Szentgál Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (II. 28.) önkormányzati rendelete

A pénzbeli és a természetben nyújtott ellátásokról

Hatályos: 2023. 03. 01

Szentgál Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (II. 28.) önkormányzati rendelete

A pénzbeli és a természetben nyújtott ellátásokról

2023.03.01.

Szentgál Község Önkormányzata Képviselő-testülete testülete a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (1) b. pontjában és (3) bekezdésében, 45. §-ában, 58/B. § (2) bekezdésében és a 132. § (4) bekezdés g) pontjában, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (2), 29. § (1) és (2) bekezdésében és a 131. § (1) bekezdésében meghatározott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. és 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. § A rendelet hatálya kiterjed Szentgál község közigazgatási területén élő, Sztv. 2. §-ában meghatározott személyekre.

2. § (1) Szentgál Község Önkormányzata Képviselő-testülete e rendeletben szabályozza a települési támogatással kapcsolatos eljárási rendet.

(2) Az ellátásra való jogosultság megállapítása iránt az eljárás kérelemre vagy hivatalból indul. Az ellátások iránti kérelmet a Szentgáli Polgármesteri Hivatalban személyesen (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal), vagy postai küldeményként kell benyújtani.

(3) A települési támogatásra vonatkozó kérelem e rendelet 1. sz. melléklete szerinti formanyomtatványa a hivatalban rendelkezésre áll, valamint letölthető a www.szentgal.hu honlapról.

(4) A kérelemhez csatolni kell a vagyoni helyzet vizsgálata érdekében e rendelet 2. sz. melléklete szerinti vagyonnyilatkozatot.

(5) A pénzbeli és természetbeli szociális ellátásra való jogosultság elbírálásához a kérelmezőnek a saját és családja vagyoni, jövedelmi viszonyairól nyilatkoznia kell. A nyilatkozathoz csatolni kell a jövedelem valódiságát igazoló iratokat. A jövedelemszámításnál irányadó időszakként a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (2)-(5) bekezdésben meghatározottakat kell tekinteni.

(6) Jövedelem igazolására csatolandó irat:

a) a munkáltató által kiadott keresetigazolás,

b) rendszeres pénzellátásnál az azt megállapító határozat, vagy a kifizetésről szóló igazolószelvény,

c) egyéb jövedelemnél az azt megállapító határozat, igazolás, szerződés,

d) jövedelemmel nem rendelkező, nem tanköteles, nappali tagozaton tanulmányokat nem folytató, aktív korú személyek részéről az illetékes állami foglalkoztatási szerv igazolása arról, hogy az állami foglalkoztatási szervvel együttműködik, annak nyilvántartásában álláskeresőként szerepel.

3. § (1) Az ellátások igénylése esetén a kérelmező köteles az elbíráláshoz szükséges adatokat az eljáró szerv rendelkezésére bocsátani, melyek valódisága környezettanulmány elkészítésével ellenőrizhető.

(2) A kérelmező szociális helyzetéről a Polgármesteri Hivatal köztisztviselője tájékozódik környezettanulmány során. Környezettanulmányt kell végezni:

a) a jövedelemnyilatkozatban szereplő adatok valódiságának ellenőrzésére,

b) fellebbezés felülvizsgálata során, a fellebbezés felterjesztése előtt,

c) minden olyan esetben, amikor a benyújtott igazolások és nyilatkozatok alapján a rászorultság nem állapítható meg egyértelműen.

(3) Nem kell környezettanulmányt készíteni, ha az igénylő körülményeit a hivatal bármely ügyben hat hónapon belül megvizsgálta, s azokban nem feltételezhető lényeges változás.

4. § (1) A települési támogatás kérelmezése esetén a létfenntartást veszélyeztető körülményeket a közüzemi számlák, a gyógyszerszámlák, a táppénzes papír, baleseti jegyzőkönyv, biztosító kárfelmérése, rendőrségi jegyzőkönyv, közüzemi szolgáltató felszólító levele, iskola jelzése és egyéb iratokkal kell igazolni.

