Görbeháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (IV. 27.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2019.(XI.28) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2023. 05. 01- 2023. 05. 01Görbeháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (IV. 27.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2019.(XI.28) önkormányzati rendelet módosításáról
Görbeháza Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Görbeháza Község Önkormányzatának a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2019.(XI.28.) önkormányzati rendelete 6. mellékletében biztosított véleményezési jogkörében eljáró Görbeháza Községi Önkormányzat Szociális, Kulturális, Oktatási és Ügyrendi Bizottsága véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
1. § (1) A képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2019 (XI.28.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2019 (XI.28.) önkormányzati rendelet 6. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
2. § Ez a rendelet 2023. május 1-jén lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.
1. melléklet a 16/2023. (IV. 27.) önkormányzati rendelethez
2. melléklet a 16/2023. (IV. 27.) önkormányzati rendelethez
1. Szociális, Kulturális, Oktatási és Ügyrendi Bizottság
1.1. A bizottság létszáma 5 fő, ebből 3 fő képviselő és 2 fő külső tag
1.2. A bizottság tagjai: Spéderné Pók Erika elnök képviselő Dr. Antal László elnökhelyettes képviselő, Polonkai Zoltánné bizottsági tag képviselő, Papp Jánosné bizottság tag nem képviselő, Szakácsi Erzsébet bizottsági tag nem képviselő
1.3. A bizottság feladat- és hatásköre:
1.3.1. megvizsgálja a képviselők és a polgármester megbízatásának törvényességét,
1.3.2. közreműködik az önkormányzat Szervezeti és működési szabályzatának felülvizsgálatában, javaslatot készít a módosításra, illetve új szabályzat alkotására,
1.3.3. vizsgálja a hatályban lévő SZMSZ érvényesülését,
1.3.4. figyelemmel kíséri a bizottságok működésének szabályszerűségét,
1.3.5. figyelemmel kíséri az önkormányzat szerveit működésük szabályszerűsége tekintetében (javaslatot tesz az alapító okiratok módosítására, kiegészítésére, új alapító okirat kiadására),
1.3.6. ellenőrzi a polgármester átruházott hatáskörben hozott döntéseit törvényességi szempontból – a végzett ellenőrzésről tájékoztatja a testületet évente egy alkalommal,
1.3.7. ellátja a vagyonnyilatkozat tétellel kapcsolatos eljárási szabályokat, így:
1.3.7.1. képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatainak gyűjtése,
1.3.7.2. a vagyonnyilatkozatok nyilvántartása,
1.3.7.3. a vagyonnyilatkozatok olyan kezelése, mely lehetővé teszi a nyilvánosság biztosítását,
1.3.7.4. a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség megtételéhez információ és nyomtatvány biztosítása a képviselő-testület hivatalán keresztül,
1.3.7.5. a vagyonnyilatkozottal kapcsolatos ellenőrzési eljárás lefolytatása, ennek keretében:
1.3.7.6. a képviselő felszólítása (a saját és hozzátartozóinak) az ellenőrzéshez szükséges azonosító adatok írásbeli bejelentésére,
1.3.7.7. a felszólításra szolgáltatott azonosító adatok megfelelő őrzése és az ellenőrzést követő 8 napon belüli törlése,
1.3.7.8. a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről a képviselő-testület soron következő ülésén való tájékoztatás.
1.3.8. vizsgálja a polgármester, képviselők összeférhetetlenséggel kapcsolatos rendelkezéseket
1.3.9. A bizottság saját maga állapítja meg működése részletes szabályait.
2. Pénzügyi és Területfejlesztési Bizottság
2.1. A bizottság létszáma: 5 fő, ebből 3 fő képviselő és 2 fő külső tag
2.2. A bizottság tagjai: Markovics József elnök képviselő, Hajdú Roland elnökhelyettes képviselő, Polonkai Zoltánné bizottsági tag képviselő, Volosinovszki Györgyné bizottság tag nem képviselő, Varga Imre bizottsági tag nem képviselő
2.3. A bizottság feladat- és hatásköre:
2.3.1. véleményezi az éves költségvetési javaslatot,
2.3.2. véleményt alkot a féléves beszámolóról szóló előterjesztésről,
2.3.3. az éves zárszámadásról szóló rendelet-tervezet véleményezése
2.3.4. észrevételt tehet az előirányzat-felhasználási ütemterv és likviditási terv adataival kapcsolatban, javaslatot tehet az abban foglaltak módosítására,
2.3.5. ellenőrzi az előirányzat-felhasználási ütemterv szerinti gazdálkodást,
2.3.6. javaslatot tehet a likviditási helyzet javítására,
2.3.7. ellenőrzi az adóztatási tevékenységet, különös tekintettel az adókintlévőségek behajtására,
2.3.8. részt vesz az önkormányzati beruházásokkal kapcsolatos döntés előkészítésben,
2.3.9. ellenőrzi a beruházások végrehajtását,
2.3.10. ellenőrzi a végrehajtott leltározások valódiságát, szabályszerűségét,
2.3.11. az önkormányzat pénzügyi-gazdálkodási területet érintő rendeletei tárgyában javaslatokat tehet.
2.3.12. polgármester illetménynövekedésére javaslatot tehet