Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 10/2023. (V. 2.) önkormányzati rendelete

egyes önkormányzati rendeletek módosításáról

Hatályos: 2023. 05. 03- 2023. 12. 11

Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 10/2023. (V. 2.) önkormányzati rendelete

egyes önkormányzati rendeletek módosításáról

2023.05.03.

Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (5b) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a helyi közutak kezelésének szakmai szabályairól szóló 5/2004. (I.28.) GKM rendelet mellékletének B. pontjában foglaltak figyelembe vételével, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,

a 2.§ és 4.§ tekintetében a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (5b) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az útügyi igazgatásról szóló 26/2021. (VI.28.) ITM rendelet 7. § (2) bekezdés b) pontjában foglaltak figyelembe vételével, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,

a 3. § tekintetében a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 88. § (4) bekezdés c) pontjában kapott felhatalmazása alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 5. pontjában, a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 35. § (1) bekezdésben meghatározott feladatkörében eljárva,

az 5.-10. § tekintetében a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. §-ában és 151. § (2f) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,

a 12.-13. § tekintetében a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 2. sz. mellékletében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 9. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva

a következőket rendeli el:

1. § Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 1/2005. (II.2.) Kgy. rendelete bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:

„Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (5b) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a helyi közutak kezelésének szakmai szabályairól szóló 5/2004. (I.28.) GKM rendelet mellékletének B. pontjában foglaltak figyelembe vételével, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,
a 12/A. § tekintetében a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (5b) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az útügyi igazgatásról szóló 26/2021. (VI.28.) ITM rendelet 7. § (2) bekezdés b) pontjában foglaltak figyelembe vételével, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,
a 14/A. § tekintetében a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 88. § (4) bekezdés c) pontjában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 5. pontjában, a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 35. § (1) bekezdés h) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:”

2. § Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 1/2005. (II.2.) Kgy. rendelete a következő alcímmel és 12/A. §-szal egészül ki:

„A helyi közutak nem közlekedési célú igénybevétele esetén fizetendő díjak

12/A. § (1) A közút kezelője a közút nem közlekedési célú igénybevételére (a továbbiakban: igénybevétel) irányuló kérelem elbírálása során az útügyi igazgatásról szóló 26/2021. (VI. 28.) ITM rendelet (a továbbiakban: ITM rendelet) 6. §-a szerint jár el.

(2) Az igénybevétel esetén fizetendő díjakat az ITM rendelet 4. mellékletében meghatározottak alapján az 1. számú mellékletben szereplő

a) I-III. útkategória esetén 8.001-12.000 egységjármű/napi forgalom szerinti díjtételek,

b) IV. útkategória esetén 4.001-8.000 egységjármű/napi forgalom szerinti díjtételek,

c) V-VII. útkategória esetén 0-4.000 egységjármű/napi forgalom szerinti díjtételek,

valamint az igénybevétel jellege és időtartama alapján kell megállapítani.

(3) Az úttal párhuzamosan haladó járdára az adott útkategóriára vonatkozó számítási szabályokat és díjakat kell alkalmazni.

(4) Nem kell díjat fizetni az igénybevételért, amennyiben az igénybevétel célja olyan, a közúton megrendezésre kerülő sportrendezvény, amely a Szeged Megyei Jogú Város Közgyűlésének Foglalkoztatási, Szociális és Sportbizottsága által jóváhagyott sportrendezvénynaptárban szerepel.

(5) A helyi közutak állapotának megóvása, a környezetének tisztasága és a közúti közlekedés biztonsága érdekében a helyi közutak nem közlekedési célú igénybevétele esetén a közútkezelői hozzájárulás jogosultja a 2. számú mellékletben foglalt műszaki előírásokat köteles betartani.”

3. § Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 1/2005. (II.2.) Kgy. rendelete a következő 14/A. §-sal egészül ki:

„14/A. § (1) Az Önkormányzat a közterületen elhagyott hulladék felszámolását lakossági bejelentés alapján vagy hivatalból végzi.