(2) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként a települési támogatás iránti kérelemhez csatolni kell a temetkezési szolgáltatást végző által a kérelmező vagy a vele azonos lakcímen élő közeli hozzátartozó nevére kiállított számla eredeti példányát, az elhunyt személy halotti anyakönyvi kivonat másolatát, a kérelmező és a vele közös háztartásban élő(k) jövedelméről szóló igazolásokat.

(3) Köztemetés esetén csatolni kell a kérelemhez az eltemettetésre köteles személy nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy az elhunyt személy eltemettetéséről nem tud gondoskodni.

5. § (1) a Képviselő-testület

a) Szociális és Humánerőforrás Bizottságára ruházza át a települési támogatás megállapításával kapcsolatos hatáskört a b) pontban foglaltak kivételével,

b) a polgármesterre ruházza át e rendelet 6. § (4) bekezdésében,12-17. § -aiban szabályozott ellátásokat.

(2) Az átruházott hatáskörben hozott döntés ellen a fellebbezést a Polgármesteri Hivatalnál kell benyújtani. A Polgármester a fellebbezést a Képviselő-testület soron következő rendes ülése elé terjeszti.

(3) A jogerősen megállapított pénzbeli ellátások kifizetésének és folyósításának rendjét a Képviselő-testület az alábbiak szerint határozza meg:

a) a rendszeres pénzbeli ellátásokat a Polgármesteri Hivatal a tárgyhónapot követő hónap 5. napjáig átutalja a kérelmező által megadott bankszámlára vagy lakcímére.

b) a nem rendszeres ellátásokat a megállapító határozat jogerőre emelkedésétől számított öt munkanapon belül a Polgármesteri Hivatal házipénztárában veheti fel,

c) abban az esetben, ha feltételezhető, hogy a jogosult a települési támogatást nem rendeltetésszerűen használja fel, úgy elrendelhető – közreműködő megnevezésével és megbízásával (pl. családgondozó) – az ellátás meghatározott feladat, élelmiszer vagy egyéb dolog beszerzésre irányuló felhasználása (pl. étkezési jegy formájában kerül megállapításra). Erről az ellátást megállapító határozatban kell rendelkezni.

(4) A jogerősen megállapított természetbeni ellátások esetében a Polgármesteri Hivatal útján gondoskodik a köztemetés esetén a számla kiegyenlítéséről a temetést bonyolító szolgáltató részére történő átutalásáról.

(5) A Képviselő-testület felhatalmazza az önkormányzat polgármesterét, hogy a közfoglalkoztatottakkal munkaszerződést kössön.

II. Fejezet

Szociális ellátások formái

1. Pénzbeli ellátások

6. § (1) Rendkívüli települési támogatás benyújtására jogosult az, aki időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzd, vagy létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetben van.

(2) A rendelet alkalmazásában rendkívüli vagy tartósan létfenntartási gonddal küzd a kérelmező, ha

a) legalább két hónapos közüzemi díj tartozása van,

b) közgyógyellátásra nem jogosult és a gyógyszerköltségét nem képes kifizetni,

c) nyugdíjazása folyamatban van, de ellátásban nem részesül,

d) egyéb igazolt rendkívüli kiadása keletkezett,

e) gyermeke iskoláztatása, étkeztetése nem megfelelő,

f) lakhatásának elvesztése, közüzemi szolgáltatás megszűnése áll fenn,

g) a kérelmező, vagy gyermeke betegsége, kezelése miatt váratlan kiadásai merülnek fel.

(3) Létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetnek minősül különösen,

a) a 3-12 hónapig történő kórházi gyógykezelés, tartós betegség, baleset miatti jelentős jövedelem kiesés,

b) elemi kár, baleset, bűncselekmény miatti anyagi kár,

c) haláleset,

d) munkanélkülivé válás,

e) rendkívüli kiadás, ami a létfenntartást veszélyezteti,

f) válsághelyzetben lévő várandó anya gyermekének megtartása,

g) nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartás, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadás.

(4) Az Szt. 7. §-ában előírt, hatáskörre és illetékességre tekintet nélküli kötelezettség alapján adható támogatás maximális összege 500 Ft.

7. § (1) A rendkívüli települési támogatás akkor állapítható meg, ha kérelmező családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem éri el a szociális vetítési alap 300 %-át, egyedül élő kérelmező esetén a 350 %-át.

