)7 A képviselő-testületi ülés meghívóját, illetve az egyes napirendi pontokhoz kapcsolódó előterjesztéseket - amennyiben azok rendelkezésre állnak - a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak és az őket érintő mértékben a részvételi joggal jelenlévőknek olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 3 nappal megkapják.
(5)8 A polgármester soron kívüli képviselő-testületi ülést köteles összehívni a települési képviselők legalább egynegyedének vagy a képviselő-testület bizottságának indítványára. Soron kívüli ülést a polgármester önállóan is indítványozhat. Az indítványban meg kell jelölni a rendkívüli ülés indokát. A polgármester a soron kívüli ülést az indítvány beérkezésétől számított 15 napon belüli időpontra hívja össze. A soron kívüli ülésen új, a meghívóban nem szereplő napirendi pont tárgyalását nem lehet felvenni.
(6)9 Soron kívüli ülésre szóló meghívót és - amennyiben azok rendelkezésre állnak - az előterjesztéseket úgy kell kézbesíteni, hogy azt a képviselők az ülés előtt lehetőség szerint legalább 1 nappal megkapják.
(7)10 Sürgős, halasztást nem tűrő esetben a polgármester rendkívüli soron kívüli képviselő-testületi ülést hívhat össze, melyre az ülés előtt 12 órával is kiküldhető a meghívó. Erre telefonon történő értesítési mód is igénybe vehető, a sürgősség okát azonban a meghívottal mindenképpen közölni kell. Az így összehívott soron kívüli ülésen csak egy napirendi pontot lehet tárgyalni.
(8)11 A képviselő-testület rendes üléseinek időpontjáról a lakosságot az ülés előtt legalább 3 nappal az önkormányzati hivatal hirdető tábláján elhelyezett hirdetménnyel értesíteni kell. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell a testületi ülések időpontját, helyét és napirendjét. Az értesítésre ezen felül egyéb elektronikus (önkormányzat honlapja, hivatalos közösségi oldala, önkormányzati intézmények hivatalos elektronikus fórumai), vagy helyben szokásos közzétételi megjelenítés (pl. hirdető táblák, lakossági szórólap) is igénybe vehető.
(9) A közmeghallgatást igénylő napirendeket tárgyaló ülések időpontját, helyét legalább 10 nappal a közmeghallgatás előtt a helyben szokásos módon nyilvánosságra kell hozni.
(10) A képviselő-testület ülésére meg kell hívni:
a) a képviselőket;
b) tanácskozási joggal a jegyzőt, aljegyzőt;
c) napirendi pont előadóját;
d) a napirend tárgya szerint illetékeseket.
4. A képviselő-testület ülésével és annak vezetésével kapcsolatos általános szabályok
7. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester, a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a polgármester és az alpolgármester egyidejű tartós akadályoztatása esetén az Ügyrendi és Pénzügyi Bizottság elnöke vezeti.
(2) Az ülésvezető a testületi-ülés vezetése során:
1. megnyitja, illetve berekeszti az ülést;
2. megállapítja, hogy a képviselő-testület ülésének összehívására az SZMSZ szabályainak megfelelően került sor;
3. megállapítja az ülés határozatképességét és az ülés időtartama alatt folyamatosan figyelemmel kíséri azt;
4. előterjeszti az ülés napirendjét;
5. napirendi pontonként szavazásra bocsátja a határozati javaslatokat, rendelet-tervezeteket.
(3) A képviselő-testület határozatképtelensége miatt a polgármester az ülést köteles 15 napon belül újra összehívni.
(4)12 A képviselő-testület két ülése közötti időszak fontosabb eseményeiről szóló tájékoztatót a testület - vita nélkül - tudomásul veszi, valamint dönt a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló beszámolók, és az átruházott hatáskörben hozott intézkedések elfogadásáról.
(5) A képviselő-testület az ülés napirendjéről vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.
