Mezőkovácsháza Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (II. 14.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II. 19.) sz. önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 02. 15- 2023. 02. 16

Mezőkovácsháza Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (II. 14.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II. 19.) sz. önkormányzati rendelet módosításáról

2023.02.15.

Mezőkovácsháza Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 8. § (2) bekezdésében, 45. §-ában, a 48. § (2)-(4) bekezdéseiben, a 49. § (2) bekezdésében, az 50. §-ában, az 51. § (2) bekezdésében, az 53. §-ban, az 57. § (1)-(2) bekezdéseiben, az 59. § (2) bekezdésében, a 68. § (2)-(3) bekezdéseiben, a 82. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 21. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A jegyzőkönyveket mellékleteivel együtt, - ezek eredeti aláírásokkal és önkormányzati bélyegzőlenyomattal ellátott példányait – scennelt, pdf formátumban a Nemzeti Jogszabálytáron keresztül 15 napon belül meg kell küldeni a Békés Vármegyei Kormányhivatal Vezetőjének.”

2. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 29. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A bizottság üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni a képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályok szerint. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá. A jegyzőkönyvet az ülést követő 15 napon belül a jegyző köteles megküldeni az illetékes Békés Vármegyei Kormányhivatalnak.”

3. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 31. §-a a következő (9) és (10) bekezdéssel egészül ki:

„(9) A Képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörében, nem hatósági ügyekben hozott döntéseit határozatba kell foglalni. A határozat jelölése az alábbi formában történik: sorszáma/évszám (római számmal a hónap, arab számmal a nap) sz. polgármesteri határozat.

(10) A (9) bekezdés szerinti határozatokat a jegyző nyilvántartásba veszi és 15 napon belül megküldi a Békés Vármegyei Kormányhivatalnak.”

4. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 2. melléklete a 1. melléklet szerint módosul.

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

5. § Ez a rendelet 2023. február 15-én lép hatályba.

1. melléklet a 2/2023. (II. 14.) önkormányzati rendelethez

1. A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 2.1.8.3. pontja helyébe a következő pont lép:

„2.1.8.3. a Kalocsa Róza Művelődési Központ Nonprofit Közhasznú Korlátolt Felelősségű Társaság önkormányzati támogatás felhasználásáról készült beszámolóját, a Közművelődési Közhasznúsági Szerződésben foglaltak érvényesülését, éves munkatervét”

2. A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 2.2.1. pontja helyébe a következő pont lép:

„2.2.1. meghatározza a könyvtár nyitvatartási rendjét”

2. melléklet a 2/2023. (II. 14.) önkormányzati rendelethez

3. melléklet
A polgármesterre átruházott hatáskörök

1. Az önkormányzati lakások és helyiségek bérletével, lakbérével, az önkormányzat tulajdonában lévő lakások adásvételével kapcsolatos hatáskörök: az e tárgykörökbe tartozó hatályos önkormányzati rendelet szerint.

2. A vízkorlátozás elrendelésével kapcsolatos hatáskörök a vonatkozó jogszabályok és helyi rendelet szerint.

3. Önkormányzati vagyonnal kapcsolatos hatáskörök:

3.1. 200.000 Ft egyedi értékhatárt meg nem haladó ingó, ingatlan, mezőgazdasági földterületek bérbeadása, értékesítése,

3.2. a selejtezett eszközök értékesítése.

4. A polgármesterre átruházott szociális igazgatási hatósági hatáskörök: az e tárgykörökbe tartozó hatályos önkormányzati rendelet szerint.

5. A közterületek rendeltetéstől eltérő használatának engedélyezéséről szóló helyi rendelet szerint: a közterület rendeltetéstől eltérő használatának engedélyezése.