(2) Az elhagyott hulladék felszámolása érdekében az Önkormányzat a Városüzemeltetési Iroda Környezetgazdálkodási, Közmű és Közútkezelési Osztálya, valamint a Közterület-felügyeleti Osztálya közreműködésével megteszi a szükséges intézkedéseket, amelynek keretében

a) a közterület-felügyelet helyszíni ellenőrzést végez és - a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 86. § (11) bekezdés e) pontja alapján - helyszíni bírságot szab ki,

b) intézkedik a hulladék pontos helyének, mennyiségének, típusának, jellegének meghatározása érdekében,

c) megkísérli az elhagyott hulladék tulajdonosának vagy korábbi birtokosának beazonosítását,

d) eljárást kezdeményez az arra hatáskörrel és illetékességgel rendelkező Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatalnál,

e) gondoskodik az elhagyott hulladék összegyűjtéséről, elszállításáról és kezelésre történő átadásáról, valamint

f) fokozott ellenőrzést folytat az illegális hulladéklerakással leginkább érintett helyszíneken a jogellenes hulladéklerakás megelőzése, felszámolása érdekében. ”

4. § Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 1/2005. (II.2.) Kgy. rendelete 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

5. § A 3/2013. (II.27.) önkormányzati rendelet 2. § a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„a) gyermekek napközbeni ellátása bölcsődében
aa) időszakos gyermekfelügyelet
ab) otthoni gyermekgondozás”

6. § (1) A 3/2013. (II.27.) önkormányzati rendelet 3. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Időszakos gyermekfelügyelet igénybevételére vonatkozó kérelmet az érintett bölcsőde vezetőjénél, otthoni gyermekgondozás iránti kérelmet SZMJVÖ Bölcsődéi és Gyermekjóléti Központja igazgatójánál kell előterjeszteni jelen rendelet mellékletében meghatározott igazolások benyújtásával, személyes okmányok bemutatásával és nyomtatványok kitöltésével. A kérelemről az időszakos gyermekfelügyelet esetében a bölcsődei telephely vezetője, az otthoni gyermekgondozás esetében SZMJVÖ Bölcsődéi és Gyermekjóléti Központja igazgatója dönt az igények beérkezésének sorrendjében.”

(2) A 3/2013. (II.27.) önkormányzati rendelet 3. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A bölcsődei ellátás és az otthoni gyermekgondozás igénybevételének megkezdése előtt, időszakos gyermekfelügyelet esetén az ellátás megkezdésekor a bölcsődei telephely vezető és az ellátást igénybe vevő, illetve törvényes képviselője megállapodást köt. Az otthoni gyermekgondozás esetén a megállapodást SZMJVÖ Bölcsődéi és Gyermekjóléti Központja részéről SZMJVÖ Bölcsődéi és Gyermekjóléti Központja igazgatója, vagy az általa kijelölt bölcsődei telephely vezetője köti meg.”

7. § (1) A 3/2013. (II.27.) önkormányzati rendelet 5. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Bölcsődei gondozás intézményi térítési díja 300,-Ft/ellátási nap.”

(2) A 3/2013. (II.27.) önkormányzati rendelet 5. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Bölcsődei gondozás intézményi térítési díja 400,-Ft/ellátási nap.”

(3) A 3/2013. (II.27.) önkormányzati rendelet 5. § (3) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az intézményi térítési díj:)

„a) időszakos gyermekfelügyelet igénybevétele esetén 500,-Ft/óra, az 5 órás bérlet ára
2.000,- Ft, a 10 órás bérlet ára 4.000,-Ft, illetve egész napos igénybevétel esetén étkezéssel együtt 3990,- Ft/nap,”

8. § A 3/2013. (II.27.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel és 8/A. § szakasszal egészül ki:

„Átmeneti rendelkezések

8/A. § A 2023. augusztus 10 – 2023. augusztus 31. napja közötti időszakra fizetett gondozási díj esetén a 2023. augusztus 9. napján hatályos gondozási díj alkalmazandó. A 2023. december 10 – 2023. december 31. napja közötti időszakra fizetett gondozási díj esetén a 2023. december 9. napján hatályos gondozási díj alkalmazandó.”

10. § A 3/2013. (II.27.) önkormányzati rendelet 5. § (4) bekezdés nyitó szövegrészében az „ , illetőleg játszócsoport (játszóház) esetén a térítési díj a szolgáltatás önköltsége” szövegrész helyébe a „keretében igénybevett étkeztetés térítési díja megegyezik az önköltséggel, amely az alábbi:” szöveg lép.