(6) Napirendi pont tárgyalásának elhalasztására az előterjesztő vagy bármely képviselő-testületi tag javaslatot tehet.
8. § (1) Az ülésvezető a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, amelynek során:
1. az előterjesztő a napirendhez a vita előtt szóbeli kiegészítést tehet, amely nem ismételheti meg az írásbeli előterjesztést, ahhoz képest új információkat kell tartalmaznia;
2. az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket intézhetnek, amelyekre az előterjesztő köteles választ adni.
(2) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor, de az ülésvezető soron kívül felszólalást is engedélyezhet. A felszólalás időtartama legfeljebb 4 perc. Ha ugyanaz a személy, ugyanazon napirenddel kapcsolatban ismételten hozzászólásra jelentkezik, a polgármester a második és a további hozzászólásokat 1 percre korlátozhatja. Az idő túllépése miatt az ülés vezetője megvonhatja a szót a felszólalótól.
(3) Az előterjesztő hozzászólásainak száma a vita során nem korlátozható.
(4) A tanácskozás rendjének fenntartásáról az ülésvezető gondoskodik.
(5) A képviselő-testületi ülés rendjének és méltóságának fenntartása érdekében az ülésvezető a következő intézkedéseket teheti, illetve kell megtennie:
1. figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgytól, vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ, illetve a képviselő-testület tagjához méltatlan magatartást tanúsít;
2. rendre utasíthatja azt a személyt, aki a tanácskozás rendjét megzavarja.
(6) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyen tartózkodhatnak. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén az ülésvezető rendreutasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén pedig az érintettet a terem elhagyására kötelezheti.
(7) Az ülésvezetőnek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani nem lehet.
(8) Az önkormányzat bizottsága, valamint a képviselő-testület tagjai a vita lezárásáig bármely előterjesztéshez módosító indítványt nyújthatnak be a képviselő-testülethez.
(9) Az előterjesztő - figyelemmel a vitában elhangzottakra - az előterjesztésben szereplő javaslatot, illetve a módosító javaslatot benyújtó javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, vagy azt a szavazás megkezdéséig visszavonhatja. A módosító javaslat megváltoztatása esetén az ülésvezető azt újabb javaslatként véleményezésre az illetékes bizottságnak átadhatja.
(10) Ha a napirendi ponthoz több felszólaló nincs, az ülésvezető a vitát lezárja.
(11) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának a korlátozására a testület bármely tagja javaslatot tehet. A javaslatról a testület vita nélkül határoz.
(12) A napirend vitáját az előterjesztő foglalja össze, egyúttal reagál az elhangzott észrevételekre és előadja az esetleges módosító indítványait.
(13) A vita bármelyik szakaszában, illetve annak lezárása után a döntéshozatal során, jogszabálysértés, illetve jogszabálysértő döntés észlelése esetén a jegyző törvényességi észrevételt tesz.
5. A döntéshozatal szabályai
9. § (1) .Az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként kell szavazásra bocsátani. Először - az elhangzás sorrendjében - a módosító indítványokról dönt a képviselő-testület, majd a döntéséről végleges határozatot hoz.
(2) Szavazategyenlőség esetén az ülésvezető szünetet rendel el, majd újra elrendeli a szavazást. Ismételt szavazategyenlőség esetén az előterjesztést az előterjesztőnek vissza kell adni átdolgozásra. Ismételt döntésre a következő testületi ülésen kerülhet sor. Ha a szavazásra bocsátott kérdés – a tartózkodó képviselők száma miatt – nem kapja meg sem a többségi igent, sem a többségi nemet, érvényes döntés nem született.
(3)13 A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik. A képviselő-testület tagjai igennel vagy nemmel szavaznak, illetve tartózkodnak a szavazásnál.