6. E rendeletben átruházott hatáskörök:

6.1. kötelezettséget vállalhat az éves költségvetésben nem tervezett, előre nem látható kiadások fedezetére évi 500.000,- Ft erejéig az általános célú tartalék terhére,

6.2. dönt a hivatali és intézményi költségvetési plusz fedezeti igény elbírálásáról az általános célú tartalék terhére 300.000 Ft egyedi összeghatárig évente legfeljebb 1.000.000 Ft összegben,

6.3. meghatározza és a helyben szokásos módon (önkormányzati honlapon, óvoda hirdetőtáblán) közzéteszi az óvodai beiratkozási időpontokat,

6.4. egyetértését adja az óvodai szünetek elrendeléséhez, valamint engedélyezi a Kalocsa Róza Művelődési Ház és a Mezőkovácsházi Városi Könyvtár épületének átmeneti igénybevételét más célra, valamint a használat legfeljebb 2 hónapot meg nem haladó szüneteltetését,

6.5. a fürdő és kemping használatbavételéhez indokolt esetekben egyedi és eseti kedvezményeket engedélyez. Indokolt eset különösen: önkormányzati rendezvényekhez, feladatellátáshoz kapcsolódó igények, kivételes testi fogyatékosság miatti igény, a létesítmények látogatottságát célzó akciók stb.

6.6. dönt az önkormányzat számára felajánlott ingatlanokkal kapcsolatos kérelmek képviselő-testület elé terjesztéséről vagy a felajánlások elutasításáról.

6.7. önkormányzati tulajdonú, közterületnek nem minősülő ingatlanokon a települési kertész és a műszaki irodavezető javaslata alapján engedélyezi a fakivágásokat.

7. A településképi bejelentési eljárásról szóló helyi rendelet szerint: a településképi bejelentési eljárás keretében igazolást ad ki.

8. Véleményezi a Mezőkovácsházi Négy Évszak Óvoda és Bölcsőde éves munkatervét, az SZMSZ-ét, a házirendjét és a pedagógiai programját.

9. A Közbeszerzési Szabályzatban foglaltak szerint:

9.1. létrehozza a Bírálóbizottságot,

9.2. dönt az eljárásba bevont külső szakértő megbízásáról,

9.3. írásban felhívja az eljárás előkészítésébe bevont személy vagy szervezet figyelmét arra, ha a közbeszerzési eljárásban történő részvétel összeférhetetlenséget eredményez,

9.4. a Bírálóbizottság javaslata alapján jóváhagyja a közbeszerzési dokumentumokat az ajánlattételi felhívás kivételével,

9.5. a Bírálóbizottság javaslata alapján dönt az eljárás eredményéről,

9.6. a közbeszerzési eljárás ajánlati szakaszában gondoskodik a kiegészítő tájékoztatás megadásról,

9.7. a közbeszerzési eljárás során gondoskodik az eljárás nyilvánosságáról,

9.8. gondoskodik a Közbeszerzési Hatóság felé történő bejelentési és értesítési kötelezettség teljesítéséről,

9.9. gondoskodik a dokumentáció elérhetőségéről,

9.10. tárgyalásos eljárás, innovációs partnerség és versenypárbeszéd esetén tárgyal az ajánlattevőkkel, kijelöli a tárgyaláson ajánlatkérő nevében eljáró további személyeket,

9.11. dönt az ajánlattételi/részvételi határidő meghosszabbításáról, a felhívás, valamint az egyéb közbeszerzési dokumentumok módosításáról, a felhívás visszavonásáról,

9.12. az előzetes vitarendezési eljárás során gondoskodik a kérelemre történő válaszadásról és arról tájékoztatja valamennyi ajánlattevőt,

9.13. felügyeli a szerződés teljesítését szükség esetén gondoskodik a szerződésmódosítás előkészítéséről és jóváhagyja a szerződésmódosítást,

9.14. a közbeszerzési eljárás értékelési szakaszában gondoskodik a hiánypótlás és a felvilágosítás kérés végrehajtásáról,

9.15. írásban indoklást kér az irreális ajánlati elemre vonatkozóan,

9.16. gondoskodik az írásbeli összegzésnek az arra jogosult szervekhez történő megküldéséről,

9.17. dönt az írásbeli összegzés Kbt. 79. § (5) bekezdés szerinti javításáról,

9.18. aláírja a közbeszerzés tárgyát képező szerződést a nyertes ajánlattevővel,

9.19. igazolja a szerződés teljesítését,

9.20. felügyeli az ellenszolgáltatás Kbt. szerinti teljesítését.”