(2) A rendkívüli települési támogatás összege 3.000 – 50.000 Ft/alkalom.

8. § Rendkívüli települési támogatást készpénzben vagy természetbeni ellátás formájában lehet megállapítani. A támogatás természetben nyújtható: étkezési és térítési díj átvállalásával, élelmiszer-ellátás, tüzelősegély formájában, illetve közüzemi díj szolgáltató részére történő közvetlen átutalásával.

9. § (1) Nem állapítható meg települési támogatás abban a családban,

a) ahol egyéb vagyonnal rendelkeznek, vagyonvizsgálatnál az Szt.4§.(1) b. pontját kell alkalmazni.

b) a család tulajdonában lévő ingatlan hasznosításából jövedelme származik,

c) akinek a munkanélküli ellátását azért szüntették meg, mert a felajánlott, a foglalkoztatási törvény szerint megfelelőnek minősülő munkahelyet nem fogadta el,

d) vagy a munkanélküli ellátásban nem részesülő személy a kiközvetített munkahelyet nem fogadta el – kivéve, ha a segély elmaradása életét veszélyeztetné

e) az a munkanélküli, aki, illetve a vele egy háztartásban élő munkanélküli hozzátartozója az állami foglalkoztatási szervnél nem regisztráltatja magát, illetve együttműködési kötelezettségének nem tesz eleget - kivéve, ha megélhetése a támogatás megállapítása nélkül veszélybe kerül.

(2) A jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett ellátás megtérítésére való kötelezés esetében engedélyezhető:

a) részletfizetés, ha a kötelezett egyedül élő és havi jövedelme a szociális vetítési alap 200 %-át nem haladja meg, vagy családjában az egy főre jutó havi jövedelem a szociális vetítési alap összegének 150 %-át nem haladja meg,

b) csökkentés, ha a kötelezett egyedül élő és havi jövedelme a szociális vetítési alap összegének 150 %-át nem haladja meg, vagy családjában az egy főre jutó havi jövedelem a szociális vetítési alap 100 %-át nem haladja meg.

(3) Az (2) bekezdés b) pontja alkalmazásában a csökkentés mértéke nem haladhatja meg a fizetési kötelezettség 50 %-át.

(4) A pénzbeli és természetben nyújtott ellátások megállapításával, megszüntetésével, a jogosulatlanul és rosszhiszeműen felvett támogatás visszafizetésre kötelezéssel és a visszafizetésre kötelezés csökkentésével, vagy annak részletekben történő engedélyezésével kapcsolatos eljárásokban a képviselő-testület átruházza a hatáskörét a Polgármesterre.

10. § (1) A megállapított települési támogatás folyósítása készpénzben, vásárlási utalvánnyal, vagy az igénylő költségeinek közvetlen átvállalásával történhet.

(2) A készpénzben megállapított települési támogatást a jogosult a határozat jogerőre emelkedését követően a hivatal házipénztárában veheti fel. A költségek közvetlen átvállalása esetében a kifizetésről a hivatal gondoskodik

11. § (1) Amennyiben feltételezhető, hogy a támogatást nem rendeltetésének megfelelően használja fel a jogosult (szenvedélybetegségére használja fel), az kiadható részben vagy egészben vásárlási utalvány formájában is. Az utalvány a segélyezettet élelmiszer vásárlására jogosítja fel.

(2) Az utalvány egyéb célra nem használható fel, arra élvezeti cikket, alkoholt, italt vásárolni tilos. Az utalvány másra nem ruházható át.

(3) Az utalvány előre sorszámozott, szigorú számadású nyomtatványként kezelendő. Az utalványt minden évben január 1. és december 31. között lehet felhasználni.

(4) A hivatal eljáró dolgozója a kitöltött utalványt adja át a segélyezett részére, melyről nyilvántartást vezet.

(5) 11. § (1) bekezdésében meghatározott utalvány közokiratnak minősül, ellenértékének megtérítésére az önkormányzat felelősséget vállal. Az önkormányzat a gazdálkodó szervektől és intézményektől az átvett utalványokról készült elszámolás alapján egyenlíti ki annak ellenértékét.