(4)14 Az önkormányzati képviselő amennyiben elmulasztja az Mötv. 49. § (1) bekezdése szerinti személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét, és a személyes érintettséget bármely önkormányzati képviselő jelzi a döntést követő 6 hónapon belül, a képviselő-testület dönt az önkormányzati képviselő kizárásáról. Amennyiben a képviselő-testület az érintett önkormányzati képviselőt kizárja, az ügyben meghozott döntését hatályon kívül helyezi és az ügyet újratárgyalja.
(5) A képviselő-testület ülésén tanácskozási jog illeti meg a helyi civil szervezetek képviselőjét a tevékenységi körükbe tartozó téma tárgyalásánál.
6. Név szerinti és titkos szavazás
10. §15 (1) Név szerinti szavazást kell elrendelni, ha:
a) azt a törvény előírja,
b) azt a képviselők több mint fele indítványozza
c) a képviselő-testület megbízatásának lejártát megelőző feloszlásáról szóló testületi döntésről
d) a költségvetés 10 %-át meghaladó hitelfelvételről
e) intézmény alapításáról, átszervezéséről
f) a település státuszát illető kérdésekben.
(2) Név szerinti szavazás esetén a jegyző a névsornak megfelelően felolvassa a képviselő-testületi tagok nevét. A jelenlévő tagok nevük elhangzásakor „igen”-nel vagy „nem”-mel szavaznak. Bármely települési képviselő élhet tartózkodási jogával. A jegyző a szavazatokat a névsoron feltünteti, a szavazatokat tartalmazó névsort aláírásával látja el és átadja az ülésvezetőnek. Az ülésvezető a név szerinti szavazás eredményét kihirdeti. A név szerinti szavazásokat tartalmazó névsort a jegyzőkönyv mellé kell csatolni. A név szerinti szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, amelyet hitelesítve a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.
11. § (1) A képviselő-testület titkos szavazást tarthat a Mötv.46. § (2) bekezdésében foglalt ügyekben.
(2) A titkos szavazás lebonyolítása a képviselő-testület tagjaiból eseti jelleggel létrehozott háromtagú szavazatszedő bizottság feladata.
(3) A szavazatszedő bizottság tagjait és elnökét a képviselő-testület választja meg.
(4) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapokon, szavazóhelyiség és urna igénybevételével történik.
(5) Szavazategyenlőség esetén a szavazást ugyanazon az ülésen meg kell ismételni. Ismételt szavazategyenlőség esetén a képviselő-testület a következő ülésen határoz.
(6) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv tartalmazza:
1. annak megjelölését, hogy milyen ügyben történik a szavazás,
2. a szavazatszedő bizottság elnökének és tagjainak nevét,
3. a szavazatszedő bizottság szavazás során tett intézkedéseit, döntéseit,
4. a szavazás eredményét.
(7) A szavazásról készült jegyzőkönyvet a szavazatszedő bizottság elnöke és tagjai aláírják. A jegyzőkönyvet a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.
(8) A szavazás eredményéről a szavazatszedő bizottság elnöke a képviselő-testületnek a jegyzőkönyv ismertetésével jelentést tesz.
7. Az előterjesztés
12. § (1) Előterjesztésnek minősül a munkatervbe felvett vagy utólag javasolt rendelet-tervezet, határozat-tervezet, beszámoló és tájékoztató.
(2) Előterjesztés benyújtására jogosult:
1. a polgármester;
2. az alpolgármester,
3. a témakör szerint illetékes bizottság elnöke;
4. a képviselő-testület tagja;
5. a jegyző.
(3) A képviselő-testületi ülésre szóbeli és írásbeli előterjesztést lehet benyújtani.
(4)16 Az írásbeli előterjesztést a képviselő-testület ülését megelőzően, legalább 10 nappal kell a jegyzőhöz eljuttatni, aki jogszerűségi észrevételt tesz, és gondoskodik valamennyi anyag postázásáról. Halaszthatatlan esetben az ülésvezető engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek és a határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.
