Veresegyház Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2023. (V. 31.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013.(IV.17.) önkormányzati rendeletének módosításáról

Hatályos: 2023. 06. 01- 2023. 06. 02

Veresegyház Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2023. (V. 31.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013.(IV.17.) önkormányzati rendeletének módosításáról

Hatályos: 2023. 06. 01- 2023. 06. 02

Veresegyház Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye (2011. április 25.) 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján szervezetének és működésének szabályait az alábbi szabályzatban (a továbbiakban: SZMSZ) állapítja meg:

1. § Az Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013(IV.17.) önkormányzati rendelet 6. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A Testület tagjai a megválasztott önkormányzati képviselők (a továbbiakban: képviselő) és a polgármester. A Testület tagjainak száma: 11 fő.”

2. § Az Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013(IV.17.) önkormányzati rendelet 8. § (3) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(3) A Testület által biztosított közszolgáltatások ellátása, a feladatellátásba bevont szervek, intézmények:

közvilágítás (Juko Kft.); hulladékbegyűjtés és –szállítás (Zöld Híd B.I.G.G. Környezetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft.), környezet egészségügy, köztisztaság (GAMESZ); víz- csatorna (DMRV Zrt.); távhő szolgáltatás (GAMESZ); lakás- és helyiséggazdálkodás (polgármesteri hivatal, Veresegyházi Városfejlesztő Kft.); helyi közutak és tartozékainak kialakítása és fenntartása (GAMESZ, Közterület-felügyelet); helyi közlekedés biztosítása (VOLÁN Rt.); a parkolás rendjének biztosítása, a parkolók működtetése (GAMESZ); köztemető fenntartása (GAMESZ); kéményseprő-ipari szolgáltatás (Magyar Kémény Kft.); egészségügyi alapellátás, iskolai és óvodai egészségügyi feladatok ellátása (helyi háziorvosok gazdasági társaságai és védőnői szolgálat); kulturális, ifjúsági és sport tevékenység (művelődési központ, városi könyvtár, városi sportkör); bölcsőde, óvoda, általános iskola működtetése (GAMESZ); a közbiztonság megteremtésének elősegítése (rendőrség, polgárőrség, közterület-felügyelet, mezőőri szolgálat), polgári védelem, katasztrófavédelem (helyi polgári védelmi szervezet).

(4) Az önkéntes feladatok vállalása előtt minden esetben előkészítő eljárást kell lefolytatni, melynek keretében a Pénzügyi, Jogi és Városfejlesztési Bizottság véleményét ki kell kérni. Az előkészítő eljárás lefolytatásáról a polgármester gondoskodik. A közfeladat önkéntes felvállalását tartalmazó javaslat akkor terjeszthető a képviselő-testület elé, ha az tartalmazza a megvalósításához szükséges költségvetési forrásokat.”

3. § Az Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013(IV.17.) önkormányzati rendelet 10. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Testület legfeljebb három alpolgármestert választ, 2 főt a Testület tagjai közül kell megválasztani. A három alpolgármester közül 1 fő főállásban töltheti be megbízatását a Testület döntése szerint.”

4. § Az Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013(IV.17.) önkormányzati rendelet 11. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Testület szükség szerint, évente legalább 10 alkalommal rendes ülést tart minden hónap harmadik szerdáján, 13.30 órai kezdettel a Hivatal tanácskozó termében.”

5. § Az Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013(IV.17.) önkormányzati rendelet 41. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A polgármester az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést a Pénzügyi, Jogi és Városfejlesztési Bizottságnak adja át.”

6. § Az Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013(IV.17.) önkormányzati rendelet 42. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) A vagyonnyilatkozatokat a Pénzügyi, Jogi és Városfejlesztési Bizottság tartja nyilván; gondoskodik azok megőrzéséről, kezeléséről és jogszabály szerinti visszaadásáról.

(3) A Pénzügyi, Jogi és Városfejlesztési Bizottság ügyrendje szabályozza a betekintést és a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás technikai szabályait.”