12. § A 11/2022. (V. 9.) önkormányzati rendelet 39. § (2) bekezdése az alábbiakkal egészül ki:

„[,] a közös használatú helyiségek karbantartása és hibaelhárítása kapcsán felmerülő díjak: építőmesteri, elektromos és gépészeti javítások (pl. falfestés javítás, villanyégők cseréje, postaládák javítása és cseréje, bejárati ajtók zárainak javítása, cseréje és kapcsolódó kulcsmásolás).”

a) 23. § (2) bekezdés d) pontjában a „-d” szövegrész helyébe a „-c” szöveg,

b) 31. § (3) bekezdés a) pontjában a „megállapított alap lakbér” szövegrész helyébe a „megállapított lakbér” szöveg,

c) 31. § (3) bekezdés b) pontjában a „megállapított alap lakbér” szövegrész helyébe a „megállapított lakbér” szöveg,

d) 31. § (3) bekezdés c) pontjában a „megállapított alap lakbér” szövegrész helyébe a „megállapított lakbér” szöveg,

e) 44. § (2) bekezdésében a „c” szövegrész helyébe a „b” szöveg,

f) 1. melléklet 7.24. pontjában a „kérelmeket.” szövegrész helyébe a „kérelmeket, valamint a jogszabályi feltételek teljesülésének hiányában elutasítja a kérelmeket.” szöveg,

g) 1. melléklet 7.25. pontjában az „ügyekben.” szövegrész helyébe az „ügyekben, amennyiben a kérelem megfelel a jogszabályi feltételeknek.” szöveg

lép.

14. § Hatályát veszti

2. a 18/2019. (X.25.) önkormányzati rendelet 3. melléklet Egyéb ügyekben 8./ pontjában az „ , a hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról szóló 11/2018. (V.03.) önkormányzati rendelet 11. § (4) bekezdés” szövegrész.

3. a hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról szóló 11/2018. (V.3.) önkormányzati rendelet.

4. a helyi közutak nem közlekedési célú igénybevétele esetén fizetendő díjakról című Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 66/2003. (XII.23.) Kgy. rendelete.

15. § (1) Ez a rendelet – a (2)–(6) bekezdésben foglalt kivétellel – a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) A 12. § az e rendelet kihirdetését követő 30. napon lép hatályba.

(3) Az 1–4. §, a 14. § 2–4. pontja és az 1. melléklet 2023. július 1-jén lép hatályba.

(4) A 7. § (1) bekezdése, a 8. §, a 9. § (2) bekezdése és a 4. melléklet 2023. augusztus 10-én lép hatályba.

(5) Az 5. §, a 6. §, a 7. § (3) bekezdése, a 9. § (3) bekezdése, a 10. §, a 14. § 5. pontja és az 5. melléklet 2023. szeptember 1-jén lép hatályba.

(6) A 7. § (2) bekezdése, a 9. § (4) bekezdése és a 6. melléklet 2023. december 10-én lép hatályba.

1. melléklet a 10/2023. (V. 2.) önkormányzati rendelethez

A helyi közutak nem közlekedési célú igénybevétele esetén alkalmazandó műszaki előírások
A jelen műszaki előírások a helyi közutak nem közlekedési célú igénybevétele (továbbiakban: igénybevétel) esetén általánosan alkalmazandó feltételeket és szabályokat összesíti, amely feltételektől és szabályoktól a Közútkezelő indokolt esetben a kérelmezett igénybevételekre kiadott közútkezelői hozzájárulásokban eltérő feltételeket és szabályokat is előírhat.

1. Munkaterület körülhatárolása

Az igénybe vevő tevékenysége során köteles betartani a közutakon végzett munkák elkorlátozási és forgalombiztonsági követelményeiről szóló 3/2001. (I. 31.) KöViM rendeletet, valamint az útügyi igazgatásról szóló 26/2021. (VI. 28.) ITM rendelet, illetve a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény vonatkozó előírásait. A bontási területet piros – fehér sávozású korláttal vagy szalaggal kell lezárni. (3/2001. (I. 31.) KöViM). Szükség esetén a gyalogos közlekedés részére gyalogos provizóriumot (átjárót) kell biztosítani (például ingatlanok megközelíthetőségének biztosítása érdekében). A bontási terület közút felé eső részét folyamatos piros fényű vagy villogó borostyán sárga fényt adó lámpával kell megjelölni éjszaka és rossz látási viszonyok között.

1.1. Járdán történő területfoglalás esetében

1.1.1. Járdaburkolat részleges lezárására akkor van lehetőség, ha a járdán összefüggően legalább a 1,5 méter széles szabad közlekedési sáv megmarad. Amennyiben legalább a 1,5 méter széles összefüggő szabad közlekedési sáv nem marad szabadon, úgy a járdát teljes szélességében kell lezárni.