(5)17 Szóbeli előterjesztést a képviselő-testület 7. § (5) bekezdés szerinti egyszerű szótöbbséggel hozott döntése alapján lehet felvenni a napirendek közé.
8. Sürgősségi indítvány
13. § (1) A képviselő-testület a sürgősségi indítvány elfogadásáról, annak azonnali megtárgyalásáról, vagy elvetéséről egyszerű szótöbbséggel soron kívül dönt.
(2) A sürgősségi indítvány - a sürgősség tényének rövid indokolásával - legkésőbb a képviselő-testületi ülést megelőző nap 16.00 óráig írásban nyújtható be a polgármesternél.
(3) Sürgősségi indítványt nyújthatnak be:
a) a polgármester,
b) az alpolgármester,
c)18 a bizottság elnöke,
d) a képviselő-testület tagja,
e) a jegyző
(4) Ha a polgármester vagy valamely sürgősségi indítvány előterjesztésére jogosult ellenzi az azonnali tárgyalást, akkor a sürgősség kérdését vitára kell bocsátani. A polgármester ismerteti az indítványt, majd alkalmat ad az indítványozónak a sürgősség tényének rövid indokolására.
(5) Amennyiben a képviselő-testület nem fogadja el a sürgősségi tárgyalásra irányuló javaslatot, úgy az indítványt egyszerű napirendi javaslatként kell kezelni, s a napirendek meghatározásakor kell állást foglalni arról, hányadik napirendként tárgyalják azt.
9. Kérdés és interpelláció
14. § (1) A képviselő-testület tagja a képviselő-testület ülésén az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítési jellegű felvetésként vagy tudakozódásként kérdést tehet fel.
(2) A kérdésre a megkérdezettnek a képviselő-testület ülésén kell választ adni. A válasznak lényegre törőnek kell lennie. A válasz elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel hoz döntést. Ha nem lehetséges az azonnali válasz, akkor írásban kell a választ megadni 15 napon belül.
15. § (1) A képviselő-testület tagjai a testület ülésén a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a bizottság elnökéhez valamint a jegyzőhöz önkormányzati ügyekben, szóban vagy írásban interpellációt terjeszthetnek elő. Interpellációt valamely döntés végrehajtása tárgyában vagy intézkedés elmulasztása esetén lehet előterjeszteni.
(2) Az interpellációt a polgármesternél lehetőleg az ülést megelőző 10 nappal vagy az ülésen, a napirend megtárgyalásának megkezdése előtt kell benyújtani. A polgármester az interpellációt haladéktalanul továbbítja a címzettnek.
(3) A képviselő-testület ülésén az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az interpelláló nyilatkozik. Ha az interpellációra adott választ az interpelláló nem fogadja el, a képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel dönt az elfogadásról vagy a kérdés további napirenden tartásáról. Amennyiben a képviselő-testület az interpellációra adott választ elutasítja, elrendeli az interpelláció tárgyának részletes kivizsgálását, melybe az interpelláló képviselőt is be kell vonni.
10. A jegyzőkönyv
16. § (1) A képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvhöz csatolni kell a meghívót, az írásos előterjesztést, az elfogadott rendeleteket és a jelenléti ívet. Ha a képviselő hozzászólását írásban nyújtotta be, azt kell mellékelni a jegyzőkönyvhöz.
(2)19 A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyv készül, amelyet az önkormányzati hivatalban kell tárolni.
(3) A nyilvános ülésről készült jegyzőkönyv megtekinthető a jegyzőnél, ügyfélfogadási időben.
(4) A zárt ülésről készült jegyzőkönyvet és mellékleteit a nyilvános ülés jegyzőkönyvétől elkülönítetten kell kezelni.
11. Az önkormányzati rendeletalkotás és határozathozatal
17. § (1) Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:
a) a képviselő-testület tagja;
b)20 a Képviselő-testület bizottsága;
c) a polgármester
d) a jegyző
(2) Az önkormányzati rendelet-tervezet elkészítése a jegyző feladata, aki külső segítséget is igénybe vehet.