(6) Az utalvány minden olyan kereskedelmi egységben beváltható, melynek üzemeltetőjével a polgármester szerződést kötött. A kereskedelmi egységek jegyzékét az 3. sz. melléklet tartalmazza.

12. § (1) Települési támogatást gyógyszertámogatásként lehet megállapítani negyedévenként annak a személynek, aki nem rendelkezik közgyógyellátási igazolvánnyal, vagy közgyógyellátási igazolvánnyal rendelkezik ugyan, de az általa szedett gyógyszerek egy része nem szerepel a közgyógyellátás terhére felírható gyógyszerek listáján, és akinek a családjában az egy főre jutó családi jövedelme nem haladja meg a szociális vetítési alap 450 %-át, egyedül élő esetén a szociális vetítési alap 700 %-át.

(2) A gyógyszertámogatás összege negyedévente:

a) 5.000.- Ft, ha a háziorvos által leigazolt – havi rendszerességgel szedett – gyógyszereknek a gyógyszertár által számlával igazolt költsége a szociális vetítési alap összegének 20 % - 30 %-a közötti,

b) 10.000 Ft, ha a háziorvos által leigazolt - havi rendszerességgel szedett - gyógyszereknek a gyógyszertár által számlával igazolt költsége a szociális vetítési alap összegének 30%-át meghaladja.

(3) A gyógyszertámogatás iránti kérelemhez csatolni kell a háziorvos igazolását közgyógyellátásra jogosultság esetén a közgyógyellátás terhére fel nem írható gyógyszerekről és közgyógyellátásra nem jogosult esetén a havi rendszerességgel szedett gyógyszerekről. A gyógyszertár igazolását mellékelni kell a havi rendszerességgel szedett gyógyszerek térítési díjáról.

(4) A negyedévente történő támogatás kifizetése egy havi kiváltott gyógyszerszükségletről szóló számla benyújtása esetén kerülhet sor.

(5) A támogatás iránt benyújtott kérelmet 15 napon belül kell elbírálni.

13. § (1) Települési temetési támogatást kell nyújtani annak a személynek, aki a meghalt személy eltemettetéséről gondoskodott, feltéve, hogy egyedül élő esetén a jövedelme a szociális vetítési alap 700 %-át, családban élő esetén az egy főre jutó jövedelem a szociális vetítési alap 450 %-át nem haladja meg.

(2) A támogatás iránti kérelmet a haláleset anyakönyvezését követő 60 napon belül lehet előterjeszteni.

(3) A támogatás összege 50.000 Ft.

(4) A támogatás iránt benyújtott kérelmet 15 napon belül kell elbírálni.

14. § (1) Települési támogatást kell nyújtani a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez.

(2) A támogatás a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás, vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez nyújtott hozzájárulás. A polgármester a villanyáram-, a víz- és a gázfogyasztás, a csatornahasználat és a szemétszállítás díjához, a lakbérhez vagy az albérleti díjhoz, a lakáscélú pénzintézeti kölcsön törlesztő részletéhez, illetve a tüzelőanyag költségeihez települési lakásfenntartási támogatást nyújt az e rendeletben meghatározott feltételek szerinti jogosultnak.

(3) A lakásfenntartási támogatást a lakásfenntartással összefüggő azon rendszeres kiadásokhoz kell nyújtani, amelyek megfizetésének elmaradása (áramszámla, tüzelőanyag vásárlása, vízdíj, gázszámla) a kérelmező lakhatását a legnagyobb mértékben veszélyezteti.

(4) Lakásfenntartási támogatásra jogosult az a személy, akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg a szociális vetítési alap 400 %-át, egyedül élő esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 700 % és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona. A lakásfenntartási támogatás havi összege, ha az egy főre jutó havi jövedelem

a) családos esetén:

aa) a szociális vetítési alap 200 %-át nem éri el: 8.000,- Ft,

ab) a szociális vetítési alap 200 % -a és 400 %-a között van: 6.000,- Ft,

b) egyedül élő esetén:

ba) a szociális vetítési alap 250 %-át nem éri el:, 8.000,- Ft,

bb) a szociális vetítési alap 250 % és 500 %-a között van: 6.000,- Ft.