1.1.2. Amennyiben az igénybevétel időtartama alatt az igénybe venni kívánt járdát a forgalom elől el kell zárni, úgy azt piros-fehér sávozású szalaggal vagy korláttal kell körülhatárolni.

1.1.3. Teljes szélességű lezárás esetében a körülhatárolással egyidejűleg „Gyalogos közlekedés a túloldalon” feliratú táblákat kell elhelyezni.

1.2. Úttesten történő területfoglalás esetében

1.2.1. Minden esetben a kivitelezést megelőzően az igénybe vevőnek saját költségén ideiglenes forgalmi rendet kell kialakítania, és az igénybevételt követően az eredeti forgalmi rendet helyre kell állítania.

1.2.2. Az ideiglenes forgalmi rend jelzéseit, a munkaterület elkorlátozására szolgáló eszközök és egyéb tartozékok állapotát és meglétét rendszeresen ellenőriznie kell a kérelmezőnek és szükség szerint pótolnia kell azokat.

1.2.3. A jelzőtáblák csak a szabványnak megfelelő, fényvisszaverős, fóliás típusúak lehetnek és azokat csőoszlopokra kell felszerelni.

1.2.4. Forgalom melletti útbontás esetén minden esetben az „Úton folyó munkák”, a „Sebességkorlátozás 30Km/h” és az „Útszűkület” jelzésképű táblákat kell elhelyezni a forgalmi irányoknak megfelelően.

1.2.5. Forgalom melletti útbontás esetében, az igénybevétellel érintett úttesten legalább 3 méter szélességben a közúti forgalmat zavartalanul kell biztosítani. A közlekedés biztonsága a munkavégzés során nem veszélyeztethető.

1.2.6. A kérelmezőnek szükség esetén a váltakozó irányú forgalom irányítása és biztosítása érdekében jelzőőröket vagy forgalomirányító berendezéseket kell alkalmazni.

1.2.7. Amennyiben az igénybevétel során nem biztosítható a legalább 3 méter széles közúti forgalmi sáv, úgy az úttestet teljes szélességben le kell zárni. Teljes szélességű lezárás esetében az igénybevételt megelőző utolsó útkereszteződéshez az „Úton folyó munkák”, a „Sebességkorlátozás 30Km/h” és a „Zsákutca” jelzésképű táblákat kell elhelyezni.

2. A bontásra és helyreállításra vonatkozó előírások

2.1. Útburkolat helyreállításának módja

2.1.1. Aszfaltkeverék bedolgozásra alkalmas időjárás esetén a felbontott aszfalt burkolatú úttest ágyazatát és alapját 20 cm vtg. sóderágyon 20 cm vtg. C-6/KK minőségű betonnal 20 – 20 cm szélességű túlnyúlással helyre kell állítani.

2.1.2. A régi fennmaradt aszfaltburkolatot (kopóréteget) a bontással érintett közlekedési sávok teljes szélességében kell helyreállítani a rendelet 13. § (3) bekezdése szerinti esetekben. Ilyen esetekben az út hossztengelyével párhuzamos irányban a munkagödör széleitől mért 20-20 cm szélességben (de legalább 1,5 méter szélességben) 5 cm vastagságban kell lemarni, majd egybefüggően 5 cm vtg. AC-11 minőségű hengerelt aszfalttal kell helyreállítani.

2.2. Járda burkolat helyreállításának módja

2.2.1. Aszfaltkeverék bedolgozásra alkalmas időjárás esetén a felbontott aszfaltburkolatú járdánál 20 cm vastag sóderágyon 10 cm vastag C-6/KK minőségű betonalap elkészítése után a teljes érintett régi burkolatot vissza kell bontani és egybefüggő felületként – teljes szélességben – 3 cm vastag öntött aszfalttal kell helyreállítani.

2.2.2. Az öntött aszfalt burkolatú járdák keramit szegélyét és szegélygerendáját a burkolatalap megépítése előtt úgy kell helyreállítani, hogy a szegélyek magassági vonalvezetése ne akadályozza a járdáról a csapadékvíz lefolyását.

2.3. Helyreállítás aszfalt keverék bedolgozásra alkalmatlan időszakban

Amennyiben a jelen műszaki előírások 2.1.1. és a 2.2.1. pontjaiban előírtak szerinti aszfaltkeverék bedolgozását az időjárási viszonyok (pl.: tartósan alacsony hőmérséklet) nem teszik lehetővé, úgy az aszfalt kopóréteg helyét ideiglenesen fóliás betonnal kell helyreállítani a felbontott területen. Az ideiglenes helyreállítást legkésőbb a közútkezelő által a kiadott kezelői hozzájárulásban egyénileg meghatározott időpontig kell helyreállítani.