(3) A rendelet tervezet előkészítése és képviselő-testületi elfogadása az alábbiak szerint történik:
a) a képviselő-testület - a lakosság szélesebb körét érintő rendeletek előkészítésénél - elveket, szempontokat állapíthat meg;
b) a rendelet tervezetet a Közös Önkormányzati Hivatal tárgy szerint érintett munkatársa, szervezeti egysége készíti el. A tervezet előkészítésével a tárgy szerint illetékes önkormányzati bizottság és szakértő is megbízható;
c) a Közös Önkormányzati Hivatal akkor is köteles részt venni az előkészítésben, ha a tervezetet bizottság készíti el,
d) a testületet tájékoztatni kell az előkészítés és véleményezés során javasolt, de a tervezetbe be nem épített javaslatokról, utalva a mellőzés indokaira is.
(4) A rendelet hiteles, végleges szövegét a jegyző állítja össze.
(5)21 A jegyző gondoskodik az önkormányzati rendeletek kihirdetéséről az önkormányzati hivatal hirdetőtábláján. A rendeletek közzététele az önkormányzat honlapján is megtörténik.
(6) A jegyző a rendeletekről nyilvántartást vezet, gondoskodik folyamatos karbantartásáról, és szükség esetén kezdeményezi a rendeletek módosítását vagy hatályon kívül helyezését.
(7) A képviselő-testület határozatait külön-külön, a naptári év elejétől kezdődően, folyamatos sorszámmal, év,- hónap,- és napszámmal kell jelölni.
(8) A testületi határozatokról a jegyző nyilvántartást vezet.
(9) A határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követő 15 napon belül el kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek.
12. Közmeghallgatás
18. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de legalább évente egy alkalommal közmeghallgatást tart az alábbi szabályok figyelembevételével:
a) a közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, kérdéseket intézhetnek, közérdekű javaslatokat tehetnek;
b) a közmeghallgatás idejét, helyét és témáját, valamint más lakossági fórumok megtartásának tervét a képviselő-testület határozza meg, lehetőleg a munkatervének elfogadásakor;
c) a közmeghallgatás pontos időpontjára vonatkozó javaslatot a polgármester a közmeghallgatás üléstervvel egyidejűleg terjeszti elő;
d)22
e) a közmeghallgatás helyéről, idejéről, a tárgykörökről a helyben szokásos módon hirdetőtáblán elhelyezett hirdetménnyel tájékoztatni kell a lakosságot a rendezvény előtt legalább 10 nappal;
(2) A közmeghallgatáson felvetett kérdésekre, javaslatokra lehetőleg azonnal, de legkésőbb 15 napon belül írásban kell választ adni.
(3) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre értelemszerűen vonatkoznak a képviselő-testület jegyzőkönyvére irányadó szabályok.
Az önkormányzat egyéb szervei
13. A képviselő-testület bizottságai
19. § (1) A képviselő-testület a következő állandó bizottságot hozza létre:Ügyrendi és Pénzügyi Bizottság.
(2) A bizottság feladatait a rendelet 2. melléklete tartalmazza.
(3) A bizottság tagjainak névsorát a rendelet 1. függeléke tartalmazza.
14. A polgármester
20. § (1)23 Ikervár község polgármestere feladatát társadalmi megbízatásban látja el.
(2) A polgármester fogadóórát tart szerdai napokon 16 órától 17 óráig.
15. Az alpolgármester
21. § A képviselő-testület - a saját tagjai közül a polgármester javaslatára, titkos szavazással, a testület megbízatásának időtartamára - a polgármester helyettesítésére és munkájának segítségére egy fő alpolgármestert választ.
16. A jegyző, aljegyző
22. §24 A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat az Ikervári Közös Önkormányzati Hivatal jegyző által kijelölt ügyintézője, kijelölés hiányában Ikervár igazgatási ügyintézője látja el.
