Görbeháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (IV. 27.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2019.(XI.28) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 05. 01- 2023. 05. 01

Görbeháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (IV. 27.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2019.(XI.28) önkormányzati rendelet módosításáról

2023.05.01.

Görbeháza Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Görbeháza Község Önkormányzatának a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2019.(XI.28.) önkormányzati rendelete 6. mellékletében biztosított véleményezési jogkörében eljáró Görbeháza Községi Önkormányzat Szociális, Kulturális, Oktatási és Ügyrendi Bizottsága véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

1. § (1) A képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2019 (XI.28.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2019 (XI.28.) önkormányzati rendelet 6. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

2. § Ez a rendelet 2023. május 1-jén lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.

1. melléklet a 16/2023. (IV. 27.) önkormányzati rendelethez

4. melléklet
Tanácskozási joggal rendelkező önszerveződő közösségek a Rendelet 17. § (6) bekezdés d) pontjához
GÖRBEHÁZI KÖZSÉGI SPORTEGYESÜLET; GÖRBEHÁZA POLGÁRŐR EGYESÜLET; GÖRBEHÁZI NYUGDÍJASKLUB; KULTÚR POINT EGYESÜLET; MAGYAR VÖRÖSKERESZT TERÜLETI SZERVEZETE; „CIVILEK A FALUÉRT” GÖRBEHÁZI KULTURÁLIS ÉS HAGYOMÁNYÖRZŐ ALAPÍTVÁNY; TEVÉKENYEN, BIZTONSÁGBAN” ALAPÍTVÁNY; „A JÖVŐ ISKOLÁJÁÉRT, AZ ISKOLA JÖVŐJÉÉRT ALAPÍTVÁNY; GÖRBEHÁZI CUKORBETEGEK KLUBJA

2. melléklet a 16/2023. (IV. 27.) önkormányzati rendelethez

6. melléklet
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET ÁLLANDÓ BIZOTTSÁGAINAK ÖSSZETÉTELE, FELADATA ÉS HATÁSKÖRE a Rendelet 43. § (2) bekezdéséhez

1. Szociális, Kulturális, Oktatási és Ügyrendi Bizottság

1.1. A bizottság létszáma 5 fő, ebből 3 fő képviselő és 2 fő külső tag

1.2. A bizottság tagjai: Spéderné Pók Erika elnök képviselő Dr. Antal László elnökhelyettes képviselő, Polonkai Zoltánné bizottsági tag képviselő, Papp Jánosné bizottság tag nem képviselő, Szakácsi Erzsébet bizottsági tag nem képviselő

1.3. A bizottság feladat- és hatásköre:

1.3.1. megvizsgálja a képviselők és a polgármester megbízatásának törvényességét,

1.3.2. közreműködik az önkormányzat Szervezeti és működési szabályzatának felülvizsgálatában, javaslatot készít a módosításra, illetve új szabályzat alkotására,

1.3.3. vizsgálja a hatályban lévő SZMSZ érvényesülését,

1.3.4. figyelemmel kíséri a bizottságok működésének szabályszerűségét,

1.3.5. figyelemmel kíséri az önkormányzat szerveit működésük szabályszerűsége tekintetében (javaslatot tesz az alapító okiratok módosítására, kiegészítésére, új alapító okirat kiadására),

1.3.6. ellenőrzi a polgármester átruházott hatáskörben hozott döntéseit törvényességi szempontból – a végzett ellenőrzésről tájékoztatja a testületet évente egy alkalommal,

1.3.7. ellátja a vagyonnyilatkozat tétellel kapcsolatos eljárási szabályokat, így:

1.3.7.1. képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatainak gyűjtése,

1.3.7.2. a vagyonnyilatkozatok nyilvántartása,

1.3.7.3. a vagyonnyilatkozatok olyan kezelése, mely lehetővé teszi a nyilvánosság biztosítását,

1.3.7.4. a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség megtételéhez információ és nyomtatvány biztosítása a képviselő-testület hivatalán keresztül,

1.3.7.5. a vagyonnyilatkozottal kapcsolatos ellenőrzési eljárás lefolytatása, ennek keretében:

1.3.7.6. a képviselő felszólítása (a saját és hozzátartozóinak) az ellenőrzéshez szükséges azonosító adatok írásbeli bejelentésére,

1.3.7.7. a felszólításra szolgáltatott azonosító adatok megfelelő őrzése és az ellenőrzést követő 8 napon belüli törlése,

1.3.7.8. a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről a képviselő-testület soron következő ülésén való tájékoztatás.

1.3.8. vizsgálja a polgármester, képviselők összeférhetetlenséggel kapcsolatos rendelkezéseket

1.3.9. A bizottság saját maga állapítja meg működése részletes szabályait.

2. Pénzügyi és Területfejlesztési Bizottság

2.1. A bizottság létszáma: 5 fő, ebből 3 fő képviselő és 2 fő külső tag

2.2. A bizottság tagjai: Markovics József elnök képviselő, Hajdú Roland elnökhelyettes képviselő, Polonkai Zoltánné bizottsági tag képviselő, Volosinovszki Györgyné bizottság tag nem képviselő, Varga Imre bizottsági tag nem képviselő

2.3. A bizottság feladat- és hatásköre:

2.3.1. véleményezi az éves költségvetési javaslatot,

2.3.2. véleményt alkot a féléves beszámolóról szóló előterjesztésről,

2.3.3. az éves zárszámadásról szóló rendelet-tervezet véleményezése

2.3.4. észrevételt tehet az előirányzat-felhasználási ütemterv és likviditási terv adataival kapcsolatban, javaslatot tehet az abban foglaltak módosítására,

2.3.5. ellenőrzi az előirányzat-felhasználási ütemterv szerinti gazdálkodást,

2.3.6. javaslatot tehet a likviditási helyzet javítására,

2.3.7. ellenőrzi az adóztatási tevékenységet, különös tekintettel az adókintlévőségek behajtására,

2.3.8. részt vesz az önkormányzati beruházásokkal kapcsolatos döntés előkészítésben,

2.3.9. ellenőrzi a beruházások végrehajtását,

2.3.10. ellenőrzi a végrehajtott leltározások valódiságát, szabályszerűségét,

2.3.11. az önkormányzat pénzügyi-gazdálkodási területet érintő rendeletei tárgyában javaslatokat tehet.

2.3.12. polgármester illetménynövekedésére javaslatot tehet

A bizottság saját maga határozza meg működésének részletes szabályait.”