2.4. A bontásra és helyreállításra vonatkozó általános kötelezettségek, feltételek

2.4.1. A véglegesen helyreállított közterület minőségét szavatolni kell. Az engedélyes tudomásul veszi, hogy jelen útkezelői feltételek betartása mellett, amennyiben a bontás nyomvonalán burkolatsüllyedés, vagy egyéb meghibásodás történik, úgy köteles azt másodlagos helyreállításként mindannyiszor elvégezni ameddig a burkolatban az eredeti állapot helyre nem áll.

2.4.2. Amennyiben a közút igénybevétele kapcsán aszfaltburkolatot kell helyreállítani azt csak e tevékenység végzésére jogosult szakvállalat végezheti el. Az elkészült aszfaltburkolat I. osztályú minőségét tanúsító dokumentumot a közút kezelőjének az igénybe vett közterület visszaadásakor egy eredeti példányban át kell adni. A burkolatok helyreállításakor a beépítendő anyagok tekintetében, valamint a kivitelezési technológia alkalmazása során a vonatkozó műszaki szabványok és műszaki előírások szerint kell eljárni. A helyreállítás során kiemelten figyelembe kell venni az érvényben lévő Útügyi Műszaki Előírások kerékpárutak, gyalogutak és járdák pályaszerkezete, valamint útépítési aszfaltkeverékek és út-pályaszerkezeti aszfaltrétegek előírásait tartalmazó köteteit. Indokolt esetben a kezelő ezen hozzájárulás kiegészítéseként előírhatja a helyreállított burkolat helyszíni mintavételezés (fúrási magminta) alapján történő minősítését.

2.4.3. A burkolat helyreállítása során az Útügyi Műszaki előírásainak megfelelően olyan legalább 20 cm vastagságú homokos kavics, kavicsos homok, vagy folyami homok fagyvédő és ágyazati réteget kell beépíteni, amelynek a 0,02 mm alatti szemcse tömegaránya kisebb mint 10%.

2.4.4. A bontással járó felfestett burkolati jelek rongálódását újrafestéssel kell helyreállítani.

2.4.5. Az igénybevételért felelős köteles a közút igénybevételének időtartama alatt az érintett területen található létesítmények (burkolat, közművek, szerelvények, jelzőtáblák stb.) állagmegóvásáról gondoskodni. Az elfoglalt közterületen fellépő közmű-meghibásodásokat köteles az érintett szolgáltató vállalatnak haladéktalanul jelenteni, illetve a javításhoz a munkaterületet biztosítani. A területen lévő közműszerelvényeket (tűzcsap, tolózár, aknafedlap, stb.) hozzáférhetően kell hagyni. Az igénybevétel időtartama alatt, illetve a helyreállítása megtörténtéig az érintett közút munkaterületnek minősül.

2.4.6. A szilárd burkolatú pályaszerkezetek alatt a közművezetékek munkaárkát rétegesen, kizárólag homok vagy homokos kavics felhasználásával kell visszatölteni. A munkaárok teljes keresztmetszetében Tr.gamma 95% tömörséget kell biztosítani.

2.4.7. Az érintett geodéziai-, közmű- és egyéb létesítményeket áthelyezni, megváltoztatni csak az érintett kezelők hozzájárulásával lehet.

2.4.8. A közterület használata esetén a használattal érintett terület és közvetlen környezetét a használó köteles folyamatosan tisztán tartani és takarítani.

2.4.9. Építési és bontási munkálatokat úgy kell elvégezni, hogy a szálló por és egyéb szennyeződés a munkaterületen és az engedélyezett közterület használaton kívül eső területre ne kerüljön.

2.4.10. A közterületre a munkálatok kapcsán odaszállított építőanyag, illetve a bontásból származó anyagok tárolása az I. és II. körzetben 24 órán túl csak zárt tárolóban lehetséges (pl. konténer).

2.4.11. A járdaburkolat és vízelvezető árok a kitermelt föld és anyag tárolására nem használható fel. A kikerült föld elszállításáról az igénybevételért felelős saját költségén köteles gondoskodni.