A Képviselő-testület munkaszervezete
17. Közös Önkormányzati Hivatal
23. § (1) Ikervár Község Önkormányzata, Csénye Község Önkormányzata , Pecöl Község Önkormányzata, Megyehíd Község Önkormányzata és Kenéz Község Önkormányzata 2015. január 1. napjától Közös Önkormányzati Hivatalt tart fenn.
(2) A Hivatal megnevezése: Ikervári Közös Önkormányzati Hivatal
18. A Közös Hivatal felépítése
24. § (1) A Hivatal székhelye: 9756 Ikervár, Kossuth u.47.
(2) A Hivatal kirendeltségei:
a) Csényei Kirendeltség 9611 Csénye, Ady u.42.
b) Pecöli Kirendeltség 9754 Pecöl, Széchenyi u.11.
Az önkormányzat gazdálkodása
19. Az önkormányzat vagyona, gazdálkodása
25. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat vagyongazdálkodásával kapcsolatos részletes szabályokat külön önkormányzati rendeletben határozza meg.
(2) Az önkormányzati gazdálkodással kapcsolatos feladatokat a jogszabályi előírások alapján a Közös Önkormányzati Hivatal látja el. E körbe tartozó feladatai, különösen:
a) a költségvetés, a költségvetési beszámoló, a havi adatszolgáltatás elkészítése;
b) támogatásokkal kapcsolatos feladatok ellátása;
c) biztosítja az önkormányzat könyvvitelének szabályszerű vezetését.
(3) Az önkormányzat kormányzati funkcióit a 3. melléklet tartalmazza.
20. Társulások
26. § (1) Az önkormányzat a feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb megoldása érdekében társulásokban vehet részt.
(2) A képviselő-testület elsősorban más települések képviselő-testületeivel alakít társulásokat.
(3) A képviselő-testület jogi személyiséggel rendelkező társulása a Sárvár Térsége Többcélú Kistérségi Társulás, melynek feladatai:
1. családsegítés és gyermekjóléti szolgáltatás,
2.25
3. belső ellenőrzési feladatok ellátása.
(4) A társulási megállapodások felsorolását a 2. függelék tartalmazza.
21. Záró rendelkezések
27. §26
28. § Ez a rendelet 2023. január 27-én lép hatályba.
1. melléklet az 1/2023. (I. 24.) önkormányzati rendelethez
1. hozzájárulás megadása a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 36. § (1) bekezdésében meghatározottakhoz;
2. kérelmezése a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 37. § (2) meghatározott intézkedéseknek;
3. hozzájárulás megadása útcsatlakozás létesítéshez (a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 39. § (1) bekezdése);
4. hozzájárulás megadása a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 42/A. § (1) bekezdése a) és b) pontjában meghatározottakhoz;
5.27 a magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény 97-101. §-aiban meghatározott önkormányzati településkép-érvényesítési eszközök alkalmazása
6.28 a szociális és gyermekvédelmi ellátásokról szóló 5/2021. (VII.1.) önkormányzati rendelet 2. § (1) bekezdésben, valamint a (9)-(10) bekezdéseiben meghatározott rendkívüli, a 3., 4. és 5. §-aiban meghatározott települési támogatásokra, valamint a 6. § (2) bekezdés a) és b) pontjai szerinti szolgáltatásra való jogosultság megállapítása tárgyában való döntés
7. Az államháztartáson kívüli források átvételéről és átadásáról és a helyi civil szervezetek támogatásáról szóló 9/2022. (XI.24.) önkormányzati rendelet szerinti, az államháztartáson kívüli pénzeszköz, valamint ingó vagyon átvételéről szóló döntés, az alapítványi forrás kivételével.
8. Az önkormányzati tulajdonban lévő lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletéről szóló 10/2022. (XI.24.) önkormányzati rendelet alapján a bérbeadói jogok gyakorlása és kötelezettségek teljesítése a bérlő kiválasztása, a szerződés módosítása és megszüntetése kivételével.