(5) A lakásfenntartási támogatásra való jogosultság megszűnik, ha

a) a lakásfenntartási támogatásban részesülő személy lakcíme a támogatás folyósításának időtartama alatt megváltozik,

b) a jogosult meghal.

(6) A változás, illetve a haláleset hónapjára járó lakásfenntartási támogatást az önkormányzat még teljes összegben folyósítja, de a támogatás további folyósítása megszüntetésre kerül.

(7) Elhalálozás esetén a közös háztartásban élő közeli hozzátartozó részére kerül utalásra a havi összeg. Egyedülélő esetén a támogatás a hagyatékátadó végzésben szereplő örökös részére fizethető ki.

15. § (1) A lakásfenntartási támogatás ismételt megállapítása iránti kérelem legkorábban a jogosultság megszűnését megelőző egy hónapban nyújtható be.

(2) A lakásfenntartási támogatás iránti kérelemben a kérelmezőnek nyilatkozni kell a lakáshasználat jogcíméről.

(3) Nem állapítható meg települési lakásfenntartási támogatás abban a családban,

a) ahol vagyonnal rendelkeznek, vagyonvizsgálatnál a Szt.4. §.(1) b. pontját kell alkalmazni.

b) a család tulajdonában lévő ingatlan hasznosításából jövedelme származik

c) akinek a munkanélküli ellátását azért szüntették meg, mert a felajánlott, a foglalkoztatási törvény szerint megfelelőnek minősülő munkahelyet nem fogadta el,

d) vagy a munkanélküli ellátásban nem részesülő személy a kiközvetített munkahelyet nem fogadta el.

e) az a munkanélküli, aki, illetve a vele egy háztartásban élő munkanélküli hozzátartozója a Veszprém Megyei Kormányhivatal Veszprémi Járási Hivatalánál nem regisztráltatja magát, illetve együttműködési kötelezettségének nem tesz eleget.

(4) A támogatás iránti kérelmet 15 napon belül kell elbírálni.

16. § (1) A támogatást egy évre kell megállapítani.

(2) A támogatásra a kérelem benyújtását követő hó 1-jétől jogosult a kérelmező.

2. Természetben nyújtott ellátások

17. § (1) Köztemetés elrendelése esetén az eltemettetésre köteles személy a köztemetés költségének megtérítési kötelezettsége alól annak ötven százaléka erejéig mentesíthető különös méltánylást érdemlő körülmények fennállása esetén.

(2) Különös méltánylást érdemlő körülménynek minősül, amennyiben az eltemettetésre köteles személynek a családjában számított egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegét, egyedül élő esetén nem haladja meg a szociális vetítési alap 150 %-át és az Sztv. 4. §-ában foglalt vagyonnal nem rendelkezik.

(3) A köztemetés költségének legfeljebb húsz havi egyenlő részletekben történő megtérítése engedélyezhető, amennyiben annak egy összegben történő megfizetése a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyezteti (egy főre jutó jövedelem nem éri el a nyugdíjminimum 150 %-át).

(4) Az Szt. 48. § (3) bekezdés b) pontjában meghatározott esetben az eltemettetésre köteles személy kérelemre mentesül a köztemetés költségeinek megtérítése alól, ha

a) egyedülálló személy, és a havi nettó jövedelme nem haladja meg a szociális vetítési alap 150 %-át és vagyona nincs, a hagyaték csak hagyatéki teherből áll,

b) családban élő személy és a családban az egy főre számított havi nettó jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegét, a családtagoknak nincs vagyona és a hagyaték csak hagyatéki teherből áll.

18. § Az önkormányzat biztosítja az Szt. 60. §-a szerinti tanyagondnoki szolgáltatást, melynek igénybevételi lehetőségeit, eljárási szabályait külön rendelet szabályozza.

19. § (1) Az önkormányzat szociális étkeztetést biztosít a Veszprémi Kistérség Többcélú Társulása (továbbiakban: VKTT) fenntartásában működő Egyesített Szociális Intézményen (8200 Veszprém, Török I. u. 10.) keresztül.

(2) Az ebédet a Szentgál, Fő u. 48. sz. alatti önkormányzati ingatlanból lehet elvinni.

(3) A szociális étkeztetés térítési díját a VKTT által kijelölt Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata állapítja meg.