2.4.12. Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata kezelésében álló utakon végzett kivitelezés során a kibontásra kerülő, de további felhasználásra alkalmas inert hulladék (mart aszfalt, tört beton, kiselemes burkolat, humusz, stb.) a Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata tulajdonát képezi, amelyet a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. által meghatározott tisztaságú állapotban, a Szegedi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. Sándorfalvi úti Hulladéklerakó telephelyre kell beszállítani. A beszállítás előtt Szegedi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. illetékes munkatársaival egyeztetni szükséges.

2.4.13. A további felhasználásra alkalmatlan hulladék elhelyezése, tárolása és ártalmatlanítása kizárólag a központi lerakóhelyen történhet, kivéve, ha a hulladék ártalmatlanítása vagy hasznosítása a termelő telephelyen történik. Az út és gyalogjárda bontásából kikerülő aszfalt elhelyezése kizárólag a környezetvédelmi előírásoknak megfelelő gyűjtőhelyen történhet.

2.4.14. Aszfalt- és betonburkolatok bontását élvágással kell kezdeni. Az aszfaltozás előtt az ismételt élvágást úgy kell elvégezni, hogy a 10-10 cm átfedés biztosítható legyen.”

2. melléklet a 10/2023. (V. 2.) önkormányzati rendelethez

1. A 18/2019. (X.25.) önkormányzati rendelet 2. melléklet Szociális és gyermekvédelmi ágazatban I. Hatásköre 5./ pontja helyébe a következő pont lép:

„5./ „Dönt a praxisjogot megszerezni kívánó orvossal történő előszerződés és feladat-ellátási szerződés megkötéséről, módosításáról, a feladat-ellátási szerződés megszüntetéséről, a feladat-ellátási szerződés megszűnésének megállapításáról, illetőleg nyilatkozik, amennyiben a praxisjogot megszerezni kívánó orvossal az önkormányzat nem kíván szerződést kötni. (2000. évi II. törvény 2/A. §) Ezen hatáskörében hozott döntéseiről évente egyszer beszámol a Foglalkoztatási, Szociális és Sportbizottságnak.”

3. melléklet a 10/2023. (V. 2.) önkormányzati rendelethez

„2.1. Bölcsőde esetén: A szülők és a gyermek személyi adatait tartalmazó jelentkezési lap, a gyermek általános egészségi állapotát igazoló orvosi szakvélemény, a gyermek és szülők lakcímét igazoló hatósági igazolvány, a gyermek TAJ kártyája, a szülők munkáltatói-, vagy iskolalátogatási igazolása, vagy nyilatkozat(uk), mely szerint legkésőbb a bölcsődei ellátás igénybevételét követő 2 hónapon belül munkába fognak állni. Ebben az esetben a munkáltatói igazolást legkésőbb a bölcsődei ellátás igénybevételét követő 2. hónap utolsó napjáig kell benyújtani.”

„3.1. bölcsődei ellátás: 12067,- Ft/nap,

3.2. játszócsoport (játszóház): 341,- Ft/óra,

3.3. időszakos gyermekfelügyelet: 893,- Ft/óra,

3.4. otthoni gyermekgondozás: 4544,- Ft/óra.”

3. A 3/2013. (II.27.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 4. pontja helyébe a következő pont lép:

„4. Számított intézményi térítési díj bölcsődei ellátás esetén a szolgáltatási önköltség és a központi költségvetési törvényben biztosított támogatás különbsége, azaz 3102,- Ft, melyből

4.1. étkezés nyersanyagnorma (ÁFÁ-val): 728,- Ft/nap,

4.2. bölcsődei gondozás: 2374,- Ft/nap.”

4. melléklet a 10/2023. (V. 2.) önkormányzati rendelethez

„5.1.2. bölcsődei gondozás: 300,-Ft/nap,”

5. melléklet a 10/2023. (V. 2.) önkormányzati rendelethez

„2.2. Időszakos gyermekfelügyelet esetén: a szülők és a gyermek személyes adatait tartalmazó adatlap, orvosi igazolás, hogy a gyermek egészséges, közösségben gondozható, ennek hiányában a szülő ilyen tartalmú nyilatkozata, valamint a gyermek egészségügyi könyvének bemutatásával a kötelező védőoltásokról szóló igazolás”

„5.3. időszakos gyermekfelügyelet: 500,-Ft/óra,”

6. melléklet a 10/2023. (V. 2.) önkormányzati rendelethez

„5.1.2. bölcsődei gondozás: 400,-Ft/nap,”