9.29 A közterület használati engedély kiadása a közterületek rendeltetéstől eltérő célú használatának szabályairól szóló 18/2023. (X.1.) önkormányzati rendeletben meghatározottak szerint.
2. melléklet az 1/2023. (I. 24.) önkormányzati rendelethez
1.30 Végzi a vagyonnyilatkozatok nyilvántartásával és ellenőrzésével, valamint az összeférhetetlenségi és méltatlansági ügyekkel kapcsolatos feladatokat;
2. Végzi a képviselő-testület által esetenként rá bízott feladatokat;
3.31
4. Ellátja a képviselő-testület pénzüggyel, költségvetéssel, településfejlesztéssel kapcsolatos döntéseinek előkészítését, szervezi a döntések végrehajtását;
5. .Végzi azokat a gazdálkodással és ellenőrzéssel kapcsolatos feladatokat, amelyekkel a képviselő-testület esetenként megbízza;
6. Figyelemmel kíséri a településfejlesztéssel kapcsolatos pályázatokat;
7. Végzi a képviselő-testület által esetenként rá bízott feladatokat;
3. melléklet az 1/2023. (I. 24.) önkormányzati rendelethez32
1. 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
2. 013320 Köztemető-fenntartás és –működtetés
3. 013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
4. 013360 Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások
5. 016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
6. 032020 Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek
7. 041232 Start-munkaprogram – Téli közfoglalkoztatás
8. 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
9. 045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
10. 051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása
11. 052080 Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése
12. 062020 Területfejlesztési projektek és támogatásuk
13. 063080 Vízellátással kapcsolatos közmű építése üzemeltetése
14. 064010 Közvilágítás
15. 066010 Zöldterület kezelés
16. 066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
17. 072111 Háziorvosi alapellátás
18. 074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
19. 081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése fejlesztése
20. 082044 Könyvtári szolgáltatások
21. 082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
22. 082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
23. 091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
24. 096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
25. 096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben
26. 104031 Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása
27. 104035 Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében
28. 104036 Munkahelyi étkeztetés gyermekek napközbeni ellátását biztosító intézményben
29. 104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
30. 106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások
31. 107051 Szociális étkeztetés szociális konyhán
32. 107052 Házi segítségnyújtás
33. 107053 Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
A 3. alcím címe az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 5. § az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 3/A. alcím címét az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.
A 6. § (1) bekezdése az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 6. § (2) bekezdése az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 6. § (3) bekezdését az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 14. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 6. § (4) bekezdése az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 6. § (5) bekezdése az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 6. § (6) bekezdése az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 6. § (7) bekezdése az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 6. § (8) bekezdése az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 7. § (4) bekezdése az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.
A 9. § (3) bekezdése az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.
A 9. § (4) bekezdése az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.
A 10. § az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.
A 12. § (4) bekezdése az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.
A 12. § (5) bekezdése az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.
A 13. § (3) bekezdés c) pontja az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.
A 16. § (2) bekezdése az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.
A 17. § (1) bekezdés b) pontja az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 11. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 17. § (5) bekezdése az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 11. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 18. § (1) bekezdés d) pontját az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 14. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 20. § (1) bekezdése az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2024. (IX. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 22. § az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 12. §-ával megállapított szöveg.
A 26. § (3) bekezdés 2. pontját az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 2. §-a hatályon kívül helyezte.
A 27. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
Az 1. melléklet 5. pontja az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 13. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 1. melléklet 6. pontja az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 13. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 1. melléklet 9. pontját az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2023. (IX. 27.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdése iktatta be.
A 2. melléklet 1. pontja az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 13. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. melléklet 3. pontját az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 14. § c) pontja hatályon kívül helyezte.
A 3. melléklet az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (II. 3.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 3. melléklet az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2023. (IX. 27.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 3. melléklet az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 3. melléklet az Ikervár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 13. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.