7. § (1) Az Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013(IV.17.) önkormányzati rendelet Normaszövegben foglalt táblázat 3. sora és „Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése” sora helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(feladat megnevezése

feladat ellátója)

Művelődési Központ

Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

Önkormányzat, Művelődési Központ

(2) Az Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013(IV.17.) önkormányzati rendelet Normaszövegben foglalt táblázat „Városi nagyrendezvények szervezése, lebonyolítása, kiemelt kulturális programok támogatása” sora és „Nemzeti ünnepekhez kapcsolódó megemlékezések szervezése” sora helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(feladat megnevezése

feladat ellátója)

Városi nagyrendezvények szervezése, lebonyolítása, kiemelt kulturális programok támogatása

Önkormányzat, Művelődési Központ


Nemzeti ünnepekhez kapcsolódó megemlékezések szervezése

Önkormányzat,Művelődési Központ

8. § (1) Az Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013(IV.17.) önkormányzati rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

(2) Az Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013(IV.17.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

(3) Az Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013(IV.17.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

9. § Hatályát veszti az Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013(IV.17.) önkormányzati rendelet

10. § Ez a rendelet 2023. június 1-jén lép hatályba.

1. melléklet a 17/2023. (V. 31.) önkormányzati rendelethez

1. Az Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013(IV.17.) önkormányzati rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 1. és 2. sora helyébe a következő rendelkezések lépnek:

1.

Pénzügyi , Jogi és Városfejlesztési Bizottság

11 fő

2.

Művelődési és Családügyi Bizottság

11 fő

2. melléklet a 17/2023. (V. 31.) önkormányzati rendelethez

2. melléklet

3. melléklet a 17/2023. (V. 31.) önkormányzati rendelethez

3. melléklet
A testület által a bizottságokra átruházott hatáskörök

1. A Pénzügyi, Jogi és Városfejlesztési Bizottságra átruházott hatáskörök

A Pénzügyi, Jogi és Városfejlesztési Bizottság – egyebek között – az önkormányzatnál és intézményeinél:

a.) véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteit,

b.) figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés, - csökkenés) alakulását, értékeli az azt előidéző okokat,

c.) vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését.

2. A Művelődési és Családügyi Bizottságra átruházott hatáskörök

Hatályon kívül

Ápolási díj - Hatályon kívül

Közműfejlesztési hozzájárulás - Hatályon kívül

Lakásfenntartási támogatás - Hatályon kívül

Önkormányzati segély

Az önkormányzati segélyek iránti kérelmekről a döntés a rendelet 16. §. (16) bekezdésében foglaltak szerint történik.

- A költségvetési rendeletben biztosított előirányzat erejéig pályázatot ír ki és dönt a kulturális, köznevelési és sport célú önkormányzati támogatások odaítéléséről, ellenőrzi azok felhasználását. A rendelkezésre álló keret felhasználásáról kimutatást vezet, és félévenként beszámol a képviselő-testületnek;
- Pályázatot ír ki és dönt tanulmányi és sport támogatás odaítéléséről szociálisan rászorulók számára.
- Dönt a BURSA HUNGARICA Felsőoktatási Ösztöndíj pályázatok odaítéléséről,
- Jóváhagyja a közművelődési intézmények szervezeti és működési szabályzatát;
- Jóváhagyja a városi könyvtár könyvtárhasználati szabályzatát (informatikai vonatkozások tekintetében is);
- Elfogadja az óvoda és a közművelődési intézmények éves szakmai tevékenységéről szóló beszámolókat;

3. Egyéb átruházott hatáskör

(1) Az Alap felhasználása pályázat útján, vagy pályázaton kívüli felhasználásával lehetséges. Amennyiben az Alap felhasználására pályázat útján kerül sor, úgy azt az Alap tárgyévi költségvetési rendeletben meghatározott összegének maximum 50%-ig lehet támogatni. A pályázatokat az Önkormányzat képviselő-testülete bírálja el, a jegyző bevonásával. Az elbírálási folyamatban véleményezési joggal részt vehetnek azok a helyi, civil társadalmi szervezetek, melyek alapszabályában szerepelnek környezet- és/vagy természetvédelmi célok és amelyeknek nincs érdekeltségük az adott pályázat(ok)ban.

(2) Az Alap pályázati eljárás nélkül felhasználható része felett a polgármester rendelkezik a rendelet 5. §-ban meghatározott célok figyelembevételével.

A támogatás rendeltetésszerű felhasználását az önkormányzat képviselő-testülete ellenőrzi, a 22/2012. (V.16.) önkormányzati rendelet alapján.