Csanytelek Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (II. 28.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2015. (XI. 27.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 03. 01- 2023. 03. 02

Csanytelek Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (II. 28.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2015. (XI. 27.) önkormányzati rendelet módosításáról

2023.03.01.

Csanytelek Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CVXXXIX. törvény 43. § (3) bekezdésében megállapított feladatkörében eljárva, az önkormányzat szervezeti és működés szabályzatáról szóló 14/2015. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 23. § (2) bekezdés b) pontja ba) alpontja szerint az Ügyrendi Bizottság előzetes véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

1. Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2015. (XI. 27.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R) módosítása

1. § (1) Az R 28. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(8) A képviselő-testület a polgármesteri hivatal alaptevékenysége ellátásának módját az alábbiakban határozza meg:

a) a polgármesteri hivatal iratkezelése a polgármesteri hivatal szervezeti és működési szabályzata 1. mellékletének 7. függelékében foglalt Iratkezelési szabályzat szerint az iratok kezelése önkormányzati ASP rendszerben az IRAT szakrendszerben történik;

b) Az önkormányzati adóhatóság önkormányzati ASP rendszerben az ADÓ szakrendszerben látja el feladatát;

c) a központosított illetményszámfejtés (KIRA) biztosítja a hivatalnál foglalkoztatottak személyi juttatásainak (illetmények és a jogviszony alapján járó egyéb juttatások), egészségbiztosítási ellátásainak (táppénz, GYED, terhességi gyermekágyi segély, baleseti táppénz), illetve a munkáltató közterheinek elszámolását;

d) pénzügyi, gazdálkodási feladatok ellátása önkormányzati ASP rendszerben a KASZPER, ETRIUSZ, KATI és a VIR szakrendszerekben történik, továbbá az EPER Szakértői Integrált Pénzügyi Számviteli Rendszere archív adatok lekérésére alkalmazható, valamint az ehhez kapcsolódó Étkeztetési és számlázási modul, mely a gyermekétkezési nyilvántartási és számlázási feladatok ellátását szolgálja;

e) anyakönyvi ügyekben, lakcím-nyilvántartási ügyekben, választás (helyi, országgyűlési, EP) népszavazás lebonyolítása során az Anyakönyvi Szolgáltató Alrendszert (ASZA) kell alkalmazni;

f) az önkormányzati vagyon nyilvántartása az ASP rendszeren belül az ingatlanvagyon-kataszter szakrendszerben és a KATI programban történik;

g) a szociális segélyezés nyilvántartása a WIN-MANKÓ Szociális Segélyezés Komplex Szakmai Rendszere programjában valósul meg, továbbá a PTR Pénzbeli és Természetbeni Ellátások Rendszere szerint;

h) a helyi népesség-nyilvántartással összefüggő feladatok a Helyi Vizuál Regiszter rendszerben végezhetők;

i) a testületi és bizottsági üléseken készült jegyzőkönyvek továbbítására a Törvényességi Felügyelet Írásbeli Kapcsolattartás Modul (TFIK), az önkormányzati rendeletek elő- és elkészítésére, publikálására az Integrált Jogalkotási Rendszer LocLex felület (IJR Loclex), a hatályos önkormányzati rendeletek nyilvántartására a Nemzeti Jogszabálytár (NJT) szolgál

j) a TakarNet ingatlan-nyilvántartáshoz való internetes hozzáférése biztosítja az ügyek gyorsabb intézését;

k) Vezető és Továbbképzési Intézet által működtetett Probono rendszer a Polgármesteri Hivatal közszolgálati tisztviselői továbbképzésének lebonyolítására alkalmazható;

l) Központi Címregiszter (KCR) jogszabályban meghatározott adatokat (címelemeket, ingatlan-nyilvántartási azonosító kódot, címkoordinátát) és a nyilvántartás működtetéséhez szükséges egyéb adatokat tartalmazza;

m) az ipar-kereskedelem, valamint hagyatéki ügyek intézése az ASP rendszeren belül a KERESKEDELMI szakrendszerben és a HAGYATÉKI szakrendszerben történik;

n) az elektronikus ügyintézés az ASP rendszer alkalmazásával valósul meg.

(2) Az R

a) 1. § (3) bekezdés a) pontjában a „megyén” szövegrész helyébe a „vármegyén” szöveg,

b) 21. § (1) bekezdésében a „hangfelvételen” szövegrész helyébe a „szövegszerkesztőbe” szöveg

kerül.

2. Hatályba léptető rendelkezés

2. § Ez a rendelet 2023. március 1. napján lép hatályba és hatályba lépését követő nappal hatátyát veszti.