20. § (1) Az önkormányzat a házi segítségnyújtás ellátásáról a Veszprémi Kistérség Többcélú Társulása fenntartásában működő Egyesített Szociális Intézmény (8200 Veszprém, Török I. u. 10.) útján gondoskodik.

(2) Az önkormányzat a házi segítségnyújtást ingyen biztosítja az ellátott személyek részére az (1) bekezdésben foglalt ellátó szervezet esetében.

21. § (1) Az önkormányzat a családsegítést társulása, a Herend Környéki Önkormányzatok Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálata (Herend, Kossuth u. 125.) útján látja el - az Sztv. 64 §-ában, illetve a Szolgálat szakmai programjában meghatározottak szerint.

(2) A szolgáltatások igénybevételének módja:

a) a támogatást kérő önkéntes indítványára,

b) hatáskörrel rendelkező szerv együttműködést előíró határozata alapján történik.

22. § Az önkormányzat az Szt. 65/F §-a szerinti nappali ellátást a Veszprémi Többcélú Kistérségi Társulás fenntartásában működő Egyesített Szociális Intézmény útján látja el.

3. Helyi szociálpolitikai kerekasztal

23. § (1) Az önkormányzat helyi szociálpolitikai kerekasztalt hoz létre, különösen a szolgáltatástervezési koncepcióban meghatározott feladatok megvalósulásának, végrehajtásának folyamatos figyelemmel kísérésére.

(2) A helyi szociálpolitikai kerekasztal évente legalább egy alkalommal ülést tart, tagjai

a) Polgármester

b) Jegyző

c) Szentgáli Nyugdíjas Klub

d) Háziorvos szolgálat

e) Szociális és Humánerőforrás Bizottsága Elnöke

f) Körzeti Megbízott Rendőr

g) Védőnői Szolgálat

h) közoktatási intézmény(ek) képviselője

i) Herend Környéki Önkormányzatok Család és Gyermekjóléti Szolgálata

j) Szentgál Roma Nemzetiségi Önkormányzat képviselője.

(3) A helyi szociálpolitikai kerekasztalt a polgármester hívja össze és vezeti.

(4) A helyi szociálpolitikai kerekasztal szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal ülésezik.

4. Személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások

24. § (1) Szentgál közigazgatási területén a gyermekjóléti alapellátások keretében a gyermekjóléti szolgálat igénybevétele biztosított.

(2) A gyermekjóléti szolgálat helyi feladatainak ellátását a Herend Környéki Önkormányzatok Család és Gyermekjóléti Szolgálata (a továbbiakban: Szolgálat) útján biztosítja.

(3) A Szolgálat működtetéséről, a gyermekjóléti szolgáltatás feladatainak ellátásáról, a jogszabályi előírások és a Szolgálat szakmai programjában meghatározottak szerint gondoskodik.

(4) A Szolgálat a feladatait Szentgál közigazgatási területén is ellátja.

(5) A személyes gondoskodást nyújtó ellátásról évente egy alkalommal április hónapban összegző értékelést kell az önkormányzat részére biztosítani.

5. Záró rendelkezések

25. § Ez a rendelet 2023. március 1-jén lép hatályba.

26. § (1) A rendelet rendelkezéseit a folyamatban lévő eljárásokban is alkalmazni kell.

(2) E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Szentgál Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetben nyújtott ellátásokról szóló 9/2021. (VI. 18.) önkormányzati rendelete.

(3) A jelen rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Szt., valamint a végrehajtására kiadott Korm. rendeletekben és miniszteri rendeletben foglaltakat kell alkalmazni. E rendeletben meghatározott ellátásokra is az Szt. 4. §-ában meghatározott fogalmakat kell alkalmazni.

3. melléklet az 1/2023. (II. 28.) önkormányzati rendelethez

Jegyzék kereskedelmi egységekről
E rendelet 11. § (5) bekezdésben foglaltak alapján a polgármester a következő egységekkel kötött szerződést vásárlási utalványok beváltására vonatkozóan:

1. Nagy és Társa Bt.Szentgál, Fő u. 171.

2. CROLL Bt. KisáruházSzentgál, Fő u. 20.